هدایت شده از خیمهگاه ولایت
📸ده عضو خانواده اسماعیل هنیه که در یک سال گذشته توسط اسرائیل به شهادت رسیده اند.
◀️ به پایگاه خبری تحلیلی #خیمه_گاه_ولایت بپیوندید👇👇
➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
🔸چگونگی خواندن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
نماز امام مهدی(عج)، دو رکعت است.[۱] در هر رکعت هنگام خواندن سوره حمد، آیه «إیاكَ نَعْبُدُ وَ إیاكَ نَسْتَعین» صد بار تکرار میشود و پس از آن، سوره توحید خوانده میشود.[۲] در برخی منابع آمده است که هر کدام از ذکرهای رکوع (سُبْحانَ رَبِّی العَظیمِ وَ بِحَمْدِهِ) و سجده (سُبْحانَ رَبِّی الاَعْلیٰ وَ بِحَمْدِهِ) هفت بار تکرار شود[۳] و در برخی عدد خاصی ذکر نشده است.[۴]
پس از پایان نماز یک بار «لا إلهَ اِلّا الله» گفته شده و تسبیحات حضرت زهرا خوانده میشود، پس از آن به سجده رفته و صد بار صلوات فرستاده میشود.[۵]
🔸پانویس:
۱. کفعمی، البلد الأمین و الدرع الحصین، ۱۴۱۸ق، ص۱۶۴؛ مجلسی، بحارالانوار، ۱۴۰۳ق، ج۵۳، ص۲۳۱.
۲.سید ابن طاووس، مهج الدعوات و منهج العبادات، ۱۴۱۱ق، ص۲۹۴؛ کفعمی، البلد الأمین و الدرع الحصین، ۱۴۱۸ق،ص۱۶۴؛ مجلسی، بحارالانوار، ۱۴۰۳ق، ج۵۳، ص۲۳۱.
۳. سید ابن طاووس، مهج الدعوات و منهج العبادات، ۱۴۱۱ق، ص۲۹۴؛ مجلسی، بحارالانوار، ۱۴۰۳ق، ج۵۳، ص۲۳۱؛ قمی، مفاتیح الجنان، ۱۳۸۸ش، ص۹۸۹.
۴. قطب الدین راوندی، الدعوات، ۱۴۰۷ق، ص۸۹؛ کفعمی، البلد الأمین و الدرع الحصین، ۱۴۱۸ق، ص۱۶۴؛ قمی، مفاتیح الجنان، ۱۳۸۸ش، ص۸۱.
۵.مجلسی، بحارالانوار، ۱۴۰۳ق، ج۵۳، ص۲۳۱؛ قمی، مفاتیح الجنان، ۱۳۸۸ش، ص۹۸۹.
🔸منبع: دانشنامه مجازی شیعه
https://fa.wikishia.net/view/%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86
🔸ماجرای زنده شدن طبرسی در قبر
از صاحب ریاض العلماء چنین نقل شده است که مشهور است طبرسی دچار سکته شد، گمان بردند که وفات یافته است. پس او را دفن کردند. طبرسی به هوش آمد و خود را در قبر دید. نذر کرد که اگر خدا او را از این بلا نجات دهد، کتابی در تفسیر قرآن تألیف کند. از قضا، شخصی قبر او را نبش کرد. هنگامی که نبش قبرکننده به درآوردن کفنهای او مشغول شد، طبرسی دست او را گرفت. آن شخص ترسید. طبرسی قصه را برای او تعریف کرد. نبش قبر کننده او را بر دوش گرفته، به خانه رساند. طبرسی کفن خود و اموالی به نبش قبر کننده بخشید و آن شخص نیز از کار خود توبه کرد. طبرسی نیز در عمل به نذر خود کتاب مجمع البیان را تألیف کرد.[۲۰]
با توجه به این که طبرسی عالم قرن ششم قمری است و افندی از علمای قرن دوازدهم هجری قمری است این داستان نیاز به سند دارد. ولی افندی این داستان را بدون سند نقل میکند و محدث نوری هم تصریح دارد که این داستان در هیچ منبعی قبل از ریاض العلماء نقل نشده است.[۲۱] آیت الله سبحانی نیز می گوید اگر چنین چیزی صحت داشت طبرسی آن را در مقدمه کتاب خود مینوشت و دیگران نیز آن را نقل میکردند. غیر از این که این ماجرا به افراد دیگری مثل ملا فتحالله کاشانی و فرزند ملا صالح مازندرانی نیز نسبت داده شده است.[۲۲
🔸 پانویس:
۲۰. امین، اعیان الشیعة، ۱۴۰۶ق، ج۸، ص۴۰۰.
۲۱. نوری، مستدرک الوسائل، الخاتمة، ج۳، ص ۷۰.
۲۲. سبحانی تبریزی، الشیخ الطبرسی امام المفسرین، ص۴۵-
🔸 منبع: دانشنامه مجازی شیعه
https://fa.wikishia.net/view/%D9%81%D8%B6%D9%84_%D8%A8%D9%86_%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D8%B7%D8%A8%D8%B1%D8%B3%DB%8C
🔴 کانال قرآن و زندگی
@quranozendegi
🔸 روایات تفسیری درآیه اول سوره فجر:
وَ الْفَجْرِ [1]: به سپیدهدم سوگند.
🔸ابنعبّاس (رحمة الله علیه)- إِنَّ الْفَجْرَ هُوَ الصُّبْحُ الْمَعْرُوفُ فَهُوَ انْفِجَارُ الصُّبْحِ الصَّادِقِ.
ابنعبّاس (رحمة الله علیه)- فَجر همان صبحِ معروف و انفجارِ صبحِ صادق و صبح کاذب است.
🔸منبع:تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۸۸؛ بحارالأنوار، ج۸۰، ص۱۰۲/ روضهًْ الواعظین، ج۲، ص۳۵۱/ نورالثقلین
*******
🔸الامام الصّادق (علیه السلام)- عَنْ جَابِر (رحمة الله علیه) عَنْ أَبِیعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) قَالَ قَوْلُهُ تَعَالَی وَ الْفَجْرِ هُوَ الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف).
