eitaa logo
در محضر قرآن کریم
96 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
551 ویدیو
3 فایل
إنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهدی لِلَّتی هِيَ أَقوَم تفسیر آیات قرآن برگرفته از تفاسیر شیعه و بخصوص تفسیر تسنیم استاد جوادی آملی 🔼 ارتباط با ادمین: @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
🏞 پدر و مادرم به فدایت 📚 | ص ۶۶ #️⃣ https://eitaa.com/quraanalkarim
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم قرآن کریم 🌹 🌸 یَا أيُّهَا النّاسُ اعبُدوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُم وَ الَّذِينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ ( 21) 🍀 اى مردم بندگی کنید پروردگارتان را ، کسی که شما و آنان که قبل از شما بودند را آفرید شاید اهل تقوا شوید 🔸مخاطب این آیه همه هستند یا ایها الناس یعنی ای همه مردم! یعنی تمام انسان های جهان را مخاطب ساخته این در حقیقت یک دعوت جهانی است اما به چه چیزی دعوت می کند؟ اعبدوا ربکم یعنی ای مردم بندگی کنید پروردگارتان را، یعنی بنده کسی باشید که شما را پرورش و رشد داده، همان کسی که شما و آنهایی که قبل از شما بودند را خلق کرد 🔸لعلکم تتقون: شاید اهل تقوا شوید، تقوا یعنی حفظ شدن از گناهان و خطرات پس از مرگ به همه مردم می گوید:تنها کسی که می تواند شما را حفظ کند و نجات دهد پروردگارتان است پس او را بندگی کنید ✅ چرا در پایان آیه کلمه شاید آمده، شاید حفظ شوید؟ خیلی از بندگان ابتدا اهل تقوا و عبادت بودند ولی در پایان بنده شیطان و هوا و هوس های خود شدند چه بسا مردانی اهل نماز، روزه ، انجام واجبات و ترک محرمات بودند اما در پایان هم روزه و هم نماز و دستورات دیگر و بندگی خدا را کنار گذاشتند و بنده شیطان شدند و چه بسا زنانی اهل نماز، روزه، حجاب، انجام واجبات و ترک محرمات بودند اما در پایان هم هم روزه و هم حجاب و دستورات دیگر و بندگی خدا را کنار گذاشتند و بنده شیطان و هواهای نفسانی خود شدند.تنها کسانی نجات پیدا می کنند که همیشه پروردگارشان را بندگی کنند. 🔹 پیام های آیه 21 سوره بقره 🔹 ✅ دعوت برای همه انسان های جهان بوده است. ✅ تنها کسانی از گناهان و خطرات پس از نجات پیدا می کنند که همیشه پروردگارشان را بندگی کنند. https://eitaa.com/quraanalkarim 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صدایِ کربلا ۱٠ .mp3
11.97M
۱٠ 🏴 ▪️کربلا، یک جریان فکری محدود به زمان نبود! کربلا تنها جریان فکری انسانی است که از اول تاریخ بشر تا پایان آن ادامه دارد. - آیا کشف و فهم این جریان فکری، برای شخص شما، موضوعیت داشته است؟ - آیا این جریان فکری، در انتخاب سبک زندگی شما و ابعاد گوناگون آن (خانواده ـ شغل ـ اجتماع ـ اقتصاد و ... موضوعیت داشته یا نه؟ 💥همه نمی‌توانند به خیانت کوفیان مبتلا نشوند! https://eitaa.com/quraanalkarim
🏴 🔺کربلا با همه‌ی عظمتِ تاریخی‌اش، فقط ماجرای ساده‌ی یک خیانت بود! 💥خیانتی که همه‌ی ما در سطوحی مختلف، دائماً با آن روبرو یا به آن مبتلا می‌شویم! ✘ همه نمی‌توانند مقام امام را درک کنند! ✘همه نمی‌توانند "خطر نفهمیدنِ حریم امام" را بفهمند! ✘ همه نمی‌توانند سرعت و سبک حرکت خود را با امام به گونه‌ای تنظیم کنند که به خیانت کوفیان مبتلا نشوند! ✦ فقــط کسانی می‌توانند خود را از این خیانت حفظ کنند، که باور کنند؛ ⚡️ امام، تنها صراطِ مستقیم، به‌سمت خداست! 💥و کسی که امام را نمی‌فهمد و ندارد، فقط دور بازیهای کودکانه‌ی دنیا چرخ میزند. https://eitaa.com/quraanalkarim
