eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
04.Nisa.024.mp3
6.59M
🌸 تفسیر صوتی سوره مبارکه ، آیه ۲۴ - استاد 🍃 وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ إِلَّا ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ كِتابَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ أُحِلَّ لَكُمْ ما وَراءَ ذلِكُمْ أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوالِكُمْ مُحْصِنِينَ غَيْرَ مُسافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَ لا جُناحَ عَلَيْكُمْ فِيما تَراضَيْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلِيماً حَكِيماً ⬅️ و (ازدواج با) زنان شوهردار (نيز بر شما حرام شده است،) مگر آنان كه (به حكم خداوند، در جنگ با كفّار) مالك شده‌ايد. (اين احكام،) نوشته و قانون خدا بر شماست. و جز اينها (كه گفته شد،) براى شما حلال است كه (زنان ديگر را) به وسيله‌ى اموال خود، به قصد پاكدامنى و نكاح، نه به قصد زنا، طلب كنيد. پس هرگاه از آن زنان، (به نكاح موقّت) كام گرفتيد، مهرشان را به عنوان يك واجب بپردازيد و پس از تعيين مهر، در (تغيير مدّت عقد يا مقدار مهر) آنچه با يكديگر توافق كنيد، بر شما گناهى نيست. همانا خداوند دانا و حكيم است. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 خطاب حیات آفرین 🔹 فرق خطاب خدا با ما این است كه خطابِ ما فرع مخاطب است یعنی ما مخاطبی باید داشته باشیم تا با او حرف بزنیم؛ ولی خطاب الهی، مخاطب ‌آفرین است. می ‌بینید در این ﴿كُنْ فَیكُونُ﴾، این ﴿كُنْ﴾، ﴿یكُونُ﴾ آفرین است؛ یعنی این خطاب، است. هویت ما را این خطاب تأمین می‌ كند، فهم ما را هم همین خطاب تأمین می‌ كند. 🔹 اگر این خطاب، است _ چه اینكه است _ و اگر این خطاب، است _ چه اینكه است _ که ﴿اسْتَجیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما یحْییكُمْ﴾؛ هر وقت ما از جلسه قرآن بیرون رفتیم، ببینیم كه حیات جدیدی پیدا كردیم یا نه. ◀️ اگر حیات تازه ای در خود احساس كردیم، بفهمیم مخاطب خداییم، چون این كتاب، حیات‌ آفرین است. 👈 چون این كتاب، حیات‌ آفرین است؛ آن وقت انسان خدا را شاكر است كه حرف او را شنید؛ اگر حرف او را بشنود، با او می ‌تواند سخن بگوید. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جمعه احوال عجيبي دارد هر كس از عشق نصيبي دارد در دلم حس غريبي جاري است و جهان منتظر بيداري است جمعه، با نام تو آغاز شود يابن ياسين همه جا ساز شود جمعه يعني غزل ناب حضور جمعه ميعاد گه سبز حضور جمعه هر ثانيه اش يكسال است جمعه از دلهره مالامال است... ابر چشمان همه باراني است عشق در مرحله پاياني است كاش اين مرحله هم سر مي شد چشم ناقابل ما تر مي شد https://eitaa.com/qurantehran
🌱یقین بدان که اثر می‌کند دعای فرج و از عنایت آن صاحب‌الزمان برسد... 🌱شروع دفتر باور به نام او زیباست  اگر که ختم غزل هم به پای آن برسد 🔶 تأثیر دعای فرج بر تقدیر جامعه و بشریت 🔸امام صادق علیه السلام در فرمایش عبرت آمیزی در مورد میزان تاثیر دعا برای فرج، در تقدیر الهی برای نجات جامعه و نزدیکی فرج می فرمایند: «هنگامی که سختی و فشــار فرعون بر بنی اسرائیل طولانی شد، بنی اسرائیل چهل روز به درگاه خداوند ضجه زدند و گریه کردند. در این هنگام خداوند به موسی و هارون وحی کرد که آنها را از فرعون نجات دهند. به این ترتیب خداوند ۱۷۰ ســال از دوران مقدر شــده برای انتظار را کوتاه کرد و با فرستادن موسی و هارون فرج بنی اسرائیل را رساند.» 🔸 سپس حضرت فرمودند: « اگر شما نیز چنین عمل کنید، خداوند فرج ما را میرساند، و اما اگر اینگونه ضجه نزنید و درخواست نکنید، مدت انتظار تا رسیدن همان وقت تعیین شــده به طول خواهد انجامید.» 🔸 آیت الله بهجت ره نیز در مورد تأثیر قطعی دعا برای فرج میفرمایند: «چقدر باید در فکر حضرت غائب عجل الله باشیم و برای تعجیل در امر فرجش دعا کنیم؟! به‌ طور یقین دعا در امر تعجیل فرج آن حضرت مؤثر اســت، اما نه لقلقۀ زبــان و «عجل فرجه» خشک و خالی و ورد همیشگی که در آخر منبر برای اینکه مردم از جا بلند شوند گفته میشود. 📚انتظار عامیانه،عالمانه،عارفانه استاد پناهیان ص۱۸۴ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام آقا دوباره جمعه است و جمعه ها وقت قرار است نیاز جمعه مان، ديدار یار است بیا آقا به‌ تن کن دیگر آن رخت ظهورت برای دیدنت کل جهان چشم انتظار است... 🌅 _ روز بیعت خالصانه با صاحب العصر و الزمان حضرت حجت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌷 ؛ 🌺 سَلامٌ عَلَى آلِ یس السَّلامُ عَلَیکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَابَ اللَّهِ وَ دَیَّانَ دِینِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلِیفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِیلَ إِرَادَتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا تَالِیَ کِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ 🌼 السَّلامُ عَلَیکَ فِی آنَاءِ لَیْلِکَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِکَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِیثَاقَ اللَّهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَیْرَ مَکذُوب 🌸 السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقُومُ السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقْعُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ، السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِی السَّلامُ عَلَیْکَ فِی اللَّیْلِ إِذَا یَغْشَى وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْمَأْمُونُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلام ❇️ أُشهِدُکَ یَا مَولایَ أَنِّی أَشهَدُ أَن لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِیبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُکَ یَا مَوْلایَ أَنَّ عَلِیّاً أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَیْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللَّه ✅ أَنتُم الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقٌّ لا رَیْبَ فِیهَا یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْراً وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاکِراً وَ نَکِیراً حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِیدَ بِهِمَا حَقٌّ ✳️ یَا مَولایَ شَقِیَ مَنْ خَالَفَکُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَکُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُکَ عَلَیْهِ وَ أَنَا وَلِیٌّ لَکَ بَرِی ءٌ مِنْ عَدُوِّکَ فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْکَرُ مَا نَهَیْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِی مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بِکُمْ یَا مَوْلایَ أَوَّلِکُمْ وَ آخِرِکُمْ وَ نُصْرَتِی مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَ مَوَدَّتِی خَالِصَةٌ لَکُمْ آمِینَ آمِین https://eitaa.com/qurantehran
مداحی آنلاین - گفتم این جمعه یار می آید - میثم مطیعی.mp3
5.21M
گفتم این جمعه یار می‌آید باغ دل را بهار می‌آید گفتم این جمعه جمعه‌ی فرج است مصلح روزگار می‌آید 🔅 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌸 امام زمان آمدنی نیست، آوَردَنیست...!! 💠 حاج اسماعیل دولابی میفرماید: ظاهرا میگوییم آقا می آید ولی در حقیقت ما به خدمت حضرت میرویم. ما به پشت دیوار دنیا رفتیم و گم شدیم، باید از پشت دیوار بیرون بیاییم تا ببینیم که حضرت از همان ابتدا حاضر بودند. امام زمان گم و غائب نشده است. ما گم و غائب شده ایم. 📚 مصباح الهُدی ص ۳۱۹ ‌ 💠از حضرت فاطمه روایت شده که پیامبر اکرم فرمودند: امام همچون است که (مردم) باید به سویش روند، نه آن که (منتظر باشند تا) او به سوی آنها بیاید. 📚 بحار الانوار، ج ۳۶، ص ۳۵۳ 👈 تا ما نخواهیم، او نمی آید...🌼 https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️روز شمار حوادث منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها - 🔷 طول زمان رفت و بازگشت لشکر اسامه 🔹 بلاذری و یعقوبی، طول زمان رفت و برگشت سپاه اسامه را ۶۰ روز دانسته‌اند. طبری در این باره می‌نویسد: آنان ۴۰ روز در آنجا (مناطق جنگی ذوالمره، و قبایل قضاعه و ابل) ماندند تا تمامی آنچه را رسول خدا(ص) به آنان امر کرده بود انجام دهند، سپس به مدینه بازگشتند و این مدت (۴۰ روز) به جز ایام رفت و برگشت آنان است. 🔸 ابن کثیر زمان رفت و آمد آنان را بین ۴۰ تا ۷۰ روز می‌داند. این سخن با کلام طبری، که تنها مدت اقامت آنان در مناطق جنگی، بدون احتساب زمان رفت و برگشت را ۴۰ روز می‌داند، بسیار نزدیک است. 🔸اما واقدی مجموع مدت رفت و برگشت این سپاه را ۳۵ روز دانسته است؛ ۲۰ روز برای رفتن و عملیات و ۱۵ روز برای بازگشت. 🔸طبرسی نیز مجموع این سفر را قریب ۴۰ روز دانسته که به نقل واقدی نزدیک است. بنابراین، آنچه به واقع نزدیک‌تر می‌نماید این است که کار اعزام سپاه اسامه، در چند روز پس از شهادت رسول خدا سامان یافته و بر اساس ماموریت محول شده، پس از قریب ۴۰ روز غیبت از مدینه به این شهر بازگشته است. در نتیجه با احتساب چند روز پس از شهادت رسول خدا که صرف آماده سازی و اعزام این سپاه شد، زمان بازگشت اسامه و سپاهش کمتر از ۵۰ روز پس از شهادت رسول خدا بوده است. 🔸 از وقایع و اقدامات سپاه اسامه و طرف مقابل، در طول این مدت اطلاع بیشتری در دست نیست. تنها می‌توان گفت: دستگاه قضاوت به دنبال تقویت پایه‌های قدرت خویش و امیرمؤمنان نیز به دنبال و جمع آوری بود. به گونه‌ای که در ادامه خواهد آمد، نتیجه تلاش هر دو گروه با بازگشت لشکر اسامه به ثمر نشست و اقدامات عملی بیشتری در تاریخ از آنان به یادگار مانده است. 📚 حقیقت مکتوم، محمد میرزامحمدی، ص۹۷,۹۸ https://eitaa.com/qurantehran
◾️روز شمار حوادث منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها - 🔷 اعتراض تعدادی از طرفداران امیرالمؤمنین و غصب خلافت 🔹 بر اساس برخی گزارش‌ها، با بازگشت ، تعدادی از هوادارانِ امیرالمؤمنین (ع) زبان به اعتراض بر خلافت گشودند که یکی از آنان خودِ اسامه بود. 🔸 گفتنی است که ابوبکر پس از حرکت لشکر اُسامه، او را از مقامش عزل کرده بود. بدین روی، اسامه پس از بازگشت، در جمع مردم مدینه، ضمن ابراز شگفت از برکنار شدنش توسط ، پس از اعتراض به ابوبکر، وی را مشروع ندانست و گفت: من به هر کسی که در لشکر من بوده تو را به خلافت نگمارده است! معترض بعدی بُرَیدة بن حُصَیب اسلمی، پرچمدار سپاه اُسامه بود. 🔸 بر اساس برخی گزارش‌ها، بریده زمانی به مدینه بازگشت که مردم با ابوبکر بیعت کرده بودند که این نشان از عدم بیعت بریده با ابوبکر دارد. او به بیعت نکردن اکتفا نکرد و ضمن همراه کردن دیگران با خود در دفاع از وصایت امیرمؤمنان، رو در روی ابوبکر ایستاد و پس از آن نیز فریاد می‌زد: «تا وقتی علی بیعت نکند من بیعت نخواهم کرد.» عملکرد او به گونه‌ای بود که برخی از افراد قوم او (بنی اسلم)، که خود یکی از ارکان حوادث پس از سقیفه در گرفتن بیعت برای ابوبکر بودند، نیز تحت تأثیر بریدة، فریاد برآوردند: «تا وقتی بریدة بیعت نکند ما نیز بیعت نخواهیم کرد.» 🔸به جز اُسامه و بریدة، نام ۱۱ تن دیگر نیز به عنوان معترضان علنی بر ابوبکر، در روایت طبرسی از أبان بن تغلب از امام صادق علیه‌السلام به چشم می‌خورد که عبارتند از : خالد بن سعید بن عاص از بنی امیه، سلمان فارسی، ابوذر غفاری، مقداد بن اسود، عمار بن یاسر، ابوالحثیم بن تیهان، سهل و عثمان فرزندان حنیف، خزیمة بن ثابت ذو الشهادتین، ابی بن کعب، ابو ایوب انصاری. 🔸حضرت نیز از آنان خواست پس از هر اقدامی، ابتدا به میان مردم بروند و هرچه را از رسول خدا صلوات الله علیه درباره ابوبکر شنیده‌اند برای مردم بازگو کنند تا با این کار، به صورت کامل بر مردم تمام و عذرشان پایان بیابد و دوریشان از پیامبر زمانی که در قیامت بر او وارد می‌شوند، بیشتر باشد... 📚 حقیقت مکتوم، محمد میرزامحمدی، ص۹۸,۹۹ https://eitaa.com/qurantehran
◾️روز شمار حوادث منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها - 🔷 اعتراض تعدادی از طرفداران امیرالمؤمنین و غصب خلافت-۲ 🔹 از ادامه روایت چنین برمی‌آید که این اعتراض پس از بازگشت سپاه اسامه بوده است؛ چرا که در این روایت آمده: «روایت شده که اینان هنگام وفات رسول خدا غائب بودند و زمانی رسیدند که ابوبکر حاکم شده بود.» با توجه به اینکه حضور نداشتن این افراد شاخص اصحاب رسول خدا در مدینه، آن هم در روزهای حساس شهادتِ رسول خدا هیچ محملی جز حضورشان در اردوگاه سپاه اسامه ندارد، از این رو به نظر می‌رسد غیبت آنان به سبب همراهی با این سپاه بوده است؛ ضمن آنکه در روایات تاریخی، گزارشی دال بر وجود ماموریت دیگری برای این افراد به چشم نمی‌خورد. 🔸این گروه در مسجد پیامبر هر یک سخنان تندی در ردّ و بیان کردند. آنان پس از آماده‌سازی افکار عمومی، در روز جمعه‌ای که شاید قریب ۵۰ روز پس از رحلت رسول خدا بوده است، اطراف منبر رسول خدا را گرفتند. وقتی ابوبکر بالای منبر رفت، از این گروه رو به گروه انصاری معترض کرده، گفتند: شما سخن را آغاز کنید. نیز رو به آنان کرده، گفتند: خیر، شما نخست سخن بگویید؛ زیرا خداوند در قرآن ذیل آیه؛ «لَقَدْ تَابَ اللَّهُ عَلَى النَّبِيِّ وَالْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنْصَارِ الَّذِينَ اتَّبَعُوهُ فِي سَاعَةِ الْعُسْرَةِ» (سوره توبه،۱۱۷) نام شما را بر ما مقدم کرده است. 🔸، اولین کسی که لب به سخن گشود خالد بن سعید بن عاص بود و پس از او دیگر مهاجران و در نهایت انصار سخنانی گفتند. 🔸زبان ابوبکر در حالی که بالای منبر نشسته بود، بند آمد، به گونه‌ای که نتوانست هیچ جوابی بدهد. وقتی سخنان آنان پایان یافت، گفت: امیرتان شدم در حالی که بهترینتان نیستم؛ رهایم کنید! رهایم کنید! 🔸عمر بن خطاب به او گفت: از منبر پایین بیا ای فرومایهٔ نادان! اگر نمی‌توانی پاسخ قریشیان را بدهی، چرا خودت را در این جایگاه قرار داده‌ای؟ به خدا سوگند، می‌خواهم که تو را از این مقام برکنار و آن را به سالم مولی ابی حذیفه واگذار نمایم! ❗️ ابوبکر از منبر پایین آمد. عمر دست او را گرفت و به منزلش رساند و تا سه روز به مسجد النبی نیامد. 📚 حقیقت مکتوم، محمد میرزامحمدی، ص۱۰۰,۹۹ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️روز شمار حوادث منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها - 🔷 اعتراض تعدادی از طرفداران امیرالمؤمنین و غصب خلافت-۳ 🔹 روز سوم گروهی از مهاجران و انصار هر کدام به همراه عده‌ای با شمشیرهای کشیده، در حالی که عمر بن خطاب پیشاپیش آنان بود، وارد مسجد النبی شدند. 🔹 عمر، خطاب به طرفدارانِ امیرالمؤمنین گفت: به خدا سوگند، اگر سخنان قبل را تکرار کنید، سر از بدن شما جدا خواهم کرد. خالد بن سعید بن عاص و سلمان فارسی سخنانی در تأیید امیرمؤمنان و در ردّ تهدید عمر بیان کردند که موجب عمر به سلمان فارسی شد که با مداخله امیرالمؤمنین(ع) بی‌نتیجه ماند. 🔹 آنگاه حضرت رو به طرفدارانِ خویش کرده از آنان خواست پراکنده شوند. عمر نیز در مدینه به راه افتاد و با فریاد از عمومِ مردم خواست با ابوبکر بیعت نمایند و به صورت گروهی بر سر افرادی می‌ریختند که به بیعت نداشتند و آنان را به اجبار برای بیعت به مسجد می‌آوردند. 🔹 این اقدام موجب خانه نشینی مخالفان شد، به گونه‌ای که پس از آن دیگر هیچ صدای اعتراضی برنخاست. بی شک حوادث مزبور و به ویژه مخالفت بنی اسلم، وحشت بسیاری در دل حاکمان ایجاد کرد! به گونه‌ای که تنها راه موجه جلوه دادن خلافت خویش را، در گرفتن آن هم به هر شکل ممکن از وصی پیامبر خدا به عنوان مهم‌ترین معارض خویش دیدند... 📚 حقیقت مکتوم، محمد میرزامحمدی، ص۱۰۱ https://eitaa.com/qurantehran