eitaa logo
در محضر قرآن کریم
96 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
550 ویدیو
3 فایل
إنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهدی لِلَّتی هِيَ أَقوَم تفسیر آیات قرآن برگرفته از تفاسیر شیعه و بخصوص تفسیر تسنیم استاد جوادی آملی 🔼 ارتباط با ادمین: @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02_Mohandesi_Khelghat_Moghaddamat_aminikhaah.ir.mp3
4.71M
🎙 🔖 📌: جلسه دوم (جایگاه قرآن و نحوه بهره بردن از آن برای کشف مهندسی خلقت) مصطفی امینی خواه https://eitaa.com/quraanalkarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎آیت الله العظمی شیخ محمد تقی بهجت در حاشیه قرآن شخصی خود دستور عمل زیبایی را نوشته بودند که در ادامه می خوانید: 💎هر کس در بین الطلوعین یعنی بین فجر کاذب و فجر صادق ( ۵ دقیقه قبل از اذان صبح تا ۵ دقیقه بعد از اذان) این ذکر را بگوید هر حاجتی داشته باشد برآورده میشود 💎ولو اگر تشرف به خدمت امام زمان (عج) باشد: صلوات (۱۴ بار) یا مولای یا صاحب الزمان ادرکنی (۴۰ بار) صلوات (۱۴ بار) https://eitaa.com/quraanalkarim
بسم الله الرحمن الرحیم شروع صبح با "قرآن کریم"؛ صفحه ۱۱۸ https://eitaa.com/quraanalkarim
🌹بسم الله الرحمن الرحیم ♻️دور اول کریم 📖 🔹 یک صفحه از قرآن کریم، با همراهی اعضای کانال قرائت را همراه با بخوانید و سپس مختصر را با دقت مطالعه کنید. 📖 صفحه ١١٨ https://eitaa.com/quraanalkarim 🌿🌾🌿🌾🌿
بگو از سرنوشتی بدتر شما را آگاه کنم؟... https://eitaa.com/quraanalkarim
شما یهودیان مطرود خدا و مسخ شده هستید که به میمون و خوک مسخ شدید و.... https://eitaa.com/quraanalkarim
📇 خلاصه تفسیر سوره موضوع: پیمان الهی 🔖 آیه: ۲۷ 📚 ✅بخش دوم👇👇 ✅وجه اول که عالم ذر بود در آیه ۱۷۲ سوره اعراف آمده است. آیه گوید «و اذ اخذ ربک من بنی آدم من ظهورهم ذریتهم» یعنی از پشت ، ذریه آنها را خارج کرد و سپس از آنها پیمان گرفت. 🔰معنای دوم که به و عقل اشاره داشت فی نفسه درست است زیرا انسان ها اگرچه هنگام تولد از نظر «جسمی» برخی و سالمند و برخی غیر مستوی الخلقه مثلا برخی کور و برخی بینا باشند. اما آنکه انسان است و بر او تکلیف بار می شود همگی از نظر «روح» مستوی الخلقه می باشند و که اهمیت دارد و حقیقت انسان را تشکیل می دهد همین روح است که «و نفسٍ و ما سوّاها» معنا این است که خدا بوسیله آن، خوبی و بدی را به انسان الهام می کند تا عالم شود«فالهمها فجورها و تقواها» روح همان سرمایه اولیه همه انسان هاست. ♦️در سوره روم نیز گوید که «فاقم وجهک للدین حنیفاً فطرت الله التی فطر الناس علیها لا تبدیل لخلق الله» همه انسان ها با این بوده و خواهند بود و عوض نمی شوند. را خداوند از انسان گرفت و گفت چیزی را که میدانی بد است انجام نده؛ چیزی را که می دانی خوب است انجام بده و چیزی را نیز که نمی دانی از بپرس. لذا عقل، بدون فتوا و ساکت نیست و در مرحله آخر نیز که نمی داند گوید من حکم می کنم که از شرع بپرس. مانند چگونگی عبادت. اما جلوی این نور عقل را می گیرد. ♦️«العقل ما یعبد به الرحمان» همان قوه مجریه است که خداوند ابتدا یک سری آگاهی ها به نام و علم به او داد تا به آن عمل کند. عقل عملی و نظری دو بال یک انسانند که هرچه انسان ضعیفتر باشد این دو بال او بیشتر فاصله دارند تا جایی که یکی هست و دیگری نیست و در این دوبال آنقدر نزدیک شده اند که تبدیل به یکی شده اند و هیچ علمی ناشی از عقل نظری ندارند جز آنکه به آن عمل کرده اند. https://eitaa.com/quraanalkarim