هدایت شده از اخبار آخرالزمان
♦امام رضا علیه السلام فرمود:
برای کسی که پرهیز از گناه ندارد دینی نیست و برای کسی که تقیه نمیکند ایمانی نیست،همانا با کرامت ترین شما نزد خدا آن کسی است که بیش از همه به تقیه عمل میکند.
از آن حضرت سوال شد تقیه تا چه زمانی جایز است ای فرزند رسول خدا؟
فرمود: تا روزی که وقت مشخصی دارد و آن روز روز خروج قائم ما اهل بیت است پس هر کسی که تقیه را قبل از خروج قائم ما ترک کند از ما نیست.
دوباره به آن حضرت عرض شد ای فرزند رسول خدا آن قیام کننده که از شما اهل بیت است چه کسی است؟
فرمود: چهارمین از فرزندان من همان که فرزند سرور کنیزهاست.
خداوند به واسطه او زمین را از هر ستمی پاک و از هر ظلمی منزه میکند و او همان کسی است که مردم در ولادت او شک میکنند و او صاحب غیبت است قبل از خروجش.
پس زمانی که خروج کند زمین به نور او نورانی میشود و میزان عدالت را در بین مردم قرار میدهد لذا کسی به دیگری ظلم نخواهد کرد.
و او همان کسی است که زمین برای او جمع میشود و سایهای برای او نخواهد بود و او کسی است که ندا کننده از آسمان ندا میدهد جوری که تمام اهل زمین آن ندا را میشنوند.
آن ندا مردم را به سوی او دعوت میکند منادی میگوید: آگاه باشید که حجت خدا در کنار خانه خدا ظهور کرده است پس از او تبعیت کنید زیرا که حق با او و در اوست.
و او همان قول خداوند است:ان نشا ننزل علیهم من السماء آیة فظلت اعناقهم لها خاضعین. الشعراء ۴
📚کتاب کمال الدین صفحه ۳۷۲
♦حدیثی روح بخش و فوق العاده
🔹امام صادق علیه السلام فرمود:
این امت چه چیزی را انکار می کند؟
آیا انکار میکنند که خداوند آن کاری را که با یوسف انجام داد با حجتش (امام زمان) انجام دهد؟ یوسف در بازارهایشان میرفت و روی فرش های آنها قدم میزد (به منازل مردم میرفت) در حالی که آنها او را نمی شناختند (که او همان منجی موعود است همان یوسفی که وعدهٔ نبوتش داده شده) تا اینکه خداوند اذن داد یوسف خود را به آنها معرفی کرد (و گفت که او همان یوسف گم گشته است).
📚کمال الدین ۳۷۵
♦امام زمان علیه السلام در میان ما است زنده و حاضر و ناظر است،در حرم امام رضا یا حرم عبدالعظیم یا حرم حضرت معصومه یا چه بسا در حرم شاهچراغ شاید بارها او را دیده ایم ولی نمیداستیم او همان است که جان را فدایش میکنیم.
دعا کنیم روز اذن الهی فرا برسد و حضرت از کنار کعبه خود را به جهانیان معرفی کند الا یا اهل العالم انا المهــــدی.
😭
💚 قال امیرالمومنین (علیه السلام):
🌸 إِيَّاكَ أَنْ تَغْتَرَّ [تَغَيَّرَ] بِمَا تَرَی مِنْ إِخْلَادِ أَهْلِ الدُّنْيَا إِلَيْهَا وَ تَكَالُبِهِمْ عَلَيْهَا فَقَدْ نَبَّأَكَ اللَّهُ عَنْهَا وَ تَكَشَّفَتْ [تَكْشِفُ] لَكَ عَنْ عُيُوبِهَا وَ مَسَاوِيهَا
🌼 بر حذر باش از اين كه رغبت دنياپرستان، به دنيا و حرص شان بر متاع اندک آن تو را فريفته نكند، زیرا خداوندت از اوضاع دنيا خبر داده و دنيا هم با احوالاتش تو را از زوال خود آگاه نموده و زشتی هايش را به تو نشان داده است.
