eitaa logo
جنگ رسانه ای
9.7هزار دنبال‌کننده
500 عکس
495 ویدیو
18 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 تفکیک سه عملیات در سه حوزه قلمرو، هدف و زمانمندی 🔸 قلمرو عملیات اقناعی، عقاید، ارزش‌ها و احساسات است و هدف از آن، اینکه با تغییر در یکی از دوگانۀ شناخت-عاطفه، تحلیل مخاطب عوض شود؛ زیرا وقتی یکی از پایه‌های نگرشی فرد به موضوعی تغییر کند، برای تغییر نگرش متقاعد می‌شود. 🔘 از طرفی مهم‌ترین قلمرو در عملیات شناختی، جهان‌بینی‌ها و باورهای عمیق فرد است که مبنای منطق تحلیل فرد به‌شمار می‌رود و هدف از آن، اینکه با نفوذ به حوزۀ باورهای عمیق فرد، منطق تحلیل او تحول یابد. 🔸 در عملیات روانی سعی می‌شود با تحریک هیجانات، نتیجه‌ای آنی متناسب با موقعیت خاص کسب کند. هرچند عملیات روانی می‌تواند با تکرار تزریق احساسات و هیجانات به‌طور غیرمستقیم و در بلند مدت، لایه‌های باور و ارزش مخاطب را متاثر کند. ✍🏻 رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| مادر رزمندگان ◽️هر وقت در سختی‌های جنگ فشارها بر ما حادث می‌شد و هیچ کاری ازمان بر نمی‌آمد، پناهگاهی جز حضرت زهرا(س) نداشتیم. | شهید سلیمانی 🔗 @r_esmaeili
دلخـوشی ها همه دلتنـگِ تـوأند ، بـرگرد ... 🔗 @r_esmaeili
30.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬تاریخ نفوذ فرهنگی غرب و شیوه های آن 🔗 @r_esmaeili
💢 چالش مفاهیم دینی در رسانه ▪️ یکی از چالش‌های مهم در حوزه دین و رسانه که مطرح می‌باشد بحث به تصویر در آوردن همین مفاهیم ماورایی، مثل بهشت و جهنم و یا ایمان یک شخص و...، می‌باشد. 🔹 آیا مفاهیم ذهنی می‌تواند در تلویزیون تجلی پیدا کند؟ از آن‌رو که دین بیشتر از سنخ گفتار و بیان است تا تصویر، اسلام با رسانه‌های سنتی مانند منبر، بازار، مسجد و حتی کتابت تعاملی بهتر دارد. ▪️ همواره از این رسانه استفاده می‌شده است و می‌شود. در هر صورت، برای ایجاد یک رسانه اسلامی ما باید نسبت اسلام را با مسئله تصویر روشن کنیم. ✍🏻 رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
صورت بندی مفهومی آرایش رسانه ای در فضای مجازی.pdf
864.9K
📋 | صورت‌بندی مفهومی آرایش رسانه‌ای در فضای مجازی 🔦جنگ رسانه‌ای از مهم‌ترین محورهای جنگ هیبریدی است که در عصر اطلاعات با آن مواجهیم. عملکرد در این جنگ، نیاز به آرایش خود دارد. آرایش رسانه‌ای، مفهوم پیچیده‌ای در جنگ رسانه‌ای است که منابع قدرت را برای تحمیل اراده بر جامعه‌ی هدف، توانمند می‌کند و دربردارنده‌ی مفاهیم عملیات شناختی، عملیات اقناعی و عملیات روانی است. 🔦این مقاله با استفاده از روش تحلیلی - توصیفی، سعی دارد با مشخص کردن جایگاه جنگ رسانه‌ای در شبکه‌ی جنگ‌های هیبریدی، مفهوم آرایش رسانه‌ای را صورت‌بندی کرده و درنهایت، الگوی آرایش رسانه‌ای در جنگ رسانه‌ای را ارائه کند. 🔗 @r_esmaeili
🖇بازیگران جریان‌ساز در فضای مجازی کیستند؟ ◽️در عصر اطلاعات که مرجع فرهنگ، خودِ فرهنگ است (کاستلز، 1380: 552)، فضای مجازی با اطلاعات گوناگون و گسترده‌اش، تبدیل به بخشی از واقعیت اجتماعی عصر جدید شده و سپهر اصلی تعامل‌های معرفتی را تحت کنترل گرفته است (همان: 16). ◽️مسأله‌ی اساسی این است که این کنترل، خودبه‌خود در فضای مجازی جریان می‌یابد؟ و یا در این فضا نیز همچون فضای واقع، تصمیم‌گیرندگانی واقعی وجود دارند؟ برخی معتقدند در فضای مجازی، فرد یا نهاد مشخصی که با برنامه‌ریزی جریان‌سازی کند وجود ندارد، در مقابل برخی دیگر معتقدند بازیگران جریان‌ساز در فضای مجازی، همان بازیگرانی‌اند که در دنیای واقعی، جریان‌سازی و تحمیل اراده می‌کرده‌اند. 🔗 @r_esmaeili
⭕️ تسویه حساب شخصی! ✍🏻 رفیع الدین اسماعیلی یکی از مفاهیمی که در فیلم «تسویه حساب» بر آن تاکید شده خیانت مردان است؛ زیرا تمامی مردانی که به‌دنبال زنان در خیابان هستند متاهل بوده و برخی دارای فرزند نیز هستند. در خیانتی که کارگردان به تصویر کشیده، فرقی میان پیر و جوان نیست. حتی دامادی که تازه درحال ازدواج است نیز دست به خیانت می‌زند. جالب‌تر اینکه دوست پسر «زیبا»، که به خاطرش چندبار رگ دست خود را زده بود، به او خیانت می‌کند. اگر «حمید» نیز به زنش خیانت نمی‌کند به‌خاطر فقر و بی‌پولی است که او با آن روبه‌روست. 🔖 تحلیل فیلم سینمایی تسویه حساب 🔗 @r_esmaeili