※مجموعه داستان ۱۰ (آخر) روز دهم  | حرّ بن یزید ریاحی | ماجرای مردی که رسید | ※ امام حسین علیه‌السلام در منزلگاه ذی حُسم با حرّ و سپاهش روبه رو شد. به گفته منابع، حُرّ نه برای جنگ بلکه برای انتقال امام نزد ابن‌زیاد اعزام شده بود و از این‌رو با سپاهیانش رودرروی توقفگاه کاروان امام صف‌آرایی کرد. • حرّ گرچه اقدامی سخت‌گیرانه کرد، اما رفتارش با امام ✘ محترمانه ✘ بود؛ حتی یک بار به حرمت خاص حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها نیز اشاره کرد. • در روز عاشورا، عمر بن سعد لشکر خود را آراست و فرماندهان هر بخش از سپاه را تعیین نمود و حرّ را فرمانده بنی‌تمیم و بنی هَمْدان کرد. با آراسته شدن سپاه، لشکر عمر سعد آماده جنگ با سپاه امام گردید. • حرّ چون تصمیم کوفیان را برای جنگ با آن حضرت(ع) جدی دید، نزد عمر بن سعد رفت و به او گفت: «آیا تو می‌خواهی با این مرد (امام) بجنگی؟» • گفت: «آری به خدا قسم چنان جنگی بکنم که آسان‌ترین آن افتادن سرها و بریدن دست‌ها باشد.» حر گفت: «مگر پیشنهادهای او خوشایندتان نبود؟» ابن سعد گفت: «اگر کار به دست من بود می‌پذیرفتم؛ ولی امیر تو (عبیدالله) نپذیرفت.» ✘ پس حر، عمر سعد را ترک کرد و در گوشه‌ای از لشکر ایستاد و اندک اندک به سپاه امام(ع) نزدیک شد. مهاجر بن اوس -که در لشکر عمر سعد بود- به حر گفت: «آیا می‌خواهی حمله کنی؟» حر در حالی که می‌لرزید پاسخی نداد. مهاجر که از حال و وضع حر به شک افتاده بود، او را مورد خطاب قرار داد و گفت: «به خدا قسم هرگز در هیچ جنگی تو را به این حال ندیده بودم، اگر از من می‌پرسیدند: شجاع‌ترین مردم کوفه کیست تو را نام می‌بردم، پس این چه حالی است که در تو می‌بینم؟» ✘ حر گفت: «به درستی که خود را میان بهشت و جهنم می‌بینم و به خدا سوگند اگر تکه‌تکه شوم و مرا با آتش بسوزانند من جز بهشت چیز دیگری را انتخاب نخواهم کرد.»✘ • حر این را گفت و بر اسب خود نهیب زد و به سوی خیمه‌گاه امام(ع) حرکت کرد. • گفته‌اند که وی با حالی پریشان با امام مواجه شد و با اذعان به اینکه هرگز گمان نمی‌کرده است که کوفیان کار را به جنگ بکشانند، طلب بخشش کرد. امام برایش استغفار نمود و فرمود که تو در دنیا و آخرت آزادمرد (حرّ) هستی. ـــــــــــــــــــــــــ پ . ن : ※ بعضی پُل ها خراب کردنی نیستند! که اگر خراب شوند، ستونِ عاقبت بخیری در درون انسان فرو می‌ریزد! یکی از این پُل ها، که اگر فرو بریزد، خانه خراب می‌کند آدم را : است! حتی اگر وسط سپاه حق باشی، بی‌ادب که باشی یعنی خطرناکی برای امام، ناامنی برای امام، و حتماً در فتنه‌ای همه‌ی سعادت را می‌گذاری و میروی! ولی اگر این پُل فرو نریزد، وسط سپاه دشمن هم که باشی، ادب و احترام در برابر ارزش‌ها، تو را در اولین دور برگردان، به بازگشت می‌کشاند. • آری ؛ امّـــــا چشمان حرّ کور نشده بود، و دوراهیِ انتخاب را دید! حر به میانجیگری "ادب و حفظ حرمتش" به سپاه امام رسید! نه به سپاه امام ... که به معیّت امام در دنیا و آخرت رسید. | الحمدالله https://eitaa.com/quraanalkarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم شروع صبح با "قرآن کریم"؛ صفحه ۶٣ https://eitaa.com/quraanalkarim
🌹بسم الله الرحمن الرحیم ♻️دور اول ختم قرآن کریم ‌♦️ قرآن کریم 📖 🔹تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم همراه با ترجمه، با همراهی اعضای کانال اول قرائت کنید و بعد و مختصر را با دقت بخوانید. 📖 صفحه ۶٣ https://eitaa.com/quraanalkarim 🌿🌾🌿🌾🌿
چطور حاضرید با دنباله روی از آنها دینتان را بر باد دهید؟ 🤨 https://eitaa.com/quraanalkarim 🌿🌾🌿🌾🌿
بین خود اتحاد داشته باشید و از تفرقه بپرهیزید https://eitaa.com/quraanalkarim
تمثّل جهاد اسلامی 🔹 از نامه ها و خطابه های سالار شهیدان به دست می آید که تنها هدف آن حضرت (علیه السلام)، احیای دین بود و تنها راه نیز تأسیس نظام اسلامی در جامعه است و یگانه راه تأسیس نظام اسلامی نیز جان و مال است و تنها گروهی که آن هدف و این راه و این کولواره و مهمّات جهادی را می پذیرند، مردان الهی اند که خداوند از آنان چنین یاد فرمود: ﴿مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا﴾ . از این جا می توان اعلام داشت که عناصر محوری چهارگانه هدف، راه، وسیله و پوینده راه و مسلّح به وسیله و جوینده هدف، در نهضت سالار شهیدان مشخص و معلوم بوده است. 🔹 حضرت سید الشهداء (علیه السلام) در رسمی خود چنین مرقوم فرمودند: سیره من سیره جدّ و پدرم است (علیهم السلام) و سیره پدر ایشان همان سیره جدّ اوست؛ چون علی بن ابی طالب (علیه السلام) به منزله جان نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است و سیره نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) همان قرآن است؛ زیرا آن حضرت (صلی الله علیه و آله و سلم) مبیّن علمی و عملی قرآن کریم بوده است. بنابراین، برنامه قیام سالار شهیدان را تنها مجید و رسول گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) تنظیم و تدوین کرده است؛ چنان که تنها راه این قیام را نیز قرآن ارائه داده است... . بر این اساس، مسأله جهاد نیز نیازمند تمثّل عینی است تا کسی که جهاد متمثّل است به دیگران بگوید: جهادتان را از من یاد بگیرید. 🔹 در ، چیزی معتبر است که در سایر مسائل نیست. مثلا ً در نماز و روزه، تحمّل دشواری کوتاه لازم است و تحمّل این اندازه از سختی بدنی برای افراد مقدور است و مردم با مشاهده کسی که این عبادت ها را انجام می دهد، در شگفت نمی مانند؛ بلکه همسان او عمل می کنند. نیز در خمس و زکات و سایر بخش های مالی، گذشت اقتصادی لازم است و مردم آن را نیز از مردان الهی دیده اند؛ ﴿وَیؤْثِرُونَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ﴾ و به آن ها اقتدا کرده اند. اما در مسأله ، مهم ترین شرط این است که انسان، دین خدا را از خود بهتر بداند و بیش تر دوست بدارد و حیات دین نزد او محبوب تر از حیات دنیایی او باشد که این حدّ از معرفت و نیز عملْ آسان نیست. خدا در قرآن فرمود: شما اگر به خود، فرزندان، قبیله و عشیره یا برادر و پدر و... بیش از خدا و پیامبر علاقه مندید، منتظر رسیدن امر خداوند باشید؛ ﴿فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ یأْتِی اللَّهُ بِأَمْرِهِ﴾ ؛ یعنی این است که دین خدا نزد شما محبوب تر از حیات دنیایی باشد و حفظ دین، عزیزتر از حفظ خانه و مرکز کار. 🔹 در نامه رسمی خود به مردم بصره می نویسند: «من شما را به کتاب خدا و سنّت پیامبر او فرا می خوانم؛ زیرا سنّت خدا سنّت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) تبیین، تفسیر، تعلیل، اجرا، و حمایت قرآن کریم است اماته و میرانده شده و بدعت به جای سنّت، باطل به جای حق و ظلم به جای عدل و کژراهه به جای صراط مستقیم قرار گرفته و زنده شده است». 🔹 همه تلاش سالار شهیدان (علیه السلام) تا آخرین لحظه این بود که مردم را به آگاه کند. آن حضرت (علیه السلام) با این که مطمئن بودند پیک نامه رسان شهید می شود و نامه سالار شهیدان به دست مردم نمی رسد، از ارسال نامه درنگ نکردند؛ زیرا می دانستند که قاصد آن حضرت (علیه السلام) خود را با خونش به مردم کوفه می رساند و دشمنان نیز این نامه را می گیرند و در تاریخ ثبت می کنند؛ چنان که چنین شد. 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص65 تا 74 https://eitaa.com/quraanalkarim