eitaa logo
القُـرآنُ نـورٌ
1.2هزار دنبال‌کننده
199 عکس
341 ویدیو
8 فایل
آموزش فنون تلاوت قرآن کریم نکات مفاهیم و تفسیر قرآن کریم ارتباط با مدیر کانال: @S_Aziz_Seyednoor
مشاهده در ایتا
دانلود
*تلاوت مجلسی یا استودیویی؟* وقتی از استاد مصطفی اسماعیل درباره راز تفاوت تلاوت‌های مجلسی و استودیویی ایشون سوال شد، جوابش این بود که در تلاوت‌های مجلسی، زمان اجرا طولانی‌تر است و تعامل و گفتگو بین قاری و مستمع نیز اتفاق می‌افتد که نقطه‌ی عطف حیاتی برای قاری به شمار می‌رود! *«أَلْقُرْآنُ نورٌ»* کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*تواشیح و ابتهالات دینی جزئی لاینفک از فرهنگ غنی و اصیل مصری* ابتهال و تواشیح ماندگاری با صدای استاد حسین عبدالحلیم و گروه ایشان که ظاهراً در جریان ضبط یک فیلم سینمایی اجرا شده است. اساساً این نوع اجراها که در زندگی روزمره مردم مصر نیز با تعامل بی‌نظیر آن‌ها همراه است، نشان از آن دارد که همانند مراسمات سوگواری و عزاداری در ایران که در فرهنگ و تمدن ایرانی نهادینه شده و جزئی از فرهنگ ما شده‌اند، در مصر نیز این نوع موشحات و ابتهالات در مدح و ثنای الهی و اولیاءالله، تبدیل به یک رسم و سنت شده و با استقبال عموم مردم مواجه شده است. «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد محمود رمضان و نت‌های سحرآمیز صدایش یکی از اساتید بارز مصری که صاحب مکتب است و اساتیدی همچون محمد عمران و محمد هلباوی از مکتب او متأثر شده‌اند، استاد محمود رمضان است. تکنیک‌های صوتی خاص و بدیع ایشان در تلاوت قرآن کریم، زبانزد خاص و عام بوده است. در این فراز یک تکنیک صوتی بسیار زیبا و در عین حال سخت، به نام به زیبایی هر چه تمام‌تر اجرا شده است. زیبا و بدیع از آن لحاظ که استاد محمود رمضان (و همچنین استاد محمد صدیق منشاوی) به عنوان یکی از اولین قاریانی بوده که این تکنیک را به صورت گسترده در تلاوتش به کار گرفته است؛ و سخت از آن لحاظ که چنین تکنیکی نیازمند یک صدای منعطف و چابک و قابل پردازش در تمام درجاتش است. تکنیک یا سُرش نغمه‌ای در واقع همان اتصال غیرنمایان درجات صوتی است که نت‌ها به صورت متصل اجرا می‌شوند و این نت‌ها به صورت مجزا شنیده نمی‌شوند؛ بلکه به شکل سرسره‌ای اجرا می‌شوند. در کلمه (ثُمّ) این تکنیک اجرا شده است. اقتباس از کتاب مهارت‌های تنغیمی و القاء معانی در هنر تلاوت قرآن، اثر استاد غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بدون اغراق و مبالغه باید گفت که مرحوم محمد صدیق منشاوی، یک قاری محبوب در میان عوام و خواص است که حتی تقلید از ایشون هم میتونه تا این حد یک قاری رو موثر و مستمعین رو متأثر از استماع تلاوتش قرار بده... توضیحات فنی: اگر یک مقام رو متشکل از ۸ نت بدانیم، در صورتی که ۵ نت از آن مقام اجرا شود، اصطلاحا به آن یا می‌گویند. اگر چهار نت اجرا شود به آن ، یا گفته میشود. و همچنین اجرای ۳ نت را یا گویند. در اینجا عقد نهاوند و عقد مرصع (جنس اصلی نهاوند و جنس فرعی حجاز به صورت متصل) اجرا شده است. «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
القُـرآنُ نـورٌ
#محمد_سلامه #حجاز #رست #سوزناک «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.co
محمد سلامه‌ی عجیب و غریب!😍 استادی به تمام معنا در زمینه تلاوت قرآن کریم که بسیاری از قاریان نسل‌های بعد از خودش از تلاوت و سبک ایشون تاثیر پذیرفتند!👌 از بگیرید تا و سایر قاریان مصری... از صدای استاد شروع کنیم که واقعا قوی و در عین حال خیلی منعطفه! با داشتن شدت و رسایی بسیار زیاد، انعطاف خیلی خوبی هم داشته که جمع شدن این دو فاکتور در یک صدا خیلی نادره! صدایی قوی که تا چهار ساعت هم تلاوت داشته و آنقدر منعطف بوده که توانایی اجرای هر ملودی و لحنی رو داشته! فکر کنید تا قبل از دوران میکروفون، مجالس ایشون به دلیل رسایی صداش، خیلی شلوغ‌تر از مجالس محمد رفعت بوده! البته بعد از ظهور میکروفون قضیه فرق کرد و طرفداران محمد رفعت بسیار بیشتر شدند! به نظرم مثل اخلاقش که خیلی خاص و عجیب و غریب بوده، سبکش هم خیلی خاص بوده! گفتم اخلاقش عجیبه چون تا آخر عمرش که هشتاد و سه سال بود، کلا رابطه‌ی خوبی با صدا و سیما و رادیو مصر نداشته و اصلا قبولشون نداشته زیاد! برای نمونه ایشون برای اجرای یک تلاوت در صدا و سیما کلی شرط و شروط میگذاشت! مثلا با مجری خانم کلاً مشکل داشت و فقط با مجری آقا برنامه زنده اجرا میکرد! یا اینکه میگفت قبل و بعد از تلاوتم باید تواشیح دینی پخش بشه! از لحاظ فنی و لحنی هم ایشون کلا به مقام و و مشتقاتشون خیلی علاقه داشته و اکثر تلاوتش از مقامات مرکب و استفاده می‌کرده! ولی به طرز شگفت‌انگیزی با همین مقامات محدود و اکثرا قفلات و ملودی‌های تکراری، تلاوتش خیلی جذابه و واقعا به دل میشینه! این چند آیه رو با صدای خاص استاد بشنوید و لذت ببرید😍 «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی به خاطر معنای آیات و بین جملات و عباراتِ معنادار، لحن مهندسی شود، ریزنغمات و ملودی‌هایی اجرا می‌شوند که شاید تا به حال شنیده نشده باشند یا حداقل کمتر اجرا شده‌ باشند! راهکار ساده‌ این است که لحن خود را به آیات و عبارات قرآنی بسپارید؛ خودشان خیلی خوب راه را به شما نشان می‌دهند! (درجه ۵ نهاوند) (درجات دوم تا پنجم نهاوند) (۳ صدای بیات) (درجات سوم تا ششم مقام نهاوند) (درجه اول مقام نهاوند) «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک هوش مصنوعیِ حیّ و حاضر به نام کامل یوسف! تا حالا به این فکر کرده بودید که اگر ظرایف صوتی استاد عبدالباسط و زیبایی‌های لحنی استاد مصطفی اسماعیل رو با همدیگه ترکیب کنید، چه شاهکاری به وجود میاد؟ حالا تصور کنید ویژگی‌های صوتی و لحنی این دو نفر به زیبایی هر چه تمام‌تر در سبک یک قاری جمع شده‌ باشند... این یعنی تأثیرگذاری و نفوذِ صدای استاد عبدالباسط در جان و دلِ مستمعین و البته گیرایی و جذابیت لحنی استاد مصطفی اسماعیل؛ همه و همه در یک شخصیت کم‌نظیر به نام کامل یوسف البهتیمی!👌 «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرو دو فراز قبلی که ارسال شد به این دو فراز دقت بفرمایید؛ تا ان‌شاءالله توضیحات تکمیلی رو ارسال کنم...