eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَ تُكَبِّرُ... 🌱سلام بر تو آن هنگام که بر کبریایی پروردگار تکبیر می گویی! 🌱و سلام بر شهادت گفتن تو بر وحدانیت او که تمام بُت ها را سرنگون می کند! نیست یک ساعت قرار این جان بی آرام را یارب! آن آرام جان بی قرار من کجاست؟ سوخت از درد جدایی دل به امید وصال مرهم داغ دل امیدوار من کجاست؟ @qurantehran
Salam Bar Salam E11.mp3
1.68M
🎧 ✋ سلام بر سلام 🌹🍃 با که‌گویم‌ رازِ دل‌ را، کَس‌ مرا همراز نیست از چه‌جویم‌ سِرِّ جان‌ را، در، برویم‌ باز نیست ناز کُن‌ تا میتوانی، غمزه‌ کُن‌ تا میشود دردمندی‌ را ندیدم‌ عاشقِ‌ این‌ ناز نیست @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Darde Bi Dardi.mp3
5.23M
▫️به درازا نمی کشید غیبتت، اگر درد نبودنت، دلمان را می‌لرزاند... 🔘 "دردِ بی دردی" صبح یعنی تپشِ قلبِ زمان درهوسِ دیدنِ تو کہ بیایی و زمین گلشنِ اسرار شود سلام آرام جان ها✨ @qurantehran
⛔حـــــــــــق الـــــنـــــــاس⛔ فقط سرقـت و ضایع کردن مال دیگران نیست ترســاندن با صـــدای ترقــه سلــب آســـایش مردم آسیب به امــــوال و جســم و روان مـردم .......هــــــــــــــــــــــــم......... هست .....دقــــــّـــت کنیم.... 💠 نظر مراجع معظم تقلید درباره چهارشنبه‌سوری چیست؟ 📚 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔺 علاوه بر آنکه هيچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زيادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود. 📚 حضرت آیت‌الله مکارم: 🔺 چهارشنبه‌سوری از خرافات است و چنانچه برخی اعمال موجب آزار و اذیت دیگران شود، حرام است. البته این‌که شما در چنین مراسمی شب خوشی داشته و با دوستان و خویشان خود شاد باشید، کسی مخالف آن نیست؛ اما انجام آن مسائل خرافی و خطرناک است که با آن باید مخالفت کرد. 📚 حضرت آیت‌الله صافی: 🔺 چهارشنبه‌سوری از مراسم بعضی از ايرانيان قديم است و چون تشبه به آتش‌پرستان است، مذموم است و برای شخص مسلمان عمل لَغوی است؛ سزاوار است آن را ترک كند، هرچند دوست داشته باشد. 📚 حضرت آیت‌الله فاضل: 🔺 مسئله چهار‌شنبه‌سوری از موارد خرافی و بی‌اساس است. برخی از اموری که در اين زمان انجام می‌گيرد، مطابق با موازين فقهی نيست. اعمالی که موجب وحشت و ترس مردم و يا سبب خسارت و جراحت شود، لازم‌الاجتناب و از موارد خلاف شرع است. 📚 حضرت آیت‌الله سیستانی: 🔺 اموری که به جامعه ضرر می‌زند و موجب ایذاء مردم است، مانند استعمال ترقه، خریدوفروش آن جایز نیست. 📚 حضرت آیت‌الله تبریزی: 🔺 هیچ یک از این امور رجحان شرعی ندارد و تشویق مردم به این مورد تشویق به دنیا و غافل‌کردن از آخرت است. این‌که تصور می‌کنند این امور مردم را به حفظ وطن و عزت وامی‌دارد، تصوری باطل است. آنچه مردم را به عزت می‌رساند و به حفظ وطن وامی‌دارد، ایمان است و بس @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⇝✿✵•°•❀✵•﷽•✵❀•°•✵✿⇜            💠 هفتاد بندی           حضـرت عـلـی عـلیـه‌السـلام            💢↶ بـنــــــــد ↷💢 ✧✾════✾✰✾════✾✧ 【اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ خَفِیَ عَنْ خَلْقِکَ وَ لَمْ یَعْزُبْ عَنْکَ فَاسْتَقَلْتُکَ مِنْهُ فَأَقَلْتَنِی ثُمَّ عُدْتُ فِیهِ فَسَتَرْتَهُ عَلَیَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ】 بار خدایا🌷 از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که از مردم مخفی است، اما از تو پنهان نیست پس از تو خواستم که بگذری و تو گذشتی آنگاه بار دیگر آن را انجام دادم و آن را هم بر من پوشاندی پس بر محمد و آلش درود فرست🌷 و اینگونه گناهانم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان✨ ◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️ 🤲🏻 رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ @qurantehran
حصن توکل.mp3
1.38M
💠 💠 حصن توکل 🔸 این است كه انسان خواسته ‌ای دارد و بررسی می ‌كند می ‌بیند كه علمِ محیطِ به جمیع علل و عوامل در اختیار او نیست، قدرتِ محیطِ به جمیع اسباب و شرایط در اختیار او نیست، ناچار است وكیل بگیرد. خواسته ‌ای دارد و می‌خواهد به خواسته برسد؛ اما است است، كسی را وكیل می ‌گیرد كه علمش نامتناهی است و قدرتش هم نامتناهی. 🔸 ما از نظر شرایط عادی، ! این مقداری هم كه می‌ دانیم و می ‌توانیم و اینها را هم انجام دادیم، فعلاً از نظر علم، مورد آگاهی ماست و از نظر قدرت مورد توانایی ماست؛ اما آیا این علم ما به نسیان تبدیل می ‌شود یا نه، این قدرت ما به عجز تبدیل می‌ شود یا نه، این را نمی دانیم. ما هر لحظه در معرضِ خطر هستیم! چه كسی است كه می ‌تواند جلوی نسیانش را بگیرد؟! چه كسی است كه می ‌تواند جلوی عجزش را بگیرد؟! عجز و نسیان در راه ‌اند! بنابراین . @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 دعای اهل وصال و اهل فراق 🔸 شرح فراز نوزدهم 🔸اِلهی اِنَّ مَن اِنْتَهَجَ بِکْ لَمُسْتَنیرٌ وَ اِنَّ مَنْ اِعْتَصَمَ بِکَ لَمُسْتَجیرٌ وَ قَدْ لُذتُ بِکَ یا اِلهی فَلا تُخَیِّبْ ظَنّی مِنْ رَحْمَتِکَ وَ لا تَحْجُبْنی عَن رَأفَتِک، اِلهی اَقِمنی فی اَهلِ وِلایَتِکَ مُقامَ مَن رَجَا الزَّیادَةَ مِنْ مَحَبَّتِکَ 🔹 امام علی علیه السلام در این فراز سه تقاضای معنوی را در ضمن مناجات با باریتعالی از پیشگاه ربوبی درخواست و مسلئت می کند؛ 1⃣ نورانیت دل وروح نخستین تقاضای امام العارفین است، راز و سرّ چنین درخواستی ازحق تعالی به این دلیل است: ؛ ذات اقدس الهی نور است، نوری است که همه تاریکی ها را می زداید، ظلمات و هر نوع تاریکی را نیز به نور تبدیل می کند از همین رو قرآن کریم حق تعالی را اینگونه توصیف می کند: 🌼 اللّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ فیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فی زُجاجَةٍالزُّجاجَةُ کَأَنَّها کَوْکَبٌ دُرِّیُّ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لا شَرْقِیَّةٍ وَ لا غَرْبِیَّةٍیَکادُ زَیْتُها یُضیءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلی نُورٍ یَهْدِی اللّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ وَیَضْرِبُ اللّهُ اْلأَمْثالَ لِلنّاسِ وَ اللّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلیمٌ (سوره نور/ ۳۵) 🍃 خداوند، نور آسمان ها و زمین است، مَثَل نور خدا همانند چراغدانی است که در آن چراغی پر فروغ باشد، آن چراغ در حبابی قرار گیرد، حبابی شفاف ودرخشنده همچون یک ستاره فروزان، این چراغ با روغنی افروخته می شودکه از درخت پربرکت زیتونی گرفته شده که نه شرقی است و نه غربی، روغنش آن چنان صاف و خالص است که نزدیک است بدون تماس با آتش، شعله ور شود، نوری است برفراز نوری، و خدا هر کس را بخواهد به نور خود هدایت می کند، و خدا برای مردم مثل ها می زند، و خداوند به هرچیزی دانا است. ؛ راهکار کسب نورانیت از انوارالهی آراسته شدن به صفات الهی است، و این آراستگی که قلب را از تاریکی و ظلمات عبور می دهد و به نورانیت روح و جان آدمی منتهی می شود بستگی به شخص دارد، چرا که قرآن پس از توصیف حق تعالی به نور و اینکه 🌸 یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللّهَ وَ آمِنُوا بِرَسُولِهِ یُوءْتِکُمْ کِفْلَیْنِ مِنْ رَحْمَتِهِ وَ یَجْعَلْلَکُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ وَ اللّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ. (سوره حدید/۲۸) 🍃ای کسانی که ایمان آورده اید! تقوای الهی پیشه کنید و به رسولش ایمان آورید تا رحمت فراوانی به شما بخشد و برای شما نوری قرار دهد که با آنراه بروید و گناهان شما را ببخشد و خداوند آمرزنده و مهربان است. 🔺بنابر این چون خدا وند متعال آسمان و زمین است خود نور، و نور آفرین است، پس هرکسی به دنبال کسب نورانیت روح و روان خویش است بایست آن را از خدا مطالبه کند تا نورانی گردد چراکه: 🌺 وَ مَنْ لَمْ یَجْعَلِ اللّهُ لَهُ نُورًا فَما لَهُ مِنْ نُورٍ.( سوره نور/۴۰) 🍃آنکه خداوند، برایش نوری قرار ندهد، برای او نوری نخواهد بود از همین روست امام علی علیه السلام دراین فراز از مناجات شعبانیه را ازحق تعالی در خواست نموده و می فرماید: اِلهی اِنَّ مَن اِنْتَهَجَ بِکْ لَمُسْتَنیرٌ: معبود من! هر که به بارگاه تو راه یافت، روشن و نورانی شد. http://eitaa.com/qurantehran ادامه دارد
🔹 دعای اهل وصال و اهل فراق 🔸 ادامه شرح فراز نوزدهم 2⃣ و به حق تعالی بر پایه آموزه های وحیانی و به خداوند حد فاصل بین و به حق تعالی، و مرزی بین رسیدن به سعادت و شقاوت است، و هر آنکه از حسن ظن به خدا بر خورداراست مقرب حق تعالی شده و از برکات فراوانی بهره مند و و هر آن کس به سوءظن به خداوند گرفتار است نه تنها از برکات الهی محروم می شود بلکه مورد غضب و لعن حق تعالی قرار می گیرد. از همین روست قرآن کریم درباره سرنوشت کفار که سوءظن بخدا دارند می فرماید: 🌼 وَیُعَذِّبَ الْمُنافِقینَ وَالْمُنافِقاتِ وَالْمُشْرِکینَ وَالْمُشْرِکاتِ الظّانِّینَ بِاللّهِ ظَنَّ السَّوْءِ عَلَیْهِ مْدائِرَةُ السَّوْءِ وَ غَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِمْ وَ لَعَنَهُمْ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصیرًا. (سوره فتح/۶) 🍃 و تا مردان و زنان منافق و مردان و زنان مشرک را که به خدا گمان بد می برند، عذاب کند، بر آنها باد، بدِ زمانه، خدا بر ایشان خشم نموده و لعنشان کرده است و جهنم را برای آنها مهیا ساخته است و چه بد سرانجامی است. 🔻پیامبر خوبی ها که خود از برکات حسن ظن الهی برخوردار بوده و آن را تجربه نموده است در مقام بیان برکات حسن ظن به خدا می فرماید: 🌺 وَ الَّذی لا اِلهَ اِلاّ هُو، لا یَحْسُنُ ظَنُّ عَبْدٍ مُؤمِنٍ بِاللّه اِلاّ کانَ اللّه عِندَ ظَنِّ عَبدِهِ الْمُؤمِنِ، لِاَنَّ اللّه کَریمٌ بِیَدِهِ الْخَیراتُ یَسْتَحْیی اَن یَکُونَ عَبْدَهُ الْمُؤمِن فَاَحْسِنُوا بِاللّه الظَّنَّ وَ ارْغَبُوا الیه 📚بحار، ج۶۷ ، ص۲۶۶ 🍃 سوگند به خدایی که جز او خدایی نیست، هیچ بنده مؤمنی به خدا گمان نیک نبرد، مگر اینکه خداوند مطابق با گمان او عمل کند، زیرا خداوند، کریم است و همه خوبی ها به دست اوست، و شرم دارد از اینکه بنده مؤمنش به اوگمان نیک برد و او خلاف گمان و امید بنده رفتار نماید. پس به خدا گمان نیک برده و به او روی آورید. 🔹 به دلیل برکاتی که حسن ظن به حق تعالی به دنبال دارد امام العارفین در این فراز اینگونه مناجات می کند: 🌸 وَ اِنَّ مَنْ اِعْتَصَمَ بِکَ لَمُسْتَجیرٌ وَقَدْ لُذتُ بِکَ یاالهی فَلا تُخَیِّبْ ظَنّی مِنْ رَحْمَتِکَ وَ لا تَحْجُبْنی عَن رَأفَتِک 🍃 و هر که به توپناه آورد پناه یافت و من به درگاه تو، پناه آوردم، پس ای خدا، حسن ظن مرابه رحمتت تبدیل به ناامیدی مفرما. و از فروغ رأفت خود محجوبم مفرما. http://eitaa.com/qurantehran ادامه دارد
🔹 دعای اهل وصال و اهل فراق 🔸 ادامه شرح فراز نوزدهم 3⃣ افزایش محبت و دوستی خدا 🔺هر چند آدمی به صورت فطری میل به خوبی و کمالات دارد و چون خداوند مستجمع همه کمالات است، دوستش می دارد ولی به این مقدار از محبت قانع نیست و می خواهد این فزونی پیدا کند و در تمام وجودش شعله ور گردد و تبدیل به عشق شود به گونه ای که محبت دیگران فقط در راستای محبت به او محبت داشته باشد، چرا که اگر محبت به این درجه برسد همه اعمال و رفتار ظاهر و باطن چنین عبد عاشقی رنگ و صفات الهی بخودش می گیرد، از همین رو آنچه در مناجات اهل بیت علیهم السلام موج می زند همین فزونی محبت حق است، چنانچه در مناجات نهم از مناجات های خمسة عشر، آمده است: 🌺 اَلهی مَنْ ذَا الَّذی ذاقَ حَلاوَةَ مَحَبَّتِکَ فَرامَ مِنْکَ بَدَلاً. . . اِلهی فَاجْعَلْنا مِمَّن اِصْطَفَیْتَهُ لِقُرْبِک وَ وِلایَتِک وَ اَخْلَصَتْهُ لِوُدِّکَ وَ مَحَبَّتِکَ. . . یا غایَةَ آمالِ الْمُحِبّینَ اَسْئَلُکَ حُبَّکَ وَ حُبَّ مَنْ یُحِبُّکَ وَ حُبَّ کُلِّ عَمَلٍ یُوصِلُنی اِلی قُربِکَ وَ اَنْ تَجعَلَ حُبّی اِیّاکَ قائِداً اِلی رِضْوانِک. 🍃معبود من! آن کیست که شیرینی محبتت را چشید و جز تو کسی را خواست؟. . . معبود من! ما را از آنانی قرار ده که برای مقام قرب و دوستی خود برگزیده ای و او را برای محبت به خودت خالص نموده ای. ای منتهای آرزوی محبین ازتو درخواست می کنم محبت نسبت به تو را و محبت به آنکه تو را دوست دارد و محبت هر عملی که مرا به مقام قربت برساند، و اینکه محبت مرا منجربه وصول به مقام خشنودی خویش سازی. 🔸همچنین در دعای ابوحمزه ثمالی، امام سجاد علیه السلام این چنین مناجات می کند: 🌸 «اَللّهُمَ امْلَأ قَلبی حُبّاً لَکَ وَ خَشیَةً مِنکَ وَ تَصْدیقاً لَکَ وَ اِیماناً بِکَ؛ 🍃پروردگارا! قلب مرا ازمحبت خود و همچنین خشیت از تو و تصدیق و ایمان به تو مملو ساز. ✅ به دلیل نقش پر رنگ و کلیدی که فزونی محبت به خدا در چگونگی تقرب آدمی به حضرت دوست دارد امام العارفین علی علیه السلام دراین فراز اینگونه مناجات می کنند: 🌼 اِلهی اَقِمنی فی اَهلِ وِلایَتِکَ مُقامَ مَن رَجَا الزَّیادَةَ مِنْ مَحَبَّتِکَ: 🍃 معبود من! مرا در میان اولیایت، مقام آن کس را بخش که همواره به امید زیادشدن محبت به توست.. http://eitaa.com/qurantehran ادامه دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۹۲ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۵۹۲ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #غاشیه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
(بهرامپور) 16 - بلکه‌ ‌شما‌ زندگی‌ دنیا ‌را‌ ترجیح‌ می‌دهید 17 - حال‌ ‌آن‌ ‌که‌ آخرت‌ بهتر و پایدارتر ‌است‌ 18 - همانا ‌این‌ [گفتار] ‌در‌ کتب‌ [رسولان‌] پیشین‌ آمده‌ ‌است‌ 19 - [‌در‌] کتاب‌های‌ ابراهیم‌ و موسی‌ 🌸 سوره مبارکه غاشیه 🌸 🌺 به نام خداوند بخشنده مهربان 🌺 1 - آیا خبر ‌آن‌ بلای‌ فراگیر ‌به‌ تو رسیده‌ ‌است‌! 2 - چهره‌هایی‌ ‌در‌ ‌آن‌ روز ذلت‌ بارند 3 - عمل‌ [بیهوده‌] کرده‌ و رنج‌ [آخرت‌] برده‌اند 4 - [ناچار] ‌به‌ آتشی‌ سوزان‌ ‌در‌ آیند 5 - ‌از‌ چشمه‌ای‌ داغ‌ نوشانده‌ شوند 6 - طعامی‌ جز ‌از‌ خار تلخ‌ ندارند 7 - ‌که‌ نه‌ فربه‌ کند و نه‌ گرسنگی‌ زداید 8 - چهره‌هایی‌ ‌در‌ ‌آن‌ روز شاداب‌ و متنعّمند 9 - ‌از‌ سعی‌ ‌خود‌ خشنودند 10 - ‌در‌ بهشت‌ برینند 11 - ‌در‌ ‌آن‌ بیهوده‌ای‌ نشنوند 12 - ‌در‌ ‌آن‌ چشمه‌ای‌ روان‌ ‌است‌ 13 - ‌در‌ ‌آن‌ جا تخت‌هایی‌ ‌است‌ بلند، 14 - و جام‌هایی‌ [‌در‌ کنار چشمه‌] نهاده‌، 15 - و پشتی‌هایی‌ ‌به‌ ردیف‌ چیده‌ ‌شده‌، 16 - و فرش‌هایی‌ فاخر گسترده‌ ‌است‌ 17 - چرا شتر ‌را‌ نمی‌نگرند ‌که‌ چطور آفریده‌ ‌شده‌! 18 - و ‌به‌ آسمان‌ ‌که‌ چگونه‌ برافراشته‌ ‌شده‌! 19 - و ‌به‌ کوه‌ها ‌که‌ چسان‌ میخ‌ کوب‌ شده‌اند! 20 - و ‌به‌ زمین‌ ‌که‌ چگونه‌ گسترده‌ ‌شده‌ 21 - ‌پس‌ پند ده‌ ‌که‌ تو تنها پند رسانی‌ 22 - تو ‌بر‌ کفار گماشته‌ و مراقب‌ نیستی‌ 23 - مگر آنکس‌ ‌که‌ پشت‌ کند و کافر شود، 24 - ‌پس‌ ‌خدا‌ ‌او‌ ‌را‌ ‌به‌ عذاب‌ بزرگتر، عذاب‌ می‌کند 25 - همانا بازگشتشان‌ ‌به‌ سوی‌ ماست‌ 26 - و آن‌گاه‌ حسابشان‌ ‌با‌ ماست‌ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 💚 📖 السَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللَّهِ عَلی مَنْ فِی الْأَرْضِ وَ السَّمآءَ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که با آمدنت حجّت را بر اهل زمین و آسمان تمام می کنی. سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، زمین و آسمان غرق نور می شوند. 🍂دلم برای تو تنگ است ای سرا پا خوب دلم برای تو تنگ است مثل تنگ غروب... 🍂چه لحظه‌های غریبی که بی تو میگذرند چه روزگار عجیبیست بی‌تو ای‌محبوب... @qurantehran
Salam Bar Salam E12.mp3
2.37M
سلام بر سلام 🏝 آقای من قرار نیست فقط غروب‌های پنج‌شنبه تا غروب جمعه سراغت را بگیریم قرار نیست فقط جمعه‌ها انتظار ظهورت را بکشیم آری شنبه هم می‌شود از دوریت ناله سر داد یکشنبه هم می‌شود انتظارت را کشید دوشنبه هم می‌شود دنبال گمشده گشت سه‌شنبه هم می‌شود با آقا درد دل کرد چهارشنبه هم می‌شود به خاطر آقا گناه نکرد یابن الحسن؛دوریت درد بی درمان است 🏝 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آیت الله مجتهدی تهرانی: 🍃کسی که درماه شعبان هر روز ۷۰ بار استغفار کند خدای من ثواب هفتاد هزار استغفار ... https://eitaa.com/qurantehran
⇝✿✵•°•❀✵•﷽•✵❀•°•✵✿⇜            💠 هفتاد بندی           حضـرت عـلـی عـلیـه‌السـلام            💢↶ بـنــــــــد ↷💢 ✧✾════✾✰✾════✾✧ 【اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ خَطَوْتُ إِلَیْهِ بِرِجْلِی أَوْ مَدَدْتُ إِلَیْهِ یَدِی أَوْ تَأَمَّلَهُ بَصَرِی أَوْ أَصْغَیْتُ إِلَیْهِ بِسَمْعِی أَوْ نَطَقَ بِهِ لِسَانِی أَوْ أَنْفَقْتُ فِیهِ مَا رَزَقْتَنِی ثُمَّ اسْتَرْزَقْتُکَ عَلَى عِصْیَانِی فَرَزَقْتَنِی ثُمَّ اسْتَعَنْتُ بِرِزْقِکَ عَلَى مَعْصِیَتِکَ فَسَتَرْتَ عَلَیَّ ثُمَّ سَأَلْتُکَ الزِّیَادَةَ فَلَمْ تُخَیِّبْنِی وَ جَاهَرْتُکَ فِیهِ فَلَمْ تَفْضَحْنِی فَلَا أَزَالُ مُصِرّاً عَلَى مَعْصِیَتِکَ وَ لَا تَزَالُ عَائِداً عَلَیَّ بِحِلْمِکَ وَ مَغْفِرَتِکَ یَا أَکْرَمَ الْأَکْرَمِینَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ】 بار خدایا🌷 از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که با پای خود به سوی آن گام برداشتم یا دستم را به سوی آن دراز کردم یا چشمم با دقت آن را نظاره کرد یا گوشم را به سوی آن باز نمودم یا زبانم به آن گویا شد یا آنچه را به من عطا کردی در آن خرج کردم سپس با وجود عصیان از تو روزی خواستم و تو به من دادی آنگاه از رزق تو در راه معصیت کمک گرفتم و تو آن را پوشاندی سپس از تو بیشتر خواستم باز ناامیدم نکردی و آشکارا آن را مرتکب شدم رسوایم ننمودی و پیوسته بر معصیتت اصرار می‌ورزم ولی همواره توبه‌ام را می‌پذیری و با حلم مغفرتت گذشت می‌کنی ای کریم‌ترین کریمان پس بر محمد و آلش درود فرست🌷 و اینگونه گناهانم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان✨ ◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️ 🤲🏻 رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 دعای اهل وصال و اهل فراق 🔸 شرح فراز بیستم 💠 اِلهی وَ اَلْهِمْنی وَلَهاً بِذِکْرِکَ اِلی ذِکْرِکَ وَ هِمَّتی فی رَوْحِ نَجاحِ اَسْمائِکَ وَ مَحَلِّ قُدْسِکَ در این فراز نیز دو خواسته بسیار مهم و قابل درنگ نهفته است که بازکردن و شرح دادن هریک از این دو خواسته بسیار دل نشین و بهجت آفرین است؛ 1⃣ شیدایی در ذکر برای شناخت حقیقت وَلَه و شیفتگی در ذکر، فهم دو نکته بسیار لازم است؛ ✳️ اثر معنوی و عملی ذکر ✳️ اثر اخلاص ناب نکته اول، این است که و حق تعالی اثر معنوی، روحی و نیز عملی مهمی درپی دارد، استاد علامه جوادی در مفهوم ذکر می فرمایند: ذکرْ از آن جهت که با ذاکر، اتّحاد وجودی می‏یابد و ذکر خدا با حضور او همراه است، پس ذاکر خود را در مَشْهد خدا حاضر می‏بیند و از کمال قرب و حضورْ طَرْفِ وافری می‏بندد لذا بر محور حیا از بسیاری از افکار پلید، اخلاق رذایل و اعمال نکوهیده احتراز می‏کند. 🌺 ألم یعْلم بأنّ الله یری [سوره علق، آیه۱۴] :آیا نمی دانست که خدا او را می بیند؟ و در مصاف با اهرمن درون و بیرون که او را به هوی فرا می‏خواند و بساط هوس را فراسوی او می‏گشاید بر آنها پیروز می‏شود به طوری که برای دفع هر خطر آلودگی به گناه؛ عادلانه محفوظ می‏ماند یا برای رفْع محذور پدید آمده و گناه مرتکب شده تائبانه و مُنیبانه کوشش می‌کند ازهمین رو درآیات ۱۴,۱۵ سوره اعلی آمده است: (قدْ أفْلح من تزکّی٭وذکر اسْم ربّه فصلّی: به راستى رستگار شد آن كس كه خود را (از پليدى‌ها) پاك گردانيد * نام پروردگارش را ياد كرد و نماز گذارد. و همچنین در آیه ۱۳۵ سوره آل‌عمران می فرماید: 🌸 والذین إذا فعلوا فاحشةً أو ظلموا أنفسهم ذکروا الله فاسْتغفروا لذنوبهم ومن یغفر الذنوب إلاّ الله ولم یُصرّوا علی ما فعلوا وهم یعلمون : 🔻 افراد با تقوا كسانى هستند كه هرگاه كار زشتى انجام دهند و يا به خويشتن ستم كنند، خدا را ياد كرده و براى گناهان خود مى‌كنند. و جز خدا كيست كه گناهان را ببخشد؟ و (متّقين) چون به زشتى گناه آگاهند بر انجام آنچه كرده‌اند، پافشارى ندارند. که آیه اول می‏تواند مسئله دفع گناه را تبیین کند چنانکه آیه دوم برای تحلیل رفْع گناه از راه توبه و انابه در ظلّ یاد خدا کافی است. شیطان که عامل نسیان و سبب سهو از حق و ذهول از صدق است چون با ذکر خدا رَجْم می‏شود، لذا یکی از دو اثر مُثْبَت را خواهد داشت: یکی آنکه مانع پدیدهٴ سهو و غفلت است و به اصطلاح جنبهٴ دَفْع خطر دارد و دیگر آنکه نسیان پدید آمده را به توجّه و التفات تبدیل می‏کند و به اصطلاح، جنبهٴ رفع خطر را به همراه دارد. ✳️ اثر اخلاص ناب همانگونه که استاد جوادی فرمودند: « و تداوم یاد خدا تأثیر بسزایی دارد، لیکن اثر اخلاص ناب بیش از اثر کثرت ذکر است، بلکه در حقیقتْ ذکر خالصانه همان ذکر کثیر است و ذکر بی اخلاص هر چند از لحاظ کمیّتْ وافر باشد ذکر اندک است! ، حدیثی در ذیل آیه‌ ۱۴۲ سوره نساء ﴿إنّ المنافقین یخادعون الله وهو خادعهم وإذا قاموا إلی الصلوة قاموا کُسالی یراءُون الناس ولا یذکرون الله إلاّ قلیلا 🍃 همانا منافقان با خدا مكر و حيله مى‌كنند در حالى كه خداوند (به كيفر عملشان) با آنان مكر مى‌كند. و هرگاه به نماز برخيزند با كسالت برخيزند، آن هم براى خودنمايى به مردم و خدا را جز اندكى ياد نمى‌كنند. http://eitaa.com/qurantehran ادامه دارد
🔹 دعای اهل وصال و اهل فراق 🔸 ادامه شرح فراز بیستم به این صورت آمده که: قال امیر المؤمنین (علیه‏السلام): ﴿من ذَکَر الله عزّ وجلّ فى السرّ فقد ذکر الله کثیراً، إنّ المنافقین کانوا یذکرون الله علانیةً ولا یذکرونه فى السرّ 📚 وسائل الشیعه ج۷، ص۲۶۴ عصارهٴ آن حدیث نورانی این است که چون دنیا متاع قلیل است و اهل نفاق برای دنیا ذکر می‏گویند نه برای رهایی از آن، که ریشه هر خطیئه است لذا ذکر آنها هر چند از لحاظ کمیت فراوان باشد از جهت واقعیت اندک است. چون هر ذکری به مثابه تیری به قلب سیاه سپاه اهریمن است لازم است هنگام تهاجم دشمن از بیرون و تحامل اهریمن و تطالُب نفس اماره و تواثب مُسَوّله از درون، از کثرت یاد خدا استنصار، و بدان استغاثه شود، چنانکه دربارهٴ جهاد اصغر چنین آمده است: 🌼 یا أیّها الذین امنوا إذا لقیتم فئةً فاثْبتوا واذْکروا الله کثیراً لعلّکم ( آیه ۴۵ سوره مبارکه انفال) 🌱 اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! هرگاه با گروهى (از دشمن) روبرو شديد، باشيد و تا شما رستگار شويد. ✳️ مراتب ذکر نکته سوم‌ ‌ را بایست در مراتب ذکر جستجو کرد، چرا که از منظر آیات و روایات ذکر سه مرتبه دارد و هر مرتبه از ذکر اثر خاص خودش را دارد؛ الف-ذکر زبان‌؛ ب-ذکر قلبی ج- ذکر عملی ✔️مقصوداز ، حمد و ثنای الهی، نجوا کردن (آهسته حرف زدن)، درد دل کردن، درخواست کمک از درگاه خدای سبحان و پناه بردن از شر شیاطین انس و جن به آن بارگاه مقدس است. ذکر زبانی پایین ترین مرتبه ذکر است ولی در عین حال اثر خاص خودش را دارد ولی مهم این است که ذکر زبانی لقلقه زبان نشود و همراه با غفلت دل نباشد، بلکه ذکر زبانی نشان ذکر قلبی و ابراز مکنون دل باشد یا دست‌کم مقدمه ذکر قلبی گردد وَاذْکر رَّبَّک فِی نَفْسِک تَضَرُّعاً وَخیفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالآصَالِ وَلاَ تَکن مِّنَ الْغَافِلِینَ» (آیه ۵۵ اعراف) : پروردگارت را درل خود ، از روی تضرّع و خوف، آهسته و آرام، و ، یاد کن و از !» ✔️ ذکر قلبی؛ مقصود از ذکر قلبی همان توجه قلبی به خدای سبحان است که دل را صفا و صیقل داده، جلوه‌گاه محبوب می‌کند و روح را تصفیه کرده، انسان را از قید اسارت نفس می‌رهاند. اگر قلب به تذکّر محبوب و یاد حق تبارک‌وتعالی عادت کرد و با آن عجین شد، انسان را دگرگون می‌کند، بطوری که چشم، زبان، دست، پا و سایر اعضا، با ذکر حق انجام می‌گیرد و برخلاف وظایف، امری انجام نمی‌دهند. کامل‌ترین و بهترین مرتبه ذکر، که در همه مراتب انسانی، جاری شده و حکمش ظاهر و باطن و نهان و آشکار را در برگیرد ذکر قلبی است. http://eitaa.com/qurantehran ادامه دارد