فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•°🌱
#استوری
جاناسیدومولاناحضرتسلطانا
تشنهتوهستمسیدالعطشانا
#اللهم_ارزقنا_کربلا
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
#کلام_شهدا
🌹 شهـــید علی طبری:
ای خواهرانم! شما را نیز به خدای بزرگ میسپارم و میگویم ما رفتیم و کار حسینی کردیم شما هم کار زینبی کنید و پیامرسان خون شهدا باشید و حجابتان را حتماً رعایت کنید.
وصیتم به ملت ایران این است که راه شهدا را ادامه داده و از امام امت اطاعت کنید و ای مسئولین امور مملکت، خون شهدا شما را به این مقام رسانده وای بر شما در کار این مردم کوچکترین کوتاهی نکنید که در روز جزا جلوی شما را خواهند گرفت.
والسلام
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
💠 امام حسن علیه السلام:
💢 مَن عَبَدَ اللّه َ عَبَّدَ اللّه ُ لَهُ کُلَّ شَى ء.
🌷 هر کس خدا را بندگى کند، خداوند همه چیز را بنده او گرداند.
📚 تنبیه الخواطر، ج ۲، ص ۱۰۸
#درمحضراهل_بیت
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
📖 آیه 2 سوره صف
🕋يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ
🌱✨ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!
#درمحضرقرآن
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
پیامبر به کدام اخلاق دعوت می فرمودند ⁉️ 💢 پیامبر اکرم(ص) به کدام اخلاق دعوت میفرمودند؟ ➖اخلاقی که
این همه تأکید بر ولایت فقیه چرا ⁉️
❇️ انسان فطرتاً علاقه دارد کارش نتیجه داشته باشد؛ خصوصا اگر از جان برای کاری مایه گذاشته باشد.
🌷شهدا که مهمترین دغدغه هایشان را در وصیتنامههایشان مینوشتند، و بیش از هر کسی نگران حفظ آرمان و اثر جانفشانیهایشان بودند؛
← چرا به طور میانگین در هر وصیتنامه 4 مرتبه بر تبعیت از رهبری و ولایت فقیه تأکید کردهاند...؟🤔
💌 #پیام_معنوی
🍃 #استاد_پناهیان
🔍 شماره ۶۳
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥زیبای ها و عجایب خلقت خداوند در طبیعت
فَتَبارَکَ الله أَحْسَنُ الْخالِقین...💕
#شگفتیهای_آفرینش
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
#برنامه_ترک_گناه و رسیدن به
#لذت_بندگی
⛳️🏇🎗🎗🎗⛸
#مبارزه_با_راحت_طلبی 1
🔹اولین علاقه ای که هر یک از ما در زندگی خودمون تجربه میکنیم، "راحت طلبی" هست.
🔶ما با راحت طلبی به دنیا میایم. با راحت طلبی زندگی میکنیم و این علاقه معمولا تا آخر عمر هم با انسان باقی میمونه....
یه نوزاد تا گرسنش میشه شروع میکنه به گریه کردن. تا ناراحت میشه عکس العمل نشون میده.👶
🔵یک جوان و یک نوجوان، معمولا بسیاری از علاقه های بد رو نداره، مثلا پول پرست نیست، قدرت پرست نیست و ...✔️
🔴اما اون علاقه ای که تقریبا در همه ی جوانان و نوجوانان وجود داره و بیچارشون میکنه همین راحت طلبی هست...😒❌
👈طرف خیلی جوان خوبیه، اهل مسجد هست، هیئت میره و بسیج و...
اما اگه یه دستور سخت از پدر و مادر بهش برسه یا یه حرفی بهش زده بشه که یکمی "ناراحت" بشه، بر میگرده و سریع پرخاشگری میکنه.⛔️❌
"همین یعنی راحت طلبی".
🖲همونطور که یه نوزاد تا دلش درد میگیره گریه میکنه، این جوان هم یه نوزاد بزرگتر هست و تا یه ناراحتی بهش میرسه عصبی میشه.❗️
و بعدا وقتی جلوی این راحت طلبی گرفته نشه، جلوی "شهوت رانی" رو هم نمیشه گرفت.
⛔️
🅾️بسیاری از خانواده های مذهبی به ما مراجعه میکنن و میگن بچه ی ما تا 14 سالگی بچه ی خوبی بود، اهل مسجد و نماز بود
اما کم کم سر و گوشش داره میجنبه و دنبال رفقای ناباب میره و از لذت های حرام چشم نمیپوشه و داره بد اخلاقی میکنه و...😢
📳وقتی توی اون خانواده رو نگاه میکنیم میبینیم پدر و مادر میتونستن اون بچه رو از 7 تا 14 سالگی "از راحت طلبی جدا کنن" اما بچش رو دوست داره میگه :
بذار بچم راحت باشه..☺️
⛔️
از مدرسه اومده میگه بذار جوراب بچم رو در بیارم! بذار غذاش رو براش آماده کنم!
⛔️"راحت طلبی بچه رو باهاش مخالفت نکرده"، همین باعث میشه از 14 سالگی به بعد که با شهوات جدید آشنا میشه دیگه نتونه خودش رو کنترل کنه و....
آیا راحت طلبی اولین علاقه ای نیست که باید باهاش مبارزه کنیم؟!
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره الاعراف ( آیات 159) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋وَ مِنْ قَوْمِ مُوسى أُمَّةٌ
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره الاعراف ( آیات160 )
🌺🍃✨🌸✨🌺🍃
🕋وَ قَطَّعْناهُمُ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ أَسْباطاً أُمَماً وَ أَوْحَيْنا إِلى مُوسى إِذِ اسْتَسْقاهُ قَوْمُهُ أَنِ اضْرِبْ بِعَصاكَ الْحَجَرَ فَانْبَجَسَتْ مِنْهُ اثْنَتا عَشْرَةَ عَيْناً قَدْ عَلِمَ كُلُّ أُناسٍ مَشْرَبَهُمْ وَ ظَلَّلْنا عَلَيْهِمُ الْغَمامَ وَ أَنْزَلْنا عَلَيْهِمُ الْمَنَّ وَ السَّلْوى كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ وَ ما ظَلَمُونا وَ لكِنْ كانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ «160»
🦋💟و آنان (قوم موسى) را به دوازده گروه تقسيم كرديم كه هر يك شاخهاى از دودمان بنىاسرائيل و امّتى بودند، و به موسى آنگاه كه قومش از او آب طلبيدند، وحى كرديم كه عصاى خود را بر آن سنگ بزن، پس از آن سنگ، دوازده چشمه جوشيد (و به اطراف سرازير شد، آن گونه كه) هر گروه آبشخور (سهم آب) خود را به خوبى شناختند. و ابر را بر فراز آنان سايهبان ساختيم و «مَنّ» و «سَلوى» (دو نوع خوراكى) بر آنان نازل كرديم (و به آنان گفتيم:) از پاكيزههايى كه روزى شما كردهايم، بخوريد. آنان (با ناسپاسى خود) بر ما ستم نكردند، بلكه بر خويشتن ستم كردند.
📖«1». اعراف، 181.
📚«2». تفسير اثنىعشرى.
📚«3». تفسير نورالثقلين.
📚«4». تفاسير نورالثقلين و عيّاشى.
📚جلد 3 - صفحه 195
📝نکته ها👇
🔷«اسباط» جمع «سِبط»، به فرزندان و نوهها و شاخههاى يك فاميل گفته مىشود. هر يك از تيرههاى بنىاسرائيل، از يكى از فرزندان يعقوب منشعب شده بودند. «انبجاس» به معناى جوشيدن و فوران كم و مختصر است.
🔷«من»، غذايى است همچون عسل و شيرهى گياهى (نظير گزانگبين)، و «سلوى» پرندهاى است حلال گوشت، شبيه كبوتر (و بلدرچين).
🔷عدد «دوازده»، عدد ماههاى سال، عدد نقباى بنىاسرائيل، عدد چشمههاى آبى كه با اعجاز حضرت موسى صورت گرفت و عدد امامان معصوم عليهم السلام است. مخالفان اهلبيت، بسيار كوشيدهاند تا اين حديث پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله را (كه شيعه و سنّى با دهها سند آن را نقل كردهاند) خلفاىِ پس از من دوازده نفر و همه از قريشند، «1» بر حاكمان بنىاميّه و بنى عباس تطبيق دهند، امّا نتوانستهاند.
🔷با زدن عصا به سنگ، دو معجزه اتّفاق افتاد: جوشيدن آب بسيار، پديدار شدن چشمهها به تعداد قبيلهها. در روايات مىخوانيم كه حضرت موسى عليه السلام با توسّل به اهلبيت پيامبر عليهم السلام دست به اعجاز زد. «2»
🔷حضرت شعيب عليه السلام به ديدن داماد خود موسى عليه السلام آمد، صف طولانى منتظران ملاقات با موسى عليه السلام را ديد. به موسى پيشنهاد كرد كه مردم را گروه گروه كند و براى هر دسته، مسئولى معيّن كند تا بخشى از مشكلات را آنها حلّ كنند و مسائل مهمتر را به موسى عليه السلام ارجاع دهند. «1»
📚«1». الغدير و اثبات الهداه، ج 1، ص 433.
📚«2». تفسير اثنىعشرى.
📚جلد 3 - صفحه 196
🔷بعضى از مطالب و جريانها در آيات متعدّدى از قرآن، به ظاهر تكرار شده است، از جمله اين داستان كه در آيه 57 به بعد سورهى بقره نيز آمده و اين بيانگر آن است كه تكرار يك موضوع، با انگيزهى تربيتى مانعى ندارد.
📝پیام ها🔰
🔶1- در ادارهى امور، وجود تشكيلات، تقسيم كار و طبقهبندى، نقش مهمى دارد.
«وَ قَطَّعْناهُمُ»
🔶2- دوازده گروه بنىاسرائيل، همه از يك ريشه بودند. «قَطَّعْناهُمُ» به جاى «جَعَلْنَا»
🔶3- گروه گروه شدن، با حفظ وحدت در هدف، ضررى ندارد. «قَطَّعْناهُمُ»
🔶4- عرضه بعد از تقاضا، اهميّت بيشترى دارد. اسْتَسْقاهُ ... اضْرِبْ بِعَصاكَ
🔶5- وسيله مهم نيست، ارادهى الهى مهم است كه گاهى يك عصاى چوبى را كارگشا در همه جا قرار مىدهد. «بِعَصاكَ» (عصا، در جايى مار و اژدها و در جاى ديگر وسيلهاى براى ايجاد چشمههاى آب مىشود)
🔶6- توسّل به پيامبران براى رهايى از مشكلات جايز، بلكه به اجابت نزديك است.
مردم، نيازهاى اقتصادى و مادّى خود را نيز با انبيا در ميان مىگذاشتند و به آنان متوسّل مىشدند. اسْتَسْقاهُ ... فَانْبَجَسَتْ
🔶7- اگر هر گروه بداند كه به كجا بايد رجوع كند، بسيارى از مشكلات اجتماعى حل مىشود. «قَدْ عَلِمَ كُلُّ أُناسٍ مَشْرَبَهُمْ»
🔶8- به مردم آگاهى دهيم، خودشان عمل مىكنند. «قَدْ عَلِمَ كُلُّ أُناسٍ مَشْرَبَهُمْ» و نفرمود: «قد شرب»
🔶9- خداوند، هم آب مورد نياز بنىاسرائيل را تأمين كرد، هم غذاى آنان را. اثْنَتا عَشْرَةَ عَيْناً ... الْمَنَّ وَ السَّلْوى
📚«1». تفسير كاشف.
📚جلد 3 - صفحه 197
🔶10- پيدايش و حركت ابرها و عملكرد آنها، همه تحت تدبير و ارادهى الهى است. «وَ ظَلَّلْنا عَلَيْهِمُ الْغَمامَ»
🔶11- منّ و سلوى، از غذاهاى طيّب است. (جملهى «كُلُوا مِنَ الطَّيِّباتِ»، پس از «الْمَنَّ وَ السَّلْوى» آمده است)
🔶12- خداوند، روزىرسانِ مردم، «رَزَقْناكُمْ» و خواهان بهرهگيرى طيّب از نعمتهاى پاك و پاكيزه است. «كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ»
🔶13- با يك ضربه عصاى موسى، چشمهها از دل سنگ جوشيد، ولى با آن همه معجزه، دلهاى نا اهلان تكان نخورد. «وَ ما ظَلَمُونا وَ لكِنْ كانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ»
14- كفران نعمت، سبب محروميّت از آن مىشود و زيانش به ناسپاسان مىرسد.
«وَ لكِنْ كانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ»
🔶 15- آنان كه از نعمتهاى مادّى در راه رشد و معنويّت خود بهره نگيرند، به خود ستم كردهاند. «كانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ»
-------------------------------------------------
📚 برگرفته از تفسیرنور
#تفسیر
#سوره_الاعراف
❤️🍃
🆔 @QURAN_SOUND114
📎 با ما همراه باشید👆