eitaa logo
دارالقرآن مجازی 🌱
1.3هزار دنبال‌کننده
813 عکس
755 ویدیو
39 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم انا له لحافظون ارتباط با مدیر: @serash 09169691259 🌱کپی مطالب #با_ذکر_صلوات مجاز است🌱
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 ✨️«حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‏ وَ نِعْمَ النَّصیرُ»؛ ❇️خداوند ما را کفایت می کند، و چه وکیل خوبی، چه سرپرست خوبی و چه یاور خوبی. http://eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
✨﷽✨ ✍آیت الله جاودان: خاصیت گناه این است که خوبی‌ها را تخریب می‌کند و تکرارش، صفات بد به بار می‌آورد. آدم با صفات بد به دنیا نمی‌آید؛ صفات را تحصیل می‌کند. صاحب صفات بد در جهنم جایگاه خیلی بدی دارد. قرآن می‌فرماید: «نارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ * الَّتي‏ تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ»؛ آتشی که به دل‌ها می‌رسد. آتش ابتدا برای عمل است ولی با تکرار عمل به دل می‌رسد. ما معمولاً روی کارهای خود فکر نمی‌کنیم؛ اگر فکر کنیم، می‌فهمیم که مثلاً داریم یک کار بد را هر روز انجام می‌دهیم. هدف اصلی خلقت، . آدمیزاد پر پرواز به سوی خدا دارد. اگر از هفت آسمان هم بالا برود هنوز کم است و هنوز از پرها خوب استفاده نکرده‌است. با ترک گناه پر درمی‌آورد و بعد برای قوت پر باید واجبات را انجام دهد. بدون پرهیز از گناه، اصلاً تقرب ممکن نیست. آدمی که در گناه غرق است، اصلاً تصور تقرب برای ممکن نیست. آدمی که یک موقع گناه می‌کند، برای گناهش غصه می‌خورد؛ اما کسی که در گناه غرق است، اصلاً غصه نمی‌خورد و این معنای خیلی بدی دارد. نمی‌شود آدم ایمان داشته باشد و نسبت به گناه بی‌تفاوت باشد و راحت و بدون دغدغه گناه کند. اگر آدم یک ذره ایمان داشته باشد، گناه زهر مارش می‌شود؛ مثلاً از جهت غریزی لذت می‌برد اما بخاطر ایمانی که دارد، آن لذت زهرمار می‌شود. خاصیت گناه این است که اگر بماند، می‌ماسد و اگر ماسید، سخت پاک می‌شود. در روایات فرمودند تا هفت ساعت، گناه را نمی‌نویسند. بعد از آن هم اگر همین فردایش جبران شود، بهتر است از تأخیر آن. http://eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
از شهید عباس بابایی پرسیدند: عباس جان، چه خبر؟ چه میکنی؟ گفت: به نگهبانی دل مشغولم، که غیر از خدا کسی وارد نشود... http://eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
💠 🔹‌ سلام بر تو ای مولایی که هرکس تو را یافت به تمام خیر و خوبی ها رسیده. 🔹‌ سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، زمین از خیر و خوبی لبریز خواهد شد. http://eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
🌴ـ «امام جعفرصادق(علیه‌السلام)»: مَن اَكَلَ طعاماً لَم یُدْعَ اِلَیهِ فَكَأَنَّما أَكَلَ قِطعةً مِن نارٍ! کسی که غذایی که بدان دعوت نشده بخورد گویا پاره‌ای از آتش را خورده است! (جواهر‌الکلام، ج ٣٦، ص ٤٦٩)     🌴«پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»: مَن مَشی اِلی طعامٍ لَم یُدْعَ اِلیهِ فَقَد دَخَل سارِقاً وَ خَرجَ مُغیراً! کسی که به سفره‌ای برود که بدان دعوت نشده، او در حقیقت به عنوان یک سارق به آنجا وارد شده و یک غارتگر از آنجا بیرون می‌رود! (شهاب‌الاخبار، ص ٢٢٤) http://eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
✨✨ ♨️ یه‌روز‌لباس‌ِتنگ ... یه‌روز‌لباس‌ِگشـاد ... یه‌روز‌لباسِ‌ڪوتـاه ... یه‌روز‌لباسَ‌بلند ... یه‌روز‌لباسِ‌تیره ... یه‌روز‌لباس‌ِشاد ... یه‌روز‌لباس‌ِپاره ... هی‌رفتیم‌دنبال‌ِمدڪه‌یه‌وقت بھمون‌نگن‌عقب‌موندھ!🙊 رفتیم‌دنبال‌سِت‌ڪردن‌ڪه بشیم‌شیڪ‌تریــن‌آدمِ‌دنیا😻 یه‌وقت‌به‌خودت‌میای‌میبینی باشیطون‌ست‌شدی!!!🤭 « ســـوره‌اعـــراف‌آیــھ²⁶ » وَلِبٰـــــاسُ‌اَلتَّقْــــوىٰ‌ذٰلِکَ‌خَیْــــرٌ بھترین‌لباس؛لباسِ‌تقواست. که بیداربشیم‼️ http://eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وزیر آموزش و پرورش: حافظان قرآن را با آزمون اختصاصی به دانشگاه فرهنگیان می آوریم. رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش: 🔺 تلاش می کنیم حافظان قرآن را با آزمون اختصاصی به دانشگاه فرهنگیان بیاوریم. 🔺 تخصص گرایی افراطی که در نظام آموزش عالی ما اتفاق افتاده یک اثرش این است که فکر کنیم قرآن فقط برای برخی بچه‌ها است، این خطر بزرگی است. باید قرآن را در تمام رشته‌ها بیاوریم. دارالقرآن مجازی 👇 🆔 eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
استفاده از فرصتها جهت ⚖️تجارت نافع و ماندگار 👇 ✅ قُل لِّعِبَادِيَ الَّذِينَ آمَنُوا يُقِيمُوا الصَّلَاةَ وَيُنفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ يَوْمٌ لَّا بَيْعٌ فِيهِ وَلَا خِلَالٌ 👌 ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ! ﺑﻪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺎﺍﻳﻤﺎﻧﻢ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻛﻦ ﻛﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﺩﺍﺑﺶ ﺑﺨﻮﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺭﻭﺯی ﻛﺮﺩﻩ‌ﺍﻳﻢ، ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻭ ﺁﺷﻜﺎﺭ، ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﻨﻨﺪ؛ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺭﻭﺯی ﺑﺮﺳﺪ ﻛﻪ ﻧﻪ ﺧﺮﻳﺪﻭﻓﺮﻭﺷﻲ ﺩﺭ ﻛﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﺭﻓﺎﻗﺘﻲ! ( ابراهیم /٣١) http://eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 هدیه ی ارزشمند استاد محمد رضا رمزی اوحدی به تمامی اعضای محترم مجمع 🌸 هدیه ارزشمند : در اختیار قرار دادن پی دی اف کتاب های زیر : 🔹 کتابِ ۱۰۰۱ داستان از زندگانی امیرالمومنین 🔹 کتابِ ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیرالمومنین 🔹 کتابِ ۱۰۰۱ پرسش و پاسخ از امیرالمومنین 🔹 کتابِ ۱۰۰۱ فضیلت از امیرالمومنین در کتب اهل سنت 🔹کتابِ ۱۰۰۱ نور از فضائل امیرالمومنین 🖊 نویسنده : استاد محمد رضا رمزی اوحدی ⭕️ فایل های دانلود در زیر این متن قرار می گیرند دارالقرآن مجازی 👇 🆔 eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
1001 fazilat.pdf
7.97M
📥 فایل پی دی اف کتاب ۱۰۰۱ فضیلت از امیرالمومنین در کتب اهل سنت دارالقرآن مجازی 👇 🆔 eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
1001nokte.pdf
5.69M
📥 فایل پی دی اف کتاب ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام دارالقرآن مجازی 👇 🆔 eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
1001porsish.pdf
5.84M
📥 فایل پی دی اف کتاب ۱۰۰۱ پرسش و پاسخ از امیرالمومنین علیه‌السلام دارالقرآن مجازی 👇 🆔 eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
image_user_vasaeq_book_1001dastan.pdf
9.18M
📥 فایل پی دی اف کتاب ۱۰۰۱ داستان از زندگانی امیرالمومنین علیه‌السلام دارالقرآن مجازی 👇 🆔 eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 📿 رَبِّ لا تَذَرْنی فرداً📿 پروردگارا مرا تنها مگذار... سلام روزتون بهشت🌻 http://eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
: حقّ كسى كه نصيحت مى كند (مشورت مى دهد) اين است كه در برابرش فروتن و ملايم باشى و به سخنش گوش بسپارى. اگر سخنى به درستی گفت خداوند عزّوجلّ را سپاس گويى و اگر نادرست گفت، با او مهربان باشى و [به داشتن سوء نيّت] متّهمش نگردانى با اين كه مى دانى خطا مى كند بدان مؤاخذه اش نكنى، مگر اينكه در خور اتهام و بدگمانى باشد، در اين صورت به هيچ وجه به سخنان او اعتنا مكن. 📚ميزان الحكمه ج۱۲ ص۲۱۶ http://eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖قرآن کتاب عجیبی است بانام خدا شروع میشود و با نام مردم خاتمه می یابد! http://eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
💥همه چیزدرموردعالم روح 💥 🍃 بشر از ابتداي خلقت نسبت به عالم ارواح بيگانه بود و آن را يک عالم مرموز و وحشتناک مي پنداشت. و انسان هميشه نسبت به عالم ارواح و حقيقت وجودي آن گريزان بود و پنداري غلط و نادرست داشت. همه اين توهمات در صورتي است که عالم ارواح ارتباط تنگاتنگ با روح و روان انسان دارد. اگرچه عالم ديگري نظير عالم انوار در وراي عالم انسان بوده که انکار آنها غيرقابل پذيرش است. درباره روح و اثرات آن در عوالم انسان، دانشمندان نظرهاي گوناگوني دارند، که برخي روح را موجودي آفريده شده و مخلوقي حادث مي دانند که درباره پيدايش آن، دو نظريه دارند: 1⃣الف) گروهي قائلند که روح پيش از بدن آفريده شده و بعد از متلاشي شدن جسم هم چنان پايدار و باقي است. از آن جمله رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله مي فرمايد: خلق الله الارواح قبل الاجساد بالفي عام؛ خداوند دو هزار سال پيش از آن که اجساد را بيافريند ارواح را آفريده بود. 2⃣ب) برخي ديگر مي گويند: روح هر انسان باجسمش آفريده مي شود و پيدايش آن بر اثر تطورات نطفه، تحولات متوالي جسم و تکامل نهايي ماده است. که عالمان ديني و فلاسفه اسلامي از گروه اول اند و خلقت ارواح را پيش از اجساد مي دانند، از جمله متأخران مرحوم شيخ صدوق رحمةالله عليه است، و بيشتر متقدمان و معاصران قائل به حيات جاويد روح در جسم فناپذير مي باشند. 🤍روح يکي از مسائل مهم فلسفي و به اصطلاح فلسفي و عرفاني است، که افکار و انظار فلاسفه را به خود متوجه کرده است، که هم از لحاظ ماهوي و هم وجودي مورد بحث قرار گرفته است. در مورد اول که بحث از لحاظ ماهوي باشد، اقوال و آراي پراکنده و گوناگوني اظهار شده است و هيچ کدام مسئله رابه طور تحقيق حل نکرده اند. شرايع و مذاهب نيز در مورد ماهيت و ذات روح ساکت شده اند، چنان که در قرآن مجيد است: قل الروح من أمر ربي. 🖌آنچه براي انديشوران مسلم است آن که غير از اعضا و جوارح و ابدان مادي امر ديگري نيز وجود دارد که منشأ احساسات و ادراکات و تعقلات و حرکات و سکنات و فعل و انفعالات ارادي و... است و اين امر مسلم است که منشأ ادراکات و تعقلات و آثار و خواص ديگر در همه موجودات يک سان نيست و نيز مسلم است که هر يک از موجودات را آثار خاصي است که موجب امتياز آنها از يک ديگر است. از اين سو براي روح و نفس اقسام و انواعي قائل شده اند: نفس جمادي، نباتي و حيواني. 📌با اين که عالمان ديني و غيرديني از گذشته تاکنون پژوهش هاي گوناگوني درباره روح انجام داده اند. اما در چگونگي حقيقت و ماهيت روح و اثر وجودي آن اختلاف نظر دارند، ولي از فحواي ديدگاه آنان مي توان روح را به دو قسم بيان کرد: يکي روح بخاري است، که از خوردن و آشاميدن حاصل مي شود، و اين روح براي بدن به منزله روغن چراغ است، که هر زماني تمام شدت چراغ نيز خاموش مي شود. 🖇اين همان روح مشترکي است بين وجود انسان و حيوان که حيات شان همراه با اين نوع روح است، و هرگاه انسان و حيوان فاني شد روح بخاري نيز به همراه جسم فاني مي شود. 🔗و ديگر روحي است که از عالم امر نشئت مي گيرد: و نفخت فيه من روحي. که همان روح ويژه انسان است که بعد از مردن انسان روح متعالي از جسم فاني جدا شده، که اين روح يا متنعم به رحمت خداوند است و يا معذب به عذاب پروردگار. از اين رو، روح قدسي در وجود انسان نظير عطري است در محفظه سر بسته که هرگاه راه خروجي از جايگاه اصلي دريابد ديگر اعتنايي به محفظه ندارد و به آن برنمي گردد. 🌹و اما قرآن کريم درباره روح يک مهر سکوت بر همه پرسش گران عالم زده، که به پيامبر بزرگوار اسلام صلي الله عليه و آله فرمود: ☘و يسئلونک عن الروح قل الروح من أمر ربي و ما أوتيتم من العلم الا قليلا؛ 🌱و از تو درباره روح سؤال مي کنند، بگو: روح از فرمان پروردگار من است، و جز اندکي از دانش، به شما داده نشده است.(اسراء 85) ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌http://eitaa.com/joinchat/2225733689C823d32baef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا