eitaa logo
جنگ رسانه ای
9.7هزار دنبال‌کننده
507 عکس
495 ویدیو
18 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
➕تاریخچه معاصر سینمای دینی - بخش اول 🔚معززی‌نیا با رویکردی کاملاً متفاوت در مقاله «آیا سینما می تواند مظهر تجلیات دینی شود؟» با ارائه بحثی تاریخی درباره تعریف و محدودیت‌های اجرایی شدن مفهوم سینمای دینی چنین نوشته است: «شرایط ورود سینما به کشور ما و توسعه یافتن از تفاوت مهمی با همان تلقی رایج از کارکرد سینما در مغرب زمین داشته و تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی دست اندرکاران سینمای ایران نیز در پی تحقق همان غایاتی بودند که در سینمای دنیا مرسوم بود. 🔚 آنچه پس از انقلاب رخ داد این بود که در شرایطی که هنوز در مشروع بودن یا نبودن وجود سینما و ادامه فعالیت سینماگران تردید وجود داشت نظریه‌های رایج اولین سال‌های پس از انقلاب ظاهراً تکلیف سینما را نیز مشخص کرد؛ سینما یا باید اسلامی شود یا اصلاً نباید باشد. این نظریه‌ای بود که در آن ایام درباره اغلب دستاوردهای تمدن جدید اظهار می‌شد و کمتر کسی هم در درست بودنش تردید می‌کند چرا که این مباحث در حکومت تازه تاسیسی مطرح می‌شد که نامش با قید اسلامی همراه شده بود.» 📓سینما، دین و سیاست، صفحه 166 🔗 @r_esmaeili
سینمای استراتژیک.pdf
2.08M
📝 | سینمای استراتژیک 🎙گفتگو با دکتر حسن عباسی ◽️«استراتژی» امروز تعریف شده است به «علم بقا». دانش استراتژی همه آن روش‌هایی است که شما به کار می‌برید تا بقای یک تمدن تضمین شود. ◽️«سینمای استراتژیک» سینمایی است که در بقای یک تمدن و بقای یک کشور و بقای یک جامعه، ضعف‌ها و آسیب‌ها را پوشش می‌دهد و متقابلاً در حالی که این ضعف‌ها و این آسیب‌ها را پوشش می‌دهد، تهدیدها را هم می‌شناسد و خنثی می‌کند. 🆔 eitaa.com/FarajNezhad110 🆔 virasty.com/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/Faraj_Nejad
جنگ رسانه ای
➕تاریخچه معاصر سینمای دینی - بخش اول 🔚معززی‌نیا با رویکردی کاملاً متفاوت در مقاله «آیا سینما می تو
➕تاریخچه معاصر سینمای دینی - بخش دوم 🔸با همین تصور بود که در آن سال‌ها تعابیر فراوانی بر همین وزن ساخته شد. از اقتصاد اسلامی و فرهنگ اسلامی و بانکداری اسلامی و دانشگاه اسلامی گرفته تا هنر اسلامی و سینمای اسلامی. او استدلال خود را چنین پی می‌گیرد: «از اینجا بود که به تدریج نوشته‌هایی در تشریح هنر اسلامی و هنر دینی منتشر شد و علاوه بر تلاش‌های نظریه پردازان در حوزه عمل نیز مسئولانی سر کار آمدند که وظیفه داشتند تلفیق هنر مدرن و تفکر اسلامی یا به عبارت دیگر به خدمت درآوردن ابزارهای هنر مدرن در جهت بیان مفاهیم اسلامی را به منصه ظهور برسانند و تجسم بخشند. 🔹پدیدار شدن جریانی موسوم به سینمای عرفانی در اولین دهه شکل‌گیری سینمای نوین ایران نتیجه مستقیم همین تلقی بود. ادامه یافتن تلقی عجین کردن سینما با دین در نحوه مدیریت و نظریه پردازی سینمای پس از انقلاب است و حالا در این سال‌ها خودش را در قالب تعبیر جدیدی همچون سینمای معناگرا و سینمای در جستجوی حقیقت نشان می‌دهد.» 📓سینما، دین و سیاست، صفحه 166 🔗 @r_esmaeili
➕تاریخچه معاصر سینمای دینی - بخش سوم 🔻در طول نزدیک به سه دهه‌ای که از عمر سینمای جدید ایران گذشته، مدیران مختلفی با سلایق متنوع بر سرکار آمده‌اند اما وجه مشترک همه‌شان ابداع تعابیری بود که به رغم تفاوت ظاهری‌شان با هم کماکان ترویج کننده همان هدف اولیه‌اند؛ به خدمت درآوردن سینما برای بیان حقایق دینی. معززی نیا، در آخر به نتیجه گیری مهمی می‌رسد که برای آشنا شدن با نظریات طیفی دیگر از اندیشه‌های معاصر درباره سینمای دینی در ایران بسیار مهم است: «گمان می‌کنم همین اندازه توضیحات کافی است برای آنکه تفاوت تلقی ما از سینما و نحوه کارکردش را با آنچه در تاریخ سینمای غرب اتفاق افتاده متوجه شویم. 🔺 روشن است که این نحو از تقرب ما به سینما کاملا منحصر به فرد است. ما از ابتدای انقلاب موجودیت سینما را در گرو این دانستیم که بتواند روزی به تمام در خدمت دین در آید در حالی که در سینمای جهان اساساً نسبت مستقیمی بین ماهیت سینما و دین وجود نداشته و ندارد. جایگاه دین همواره به عنوان یکی از موضوعاتی که می توانست دستمایه‌ی کار یک سینماگر قرار گیرد در نظر گرفته شده و نه بیشتر.» 📓سینما، دین و سیاست، صفحه 166 🔗 @r_esmaeili
🖇تحلیلی بر نظریات پیرامون سینمای دینی 🔹اکثر این نظریات (البته غیر از نظریه آوینی برای مابقی بهتر است از اصطلاح عقاید شخصی استفاده کرد) چندان دقیق و روشن نیست. این نظریات فارغ از گرایش‌های سیاسی صاحبان آنها همگی یک وجه اشتراک پررنگ دارد و آن هم سلبی بودن آنهاست. 🔹در این نظریات بیشتر از اینکه سخن بر سر این باشد که سینمای دینی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد تاکید بر این است که سینمای دینی چه چیزی نباید باشد و با نداشتن چه صفاتی خود را از سینمای غیر دینی متمایز می‌کند. 🔹نکته دیگر هم دو قطبی شدن نظریات پیرامون سینمای دینی است که فارغ از نوع تعریف و گرایش سیاسی افرادی که عقیده خود را در سال‌های اخیر در مورد سینمای دینی بیان کرده‌اند. 🔹این نظریات را می‌توان در دو دسته قرار داد: آنها که اصالت را به دین می‌دهند و آنها که سینما را اصل دانسته و دین را یکی از موضوعاتی می‌پندارند که سینما می تواند به آن بپردازد. 📓سینما، دین و سیاست، صفحه 168 🔗 @r_esmaeili
تفاوت مفهوم «آزادی» میان ما و آزاد انگاران چیست؟ آزادی از هر تقید و تعهد یا آزادی از هر تعلق «شهید آوینی» 🔗 @r_esmaeili
الگوهای تغییر نگرش.mp3
1.85M
🎙 | الگوهای تغییر نگرش 🖇کلاس تکنیک‌ها و نظریه‌های اقناع 🔗 @r_esmaeili
🔹۲۰ فروردین، سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم و روز هنر انقلاب اسلامی گرامی باد دست‌نوشته سید مرتضی آوینی ۵ روز قبل از شهادت 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند آقا مرتضی ... ▶️ مجموعه مستند «آقا مرتضی» به عنوان اولین مجموعه مستند جامع درباره زندگی شهید مرتضی آوینی، با الهام از کتاب «زندگی زیباست» که توسط سیدعباس سیدابراهیمی در سال ۹۰ تالیف شده، ساخته شده است. ⏯ مجموعه مستند ۷ قسمتی «آقا مرتضی» شامل تصاویر و روایت‌هایی از دوران کودکی، دانشگاه، پس از انقلاب، روایت فتح و در نهایت شهادت سید مرتضی آوینی در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ است. ⏯ بخشی هایی از این مستند زیبا رو براتون میذارم به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی ... 🔗 @r_esmaeili
🔰 آوینی مسیر بود، سرانجام روایت قصه‌هایی برای رسیدن، همان حلقه پیوندی که ولایت را با مردم گره می‌زد و امت را کنار ملت می‌نوشت تا حقیقت هنر درگیر و دار کلمات نماند و نانوشته‌های شاهدان را به تصویر بکشد. 🔰 آوینی، شهودان شاهدان، روایت عارفان و سرانجام رزمندگانی بود که دست از مبارزه نکشیدند. پ.ن: از کنار مزار شهید آوینی دعاگوی عزیزان هستم 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظات كمتر ديده شده از حضور رهبرانقلاب در مراسم تشييع پيكر شهيد مرتضی آوینی @rafi_esmaeili
13.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتار بسیار مهم استاد مهدوی ارفع در خصوص جنگ شناختی ترکیبی در زمان حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام @rafi_esmaeili