eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش چهارم أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیم ﴿إِذَا جَاءَکَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ إِنَّکَ لَرَسُولُهُ وَ اللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَکَاذِبُونَ (۱) اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَن سَبِیلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ سَاءَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ (۲) ذلِکَ بِأَنَّهُمْ آمَنُوا ثُمَّ کَفَرُوْا فَطُبِعَ عَلَی قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لاَ یَفْقَهُونَ﴾ این سوره که در مدینه نازل شد، بررسی و تحلیل اوضاع نفاق و منافقان است و جامعه اسلامی را بیدار می‌کند از این 🔻فرمود اینها وقتی به حضور پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) می‌رسند، می‌گویند ما شهادت می‌دهیم که تو پیامبر خدا هستی و خدا می‌داند که وجود مبارک آن حضرت پیامبر خداست و خداوند شهادت می‌دهد که منافقان دروغ می‌گویند. منافق وقتی به حضور حضرت می‌رسید نمی‌گفت: «إنّک رسول الله»، می‌گفت: ﴿نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ اللَّهِ﴾؛ ما باور داریم که تو پیامبر هستی. 🔸ذات اقدس الهی برای تحلیل همه جانبه، فرمود رسالت پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) قطعی است؛ اما اینها می‌گویند ما باور داریم که تو رسول هستی، باور ندارند و این گزارش اینها دروغ است؛ آنها از رسالت حضرت خبر ندادند، از ایمان خود به رسالت خبر دادند، در حالی که مؤمن نبودند. از باور خود به رسالت خبر دادند، در حالی که باور نداشتند. 🔹 ﴿اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّةً﴾؛ سوگندهای خود را سپر قرار دادند تا در هر حادثه‌ای از خطر برهند. ﴿اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّةً﴾ و این شهادت هم صبغه یمینی دارد. برخی‌ها خواستند بگویند منظور از این أیمان که جمع یمین به معنای سوگند است، ناظر به این شهات نیست ناظر به سوگندهایی است که اینها هر از چند گاهی در سایه این سوگند خودشان را حفظ می‌کنند. در سوره مبارکه « » چند جا از سوگند اینها سخن به میان آمده است، اینها پشت سر هم سوگند یاد می‌کنند؛ آیه ۵۶ سوره مبارکه «توبه» این است: ﴿وَ یَحْلِفُونَ بِاللّهِ إِنَّهُمْ لَمِنکُمْ﴾؛ به خدا سوگند یاد می‌کنند که اینها جزء شما مؤمنین‌ هستند؛ اما ﴿وَ مَا هُمْ مِنکُمْ﴾؛ اینها جزء شما مؤمنین نیستند. ﴿وَ لکِنَّهُمْ قَوْمٌ یَفْرَقُونَ﴾؛ هم از شما جدا میباشند هم هستند. 👈 در همان سوره مبارکه «توبه» بخش‌هایی هم هست که از اینها سخن به میان آمده؛ چند جا دارد اینها بیجا سوگند یاد می‌کنند. آیه ۶۲ سوره مبارکه «توبه» این است که ﴿یَحْلِفُونَ بِاللّهِ لَکُمْ لِیُرْضُوکُمْ﴾؛ اینها سوگند یاد می‌کنند تا رضایت شما را جلب بکنند که همین است که ﴿اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّةً﴾، ﴿لِیُرْضُوکُمْ﴾؛ اما ﴿وَ اللّهُ وَ رَسُولُهُ أَحَقُّ أَن یُرْضُوهُ إِن کَانُوا مُؤْمِنِینَ﴾، اگر واقعاً مؤمن‌ هستند باید و را جلب بکنند، نه برای سوگند یاد کنند. اینها سوگند یاد می‌کنند که از خطر شما و حکومت در امان باشند. این در آیه ۶۲ سوره مبارکه «توبه» بود. @qurantehran
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 ادامه 👆👆 بخش چهارم 🔸در همان سوره مبارکه «توبه» که بسیاری از آیات مربوط به نفاق است آیه ۷۴ آن سوره این است که ﴿یَحْلِفُونَ بِاللّهِ مَا قَالُوا وَ لَقَدْ قَالُوا کَلِمَةَ الْکُفْرِ وَ کَفَرُوا بَعْدَ إِسْلاَمِهِمْ وَ هَمُّوا بِمَا لَمْ یَنَالُوا﴾؛ اینها سوگند یاد می‌کنند که آن حرف را نزدند، در حالی که آن حرف کفرآمیز را زدند. به حسب ظاهر ایمان آوردند، به حسب باطن مؤمن نبودند. این تکرار حلف که از اینها به عنوان ﴿حَلاَّفٍ مَهِینٍ﴾ یاد می‌شود، برای اینکه اینها سوگند را سپر نجات از خطر قرار دادند، ﴿اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّةً﴾؛ لذا ﴿فَصَدُّوا عَن سَبِیلِ اللَّهِ﴾، 🔹گرچه این «صدّوا» به حسب ظاهر متعدی است اما درباره این «صدّ» با «صاد» معنا کردند که «انصرفوا بأنفسهم و صرفوا غیرهم» یعنی آنها که خودشان از دین منصرف می‌شوند و دیگران را از دین منصرف می‌کنند. اینها را می‌گویند «صدّ عن سبیل الله» کردند. یعنی خودشان هستند را هم منصرف می‌کنند. 🔺 ﴿فَصَدُّوا عَن سَبِیلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ سَاءَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ﴾؛ کار بسیار بدی کردند، چرا؟ ﴿ذلِکَ بِأَنَّهُمْ آمَنُوا ثُمَّ کَفَرُوْا فَطُبِعَ عَلَی قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لاَ یَفْقَهُونَ﴾، اینکه دارد اینها ایمان آوردند و کفر ورزیدند، اینها از سنخ ارتداد نبود. البته ممکن است در جمع منافقان کسانی باشند که اوّل ایمان آورده باشند بعد کفر ورزیده باشند؛ لکن غالب اینها اصلاً ایمان نیاوردند. اینکه دارد: ﴿بِأَنَّهُمْ آمَنُوا﴾، یعنی ظاهراً ﴿ثُمَّ کَفَرُوْا﴾، یعنی باطناً. 👈 سیره اینها را در سوره مبارکه «بقره» به صورت روشن بیان کرده؛ ➖ فرمود وقتی به منافقان می‌گویند که ﴿لاَ تُفْسِدُوا فِی الأرْضِ﴾، می‌گویند: ﴿نَحْنُ مُصْلِحُونَ﴾؛ یعنی: ﴿وَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَتُفْسِدُوا فِیْ الأرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ﴾، بعد می‌فرماید: ﴿أَلاَ إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لکِنْ لاَ یَشْعُرُونَ﴾، [آیه ۱۱ و۱۲ سوره بقره] آن‌گاه فرمود: ﴿وَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ آمِنُوا کَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ کَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ﴾؛ وقتی به اینها گفته می‌شود به خدا و قیامت ، می‌گویند اینها که مؤمن‌اند میباشند، هستند، ما روشنفکر هستیم منوّرالفکر هستیم. اینها هستند، ما عاقل هستیم. ما چرا کار سفیهانه انجام بدهیم؟ ❗️کسی که دین را ـ معاذالله ـ می‌داند، می‌داند، این دیگر اوّل ایمان و بعد کفر نیست، این از همان اوّل کافر است؛ منتها لساناً ایمان می‌آورد باطناً کافر است، این می‌شود نفاق. 🔻 قرآن کریم عقل و سفه را مشخص کرده است نمونه عقل را انبیا دانستند، روش وجود مبارک ابراهیم خلیل(سلام الله علیه) را عقل دانستند بعد فرمود: ﴿وَ مَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهیمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَه﴾؛ کسی که خود را نشناسد سفیه است. یک بیان لطیفی سیدنا الاستاد(رضوان الله علیه) دارد که «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ»، این حدیث نورانی به منزله عکس نقیض آیه سوره «حشر» است. ﴿لاَ تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ﴾، اگر کسی خدا را فراموش کرد، کیفرش این است که خودش را فراموش می‌کند به فکر همه چیز هست مگر به فکر خودش. به فکر هست به فکر هست به فکر است؛ اما به فکر خودش نیست که من چه کار باید بکنم؟ من که نمی‌پوسم، من با مرگ از پوست به درمی‌آیم، کجا می‌خواهم بروم؟ این به فکر همه چیز است مگر به . پس ﴿لاَ تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ﴾، اگر کسی ـ خدای ناکرده ـ راه خدا را فراموش کرد، کیفرش این است که ﴿فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ﴾، بدترین خطر این است که خدا اینها را از یاد خودشان می‌برد، پس اینها به یاد خودشان نیستند. @qurantehran
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 ادامه 👆👆 بخش چهارم 🔸فرمایش سیدنا الاستاد (علامه طباطبایی) این است که این حدیث نورانی اهل بیت که فرمود: «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ»، این به منزله عکس نقیض آن آیه است. آیه این است که ﴿لاَ تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ﴾، پس اگر کسی خودش را فراموش نکند؛ یعنی «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ»، ؛ یعنی «یعرف ربّه». آن حدیث به منزله عکس نقیض این آیه است. 🔺 آن‌گاه مسئله را هم به وسیله همین آیه نورانی ﴿وَ مَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهیمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَه﴾ مشخص کرد. فرمود کسی که راه خلیل حق را طی نکند سفیه است. کسی که پیرو خلیل حق باشد عاقل است. ﴿وَ مَنْ یَرْغَبُ﴾، این «رغب» وقتی با کلمه «عن» استعمال بشود؛ یعنی اعراض. اگر با «فی» استعمال بشود؛ یعنی میل. ﴿وَ مَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهیمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَه﴾، سفاهت این است. اینها می‌گویند پیروی راه خلیل، سفاهت است: ﴿وَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ آمِنُوا کَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ کَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ﴾؟ آن‌گاه ذات اقدس الهی می‌فرماید: ﴿أَلاَ إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ﴾، چرا؟ چون ما راه عقل را معین کردیم: ﴿وَ لَقَدْ آتَیْنَا إِبْرَاهِیمَ رُشْدَهُ مِن قَبْلُ﴾؛ او را رشید و عاقل معرفی کردیم، براهین او را هم عقلی دانستیم. پس اگر کسی بخواهد راه خلیل حق نرود است. ﴿أَلاَ إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ﴾؛ منتها علم به سفاهت ندارند، نمی‌دانند سفیه هستند. 🔹اگر در اوایل سوره مبارکه «نساء» فرمود: ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتی‏ جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیاماً﴾؛ یعنی کسی که راه خلیل حق را طی نکند نمی‌تواند دارای اقتصاد اسلامی باشد. کسی که عاقل نباشد، بیراهه برود، این سفیه است. فرمود مالتان را، اموال بیت‌المال را دست این گروه ندهید، چون اینها سفیه هستند. اگر سفه در قرآن مشخص شد این است. منافق را سفیه می‌داند. آنکه ظاهر و باطنش یکسان نیست، ظاهراً انقلابی است باطناً نیست. ظاهراً به نظام معتقد است باطناً نیست، این است، ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ﴾، اموالتان را به دست این منافقان نسپرید. ﴿أَلاَ إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَ لکِن لاَ یَعْلَمُونَ﴾. ادامه دارد... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
- مثلث ی گنهکاران ✅ حجت الاسلام قرائتی 💠 پيامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله 🔹طوبَى لِمَنْ وَجَدَ فِي صَحِيفَةِ عَمَلِهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ تَحْتَ كُلِّ ذَنْبٍ «أَسْتَغْفِرُ اَللَّهَ» 🔸خوشا به حال آن كس كه روز قيامت، در نامه عملش زير هر گناهى يك «استغفراللّه » بيابد (يعنى پس از هر گناه، توبه كرده باشد). 📗 بحارالأنوار ج۵ ، ص۳۲۹ @qurantehran
⇝✿✵•°•❀✵•﷽•✵❀•°•✵✿⇜            🔸 هفتاد بندی           حضـرت عـلـی عـلیـه‌السـلام            💢↶ بـنــــــــد ↷💢 ✧✾════✾✰✾════✾✧ 【اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ خُنْتُ فِیهِ أَمَانَتِی أَوْ بَخَسْتُ فِیهِ بِفِعْلِهِ نَفْسِی أَوْ أَخْطَأْتُ بِهِ عَلَى بَدَنِی أَوْ آثَرْتُ فِیهِ شَهَوَاتِی أَوْ قَدَّمْتُ فِیهِ لَذَّاتِی أَوْ سَعَیْتُ فِیهِ لِغَیْرِی أَوِ اسْتَغْوَیْتُ إِلَیْهِ مَنْ تَابَعَنِی أَوْ کَاثَرْتُ فِیهِ مَنْ مَنَعَنِی أَوْ قَهَرْتُ عَلَیْهِ مَنْ غَالَبَنِی أَوْ غَلَبْتُ عَلَیْهِ بِحِیلَتِی أَوِ اسْتَزَلَّنِی إِلَیْهِ مَیْلِی فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْلِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ】 بار خدایا🌷 از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که به امانت خویش در آن خیانت کردم یا با انجام دادن آن از ارزش نفس خود کاستم یا با آن بر بدنم صدمه وارد کردم یا شهواتم را بر آن برگزیدم یا لذت‌هایم را در آن مقدم داشتم یا برای دیگری در آن تلاش نمودم یا آن کس را که از من پیروی می‌نمود اغوا نمودم و به سوی آن کشاندم یا علیه کسی که مرا از آن منع می‌کرد لشکرکشی کردم تا بر او چیره شوم یا با قهر بر کسی که می‌خواست بر من غلبه کند یا با حیله و نیرنگ بر او دست یافتم یا میلم مرا به سوی آن لغزانید پس بر محمد و آلش درود فرست🌷 و اینگونه گناهانم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان✨ ◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️ 🤲🏻 رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 دعای اهل وصال و اهل فراق 🔸 شرح فراز نهم 🌺🍃 اِلهی قَد سَتَرْتَ عَلیَّ ذُنُوبا فِی الدُّنْیا وَ اَنَا اَحْوَجُ اِلی سَتْرِها عَلَیَّ مِنْکَ فِی الْاُخْری اِذْلَمْ تُظْهِرْها لِاَحَدٍ مِنْ عِبادِکَ الصّالحینَ فَلا تَفْضَحْنی یَوْمَ القِیامَةِ عَلی رُئُوسِ الْاَشهادِ در این فراز از مناجات نیز دو نکته دقیق وجود دارد تامل و درنگ در آن می تواند ما را به پیام معنوی و عرفان آن برساند؛ 1⃣ ستار العیوب بودن خدا در دنیا نکته‌ اول این است خداوند متعال با اینکه قدرت دارد گناهانی که بنده اش در این دنیا مرتکب می شود افشاء کند و او را از چشم همه ساقط کند ولی به دلیل اینکه است چنین کاری را نمی کند، بلکه عیوب بنده اش را از چشم دیگران می پوشاند و به او آبرو می دهد و عزیزش نگه می دارد از همین رو امام‌ العارفین اینگونه مناجات می کند: اِلهی قَد سَتَرْتَ عَلیَّ ذُنُوبا فِی الدُّنْیا معبود من! همانا گناهانم را در دنیا پوشانیدی ... 2⃣ ستارالعیوب خداوند متعال در آخرت نکته دوم در این فراز این است که حق تعالی با اینکه می توانست گناه و جرم بنده اش را برای دیگران افشاء کند و او را از چشم دیگران ساقط کند و آبرویی برایش باقی نگذارد ولی به دلیل پرده پوشی کرد و عزیزش نگه داشت، با استناد به همین صفت زیبای از حق تعالی می خواهد در که به مراتب نیاز بیشتری به این پرده پوشی دارد گناهان پنهان در دنیا را در آخرت برای دیگران افشاء نکند، چرا که در دنیا ممکن بود به دلیل گذشت زمان، یا اقدامات خیری که عبد انجام می داد خطای عبد ازصفحه ذهن مردم پاک می شد و فراموش می گردید ولی در آخرت چنین راهی وجود ندارد، اگر خداوند گناه عبدش را برملا کند همه آبرویی که حق تعالی با پرده پوشی از گناه به وی داده یک باره از بین می رود و او در نزد همه ساقط می شود ازهمین رو در این فراز امام العارفین اینگونه مناجات می کند: 🍀 وَ اَنَا اَحْوَجُ اِلی سَتْرِها عَلَیَّ مِنْکَ فِی الْاُخْری اِذْلَمْ تُظْهِرْها لِاَحَدٍ مِنْ عِبادِکَ الصّالحینَ فَلا تَفْضَحْنی یَوْمَ القِیامَةِ عَلی رُئُوسِ الْاَشهادِ: ☘ و من به این پرده پوشی، درآخرت محتاج ترم. همانا در دنیا، حتی نزد بندگان شایسته ات نیز، گناهانم رافاش نکردی، پس در روز قیامت، نزد آنها که شاهد می باشند رسوایم مفرما http://eitaa.com/qurantehran ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۸۱ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۵۸۱ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #مرسلات ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehra
(بهرامپور) 20 - آیا ‌شما‌ ‌را‌ ‌از‌ آبی‌ ناچیز نیافریدیم‌! 21 - ‌پس‌ ‌آن‌ ‌را‌ ‌در‌ جایگاهی‌ استوار نهادیم‌ 22 - ‌تا‌ وقتی‌ معلوم‌ 23 - ‌پس‌ توانا بودیم‌ و نیکو تواناییم‌ 24 - وای‌ ‌در‌ ‌آن‌ روز ‌بر‌ تکذیب‌ کنندگان‌! 25 - آیا زمین‌ ‌را‌ ‌در‌ برگیرنده‌ [ی‌ انسان‌ها] قرار ندادیم‌! 26 - ‌در‌ حال‌ حیات‌ و ‌در‌ حال‌ مرگشان‌! 27 - و کوه‌های‌ استوار بلند ‌در‌ ‌آن‌ نهادیم‌ و ‌به‌ ‌شما‌ آبی‌ گوارا نوشاندیم‌ 28 - وای‌ ‌در‌ ‌آن‌ روز ‌بر‌ تکذیب‌ کنندگان‌! 29 - بروید ‌به‌ سوی‌ همان‌ چیزی‌ ‌که‌ تکذیبش‌ می‌کردید 30 - ‌به‌ سوی‌ دودی‌ سه‌ شاخه‌ ‌به‌ راه‌ افتید 31 - نه‌ سایبان‌ ‌است‌ و نه‌ ‌از‌ لهیب‌ آتش‌ باز می‌دارد 32 - همانا ‌آن‌ [دوزخ‌] شراره‌هایی‌ چون‌ کاخ‌ پرتاب‌ می‌کند 33 - گویی‌ اشترانی‌ زردرنگند 34 - وای‌ ‌در‌ ‌آن‌ روز ‌بر‌ تکذیب‌ کنندگان‌! 35 - ‌این‌ روزی‌ ‌است‌ ‌که‌ سخن‌ نمی‌گویند 36 - و ‌به‌ ‌آنها‌ رخصت‌ داده‌ نمی‌شود ‌تا‌ پوزش‌ خواهند 37 - وای‌ ‌در‌ ‌آن‌ روز ‌بر‌ تکذیب‌ کنندگان‌! 38 - ‌این‌، روز فیصله‌ [و سرنوشت‌ ساز] ‌است‌ ‌که‌ ‌شما‌ و پیشینیان‌ ‌را‌ گرد می‌آوریم‌ 39 - ‌پس‌ ‌اگر‌ نیرنگی‌ دارید، ‌در‌ برابر ‌من‌ ‌به‌ کار گیرید 40 - وای‌ ‌در‌ ‌آن‌ روز ‌بر‌ تکذیب‌ کنندگان‌! 41 - همانا پارسایان‌ زیر سایه‌ها و کنار چشمه‌سارانند، 42 - و میوه‌هایی‌ ‌از‌ آنچه‌ خوش‌ دارند 43 - ‌به‌ [پاداش‌] آنچه‌ می‌کردید بخورید و بیاشامید، گوارایتان‌ باد 44 - بی‌تردید ‌ما نیکوکاران‌ ‌را‌ چنین‌ پاداش‌ می‌دهیم‌ 45 - وای‌ ‌در‌ ‌آن‌ روز ‌بر‌ تکذیب‌کنندگان‌! 46 - [ای‌ کافران‌] ‌در‌ اندک‌ [زمان‌ زندگی‌] بخورید برخوردار شوید ‌که‌ ‌شما‌ گناهکارید 47 - وای‌ ‌در‌ ‌آن‌ روز ‌بر‌ تکذیب‌ کنندگان‌! 48 - و چون‌ ‌به‌ ‌آنها‌ گفته‌ شود: رکوع‌ کنید، رکوع‌ نمی‌کنند 49 - وای‌ ‌در‌ ‌آن‌ روز ‌بر‌ تکذیب‌ کنندگان‌! 50 - ‌پس‌ ‌به‌ کدامین‌ سخن‌ ‌بعد‌ ‌از‌ ‌آن‌ (قرآن‌) ایمان‌ می‌آورند! @qurantehran