📚 تصنیف غرر/حدیث ۲۴۰۷
#نهج_البلاغه
📿فَلَا تَنَافَسُوا فِي عِزِّ الدُّنْيَا وَ فَخْرِهَا وَ لَا تَعْجَبُوا بِزِينَتِهَا وَ نَعِيمِهَا وَ لَا تَجْزَعُوا مِنْ ضَرَّائِهَا وَ بُؤْسِهَا، فَإِنَّ عِزَّهَا وَ فَخْرَهَا إِلَى انْقِطَاعٍ وَ إِنَّ زِينَتَهَا وَ نَعِيمَهَا إِلَى زَوَالٍ وَ ضَرَّاءَهَا وَ بُؤْسَهَا إِلَى نَفَادٍ وَ كُلُّ مُدَّةٍ فِيهَا إِلَى انْتِهَاءٍ وَ كُلُّ حَيٍّ فِيهَا إِلَى فَنَاءٍ.
🌍پس در عزّت و ناز دنيا بر يكديگر پيشى نگيريد، و فريب زينت ها و نعمت ها را نخوريد و مغرور نشويد و از رنج و سختى آن نناليد و ناشكيبا نباشيد، زيرا عزّت و افتخارات دنيا پايان مى پذيرد، و زينت و نعمت هايش نابود مى گردد، و رنج و سختى آن تمام مى شود، و هر مدّت و مهلتى در آن به پايان مى رسد، و هر موجود زنده اى به سوى مرگ مى رود.
✍امیر المومنین در اين عبارات زيبا، نخست انگشت روى عزّتها و افتخارات، نعمت ها و زينت ها و درد و رنجهاى دنيا مى گذارد وهمه را فانى و ناپايدار معرّفى مى کند و بعد به صورت يک قانون کلّى مى فرمايد: «همه چيز اين دنيا پايان مى پذيرد و همه زندگان بدون استثناء به سوى مرگ پيش مى روند; حال که چنين است اين همه دعوا و کشمکش و قال و غوغا و بى تابى و زارى براى چيست؟» به گفته يکى از «شارحان نهج البلاغه» پيشينيان، رفتند و خاک شدند و ما از روى آنها عبور مى کنيم و ما هم به زودى خاک مى شويم و آيندگان از روى ما مى گذرند، ولى باز هم بيدار نمى شويم!!
📘#خطبه_99
🚫با نعمتهايش او را معصيت مكن❗️
#نهج_البلاغه
📿أَقَلُّ مَا يَلْزَمُكُمْ لِلّهِ أَلاَّ تَسْتَعِينُوا بِنِعَمِهِ عَلَى مَعَاصِيهِ
🔮انسان در برابر نعمتهايى كه خداوند به وى داده كمترين وظيفه اش اين است كه نعمتهايش را وسيله معصيت او قرار ندهد»؛
✍نافرمانى مولا هميشه زشت است، ولى زشت ترين حالات نافرمانى و عصيان اين است كه انسان نعمتهاى او را وسيله نافرمانى وى قرار دهد. پيام ديگرى كه اين گفتار حكيمانه دارد اين است كه انسان هر گناهى كه مى كند به يقين با استفاده از يكى از نعمتهاى الهى است؛ چشم، گوش، دست، پا، فكر، قدرت و مواهب ديگر همه نعمتهاى پروردگارند و انسان بدون استفاده از اينها نمى تواند كار خلافى انجام دهد، بنابراين مفهوم كلام اين مى شود كه انسان منصف نبايد هيچ گناهى كند، زيرا هر گناهى مرتكب شود با استفاده از يكى از نعمتهاى خداست و اين كار بسيار شرم آور است.
📘#حکمت_330
#خطبه_متقین
📌قسمت سی و دوم
🔰امیر المومنین عليه السلام در ادامه بيان نه وصف از اوصاف برجسته پرهيزگاران مى فرمايد:
▫️قَلِيلاً زَلَلُـه،خاشعا قَلْبُهُ، قَانِعَةً نَفْسُهُ، مَنْزُوراً أَکْلُهُ،
💠لغزشش کم، قلبش خاشع، نفسش قانع، خوراکش اندک،
✍اما کم بودن لغزشهاى پرهيزگاران به جهت آن است که خود را از صحنه هاى گناه دور مى دارند و پيوسته به ياد خدا هستند.
و خشوع قلب آنان نتيجه معرفت آنها نسبت به خداست، چون هر قدر انسان عظمت معبود را بيشتر درک کند در برابر او خاضع تر مى شود.
قانع بودن پرهيزگاران نتيجه بينش آنها به مواهب مادى و زرق و برق دنياست. و چون آن را ناپايدار و فانى مى بينند خود را براى وصول به آن به خطر نمى افکند و به مقدار لازم قناعت مى کنند.
اندک بودن خوراک آنها بدين جهت است که مى دانند پرخورى، علاوه بر اينکه سبب انواع بيماريهاست، حال عبادت و راز و نياز با خدا را از بين مى برد. افزون بر اين، آنها را از ياد مستمندان غافل مى سازد.
📝ادامه دارد...
┏━━━🍃🌹🍃━━━┓
┗━━━🍁━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🟤 توبه واقعی از نظر امیرالمؤمنین(ع) چگونه است؟
#نهج_البلاغه
💠امام عليه السلام به كسى كه در حضورش گفت استغفرالله، فرمود: مادرت به عزايت بنشيند! آيا مى دانى استغفار چيست؟ استغفار جايگاه والامقامان است و آن نامى است كه بر شش معنى نهاده شده است:
اول: پشيمانى از (بدى هاى) گذشته. دوم: تصميم بر ترك بازگشت به آن (بدى ها) براى هميشه. سوم: اداى حقوق آفريدگان خدا. چهارم: توجه به هر واجبى كه تباه كردى و آن را ادا كنى. پنجم: آب كردن گوشت هايى كه از خشم پروردگار روييده تا آن جا كه پوست بر استخوان بپيوندد و ميان آن دو، گوشت تازه برويد.ششم: به تنت رنج بندگانى را بچشانى آن گونه كه شيرينى گناه را چشانده اى، پس در اين هنگام می گويى أستغفرالله.
📘#حکمت_417
🌱🌴🌱🌴🌱
🎤شهید#مطهری
📩نامه اى از امیرالمؤمنین به اسود بن قطبه فرمانرواى حلوان
#نهج_البلاغه
▫️وَابْتَذِلْ نَفْسَکَ فِيمَا افْتَرَضَ اللهُ عَلَيْکَ، رَاجِياً ثَوَابَهُ، وَمُتَخَوِّفاً عِقَابَهُ
🟤نفس خويش را در راه انجام آنچه خدا بر تو واجب کرده است به اميد ثوابش و ترس از کيفرش تسليم و خاضع کن»
✍اشاره به اينکه اگر مى خواهى از پاداش هاى الهى در دنيا و آخرت بهره مند شوى و از کيفرهايش در دو سرا در امان باشى، در انجام واجباتى که بر تو به عنوان يک والى است کاملا کوشا باش و غرور مقام، تو را از تسليم و تواضع باز ندارد.
📘#نامه_59
#نهج_البلاغه
🪐وَرُبَّ بَعِيد أَقْرَبُ مِنْ قَرِيب، وَقَرِيب أَبْعَدُ مِنْ بَعِيد
❄️چه بسا #دور_فتادگانى که از خويشاوندان نزديک تر و خويشاوندانى که از هرکس دورترند»
✍اشاره به اينکه پيوندهاى نسبى هميشه دليل بر پيوند دل ها و نزديکى فکرها نيست; گاه مى شود دور افتادگان به انسان از نزديکان نزديک ترند. آنچه مهم است پيوند دل و ارتباط ارواح به يکديگر است که اگر در نزديکان پيدا نشد مى توان آن را در دور افتادگان جستجو کرد.
