eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلمی که مورد توجه رهبری قرار گرفت . . . ✍ هر یک از ما در مواجهه با مشکلات و مسائل شخصی، زندگی، جامعه و ... تلاش می‌کنیم راهکارهای مناسبی بیندیشیم ولی کدام راهکار بهترین است؟؟ @qurantehran
ورطه عصيان.mp3
1.57M
💠 ورطه عصیان 🔹 عمل طالح و دو كار می ‌كند: یكی اینكه علاقه نسبت به اعمال صالح را كم می ‌كند و دستِ این شخص را نسبت به گناهان بازتر می ‌كند مِیلش را بازتر می ‌كند و دیگر اینكه چركی است روی در بخش عقل عملی؛ یعنی آینه دل را چركین می ‌كند، دیگر این آینه جایی را نشان نمی‌ دهد. 🔹 تعبیر قرآن كریم نسبت به عمل طالح و سیئه این است كه ﴿كَلَّا بَلْ رَانَ عَلَی قُلُوبِهِم﴾؛ «رین» همان چرك است، خب اگر روی آینه دل, چرك و غبار بنشیند كه جایی را مشاهده نمی ‌كند. این كه نمی ‌خواهد بفهمد، می ‌خواهد ببیند، دیدن بالأخره یك بصیرت درونی می‌ طلبد. 🔹فرمود این رِین است این چرك است (یك) و در بخش دیگر فرمود: ﴿أَفَلاَ یتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَی قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا﴾ (دو)؛ اینها چرا درباره قرآن تدبّر نمی ‌كنند؟ یا اینکه دلشان قفل است. گناه، قفلی است بر درِ دل، این دل می‌ شود بسته، آن وقت چیزی در آن نفوذ نمی ‌كند. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش پانزدهم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم ﴿إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ تَنْزیلاً (۲۳) فَاصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ وَ لا تُطِعْ مِنْهُمْ آثِماً أَوْ کَفُوراً (۲۴) 🔹بخش پایانی سوره مبارکه «انسان» در مکه نازل شد سیاق آن هم نشان می‏دهد که در مکه نازل شد صدرش به مناسبت آن سیاقی که مربوط به نذر اهل بیت است یقیناً در مدینه نازل شده است. 🔸 اجمال این ذیل آن است که ما قرآنی که عامل ثبات یک ملت است نازل کردیم ﴿إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنا﴾ با تأکید ﴿إِنَّا نَحْنُ﴾ یعنی ما نازل کردیم . 🔻قبلاً هم ملاحظه فرمودید که تنزیل قرآن از سنخ تجلّی است و نه تجافی یعنی از سنخ نازل کردن باران نیست از سنخ انداختن قطرات باران نیست از سنخ آویختن حبل از بالاست حبل متین را از بالا نازل می‏کنند به پایین باران را هم نازل می‏کنند. باران را به نحو تجافی که در بالا هست در پایین نیست در پایین هست در بالا نیست حبل متین را به نحو تجلی القا می‏کنند به پایین می‏فرستند که در بالا هست در بالا هست، در پایین هست در بالا هست در وسط هست در بالا 🔺غرض آن است که اگر فرمودند ﴿وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً﴾ برای اینکه قرآن را از بالا آویختند نه انداختند؛ نظیر باران نیست که انزال او به نحو انداختن باشد بالایش «أَحَدُ طَرَفَیهِ بِیَدِ اللهِ سُبحَانَهُ وَ تَعَالی» است طرف دیگر به دست شماست ﴿وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً﴾ اعتصام به آن حبلی مشکل‏گشاست که به یک جای بلندی بسته باشد وگرنه طنابی که در گوشه مغازه افتاده اعتصام به آن اثری ندارد او مشکل خودش را حل نمی‏کند چه رسد به مشکل معتصِم را. وقتی اعتصام سودآور است که این حبل به جای بلند بسته باشد ➖ فرمود این قرآن که حبل متین است به جای بلند که عروه وثقایی است که ﴿لاَ انْفِصامَ لَها﴾ بسته است شما به این حبل، اعتصام بکنید چنین حبلی را می‏فرماید ما نازل کردیم تو با این قرآن باش با مطالب این قرآن باش و بیگانه چه عاصم چه کفور چه معصیت صغیره چه معصیت کبیره آنها را به حساب نیاور ﴿إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ تَنْزیلاً ٭ فَاصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ﴾ در برابر دستور ذات اقدس الهی صابر محض باش و هیچ کسی که بیراهه می‏رود یا راه کسی را می‏بندد چه معصیت صغیره چه معصیت کبیره پیروی نکن ﴿وَ لا تُطِعْ مِنْهُمْ آثِماً أَوْ کَفُوراً﴾. ادامه 👇👇 @qurantehran
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش پانزدهم - ادامه 👆👆 🔸وقتی اهل بیت عِدل قرآن باشند هر وصفی که ذات اقدس الهی برای قرآن کریم بفرماید برای اینها هم صادق است اینها که بیگانه نیستند جدا که نیستند؛ اما حرف‏های اینها باشد عِدل قرآن است بیگانه که نیست 🔸﴿فَاصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ وَ لا تُطِعْ مِنْهُمْ آثِماً أَوْ کَفُوراً ٭ وَ اذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ بُکْرَةً وَ أَصیلاً﴾ اسم خدا را به یاد بیاور! مستحضرید که این اسم‏ها یک سلسله عبادت‏های لفظی است ﴿سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الأعْلَی﴾ اسم خدا را تسبیح بکن اما آنچه اساس کار است این است که این اسماء، اسماء الاسماء هستند اینکه می‏گویند فلان امام مظهر اسم اعظم است یا با فلان اسم ذات اقدس الهی فلان کار را انجام داد تخت بلقیس را از راه دور آورد و مانند آن یا فلان امام با اسم اعظم مرده‏ای را زنده کرد، اسم اعظم لفظ نیست که با این لفظ بشود مرده را زنده کرد. مفهوم این لفظ نیست که با مفهوم ذهنی بشود یک مرده‏ای را زنده کرد حقیقت خارجی است که این اسماءُ الاسماء آن را نشان می‏دهد این الفاظ، اسماء آن مفاهیم است. آن مفاهیم اسماء آن حقایق است آن حقیقت نزد اهل بیت(علیهم السلام) و مانند آن است با او مرده زنده می‏شود با او تخت از جایی به جایی آورده می‏شود با او معجزات انجام می‏شود با آن نام ذات مقدس حضرت استوار خواهد بود در برابر همه خطرات می‏تواند مقاوم باشد ﴿وَ اذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ﴾ منتها در شامگاه و بامداد 🔸یک وقت است که می‏گویند صبح و شام یعنی دو طرف روز، اول روز به نام خدا تا روز تأمین بشود اول شب به نام خدا تا شب تأمین بشود یک وقت است که صبح و شام کنایه از دوام است یعنی هیچ لحظه‏ای از نام خدا و یاد خدا غفلت نکنید ﴿وَ اذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ بُکْرَةً وَ أَصیلاً﴾ نام خدا بر لب و یاد خدا در دل چه صبح چه شام چه بینهما 🔸بعد فرمود ﴿وَ مِنَ اللَّیْلِ﴾ از این ﴿وَ مِنَ اللَّیْلِ﴾ معلوم می‏شود که ﴿وَ اذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ بُکْرَةً وَ أَصیلاً﴾ یعنی صبح و شام یعنی تمام مدت اما آنجا که با «مِن» تبعیض ذکر شده است برای اینکه لیل یک مقداری باید استراحت کرد در بخش‏های دیگر فرمود که ﴿تَقُومُ أَدْنی‏ مِنْ ثُلُثَیِ اللَّیْلِ﴾ و مانند آن لذا با «مِن» تبعیض ذکر می‏کند فرمود ﴿وَ مِنَ اللَّیْلِ فَاسْجُدْ﴾ برای خدا ﴿وَ سَبِّحْهُ لَیْلاً طَویلاً﴾ در آن آیات قبل فرمود که بخش حالا یا دو سوم یا بیشتر یا کمتر بیدار باش به یاد حق باشد چون ﴿إِنَّ ناشِئَةَ اللَّیْلِ هِیَ أَشَدُّ وَطْئاً وَ أَقْوَمُ قیلاً﴾ هم حواستان جمع‏تر هم مانع داخلی ندارید هم مانع خارجی ندارید فضا آماده است و بیگانه‏ای مزاحم شما نیست نشئه شب نشئه اقوَم است لذا فرمود اکثر آن شب را بالاخره به نام ذات اقدس الهی به سر ببر این لیل طویل مصادف با همان ﴿أَدْنی‏ مِنْ ثُلُثَیِ اللَّیْلِ﴾ و مانند آن است که بحثش گذشت. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ماجرای دیدار رهبر انقلاب و شهید طهرانی مقدم در دوران جنگ 🔹 بعدازظهر شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰، یکی از پادگان‌های پشتیبانی سپاه در اطراف تهران شاهد حادثه‌ای دردناک بود؛ حادثه‌ای که اگرچه سردار حسن طهرانی مقدم و یارانش را به آرزویشان -شهادت در راه خدا- رساند، اما دل‌های بسیاری را در غم فراغ این بزرگمردان اندوهناک کرد. 🔁 به همین مناسبت خاطراتی از دیدارهای شهید طهرانی مقدم با رهبر معظم انقلاب در قالب گفتگو با برادر شهید می‌شود. 💻 Farsi.Khamenei.ir
🌹خواب عجیب شهید تهرانی مقدم 🌹محمد تهرانی‌مقدم برادر شهید حسن تهرانی‌مقدم ، از ارادت ایشان به اقامه عزای امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌گوید: چند روز قبل از شهادت شهید تهرانی مقدم، ایشان آمد منزل ما تا مادر را ببیند. آمد دست مادر را بوسید و گفت: "مادر من دیشب خوابی دیدم. خواب دیدم که از دنیا رفته‌ام. در یک قبر تنگ و تاریک دو ملک غضبناک به شدت وحشتناک از من سوال می‌کردند. آن‌ها با همان صورت ترسناک پرسیدند: چیزی هم برای آخرتت داری؟ من هرچه فکر کردم چه بگویم هیچ چیز یادم نیامد. کمی تامل کردم تا اینکه این جمله به ذهنم آمد که بگویم: من اقامه عزای آقا ابا عبدالله(ع) را کردم. و بر امام حسین(ع) گریه‌ها کردم. 🌹 تا این جمله را گفتم. قبر باز و روشن شد و بوستانی در مقابلم ظاهر شد. ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه؛ این موضوع اسباب دستگیری من خواهد شد." 🌹شهید تهرانی مقدم همان روز در آنجا برنامه ریزی کرد و زیر زمین منزل را تبدیل به حسینیه کرد. این حسینیه یادگار شهید ماست و در واقع آن تعظیم به شعائرالهی است که خداوند متعال فرمودند "و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب". شهید تهرانی مقدم عملا در تکریم اهل بیت(ع) و دفاع و پیروی از ولایت داشتند 🌹شهيد تهراني مقدم همچنین در وصيتنامه خود نوشته بود: «روي قبرم بنويسيد اينجا مدفن كسي است كه مي خواست اسرائيل را نابود كند.» @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۶۹ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۴۶۹ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #غافر ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
(بهرامپور) 17 - امروز ‌هر‌ کسی‌ ‌به‌ [موجب‌] آنچه‌ انجام‌ داده‌ ‌است‌ جزا داده‌ می‌شود امروز هیچ‌ ستمی‌ نیست‌ و ‌خدا‌ زود ‌به‌ حساب‌ها می‌رسد 18 - و ‌آنها‌ ‌را‌ ‌از‌ ‌آن‌ روز قریب‌ الوقوع‌ بترسان‌، آن‌گاه‌ ‌که‌ جان‌ها ‌به‌ گلوگاه‌ می‌رسد ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ اندوه‌ ‌خود‌ ‌را‌ فرو می‌خورند ‌برای‌ ستمگران‌ نه‌ یاوری‌ هست‌ و نه‌ شفاعتگری‌ ‌که‌ مورد اطاعت‌ ‌باشد‌ 19 - [‌خدا‌] نگاه‌های‌ خیانت‌ بار و آنچه‌ ‌را‌ ‌که‌ سینه‌ها پنهان‌ می‌دارند، می‌داند 20 - و ‌خدا‌ ‌به‌ حق‌ حکم‌ می‌کند، و معبودهایی‌ ‌را‌ ‌که‌ ‌در‌ برابر ‌او‌ می‌خوانند هیچ‌ گونه‌ داوری‌ ندارند همانا خداست‌ ‌که‌ شنوای‌ بیناست‌ 21 - آیا ‌در‌ زمین‌ سیر نکردند ‌تا‌ ببینند عاقبت‌ کسانی‌ ‌که‌ پیش‌ ‌از‌ ‌آنها‌ بودند چگونه‌ شد! ‌آنها‌ ‌از‌ ‌ایشان‌ ‌در‌ قدرت‌ و آثاری‌ ‌که‌ ‌در‌ زمین‌ داشتند نیرومندتر بودند، ولی‌ ‌خدا‌ ‌آنها‌ ‌را‌ ‌به‌ کیفر گناهانشان‌ گرفتار کرد، و ‌در‌ برابر ‌خدا‌ مدافعی‌ نداشتند 22 - ‌این‌ [کیفر] ‌از‌ ‌آن‌ روی‌ ‌بود‌ ‌که‌ پیامبرانشان‌ دلایل‌ آشکار برایشان‌ می‌آوردند، ولی‌ [‌آنها‌] انکار می‌کردند ‌پس‌ ‌خدا‌ [گریبان‌] ‌آنها‌ ‌را‌ گرفت‌ همانا ‌او‌ نیرومند سخت‌ کیفر ‌است‌ 23 - و ‌به‌ راستی‌ موسی‌ ‌را‌ ‌با‌ آیات‌ ‌خود‌ و حجّتی‌ آشکار فرستادیم‌، 24 - ‌به‌ سوی‌ فرعون‌ و هامان‌ و قارون‌، ولی‌ ‌آنها‌ گفتند: ‌او‌ جادوگری‌ دروغزن‌ ‌است‌ 25 - ‌پس‌ وقتی‌ حقیقت‌ ‌را‌ ‌از‌ جانب‌ ‌ما ‌برای‌ آنان‌ آورد، گفتند: پسران‌ کسانی‌ ‌را‌ ‌که‌ ‌با‌ ‌او‌ ایمان‌ آورده‌اند بکشید و زنانشان‌ ‌را‌ [‌برای‌ بیگاری‌] زنده‌ بگذارید ولی‌ نیرنگ‌ کافران‌ جز ‌در‌ تباهی‌ نیست‌ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاىَ سَلامَ مُخْلِصٍ لَكَ فِى الْوَِلايَةِ... 🌱سلام بر تو ای مولایم، سلام بر تو از سوی قلبی، که جز تو در آن راه ندارد! 🌱بپذیر سلام کسی را که قلبش،خانه محبت توست و چشمهایش دیدار تو... تو تمام هستی مایی امید و پناه و مامن و آقای مایی خورشید من تویی وبی حضورتو صبحم بخیر نمیشود ای آفتاب من گر چهره را برون نڪنی از نقاب خود صبحی دمیده نگردد به خواب من @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | رهبر انقلاب در دیدار اخیر: منطقه‌ی ما را میگویند: خاورمیانه! خاورمیانه یعنی چه؟ یعنی اصل دنیا و مرکز دنیا اروپا است؛ مثل همان داستان ملّانصرالدّین که گفتند مرکز دنیا کجا است؟ گفت همین جایی که میخ طویله‌ی خر من است؛ اینجا مرکز دنیا است! هر منطقه‌ای که از اروپا دور است، اسمش منطقه‌ی خاور دور است؛ چون دور از اروپا است؛ هر کدام که نزدیک است، مثل بعضی کشورهای شمال آفریقا، این خاور نزدیک است؛ هر کدام میانه‌ی اینها است، خاور میانه است؛‌ یعنی ملاک و اصل و اساس در نامگذاری کشورها هم عبارت است از اروپا. غربی‌ها این ‌قدر برای خودشان حق قائل بودند! این است که بنده اصرار دارم نگویم خاورمیانه، بگویم غرب آسیا. غرب آسیا است دیگر؛ چرا میگوییم خاورمیانه؟ 🏷  📥 فیلم کامل👇 https://khl.ink/f/51252 @qurantehran
🔻 عیب بزرگتان، بی اطّلاعی است... 🔴 این روزها بازخوانی پیام حضرت امام خمینی(ره)، در پی حادثۀ تروریستی هفتم تیر ۱۳۶۰ که منجر به شهادت رسیدنِ آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی شد، خالی از لطف نیست. 🔴 امام راحل(ره) در بخش هایی از پیامشان خطاب به کوردلانِ تروریست اینچنین آورده اند که: ♨️ ننگتان باد اي تفاله‏هاي شيطان و عارتان باد اي خود فروختگان به جنايتكارانِ بين‏المللي، كه در سوراخ‏ها خزيده و در مقابل ملّتي كه در برابر ابرقدرت‏ها برخاسته است، به "خرابكاري‏هاي جاهلانه" پرداخته‏ايد. ♨️ عيب بزرگ شما و هوادارانتان آن است كه نه از اسلام و قدرت معنوي آن، و نه از ملت مسلمان و انگيزۀ فداكاری او اطلاعی نداريد. ♨️ ملت ايران با اعتماد به قدرت لايزال قادر متعال، همچون دريايي مواج به پيش مي‏رود و در مقابل ابرقدرت‏ها و تفاله‏هاي آنان با صفي مرصوص ايستاده است. ♨️ و شما درماندگان عاجز را كه در سوراخ‏ها خزيده‏ايد و نفس‏هاي آخر را مي‏كشيد به جهنم مي‏فرستد و خداوند بزرگ پشت و پناه اين ملت و كشور است. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببينيد| رهبرانقلاب:درس صحیفه سجادیه این است: اكتفا كن به صله‌ی با پروردگار،بگذار همه دنيا منزوی كنند تو را! مگر حالا که از انزوا بیرون آمدیم چه خیری بردیم؟ ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ «توصیه من به شما عزیزان این است که باید اخلاق اسلامی را، هم بشناسیم - همه‌مان؛ این دیگر پیر و جوان ندارد؛ اما جوانها بیشتر و بهترند - و هم تحلّی به حلیه‌ی اخلاق پیدا کنیم. اما عزیزان من! درس اخلاق، همه‌ی وظیفه‌ی ما در باب تخلّق به اخلاق حسنه را ایفا نمیکند. هر کسی خودش باید با دل خود، با رفتار خود، به طور دائم مشغول تهذیب و مشغول کشتی گرفتن با بدیها و زشتیهای وجود خودش باشد.»(۷۹/۷/۱۴) @qurantehran
4_369063533268173300.mp3
2.26M
🔺 شرح دعای بیستم(دعای مکارم الاخلاق) 💠جلسه بیست ویکم (زینت تقوا_بخش دوم) ویژگیهای متقین 🔺اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ... وَ ضَمِّ أَهْلِ الْفُرْقَةِ وَ إِصْلاَحِ ذَاتِ الْبَيْنِ‏ وَ إِفْشَاءِ الْعَارِفَةِ وَ سَتْرِ الْعَائِبَةِ وَ لِينِ الْعَرِيكَةِ وَ خَفْضِ الْجَنَاحِ وَ حُسْنِ السِّيرَةِ وَ سُكُونِ الرِّيحِ وَ طِيبِ الْمُخَالَقَةِ اى خداوند، و به هم پيوستن تفرقه جويان و آشتى دادن خصمان‏ و فاش كردن نيكى و پوشيدن عيبها و نرمخويى‏ و فروتنى و نيك سيرتى و بيرون راندن باد غرور از سر و خوشخويى‏ و سبقت در فضيلت و ايثار در بخشش و دم فرو بستن از عيب ديگران و ترك افضال در حق كسى كه در خور افضال نباشد @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۷۰ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۴۷۰ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #غافر ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
(بهرامپور) 26 - و فرعون‌ ‌گفت‌: مرا بگذارید موسی‌ ‌را‌ بکشم‌ و ‌او‌ پروردگارش‌ ‌را‌ [‌به‌ یاری‌] بخواند ‌من‌ می‌ترسم‌ آیین‌ ‌شما‌ ‌را‌ تغییر دهد ‌ یا ‌ ‌در‌ زمین‌ شورش‌ پدید آورد 27 - و موسی‌ ‌گفت‌: ‌من‌ ‌از‌ ‌هر‌ متکبری‌ ‌که‌ ‌به‌ روز حساب‌ ایمان‌ نمی‌آورد، ‌به‌ پروردگار ‌خود‌ و پروردگار ‌شما‌ پناه‌ می‌برم‌ 28 - و مرد مؤمنی‌ ‌از‌ خاندان‌ فرعون‌ ‌که‌ ایمان‌ ‌خود‌ ‌را‌ کتمان‌ می‌کرد ‌گفت‌: آیا مردی‌ ‌را‌ می‌کشید ‌که‌ می‌گوید: پروردگار ‌من‌ خداست‌! ‌در‌ صورتی‌ ‌که‌ ‌برای‌ ‌شما‌ ‌از‌ جانب‌ پروردگارتان‌ دلایل‌ آشکاری‌ آورده‌، و ‌اگر‌ دروغگو ‌باشد‌ دروغش‌ ‌به‌ زیان‌ اوست‌، و ‌اگر‌ راستگو ‌باشد‌ [‌لا‌ اقل‌] برخی‌ ‌از‌ آنچه‌ ‌به‌ ‌شما‌ وعده‌ می‌دهد ‌به‌ ‌شما‌ خواهد رسید ‌به‌ راستی‌ ‌خدا‌ کسی‌ ‌را‌ ‌که‌ افراطکار دروغزن‌ ‌باشد‌ هدایت‌ نمی‌کند 29 - ای‌ قوم‌ ‌من‌! امروز حکومت‌ ‌از‌ ‌آن‌ شماست‌ [و] ‌در‌ زمین‌ غلبه‌ دارید، ولی‌ ‌اگر‌ عذاب‌ ‌خدا‌ ‌بر‌ سر ‌ما آید چه‌ کسی‌ یاریمان‌ خواهد کرد! فرعون‌ ‌گفت‌: جز آنچه‌ [مصلحت‌] می‌بینم‌ ‌به‌ ‌شما‌ ارائه‌ نمی‌دهم‌ و ‌شما‌ ‌را‌ جز ‌به‌ راه‌ صحیح‌ راهنمایی‌ نمی‌کنم‌ [مصلحت‌ ‌در‌ قتل‌ موسی‌ ‌است‌] 30 - و کسی‌ ‌که‌ ایمان‌ آورده‌ ‌بود‌، ‌گفت‌: ای‌ قوم‌ ‌من‌! همانا ‌من‌ ‌بر‌ ‌شما‌ ‌از‌ [روزی‌] مانند روزگار [هلاک‌] گروه‌ها [ی‌ مخالف‌ پیامبران‌] بیم‌ دارم‌ 31 - نظیر جریان‌ قوم‌ نوح‌ و عاد و ثمود و کسانی‌ ‌که‌ ‌پس‌ ‌از‌ ‌آنها‌ بودند و ‌خدا‌ ‌بر‌ بندگان‌ ستم‌ نمی‌خواهد 32 - و ای‌ قوم‌ ‌من‌! ‌من‌ ‌بر‌ ‌شما‌ ‌از‌ روزی‌ ‌که‌ مردم‌ یکدیگر ‌را‌ [‌به‌ یاری‌ ‌هم‌] بانگ‌ می‌زنند بیمناکم‌ 33 - روزی‌ ‌که‌ پشت‌کنان‌ باز می‌گردید، ‌برای‌ ‌شما‌ ‌در‌ برابر ‌خدا‌ هیچ‌ پناه‌ دهنده‌ای‌ نیست‌ و ‌هر‌ ‌که‌ ‌را‌ ‌خدا‌ ‌در‌ بیراهه‌ بگذارد، وی‌ ‌را‌ راهنمایی‌ نخواهد ‌بود‌ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا