25.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬سواد رسانه ای و راهکارهای مقابله با نفوذ فرهنگی غرب
🔗 @r_esmaeili
♨️ خندیدن در آرگو ممنوع!
✍🏻 رفیعالدین اسماعیلی
🔻 در تحلیل بازیگران فیلم آرگو، چهرهای که از ایرانیان در فیلم نشان میدهند، چهرهای عبوس و خشمگین است. مردمانی که ریشهای بلند دارند و گویا لبخند بلد نیستند!
🔘 متاسفانه این چهرهپردازیهای دروغین بهخوبی مشخص میکند که کارگردان تمامی تلاش خود را بهخرج داده است تا به هرچیز غیرواقعی برای منفی نشان دادن ایرانیان متوسل شود.
🔘 در این فیلم، چهره و گریمهای عجیب و فوقالعاده مهیبی از ایرانیان و سپاهیان نمایش میدهند که شاید هر بیننده ایرانی نیز از این چهرهها بترسد.
🔺 درحالی که تاریخ بهصراحت نشان میدهد که ایرانیان افرادی خندهرو و شاد بودهاند؛ چیزی که بسیاری از تاریخنویسان و جهانگردان به آن اعتراف کردهاند.
🔖 تحلیل فیلم سینمایی #آرگو
#تحلیل_فیلم
#ایران_هراسی
🔗 @r_esmaeili
♦️ میانبُر بین نظریه و عمل
🔷 در پارادایم ژورنالیسم اندیشه سایبری، تئوریها و راهبردها نه در لابلای کاغذ کتابها و مقالات بلکه در متن یادداشتها و کپشنهای مجازی تولید شده و به مرحله عملیاتی میرسند. یکی از فرقهای عمده این دو روش در سرعت رسیدن نظریات به ساحت فعل کنشگران است؛ به بیان دیگر اندیشهها در فضای مجازی بخاطر آنکه محفوف به چاشنی احساسات و جدلیات بوده و با قوه خیال مخاطب درگیر میشوند، راحتتر و زودتر به مرحله اجرا و اقدام میرسند.
🔶 اگر بخواهیم یه مثال راحت و ملموس در اینباره بزنیم، باید به وقایع دو روز قبل اشاره کنیم. اهل علم به خوبی میدانند که مرحوم آیتالله مصباح یزدی، قسمت اعظمی از عمر خود را صرف ایده اسلامیسازی علوم انسانی کرده و در این راه آثار زیادی را به مرحله تولید رسانده است. با پخش خبر نامگذاری سالروز ارتحال این فیلسوف برجسته به روز «علوم انسانی اسلامی»، از دو روز قبل عدهای از اساتید دانشگاه و نویسندگان فضای مجازی همچون آقایان زیدآبادی و مصلح، به اعتراض علیه این اقدام پرداختند.
🔷 آنها با نگارش یادداشتهای تند و مُغرضانه، هم تسلط آقای مصباح بر علوم انسانی معاصر را زیر سوال بردند، هم پروژه اسلامیسازی علوم انسانی را عقیم و بیفایده خواندند و هم مراکزی همچون موسسه امام خمینی(ره) را به اتلاف سرمایههای هنگفت بیتالمال علیرغم عدم بازدهی کافی متهم ساختند. اگرچه که اساتید مختلفی در مقام دفاع از شخصیت علمی استاد خود و فعالیت موسسه مذکور برآمدند، اما ماجرا در سطح گفتمانی و نظری باقی نماند.
🔶 دو روز بعد از نگارش یادداشتهای اعتراضی علیه آیتالله مصباح و موسسه امام خمینی(ره) دیشب چند تن از اساتید همین موسسه مورد تعرض وحشیانه عدهای جوان قرار گرفتند. این اتفاق افتاد تا به همگان اثبات شود که فاصله نظریه تا عمل در فضای حکمرانی فضای مجازی بر عقول عامه مردم بسیار نزدیکتر از آن چیزی است که فکرش را بکنیم.
🙏 فقط یادمان نرود که به قول شهید همت، دشمن هرجایی رو که میزنه، همونجا نقطه قوت ماست.
✅ پیشاپیش سالروز ارتحال علامه مصباح یزدی و روز علوم انسانی اسلامی رو پاس میداریم.
🖋 سید محمدمهدی شرف الدین
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
@r_esmaeili
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
📜 تاریخچه جنگ رسانهای
◾️ در اواسط قرن بیستم، زمانی که سینما جدیتر شد، مفهومی به نام جنگ رسانهای مطرح میشود. جنگ رسانهای در اوایل ظهور خود، بیشتر دعوایی بین شبکههای خبری تلویزیون و یا مفاهیمی که برای مقابله با فرهنگ موجود در سینما به نمایش میگذاشت، اجرایی شده بود.
◽️ در همین زمان بود که دعوای فرهنگی در غرب رخ داد و مدرنیسم به پستمدرنیسم تبدیل شد. همچنین جنگ فرهنگی هم بُروز یافته و مؤثرتر و پرکاربردتر، مورد استفاده قرار گرفت.
📎 دکتر رفیعالدین اسماعیلی، #دوره رسانه و جنگ شناختی
#جنگ_سایبری
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 تاریخچه جنگ ادراکی
◾️ در اواخر قرن بیستم تحولاتی همچون پیدایش امکانات برای شناخت انسان به خصوص مطالعه درباره مغز انسان و عملکردهای آن، مطرح شدن نظریات جدیدی در حوزه محاسبات، گسترش ارتباطات دیجیتال و فناوریهای آن رخ داد.
◽️ از دیگر تحولات این قرن ساخت اولین رایانه جهان بود. در اثر پیدایش این تحولات و ارتباط آنها با یکدیگر، جنگ ادراکی شکل میگیرد؛ که جنگ ادراکی آخرین جنگ پیش از جنگ شناختی است.
🔗 @r_esmaeili
📜 تاریخچه عملیات روانی
◾️ در اواخر قرن نوزدهم، مفهوم عملیات روانی مطرح میشود. تقریباً از ابتدای جنگ جهانی اول، عملیات روانی جدی میشود و با ایجاد رسانههایی مانند رادیوتلویزیون که اوایل قرن بیستم ایجاد شد، این مفهوم کاربرد بسیار بیشتری پیدا کرد.
◽️ توجه کنید برخلاف تصور غالب، عملیات روانی از ابتدا در قالب رسانه نبود. برای مثال؛ در میادین جنگ، برای عملیات روانی و فریب دشمن نقشهکشی میشد. حتی در صدر اسلام هم مصداقهایی برای عملیات روانی وجود دارد و هنوز هم در جنگها از عملیات روانی استفاده میشود، اما عملیات روانی با ورود به قالب رسانه قدرت بسیار بیشتری پیدا کرد.
🔗 @r_esmaeili
22.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| ارتباط وقایع اجتماعی با مبانی ایدئولوژیک
◾️دوره رسانه و جنگ نرم، انجمن سواد رسانه طلاب
🔗 @r_esmaeili
11.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #سرمشق_فاطمی | حضرت زهرا(س) الگوی خدمت بیمنت به نیازمندان
✔️
🔗 @r_esmaeili
💠 دین و تلویزیون
🔻 بسیاری بر این عقیدهاند که رسانهای کردن معانی دینی و استفاده از رسانهها در طرح و اشاعه مفاهیم دینی منجر میشود که خود از موضوعات بحثانگیز در حوزه دین و رسانه است.
🔸 با تسامح میتوان گفت که رسانه تلویزیون با تاثیرگذاری زیاد، همه امور انسانی چه در حوزه فردی و اجتماعی و اخلاقی را تحت تاثیر قرار داده است.
🔺 زیرا به تعبیر گیدنز اگر روندهای جاری در تماشای تلویزیون ادامه یابد، بهطور متوسط کودکی که امروز متولد میشود، تا هجده سالگی وقت خود را بیش از هر فعالیت دیگری غیر از خوابیدن، صرف تماشای تلویزیون خواهد کرد.
✍🏻 رفیع الدین اسماعیلی
#رسانه
🔗 @r_esmaeili
🔰 تفکیک سه عملیات در سه حوزه قلمرو، هدف و زمانمندی
🔸 قلمرو عملیات اقناعی، عقاید، ارزشها و احساسات است و هدف از آن، اینکه با تغییر در یکی از دوگانۀ شناخت-عاطفه، تحلیل مخاطب عوض شود؛ زیرا وقتی یکی از پایههای نگرشی فرد به موضوعی تغییر کند، برای تغییر نگرش متقاعد میشود.
🔘 از طرفی مهمترین قلمرو در عملیات شناختی، جهانبینیها و باورهای عمیق فرد است که مبنای منطق تحلیل فرد بهشمار میرود و هدف از آن، اینکه با نفوذ به حوزۀ باورهای عمیق فرد، منطق تحلیل او تحول یابد.
🔸 در عملیات روانی سعی میشود با تحریک هیجانات، نتیجهای آنی متناسب با موقعیت خاص کسب کند. هرچند عملیات روانی میتواند با تکرار تزریق احساسات و هیجانات بهطور غیرمستقیم و در بلند مدت، لایههای باور و ارزش مخاطب را متاثر کند.
✍🏻 رفیع الدین اسماعیلی
#جنگ_شناختی
#عملیات_روانی
🔗 @r_esmaeili
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | مادر رزمندگان
◽️هر وقت در سختیهای جنگ فشارها بر ما حادث میشد و هیچ کاری ازمان بر نمیآمد، پناهگاهی جز حضرت زهرا(س) نداشتیم. | شهید #حاج_قاسم سلیمانی
#فاطمیه_خط_مقدم_ماست
#حاج_قاسم_سلیمانی
🔗 @r_esmaeili