📘#نامه_31
🔰هدفى جز احياى حق و عدالت نداشتيم:امام عليه السلام در اين فراز از خطبه در حقيقت، اهداف حکومت الهى ـ از جمله حکومت خود ـ را بيان مى فرمايد، و با تعبيرات بسيار جالب و حساب شده، درسهاى فراموش نشدنى به همه حاکمان مؤمن و مخلص مى دهد.
#نهج_البلاغه
▫️اللَّهُمَّ إنَّکَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَکُنِ الَّذِي کَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِي سُلْطَان، وَلاَ الْتِمَاسَ شَيْء مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ
🟤خدايا ! تو مى دانى که آنچه را ما (در امر حکومت) انجام داديم، نه به خاطر بدست آوردن سلطنت و مقام بود، و نه براى نيل به متاع پست دنيا
✍اين تعبير مى تواند اشاره به اصل پذيرش بيعت بر خلافت از سوى مردم بوده باشد، يا اشاره به درگيريها و جنگهايى که ميان او و دشمنان در «صفّين» و مانند آن واقع شد، و در هر حال انگيزه هاى اصلى حکومت خودکامگان در آن منعکس شده است که آنها هميشه براى دو چيز تلاش مى کنند، به دست آوردن مقام به هر قيمت که باشد و به چنگ آوردن مال دنيا از هر کس و هر کجا ممکن شود.در واقع همان حبّ جاه و حبّ مال است که در سراسر تاريخ بشر و حتى امروز بر حکومتهاى خودکامه، سايه افکنده است.
📘#خطبه_131
❄️گوهر علم را به نااهلان نمى دهند
#نهج_البلاغه
📿إِذَا أَرْذَلَ اللّهُ عَبْداً حَظَرَ عَلَيْهِ الْعِلْمَ
🟡هرگاه خداوند بنده اى را پست بشمرد علم را از او دريغ مى دارد
✍ بديهى است خداوند، هم حكيم است و هم عادل، و هرگز كارى برخلاف حكمت و عدالت نخواهد كرد، پست شمردن افراد به يقين براثر گناهان ومعاصى آنهاست و مفهوم اين سخن آن است كه افرادى كه براثر گناه از درگاه خداوند بيرون شوند خداوند بزرگ ترين موهبت را كه موهبت علم است از آنها منع مى كند. امام عليه السلام در اين كلام شريف مى خواهد درس مهم اخلاقى به همگان بدهد كه اگر علاقه اى به علم و دانش و محضر علما و دانشمندان نداشتيد بدانيد اين براثر تاريكى قلب شما و گناهانى است كه مرتكب شده ايد. علم، نور است و هيچ انسانى كه داراى چشم سالم است از نور نمى گريزد، اين خفاش صفت انند كه از نور وحشت دارند و در تاريكى ها به حركت درمى آيند.
📚 #حکمت_288
🌺شرح خطبه ۷۹نهجالبلاغه توسط محمدعلی انصاری
🟠 شرح خطبه۷۹ -بخشدوم
✨أَ تَزْعُمُ أَنَّكَ تَهْدِي إِلَى السَّاعَةِ الَّتِي مَنْ سَارَ فِيهَا صُرِفَ عَنْهُ السُّوءُ وَ تُخَوِّفُ مِنَ السَّاعَةِ الَّتِي مَنْ سَارَ فِيهَا حَاقَ بِهِ الضُّرُّ؟ فَمَنْ صَدَّقَكَ بِهَذَا فَقَدْ كَذَّبَ الْقُرْآنَ وَ اسْتَغْنَى عَنِ الِاسْتِعَانَةِ بِاللَّهِ فِي نَيْلِ الْمَحْبُوبِ وَ دَفْعِ الْمَكْرُوهِ، وَ تَبْتَغِي فِي قَوْلِكَ لِلْعَامِلِ بِأَمْرِكَ أَنْ يُولِيَكَ الْحَمْدَ دُونَ رَبِّهِ، لِأَنَّكَ بِزَعْمِكَ أَنْتَ هَدَيْتَهُ إِلَى السَّاعَةِ الَّتِي نَالَ فِيهَا النَّفْعَ وَ أَمِنَ الضُّرَّ.
🔹تو پندارى ساعتى را يافته اى، كه اگر كسى در آن ساعت براى انجام مقصود خويش در حركت آيد، از هر بد در امان است و از ساعتى بر حذر مى دارى كه هر كه در آن قصد كارى كند در چنبر زيانمندى افتد؟ هركس كه سخنان تو را راست پندارد، قرآن را دروغ انگاشته و براى رسيدن به هر چه پسند اوست و پرهيز از آنچه ناپسند اوست خود را از يارى خداوند بى نياز خواسته.
از كسى كه به سخن تو عمل كند، خواهى كه به جاى پروردگارش تو را حمد و سپاس گويد. زيرا تو، به زعم خود، او را به ساعتى كه به سود خويش دست مى يابد و از زيان در امان مى ماند راه نموده اى.
#شرح_خطبه_۷۹
#نهج_البلاغه
📿اللَّهُمَّ إني أَوَّلُ مَنْ أنَابَ، وَسَمِعَ وأَجَابَ، لَمْ يَسْبِقْنِي إلاَّ رَسُولُ اللهِ صلى الله عليه وآله بِالصَّلاَةِ
🟤خداوندا ! من نخستين کسى بودم که به سوى تو بازگشتم و دعوت تو را شنيدم و اجابت کردم، هيچ کس جز رسول خدا صلى الله عليه وآله پيش از من نماز نخواند»
✍اشاره به اين که در آن روزى که اسلام غريب بود و پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله يکّه و تنها، و فقط «خديجه» همسر با وفايش به او ايمان آورده بود، و اظهار اسلام در برابر مشرکانِ متعصّب بسيار خطرناک بود، من دست بيعت به پيامبر صلى الله عليه وآله دادم و سر تسليم در برابر او خم کردم و نخستين مردى بودم که به او پيوستم، چيزى را جز خدا و اطاعت فرمان او و احياى حق و توحيد و عدالت در نظر نداشتم و هم اکنون نيز انگيزه من در پذيرش بيعت همان است که در آغاز بعثت پيامبر صلى الله عليه وآله بود.
📘#خطبه_131
#علی_شناسی
#نهج_البلاغه
📿وَالْخِطَابَ فِيمَا لَمْ تُکَلَّفْ
🟠نسبت به آنچه #موظف نيستى دخالت منما
✍ اشاره به اين است که در مسائل غير مربوط به تو دخالت مکن و به تعبير ساده فضولى در کار ديگران موقوف! چه بسيارند کسانى که به علت دخالت در کارهاى ديگران و امورى که به آنها مربوط نيست هم از انجام وظيفه خود مى مانند و هم گرفتارى ها و نزاع هايى براى خود از اين رهگذر به وجود مى آورند.
📘#نامه_31
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🟢اگر کسی فضائلی از امیرالمؤمنین را با اطمینان قلبی بگوید خداوند تمام گناهانش را میبخشد اگرچه به اندازه جن و انس گناه کرده باشد
#نهج_البلاغه
💠و آنکس که از مصیبتى که به او رسیده شکایت کند از پروردگارش شکایت کرده است
📘#حکمت ۲۲۸
❄️پيامبر صلى الله عليه وآله همه چيز را به من خبر داد
#نهج_البلاغه
وَاللهِ لَوْ شِئْتُ أَنْ أُخْبِرَ کُلَّ رَجُل مِنْکُمْ بِمَخْرَجِهِ وَ مَوْلِجِهِ وَ جَمِيعِ شَأْنِهِ لَفَعَلْتُ، وَ لکِنْ أَخَافُ أَنْ تَکْفُرُوا فِيَّ بِرَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
«به خدا سوگند! اگر بخواهم مى توانم هر يک از شما را از آغاز و پايان کارش و از تمام شئون زندگانى اش آگاه سازم ; ولى از آن مى ترسم که اين کار، سبب کافر شدن شما به رسول خدا صلى الله عليه وآله شود
✍در حديثى مى خوانيم: روزى پيامبراکرم صلى الله عليه وآله نشسته بود، على عليه السلام وارد شد، پيامبر صلى الله عليه وآله فرمود: إِنَّ فِيکَ شَبَهاً مِنْ عِيسَى بْنَ مَرْيَمَ وَ لَوْ لاَ أَنْ تَقُولَ فِيکَ طَوَائِفٌ مِنْ أُمَّتِي ما قَالَتِ النَّصارى فِي عَيسَى بْنَ مَرْيَمَ لَقُلْتُ فِيکَ قَوْلا لاَ تَمُرُّ بِمَلاَ مِنَ النَّاسِ إِلاَّ اَخَذُوا التُّرَابَ مِنْ تَحْتِ قَدَمَيْکَ يَلْتَمِسُونَ بِذلِکَ الْبَرَکَةَ ; تو به عيسى بن مريم عليه السلام شباهتى دارى (از نظر زهد و عبادت) و اگر از اين بيم نداشتم که گروه هايى از امتم درباره تو (غلوّ کنند و) همان بگويند که درباره عيسى بن مريم گفتند، سخنى درباره تو مى گفتم که از کنار هيچ جمعيّتى از مردم عبور نمى کردى، مگر آن که خاک زير قدم هاى تو را براى تبرّک بر مى گرفتند!»
📘#خطبه_175
#نهج_البلاغه
▫️قَدْ کَفَاکُمْ مَؤُونَةَ دُنْيَاکُمْ، وَ حَثَّکُمْ عَلَى الشُّکْرِ، وَ افْتَرَضَ مِنْ أَلْسِنَتِکُمُ الذِّکْرَ
🟤خداوند نياز دنياى شما را برطرف ساخته و شما را به شکر نعمتهايش ترغيب کرده و ذکر و ياد خود را با زبانهايتان بر شما واجب ساخته است (تا دلهايتان همواره بيدار باشد)
✍اشاره به اينکه از يک سو شما را مشمول انواع نعمتها ساخته و به حکم (وَسَخَّرَ لَکُمْ مَّا فِى السَّمواتِ وَ مَا فِى الاَْرْضِ) و (هُوَ الَّذِى خَلَقَ لَکُمْ مَّا فِى الاَْرْضِ جَمِيعاً) همه مواهب زمين و آسمان را از نور آفتاب گرفته تا باران حياتبخش و نسيم روح پرور و چشمه ها و نهرها و منابع زيرزمينى و رو زمينى، همه را مسخّر شما کرده است. از سوى ديگر، به شما دستور شکرگزارى داده، همان کارى که موجب فزونى نعمت و بقاى مواهب الهى و الطاف او خواهد شد. از سوى سوم شما را وادار به ياد او کرده، يادى که مايه آرامش دلها و نجات از چنگال شيطان است
اينکه ملاحظه مى شود امام عليه السلام از ميان همه اعمال واجب و مستحب بر ذکر زبانى تکيه کرده به جهت آن است که ذکر با زبان، مايه بيدارى دل است و اين بيدارى سرچشمه اصلى حرکت به سوى خير و سعادت است. افزون بر اين اگر زبان در اختيار ذکر خدا قرار نگيرد در اختيار شيطان قرار خواهد گرفت و مى دانيم که بخش مهمّى از گناهان کبيره با زبان انجام مى شود.
📘#خطبه_183
#نهج_البلاغه
📿إِنْ سَقِمَ ظَلَّ نَادِماً، وَ إِنْ صَحَّ أَمِنَ لاَهِیاً
🟠از کسانى مباش که) هرگاه بیمار مى شود (از اعمال زشت خود) پشیمان مى گردد و اگر تندرست باشد احساس امنیت مى کند و به لهو و لعب مى پردازد
✍آرى آنها به هنگام بیمارى چون چهره مرگ را در نزدیکى خود مى بینند، ندامت به آنها دست مى دهد و به فکر توبه از گناه و جبران اعمال سابق خویش مى افتند; اما همین که از بستر بیمارى برخاسته و تندرستى به آنها باز گشت آن حالت به کلى زائل شده و خود را در هاله اى از امن و امان مى بینند و به لهو و لعب مشغول مى شوند. این فراموشکارى سریع و تناقض در دو حال نزدیک به هم نیز نشانه سطح فکر کوتاه آنها و ضعف ایمان ایشان است.خداوند انسان را در زندگى گرفتار مشکلات و مصائب و بیمارى ها مى کند تا به آنها هشدار دهد از خواب غفلت برخیزند; اما افسوس که این بیدارى براى بسیارى از مردم زودگذر است. هنگامى که آن مشکلات برطرف مى شود بلافاصله در خواب غفلت فرو مى رود.
📘#حکمت_150
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلاوت
⚜نیکوکاران در بهشت پرنعمت متنعمند⚜
❣تلاوتی بسیار زیبا از سروه مبارکه انفطار
هدیه محضر مقدس و نورانی امام حسن عسکری علیه السلام و همسر بزرگوارشون
به نیت فرج......
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣قـٰاری: #عبدالباسط_عبدالصمد
📚سـوره: #یوسف
💠آیـه: ۲۳
🔚 #نشر_مطالب_کانال_صدقه_جاریه_هست
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 #تلاوت_تصویری بسیار زیبا از استاد #مصطفی_اسماعیل
▪️ سوره مبارکه #یوسف
فَلَمَّا سَمِعَتْ بِمَكْرِهِنَّ أَرْسَلَتْ إِلَيْهِنَّ وَأَعْتَدَتْ لَهُنَّ مُتَّكَأً وَآتَتْ كُلَّ وَاحِدَةٍ مِّنْهُنَّ سِكِّينًا وَقَالَتِ اخْرُجْ عَلَيْهِنَّ فَلَمَّا رَأَيْنَهُ أَكْبَرْنَهُ وَقَطَّعْنَ أَيْدِيَهُنَّ وَقُلْنَ حَاشَ لِلَّهِ مَا هَٰذَا بَشَرًا إِنْ هَٰذَا إِلَّا مَلَكٌ كَرِيمٌ
ﻫﻤﻴﻦﻛﻪ ﺯﻟﻴﺨﺎ ﺯﺧﻢﺯﺑﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﻨﻴﺪ، ﺑﻪ ﻣﺮﺍﺳﻤﻲ ﺩﻋﻮﺗﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩ. ﺑﺮﺍی ﭘﺬﻳﺮﺍﻳﻲ ﺍﺯ ﺁﻥﻫﺎ ﻣﻴﻮﻩﺍی ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻫﺮﻳﮏ ﺍﺯ ﺁﻥﻫﺎ ﻛﺎﺭﺩی ﺩﺍﺩ. ﺑﻌﺪ، ﺑﻪ ﻳﻮﺳﻒ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ: «ﻭﺍﺭﺩ ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮ.» ﻫﻤﻴﻦﻛﻪ ﭼﺸﻢ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻳﻮﺳﻒ ﺍﻓﺘﺎﺩ، ﻫﻤﻪ ﻣﺤﻮ ﺟﻤﺎﻝ ﺩﻝﺁﺭﺍی ﺍﻭ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﻲﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺑﻪﺟﺎی ﻣﻴﻮﻩ ﺩﺳﺖﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﻳﺪﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ: «ﺟﻞﺍﻟﺨﺎﻟﻖ! ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺑﺸﺮ ﻧﻴﺴﺖ! ﻓﺮﺷﺘﻪﺍی ﺑﺎﻭﻗﺎﺭ ﺍﺳﺖ!»
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلاوت
#استاد_شحات_محمد_انور
#یوسف
فرازی بسیار زیبا و شور انگیز از استاد شحات محمد انور
بسیار دلنشین نغمه سه گاه