eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀نکات کلیدی در جزء سیززدهم ؛ 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: شما ذکر خدا بگویید، خدای متعال هم بر شما صلوات میفرستد، به شما درود میگوید؛ هم خود ذات اقدس الهی، هم ملائکه‌ی او به شما مؤمنین درود میگویند. و بدانیم که ذکر و یاد خدا راهنما، راه‌گشا و دست‌گیر است، میتواند ما را قادر بر گره‌گشایی کند؛ گره زیاد داریم و دست قدرت و پنجه‌ی تواناییِ خود ما انسانها است که باید این گره‌ها را باز کند امّا این توانایی را خدا به ما میدهد. ۱۳۹۵/۰۲/۰۸ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فرازِ ذکر 🔸وقتی مؤثراست که آن هم بشود و این ذاکرهم بشودمذکور؛ اگرذکرمابه این تحول نرسیدآن ذکرسودمندنخواهدبود. مابه یادخداهستیم،وقتی این یادماواقعی بود خداهم به یادماست،چون درقرآن وعده دادفرمود: ﴿فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ﴾. اگر خواستیم بفهمیم این ذکر ما قبول شد یا نه، اگر در خود احساس کردیم که شدیم و خدا هم به یاد ما بود، معلوم می شود این ذکر قبول است. 🔸علامت قبولی ذکر که ما بشویم مذکور و خدا بشود ذاکر چیست؟ همان است که در سوره مبارکه «رعد» فرمود: ﴿أَلاَ بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ﴾. این ﴿أَلاَ بِذِكْرِ اللَّهِ﴾ معنایش این نیست که هر کس به یاد خدا بود قلبش مطمئن می شود. اگر خدا به یاد کسی بود قلب او آرام می شود؛ اوست که است. 🔸 طمأنینه ای که در سوره مبارکه «رعد» بیان فرمود که ﴿أَلاَ بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ﴾، این یک است و خدای سبحان این فیض را یا باواسطه یا بلاواسطه در قلب القا می کند، نوری است و فیضی است که به دل می رسد؛ این همین است که فرمود: ﴿أَنزَلَ السَّكِینَةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ﴾. آن سکینت و آن آرامشی که در دل پیدا می شود با انزال الهی همراه است یعنی این سکینت را این وقار را این طمأنینه را این آرامش را خدای سبحان به عنوان فیض و فوز در دل ایجاد میکند. بنابراین طمأنینه همان سکینه است وبه ذکرخدا مطمئن شدن با است، وقتی خداسکینه رانازل میکند وطمأنینه رانصیب کسی میکندکه بشود ذاکر و وقتی خدامیشود ذاکر که بنده اوصحیحاً به یاداوباشد... @qurantehran
🌱سی روز، 🌸تفسیر سوره مزمل🌸 وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله علیه) می‌فرماید در شب بدر ما که جنگی نداشتیم. ما سابقه جنگی نداشتیم، فردا هم روز جنگ بدر است، آنها هم که خونریز و قدّاره‌بند بودند. نه آن سلاح را داشتیم، نه آن مصالح نظامی را داشتیم، نه آن سابقه جنگی را داشتیم. ایشان نقل می‌کند که «وجود مبارک حضرت از سر شب تا صبح پای درختی مرتّب مشغول مناجات بود. گویا اصلاً فردا جنگی نیست!» چه کسی این را یادش داد؟ فرمود کار، کار سنگینی است، قول ثقیل است. این قول ثقیل در پیاده کردنش است. شما که نمی‌خواهید چهار تا مفهوم را یاد دیگری بدهید؛ می‌خواهید دین را پیاده کنید در برابر شمشیر راهزنان و قدّاره‌بندها است. ﴿وَ اذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ﴾، اسم رب غیر از گفتن این الفاظ است؛ البته این الفاظ شریف هستند، طوری است که آدم حق ندارد نام کَلب را که در قرآن کریم است بدون وضو دست بزند. چنین کتابی است! اینها سرجایش محفوظ است. قداست این کتاب و عظمت این کتاب و معنویت این کتاب حساب آن سرجایش محفوظ است! این یک مرحله است؛ اما این مشکل را حل نمی‌کند، این الفاظ! مفاهیم این الفاظ هم مشکل را حل نمی‌کند. این الفاظی که در قرآن کریم است «الله، الرحمن»، اینها اسمای اسما هستند. این الفاظ اسم هستند برای آن مفاهیم. آن مفاهیم که در ذهن ماست، آن ثواب دارد، برکت دارد؛ اما آن مشکل را حل نمی‌کند. معانی ذهنی مشکل را حل نمی‌کند. این مرحله دوم است. مرحله اول این الفاظ است، ثوابش را دارد، قداستش را هم دارد. قداست طوری است که بی‌وضو حتی نام کلب را نمی‌تواند دست بزند، این درست است. نام ابی‌لهب را هم نمی‌تواند دست بزند: ﴿تَبَّتْ یَدا أَبی‏ لَهَبٍ﴾. اینها سرجایش درست است. مرحله سوم «اسماء الأسماء الأسماء»، این الفاظ، اسما هستند برای آن مفاهیم، آن مفاهیم اسما هستند برای آن حقایق. اینکه در «دعای کمیل» هست: «وَ بِأَسْمَائِکَ الَّتِی مَلَأَتْ أَرْکَانَ کُلِّ شَیْ‏ء»، این است. در «دعای سمات» هست، در «دعای ندبه» است به اسمی که با آن اسم موسیٰ به طور رفت، به آن اسمی که عیسیٰ فلان کار را کرد، به آن اسمی که ایوب آن کار را کرد، آن مرحله است. آن‌گاه این ذوات قدسی مظاهر آن اسما هستند. این می‌شود چهارم. این «وَ بِأَسْمَائِکَ الَّتِی مَلَأَتْ أَرْکَانَ کُلِّ شَیْ‏ء»، آنها را می‌گویند تعظیم بکن. به نام آنها باش. این یقیناً یک می‌خواهد. این یک کار است، شما مگر نمی‌خواهید یک کار سنگین بکنید و همه این راهزن‌ها را رام بکنید؟ قدّاره‌بندها را رام بکنید؟ اسلحه را از دستشان بگیرید؟ اینها را به جای اینکه خونریز بکنی، مصافحه بکنند با هم؟ مگر نمی‌خواهی این نعمتی که ما گفتیم: ﴿اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللّهِ﴾، فرمود: ﴿أَعْداءً فَأَلَّفَ﴾، همه خونریزی داشتید، همیشه جنگ داشتید، همیشه اختلاف داشتید، ما شما را به اینجا رساندیم. فرمود شما مگر قبلاً دشمن هم نبودید؟ معمولاً تمام کارهایتان قدّاره‌بندی نبود؟ سنگربندی نبود؟ ﴿کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ﴾، ما اسلحه را گرفتیم و به دست شما قلم دادیم. 🔻نکته: این طولانی‌ترین آیه قرآن کریم همان است که تقریباً در بخش پایانی سوره مبارکه «بقره» است. این عرب جاهلی را کاری کرد که اینها سواددار روز شدند، فرمود برای هر کارتان قباله تنظیم کنید. آنها سواد در بینشان نبود، نوشتن در بینشان نبود. حالا این قدر فرمود: «طَلَبُ‏ الْعِلْمِ‏ فَرِیضَةٌ»، «فَرِیضَةٌ فَرِیضَةٌ فَرِیضَةٌ» که خیلی نویسنده شدند، اهل قلم شدند. فرمود تمام کارهایتان برای اینکه مشکل قضایی پیدا نکنید، نگویید من یادم رفته! نگویید من خیال می‌کردم! نگویید این‌طور بود! نگویید آن‌طور بود! برای هر کارتان سند تنظیم بکنید: ﴿وَ لْیَکْتُبْ بَیْنَکُمْ کاتِبٌ بِالْعَدْلِ﴾، اگر کسی نمی‌تواند، نویسنده دیگری بیاورد، بنویسد. ﴿إِلاَّ أَنْ تَکُونَ تِجارَةً حاضِرَةً تُدیرُونَها بَیْنَکُمْ﴾، رفتید یک قدر نان گرفتید، یک قدر گوشت گرفتید، اینها سند نمی‌خواهد؛ ولی تمام مبادلات شما، تجارت‌هایتان، رفت و آمدهایتان و حساب و کتابتان باید سند داشته باشد. این یعنی عالی‌ترین مرحله تمدّن که الآن ما هم در جامعه‌مان هنوز به اینجا نرسیدیم. ما خیلی از کارها را به همان حافظه می‌سپاریم بعد اگر مشکل قضایی که پیش آمد، می‌گوییم من فکر می‌کردم این منظور است! فرمود تجارت می‌خواهی بکنی، خرید و فروش کنی، مضاربه می‌خواهی بکنی، پیمان‌نامه و سالنامه، همه را بنویس. ادیبانه با فهم بنویس! ﴿وَ لْیَکْتُبْ بَیْنَکُمْ کاتِبٌ بِالْعَدْلِ﴾؛ اگر این نبود، شاهد اقامه کنید، بنویسید. خیلی از این پرونده‌ها که در دستگاه قضایی است، برای این است که مردم اصلاً نمی‌فهمند که چگونه زندگی کنند! آیه اخر سوره بقره برای نظم جامعه است. آن وقت دیگر کسی نمی‌گوید من خیال می‌کردم... 🔹ادامه دارد... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴حضرت مهدی علیه السلام : هرگاه می خواهید با من گفتگو کنید 👈زیارت ال یس بخوانید زیارت ال یس نجوایی با مولا صاحب الزمان علیه السلام... سَلامٌ عليٰ آلِ يٰس ... پدرمهربانم، سلام ... سَلامٌ عَلَىٰ آلِ يس السَّلامُ عَلَيْكَ يَا داعِيَ اللّٰهِ وَرَبَّانِيَّ آياتِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بابَ اللّٰهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللّٰهِ وَناصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَدَلِيلَ إِرادَتِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا تالِيَ كِتابِ اللّٰهِ وَتَرْجُمانَهُ السَّلامُ عَلَيْكَ فِي آناءِ لَيْلِكَ وَأَطْرافِ نَهارِكَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللّٰهِ فِي أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مِيثاقَ اللّٰهِ الَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللّٰهِ الَّذِي ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ، وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ والْغَوْثُ وَالرَّحْمَةُ الْواسِعَةُ وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ... به شکایت آمده ایم! بر درگاه پروردگارت... همین روزها و شب های ضیافت! برای فراقی که سال هاست وصالی ندارد... ... اللّهُمَّ عَجِّل فَرجَ مُنتَِقمِ الزَّهرٰاء سَلٰامُ اللهِ عَلَیهما @qurantehran
❇️ فراز سی و پنجم ـ زیارت (اشهد أنّ).... الْجَنَّةَ وَالنّارَ حَقٌّ (گواهی میدهم که)... و بهشت و دوزخ حق است. 🔹بهشت و جهنم و وعده به این دو ، در آیات و روایات به طور مکرر بیان شده اند. خداوند در آیات حضرت قرآن درباره مشرکان می فرمایند: ✨بسم الله الرحمن الرحیم أولَـٰئِكَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَاللَّـهُ يَدْعُو إِلَى الْجَنَّةِ وَالْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ وَيُبَيِّنُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ ✨اینان [که مشرکند] به سوی آتش می خوانند، و خدا به توفیق خود به سوی بهشت و آمرزش دعوت می کند، و آیاتش را برای مردم بیان می فرماید تا متذکّر شوند. 📔سوره مبارکه بقره آیه ٢٢۱ 🔸بهشت و جهنم نتیجه اعمال و محل پاداش و عقاب است. كلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ هر کسی مرگ را می چشد؛ و بدون تردید روز قیامت پاداش هایتان به طور کامل به شما داده می شود. پس هر که را از آتش دور دارند و به بهشت درآورند مسلماً کامیاب شده است؛ و زندگی این دنیا جز کالای فریبنده نیست. 📔سوره مبارکه آل عمران آیه ۱٨۵ 🖊در ادعیه نیز بارها به این مسأله اشاره شده است. در نماز حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله)خطاب به خداوند متعال میگوییم: ⚡️وقَوْلُكَ حَقٌّ، وَاِنْجازُكَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةُ حَقٌّ، وَالنّارُ حَقٌّ؛ و گفتارت حق و عملت‏ حق و بهشتت حق و دوزخت حق است. 📔نماز حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) واَشْهَدُ اَنَّ الْجَنَّةَ حَقٌّ، وَاَنَّ الْنّارَ حَقٌّ، وَالنُّشُورَ حَقٌّ، و گواهي مي‏دهم كه بهشت و دوزخ و برانگيخته شدن مردگان حق است 📗فرازی از دعای عشرات ادامه👇👇👇 @qurantehran
ادامه👆👆👆 ✨انْتَ اللهُ لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ خالِقُ الْجَنَّةِ وَالنّارِ، تويي خدا، معبودي جز تو نيست، پديدآورنده بهشت و دوزخ 📔دعای تمجید ✨➖يا رَبَّ الْجَنَّةِ وَالنّارِ، يا رَبَّ الصِّغارِ وَالْكِبارِ، اي پروردگار بهشت و دوزخ، اي پروردگار خردسالان‏ و بزرگسالان 📔فرازی از دعای جوشن کبیر 👈بهشت و جهنم در روایات: در معراج. خداوند خطاب به پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: ✨من تو را به پیامبرى اختیار كردم و على(علیه السلام ) را به ولایت تو. پس هر كس ولایت‏ على‏(علیه السلام) را قبول نكند، نمى ‏خواهد داخل بهشت بشود. چون به بهشت داخل نمى ‏شوند "مگر دوستداران على(علیه السلام)". و آن بهشت حتى براى انبیاء حرام است مگر این كه قبلا شما و على و فاطمه و عترت على (علیهم السلام)داخل شوند و شیعه آنها هم داخل شوند، سپس هم انبیاء داخل مى ‏شوند. حضرت فرمودند : من از شنیدن این كلمات به خداوند سجده كردم. 📔 الجواهر السنیة فی الأحادیث القدسیة (كلیات حدیث قدسى) شیخ حر عاملى، ج ۱، ص ۵٣۰. 🔸حال برای درک بهتر معنای بهشت و جهنم، روایتی از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در بیان حقیقت خلقت بهشت و جهنم نقل می کنیم. 🌸خلق بهشت از نور حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام): بنا به روایت پیامبر (صلی الله علیه و آله) ، زمانی که خداوند اراده خلق کردند ، نور ائمه (علیهم السلام ) را شکافتند و از شعاع های هر نور ، خلقی را آفریدند و بهشت از نور حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) خلق شد: فتق نُور ولدی الحُسَین فخلق مِنْه الجَنَّة و الحُور العین، فالجَنَّة والحُور العَین من نُور ولدی الحُسَین، و نور وَلدی الحُسَین مِن نُور اللّه، و وَلدی الحُسَین أَفْضَل مِنْ الجَنَّة و الحُور العَین. شکافت نور فرزندم حسین(علیه السلام) را، پس خلق کرد از آن بهشت و حورالعین را، پس بهشت و حورالعین از نور فرزندم حسین(علیه السلام) است و نور او از نور خداست و حسین(علیه السلام) برتر است از بهشت و حورالعین. 📚بحارالانوار، ج ۱۵، ص ۱۰. 🔸پس بهشت از نور اباعبدالله (علیه السلام) خلق شد. حال جهنم از چه آفریده شد؟ در روایتی رسول اکرم (صلی الله و علیه و آله) در بیان خلقت جهنم فرمود : لَوِ اجْتَمَعَ النّاسُ عَلى حُبِّ عَلِىِّ ابْنِ أَبى طالِبٍ، لَما خَلَقَ اللّه النّارَ ؛ اگر همه ى مردم بر محبّت على بن ابى طالب (علیه السلام) گرد مى آمدند، هرگز خداوند آتش جهنّم را نمى آفرید. 📔بشارة المصطفى ص ٧۵ پس بنا به فرموده حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله)، آتش جهنم به خاطر بغض به امیرالمؤمنین (علیه السلام) خلق شد. پس سبب وجود آتش، مبغضین ولایت مولا امیر المومنین(علیه السلام)می باشند. ⚡️ای مولای من گواهی میدهم که بهشت و دوزخ(آتش) حق است.   @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعا برای ظهور در روز سیزدهم ماه مبارک رمضان 🔵 روز سیزدهم ماه مبارک رمضان، روز توجّه خاصّ به حضرت صاحب الزّمان ارواحنافداه است و یکی از روزهای ماه مبارک رمضان است که بر اساس روایات، باید توجّه خاصّی به حضرت ولیّ عصر ارواحنافداه داشته باشیم، و مرحوم محدّث نوری در نجم الثاقب به این مهم اشاره می کند. بدین منظور این دعای بسیار مهم برای این روز نقل شده است : 🌕 «اَللَّهُمَّ إِنِّي أُدِينُکَ بِطاعَتِکَ وَ وِلايَتِکَ، وَ وِلايَةِ مُحَمَّدٍ نَبِيِّکَ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ، وَ وِلايَةِ أَمِيرِ المُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلامُ حَبِيبِ نَبِيّکَ، وَ وِلايَةِ الحَسَنِ وَ الحُسَيْنِ سِبْطَيْ نَبِيِّکَ وَ سَيِّدَيْ شَبابِ أَهْلِ جَنَّتِکَ، وَ أُدِينُکَ يا رَبِّ بِوِلايَةِ عَلِيِّ بْنِ الحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَي بْنِ جَعْفَرٍ وَ عَلِيِّ بْنِ مُوسي وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ الحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ وَ سَيِّدِي وَ مَوْلايَ صاحِبِ الزَّمانِ، أُدِينُکَ يا رَبِّ بِطاعَتِهِمْ وَ وِلايَتِهِمْ وَ بِالتَّسْلِيمِ بِما فَضَّلْتَهُمْ راضِياً غَيْرَ مُنْکِرٍ وَ لا مُسْتَکْبِرٍ [مُتَکَبِّرٍ] عَلي [مَعْني] ما أَنْزَلْتَ فِي کِتابِکَ. اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ادْفَعْ عَنْ وَلِيِّکَ وَ خَلِيفَتِکَ وَ لِسانِکَ وَ القآئِمِ بِقِسْطِکَ وَ المُعَظِّمِ لِحُرْمَتِکَ وَ المُعَبِّرِ عَنْکَ وَ النّاطِقِ بِحُکْمِکَ وَ عَيْنِکَ النّاظِرَةِ وَ أُذُنِکَ السّامِعَةِ وَ شاهِدِ عِبادِکَ وَ حُجَّتِکَ عَلي خَلْقِکَ وَ الُمجاهِدِ فِي سَبِيلِکَ وَ الُمجْتَهِدِ فِي طاعَتِکَ وَ اجْعَلْنِي وَ والِدَيَّ وَ ما وَلَدا وَ وُلْدِي مِنَ الَّذِينَ يَنْصُرُونَهُ وَ يَنْتَصِرُونَ بِهِ فِي الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ، اِشْعَبْ بِهِ صَدْعَنا وَ ارْتُقْ بِهِ فَتْقَنا. اَللَّهُمَّ أَمِتْ بِهِ الجَوْرَ وَ دَمْدِمْ بِمَنْ نَصَبَ لَهُ وَ اقْصِمْ رُؤُوسَ الضَّلالَةِ حَتّي لا تَدَعَ عَلَي الأَرْضِ مِنْهُمْ دَيّاراً» 📚 اقبال الاعمال، ۱۴۴/ صحیفه مهدیه ص۴۴۹ 🔴 امسال تلاقی روز جمعه که متعلق به امام عصر ارواحنا فداه می باشد با روز سیزدهم ماه رمضان که باید توجه بیشتری به حضرت داشت بر اهمیت این روز و این دعا می افزاید. @qurantehran
🔰 رهبر انقلاب: بقیّةالله یعنی آن چیزی که خدا برای شما نگه داشته. این ذخیره‌ای برای بشریّت و ذخیره‌ای برای تاریخ است. ┄┅┅❅♥️❅┅┅┄ 👌 هدایت یعنی رفتن به سوی امام زمان روحی فداه ▪️و آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدی قَالَ أَ لَا تَرَی کَیْفَ اشْتَرَطَ وَ لَمْ تَنْفَعْهُ التَّوْبَةُ أَوِ الْإِیمَانُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ حَتَّی اهْتَدَی وَ اللَّهِ لَوْ جَهَدَ أَنْ یَعْمَلَ مَا قُبِلَ مِنْهُ حَتَّی یَهْتَدِیَ قَالَ قُلْتُ إِلَی مَنْ جَعَلَنِیَ اللَّهُ فِدَاکَ قَالَ إِلَیْنَا . 🔸حارث بن یحیی از حضرت باقر علیه السّلام درباره آیه «وَ إِنِّی لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدی» روایت می‌کند که فرمود: دقت می‌کنید چگونه شرط شده؟ توبه و ایمان و عمل صالح برایش سودی ندارد، مگر وقتی که هدایت یابد. قسم به خدا اگر کوشش خود را به کار برد که عمل کند، از او پذیرفته نمی شود تا هدایت یابد. گفتم: خدا مرا فدایت کند، هدایت به سوی چه کس؟ حضرت فرمود: به سوی ما. 📚 تفسیر القمی: ۴۲۰ سوره طه آیه ۸۴ ┄┅┅❅♥️❅┅┅┄ ✅ آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ✨اگر ما نیز به اندازه توان خود در هدایت مردم تلاش و کوشش کنیم، آیا امکان دارد که مورد عنایت «عینُ الله الناظرة» و امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نباشیم؟! 📚 در محضر بهجت، ج١، ص١٠٣ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Shab14Ramazan1399[01].mp3
22.59M
🔵 دعای مجیر در ایام البیض رمضان 🎤: حاج میثم 🔷هر کس دعای مجیر را در «ایام البیض» ماه رمضان ( سیزدهم و چهارهم و پانزدهم ) این ماه بخواند گناهانش هر چند به عدد دانه‌هاى باران و برگ‌هاى درختان و ریگ‌هاى بیابان باشد! آمرزیده میشود. 🌕 با این وجود خواندن آن براى شفاى بیمار، اداى دین، بى نیازى، توانگرى، رفع غم و اندوه سودمند است. 📚 مفاتیح الجنان/اعمال ماه رمضان @qurantehran
🔥«حقیقت اجرنا من النار یا مجیر» 🔹پناه بده از آتش ای پناه دهنده 🔴 پناه الهی که در صلوات شعبانیه کهف حصین نام برده شده است محمد و آل محمد صلوات الله علیهم هستند... 🔹 و امام سجاد علیه سلام در دعای ۴۷ صحیفه امام زمان ارواحنا رو اینگونه معرفی می کند : فَهُوَ عِصْمَةُ اللائِذِينَ، وَ كَهْفُ الْمُؤْمِنِينَ وَ عُرْوَةُ الْمُتَمَسِّكِينَ، وَ بَهَاءُ الْعَالَمِينَ... او را حافظ پناهندگان و سنگر مؤمنان و دستاويز نجات جويان و فروغ مردم جهان قرار دادى... هر کسی به آنان وصل شد از هر آتش و غمی پناه داده شده که اصل پناه و کشتی نجاتند. 🔵 حقیقت (اجرنا من النار یا مجیر) معنایش این است که دست من را به دست امام زمانم برسان. @qurantehran
ramezan 1401 - 11 .mp3
13.46M
✅ تدبر در سوره های قرآن کریم ـ روز دوازدهم 🎙: خانم •••••»✿«★»✿«••••• 🍃ماه رمضان به سه قسمت تقسیم میشه: 🌙دهه اول رحــمت 🌙دهه دوم مغفــرت 🌙دهه سوم اجـابت 🌙پس دهه اول را دعا کنیم رحمت خدا نصیب حال ما بشه و کلمه طیبه را زیاد بخوانیم: لا اله الا الله 🌙دهه دوم را استغفار بخوانیم تا عفو شویم : استغفرالله و اتوب الیه 🌙دهه سوم برای طلب بهشت و رهایی از جهنم دعا کنیم: اللهم اجرنی من النار.اللهم ادخلنی فی الجنة 🌺عبادات قبول التماس دعا @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_957937214.mp3
5.08M
🌼اشک فراق 🎙 ویژه (عج) ٺعجیل‌ڪن بہ خاطرِ صدها هـــزار چشم اۍ پاســـخِ گرامـۍ امــن یجیـب‌ها... @qurantehran
dcc2_62cce8e02fe2ad2b93debc44915bd4c0.mp3
17.02M
🤲 قرائت 🎙 بانوای : محـبان مهــــــــــــدي(عج) او خواهد آمد او خواهـــد آمـــد... ❣مهدے جان! ▫️کى مى شود که بیایى و لب هاى عطشناک زنده بودنمان را به زلال هستى جارى ات، سیراب کنى؟ ▪️ کى مى شود که بیایى تا آسمان هم ببارد و زمین به یمن قدومت گشاده و زنده گردد و قلب هاى مرده ى ما نیز روح تازه بیابد؟ ▫️بیا اى همه ى هستى فداى قدمت! بیا که صبر به پایان رسید و عطش فزونى یافت. @qurantehran
هر شب یک فراز ✨ الَّذِى بَعُدَ فَلا يُرىٰ، وَقَرُبَ فَشَهِدَ النَّجْوىٰ  [ می‌گویند آنقدر دوری که دیده نمی‌شوی و آنقدر نزدیکی که شاهد نجواهای عالَمیانی!] ← و ما شبیه ماهیِ در آب... که نه آب را می‌بیند، و نه می‌داند که بودنش به آب بند است! - جلوه‌ای هستیم از هستیِ یکپارچه‌ای که احاطه‌مان کرده، و بر نجواهایمان نیز احاطه دارد، اما چشمانمان، توانِ ادراکش را ندارد! می‌دانیم؛ ✦ که تمام بودن‌مان به بودنِ او بند است ... و باز بودن‌مان را باور می‌کنیم ! @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۲۵۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۲۵۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #ابراهیم ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @quranteh
(بهرامپــور) 19 - آیا ندیدی‌ ‌که‌ ‌خدا‌ آسمان‌ها و زمین‌ ‌را‌ ‌به‌ حق‌ آفریده‌ ‌است‌! ‌اگر‌ بخواهد ‌شما‌ ‌را‌ می‌برد و خلق‌ تازه‌ای‌ می‌آورد 20 - و ‌این‌ ‌بر‌ ‌خدا‌ دشوار نیست‌ 21 - و [‌در‌ قیامت‌] همگی‌ ‌در‌ برابر ‌خدا‌ حاضر شوند ‌پس‌ ضعیفان‌ ‌به‌ گردنکشان‌ گویند: ‌ما پیروان‌ ‌شما‌ بودیم‌، آیا ‌شما‌ [می‌توانید] چیزی‌ ‌از‌ عذاب‌ ‌خدا‌ ‌را‌ ‌از‌ ‌ما دفع‌ کنید! می‌گویند: ‌اگر‌ ‌خدا‌ ‌ما ‌را‌ هدایت‌ کرده‌ ‌بود‌، قطعا ‌شما‌ ‌را‌ هدایت‌ می‌کردیم‌ حال‌ چه‌ بی‌تابی‌ کنیم‌ ‌ یا ‌ صبوری‌ کنیم‌ ‌برای‌ ‌ما یکسان‌ ‌است‌ و راه‌ گریزی‌ ‌برای‌ ‌ما نیست‌ 22 - و شیطان‌ هنگامی‌ ‌که‌ کار ‌از‌ کار گذشت‌، گوید: ‌در‌ حقیقت‌ ‌خدا‌ ‌به‌ ‌شما‌ وعده‌ی‌ راست‌ داد، و ‌من‌ ‌هم‌ ‌به‌ ‌شما‌ وعده‌ دادم‌ و ‌با‌ ‌شما‌ خلاف‌ کردم‌، و مرا ‌بر‌ ‌شما‌ هیچ‌ تسلطی‌ نبود جز ‌این‌ ‌که‌ ‌شما‌ ‌را‌ دعوت‌ کردم‌ و اجابتم‌ نمودید ‌پس‌ مرا ملامت‌ نکنید و ‌خود‌ ‌را‌ ملامت‌ کنید ‌من‌ فریادرس‌ ‌شما‌ نیستم‌ و ‌شما‌ ‌هم‌ فریادرس‌ ‌من‌ نیستید ‌من‌ آنچه‌ ‌را‌ ‌که‌ پیش‌ ‌از‌ ‌این‌ مرا [‌در‌ کار ‌خدا‌] شریک‌ می‌نمودید منکرم‌ همانا ستمکاران‌ عذابی‌ پر درد خواهند داشت‌ 23 - و کسانی‌ ‌که‌ ایمان‌ آوردند و کارهای‌ شایسته‌ کردند، ‌به‌ بهشت‌هایی‌ ‌در‌ آورده‌ می‌شوند ‌که‌ ‌از‌ پای‌ درختانش‌ نهرها جاری‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌به‌ خواست‌ پروردگارشان‌ ‌در‌ ‌آن‌ جا جاودانه‌ ‌به‌ سر می‌برند، و درودشان‌ ‌در‌ ‌آن‌ جا سلام‌ ‌است‌ 24 - آیا ندیدی‌ ‌خدا‌ چگونه‌ مثل‌ زده‌ ‌است‌! گفتار و اعتقاد پاکیزه‌ مانند درختی‌ پاک‌ ‌است‌ ‌که‌ ریشه‌اش‌ استوار و شاخه‌اش‌ ‌در‌ آسمان‌ ‌است‌ @qurantehran
📖 السَّلاَمُ عَلَى خَلَفِ السَّلَفِ وَ صَاحِبِ الشَّرَفِ‏... 🌱سلام بر آن مولایی که عصاره همه انبیا و اولیاست و معدن تمام شرافت ها و بزرگواری ها. شیعه از هجرِ رُخت جامِ بلا می نوشد خرّم آن سینه که در وصلِ شما می کوشد بار الها ..همه یِ عمر سلامت دارش کوثری را که از آن آبِ بقا می جوشد @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا