eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه👆👆 ♦️ابن زیاد ملعون سرهاى شهدا و آن حضرت(ع) را به حربن قیس داد و او را نزد يزيد بن معاويه فرستاد و ابا بردة پسر عوف ازدى و طارق پسر أبى ظبيان را با گروهى از مردم كوفه نيز همراه او روان كرد و آنان به دمشق رسیدند و آن سر را بر يزيد لعین وارد كردند.(۲) بر عکس؛ طبری اسرای کربلا را در نقل خود می آورد، ولی از سرهای شهدا سخنی به میان نمی آورد و می نویسد : 📋《إِنَّ عُبَيدَ اللهِ أَمَرَ بِنِسَاءِ الحُسَينِ(ع) وَ صِبيَانِهِ فَجَهَزنَ وَ أَمَرَ بِعَلِىِّ بنِ الحُسَينِ(ع) فَغُلَّ بِغُلٍّ إِلَى عُنُقِهِ، ثُمَّ سَرَّحَ بِهِم مَعَ مُجفِرِ بنِ ثَعلَبَةَ العِائِذِيِّ وَ شِمرِ بنِ ذِي الجَوشَنِ》 ♦️عبيد اللّه بن زياد، دستور داد كه زنان و كودكانِ امام حسین(ع) را آماده كنند و فرمان داد تا على بن حسين(ع) را تا گردن در غل و زنجیر كنند. آن گاه، آنان را با مُجفِر بن ثَعلَبه عائذى و شمر بن ذى الجوشن، به شام روانه كرد.(۳) اما در نقل بلاذری، اسرای کربلا به همراه سرهای شهداء در یک کاروان به شام رفتند. 👤بلاذری می نویسد : 📋《ثُمَّ دَعَا زَحْرِ بْنِ قَيْسٍ الْجُعْفِيّ فَسَرَّحَ مَعَهُ بِرَأسِ الْحُسَيْن(ع) وَ رُءُوسِ أَصحَابِهِ وَ أَهلِ بَيتِهِ إِلَى يَزِيدَ بْن مُعَاوِيَة》 ♦️عبیدالله بن زیاد زحر بن قیس جعفی را فرا خواند، و همراه او سر مبارک امام حسین(ع) و سر اصحاب حضرت(ع) و اهل بیت(ع) و اسرای کربلا به دربار یزید در شام فرستاد.(۴) البته در نقلهای دیگر نام شمر بن ذی الجوشن(۵) و طارق بن مُحَفِّز(۶) نیز به چشم می خورد. سماوی نیز قائل است سرهای شهدای کربلا به همراه اسرای کربلا به شام برده شده اند. 📋《..وَ ذَهَبُوا بِالرُّؤُوسِ وَ السَّبَايَا إِلَى الشَّامِ》 ♦️آنان سرهای شهدای کربلا را به همراه اسرای کربلا به شام بردند.(۷) _________ 📚منابع : ۱)ابصار العین سماوی، ص۱۳۳ ۲)الإرشاد شيخ مفید، ج۲، ص۱۱۳ ۳)تاريخ الطبری، ج۴، ص۳۵۲ ۴)أنساب الأشراف بلاذری، ج۳، ص۲۱۲ ۵)مثیر الاحزان ابن نما حلی، ص۹۷ ۶)اخبارالطوال دینوری، ص۳۸۴ ۷)ابصار العین سماوی، ص۳۷ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 | مجالس روضه، ملتها را بسیج و از آسیب حفظ می‌کند 🔻نه سیدالشهدا احتیاج به این گریه‌ها دارد و نه این گریه‌ها خودش- فی نفسه- کاری از آن می‌آید، لکن این مجلسها مردم را همچو مجتمع می‌کنند. جنبۀ سیاسی این مجالس بالاتر از همۀ جنبه‌های دیگر است. بی‌خود بعضی از ائمۀما نمی‌فرمایند که برای من در منابر روضه بخوانند و اینکه هر کس که بگرید، بگریاند یا صورت گریه کردن به خودش [بگیرد] اجرش فلان فلان است. مسأله، مسأله گریه نیست. مسأله، مسئلۀ سیاسی است که ائمۀ ما با همان دید الهی که داشتند، می‌خواستند که این ملتها را با هم بسیج کنند و یکپارچه کنند از راههای مختلف. اینها را یکپارچه کنند تا آسیب پذیر نباشند. ۱۳۵۹/۸/۱۴ @qurantehran
🔰 سخن‌نگاشت | اولین توصیه رهبر انقلاب به دولت سیزدهم: زمان شتابان میگذرد، از هر لحظه این چهارسال استفاده کنید 🔻رهبرانقلاب: یک توصیه‌ای به همه‌ی مسئولین در دوره‌های مختلف داشتم، به شما هم عرض میکنم، زمان شتابان میگذرد. این چهار سال زود تمام میشود و لذا از هر ساعتی، از هر فرصتی استفاده کنید. نگذارید این وقتی که متعلق به مردم و متعلق به اسلام هست تضییع بشود و از همه‌ی امکانات زمانی و وقتی استفاده کنید. ۱۴۰۰/۶/۶ @qurantehran
🔰 انقلابی بودن باید با عقلانیت همراه باشد/ برای بازسازی انقلابی و عقلانی همه عرصه‌های مدیریتی همت کنید 🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم: در مدت خدمت و مسئولیت، همت‌تان را متمرکز کنید بر اینکه یک بازسازی انقلابی و البته عقلانی و فکورانه در همه‌ی عرصه‌های مدیریتی ان‌شاء‌اللّه بوجود بیاید. 🔹 انقلابی بودن حتماً بایستی همراه باشد با عقلانیت که این شیوه‌ی صحیح جمهوری اسلامی از اول کار تا امروز این بوده که حرکت انقلابی با حرکت اندیشه‌ورزانه و عقلانی همراه باشد. 🔸 یک جلوه‌ی دیگر مردمی بودن مسئله‌ی اتخاذ سبک زندگی مردمی است. بی‌تکلف بودن در مسائل، در ممشا و منش، دوری کردن از منش‌های اشرافیگری و از موضع بالا به مردم نگاه کردن و مانند اینها. این هم یک جلوه‌ی دیگری است از مردمی بودن که از این منش‌های اشرافیگری که معمول است در دنیا همه‌ی دولت‌ها و مسئولیت‌ها و مسئولین مبتلا هستند به این جور نگاه به مردم به این جور روش زندگی، باید اجتناب کرد. 🔹 مسائل‌تان را با مردم مطرح کنید. یک وقت مسئله‌ای مشکلی وجود دارد یا راه‌حلی وجود دارد، البته سعی کنید حرف زدن شما موجب یأس مردم نشود که بعضی بی‌توجهی میکنند به این نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع می‌زنند که موجب ناامیدی مردم میشود، نه، هر مشکلی راه‌حلی هم دارد، با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید از مردم کمک بخواهید، در موارد مختلف هم کمک فکری هم کمک عملی. ۱۴۰۰/۶/۶ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ashoura-hasan-barati.mp3
7.04M
▪️ گُل کرده باز طبعِ خوشِ شاعرانه ام در وصفِ توست هر غزلِ عاشقانه ام عشقِ حسین حال مرا خوب می کند در این مسیر تا به ابد جاودانه ام با یک سلام پَر زده قلبم به کربلا! از راه دور شد حرمت آشیانه ام شکر خدا که با کرم خویش می دهی شب های جمعه سهم دل پُر بهانه ام دوری کربلا به خدا می کشد مرا با لطفِ خود به سوی حرم کن روانه ام 🎤 زیارت با نوای حاج حسن براتی @qurantehran
4_724361193841492001.mp3
578K
🔊‍ آيت الله استاد حق شناس (ره) 🔴 موضوع : نجات از جهنم به برکت سید الشهدا (ع) ▪️از القاب آقا امام حسین (علیہ السلام)؛ "اباعبدالله'' است... یعنے اگر تو براے خدا بندگے ڪنی... حسین برایت پدرے میڪند... '' الحمداللہ الذے خلق الحسین' @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۲۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ 🔹 با اینکه کارهاى خداوند قانون‏مند و براساس عوامل و سنّت‏هاى ثابت است، پس دعا چه نقشى دارد؟ 🔹 چرا دعاى ما به اجابت نمى رسد? @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۲۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #بقره ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ #اندکی_تأمل 🔹 با
(بهرامپور) 182 - ‌پس‌ ‌هر‌ ‌که‌ ‌از‌ انحراف‌ ‌ یا ‌ گناه‌ وصیّت‌ کننده‌ بیم‌ داشت‌، و میانشان‌ سازش‌ داد، گناهی‌ ‌بر‌ ‌او‌ نیست‌ همانا ‌خدا‌ آمرزنده‌ی‌ مهربان‌ ‌است‌ 183 - ای‌ اهل‌ ایمان‌! روزه‌ ‌بر‌ ‌شما‌ واجب‌ شد چنان‌ ‌که‌ ‌بر‌ امّت‌های‌ گذشته‌ واجب‌ ‌شده‌ ‌بود‌، ‌باشد‌ ‌که‌ پرهیزکار شوید 184 - روزهای‌ شمرده‌ شده‌ای‌ ‌را‌ [روزه‌ بدارید] و ‌هر‌ ‌که‌ ‌از‌ ‌شما‌ بیمار ‌ یا ‌ ‌در‌ سفر ‌باشد‌، روزهای‌ دیگری‌ [روزه‌ بگیرد]، و ‌بر‌ کسانی‌ ‌که‌ روزه‌ طاقت‌ فرساست‌ ‌در‌ عوض‌ [‌هر‌ روز] تهیدستی‌ ‌را‌ طعام‌ دهند، و ‌هر‌ ‌که‌ ‌با‌ میل‌ کار خیری‌ کند ‌آن‌ برایش‌ بهتر ‌است‌، و روزه‌ گرفتن‌ ‌برای‌ ‌شما‌ بهتر ‌است‌، ‌اگر‌ می‌دانستید 185 - ماه‌ رمضان‌ ماهی‌ ‌است‌ ‌که‌ قرآن‌ ‌به‌ عنوان‌ راهنمای‌ مردم‌ و حجّت‌های‌ روشنگر و فارق‌ میان‌ حق‌ و باطل‌ ‌در‌ ‌آن‌ نازل‌ ‌شده‌ ‌است‌ ‌پس‌ ‌هر‌ ‌که‌ ‌از‌ ‌شما‌ ‌این‌ ماه‌ ‌را‌ دریافت‌، روزه‌ بگیرد و ‌هر‌ ‌که‌ بیمار ‌ یا ‌ ‌در‌ سفر ‌بود‌، ‌به‌ همان‌ تعداد ‌در‌ روزهای‌ دیگر [قضا کند] ‌خدا‌ ‌برای‌ ‌شما‌ آسانی‌ می‌خواهد و سختی‌ نمی‌خواهد و ‌تا‌ [بدین‌ ترتیب‌] [تعداد] روزها ‌را‌ کامل‌ کنید و ‌خدا‌ ‌را‌ ‌به‌ خاطر ‌این‌ ‌که‌ هدایتتان‌ کرده‌ بزرگ‌ دارید، و ‌باشد‌ ‌که‌ سپاسگزاری‌ کنید 186 - و چون‌ بندگان‌ ‌من‌ ‌از‌ تو ‌در‌ باره‌ی‌ ‌من‌ بپرسند، همانا ‌من‌ [‌به‌ ‌آنها‌] نزدیکم‌ و دعای‌ دعا کننده‌ ‌را‌ وقتی‌ ‌که‌ مرا بخواند پاسخ‌ می‌دهم‌، ‌پس‌ ‌آنها‌ نیز دعوت‌ مرا اجابت‌ کنند و ‌به‌ ‌من‌ ایمان‌ بیاورند، ‌باشد‌ ‌که‌ راه‌ یابند @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترک آرزوهای ناروا.mp3
1.08M
💠 ترک آرزوهای ناروا 🔹 یكی از بیانات نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) این است كه ما دست و پای خود را نبندیم، این آرزوها و خواسته‌ های ناروا، دست و پاگیر است! فرمود: «أَشْرَفُ الْغِنَی تَرْكُ الْمُنَی‏»؛ این است كه انسان گرفتار آرزوها نباشد؛ من به این برسم به آن برسم, به این مال برسم به آن منال برسم! ما اگر خود را بسپاریم به كسی كه ما را آفرید، فرمود شما كارتان را انجام بدهید من تأمین می ‌كنم! همین آیه شش سوره مباركه «هود» این است كه فرمود تمام مار وعقرب ‌های عالم عائله من هستند، خدایی كه به هیچ وجه مار و عقرب‌ ها و حرام ‌گوشت‌ ها و خرس ‌های قطبی را از نظر دور نمی ‌دارد، ما را رها می ‌كند؟! 🔹 مشكل ما این است كه ما او را و به دنبال دیگری می‌ گردیم! فرمود: «أَشْرَفُ الْغِنَی تَرْكُ الْمُنَی‏». 🔹 در بعضی از روایاتی كه حضرت امیر (علیه السلام) فرمود: «إِیاكَ وَ الِاتِّكَالَ عَلَی الْمُنَی فَإِنَّهَا بَضَائِعُ النَّوْكَی‏»؛ این‌قدر گرفتار آرزو نباشید! تا انسان زنده است باید تلاش وكوشش كند، , , ، اینها از بهترین برنامه ‌های دینی ماست. وقتی افرادی به حضور پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثّناء) شرفیاب می ‌شدند، خود را معرفی می ‌كردند كه فلان شخص این کار را دارد، فلان شخص این سِمت را دارد، فلان شخص این برنامه را دارد، بعد به كسی می‌ رسیدند كه كاری نداشت، می ‌گفتند فلان شخص بیكار است «سَقَطَ مِنْ‏ عَینِی»؛ از چشمان حضرت می ‌افتاد، می ‌گفت مگر می‌ شود آدم بیكار باشد! @qurantehran
انسان تولدش همراه با درد است و مرگش هم همراه با درد. در فاصله‌ی این دو درد، رنجی می‌سازد به نام زندگی. باید بیاموزد که چگونه دردش را هدفمند کند تا هر دردی که به جان می‌خرد او را به رشد، به تکامل، به سعادت برساند؛ به گونه‌ای که پس از هر رنج بگوید:" قربه الی الله"، تا خدا آن درد را، آن رنج را و آن مصیبت را، وسیله‌ای برای تکامل او قرار دهد. ✍ قطعا زندگی سراسر رنج نیست و با گشایش‌ها و خوشی‌ها توام است اما به یقین آنچه انسان را به مقصد عالی قرب الی الله می‌رساند با رنج و سختی همراه است. حال آنکه در حدیث وارد شده؛ ای فرزند آدم! راحتی و آسایش را در بهشت قرار داده ام، اما مردم آن را در می جویند و نمی یابند. بحار الانوار، ج۵۷، ح۴۵۳ 🔹 معیار خوبی است برای ما که چقدر به دنیا و مشغولیت های دنیوی که ما را از آخرت غافل میکنند، اهمیت میدهیم؟! اگر همه توجه ما یا بیشتر توجهمان به دنیاست و بیشترِ انرژی و فکرمان را برای رفاه دنیا صرف میکنیم، طبق روایت بدانیم که در ضرر و خسرانیم!! 🔹توجه به دنیا باید به اندازه ای باشد که ما را از آخرتمان غافل نکند! @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 روشنگری‌های حضرت زینب(س) حقایق را افشا کرد ▫️رهبر انقلاب: حادثه‌ى عاشوراى حسینى را ستمگران و ظالمان میخواستند نگذارند باقى بماند، زینب کبرا (سلام‌الله‌علیها) نگذاشت... ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ 📜 مطالعه نسخه کامل خطِ ۳۰۳ @qurantehran
◾️حرکت از کوفه به سمت شام ▪️از کوفه تا شام کاروان اسرای خاندان وحی در بیست منزل فرود آمدند که در بعضی از منازل حوادثی سخت حیرت افزا و عبرت‌آموز افتاده‌است. ▫️ کاروان پیام‌آوران عاشورا در محاصره‌ی نیزه‌داران بنی‌امیه راه می‌پیمودند. فرمان چنین صادر شده بود که خاندان رسالت را در تنگنا قرار دهند و از هر نوع اظهاراندوه و پریشانی آن‌ها جلوگیری کنند. اما حقیقت نهضت حسینی و جایگاه رفیع شهدای کربلا از یک سو و سنگینی بار مصیبت بر دوش های استوار اهالی قافله از طرف دیگر، و روح وظیفه مدار و پر ازحماسه زنان عاشورایی تمامی محاسبات و معادله‌های برنامه‌ریزان بنی‌امیه را درهم می‌نوردید و با ورود کاروان به قادسیه، ام‌کلثوم رشته کلام را به دست گرفت و گفت مردان ما از دست رفتند و روزگار بزرگان ما را فنا کرد و بر حسرت و سوز دل من افزود... ▪️ کاروان با درد و رنجی فراوان به قلمرو تکریت وارد شد. در تکریت شهر را زینت کرده و بر سردر مغازه‌ها و بازارها پرچم‌های رنگارنگ افراشته بودند. در پی ورود کاروان اسرا مردم شادمان اما بی‌هدف تکریت، از سرداران و سربازان اموی پرسیدند این سرهای بریده از کیست؟ و آن‌ها پاسخ می‌دادند مردی خارجی بر یزید شورید و عبیدالله‌بن‌زیاد او را به قتل رساند و اکنون سر او و یارانش به سوی یزید فرستاده شده‌است. ▪️مردی از نصاری که به‌تازگی از کوفه بازگشته بود با مشاهده فریب و اغواگری دستگاه تبلیغات بنی امیه گفت ای قوم! من در کوفه بودم که این سر را آوردند، او خارجی نیست، صاحب این سر حسین‌بن‌علی(ع)است. سپس مسیحیان ناقوس‌ها را به احترام حسین به صدا درآوردند و گفتند قومی که پسر پیامبر خود را بکشند اجازه ندارند به شهر ما وارد شوند شرایط آن‌چنان رقم خورد که امکان ورود به شهر از دست رفت... 📚بعثت بدون وحی، حشمت الله قنبری، ص۲۶۸ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1721143.mp3
3.65M
هرڪه گفٺ نام حسین،نام دگر را نَبَرد هیچ ذڪرے بخدا نام حسین جان نشود درد ماداغ حسین اسٺ دوایش گریه سٺ با طبابٺ، جگر سوختہ درمان نشود 🎤 زیارت با نوای حاج مهدی سماواتی @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۲۹ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ 🔹 هر یک از زن و شوهر طرف دیگر خود را از رفتن به دنبال فسق و فجور و اشاعه دادن آن در بین افراد نوع جلوگیری می ‏کند. پس در حقیقت مرد لباس و ساتر زن است و زن ساتر مرد است. {هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ} @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۲۹ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #بقره ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ #اندکی_تأمل 🔹 هر
(بهرامپور) 187 - ‌در‌ شب‌های‌ روزه‌ ‌برای‌ ‌شما‌ نزدیکی‌ ‌با‌ همسرانتان‌ حلال‌ شد ‌آنها‌ ‌برای‌ ‌شما‌ لباسند و ‌شما‌ ‌برای‌ ‌آنها‌ لباسید ‌خدا‌ می‌دانست‌ ‌که‌ ‌شما‌ ‌به‌ ‌خود‌ خیانت‌ می‌کنید، ‌پس‌ ‌از‌ ‌شما‌ درگذشت‌ و ‌شما‌ ‌را‌ بخشید ‌پس‌ حالا ‌با‌ ‌آنها‌ مباشرت‌ کنید و آنچه‌ ‌را‌ ‌خدا‌ ‌بر‌ ‌شما‌ مقرر کرده‌ ‌است‌ طلب‌ نمایید، و بخورید و بیاشامید ‌تا‌ رشته سپید [بامداد] ‌از‌ رشته سیاه‌ [شب‌] نمایان‌ شود، آن‌گاه‌ روزه‌ ‌را‌ ‌تا‌ شب‌ ‌به‌ پایان‌ برید، و ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ ‌در‌ مساجد معتکفید ‌با‌ زنان‌ میامیزید اینها حدود الهی‌ ‌است‌، ‌پس‌ ‌به‌ [حریم‌] آن‌ها نزدیک‌ نشوید بدین‌سان‌ ‌خدا‌ آیات‌ خویش‌ ‌را‌ ‌برای‌ مردم‌ روشن‌ می‌سازد، ‌باشد‌ ‌که‌ تقوا پیش‌ گیرند 188 - و ‌در‌ روابط ‌خود‌ اموال‌ یکدیگر ‌را‌ ‌به‌ ناحق‌ مخورید و ‌برای‌ خوردن‌ بخشی‌ ‌از‌ اموال‌ مردم‌ ‌به‌ گناه‌، [قضیّه] ‌آن‌ ‌را‌ ‌به‌ حاکمان‌ مکشانید ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ ‌شما‌ [حقیقت‌ ‌را‌] می‌دانید 189 - ‌از‌ تو ‌در‌ باره‌ی‌ هلال‌ها می‌پرسند، بگو: ‌آن‌ تقویمی‌ ‌برای‌ مردم‌ و موسم‌ حج‌ّ ‌است‌، و نیکی‌ ‌آن‌ نیست‌ ‌که‌ ‌از‌ پشت‌ خانه‌ها وارد شوید، بلکه‌ نیکی‌ ‌آن‌ ‌است‌ ‌که‌ شخص‌ تقوا پیشه‌ کند و ‌از‌ ‌در‌ خانه‌ها وارد شوید و ‌از‌ ‌خدا‌ بترسید ‌تا‌ شاید رستگار شوید 190 - و ‌در‌ راه‌ ‌خدا‌ ‌با‌ کسانی‌ ‌که‌ ‌با‌ ‌شما‌ می‌جنگند نبرد کنید ولی‌ تجاوز نکنید همانا ‌خدا‌ تجاوزگران‌ ‌را‌ دوست‌ ندارد @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹‍ تفاوت داروخانه قرآن با داروخانه های دنیایی 🔹آیت‌الله ناصری (حفظه الله): 📖 قرآن، داروخانه بسیار مفصلی است که برای هر دردی دارويی دارد. داروخانه ای است که در دنیا مثل آن نیست؛ داروخانه‌اي که داروهای همه امراض باطنی و ظاهری در آن هست. قرآن، چنین کتابی است. لکن فرق آن با داروخانه های دنیایی خیلی است آقا. حدود ده، پانزده فرق دارد. ⚠️یکی اینکه داروخانه خدا همیشه باز است و هیچ وقت بسته نمی شود. هر وقتي از اوقات که خواسته باشی خودت را مداوا کنی و از این داروخانه استفاده کنی، قرآن را بردار و شروع کن خواندن و از آن استمداد کن، بر خلاف داروخانه هاي دیگر که هميشه باز نيستند. ⚠️یکی اینکه این داروخانه در دسترس همه هست و همه می توانند به این داروخانه دست پیدا کنند و سراغ آن بروند. داروخانه های دیگر به اين راحتي در دسترس نيست. ✅ دیگر اینکه هر مریضی حق ورود به این داروخانه را دارد. برخلاف داروخانه های دیگر. هر مریضی با هر مرضي كه داشته باشد، می تواند فوراً با این داوخانه تماس بگیرد؛ اما داروخانه های دیگر این طور نیست. ✅در داروخانه خدا، هرگز جواب رد به كسي نمی دهند، وقتی به داروخانه حق، وارد می شوی، نمی گویند: «این دارو را نداریم»؛ بلکه هر دردی که داشته باشی، هر دارويی که خواسته باشی، در قرآن برای تو موجود است. ✅یک فرق دیگر اینکه در اين داروها ممکن است دکتر اشتباه کرده باشد؛ اما در داروخانه حضرت حق، داروهايی که می دهد، هیچ اثر سوء و خطايي در آن نیست. ابداً دارويي که می دهد، همین است. داروی درد او همین است که به او می گوید. ✅یکی از فرق‌های ديگر، دارد این است که در داروخانه خدا، دارو را مجاني می دهند. چقدر داروخانه حق مزایا دارد! @qurantehran
متحوّل شدن.mp3
1.26M
💠 متحوّل شدن 🔹در پایان هفته دولت قرار داریم. یاد همه شهدا بالأخص شهید رجایی، شهید باهنر و سایر شهدای این ایام را گرامی می‌‌ داریم. 🔹 گرچه ذات اقدس الهی یكبار سخن از آدم را در قرآن مطرح كرده است فرمود ﴿إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً﴾ ولی در حقیقت سراسر قرآن كریم شرح این خلافت است. فرمود من به عنوان خلیفه انسان را در زمین جعل می ‌‌كنم و خلق می ‌‌كنم. بعضی از آیات در قرآن كریم مكرر ذكر شده است؛ نظیر جریان حضرت ابراهیم، حضرت موسی و مانند آن ولی جریان خلافت آدم (سلام الله علیه) یكبار در قرآن كریم ذكر شد، لكن سراسر قرآن شرح همین یكبار است؛ یعنی در عین حال كه یكبار فرمود ﴿إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً﴾ در تمام بخش های قرآن خلافت خود را شرح می ‌‌دهد كه انسان چگونه خلیفه خدا می ‌شود؛ زیرا ذات اقدس الهی در سراسر قرآن كریم خود را با اسمای حسنا و صفات علیا ستود، اسمای حسنای خود را معرفی كرد، اوصاف خود را معرفی كرد، این یك بعد فرمود انسان دائماً در تحوّل و حركت است، این دو؛ سوم اینكه فرمود این سیر با صیرورت و همراه است نه سیر اقلیمی و جغرافیایی، نه اینكه انسان در جای معین حركت كند، سیر انسان به صیرورت است؛ یعنی با شدن است. گاهی انسان به طرف فضیلت حركت می ‌‌كند و می‌ شود، گاهی ـ معاذ الله ـ به طرف رذیلت حركت می‌‌كند و به صورت گرگ خون ‌آشام در می‌‌آید. بنابراین و حركت انسان یك سیر بیرونی نیست، حیوانات هم از جایی به جایی منتقل می ‌شوند، این سیر سازنده نیست... صوت را گوش کنید. @qurantehran