eitaa logo
جنگ رسانه ای
9.7هزار دنبال‌کننده
500 عکس
495 ویدیو
18 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
➕تاریخچه معاصر سینمای دینی - بخش سوم 🔻در طول نزدیک به سه دهه‌ای که از عمر سینمای جدید ایران گذشته، مدیران مختلفی با سلایق متنوع بر سرکار آمده‌اند اما وجه مشترک همه‌شان ابداع تعابیری بود که به رغم تفاوت ظاهری‌شان با هم کماکان ترویج کننده همان هدف اولیه‌اند؛ به خدمت درآوردن سینما برای بیان حقایق دینی. معززی نیا، در آخر به نتیجه گیری مهمی می‌رسد که برای آشنا شدن با نظریات طیفی دیگر از اندیشه‌های معاصر درباره سینمای دینی در ایران بسیار مهم است: «گمان می‌کنم همین اندازه توضیحات کافی است برای آنکه تفاوت تلقی ما از سینما و نحوه کارکردش را با آنچه در تاریخ سینمای غرب اتفاق افتاده متوجه شویم. 🔺 روشن است که این نحو از تقرب ما به سینما کاملا منحصر به فرد است. ما از ابتدای انقلاب موجودیت سینما را در گرو این دانستیم که بتواند روزی به تمام در خدمت دین در آید در حالی که در سینمای جهان اساساً نسبت مستقیمی بین ماهیت سینما و دین وجود نداشته و ندارد. جایگاه دین همواره به عنوان یکی از موضوعاتی که می توانست دستمایه‌ی کار یک سینماگر قرار گیرد در نظر گرفته شده و نه بیشتر.» 📓سینما، دین و سیاست، صفحه 166 🔗 @r_esmaeili
🖇تحلیلی بر نظریات پیرامون سینمای دینی 🔹اکثر این نظریات (البته غیر از نظریه آوینی برای مابقی بهتر است از اصطلاح عقاید شخصی استفاده کرد) چندان دقیق و روشن نیست. این نظریات فارغ از گرایش‌های سیاسی صاحبان آنها همگی یک وجه اشتراک پررنگ دارد و آن هم سلبی بودن آنهاست. 🔹در این نظریات بیشتر از اینکه سخن بر سر این باشد که سینمای دینی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد تاکید بر این است که سینمای دینی چه چیزی نباید باشد و با نداشتن چه صفاتی خود را از سینمای غیر دینی متمایز می‌کند. 🔹نکته دیگر هم دو قطبی شدن نظریات پیرامون سینمای دینی است که فارغ از نوع تعریف و گرایش سیاسی افرادی که عقیده خود را در سال‌های اخیر در مورد سینمای دینی بیان کرده‌اند. 🔹این نظریات را می‌توان در دو دسته قرار داد: آنها که اصالت را به دین می‌دهند و آنها که سینما را اصل دانسته و دین را یکی از موضوعاتی می‌پندارند که سینما می تواند به آن بپردازد. 📓سینما، دین و سیاست، صفحه 168 🔗 @r_esmaeili
تفاوت مفهوم «آزادی» میان ما و آزاد انگاران چیست؟ آزادی از هر تقید و تعهد یا آزادی از هر تعلق «شهید آوینی» 🔗 @r_esmaeili
الگوهای تغییر نگرش.mp3
1.85M
🎙 | الگوهای تغییر نگرش 🖇کلاس تکنیک‌ها و نظریه‌های اقناع 🔗 @r_esmaeili
🔹۲۰ فروردین، سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم و روز هنر انقلاب اسلامی گرامی باد دست‌نوشته سید مرتضی آوینی ۵ روز قبل از شهادت 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند آقا مرتضی ... ▶️ مجموعه مستند «آقا مرتضی» به عنوان اولین مجموعه مستند جامع درباره زندگی شهید مرتضی آوینی، با الهام از کتاب «زندگی زیباست» که توسط سیدعباس سیدابراهیمی در سال ۹۰ تالیف شده، ساخته شده است. ⏯ مجموعه مستند ۷ قسمتی «آقا مرتضی» شامل تصاویر و روایت‌هایی از دوران کودکی، دانشگاه، پس از انقلاب، روایت فتح و در نهایت شهادت سید مرتضی آوینی در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ است. ⏯ بخشی هایی از این مستند زیبا رو براتون میذارم به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی ... 🔗 @r_esmaeili
🔰 آوینی مسیر بود، سرانجام روایت قصه‌هایی برای رسیدن، همان حلقه پیوندی که ولایت را با مردم گره می‌زد و امت را کنار ملت می‌نوشت تا حقیقت هنر درگیر و دار کلمات نماند و نانوشته‌های شاهدان را به تصویر بکشد. 🔰 آوینی، شهودان شاهدان، روایت عارفان و سرانجام رزمندگانی بود که دست از مبارزه نکشیدند. پ.ن: از کنار مزار شهید آوینی دعاگوی عزیزان هستم 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظات كمتر ديده شده از حضور رهبرانقلاب در مراسم تشييع پيكر شهيد مرتضی آوینی @rafi_esmaeili
13.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتار بسیار مهم استاد مهدوی ارفع در خصوص جنگ شناختی ترکیبی در زمان حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام @rafi_esmaeili
◼️نگاه انتقادی در شناخت جامعه 🔘 اندیشوران انتقادی، هیچ‌گاه برای قطعه قطعه شدن علوم، خصوصاً قطعه قطعه شدن معرفت در ساحت علمی که ادعای شناخت جوامع مختلف و در نهایت جامعه بشری را دارد، اصالتی قائل نبوده و آن را انحرافی اساسی از مقوله‌ی شناخت واقعیت اجتماعی به حساب می‌آورند. 🔘 به بیانی مشخص‌تر، تفکر انتقادی نمی‌تواند با ریز شدن تخصصی و نگاه جزئی‌نگر در مسائل اجتماعی، حتی اگر با روش‌های کیفی معتبری همچون مصاحبه عمیق یا درون نگری همدلانه همراه باشد، موافقتی داشته باشد. 🔘 بنابراین، برای استفاده از این روش لزوماً باید سیاست، اقتصاد، کنشگران انسانی، ایدئولوژی، اخلاق و هنر را در نهایت امری در هم تنیده و واحد، با نام جامعه به حساب آورد. 🔘 این موضوع اگر چه روند شناخت را سخت‌تر کرد و دستیابی به حقیقت را با مشکلاتی مواجه می‌کند، در هر صورت شناخت را از اصالت منطقی و نظریه بیشتری برخوردار خواهد کرد؛ چراکه شناخت را مقوله بندی شده و فرو کاهش پدیده ها به دسته ها و طبقات مشخص هر چند برای ذهن محدود آدمی مطبوع‌تر است، هیچ‌گاه مُعَرِّف تمام حقیقت نخواهد بود. 📓سینما، دین و سیاست، صفحه 178 🔗 @r_esmaeili
‌‌ آزادی در نفی همه‌ی تعلقات است جز تعلق به حقیقت؛ که عین ذات انسان است. وجود انسان در این تعلق است که معنا می‌گیرد و بنابراین، آزادی و اختیارِ انسان، تکلیف اوست در قبال حقیقت، نه حق او برای ولنگاری و رهایی از همه‌ی تعهـدات! «شهید سید مرتضی آوینی» 🔗 @r_esmaeili
📌معیارهای طبقه‌بندی کارکردی فیلم‌ها - بخش اول 🔻گریزخواهی 📍فیلم‌های گریزخواه چه کمدی باشند و چه ملودرام در یک نکته مشترک‌اند و آن تخلیه‌ی غیرواقعی هیجان مخاطب است. این تخلیه را می‌توان در سکانس‌های اَکشن، ترسناک، قهرمان‌بازی‌های محیرالعقول، اتفاقات ماورایی، از هیچ به همه چیز رسدن و «قِس علی هذا» مشاهده کرد. 📕سینما، دین و سیاست، صفحه 189 🔗 @r_esmaeili