eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5999030742175188889.mp3
4.03M
🔷‍ شعبانیه [بخش دوم] 💭 ... إِلَهِي إِنْ حَرَمْتَنِي فَمَنْ ذَا الَّذِي يَرْزُقُنِي وَ إِنْ خَذَلْتَنِي فَمَنْ ذَا الَّذِي يَنْصُرُنِي إِلَهِي أَعُوذُ بِكَ مِنْ غَضَبِكَ وَ حُلُولِ سَخَطِكَ إِلَهِي إِنْ كُنْتُ غَيْرَ مُسْتَأْهِلٍ لِرَحْمَتِكَ فَأَنْتَ أَهْلٌ أَنْ تَجُودَ عَلَيَّ بِفَضْلِ سَعَتِكَ إِلَهِي كَأَنِّي بِنَفْسِي وَاقِفَةٌ بَيْنَ يَدَيْكَ وَ قَدْ أَظَلَّهَا حُسْنُ تَوَكُّلِي عَلَيْكَ فَقُلْتَ [فَفَعَلْتَ ] مَا أَنْتَ أَهْلُهُ وَ تَغَمَّدْتَنِي بِعَفْوِكَ إِلَهِي إِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ أَوْلَى مِنْكَ بِذَلِكَ وَ إِنْ كَانَ قَدْ دَنَا أَجَلِي وَ لَمْ يُدْنِنِي [يَدْنُ ] مِنْكَ عَمَلِي فَقَدْ جَعَلْتُ الْإِقْرَارَ بِالذَّنْبِ إِلَيْكَ وَسِيلَتِي إِلَهِي قَدْ جُرْتُ عَلَى نَفْسِي فِي النَّظَرِ لَهَا فَلَهَا إِلَهِي الْوَيْلُ إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَهَا إِلَهِي لَمْ يَزَلْ بِرُّكَ عَلَيَّ أَيَّامَ حَيَاتِي فَلا تَقْطَعْ بِرَّكَ عَنِّي فِي مَمَاتِي إِلَهِي كَيْفَ آيَسُ مِنْ حُسْنِ نَظَرِكَ لِي بَعْدَ مَمَاتِي وَ أَنْتَ لَمْ تُوَلِّنِي [تُولِنِي ] إِلّا الْجَمِيلَ فِي حَيَاتِي... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۱۰ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه ـ آیه۳۰ 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان) 🔸" وَ لَوْ نَشاءُ لَأَرَيْناكَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُمْ بِسِيماهُمْ وَ لَتَعْرِفَنَّهُمْ فِي لَحْنِ الْقَوْلِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ أَعْمالَكُمْ" 🔹 كلمه" سيما" به معناى علامت است و معناى آيه چنين است: ما اگر بخواهيم اين افراد بيمار دل را به تو معرفى مى ‏كنيم و علامتهايشان را مى‏ گوييم تا آنان را بشناسى. 🔸" وَ لَتَعْرِفَنَّهُمْ فِي لَحْنِ الْقَوْلِ"- راغب مى‏ گويد: كلمه" لحن" بيشتر به معناى آن است كه كلام را از سنتهاى جارى ‏اش برگردانى، يا اعراب آن را نگويى و يا نقطه ‏ها و كلمات آن را جابجا كنى، و اين عمل ناپسندى است، و گاهى هم در سربسته حرف زدن و بطور فحوى و كنايه سخن گفتن استعمال مى‏ شود، كه اين قسم استعمال در بازار شعرا و ادباء بيشتر رواج دارد و در نظر آنان پسنديده و جزء بلاغت است. 🔹در نتيجه معناى آن اين مى‏ شود: تو به زودى آنان را از طرز سخن گفتنشان خواهى شناخت، چون سخن ايشان كنايه‏ دار و تعريض گونه است. 🔸 و اگر" لحن القول" را ظرف براى شناختن قرار داد به نوعى عنايت مجازى بوده است. 🔹" وَ اللَّهُ يَعْلَمُ أَعْمالَكُمْ"- يعنى خدا حقايق اعمال شما را مى ‏داند و اطلاع دارد كه مقصود و نيت شما از آن اعمال چيست و به چه منظورى آن را انجام مى ‏دهيد، و بر طبق آن نيات، مؤمنين را پاداش و غير مؤمنين را كيفر مى‏ دهد، پس اين جمله، هم وعده به مؤمنين است و هم تهديد به كفار. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلاح مؤمن 🔹 به ما گفتند سلاح جنگ با دشمن بيرون آهن و سيف است: ﴿وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ﴾؛[۱] اما سلاح جنگ با دشمن درون است و نه آهن «وَ سِلَاحُهُ‏ الْبُكَاء».[۲] اسلحه يک مؤمن گريه است. اگر کسي بخواهد با دشمن درون يعني غرور، نفْس، نفْس اماره، نفْس مسوّله و ديگر خواسته‌هاي نامشروع درون به بپردازد، بهترين و مهم ‌ترين سلاح او ناله است، «وَ سِلَاحُهُ‏ الْبُكَاء». [۱]. سوره انفال، آيه60. [۲]. مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج‏۲، ص۸۵۰ 📚 سخنرانی در صحن پیامبر اعظم ص حرم مطهر رضوی تاریخ: ۹۸/۵/۳ @qurantehran
مداحی_آنلاین_خاک_پای_زائراتم_سیدمجید_بنی_فاطمه.mp3
6.08M
🌴شب زیارتی امام حسین(ع) 🍃خاک پای زائراتم 🍃هر شب جمعه به یاد کربلاتم 🎤 بیگانہ ایم با همہ، اے آشناے ما شاید گرفٺ در حرمٺ ربّناے ما ڪارے بڪن بہ جان عزیزٺ براے ما ارباب پس چہ شد، سفر ڪربلاے ما @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 برای وارد شدن به ماه رمضان آمادگی داری؟! قدر این چند روز باقی مانده ماه شعبان رو بدون! @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۱۱ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه - آیه اول 📚 مفسر: دکتر رضایی اصفهانی (تفسیر مهر) 🔸 إِنَّا فَتَحْنا لَكَ فَتْحاً مُبِيناً شأن نزول: حكايت كرده ‏اند كه در سال ششم هجرى پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله به قصد سفر عمره به طرف مكه حركت كرد و حدود هزار و چهار صد مسلمان احرام پوشيده بدون تجهيزات جنگى با او همراه شدند؛ مشركان از ورود آنان به شهر مكه جلوگيرى كردند و در روستاى حُديبيّه قرارداد صلحى بين پيامبر صلى الله عليه و آله و مشركان مكه منعقد گرديد و مقرر شد در سال بعد مسلمانان آزادانه به شهر مكه بروند و اعمال عمره و حج را به جا آورند و تا ده سال، جنگى بين مسلمانان و مشركان نباشد. براساس نظر مشهورِ مفسران، آيات فوق در اين مورد نازل شد و آن صلح را فتح‏ المبين اسلام خواند؛ چراكه راه پيروزى اسلام را در جزيره العرب هموار ساخت. 🌺نكته‏ ها و اشاره‏ ها: 1⃣ مفسران قرآن در مورد اين آيات چند ديدگاه دارند: الف) اكثر مفسران اين آيات را اشاره به صلح حديبيه مى ‏دانند كه پيروزى بزرگى براى مسلمانان به شمار مى ‏آمد و زمينه‏ ساز فتح مكه و تسلط بر جزيره العرب و پيش‏رفت اسلام شد. ب) برخى مفسران اين آيات را ناظر به فتح مكه يا فتح خيبر و يا پيروزى برتمام دشمنان اسلام با دلايل و معجزات و برخى نيز اشاره به گشوده شدن اسرار علوم براى پيامبر صلى الله عليه و آله مى‏ دانند. البته مانعى ندارد كه همه ‏ى اين معانى مقصود آيه باشد. اما قراين موجود در آيات بعد، با تفسير اول، يعنى صلح حديبيه سازگارتر است كه اين صلح زمينه ‏ساز فتح خيبر و مكه و پيروزى اسلام شد. 2⃣ در اين آيات چهار پيامد و نتيجه‏ ى مهم فتح المبين اسلام بيان شده است: الف) آمرزش گناهان قبل و بعد پيامبر صلى الله عليه و آله؛ ب) تمام شدن نعمت الهى بر پيامبر صلى الله عليه و آله (به وسيله ‏ى فتح مكه و گسترش اسلام)؛ ج) هدايت پيامبر صلى الله عليه و آله به راه مستقيم (يعنى ادامه ‏ى راه مستقيم الهى و افزايش هدايت)؛ د) پيروزى شكست ‏ناپذير اسلام (با تسلّط بر جزيره العرب و شكست نهايى مشركان و يهود در اين سرزمين) @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏حاضران به غائبان برسانند؛ وارث غدیر هنوز ایستاده است و منتظر! تا برسند؛ آنان که از قافله‌ دل جا ماندند، و برگردند؛ آنان که جلوتر از ولیّ خویش گام برداشتند! ظهور، تحقق پیمان غدیر است؛ روزیکه همه بیاموزند نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب تر، در رکاب ولی، باشند! 🌺❣ ❣ ظهور (عج) پاداشی‌ست از جانب خدا که تا آن نشویم حاصل نخواهد شد✘ 🌸🍃 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کلید ظهور.mp3
6.85M
📌 زیبای کلید ظهور اگر اهل هیئت و روضه و خلوت و سحر و... هستی، اما در رابطه‌ی تو و امام زمانت، این چند تا نکته وجود داره؛ ۱ـ ❓ ۲ـ ❓ ۳ـ ❓ و .... از خودت خیلی بتـــرس ! 👤 استاد و استاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام ای قرار دل بیقرار🌸 سلام ای طلوع شب انتظار🌞 بیا ای عزیز دل فاطمه به زخم دل شیعه مرحم گذار یابن الحسن بگو کجایی؟ تنگه دلم از این جدایی... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6012699892206536597.mp3
3.75M
🔷‍ « » [بخش سوم] 💭 إِلَهِي لَمْ يَزَلْ بِرُّكَ عَلَيَّ أَيَّامَ حَيَاتِي فَلا تَقْطَعْ بِرَّكَ عَنِّي فِي مَمَاتِي إِلَهِي كَيْفَ آيَسُ مِنْ حُسْنِ نَظَرِكَ لِي بَعْدَ مَمَاتِي وَ أَنْتَ لَمْ تُوَلِّنِي [تُولِنِي ] إِلّا الْجَمِيلَ فِي حَيَاتِي إِلَهِي تَوَلَّ مِنْ أَمْرِي مَا أَنْتَ أَهْلُهُ وَ عُدْ عَلَيَّ بِفَضْلِكَ عَلَى مُذْنِبٍ قَدْ غَمَرَهُ جَهْلُهُ إِلَهِي قَدْ سَتَرْتَ عَلَيَّ ذُنُوبا فِي الدُّنْيَا وَ أَنَا أَحْوَجُ إِلَى سَتْرِهَا عَلَيَّ مِنْكَ فِي الْأُخْرَى [إِلَهِي قَدْ أَحْسَنْتَ إِلَيَ ] إِذْ لَمْ تُظْهِرْهَا لِأَحَدٍ مِنْ عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ فَلا تَفْضَحْنِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى رُءُوسِ الْأَشْهَادِ إِلَهِي جُودُكَ بَسَطَ أَمَلِي وَ عَفْوُكَ أَفْضَلُ مِنْ عَمَلِي إِلَهِي فَسُرَّنِي بِلِقَائِكَ يَوْمَ تَقْضِي فِيهِ بَيْنَ عِبَادِكَ إِلَهِي اعْتِذَارِي إِلَيْكَ اعْتِذَارُ مَنْ لَمْ يَسْتَغْنِ عَنْ قَبُولِ عُذْرِهِ فَاقْبَلْ عُذْرِي يَا أَكْرَمَ مَنِ اعْتَذَرَ إِلَيْهِ الْمُسِيئُونَ إِلَهِي لا تَرُدَّ حَاجَتِي وَ لا تُخَيِّبْ طَمَعِي وَ لا تَقْطَعْ مِنْكَ رَجَائِي وَ أَمَلِي ... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۱۲ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه - آیه ۱۰ 📚 مفسر: دکتر رضایی اصفهانی (تفسیر مهر) 🔸 در آيه ‏ى دهم سوره ‏ى فتح به بيعت رضوان اشاره مى‏ كند و با هشدار در مورد پيمان‏ شكنى مى‏ فرمايد: إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى‏ نَفْسِهِ وَ مَنْ أَوْفى‏ بِما عاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْراً عَظِيما 🔹شأن نزول: پيامبر صلى الله عليه و آله با هزار و چهار صد نفر براى انجام اعمال عمره و با لباس احرام در دهكده‏ ى حديبيه، در نزديك مكه فرود آمد و قاصدى را به طرف مشركان مكه روانه كرد، تا به آنان بگويد كه مسلمانان به قصد جنگ نيامده ‏اند، ولى مشركان نماينده‏ ى پيامبر صلى الله عليه و آله را موقتاً بازداشت كردند و از اين رو خبر قتل او شايع شد كه نوعى اعلام جنگ به مسلمانان بود. پيامبر صلى الله عليه و آله اعلام كرد كه ما از اين جا حركت نمى‏ كنيم و در صورت لزوم پيكار مى ‏كنيم و مسلمانان را به تجديد بيعت با خود فراخواند و مسلمانان زير درختى جمع شدند و با او بيعت كردند كه هرگز پشت به ميدان جنگ نكنند و در سركوبى دشمن تا پاى جان بكوشند. اين خبر كه به گوش مشركان مكه رسيد، وحشت كردند و تن به صلح با مسلمانان دادند. آيه‏ ى فوق به اين بيعت (كه بيعت رضوان ناميده شد) اشاره دارد. 🔹نكته ‏ها 1⃣ «بيعت» به معناى پيمان بستن براى فرمان‏بردارى از كسى است و از آن جا كه در هنگام معامله وپيمان بستن دست دردست هم‏ديگر مى ‏گذاشتند، اين واژه به پيمان بستن گفته شده است. گويى در هنگام بيعت جان خويش را در معرض معامله با ديگرى قرار مى ‏دهند و به او اعلام‏ وفادارى مى‏ كنند. 2⃣ اگر خدا جسم نيست و دست ندارد، پس جمله‏ ى «دست خدا بالاى دست آنان است.» به چه معناست؟ ➖مفسران اين آيه را چند گونه تفسير كرده‏ اند: 🔻الف) «دست خدا» به معناى قدرت خداست كه بر بيعت كنندگان سايه افکنده است؛ زيرا دليل عقلى داريم كه خدا جسم نيست، و گرنه محدود و مخلوق مى ‏شد و نيز در قرآن آمده است كه هيچ چيز مثل خدا نيست. 🔻ب) تعبير «دست خدا» كنايه از آن است كه بيعت با پيامبر صلى الله عليه و آله بيعت الهى است؛ گويا دست خدا بالاى دست آنها قرار گرفته است و نه تنها با پيامبرش بلكه با خدا بيعت مى ‏كنند و اين‏گونه كنايه‏ ها در زبان عرب معمولى است. 🔻ج) مقصود آن است كه يارى خدا برتر از يارى مردم است. 🔻د) مقصود آن است كه دست پيامبر صلى الله عليه و آله كه در بيعت بالاى دست مردم قرار مى‏ گرفت در حقيقت دست خدا بود. البته مانعى ندارد كه هر چهار احتمال صحيح باشد، اما احتمال اول و دوم متناسب‏تر است؛ به ويژه‏ ى اين كه در ادامه‏ ى آيه سخن از عهد خداست و دست كنايه از قدرت واقع مى‏ شود. 3⃣«نَكَثَ» در اصل به معناى بازگشودن است و در مورد پيمان‏شكنى نيز به كاررفته است آيه‏ ى فوق هشدار مى ‏دهد كه‏ پيمان‏ شكنان تصور نكنند كه به خدا زيان مى ‏رسانند، بلكه به خودشان زيان مى ‏رسانند؛ چون خدا نيازى به بيعت و عهد آنان ندارد و فوايد اين پيمان‏ها به خود مردم مى‏ رسد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببينيد| آن كسانی‌که به دیگران و رشوه میدهد، در دنیا سرورانند! در آخرت چه؟ 💬شرح حديثی از حضرت امام سجاد علیه‌السلام توسط (حفظه الله) @qurantehran