eitaa logo
القُـرآنُ نـورٌ
1.2هزار دنبال‌کننده
198 عکس
341 ویدیو
8 فایل
آموزش فنون تلاوت قرآن کریم نکات مفاهیم و تفسیر قرآن کریم ارتباط با مدیر کانال: @S_Aziz_Seyednoor
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازم استاد و بازم یه شاهکار دیگه! «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
القُـرآنُ نـورٌ
بازم استاد #منشاوی و بازم یه شاهکار دیگه! #نهاوند «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن ک
سلام مجدد خدمت همراهان و قاریان و حافظان کانال🌹 و اما درباره این پست: به طور کلی این فراز شامل (نت پنجم نهاوند) و نهاوند (جنس اول نهاوند_جنس دوم حجاز به صورت متصل) بود. ولی در عبارت (یوم لا ینفع) در ادات نفی (لا)، استاد منشاوی به رسم عادت در مقام به نوعی یک هبوط را اجرا می‌کنند که یک نت پایین‌تر از درجه نهاوند می‌باشد. اگر فواصل نهاوند را به صورت یک/نیم/یک پرده در نظر بگیریم، و یک پرده پایین‌تر از نت اول نهاوند اجرا کنیم، فواصل جدیدی به شکل یک/یک/نیم پرده شکل می‌گیرند که فواصل جنس هستند. پس در این فراز می‌توان گفت که با اشاره به یک نت پایین‌تر از نت نهاوند، جنس عجم شکل گرفته است. و جداسازی عبارات این سه آیه از یکدیگر و همچنین تفاوت معنادار آیه آخر این فراز از لحاظ لحنی (مرصع)، به عنوان نتیجه‌گیری این فراز، از لحاظ معنامحوری حائز اهمیت است. «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
قال الامام‌ الصادق علیه‌السلام: ما مِنْ عَبْدٍ یُحْشَرُ إِلّا وَ عَیْناهُ باکِیَةٌ إِلّا الْباکِینَ عَلَى جَدّیَ الْحُسَیْنِ ع، فَإنَّهُ یُحْشَرُ وَ عَیْنُهُ قَرِیرَةٌ وَ الْبِشارَةُ تِلْقاهُ وَ السُّرُورُ بَیِّنٌ عَلى وَجْهِهِ وَ الْخَلْقُ فِی الْفَزَعِ وَ هُمْ آمِنُونَ وَ الْخَلْقُ یُعْرَضُونَ وَ هُمْ حُدّاثُ الْحُسَیْنِ ع تَحْتَ الْعَرْشِ وَ فِی ظِلِّ الْعَرْشِ لا یَخافُونَ سوءَ یَوْمِ الْحِسابِ. یُقالُ لَهُمُ: ادْخُلُوا الْجَنّةَ. فَیَأْبَوْنَ وَ یَخْتارُونَ مَجْلِسَهُ وَ حَدِیثَهُ. وَ إِنَّ الْحُورَ لَتُرْسِلُ إِلَیْهِمْ: أَنَّا قَدِ اشْتَقْنَاکُمْ مَعَ الْوِلْدانِ الْمُخَلَّدِینَ. فَما یَرْفَعُونَ رُءُوسَهُمْ إِلَیْهِمْ لِمَا یَرَوْنَ فِی مَجْلِسِهِمْ مِنَ السُّرُورِ وَ الْکَرَامَة. در روز قیامت چشمان همه گریان است مگر چشم گریه‌‏کنندگان بر جدّم حسین بن على ع که همانا او در حالی محشور می‌شود که چشمانش روشن است [خوشحال است] و به او بشارت داده می‌شود و سرور و شادى در صورتش نمایان است. در آن روز مردم در ترس بوده ولى آنها [از ترس و نگرانی] در امان هستند. در حالیکه مردم متفرق و پراکنده هستند، ایشان در زیر عرش و زیر سایه آن به صحبت و روایتگری درباره حسین علیه‌السلام مشغولند و از ناملایمات و ناراحتی‌هاى روز حساب هیچ خوف و هراسى ندارند. به ایشان گفته می‏‌شود: داخل بهشت شوید. ولى آنها از ورود به بهشت دوری کرده و مجلس [ذکر] حسین علیه‌السلام و صحبت درباره او را اختیار می‌‏کنند. حور العین‌ها برای آنها پیغام می‌فرستند که ما با ولدان مخلدون مشتاق شما هستیم. ولى ایشان از فرط سروری که در مجلس‌شان می‌بینند سرشان را به سمت آنها بالا نمی‌کنند. منبع کامل الزیارات، ص81-82 «أَلْقُرْآنُ نورٌ» https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند روزه می‌خوام اینو بذارم توی کانال؛ فقط نمیدونستم در مورد این فراز چی باید بگم!!! نهایتا به این نتیجه رسیدم که چیزی نگم بهتره... فقط گوش کنید و لذت ببرید👌 «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
بهترین تلاوت‌هایی که تا حالا از استاد محمود شنیدم 🌹 از استاد به عنوان اولین قاری که از مقام و به صورت گسترده و کامل در تلاوت خودش استفاده کرده یاد می‌شود. تا جایی که برخی افراد به ایشان اتهام تقلید و استفاده از الحان و نغمات هندی را زده‌اند!!! ولی استفاده ایشان از این الحان در تلاوت کاملا بجا، شایسته و حرفه‌ای است. صدای ایشان ترکیبی از یک صدای () و () است. (برگرفته از مقاله سبک‌شناسی استاد غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی) «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor