eitaa logo
رسام
1.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
3 فایل
رسانه فرهنگی خبری مردم محور راه های ارتباطی ؛ تبلیغات: @Adminrasam انتقاد پیشنهاد ارسال سوژه: @Admin_ersal
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ یک بیماری همه گیر دیگر ؟ اگر چه چین شیوع بیماری تنفسی همه گیر را رد کرده است اما بیمارستان‌های سراسر کادر پزشکی خود را برای حالت فوق العاده ای بروز یک بیماری و با توجه به افزایش شدید کودکان مبتلا به تب،فراخوان کرده اند. این تصویر ها وضعیت شلوغ بیمارستان کودکان پکن را در 21 نوامبر و 23 نوامبر نشان می دهد. People and staff in children's hospitals across mainland China report that pediatric and emergency departments are crowded, with people queuing for late-night consultations in long lines. در این چند روز خبر آمده بود که شیوع مرموز پنومونی در چین رخ داده است بخش آزمایشگاه بیمارستان شماره 2 دانشگاه جیلین، شهر چانگچون، استان جیلین بیش از حد شلوغ است! پکن و تیانجین هم شلوغه! سازمان جهانی بهداشت از چین خواست تا در مورد وضعیت ذات الریه ناشی از مایکوپلاسما گزارش دهد 🆔 @raasaam
🌐 آخرین اخبار ⛔ در برخی رسانه های جهان از آزادی اسیران «کودک» و زیر هجده سال غزه ای اشاره میشود تا اینگونه القا شود که اسرای غزه ای نظامی اند 🎥ویدیو اول: یکی از نوجوانان آزاد شده از زندان صهیون ها 🔺 ویدئو ۲: سجده شکر نوجوانان آزاده بر خاک فلسطین 🔺ویدئو۳: بوسه نوجوان اسیر فلسطینی بر دست مادر ✅ ویدئو ۴: دختر ۲۳ ساله‌ی فلسطینی بعد از ۹ سال اسارت، امروز در مبادله‌ی اسرا آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش برگشت. مادرش از شدت احساسات از هوش رفت. 🔺ویدئو۵و۶ :لحظه ورود اسرای فلسطینی از اتوبوس های صلیب سرخ 🔺 ویدئو ۷: زندانی آزاد شده سارا عبدالله از نابلس: من به حماس افتخار می کنم و غزه را بسیار دوست دارم و به محمد الضیف و السنوار افتخار می کنم، زیرا آنها تنها کسانی بودند که در کنار ما ایستادند، متشکرم. 🔺تصاویر ۸و۹: اسرایی که پس از هفت و هشت سال از زندان صهیون ها آزاد شدند 🆔 @raasaam
رسام
🔰 وقتی با یک سیاست مواجه می‌شویم چطور باید تشخیص دهیم عادلانه هست یا خیر؟ ▫️سفهاء چه کسانی هستند؟ آ
قصه پر غصه 👤امام خمینی ره خطاب به حکومت طاغوت میگفتند: اگر اوقاف دست ما باشد آن وقت می بینید که حتی یک فقیر هم باقی نخواهد ماند (تصویر دوم) ⚠️حالا اوقاف دست ماست اما در این زمینه آنقدر از آرمان امام خمینی دور شده ایم که محمود کریمی میگوید: «از دست سازمان اوقاف و شخص آقای خاموشی خسته شدیم بعد از از چیذر خواهیم رفت و دیگر اینجا مراسم نخواهیم گرفت» (ویدیو ۱) 👈این حال افراد صاحب نفوذ و قدرتمندی چون محمود کریمی است که درباره اوقاف ابهام و گله دارند، حال باید پرسید درباره مردم عادی وضعیت چگونه است؟ 🔺برخی پرونده های اوقاف تا جایی مبهم است که چند نماینده مجلس ادعا میکنند به خاطر پیگیری ها تهدید شدند و دچار مشکلاتی شدند. 👤بطور مثال لطفی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس خردادماه گفته بود: پرونده سواستفاده ۱۵۰ هکتاری عروس رییس اوقاف، جزو پرنده های کوچک است! و رییس اوقاف در مورد پرونده ها پاسخگو نیست همچنین مثال میزند: اموال مردم به دلیل نبودن اسناد مدون به اشتباه وقفی اعلام میشود! و در منطقه رزن با وجود اینکه اوقاف به تخلفات «سازمان اوقاف زمان شاه» در وقفی اعلام کردن اموال مردم آگاه است اقدامی در این زمینه نمیکند! 🔺در همین رابطه جعفرزاده ایمن آبادی گفته بود: ماجرای عروس رییس اوقاف با همه اهمیت دربرابر دیگر پرونده های اوقاف تعجب آور نیست! وی ادعا کرد پیگیری تخلفات اوقاف یکی از دلایل رد صلاحیت اوست و بارها تهدید شده است وی همچنین میگوید اوقاف با اجتهادهای شخصی در وقف و شروط واقف دخالت میکند و در رابطه با نظارت بر اوقاف ضعف قانونی وجود دارد (تصاویر مطالعه شود) 🆔 @raasaam
رسام
🔰 کنش‌گری اجتماعی عفیفانه... ✍عالیه سادات خیلی از بانوان، حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را الگوی کنشگ
🔰 سلام الله علیها زن خانه‌دار یا جهادگر سیاسی؟ ▫️زن مسلمان محصور در پستوی خانه یا فعال اجتماعی؟ ▫️زن مسلمان، دیدگاه جنسیتی یا نگاه هویتی ؟ 🔺در نگاه دین اسلام، زن مسلمان از هویت و کرامت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به جایگاه حداقلی که اعراب در دوران جاهلیت برای یک زن قائل بودند، پیامبر اسلام تلاشهای فراوانی در تصحیح و ترمیم این دیدگاه نمود. حذف خرافات از بطن زندگی مردم و ارزش گذاشتن به شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها ازجمله تلاشهای مؤثری بود که پیامبر در این زمینه مبذول داشتند. 🔺در آموزه‌های دین، تناسب میان نظام تکوین و نظام تشریع منجر به مرزبندی دقیق حقوق و وظایف زنان و مردان میگردد. پیامبر به‌ عنوان الگو و اسوه در زمان حیاتشان در جریانهای مختلف به حضور زنان در عرصه‌های سیاسی اجتماع اشاره کرده و رعایت حریم ها و تکیه بر ضوابط را شرط حضور معرفی میکردند. ⚠️ بعد از وجود مقدس پیامبر و شرایطی که در آن دوران پیش آمد ترس این مطلب بود که دوباره نگاه جنسیتی به زن بر نگاه هویتی به او تقدم یابد. علاوه بر این ما با دینی روبرو هستیم که بشریت را با دید جمعی می نگرد؛ قرآن نیز هرگاه در رابطه با ارزش‌های والای انسانی صحبت میکند زنان و مردان را همسان معرفی مینماید. 🔺خداوند در قرآن میفرماید: «إِن َّالْمُسْلِمِین وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِین وَالْمُؤْمِناتِ وَالْقانِتِین وَالْقانِتاتِ وَالصََّادِقِین وَالصََّادِقاتِ وَالصََّابِرِین وَالصََّابِراتِ وَالْخاشِعِین وَالْخاشِعَاتِ وَالْمُتصَدَِّقِین وَالْمُتصَدَِّقاتِ وَالصََّائِمِین وَالصََّائِمَاتِ وَالْحَافِظِین فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظاتِ وَالذ َاکرِین اللهَ کثِیرًا وَالذاکراتِ أ عَدََّالله ل هُمْ مَغْفِرةً وَأجْرًا عَظِیمًا» (احزاب، 35) در این آیه ویژگی‌هایی همچون ایمان، صداقت، روزه و خویشتنداری و...برای هر دو جنس مرد و زن آمده است و مختص به یک گروه خاصی نیست. در آیه دیگری خداوند وظیفه‌ای مثل امر به معروف و نهی از منکر را که یک وظیفه اجتماعی است مختص به زنان و مردان مؤمن می‌داند و میفرماید: «وَالْمُؤْمِنُون وَالْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أوْلِیاءُ بَعْضٍ، یأْمُرُون بِالْمَعْرُوفِ وَینْهَوْن عَنِ الْمُنْکرِ» (توبه، 71) 👈بنابراین نقش هدایتگری و احساس مسئولیت نسبت به اجتماع بر عهده هر مرد و زن مؤمنی است. ❎در رابطه با فعالیتهای سیاسی و اجتماعی زن، عده‌ای نگاهشان متوقف بر افکار سنتی بوده و پستوی خانه را تنها فضای مناسب برای زن معرفی میکنند. عده‌ای دیگر نیز به بهانه یکسان‌سازی حقوق زن و مرد، حضور زن در جامعه را آزاد و رها دانسته و هیچ قیدی برای آن در نظر نمیگیرند. 👈 اما در نگاه اسلام زن میتواند و حتی گاهی باید در فعالیتهای اجتماعی و سیاسی جامعه‌اش حضور و دخالت نماید البته به شرط رعایت حریم ها و در نظر گرفتن ضوابط منطبق بر شان زنان. 🔺با توجه به سیره حضرت زهرا سلام الله علیها درمی‌یابیم که ایشان هم در خانه به بهترین وجه مسئولیت خویش را ایفا می نمودند و هم هنگام نیاز، به فعالیتهای اجتماعی و سیاسی می پرداختند. ایشان در دامان رسول خدا رشد یافته و کاملا متوجه این موضوع هستند که نگاه جنسیتی به زن نگاهی مخرب است لذا رسالت خویش را به عنوان یک زن در دفاع از ولایت به خوبی به انجام رساندند. 🔺در جریان غصب فدک، موضوع، بازپسگیری یک ملک نبود بلکه موضوع اصلی استیفای حق بود؛ به همین دلیل حضرت زهرا همراه زنان بنی هاشم به مسجد میروند و خطبه میخوانند و به استیضاح حاکم وقت میپردازند.نگاه همراه با نقد حضرت زهرا نسبت به مسائل پیرامون خود، بیانگر این امر است که زنان نیز میتوانند در عرصه فعالیتهای سیاسی و اجتماعی ورود پیدا کنند 🔺ایشان در ترویج و آموزش این نوع تفکر به زنان مهاجر و انصار تالش فراوانی نمودند. در جریان ظلم به حضرت علی علیه السلام چهل شبانه روز دست فرزندان خویش یعنی حسن و حسین علیهم السلام را میگرفتند و به در خانه مهاجرین و انصار رفته و به آگاه سازی آنها اقدام می نمودند. حتی گریه های حضرت زهرا بر سر قبر پیامبر و ذکر مرثیه هایی در فقدان پدر نوعی روش مبارزاتی محسوب میشد تا ایشان بدین شکل افکار عمومی جامعه را بیدار سازند. 🔺 روند مبارزه سیاسی حضرت حتی در نوشتن وصیت نامه ایشان نیز مشهود بود. ایشان در وصیتنامه خویش به حق بودن ولایت حضرت علی علیه السلام اشاره میکنند و اینگونه همچون سیاستمداری آگاه به رسوایی دشمن می پردازند واز این حیث میتوان اعتراف کرد که ایشان هم زنی خانه دار و هم جهادگری سیاسی بودند [ برگفته از ویژه نامه ریحانة النبی / کاری از نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤاالت دینی در اصفهان ] 🧷 در همین رابطه بخوانید: 🔺کنش‌گری اجتماعی عفیفانه حضرت زینب(س) 🔺حضرت معصومه(س) فقیه فعال اجتماعی 🆔 @raasaam