eitaa logo
در محضر قرآن کریم
96 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
549 ویدیو
3 فایل
إنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهدی لِلَّتی هِيَ أَقوَم تفسیر آیات قرآن برگرفته از تفاسیر شیعه و بخصوص تفسیر تسنیم استاد جوادی آملی 🔼 ارتباط با ادمین: @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹بسم الله الرحمن الرحیم ♻️دور اول ختم قرآن کریم ‌♦️ قرآن کریم 📖 🔹تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم همراه با ترجمه، با همراهی اعضای کانال اول قرائت کنید و بعد و مختصر را با دقت بخوانید. 📖 صفحه ۶٨ https://eitaa.com/quraanalkarim 🌿🌾🌿🌾🌿
نکند خیال کردید بدون آزمایش بهشت میروید؟ 🤨🤨 https://eitaa.com/quraanalkarim ☘🌿☘🌿☘
فرار کردن از جنگ و عدم همراهی با مؤمنان، ارتداد محسوب می شود... 😬😥 https://eitaa.com/quraanalkarim 🌾🍃🌾🍃🌾
نیاز همگان به پیام 🔹 از نظر کمّی، مخاطبان همه جوامع بشری است و از جهت کیفی، گذشته از توده مردم، عالمان الهی، حکیمان، متکلّمان و عارفان، مستمعان آن پیام هستند؛ پیامی که تا روز قیامتْ حضور و ظهور دارد. وقتی در آستانه قیامت، حضرت ولیّ عصر (عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف) ظهور کردند و پیام های حسینی را متحقّق نمودند، آنگاه جریان عالَم به قیامت مبدّل می شود و مجموعه نظام کنونی به آسمان ها و زمین دیگری مبدّل خواهد شد. بنابراین، هیچ کس نمی تواند بگوید: من از مراسم سوگواری سالار شهیدان بی نیازم؛ خواه شیعه یا سنّی، خواه کلیمی یا مسیحی یا زرتشتی و خواه مسلمان یا کافر؛ زیرا حسین بن علی (علیه السلام) گفتارها، رفتارها و نوشتارهای فراوانی در سطوح مختلف ارائه کرده است. به برخی فرمودند: اگر مسلمان نیستید، آزاد اندیش باشید و خاصیّت آزاد اندیشی و آزادمنشی این است که انسان نه سلطه پذیر باشد، نه سلطه گر؛ «إن لم یکن لکم دین و کنتم لا تخافون المعاد فکونوا أحراراً فى دنیاکم». درس آزادگی نشانه آن است که جنبه انسانی کربلا همچنان محفوظ است و اگر کسی به مبدأ و معاد عالَم معتقد نبود، به اصل حرّیّت بشر اعتقاد دارد و کربلا معلّم حرّیت جوامع بشری است. 🔹 عارفان نیز در جهاد اکبر، در می یابند که در داوری بین عقل و عشق، باید عشق را بر عقل حاکم کنند و آن جا که نبرد بیرحمانه بین اندیشه و شهود برپا می شود، لازم است شهود را بر اندیشه مقدّم دارند و در مدار نبرد عرفان و حکمت، عرفان را بر حکمت مقدّم کنند. آن جا نه تنها نصیحت می کنند، بلکه می گویند: پای استدلالیان چوبین بود ٭٭٭٭ پای چوبین سخت بی تمکین بود 🔹 ... حسین بن علی (علیه السلام) در آن قلّه شهود شهادتش به حکیمان می فرماید: این پای چوبین را از پا بردار؛ یعنی در بسیاری از موارد، اندیشه و معادلات ریاضی رهزن و حجاب است... . جریان کربلا، نسبت به شهدای عالی مقام آن، جنگ اصغر نبود تا برای آب و خاک بجنگند و نیز جریان جهاد اوسط نبود تا صرفاً برای تزکیه روح نبرد کنند؛ آن ها جهاد اصغر و اوسط را پشت سر گذاشتند و چون جهاد اکبر درجاتی دارد، به این بارگاه راه یافتند که مشهود شاهد عارف را بر فهم حکیم مُبَرْهن غالب کنند، سپس اصحاب خود را به این قلّه برسانند. اگر کسی خودش شاهد شد، باید امام شاهدان هم باشد؛ چون قرآن پس از معرفت، انسان را به مهاجرت فرا می خواند تا به امامت برساند. 🔹 اگر چهار عنصر محوری ، ، ، ، بر پایه وحی قرآنی انجام پذیرد؛ یعنی انسان نخست عارف شود و بفهمد راه کدام و کجاست و زشتی و زیبایی چیست و راه بلد و راهنما بلد شود و پس از معرفت، هجرت را آغاز کند؛ آنگاه در بخش هجرت به او گفته می شود: سرعت بگیر؛ « و سارعوا » و وقتی سرعت گرفت، به او می گویند: به این فکر نباش که فقط سریع حرکت کنی، بلکه در این اندیشه کن که دیگران را عقب بزنی و خود جلو بیفتی؛ « سابقوا » . آن جا که می گویند: سرعت و سبقت ممنوع است، آن مرحله تکاثر است، نه کوثر... . پس از این که انسان آن مراحل چهارگانه را پیمود و سبقت گرفت و در ردیف سابقان بنام درآمد، آنگاه به وی گفته می شود که باید امامت جامعه برین را به عهده بگیری... . 🔹 این دعوت به مقام امامت برای همه است و حصر نیست؛ لیکن رسیدن به این مقام سخت است؛ وگرنه راه امام شدن، یعنی راهنما شدن، مسؤول سیاسی یا فرهنگی یک ملّت شدن، برای همگان باز است. البته آن امامت معصومانه را که قرآن کریم درباره اش چنین فرمود: « الله أعلم حیث یجعل رسالته » برای بیش از دوازده امام (علیه السلام) نخواهد بود و رقم مقدّس آنان نه کم می شود، نه زیاد و نیل به آن مقدور احدی نیست؛ و چنین امانت معصومانه ای خارج از بحث است. وجود مقدّس حسین بن علی (علیه السلام) همه این راه ها را حتّی برای کرسی نشینان صدر عرفان تنظیم کردند و فرمودند: تا فضل و عقل بینی بی معرفت نشینی ٭٭٭٭ یک نکته ات بگویم خود را مبین که رستی... 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص86 تا 91 https://eitaa.com/quraanalkarim
خود را مبین که رستی🌹 .... و علی اصحاب الحسین https://eitaa.com/quraanalkarim
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 بسم الله الرحمن الرحيم و ساده قرآن کریم 🌹 🌸 أَلَّذي جَعَلَ لَکُمُ الأرضَ فِراشاً وَ السَّماءَ بِناءً وَ أنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ ماءاً فَأَخرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَراتِ رِزقاً لَکُمْ فَلا تَجعَلوا لِلَّهِ أَنداداً وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ ( 22) 🍀 کسی که برای شما زمین را گسترد و آسمان را بنا قرار داد (برافراشت) و از آسمان آبی نازل کرد پس بوسیله آن آب، از میوه ها برای شما رزق و روزی خارج کرد پس برای خدا شریک و شبیه قرار ندهید و شما می دانید. 🔸الذي جعل لکم الأرض فراشا:کسی که برای شما زمین را گسترد در این آیه زمین را فراش می خواند یعنی آنچه گسترده می شود چرا ما فرش را پهن و گسترده می کنیم تا سبب راحتی و آسودگی ما شود خداوند در زمین آنچه که آسایش ما را فراهم می کند قرار داده است. 🔸و السماء بناء:و آسمان را بنا قرار داد. یعنی خداوند، آسمان را همچون خیمه ای برای انسان ها ساخت. و أنزل من السماء ماء:و از آسمان آبی نازل کرد منظور باران است. فأخرج به من الثمرات رزقا لکم:پس بوسیله آن آب، از میوه ها برای شما رزق و روزی خارج کرد. پس روزی ما انسانها بستگی به بارش رحمت الهی دارد و بدون آن نمی توانیم زندگی کنیم. 🔸فلا تجعلوا لله اندادا: پس برای او شریک و شبیه قرار ندهید. و انتم تعلمون:و شما می دانید اگر انسان به فطرت خود برگردد می داند که خدا یکتا و بی همتاست و او همه کاره است 🔹 پیام های آیه 22 سوره بقره🔹 ✅ نظم و هماهنگی آفرینش، نشانه توحید است ✅ از بهترین نعمت های خداشناسی،استفاده از نعمت های در دسترس است ✅ آفریده ها هر کدام برای هدفی خلق شدند، باران برای رشد میوه ها،میوه ها برای رزق انسان و انسان برای بندگی خدا https://eitaa.com/quraanalkarim 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🏴 ▫️کربلا، نمایشی قدرتمند از سکانس پایان است! ❣عاشقانه‌ترین، زیباترین، توحیدی‌ترین و مطلوب‌ترین سکانس پایان در سبک زندگی الهی! و مَماتی، مَماتَ محمّدٍ و آل محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله ... 💥اما همه نمی‌توانند به سکانس پایان کربلا در زندگی خویش، برسند! ✦ فقط کسانی قادرند این پایان را برای خود ثبت کنند؛ ✓ که در تمام مسیر زندگی، با کربلا تنظیم و هماهنگ بوده باشند! ✓ کسانی که کربلا، منشاء تمام انتخابها و ارتباطاتشان بوده باشد ! 💫 همان اهلِ " محیایَ محیا محمدٍ و آل محمّد صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله " ... https://eitaa.com/quraanalkarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صدایِ کربلا ۱۳.mp3
11.81M
۱۳ 🏴 ▪️کربلا قصه‌ی مردن‌های دردناک و بلاخیز نیست! ▫️کربلا نمایشِ الگوهای زیبا مُردن است! ⚡️اما همه‌ی عزاداران کربلا، به این پایان زیبا نائل نمی‌شوند! - شما فکر می‌کنید اهل زیبا مُردن‌اید یا نه؟ - اصلاً این زیبا مُردن برای شما موضوعیت دارد یا نه؟ 💥همه نمی‌توانند به سکانس پایان کربلا در زندگی خویش، برسند! https://eitaa.com/quraanalkarim
15.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 رهایی در عالم اندیشه 🔰زیاد قرآن بخوانید. ساختار قرآن به گونه‌ای است که به خلاقیت و رهایی در عرصۀ اندیشه کمک می‌کند. https://eitaa.com/quraanalkarim
✳️ تعلل در انجام وظایف کوچک، مانع دستیابی به خیرات بزرگ 🔻 یکی از عواملی که مانع موفقیت انسان و مانع دستیابی او به خیرات -در آن لحظه‌هایی که باید دست بیاید- می‌شود، تعلل در انجام وظیفه است. این تعلل‌ها و تأخیرها و تسویف‌ها، حالتی را در روح انسان ایجاد می‌کند که انسان قدرت بهره‌بردن از فرصت‌ها را از دست می‌دهد. این عقب انداختن از کوچک‌ها آغاز می‌شود، تا به بزرگ‌ها می‌رسد. ‼️ کار مشکلی نیست که آدم، اول وقت نمازش را بخواند و تأخیر در انجام این وظیفه نکند، یا دِینش را که می‌خواهد بدهد، اول وقت بدهد و قضای عبادتی که باید به جا بیاورد... انسان نماز اول وقت خود را به‌خاطر خواب و غذا، گفت‌وگو و گعده از دست می‌دهد و از این فضیلت محروم می‌شود، تا کم‌کم کار به جایی می‌رسد که انسان از فضیلتِ نصرت و یاری معصوم، که همه به آن غبطه می‌خوردند، محروم می‌شود. 👤 آیت الله میرباقری 📚 از کتاب تربیت ولایی 📖 صفحات ۱۶۶ و ۱۶۷ https://eitaa.com/quraanalkarim
🖤 وَلَوْ رُدُّوا لَعَادُوا لِمَا نُهُوا عَنْهُ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ ▪️ آدم سخاوتمند برای کمک به فقیر چرتکه نمی‌اندازد چون بخشش برایش درونی شده. جهنم بازتاب مَلَکات انسان است. نتیجه این می‌شود که اگر جهنمی به دنیا برگردد باز به گونه‌ای عمل می‌کند که مستحق جهنم می‌شود. https://eitaa.com/quraanalkarim