eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَاتَمَ اَلْأَوْصِيَاءِ وَ اِبْنَ خاتَمِ اَلْأَنْبِيَاءِ... 🌱سلام بر تو ای آخرین نماینده خدا بر زمین. سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، جهان از عطر محمدی آکنده خواهد شد. ‌ای یوسف گم گشتهٔ غایب ز نظرها جان بر لب عشاق رسیدست کجایی ‌باز آی و نظر کن به من خستهٔ بیمار جانم به فدایت که طبیب دل مایی https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نظر شما چه عملى موجب رضايت بيشتر امام زمان (عج) از ما خواهد شد؟ 👤استاد قرائتی ━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━ 🔹آیت الله سید محمد حسن الهی طباطبایی: ما غایبیم، نه حضرت! 🔶🔸 حضرت ولی عصر که غایب نیست. ما هم هیچوقت بدون رابطه نیستیم. ارتباط بین ما و حضرت همیشه وجود دارد... 🔷🔹تصرف حضرت در بشریت، مثل تصرف روح در بدن است؛ آن هم نه فقط برای ما، بلکه همه بشریت! ما همیشه تحت نظر حضرتیم. ارتباط ما با حضرت دائمی است. منتهی بعضی از انسان ها این ارتباط را درک می کنند و می شناسند و بعضی نمی شناسند. و اگر ما نمی توانیم ارتباط را درک کنیم، چون ما دیدمان کم است؛ ما غایبیم. 📚 الهیه ص ۱۵۳ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️روز شمار حوادث منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها - 🔷 تصرف منابع مالی اهل بیت علیهم السلام 🔹یکی از شگردهای منافقین در دشمنی با پیامبر و مقابله با نفوذ ایشان در قلوب، جلوگیری از هرگونه و بود . ❗️منافقین برای رسیدن به مقصود مؤمنین را از فقر و نداری می‌ترساندند و از مؤمنین می‌کردند و حتی آنها را مورد قرار می‌دادند. ❌منابع تاریخی تصریح دارند ابوبکر و عمر به قصد جلوگیری از اقدامات امیرمؤمنان در براندازی حکومتشان به تصرف آنچه در اختیار امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه علیهماالسلام بود، اقدام نمودند. زیرا به عقیده آنان انسانی که منابع مالی در اختیار ندارد همتش کاهش یافته احساس حقارت می‌کند و با اشتغال به کسب و کار از طلب ملک و ریاست فاصله می‌گیرد. 🔻 با این عقیده تصرف اموال اهل بیت پیامبر خدا آغاز شد. حقوق، اموال و دارایی‌هایی که از حضرت فاطمه غصب شده عبارت است از؛ 1⃣ میراث پیامبر: شامل زمین و محصولات مناطق وادی القری، دژ سلالم، دژ وطیح و تیمإ و بازار مهزور و زمین‌های بنی نضیر که به صورت فی‌ء به پیامبر تعلق داشت و پس از ایشان به صورت ارث به صدیقه طاهره(س) رسید. 2⃣سهم ذی‌القربی: بخشی از دژ القموص از منطقه الکتیبه که سهم خدا و رسول از خمس غنائم خیبر حساب می‌شد و طبق آیه ۴۱ انفال به حضرت رسید. 3⃣ باغ‌های هفتگانه و فدک: این اموال و سرزمین‌ها به امر الهی و از سوی پیامبر به حضرت فاطمه هبه شده بود. 4⃣ صدقات موجود در روستاهای اطراف مدینه و به طور خاص مزرعه بانقیا که از آن امیرالمؤمنین بود یا سرپرستی آنها به ایشان واگذار شده بود. ⁉️ به منظور تصرف صدقات یاد شده، شخصی به نام اشجع بن مزاحم ثقفی را همراه ۳۰ تن از بهترین جنگجویان قبیله ثقیف مامور به این کار کرد. انتخاب این شخص را می‌توان هدفمند دانست چرا که برادر وی در جنگ هوازند به دست امیر مومنان کشته شده بود از این رو وی انگیزه کافی برای اطاعت از ابوبکر در انجام این کار داشت... 📚 حقیقت مکتوم، محمد میرزامحمدی، ص۹۲,۹۳ https://eitaa.com/qurantehran
◾️روز شمار حوادث منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها - 🔷 غصب فدک پس از شهادت رسول خدا و در زمان حضور نداشتن قالب مردانِ شهرِ مدینه، ابوبکر افرادی را برای تصرف فدک و اخراج وکلا و کارگزاران حضرت صدیقه طاهره(س) که در آن مشغول کار بودند اعزام کرد. در میان تاریخ نگاران، تنها ابن ابی‌الحدید به زبان غصب فدک اشاره کرده است. او در این باره می‌نویسد: ماجرای فدک و حضور حضرت فاطمه نزد ابوبکر ۱۰ روز پس از شهادت رسول خدا اتفاق افتاد. 🔻چنانکه گذشت، علت تصرف و منع بنی هاشم از خمس، آن بود که مبادا علی‌بن‌ابیطالب(ع) با درآمد حاصل از فروش محصولات فدک، قدرت مالی یافته، بر سر خلافت به منازعه با عمر و ابوبکر برخیزد. 🔺با تصرف منابع مالی امیرمؤمنان و به ویژه فدک، از روز دهم پس از شهادت رسول خدا به بعد، اقدامات امیرمؤمنان و حضرت فاطمه زهرا علیهماالسلام برای بازپس‌گیری آن آغاز شد. ❗️حضور امیرمؤمنان به عنوان شاهد و آمدن حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها به مسجد النبی و ایراد در همین ایام اتفاق افتاده است. 🔹سبب نزول آیه «وَ آتِ ذَا القُربی حَقَّهُ» و ارتباط آن با اهدای فدک به حضرت فاطمه زهرا(س) در تفاسیر متعدد خاصه و عامه، حکایت از آن دارد که قالب مهاجران و انصار از قضیه اطلاع داشتند و ۴ سال تمام درآمد حاصل از منطقه فدک که سالن مبلغی بالغ بر ۷۰ هزار سکه طلا بود بین و مدینه تقسیم می‌شد. اما به رغم این شیوع و به سبب اصرار ابوبکر بر آوردن ، حضرت صدیقه طاهره به ، امیرمؤمنان و ام‌ایمن را به عنوان گواه نزد ابوبکر بردند ... 📚 حقیقت مکتوم، محمد میرزامحمدی، ص۹۴,۹۵ https://eitaa.com/qurantehran
◾️روز شمار حوادث منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها - 🔷 غصب فدک ـ۲ 🔹 گواهی و شهادت امیرمؤمنان و ام‌ایمن می‌تواند گویای حضور نداشتن قالب یاران امیرمؤمنان و چه بسا بیشتر مهاجران و انصار میانه‌رو به هنگام غصب فدک در مدینه باشد. ❗️ افزون بر این می‌توان شواهد دیگری را مؤید این ادعا دانست؛ 1⃣ ایراد خطبه فدکیه توسط حضرت صدیقه طاهره در مسجد النبی و به یاری برنخاستن هیچکس، شاهدی است دال بر حضور نداشتن طرفداران امیرالمؤمنین. 2⃣ جسارت و توهین ابوبکر در مسجد النبی و در جمع حاضران به تنها یادگار پیامبر خدا! با این بیان « وَ هِيَ ثَعلَبٌ شَاهِدُهَا ذَنْبُها» و تشبیه آن حضرت به «أُمّ طَحال». ❗️ تنها به این سخن اعتراض می‌کند. وی نیز در آن جمع حضور نداشت، بلکه از درون حجره صدای ابوبکر را شنید و به گفته او کرد و به خاطر این اعتراض نیز به مدت یک سال حقوق او از بیت المال قطع شد. 🔹سخنان حضرت فاطمه خطاب به امیرالمؤمنین (ع) پس از بازگشت از مسجد و ایراد خطبه، نشان از اوج حضرت، در آن ایام دارد؛ آنجا که درباره ایشان می‌فرماید:« یابن ابیطالب! اِشْتَمَلْتَ مَشیمَةَ الجَنِینِ، وَ قَعَدْتَ حُجْرَةَ الظَّنِینِ، نَقَضْتَ قَادِمَةَ الأَجْدَلِ، فَخَانَکَ رِیشُ الأَعْزَلِ ... ؛ ای پسر ابوطالب! تا کی دست‌ها را به زانو بسته‌ای و چون متهمان در گوشه خانه نشسته‌ای؟ مگر تو نه همان سالار سرپنجه‌ای؟ چرا امروز در چنگ اینان رنجه‌ای؟! 📚 حقیقت مکتوم، محمد میرزامحمدی، ص۹۶ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️قیمت صدای اذان 🔻گفتگوی زیبای امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) 🥀 لَعنَ اللّٰهُ قَاتلِیكِ وَ ضَارِبیِكِ و ظَالِمِیكِ وَ غَاصِبی حقِّكِ یا مُولاتِی یا فاطمَةُ الزهــراء 🥀 https://eitaa.com/qurantehran
؛ 🍂از باغ نشسته در خزان آقا جان حرفی بزن و کمی بخوان آقا جان... 🍂زهرا به زمین خورد و علی را بردند این جمعه خودت را برسان آقا جان... 🥀 🏴مراسم عزاداری 🗓 از سه‌شنبه ۱۳ آذر به مدت ⏰شروع مراسم: ساعت ۱۰صبح 🎙سخنران: آقای دکتر 🛣 خیابان ایران، خیابان شهید مهدوی‌پور، شماره ۱۲۱، موسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از دور سلامی... و از تو جوابی سلام ای آقای من، یا اباعبدالله 🍃 اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ 🍃وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ 🍃 وَ عَلى اَولادِ الْحُسَیْنِ 🍃 وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
04.Nisa.024.mp3
6.59M
🌸 تفسیر صوتی سوره مبارکه ، آیه ۲۴ - استاد 🍃 وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ إِلَّا ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ كِتابَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ أُحِلَّ لَكُمْ ما وَراءَ ذلِكُمْ أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوالِكُمْ مُحْصِنِينَ غَيْرَ مُسافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَ لا جُناحَ عَلَيْكُمْ فِيما تَراضَيْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلِيماً حَكِيماً ⬅️ و (ازدواج با) زنان شوهردار (نيز بر شما حرام شده است،) مگر آنان كه (به حكم خداوند، در جنگ با كفّار) مالك شده‌ايد. (اين احكام،) نوشته و قانون خدا بر شماست. و جز اينها (كه گفته شد،) براى شما حلال است كه (زنان ديگر را) به وسيله‌ى اموال خود، به قصد پاكدامنى و نكاح، نه به قصد زنا، طلب كنيد. پس هرگاه از آن زنان، (به نكاح موقّت) كام گرفتيد، مهرشان را به عنوان يك واجب بپردازيد و پس از تعيين مهر، در (تغيير مدّت عقد يا مقدار مهر) آنچه با يكديگر توافق كنيد، بر شما گناهى نيست. همانا خداوند دانا و حكيم است. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 خطاب حیات آفرین 🔹 فرق خطاب خدا با ما این است كه خطابِ ما فرع مخاطب است یعنی ما مخاطبی باید داشته باشیم تا با او حرف بزنیم؛ ولی خطاب الهی، مخاطب ‌آفرین است. می ‌بینید در این ﴿كُنْ فَیكُونُ﴾، این ﴿كُنْ﴾، ﴿یكُونُ﴾ آفرین است؛ یعنی این خطاب، است. هویت ما را این خطاب تأمین می‌ كند، فهم ما را هم همین خطاب تأمین می‌ كند. 🔹 اگر این خطاب، است _ چه اینكه است _ و اگر این خطاب، است _ چه اینكه است _ که ﴿اسْتَجیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما یحْییكُمْ﴾؛ هر وقت ما از جلسه قرآن بیرون رفتیم، ببینیم كه حیات جدیدی پیدا كردیم یا نه. ◀️ اگر حیات تازه ای در خود احساس كردیم، بفهمیم مخاطب خداییم، چون این كتاب، حیات‌ آفرین است. 👈 چون این كتاب، حیات‌ آفرین است؛ آن وقت انسان خدا را شاكر است كه حرف او را شنید؛ اگر حرف او را بشنود، با او می ‌تواند سخن بگوید. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جمعه احوال عجيبي دارد هر كس از عشق نصيبي دارد در دلم حس غريبي جاري است و جهان منتظر بيداري است جمعه، با نام تو آغاز شود يابن ياسين همه جا ساز شود جمعه يعني غزل ناب حضور جمعه ميعاد گه سبز حضور جمعه هر ثانيه اش يكسال است جمعه از دلهره مالامال است... ابر چشمان همه باراني است عشق در مرحله پاياني است كاش اين مرحله هم سر مي شد چشم ناقابل ما تر مي شد https://eitaa.com/qurantehran
🌱یقین بدان که اثر می‌کند دعای فرج و از عنایت آن صاحب‌الزمان برسد... 🌱شروع دفتر باور به نام او زیباست  اگر که ختم غزل هم به پای آن برسد 🔶 تأثیر دعای فرج بر تقدیر جامعه و بشریت 🔸امام صادق علیه السلام در فرمایش عبرت آمیزی در مورد میزان تاثیر دعا برای فرج، در تقدیر الهی برای نجات جامعه و نزدیکی فرج می فرمایند: «هنگامی که سختی و فشــار فرعون بر بنی اسرائیل طولانی شد، بنی اسرائیل چهل روز به درگاه خداوند ضجه زدند و گریه کردند. در این هنگام خداوند به موسی و هارون وحی کرد که آنها را از فرعون نجات دهند. به این ترتیب خداوند ۱۷۰ ســال از دوران مقدر شــده برای انتظار را کوتاه کرد و با فرستادن موسی و هارون فرج بنی اسرائیل را رساند.» 🔸 سپس حضرت فرمودند: « اگر شما نیز چنین عمل کنید، خداوند فرج ما را میرساند، و اما اگر اینگونه ضجه نزنید و درخواست نکنید، مدت انتظار تا رسیدن همان وقت تعیین شــده به طول خواهد انجامید.» 🔸 آیت الله بهجت ره نیز در مورد تأثیر قطعی دعا برای فرج میفرمایند: «چقدر باید در فکر حضرت غائب عجل الله باشیم و برای تعجیل در امر فرجش دعا کنیم؟! به‌ طور یقین دعا در امر تعجیل فرج آن حضرت مؤثر اســت، اما نه لقلقۀ زبــان و «عجل فرجه» خشک و خالی و ورد همیشگی که در آخر منبر برای اینکه مردم از جا بلند شوند گفته میشود. 📚انتظار عامیانه،عالمانه،عارفانه استاد پناهیان ص۱۸۴ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام آقا دوباره جمعه است و جمعه ها وقت قرار است نیاز جمعه مان، ديدار یار است بیا آقا به‌ تن کن دیگر آن رخت ظهورت برای دیدنت کل جهان چشم انتظار است... 🌅 _ روز بیعت خالصانه با صاحب العصر و الزمان حضرت حجت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌷 ؛ 🌺 سَلامٌ عَلَى آلِ یس السَّلامُ عَلَیکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَابَ اللَّهِ وَ دَیَّانَ دِینِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلِیفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِیلَ إِرَادَتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا تَالِیَ کِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ 🌼 السَّلامُ عَلَیکَ فِی آنَاءِ لَیْلِکَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِکَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِیثَاقَ اللَّهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَیْرَ مَکذُوب 🌸 السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقُومُ السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقْعُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ، السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِی السَّلامُ عَلَیْکَ فِی اللَّیْلِ إِذَا یَغْشَى وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْمَأْمُونُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلام ❇️ أُشهِدُکَ یَا مَولایَ أَنِّی أَشهَدُ أَن لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِیبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُکَ یَا مَوْلایَ أَنَّ عَلِیّاً أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَیْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللَّه ✅ أَنتُم الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقٌّ لا رَیْبَ فِیهَا یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْراً وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاکِراً وَ نَکِیراً حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِیدَ بِهِمَا حَقٌّ ✳️ یَا مَولایَ شَقِیَ مَنْ خَالَفَکُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَکُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُکَ عَلَیْهِ وَ أَنَا وَلِیٌّ لَکَ بَرِی ءٌ مِنْ عَدُوِّکَ فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْکَرُ مَا نَهَیْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِی مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بِکُمْ یَا مَوْلایَ أَوَّلِکُمْ وَ آخِرِکُمْ وَ نُصْرَتِی مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَ مَوَدَّتِی خَالِصَةٌ لَکُمْ آمِینَ آمِین https://eitaa.com/qurantehran
مداحی آنلاین - گفتم این جمعه یار می آید - میثم مطیعی.mp3
5.21M
گفتم این جمعه یار می‌آید باغ دل را بهار می‌آید گفتم این جمعه جمعه‌ی فرج است مصلح روزگار می‌آید 🔅 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌸 امام زمان آمدنی نیست، آوَردَنیست...!! 💠 حاج اسماعیل دولابی میفرماید: ظاهرا میگوییم آقا می آید ولی در حقیقت ما به خدمت حضرت میرویم. ما به پشت دیوار دنیا رفتیم و گم شدیم، باید از پشت دیوار بیرون بیاییم تا ببینیم که حضرت از همان ابتدا حاضر بودند. امام زمان گم و غائب نشده است. ما گم و غائب شده ایم. 📚 مصباح الهُدی ص ۳۱۹ ‌ 💠از حضرت فاطمه روایت شده که پیامبر اکرم فرمودند: امام همچون است که (مردم) باید به سویش روند، نه آن که (منتظر باشند تا) او به سوی آنها بیاید. 📚 بحار الانوار، ج ۳۶، ص ۳۵۳ 👈 تا ما نخواهیم، او نمی آید...🌼 https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️روز شمار حوادث منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها - 🔷 طول زمان رفت و بازگشت لشکر اسامه 🔹 بلاذری و یعقوبی، طول زمان رفت و برگشت سپاه اسامه را ۶۰ روز دانسته‌اند. طبری در این باره می‌نویسد: آنان ۴۰ روز در آنجا (مناطق جنگی ذوالمره، و قبایل قضاعه و ابل) ماندند تا تمامی آنچه را رسول خدا(ص) به آنان امر کرده بود انجام دهند، سپس به مدینه بازگشتند و این مدت (۴۰ روز) به جز ایام رفت و برگشت آنان است. 🔸 ابن کثیر زمان رفت و آمد آنان را بین ۴۰ تا ۷۰ روز می‌داند. این سخن با کلام طبری، که تنها مدت اقامت آنان در مناطق جنگی، بدون احتساب زمان رفت و برگشت را ۴۰ روز می‌داند، بسیار نزدیک است. 🔸اما واقدی مجموع مدت رفت و برگشت این سپاه را ۳۵ روز دانسته است؛ ۲۰ روز برای رفتن و عملیات و ۱۵ روز برای بازگشت. 🔸طبرسی نیز مجموع این سفر را قریب ۴۰ روز دانسته که به نقل واقدی نزدیک است. بنابراین، آنچه به واقع نزدیک‌تر می‌نماید این است که کار اعزام سپاه اسامه، در چند روز پس از شهادت رسول خدا سامان یافته و بر اساس ماموریت محول شده، پس از قریب ۴۰ روز غیبت از مدینه به این شهر بازگشته است. در نتیجه با احتساب چند روز پس از شهادت رسول خدا که صرف آماده سازی و اعزام این سپاه شد، زمان بازگشت اسامه و سپاهش کمتر از ۵۰ روز پس از شهادت رسول خدا بوده است. 🔸 از وقایع و اقدامات سپاه اسامه و طرف مقابل، در طول این مدت اطلاع بیشتری در دست نیست. تنها می‌توان گفت: دستگاه قضاوت به دنبال تقویت پایه‌های قدرت خویش و امیرمؤمنان نیز به دنبال و جمع آوری بود. به گونه‌ای که در ادامه خواهد آمد، نتیجه تلاش هر دو گروه با بازگشت لشکر اسامه به ثمر نشست و اقدامات عملی بیشتری در تاریخ از آنان به یادگار مانده است. 📚 حقیقت مکتوم، محمد میرزامحمدی، ص۹۷,۹۸ https://eitaa.com/qurantehran