مقام #نیشابورک
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
چهار قطعه اجرا شده در مقام #نیشابورک
مقام #نیشابورک: (جنس رست در پایین - جنس رست در بالا به شکل متصل)
فواصل مقام #نیشابورک همان فواصل مقام #نوروز (رست - بیات - منفصل) است؛ ولی نحوه تحرک و خوانش بین درجات و اشاره به جنس رست در بالای جنس رستِ اصلی در مقام #نیشابورک، باعث تفاوت این دو مقام میشود.
در صورتی که در مقام #نوروز، جنس بیات در بالا مورد تأکید است که باعث وجه تمایز این دو مقام شده است.
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
مصطفی (1).mp3
91.2K
مقام #نوروز
#مصطفی_اسماعیل
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
کامل یوسف (6).mp3
67.2K
مقام #نوروز
#کامل_یوسف
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
ترتیل مقام سه گاه.mp3
4.26M
سوال مسابقه:
در ترتیل فوق که در مقام #سه_گاه (#سیکا) و فروعات آن اجرا شده، تعداد و نام مقامات فرعی را به ترتیب اجرا، به آیدی زیر ارسال کنید.
@S_Aziz_Seyednoor
به دقیقترین جوابها، یک مجموعه آموزشی صوت/لحن به عنوان هدیه تقدیم خواهد شد.
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
43.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترتیل مقام #سه_گاه و فروعات
#عراق (#ثلاثی سهگاه _ #جنس #بیات)
#بستنکار (ثلاثی سهگاه _ جنس #صبا)
#اوشار (ثلاثی سهگاه _ جنس #نهاوند)
#فرحناک (ثلاثی سهگاه _ جنس #عجم)
#انفاس_الطیب (ثلاثی سهگاه _ جنس #کُرد)
#هزام (ثلاثی سهگاه _ جنس #حجاز)
#عقد عراق (۵ نت ابتدایی مقام عراق)
#عقد سهگاه (۵ نت ابتدایی مقام سهگاه)
توضیح:
#ثلاثی: ۳ نت متوالی را ثلاثی (#تریکورد) میگویند.
#جنس: ۴ نت متوالی را جنس (#تتراکورد/#دانگ) میگویند.
#عقد: ۵ نت متوالی را عقد (#پنتاکورد) میگویند.
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِّن بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَالٍ
ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﺭﻭ ﻭ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ، ﻣﺄﻣﻮﺭﺍﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺧﺪﺍ [ ﺍﺯ ﺁﺳﻴﺐ ﻫﺎ ﻭ ﮔﺰﻧﺪﻫﺎ ] ﺣﻔﻆ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ . ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﻫﻴﭻ ﻣﻠﺘﻲ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺑﻠﺎ ، ﻧﻜﺒﺖ ، ﺷﻜﺴﺖ ﻭ ﺷﻘﺎﻭﺕ ] ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﻤﻰ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﺻﻔﺎﺕ ﺧﻮﺏ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻭ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ] ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺯﺷﺘﻲ ﻫﺎ ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻫﻨﺪ . ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻠﺘﻲ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻥ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ] ﻫﻴﭻ ﺭﺍﻩ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻲ ﻧﻴﺴﺖ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺟﺰ ﺧﺪﺍ ﻫﻴﭻ ﻳﺎﻭﺭﻱ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ .(١١)
تقلید #کامل_یوسف #البهتیمی و قاریان دیگر از سبک استاد محمد #رفعت
بسیاری از قاریان بزرگ جهان اسلام، از تلاوت استاد محمد #رفعت متأثر بودهاند و به نوعی تقلید از ایشان را افتخاری برای خود میدانستهاند. دلایل زیادی وجود دارند که از لحاظ فنی استاد محمد رفعت را از سایر قاریان همعصر خود و حتی دوران بعد از خودش متمایز میکند.
صدای بسیار منعطف و تحریرهای بسیار پیچیده و سرعتی و الحان خاص استاد محمد رفعت از جمله دلایل ترغیب قاریان بزرگ به تقلید از ایشان بوده است.
قاریانی همچون استاد ابوالعینین #شعیشع، استاد حسن #النادی، استاد محمود #رمضان، استاد محمد #اللیثی، استاد محمود #صابر، استاد #عبدالناصر #حرک و... به تقلید از ایشان پرداختهاند.
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
https://eitaa.com/qurannoor
May 11