امام صادق (علیه السلام)- جابر از امام جعفر صادق (علیه السلام) روایت کرده است که ایشان فرمود: «در کلام خداوند عزّوجلّ: وَ الْفَجْر حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است».
🔸منبع:تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۸۸؛ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۷۸/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۶۶/ البرهان
********
🔸الامام الباقر (علیه السلام)- یَا جَابِرُ (رحمة الله علیه)! وَ الْفَجْرِ جَدِّی.
امام باقر (علیه السلام)- امام باقر (علیه السلام) در تفسیر آیه: وَ الْفَجْرِ وَ لَیالٍ عَشْرٍ، فرمود: «ای جابر (رحمة الله علیه) منظور از وَ الْفَجْر جدّم رسول خدا (صلی الله علیه و آله) میباشد».
🔸منبع:تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۸۸؛ المناقب، ج۱، ص۲۸۱
جهت اطلاع بیشتر رجوع شود به سایت الوحی:
http://alvahy.com/%D9%81%D8%AC%D8%B1
🔸روایاتی در تفسیر آیه دوم سوره فجر:
وَ لَيالٍ عَشْرٍ [2]: و به شبهاي دهگانه
علیّبنابراهیم (رحمة الله علیه)- وَ لَیالٍ عَشْرٍ قَالَ: عَشْرُ ذِی الْحِجَّهًِْ.
علیّبنابراهیم (رحمة الله علیه)- و الْفَجْرِ* وَ لَیَالٍ عَشْرٍ منظور شبهای دهگانهی ذیالحجّه است.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۸۸؛ القمی، ج۲، ص۴۱۹/ فقه القرآن، ج۱، ص۲۸۰/ نورالثقلین/ البرهان
ابنعبّاس (رحمة الله علیه)- وَ لَیالٍ عَشْرٍ قَالَ: عَشْرُ الْأَضْحَی.
ابنعبّاس (رحمة الله علیه)- منظور از وَ لَیالٍ عَشْر، دههی اوّل ذیالحجّه است.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۸۸؛ روضهًْ الواعظین، ج۲، ص۳۵۱
ابنعبّاس (رحمة الله علیه)- وَ قِیلَ: هِیَ الْعَشَرَهًُْ الْأَوَاخِرُ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ.
ابنعبّاس (رحمة الله علیه)- گفته شده آن ده شب آخر ماه رمضان است.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۹۰؛ بحرالعرفان، ج۱۷، ص۲۵
الصّادق (علیه السلام)- وَ الْفَجْرِ جَدِّی وَ لَیالٍ عَشْرٍ عَشْرَهًُْ أَئِمَّهًْ (علیهم السلام).
امام صادق (علیه السلام)- و الْفَجْرِ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است و وَلَیَالٍ عَشْرٍ ده امام (علیهم السلام) بعد از او هستند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۹۰؛ المناقب، ج۱، ص
🔸 منبع: تفسیر اهل بیت ،سایت الوحی:
http://alvahy.com/%D9%81%D8%AC%D8%B1
🔸۱۰روایت تفسیری در آیه۳،سوره فجر:
وَ الشَّفْعِ وَ الْوَتْرِ [3]: و به زوج و فرد،
🔸۱-الامام الصّادق (علیه السلام)- وَ الشَّفْعِ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) وَ فَاطِمَهًُْ (سلام الله علیها) وَ الْوَتْرِ هُوَ اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیکَ لَهُ.
امام صادق (علیه السلام)- وَ الشَّفْعِ امیرالمؤمنین (علیه السلام) با فاطمه (سلام الله علیها) است. وَ الْوَتْرِ خدای یکتا است که شریکی ندارد.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۹۰؛ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۷۸/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۶۶
🔸۲-علیبنابراهیم (رحمة الله علیه)- الشَّفْعُ الْحَسَنُ (علیه السلام) وَ الْحُسَیْنُ (علیه السلام) وَ الْوَتْرُ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِین (علیه السلام).
علیّبنابراهیم (رحمة الله علیه)- وَ الشَّفْعِ امام حسن و امام حسین (علیها السلام) هستند. وَ الْوَتْرِ امیرالمؤمنین (علیه السلام) است.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۹۰؛ القمی، ج۲، ص۴۱۹/ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۳۴۹
🔸۳- الامام الباقر (علیه السلام)- وَ الشَّفْعِ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِین (علیه السلام) وَ الْوَتْرِ اسْمُ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف).
امام باقر (علیه السلام)- وَ الشَّفْعِ امیرالمومنین (علیه السلام)، وَ الْوَتْرِ اسم امام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۹۰؛المناقب، ج۱، ص۲۸۱
🔸۴-الامام الصّادق (علیه السلام)- الشَّفْعُ هُوَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِیٌّ (علیه السلام) وَ الْوَتْرُ هُوَ اللَّهُ الْوَاحِدُ عَزَّوَجَلَّ.
امام صادق (علیه السلام)- الشَّفْعُ (جفت)، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و علی (علیه السلام) می باشد و الْوَتْرُ (طاق) خداوند یگانه و چیره عزّوجلّ است.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۹۰؛ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۶۶/ البرهان
🔸۵-الامام الصّادق (علیه السلام)- الشَّفْعُ الرَّکْعَتَانِ وَ الْوَتْرُ الْوَاحِدَهًُْ الَّتِی یَقْنُتُ فِیهَا وَ قَالَ یُسَلِّمُ مِنَ الرَّکْعَتَیْنِ وَ یَأْمُرُ إِنْ شَاءَ وَ یَنْهَی وَ یَتَکَلَّمُ بِحَاجَتِهِ وَ یَتَصَرَّفُ فِیهَا ثُمَّ یُوتِرُ بَعْدَ ذَلِکَ بِرَکْعَهًٍْ وَاحِدَهًٍْ یَقْنُتُ بَعْدَ الرُّکُوعِ وَ یَجْلِسُ وَ یَتَشَهَّدُ وَ یُسَلِّمُ ثُمَّ یُصَلِّی رَکْعَتَیْنِ جَالِساً وَ لَا یُصَلِّی بَعْدَ ذَلِکَ صَلَاهًًْ حَتَّی یَطْلُعَ الْفَجْرُ فَیُصَلِّی رَکْعَتَیِ الْفَجْر.
امام صادق (علیه السلام)- شفع، دو رکعت و وتر یک رکعت است که در آن قنوت خوانده میشود. در دو رکعت سلام نماز را میگوید و اگر خواست امر و نهی میکند و برای رفع نیازهایش حرف میزند و برای رفع نیازهایش دست به کار میشود یعنی بین نماز شفع و وتر فاصله است و سرهم نیست. سپس یک رکعت نماز وتر میخواند و بعد از رکوع قنوت میگیرد و مینشیند و تشهّد میخواند و سلام میگوید و سپس دو رکعت نشسته نماز میخواند و بعد از آن تا طلوع فجر نماز نمیخواند تا اینکه فجر طلوع کند، پس دو رکعت فجر را میخواند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۹۰؛ بحارالأنوار، ج۸۴، ص۲۲۳/ القمی، ج۲، ص۴۱۹/ دعایم الإسلام، ج۱، ص۲۰۵
🔸۶-الرّسول (صلی الله علیه و آله)- وَ الشَّفْعِ وَ الْوَتْرِ الصَّلَاهًُْ فَمِنْهَا شَفْعٌ وَ مِنْهَا وَتْرٌ.
پیامبر (صلی الله علیه و آله)- الشَّفْعُ وَ الْوَتْرُ نماز هستند. یکی نماز شفع و دیگری نماز وتر.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۹۰؛ بحارالأنوار، ج۸۳، ص۲۱۲/ نورالثقلین
🔸۷-الامام الصّادق (علیه السلام)- الشَّفْعُ یَوْمُ النَّحْروَ الْوَتْرُ عَرَفَهًْ.
امام صادق (علیه السلام)- الشَّفْعُ، عید قربان است و الْوَتْرُ، روز عرفه است.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۹۰؛ البرهان/ نورالثقلین
🔸۸-الصّادقین (علیها السلام)- أَنَّ الشَّفْعَ یَوْمُ التَّرْوِیَهًِْ وَ الْوَتْرَ یَوْمُ عَرَفَهًْ.
امام باقر و امام صادق (علیها السلام)- الشَّفْعُ، روز ترویه است و الْوَتْرُ روز عرفه است.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۹۰؛ المصباح للکفعمی، ص۳۴۳/ نورالثقلین
🔸۹-ابنعبّاس (رحمة الله علیه)- الشَّفْعُ الخَلقُ لِأَنَّهُ قَالَ وَ خَلَقْناکُمْ أَزْواجاوَ الْوَتْرُ الله تَعَالَی.
ابنعبّاس (رحمة الله علیه)- الشَّفْعُ؛ مخلوقات هستند زیرا خداوند فرمود: و شما را بهصورت زوجها آفریدیم!. (نبأ/۸) و الْوَتْرُ (یکتا) خداوند است.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۹۰؛ نورالثقلین
🔸۱۰-ابنعبّاس (رحمة الله علیه)- الْوَتْرُ آدَمُ (علیه السلام) شُفِعَ بزَوْجَتِه.
ابنعبّاس (رحمة الله علیه)- الْوَتْرُ آدم (علیه السلام) و الشَّفْعُ همسرش حوّا (سلام الله علیها) است.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۹۰؛بحرالعرفان، ج۱۷، ص۲۵
🔹 منبع:تفسیر اهل بیت،علیرضا برازش،سایت الوحی
http://alvahy.com/%D9%81%D8%AC%D8%B1
هدایت شده از دانشکده علوم قرآنی تهران
❇️ پذیرش دانشجو در دانشکدۀ علوم قرآنی تهران
🔸دانشکده علوم قرآنی تهران، (زیر مجموعه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم) در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع "کارشناسی" از طریق کنکور سراسری از میان خواهران و برادران واجد شرایط دانشجو میپذیرد.
✔️پذیرش از میان داوطلبان رشته های:
ریاضی- فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، معارف اسلامی
🔴 کدرشته: ۳۶۲۲۷
🌐 انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش کشور
🔻مزایای تحصیل:
تحصیل رایگان، اعضای هیات علمی تمام وقت، ارائه خوابگاه دانشجویی، تسهیلات وام های دانشجویی، کتابخانه تخصصی و ...
🔰آدرس: تهران خیابان حافظ خیابان سخایی بعداز چهارراه سی تیر
دانشکده علوم قرآنی تهران
🔹کسب اطلاع بیشتر تماس با شماره تلفن های
☎️ ۰۲۱۶۶۷۱۹۷۵۶ ◇◇◇ داخلی ۱۰۳ و ۱۰۷
📱۰۹۳۸۳۱۷۹۵۴۸
آیدی کارشناسان محترم آموزش و تحصیلات تکمیلی در پیامرسان ایتا👇
🆔@Takmili_tehran
🆔@abtahi1399
🔻لینک سایت دانشکده علوم قرآنی تهران
📡 https://tehran.quran.ac.ir/
🔻لینک کانال دانشکده علوم قرانی تهران
https://eitaa.com/tehranquran1
🔻لینک دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
🌐 http://quran.ac.ir
روابط عمومی دانشکده علوم قرآنی تهران
شرح نهج البلاغه ابن ابي الحديد
این اثر را در ۲۰ جزء به نام ابن علقمی وزیر تألیف کرد.[۱۴] عمده شهرت و معروفیت ابن ابیالحدید به سبب تألیف این کتاب است که حاوی مجموعه عظیمی از ادب و تاریخ و کلام و فرهنگ اسلامی است.
وی این شرح را در اول رجب ۶۴۴ق/۱۲ نوامبر ۱۲۴۶م آغاز کرد و در آخر صفر ۶۴۹ق/۲۳ مة ۱۲۵۱م به پایان رسانید و چنانکه خود در آخر کتاب مینویسد، [۱۵] تدوین این اثر ۴ سال و ۸ ماه طول کشید که برابر است با مدت خلافت حضرت علی (علیهالسلام). ابن علقمی به پاداش این خدمت، هدایایی گرانقیمت به او بخشید. [۱۶]
این شرح در واقع وسیلهای بود برای ارائه و بیان دانشهایی که ابن ابیالحدید در فنون مختلف داشت. همچنین وی بسیاری از آراءِ معتزله را در آن گنجانیده است. شرح مذکور از نظر موضوع و مزایای ادبی و تاریخی اهمیت خاص دارد، زیرا ابن ابیالحدید که در زمان مغولان میزیسته، گزارش مبسوطی از ابتدای خروج مغول و فتح ماوراءالنهر و خراسان و عراق و دیگر نواحی و هجوم آنان به بغداد در کتاب خود نوشته است [۱۷] که از منابع مهم تاریخ در این موضوع به شمار میآید.
۷.۱.۱ - منابع مورد استفاده
ابن ابیالحدید، در این کتاب غیر از کتابهای مشهوری چون تاریخ طبری و سیره ابن هشام و الاغانی و کتب معروف دیگر که در دسترس هستند، از کتابهای نادری استفاده کرده که امروزه بعضی از آنها از میان رفتهاند و یا در دسترس ما نیستند، چون کتاب المقالات تألیف زرقان شاگرد ابراهیم بن سیار نظام و کتاب المقالات ابوالقاسم بلخی و کتاب فضایل امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) از احمد بن حنبل و کتاب الجمل هشام بن محمد کاتبی و کتاب النکت از ابراهیم بن سیار نظام. [۱۸] https://fa.wikifeqh.ir/%D8%A7%D8%A8%D9%86_%D8%A7%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%B2%D9%84%DB%8C
زندگینامه ابن ابي الحديد= ويكي فقه
عزالدین ابوحامد عبدالحمید بن هبةالله بن محمد بن محمد بن محمد بن حسین بن ابیالحدید مداینی، در مداین دیده به جهان گشود و در همان شهر پرورش یافت. علم کلام و اصول آموخت. پدرش قاضی مداین بود.
عزالدین در کودکی و به قولی در جوانی به بغداد رفت و در آن شهر در محضر علما و بزرگان مشهور بغداد که بیشتر آنها شافعی مذهب بودند، به قرائت کتب و اندوختن دانش پرداخت و در محافل علمی و ادبی شرکت جست و به قول صاحب نسمة السحر، معتزلی جاحظی شد. [۱] نیز از ابوالبقاء عکبری و ابوالخیر مصدق بن شبیب واسطی ادب آموخت [۲] و به مناسبت نزدیکی عقیدتی با ابن علقمی (د ۶۵۶ق/۱۲۵۸م) وزیر ادیب و دانشمند مستعصم آخرین خلیفه عباسی در شمار کاتبان دیوان دارالخلافه درآمد. [۳] از اینرو ابن ابیالحدید قصاید السبع و شرح نهج البلاغه را به نام او نوشت.
«مختار ثقفی» روز عاشورا کجا بود؟
تابناك= کد خبر:۱۲۷۹۰۳تاریخ انتشار:۰۷ آبان ۱۳۸۹ -
بلاذری مینویسد: خانـه مختـار محل ورود مسلم بود.(2) اما با ورود مزوّرانه و غـیـرمـنتظره ابن زیاد به کوفه، ناگهان اوضاع به هم ریخت و مسلم صلاح دید از خانه مختار بـه خـانـه هـانـی بـن عـروه، کـه مرد مقتدر و با نفوذ شیـعـه در کوفه بـود، نقل مکان کند.
یکی از سوالات نسبتاً مهمی که در رابطه با شخصیت مختار ثقفی،مطرح است این است که چرا مختار سقفی در زمان قیام امام حسین(ع) به یاری ایشان نرفته ولی بعداً از قاتلان آن حضرت انتقام گرفته است؟
با مراجعه به منابع تاریخی پاسخ این سوال روشن خواهد شد:
بر اساس گواهی تـاریـخ و تـصـریـح شـیـخ مـفـیـد و طـبـری، پـس از آن کـه مـسـلم بـن عـقیل وارد کوفه شد، مستقیما به خانه مختار وارد شد، مختار او را گرامی داشت و رسما از او اعلام حمایت و پشتیبانی کرد.(1)
بلاذری مینویسد: خانـه مختـار محل ورود مسلم بود.(2) اما با ورود مزوّرانه و غـیـرمـنتظره ابن زیاد به کوفه، ناگهان اوضاع به هم ریخت و مسلم صلاح دید از خانه مختار بـه خـانـه هـانـی بـن عـروه، کـه مرد مقتدر و با نفوذ شیـعـه در کوفه بـود، نقل مکان کند.
مختار پس از ورود مسلم، آرام ننشست و پس از بیعت با مسلم، به منطقه خطرنیّه و اطراف کوفه برای جمع آوری افراد و گرفتن بیعت برای مسلم حرکت کرد. اما با دگرگونی اوضاع کوفه و تسلیم مردم در مقابل ابن زیاد، دوباره به کوفه بازگشت.
ابن زیـاد دسـتور داد که دعوت کنندگان امام حسین(علیه السلام) و حامیان مختار با او بیعت کنند، وگرنه دستگیـر و اعدام میشوند. ابن اثیر نوشته است: هنگام دستگیری مسلم و هانی، مختار در کوفه نبود و او برای جذب نیرو به اطراف شهر رفته بود و وقتی خبر ناگوار دستگیری مسلم را شـنـیـد، بـا جمعی از افراد و یارانش به کوفه آمد. هنگام ورود به شهر، با نیروهای مسلح ابن زیاد بـرخـورد کـرد و در پـی یـک گـفت و گوی لفظی شدید، بین آنان و مختار و افرادش، درگیری پـیـش آمـد و فـرمـانـده آن گـروه مـسـلح کـشته شد و افراد مختار متفرق شدند؛ زیرا مقاومت را به صـلاح نـدیـدنـد؛ مـخـتـار از آنـان خـواست محل را ترک گویند تا ببینند چه پیش خواهد آمد.(3)
ابن زیاد پس از مسلط شدن بر اوضاع و شهادت مسلم و هانی، به شدت در جست و جوی مختار بـود و برای دستگیری او جایزهای معیّن کرد.(4)
دستگیری مختار توسط ابن زیاد
یکی از دوستان مختار بـه نـام هانی بن جبّه، نزد عمرو بن حریث، نماینده ابن زیاد رفت و ماجرای مخفی شدن مختار را به عمرو اطلاع داد. عمرو به آن شخص گفت: به مختار بگوید مواظب خود باشد که تحت تعقیب است و در خطر میباشد.
مختار به حمایت عمرو نزد ابن زیاد رفت. وقـتـی چـشـم ابـن زیاد به مختار افتاد، فریاد زد: "تو همانی که به یاری پسر عقیل شتافتی؟ "مختار قسم یاد کرد که من در شهر نبودم و شب را هم نزد عمرو بن حریث به سر بردم."(5)
ابن زیاد که عصبانی بود، عصای خود را محکم به صورت مختار کوبید، به طوری که از نـاحیه یک چشم صدمه دید. عمرو برخاست و از مختار دفاع کرد و شهادت داد که او در ماجرا نبوده و بـه وی پناهنده شده است. ابن زیاد کمی آرام گرفت و گفت: "اگر شهادت عمرو نبود، گردنت را میزدم." و دستور داد مختار را به زندان افکندند.
همچنان در زندان بود تا امام حسین(علیه السلام) به شهادت رسید.(6)
با توجه به این مطالب مشخص می شود که اوضاع کوفه در هنگام قیام امام حسین(ع)،بگونه ای بود که مختار نتوانست در قیام امام حسین(ع) شرکت کند.
پی نوشتها:
1 - الارشاد، ص 205؛ تاریخ طبری، ج 5، ص 355
2- انساب الاشراف، ج 6، ص 376.
3- کامل ابن اثیر، ج 4، ص 169.
4- تـاریـخ طـبـری، ج 5، ص 381؛ کـامـل ابـن اثـیـر، ج 4، ص 36.
5- مقتل الحسین(ع) ، ابی مخنف، ص 268-270.
6- انـسـاب الاشـراف، ج 6، ص 376- 377؛ کامل ابن اثیر، ج 4، ص 116؛ مقتل ابی مخنف، ص 271؛ البدایة والنهایة، ج 8، ص 249.
https://www.tabnak.ir/fa/news/127903/%D9%85%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%AB%D9%82%D9%81%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D8%AC%D8%A7-%D8%A8%D9%88%D8%AF
نگاهی اجمالی به مذاهب فقهی و اصولی اهل سنت اهل سنّت و جماعت، یکی از دو مذهب بزرگ اسلام است که اکثریتِ جمعیتی مسلمانان را شامل میشود. اهل سنت با نامهای سنی و اهل تسنن نیز شناخته میشوند. اهل سنت شامل فرقههایی است که به وجود نص بر امام و خلیفه رسول خدا(ص) معتقد نیستند و تعیین خلیفه و امام را برعهده مسلمانان و به انتخاب آنان میدانند. جز ایران و عراق و آذربایجان و بحرین و لبنان، در دیگر کشورهای اسلامی اکثریت با اهل سنت است. اهل سنت از نظر کلامی و فقهی به فرقهها و مذاهب گوناگونی تقسیم میشوند.مذاهب فقهی اهل سنت عبارتند از:حنفی، پیروان ابوحنیفه؛ مالکی، پیروان مالک بن انس؛ شافعی، پیروان محمد بن ادریس شافعی؛ حنبلی، پیروان احمد بن حنبل. از نظر اعتقادی نیز اهل سنت به این فرقهها تقسیم میشوند: اشاعره، پیروان ابوالحسن اشعری؛ اهل حدیث، پیروان احمد بن حنبل؛ معتزله، پیروان واصل بن عطا؛ ماتریدیه، پیروان ابومنصور ماتریدی سمرقندی. https://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%D9%87%D9%84_%D8%B3%D9%86%D8%AA_%D9%88_%D8%AC%D9%85%D8%A7%D8%B9%D8%AA
✅معرفی سایت های پژوهشی ✅
🌐 سایتهای کتابخانه ای
♻️ قائمیه: http://ghbook.ir/index.php?lang=fa
بیش از 15 هزار جلد کتاب با دسته بندی موضوعی و به 8 فرمت جهانی وورد پی دی اف اندروید ای او اس و ... قرار داده است که بسیار سایت پر کاربردی می باشد.
♻️ المکتبه الشیعه: http://www.shiaonlinelibrary.com/
این سایت همان مکتبه اهل بیت نسخه 1 است که کتابهای آن را در بخش الکتب می شود یافت.
♻️ کتابخانه دیجیتال نور: http://www.noorlib.ir/view/fa/default
مرکز نور کتابهای موجود در نرم افزار های خود را در سایت عرضه کرده و قابلیت دانلود 30 صفحه از کتاب را دارد شرط استفاده از این سایت عضویت و پرداخت هزینه می باشد
♻️ کتابخانه مدرسه فقاهت http://lib.eshia.ir/
کتابخانه مدرسه فقاهت در موضوعات مختلف تاریخی، علوم قرآنی تفسیر علوم حدیث و فقه کتابها را رایگان با قابلیت جست و جو در متن و کپی به کاربران ارائه میدهد
♻️ التفسیر:
http://www.altafsir.com/
این سایت کتابهای تفسیری و تجوید و ... را به زبان عربی ارائه می دهد.
♻️ مکتبه الوقفیه:
http://waqfeya.com/
از بهترین سایتهای کتابخانه ای به زبان عربی که در موضوعات مختلف کتابهای مرجع بسیاری را دارد
♻️ المکتبه الشامله:
http://shamela.ws/
نرم افزار مکتبه الشامله پیشتر توضیح داده شد این سایت این نرم افزار است که کتابها را در موضوعات مختلف ارائه می دهد.
♻️ کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات قم http://dl.islamicdoc.com/faces/home.jspx
زیر نظر دفتر تبلیغات قم می باشد تعداد زیادی منابع را ارائه می دهد
♻️ کتابخانه کتاب پدیا ( کتابهای تخصصی عربی)
http://www.ketabpedia.com/
♻️ کتابخانه یعسوب الدین: http://www.yasoob.com/
بیش از 3 هزار منبع از شیعه و سنی در موضوعات مختلف
🔰برخی دیگر از سایتهای پژوهشی مفید 🔰
دایره المعارف بزرگ اسلامی https://www.cgie.org.ir/
دانشنامه جهان اسلام
http://rch.ac.ir/home
سایت مرکز فرهنگ و معارف قرآن http://maarefquran.com/
پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام http://www.pajoohe.com/fa/
سایت پارس قرآن http://www.parsquran.com/
اندیشه قم http://www.andisheqom.com/
قرآن اِستادیز
http://www.quranstudies.ir/
اهل بیت
http://www.ahlolbait.com/
پایگاه اطلاع رسانی اسلامی پارسا http://islamicdatabank.com/
حدیث نت http://www.hadith.net/
شهر حدیث http://hadithcity.com/
14 معصومین http://www.14masoomin.com/
جست و جوگر حدیثی میزان http://mizan.hadith.net/
اگر به دنبال یافتن حدیثی در موضوع خاص یا از معصوم خاص باشید این سایت کمک خوبی برای یافتن حدیث می باشد.
💠 سایتهای پاسخگویی دینی 💠
پرسمان http://www.porseman.org/
مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی http://www.pasokhgoo.ir/
پایگاه پاسخگویی به شبهات http://x-shobhe.com/
تبیان http://www.tebyan.com/
تنزیل http://tanzil.net/#19:1
رسول نور http://www.rasoolnoor.com/
شیعه سرچ http://www.shiasearch.com/fa/%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C.html
امام علی نت http://www.imamalinet.net/fa/Default.html
الشیعه http://farsi.al-shia.org/
مرکز اطلاع رسانی غدیر http://www.ghadeer.org/Home
الجامعه الاسلامیه http://www.uofislam.net/uofislam/
اسلام فقه http://www.islamicfeqh.com/
دانشنامه اسلامی http://wiki.ahlolbait.com/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%D9%94_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C
ویکی فقه http://fa.news.wikifeqh.ir/wiki/index.php
ویکی شیعه http://fa.wikishia.net/view/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%D9%94_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C
اسلام کوئست http://www.islamquest.net/fa/
اسلام پدیا http://islampedia.ir/fa/
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام آی اس سی http://www.isc.gov.ir/Default.aspx?lan=fa
دانشنامه انقلاب اسلامی و تاریخ ایران http://daneshnameh.irdc.ir/?page_id=3694
پایگاه تخصصی نهج البلاغه http://www.balaghah.net/
واژه یاب https://www.vajehyab.com/
آبادیس https://dictionary.abadis.ir/
علاوه بر لغتنامه های فارسی لغت و متون انگلیسی و سایر زبان ها را نیز ترجمه می کند
گوگل ترنسلیت https://translate.google.com/
اصطلاح نامه علوم اسلامی https://thesaurus.isca.ac.ir/
اصطلاحات علوم اسلامی به همراه توضیحات را می توان اینجا دید
پایگاه های انگلیسی
پایگاه https://link.springer.com/
این پایگاه لینک دسترسی به بیش از 1700 نشریه فراهم کرده همچنین بیش از 22هزار عنوان کتاب و همچنین 122 عنوان کتاب مرجع و نزدیک به 900 عنوان کتاب های دوره ای در موضوعات مختلف علوم فنی پزشکی و علوم انسانی
@Kotob_howzavy
تهیه و تنظیم:
🔴 کانال قرآن و زندگی
@quranozendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌از معاصى پنهانى بپرهيزيد
#نهج_البلاغه
▫️اتَّقُوا مَعَاصِيَ اللَّهِ فِي الْخَلَوَاتِ، فَإِنَّ الشَّاهِدَ هُوَ الْحَاكِمُ.
🟠 از نافرمانى خدا در خلوت ها بپرهيزيد، زيرا همان كه گواه است، داورى كند.
✍بسيارى از مردم به خصوص آنهايى كه به پاكى و تقوا مشهورند يا موقعيت اجتماعى خاصى دارند از انجام معاصى آشكار پرهيز مى كنند؛ ولى در خلوتگاه از آن ابا ندارند. امام عليه السلام به اينگونه افراد هشدار مى دهد كه از عصيان خدا در خلوتگاه نيز به شدت بپرهيزيد، زيرا در آنجا نيز خدا شاهد و ناظر آنهاست؛ همان خدايى كه افزون بر شاهد و ناظر بودن، حاكم و قاضى نسبت به اعمال آنها نيز هست. در محاكم معمولى، شاهد و حاكم و مجرى حكم، سه فرد متفاوتند؛ ممكن است حاكم در شهادت شهود ترديد كند يا به دليل شك در وثاقت آنها، يا احتمال اشتباه درباره آنها به سبب قرائنى كه موجب شك و ترديد مى شود، شهادتشان را نپذيرد؛ ولى آنجا كه شاهد و حاكم يكى است اينگونه احتمالات راه ندارد.
📘#حکمت_324
@nahjol_balagheh
سنن النبي.pdf
8.4M
📚 سنن النبی (ص)،عربی
✏️نویسنده: علامه سید محمد حسین طباطبایی
📖 تحقیق: شیخ محمد هادی فقیهی
🇮🇷 ناشر: جامعه مدرسین
⏳تاریخ نشر: ۱۴۲۷ ه.ق/ چاپ دوم
📣 زبان: عربی
📄 تعداد صفحه: ۴۱۸
🔸توضیح: سنن النبی مجموعه احادیثی درباره آداب و اعمال مستحبی است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در دوران حیات خود زندگی خویش را چنین انجام می دادند. کتاب حاضر از بهترین کتب درباره سبک زندگی پیامبر اعظم است.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔸تسنیم، کتابخانه علوم اسلامی https://eitaa.com/joinchat/1207435498Ca5c37f18b3
ترجمه_سنن_النبی_ص_از_علامه_طباطبایی_Processed.pdf
1.6M
📚 سنن النبی (ص)،ترجمه فارسی
✏️نویسنده: علامه سید محمد حسین طباطبایی
📖 ترجمه: حسین استاد ولی
🇮🇷 ناشر: پیام آزادی / نشر دیجیتال قائمیه
⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۵ ه.ش / چاپ سیزدهم
📣 زبان: فارسی
📄 تعداد صفحه: ۲۲۵
🔸 توضیح: سنن النبی مجموعه احادیثی درباره آداب و اعمال مستحبی است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در دوران حیات خود زندگی خویش را چنین انجام می دادند. کتاب حاضر از بهترین کتب درباره سبک زندگی پیامبر اعظم است.
🔸تسنیم،کتابخانه علوم اسلامی https://eitaa.com/joinchat/1207435498Ca5c37f18b3
com.Ghaemiyeh.adabsonanvaraveshraftaripeyambargeramieslam9310_5.4.apk
5.05M
🔸🔹کتاب سنن النبی (نرم افزار)،تألیف علامه طباطبایی ،ترجمه حسین استادولی
🔸خدا فرمان داده است که پیامبر را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهیم ،پس باید با سبک زندگی آن حضرت آشنا باشیم.
«لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا »احزاب/۲۱
🔸سنن النبی ، آداب، سنن و روش رفتاری پیامبراعظم(ص)
🔹آشنایی با سبک زندگی پیامبر وﺁﺩﺍﺏ ﺷﺨﺼﻰ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺯ ﻗﺒﻴﻞ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻭ ﺁﺷﺎﻣﻴﺪﻥ، ﺧﻮﺍﺑﻴﺪﻥ ،بیدارﺷﺪﻥ، ﺭﻓﺖ ﻭ ﺁﻣﺪ، ﻧﺸﺴﺖ ﻭ ﺑﺮﺧﺎﺳﺖ، ﻧﻈﺎﻓﺖ، ﺳﻔﺮ، ﻟﺒﺎﺱ ﻭ ﻣﺴﻜﻦ، ﻣﻌﺎﻟﺠﻪ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭ...، ﻭ ﺁﺩﺍﺏ ﻋﺒﺎﺩﻯ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ، ﺣﺞ ﻭ ﺻﺪﻗﻪ، ﺩﻋﺎ ﻭ ﻗﺮﺁﻥ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻭ...، ﻭ ﺁﺩﺍﺏ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻰ ﺍﻭ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ، ﻫﻤﺴﺮﺩﺍﺭﻯ ﻭ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻭ...، ﻭ ﺁﺩﺍﺏ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻰ ﻭ ﻣﻌﺎﺷﺮﺕ ﺣﻀﺮﺗﺶ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﻳﺎﺭﺍﻥ، ﻭ ﺩﻩﻫﺎ ﺁﺩﺍب دیگر...
🔴 کانال قرآن و زندگی
@quranozendegi
هدایت شده از دانشکده علوم قرآنی تهران
❇️ پذیرش دانشجو در دانشکدۀ علوم قرآنی تهران
🔸دانشکده علوم قرآنی تهران، (زیر مجموعه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم) در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع "کارشناسی" از طریق کنکور سراسری از میان خواهران و برادران واجد شرایط دانشجو میپذیرد.
✔️پذیرش از میان داوطلبان رشته های:
ریاضی- فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، معارف اسلامی
🔴 کدرشته: ۳۶۲۲۷
🌐 انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش کشور
🔻مزایای تحصیل:
تحصیل رایگان، اعضای هیات علمی تمام وقت، ارائه خوابگاه دانشجویی، تسهیلات وام های دانشجویی، کتابخانه تخصصی و ...
🔰آدرس: تهران خیابان حافظ خیابان سخایی بعداز چهارراه سی تیر
دانشکده علوم قرآنی تهران
🔹کسب اطلاع بیشتر تماس با شماره تلفن های
☎️ ۰۲۱۶۶۷۱۹۷۵۶ ◇◇◇ داخلی ۱۰۳ و ۱۰۷
📱۰۹۳۸۳۱۷۹۵۴۸
آیدی کارشناسان محترم آموزش و تحصیلات تکمیلی در پیامرسان ایتا👇
🆔@Takmili_tehran
🆔@abtahi1399
🔻لینک سایت دانشکده علوم قرآنی تهران
📡 https://tehran.quran.ac.ir/
🔻لینک کانال دانشکده علوم قرانی تهران
https://eitaa.com/tehranquran1
🔻لینک دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
🌐 http://quran.ac.ir
روابط عمومی دانشکده علوم قرآنی تهران
هدایت شده از پروژه بزرگ طنین وحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ به دنبال راهی تازه برای شنیدن قرآن هستی؟
❌ دوست داری مفاهیم قرآن کریم رو به شکلی نو و جذاب بشنوی؟
.
✅ حالا وقتشه قرآن رو به یه شکل متفاوت و جدید تجربه کنی!
.
🔰 با اپلیکیشن "طنین وحی" «اولین ترجمه گفتاری نمایشی قرآن کریم»، یه تجربه کاملاً جدید رو شروع کن!
🔰 این اپلیکیشن با صدای ۱۶۲ تا صداپیشه حرفهای، ترجمه قرآن رو برات نمایشی کرده که هم جذاب باشه، هم مفهومی.
.
🎙 پشتصحنه ضبط آیات ۴ و ۵ سوره یوسف را ببینید
.
.
💠 امکانات دیگر اپلیکیشن طنین وحی:
🔻 مشاهده و جستجوی قرآن
🔻 ۲۷ دوره ترتیل کامل
🔻 تفسیر و لغتنامه جامع
🔻 ختم گروهی و اشتراکگذاری آیات
🔻 مسابقات آنلاین قرآنی
🔻 یادداشتگذاری و دستهبندی آیات
🔻 نگارخانه آثار هنری
و ...
🏵 طنین وحی، خادم ملی قرآن کریم در سال ۱۴۰۲
💠
🛑 «طنین وحی (ترجمه گفتاری نمایشی قرآن)» را از بازار رایگان دانلود کنید:
https://cafebazaar.ir/app/com.taninevahy.android
.
🛑 «طنین وحی (ترجمه نمایشی قرآن)» را از مایکت رایگان دانلود کنید:
https://myket.ir/app/com.taninevahy.android
🔸🔹🔸🔹🔸
🆔 @Taninvahy
💻 www.taninevahy.com
هدایت شده از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی
⭕️پرسش: چرا خداوند بسیط است و ترکیب در آن راه ندارد؟
#عکس_نوشته
#پرسش_کلید_دانایی
#اعتقادی
@pasokhgoo
دسته بندی احادیث بر اساس نام معصومین و انبیاء در پایگاه اهل بیت علیهم السلام
https://www.hadithlib.com/hadithtxts/chel/26017266
محمد پیامبری برای همیشه= رحیم پور.pdf
989.7K
کتاب "محمد صلی الله علیه و آله" پیامبری برای همیشه نوشته استاد حسن رحیم پورازغدی در سال 1388 توسط انتشارات طرح فردا به چاپ رسیده است.
این کتاب 146 صفحه ای(128 صفحه pdf ) شامل چهار سرفصل با موضوعات "گفتار اول: چه باید کرد؟(سیره ی حکومتی)"، "گفتار دوم: محمد (صلی الله عليه و آله) پیامبری برای همیشه"، "گفتار سوم: پیامبری و خاتمیت" و "گفتار چهارم: اجتهاد سرگردان، جهاد بیهدف" است.
بخشهایی از کتاب "محمد (صلی الله عليه و آله) پیامبری برای همیشه" را با هم مرور میکنیم:
امروز وحدت سیاسی و ایمانی در سطح جهان اسلام تنها یک توصیه ی اخلاقی و استحبابی نیست بلکه یک ضرورت حیاتی است. زیرا اسلام و مسلمانان در سراسر جهان هدفگیری شدهاند و علیه آنها برنامهریزی میشود.
کسانی گفتند و نوشتند که چون از دین سوءاستفاده میشود بنابراین راه حل، تفکیک دین از حکومت است. ما به آنها عرض میکنیم که مگر از علم و آزادی و تکنولوژی و روشنفکری سو استفاده نمیشود؟ آیا هرگز به این بهانه گفتهاید که آزادی را کنار بگذاریم؟ پس چرا این را فقط درباره ی دین میگویید؟ نکته دوم این که حکومت دینی و جامعه دینی دستیافتنی نیست بلکه ساختنی است. یعنی فکر میکنند چون احکام اسلامی، الهی و آسمانی است پس قرار است یک جامعه دینی از آسمان ناگهان جلوی پای ما بیفتد و فقط ما زحمت زندگی در آن جامعه را به خود بدهیم. این خانهای است که باید طراحی کرد و ساخت.
🔴 کانال قرآن و زندگی
@quranozendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روشی تازه برای شنیدن قرآن
🔸نرم افزار"طنین وحی" «اولین ترجمه گفتاری نمایشی قرآن کریم»با ۱۶۲ تا صدای حرفهای
🔸 پشتصحنه ضبط آیات ۴ و ۵ سوره یوسف👆
💠 امکانات دیگر برنامه طنین وحی:
🔻 مشاهده و جستجوی قرآن
🔻 ۲۷ دوره ترتیل کامل
🔻 تفسیر و لغتنامه جامع
🔻 ختم گروهی و اشتراکگذاری آیات
🔻 مسابقات آنلاین قرآنی
🔻 یادداشتگذاری و دستهبندی آیات
🔻 نگارخانه آثار هنری
و ...
🛑 دریافت «طنین وحی (ترجمه گفتاری نمایشی قرآن)» از بازار
https://cafebazaar.ir/app/com.taninevahy.android
🔸🔹🔸🔹🔸
🆔 @Taninvahy
💻 www.taninevahy.com
🔴 کانال قرآن و زندگی
@quranozendegi
هدایت شده از اساتید انقلابی و نخبگان علمی
🌺🌼عصاره همه دعاها که حضرت علی علیه السلام فرمودند🌼🌺👆
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
Nesab [ghasedoon.blog.ir].pdf
6.5M
🔸کتاب "نصاب الصبیان"، اثری از ابونصر فراهی(م۶۴۰ق) است که به صورت شعر، لغات و کلمات را تبیین میکند.
🔸گرچه این کتاب برای صبیان (کودکان) نوشته شده است اما بزرگان هم در فهم آن به عجز افتادند. لذا مرسوم بود که در حوزه های علمیه، طلاب به عنوان اولین کتاب، این کتاب شیرین و منظوم را درس می گرفتند.
🔸این کتاب با حواشی و تعلیقات علامه حسن زاده آملی چاپ شده است.
🔸در ابتدای کتاب نیز مقدمه ای از علامه شعرانی آمده است.👆
🔴 کانال قرآن و زندگی
@quranozendegi