eitaa logo
روی خط تاریخ و تمدن...
660 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
938 ویدیو
1.1هزار فایل
📝فعالیت: رصد کارهای دانشجویی | طلبگی | تاریخی و تمدنی ارتباط با ادمین و دبیر انجمن | تبادل : 🆔 @h_fatemirad وب سایت: 🌐 http://r-kh-tarikh.rzb.ir اینستاگرام: 🌐 https://www.instagram.com/r_kh_tarikh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| معماری ایرانی 🏗 شگفت‌انگیز و خاصیت دار ایرانی ⚠️این است معماری ایرانی اسلامی!! و صد حیف که این هنر رو دارن از ساختاری شهری ما حذف و معماری بی خاصیت غربی رو جایگزین میکنن!!! ‼️اگر یک ساختمان غربی چنین ویژگی های داشت، در بوق و کرنا کرده بودن!!! (شما هم لطفاً برای یک ایرانی ارسال کنید) ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
◾️▪️...ایام تسلیت...▪️◾️
| در ایران 📌 گوش و بینی‌های بریده در جزیره هرمز ایران 🏝 در سال ۸۸۶ ه.ش (۱۵۰۷ میلادی) توسط پرتغالی به اشغال در آمد. پرتغالي‌ها در طول بیش از صدسال حضور در هرمز، جنایات فراوانی را از خود ثبت کرده‌اند. 📖 به نقل کتاب‌های تاریخی، آلبوكرك دست و پاي اسيران را به اصطلاح خود براي «رضاي خدا» بدون ابراز اندك شفقتي مي‌بريد و آنها را ناقص الاعضاء مي‌ساخت. ✍️ سياحاني كه پس از خروج پرتغالي‌ها از به اين منطقه مسافرت كرده‌اند در سفرنامه‌هاي خود به كرات از مردماني ياد مي‌كنند كه گوش و بيني نداشته‌اند و اظهار مي‌كرده‌اند كه گوش و بيني آنان را دريانوردان پرتغالي بريده‌اند. 📚 كتاب تحفة المجاهدين في احوال البرتغاليين 👤 نويسنده: زين‌الدين بن عبدالعزيز المعبري المليباري 🌐https://download-date-history-pdf-ebooks.com/15767-redirect ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
پوزش بابت این واقعیت تاریخی🙏🏼👆🏼
📊 ۷ سایت حرفه ای ساخت نمودار، چارت و گراف 👇 vizzlo.com chartgo.com onlinecharttool.com threegraphs.com charts.hohli.com live.amcharts.com chartblocks.com ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📌" گچبری در معماری ایران و سرزمین های همجوار: پژوهش های نو – افق های تازه" در دانشگاه بامبرگ آلمان 🔖این همایش بصورت حضوری-مجازی در تاریخ 4 تا 7 می 2022 (14-17 اردیبهشت 1401) در دانشگاه بامبرگ آلمان برگزار می گردد. علاقه مندان عزیز برای شرکت مجازی در این همایش می توانند درخواست خود را برای ثبت نام به ایمیل ( ana-marija.grbanovic@uni-bamberg.de) تا تاریخ یکشنبه 11 اردیبهشت ارسال گردانند. همچنین برای اطلاع از برنامه همایش و سخنرانان آن می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید. https://www.uni-bamberg.de/en/islamart/events-and-cooperations/stucco-conference/ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
| اصفهان 📌بازدید مجازی از کاخ هشت بهشت 🌐https://www.panoman.ir/vt/isfahan/hasht-behesht/ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📌اجزاء یک مقاله ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
برای شناخت شبهات در فضای مجازی نیاز هست تا با مغالطات آشنا بشیم، لذا ما در ادامه برخی از مغالطات که در شبهات منتشره در فضای مجازی بکار میره رو به اشتراک خواهیم گذاشت. لطفاً پس از مطالعه، در اختیار دیگران هم قرار دهید🙏🏼
| مغالطه شماره ۱ 📌علت جعلی این مغالطه دارای دو شکل اصلی ست: 1⃣ شکل اول این مغالطه وقتی است که در یک استدلال چیزی به عنوان علت وانمود شود که در تحلیل عقلی و منطقی آن چیز نمی تواند جنبه علی و تأثیرگذاری داشته باشند،اما گوینده یا نویسنده در استدلال خود آن را به عنوان و سبب یک امر خاص به حساب می آورد: حکایت طنز گونه زیر نمونه‌ای از چنین جعلی است: نقل است که در دوران قدیم فرزند ساده‌لوح یکی از طبیبان از پدر خود شنیده بود که هرگاه حال یکی از بیمارانت بد شد ، بر بالین او حاضر شو و به اطراف نگاه کن ببین چه میبینی. اگر مثلاً پوست خربزه دیدی ، بگو که بیمار خربزه خورده و مرضش شدت یافته. یا اگر هسته آلو دیدی بدان که آلو خورده. روزی جوان ساده لوح خبردار شد که حال یکی از بیمارانش وخیم است. لذا بر بالین او حاضر شد و مرتب می گفت که بیمار ناپرهیزی کرده و برای اثبات مدعای خویش به اطراف نگاه کرد و چیزی نیافت جر یک پالان . خطاب به اطرافیان بیمار کرد و گفت بیمار خر خورده. 👈🏼گاهی علت وقوع این مغالطه نه جهل بلکه غرض ورزی است .منظور از غرض ورزی به عنوان علت وقوع مغالطه علت جعلی این است که گاهی شخص از علت واقعی امری خبر دارد اما برای اینکه بر آن حقیقت سرپوش بگذارد و تحلیل دیگری از مسئله ارائه دهد ، سعی می‌کند علت دیگری برای آن امر بتراشد و آن را به عنوان علت حقیقی معرفی نماید. 2⃣ نوع دیگر مغالطه علت جعلی این است که بخشی از علت به عنوان کل علت معرفی شود. یعنی اگر برای تحقق معلولی لازم است پنج عامل دست به دست هم دهند تا معلوم محقق.شود ، شخص مغالطه کننده آن معلول را تنها به یکی از علل استناد می دهد . مثل: ما در دهه اخیر شاهد افت تحصیلی شدیدی درراهنمایی و دبیرستان های کشور هستیم واضح است که آموزگاران و دبیران در انجام وظایف خود بسیار کوتاهی می‌کنند . افت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان می‌تواند ناشی از علل بسیار زیادی باشد . مانند: تغییرات متون درسی ، سطح پایین آموزش در دوره ابتدایی کوتاهی آموزگاران در انجام وظایف خود نیز می‌تواند یکی از علل افت تحصیلی باشد. ✍🏼اما در استدلال فوق شخص مغالطه کننده ، با چشم‌پوشی نسبت به علل و عوامل دیگر ، تنها علت افت تحصیلی در دهه اخیر را کم کاری معلمان معرفی می کند. ⚠️ شکل اخیر مغالطه علت جعلی بیش از شکل دیگر صورت می‌گیرد. علت این امر را می‌توان در این مسئله جستجو کرد که در اینجا علت مذکور به عنوان علت منحصر ، امر بیگانه ای نسبت به معلول به حساب نمی‌آیند و واقعاً آن علت ممکن است دارای تاثیر علی بر معلول مورد نظر باشد و همین امر باعث می‌شود که مخاطب به سادگی فریب خورده و این مغالطه را بپذیرد. معمولاً هدف این مغالطه این است که بار مثبت یا منفی استدلال را متوجه یک سو و یک علت کنند ، یعنی اگر در پی تحلیل یک عمل نامطلوب هستیم ، شخص مغالطه کننده سعی می‌کند که آن عنصر نامطلوب را تنها به یک علت مربوط کند و لذا نامی از علل دیگر به میان نمی‌آورند . چنان که استدلال فوق چنین بود. همچنین ممکن است که شخص درپی تحلیل مطلوب و مثبت باشد در اینجا نیز سوق دادن بحث به یک سو و نسبت دادن آن امر به یک علت و فراموش کردن علل دیگر منجر به مغالطاتی ناخواسته خواهد شد . مثال در ۵۰ سال گذشته معدل و میانگین عمر انسانها افزایش چشمگیری داشته است. هر یک از ما حدود ۱۰ سال پیش از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ آن خود زندگی می کنیم. ما واقعا مدیون هزاران پزشکی هستیم که برای تامین سلامتی ما عمر خود را در بیمارستان‌ها و مطب ها برای این کار اختصاص داده اند . -درباره مسائل دیگر نظری نداری؟ مانند کاهش جنگ‌ها ، افزایش بهداشت غذا و آب همگانی تر شدن ورزش و... ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📌 «معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی» 🔹به همت پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی 🔸آخرین مهلت ارسال چکیده: ۱۴۰۱/۸/۱ 🔸آخرین مهلت ارسال مقاله: ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ 🔸زمان برگزاری همایش: آبان ماه ۱۴۰۲ 🔸شماره تماس دبیرخانه: ۳۱۱۵۶۸۴۲-۰۲۵ 🔹سایت پژوهشکده: www.ethics.isca.ac.ir 🔹سایت همایش: www.sp.isca.ac.ir 🔹ایمیل همایش: sp@isca.ac.ir ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
🔹جشن های فروردین در تاریخ ایران 🗓 ۱۴۰۱/۱/۲۶ | ساعت ۱۶ 🔻لینک نشست: 🌐https://meeting.atu.ac.ir/ch/anjoman-tarikh ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
✅ تفاوت بین کارشناسی ارشد و دکتری 🔺در برخی از دانشگاه‌ها بین رساله و پایان‌نامه تفاوتی قائل نیستند. اما بین این دو واژه تفاوت وجود دارد. معمولاً واژۀ پایان‌نامه یا تز برای درجۀ کارشناسی‌ارشد (Master) بیان می‌شود و رساله یا دیزرتیشن برای درجۀ دکتری (PhD). 🔺در پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشجو برای اولین بار به‌طور جدی کار پژوهشی خود را آغاز می‌کند. از دانشجو انتظار می‌رود به اصول روش تحقیق توجه کند و پژوهش او از اصالت و نوآوری (Orginality) برخوردار باشد. 🔺در حالی که در رسالۀ دکتری از دانشجو انتظار می‌رود نه تنها باید پژوهش او از اصالت و نوآوری برخوردار باشد، بلکه باید اندیشه‌ها، تفسیرها، و تحلیل‌های خود را دربارۀ هرگونه اطلاعات گردآوری شده، بیان کند. در واقع حضور اندیشه‌های خود پژوهشگر در رسالۀ دکتری برجسته است. در نهایت در رسالۀ دکتری پژوهشگر باید بتواند نظریه‌ای جدید یا ناقض یا تأییدکنندۀ نظریات پیش از آن را ارائه دهد. ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh
📌 کلی یک مقاله ی پژوهشی: عنوان ⬇ چکیده ⬇ مقدمه ⬇ بیان مساله ⬇ مبانی نظری(چهارچوب) ⬇ فرضیه (ها)پرسش(ها) ⬇ روش شناسی ⬇ یافته ها و نتایج ⬇ بحث و نتیجه گیری ⬇ منابع ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh
✅کسانی که در دانشگاه تدریس می کنند از حیث رابطه استخدامی با دانشگاه محل تدریس به دو گروه «مدعو» و «عضو هیأت علمی» تقسیم می ­شوند. مدرسین مدعو به موجب قرارداد حق التدریس در دانشگاه مورد نظر تدریس می کنند. مدرسین مدعو ممکن است در دانشگاه دیگری عضو هیأت علمی باشند ولی در دانشگاه مورد نظر به صورت حق التدریسی به امر تعلیم اشتغال داشته باشند. ✅بسیاری از مدرسین مدعو، در هیچ دانشگاهی عضو هیأت علمی نیستند و فعالیت آنها در دانشگاه صرفا به صورت حق التدریسی انجام می شود. «عضو هیأت علمی» دانشگاه به کسانی اطلاق می ­شود که به موجب قرارداد پیمانی، رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی در دانشگاه خاصی استخدام شده و در آنجا به فعالیت آموزشی و یا پژوهشی مشغول هستند. ✅بر حسب وظایف محوله، عضو هیأت علمی ممکن است «عضو هیأت علمی آموزشی» یا «عضو هیأت علمی پژوهشی» باشد. اکثریت قاطع اعضای هیأت علمی دانشگاه آموزشی هستند که وظیفه آنها در درجه اول آموزش است در حالی که تعداد کمی نیز پژوهشی هستند که عمده فعالیت آنها انجام فعالیت های پژوهشی است. ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh