✡️ ویروس ایدز یا سلاح بیولوژیک!
1️⃣ #عوامل_بیولوژیک، میتوانند همانند سلاحهای نظامی بسیار مؤثر باشند.
2️⃣ این عوامل بیولوژیک، معمولاً در طبیعت یافت میشوند؛ اما این امکان وجود دارد که برای افزایش توانایی در ایجاد بیماری، افزایش مقاومت به داروهای جدید و یا افزایش انتشار در محیط، آنها را تغییر و یا جهش داد.
3️⃣ از اینرو میتوان گفت این عوامل از لحاظ «منشأ» به دو دستهٔ: طبیعی (موجود در طبیعت) و غیرطبیعی (ساخته دستبشر) تقسیم میشوند. [١]
4️⃣ برای نمونه، #ایدز یکی از این بیماریهاست، که با نقص در دستگاه ایمنی ظاهر میشود و ویژگی آن، کاهش سلولهای ایمنی از نوع T به کمتر از دویست سلول در هر میکرولیتر است. [٢]
5️⃣ با توجه به مجموعه مقالات منتشره، ایدز یک ویروس خاص، تغییر و تحولیافتهٔ آزمایشگاهی از #ویروس_ویسنا (Visna) است که برای اولینبار در گوسفندان ایسلندی مشاهده شد.
6️⃣ در ماه آوریل سال ١٩٨۴، دکتر #رابرت_گالو (Robert Gallo) درخواست حق ثبت اختراع خود (ویروس HIV) را در ایالاتمتحده ارائه كرد. وی، مقالهٔ خود در ارتباط با این ویروس را در سال ١٩٧١ منتشر كرده بود.
7️⃣ بین سالهای ١٩۶۴-١٩٧٨، برنامه سرّی ویروس فدرال، ۵۵٠ میلیون دلار از پول مالیات را به #اختراع_ایدز اختصاص داد.
8️⃣ شواهد علمی کامل و قانعکنندهای وجود دارد که #ویروس_ایدز، یک طراحی دوجانبه از برنامههای ویروسی ایالاتمتحده است. [٣]
9️⃣ طبق مطالعات صورت گرفته، ویروس ایدز بهمنظور #کاهش_جمعیت ساخته شده است. [۴]
📚 منابع:
🔸[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Bioterrorism
🔸[2] http://www.merriam-webster.com/dictionary/AIDS
🔸[3] http://www.topinfopost.com/2013/12/27/the-man-who-created-aids-robert-gallo
🔸[4] http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/esp_sociopol_cooper12.htm
📖 متن کامل مقاله:
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/9623
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ نقد فیلم Lamb (برّه)
🎬 کفرآمیزترین فیلم سال ٢٠٢١
✝️ تمسخر «برّه خداوند» در حضور «بافومت»
1️⃣ مدتی است که هم #هالیوود و هم #سینمای_اروپا، تعارفات و پیرایهها را کناری گذاشتهاند و بهصراحت و عیان مفاهیم بسیار شوم و تاریکی را به تصویر میکشدند، چنان که گویی در حال آمادهسازی اذهان برای عادیپنداری آن مفاهیم شوم هستند.
2️⃣ #درهمآمیزی نژاد انسان با سایر جانوران و شکلگیری موجوداتی موسوم به #هیبرید (دورگه) مدتی است که بسامدی بالا و معنادار در محصولات سینمای غربی یافته است.
3️⃣ انیمیشن «آرلو: پسر تمساحی» محصول نتفلیکس، یکی از سمّیترین محصولات سال ٢٠٢١ در این زمینه بود و سریالی دیگری از نتفلیکس با عنوان «دندان شیرین» که پخش آن امسال آغاز شد، باز دربارهٔ همین مفهوم است. [نقد این دو فیلم و سریال قبلاً در سایت و کانالهای اندیشکده منتشر شد.]
4️⃣ فیلم Lamb (برّه)، محصول سال ٢٠٢١ کشور ایسلند به کارگردانی «والدمار جوهانسون» که نمایندهٔ این کشور در جایزه اسکار است، یکی از وحشتناکترین و شومترین آثار با محوریت همین مفهوم خبیثانه است.
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ نقد فیلم Lamb (برّه)
🎬 داستان فیلم
1️⃣ زوجی با نامهای اینگوار و ماریا که پیشهٔ آنها زراعت و دامپروری است، در منطقهای دورافتاده در کوهستانهای ایسلند زندگی میکنند. ایندو تجربهٔ تلخ مرگ دختربچهٔ خود با نام «آدا» را دارند.
2️⃣ روزی اتفاقی عجیب میافتد و یکی از میشهای این زوج، برّهای بسیار عجیب بهدنیا میآورد. برّهای با سر گوسفند و پیکرهای شبیه انسان که آشکارا یک «هیبرید» است.
3️⃣ مِهر این موجود عجیبالخلقه بر دل ماریا و سپس اینگوار مینشیند و آنها دقیقاً شبیه به یک طفل انسانی او را بزرگ میکنند. همزمان میش مادر مرتب پشت پنجرهٔ اتاقی که این موجود در آن است، میایستد و او را صدا میزند.
4️⃣ در یکی از شبها، ماریا از صدای میش مادر به ستوه میآید و با تفنگ آن را میکشد و در جایی در همان نزدیکی دفن میکند.
5️⃣ موجود عجیبالخلقه بزرگ و بزرگتر میشود و سر گوسفندی و پیکرهٔ کاملاً انسانی با یک دست شبیه انسان و یک دست سمدار پیدا میکند که بسیار خوفآور و شوم است. این زوج نام دختر از دست رفتهٔ خود را بر او میگذارند.
6️⃣ در این میان، حضور «پتر»، برادر اینگوار در آن خانه، قرار است نماد «عقل سلیم» جامعه باشد. او ابتدا مرتب یادآور میشود که این موجود، کودک انسان نیست، بلکه یک «حیوان» است، ولی با برخورد شدید برادر و همسر برادرش مواجه میشود.
7️⃣ پتر حتی نیمهشبی «موجود» را از اتاق آن زوج برمیدارد و با تفنگ به علفزار میبرد تا خلاصش کند، اما «مِهر» موجود بر دل او نیز مینشیند و از قضا رابطهٔ عاطفی بسیار نزدیکی با «آدا» پیدا میکند!
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ نقد فیلم Lamb (برّه)
🎬 ادامه داستان و نقد فیلم
1️⃣ لازم به ذکر است که قرار دادن سوژه، یعنی موجود شوم و عجیبالخلقه، یا همان #هیبرید که حاصل آمیزش انسان با غیرانسان است، در «وضعیت عاطفی»، عمدتاً محور اصلی این نوع آثار هدفمند و خبیثانه است.
2️⃣ هوشمندانهترین شیوه در برآوردن هدف #عادینمایی، جلب توجه عاطفی شخصیتهای فیلم (و بالتبع تماشاگران) به آن موجود عجیب است. نفسِ انتخاب «برّه» (نماد معصومیت در دنیای حیوانات)، جدای از ملاحظات دراماتیک، مبتنی بر شناخت دقیق روانشناختی مخاطب است.
3️⃣ ضمن اینکه فیلمساز، شیطنتی آشکار در بازی با نماد عیسی (ع) در فرهنگ مسیحی صورت میدهد، چرا که #برّه_خداوند از القاب مهم حضرت عیسی در کتاب مقدس است و اشاره به معصومیت او در هنگام #تصلیب با هدف بازخریدن گناه نوعِ بشر دارد (طبق روایت مسیحی).
4️⃣ اما سکانس پایانی و صحنهی ظهور و حضور «پدر» واقعی آن موجود قوچ-انسان، تکمیلکنندهی پازل تاریک فیلم والدمار جوهانسون است. این موجود مخوف که نیمهانسان، نیمهقوچ است، اینگوار را میکشد و «آدا» را با خود میبرد.
5️⃣ نکتهی اساسی اینجاست که این موجود مخوف شبیه یکی از معروفترین تجلیات #لوسیفر یا #ابلیس در فرهنگ لاتین است. موجود موسوم به #بافومت که اولینبار در نقاشی «بز شبت» اثر «الیفاس لِوی» جادوگر و کابالیست معروف فرانسوی قرن نوزدهم ظاهر شد، معروفترین وجه ابلیس در غرب است.
6️⃣ «آدا» بلاتردید تجسّم بافومت است. «فرزند شیطان» به دامان گرم زوج انسانی راه مییابد و آنگاه که از آب و گل در آمد، «پدر»ش بهدنبال او میآید. در اینجا نیز فیلمساز با دیگر لقب عیسی (ع) یعنی #فرزند_انسان بازی میکند و با به تصویر کشیدن #فرزند_شیطان در قالب یک «برّه معصوم»، تقابلسازی صورت میدهد.
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ هانا آرنت: از انقلاب تا اصلاحات در ایران (۴)
1⃣ مترجمان سکولار، بنیانگذاران #صهیونیسم_سیاسی را نمونهٔ ناب آزادیخواهی و خشونتگریزی معرفی میکردند، اما از انقلاب اسلامی ایران چهرهای «خونین و بدفرجام» میآفریدند. در عوض، همینان از «انقلاب آمریکا» که یک #کودتای_ماسونی است، تصویری زیبا میساختند؛ تصویر یک الگوی آرمانی!
2⃣ پس از چاپ کتاب «خشونت»، فولادوند در خرداد ١٣۶١ ترجمهٔ کتاب «انقلاب» را به بازار فرستاد؛ کتابی که CIA در جمعآوری منابع و مدارک آن به #هانا_آرنت کمک کرد و تبلیغی سیاسی برای انقلاب آمریکا است.
3⃣ آرنت در تفسیرش از انقلاب، «شورش بوداپست» (١٩۵۶) را بهعنوان «نمونهٔ یک انقلاب اصیلِ آزادیخواهانه» ستود! شورشی که تحلیلگران سازمان جاسوسی #سیا رسماً آنرا بهعنوان یکی از سرچشمههای #کودتای_مخملی دانستهاند!
4⃣ #هانا_آرنت كه «شورش بوداپست» (بهعنوان یكی از سرچشمههای كودتاهای مخملی) را نمونهٔ «یک انقلاب اصیلِ آزادیخواهانه» معرفی میكرد، در عین حال، یکی از مخالفان سرسخت قیام سیاهپوستان برای کسب «حقوق مدنی» بهشمار میرفت و «بارها قربانیان تبعیضنژادی در آمریکا را بهسبب مبارزاتشان سرزنش کرد»!!
5⃣ از نگاه آرنت #انقلاب_آمریکا «نمونهٔ موفق همهٔ انقلابهای مدرن» است و دیگر انقلابها را هم باید با آن «الگوی آرمانی» سنجید تا اصالتشان محک بخورد!
6⃣ آرنت همواره از حمایت #لیبرالهای_یهودی در سازمان CIA برخوردار بود. هرگاه اعتبار نظریههایش فرو میریخت، نشریات روشنفکریِ این سازمان، همچون «پارتیزان ریویو» یا «امریکن اسکالر» برای دفاع از او به میدان میآمدند.
✍ پیام فضلینژاد
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ هانا آرنت: از انقلاب تا اصلاحات در ایران (١)
💥 تنها مسلکی که من به آنها تعلق داشتم، «صهیونیستها» بودند. / هانا آرنت
1⃣ آیا سال ١٣۵٨ #عزتالله_فولادوند اتفاقی سراغ ترجمهٔ آثار #هانا_آرنت یهودی رفت تا آثار او را به کتب مرجع دانشگاهی تبدیل کند و ٣٠سال بعد نیز از سر اتفاق، تئوریهای این زن #یهودی به کمک پروژهٔ #کودتای_سبز در ایران آمد؟!!
2⃣ چنانکه کتاب آرنت با نام «مسئولیت شخصی در رژیمهای دیکتاتوری» با تبلیغات وسیع سازمان جاسوسی CIA در ایران به رسالهای مرجع برای #براندازی تبدیل شد!
3⃣ رادیو زمانه (ارگان سرویس اطلاعات هلند) کتاب «هشت تمرین در اندیشه سیاسی» آرنت را برای «ایجاد دگرگونیهای سیاسی» منتشر کرد، سپس «نشر اختران» همان ترجمه را روانهٔ بازار کتاب ایران ساخت و برندهٔ جایزهٔ کتاب فصل #وزارت_ارشاد هم شد!!
4⃣ کار به جایی رسید که #جریانی_مشکوک در سازمان میراث فرهنگی (بهریاست #اسفندیار_رحیممشایی) برای #محسن_ثلاثی بهسبب ترجمهٔ کتاب «توتالیتاریسم» هانا آرنت و کتاب «سامان سیاسی در جوامع دستخوش دگرگونی» از #ساموئل_هانتینگتون بزرگداشت گرفت!!
5⃣ دو کتابی که براساس پروژهٔ مشترک #بنیاد_راکفلر، بنیاد فورد و بنیاد کارنگی با #آژانس_اطلاعات_مرکزی آمریکا تحریر شدند و از آثار مرجع در عرصهٔ #کودتای_مخملی محسوب میگردند!
✍ پیام فضلینژاد
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ هانا آرنت: از انقلاب تا اصلاحات در ایران (٢)
1⃣ #عزتالله_فولادوند دی ١٣۵٩ و خرداد ١٣۶١ دو کتاب خشونت و انقلاب از هانا آرنت #یهودی را به چاپ رساند.
2⃣ کلید ترجمه و انتشار پیاپی کتابهای آرنت از نخستین سال پس از #انقلاب در دست تحلیلگران وزارت امورخارجهٔ #آمریکا بود، چون از نگاه آنان رواج فلسفهٔ سیاسی هانا آرنت در ایران میتوانست تصویر یک رژیم #دیکتاتوری را از «ماهیت جمهوری اسلامی» نزد مردم بسازد و به نسل جدید ایرانیان، راه مبارزه با #اقتدار_دینی را بیاموزد!
3⃣ #هانا_آرنت چهرهٔ برجستهٔ #جاسوسی_آکادمیک در قرن بیستم، نسب از #اشراف_یهود و خانوادههای #سکولار میبرد. زنی که هم در قامت یک تئوریسین سیاسی ظاهر گشت و هم در کسوت یکی از رهبران سازمان بینالمللی #زنان_صهیونیست.
4⃣ از سال ١٩٣۵ رهبری چندین عملیات امنیتی این سازمان را برای اشغال تدریجی #فلسطین برعهده داشت و در مقام «فرمانده عملیات» #یهودیان را تا استقرار در سرزمینهای اشغالی همراهی میکرد، چون تأسیس رژیم صهیونیستی را «ضرورتی سیاسی» میدانست!
5⃣ آرنت در محافل صهیونیستی بهدلیل فعالیتش برای مهاجرت #جوانان_یهودی به فلسطین شهرتی به هم زده بود و از سال ١٩۴١ به برجستهترین حامی تأسیس #ارتش_یهودی برای تداوم حیات صهیونیستها تبدیل شد تا نقش مؤثری در جنگ علیه فلسطینیها ایفا کند!
6⃣ وی در سال ١٩۴٨ به سِمَت مدیر اجرایی طرح #بازسازی_فرهنگی_یهود رسید. ابتدای دههٔ ١٩۵٠ همکاری رسمیاش را با CIA آغاز کرد و به حلقهٔ روشنفکران این سازمان در مجله «پارتیزان ریویو» رفت.
✍ پیام فضلینژاد
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter