eitaa logo
رادیو فکرت
1.7هزار دنبال‌کننده
551 عکس
177 ویدیو
40 فایل
💠 #رادیو_فکرت محلی برای اندیشیدن 🔻 با آخرین صوت‌ها در حوزه‌های: 🔸️اسلام‌شناسی 🔹️ اخلاقی 🔸️ علوم سیاسی 🔹️ فلسفه 🔸️ تاریخ 🎙 در رادیو فکرت همراه شما هستیم 📩 ارتباط با ادمین : @moosavi1380
مشاهده در ایتا
دانلود
عدالت؛ محور حکومت موعود.mp3
4.02M
💠 عدالت؛ محور حکومت موعود 🎙 استاد سلیمانیان 🔸 یکی از ویژگی‌های حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، عدل و قسط است؛ یعنی همه چیز در این حکومت سرجای خودش می‌باشد و به هیچ کس و هیچ چیزی ظلمی نمی‌شود. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 rubika.ir/radiofekrat 🆔 eitaa.com/radiofekrat
tekno krat-1.mp3
6.31M
📻مدیریت تکنوکرات‌ها 💠بخش اول 🔹برخی از جامعه شناسان و سیاست مداران نگاه خوبی نسبت به تکنوکراسی ندارند. به طور مثال «آلوین اِم واین برگر» می‌گوید: «تکنوکرات‌ها می‌توانند سؤال و حتی سؤالاتی مهم را در حوزه سیاست گذاری مطرح کنند ولی پاسخ به اون سؤالات بر عهدۀ آن‌ها نیست. بنابراین اعطای حق سیاستگذاری عمومی به تکنوکرات‌ها مسئله ساز خواهد شد.» 🔹در حقیت تکنو کراسی ارتباط بسیار نزدیکی با علم زدگی دارد. در این نگاه مدیریت بر اشیاء، مقدم بر مدیریت بر انسان‌هاست و فرد تکنوکرات تصور می‌کند بهتر از بقیه، نیاز‌ها را می‌فهمد. این خود خواهی و خود پرستی در فرد تکنوکرات نه تنها مخرب است بلکه باعث ظهور ناکامی‌هایی در این نظریه شده و میزان نفوذ آن را به شدت کاهش داده و از اعتبار آن کم کرده است. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 rubika.ir/radiofekrat 🆔 eitaa.com/radiofekrat
tekno krat-2.mp3
7.48M
📻مدیریت تکنوکرات‌ها 💠بخش دوم 🔹باید دقت کنیم که وقتی سلطه و حاکمیت چیزی را بر خودمان می‌پذیریم، مجبوریم قوانین و دستورات آن را هم بپذیریم. یعنی حاکمیت فن و ماشین به معنای قبول نظم و قوانین ماشینی است. به یه عبارت دیگر در اتخاذ سیاست‌ها و تصمیم گیری‌ها، عوامل فنی و ماشینی، نقش اول را داشته و از سایر عوامل مثل: ارزش‌های انسانی و اخلاقی و دینی صحبتی نخواهد شد. 🔹دلیل این نگاه بر می‌گردد به هدف این جریان. یعنی چون در تکنوکراسی هدف نهایی توسعه و منظور توسعه‌ای است که از طریق اعداد ریاضی بدست می‌آید، در نتیجه ارزش‌های انسانی و اخلاقی جایگاهی نخواهند داشت. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 rubika.ir/radiofekrat 🆔 eitaa.com/radiofekrat
25.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻مدیریت تکنوکرات‌ها 💠بخش اول 🔹برخی از جامعه شناسان و سیاست مداران نگاه خوبی نسبت به تکنوکراسی ندارند. به طور مثال «آلوین اِم واین برگر» می‌گوید: «تکنوکرات‌ها می‌توانند سؤال و حتی سؤالاتی مهم را در حوزه سیاست گذاری مطرح کنند ولی پاسخ به اون سؤالات بر عهدۀ آن‌ها نیست. بنابراین اعطای حق سیاستگذاری عمومی به تکنوکرات‌ها مسئله ساز خواهد شد.» 🔹در حقیت تکنو کراسی ارتباط بسیار نزدیکی با علم زدگی دارد. در این نگاه مدیریت بر اشیاء، مقدم بر مدیریت بر انسان‌هاست و فرد تکنوکرات تصور می‌کند بهتر از بقیه، نیاز‌ها را می‌فهمد. این خود خواهی و خود پرستی در فرد تکنوکرات نه تنها مخرب است بلکه باعث ظهور ناکامی‌هایی در این نظریه شده و میزان نفوذ آن را به شدت کاهش داده و از اعتبار آن کم کرده است. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 rubika.ir/radiofekrat 🆔 eitaa.com/radiofekrat
🔅 محفل فکرت؛ تجربه‌‌ی متفاوت نخبگان؛ 💠 دومین محفل گفت‌وگو محور با حضور استاد پارسانیا 🔻 عناوین برتر سخنان استاد حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در دومین محفل گفت‌و‌گو محور فکرت: 📌 تا فقه و فلسفه اسلامی برای تک تک و کوچک‌ترین واحدها، موضوعات و مسائل ساحت‌های فردی و اجتماعی(سازوکار) طراحی نکند، حاکمیت اندیشه‌ی دینی در ساحت‌های فردی و اجتماعی محال است. 📌 لیبرالیسم و کاپیتالیسم و اومانیسم بر اساس اصول خود برای مسائل و موضوعات در ساحت‌های فردی و اجتماعی جوامع خود ساز و کار طراحی کرده است که که عمدتا پشتوانه‌اش تجربی و فناوری است. 👇👇👇👇👇👇 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 rubika.ir/radiofekrat 🆔 eitaa.com/radiofekrat
پارسانیا_1.mp3
44.2M
محفل فکرت؛ تجربه‌‌ی متفاوت نخبگان؛ 💠 دومین محفل گفت‌وگو محور با حضور استاد پارسانیا 🔻 عناوین برتر سخنان استاد حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در دومین محفل گفت‌و‌گو محور فکرت: 📌 تا فقه و فلسفه اسلامی برای تک تک و کوچک‌ترین واحدها، موضوعات و مسائل ساحت‌های فردی و اجتماعی(سازوکار) طراحی نکند، حاکمیت اندیشه‌ی دینی در ساحت‌های فردی و اجتماعی محال است. 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 rubika.ir/radiofekrat 🆔 eitaa.com/radiofekrat
30.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻مدیریت تکنوکرات‌ها 💠بخش دوم 🔹باید دقت کنیم که وقتی سلطه و حاکمیت چیزی را بر خودمان می‌پذیریم، مجبوریم قوانین و دستورات آن را هم بپذیریم. یعنی حاکمیت فن و ماشین به معنای قبول نظم و قوانین ماشینی است. به یه عبارت دیگر در اتخاذ سیاست‌ها و تصمیم گیری‌ها، عوامل فنی و ماشینی، نقش اول را داشته و از سایر عوامل مثل: ارزش‌های انسانی و اخلاقی و دینی صحبتی نخواهد شد. 🔹دلیل این نگاه بر می‌گردد به هدف این جریان. یعنی چون در تکنوکراسی هدف نهایی توسعه و منظور توسعه‌ای است که از طریق اعداد ریاضی بدست می‌آید، در نتیجه ارزش‌های انسانی و اخلاقی جایگاهی نخواهند داشت. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 rubika.ir/radiofekrat 🆔 eitaa.com/radiofekrat
| جریان‌شناسی تاریخ و اندیشه معاصر ارائه دهنده: 👤 دکتر موسی نجفی؛پژوهشگر حوزه تاریخ 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 rubika.ir/radiofekrat 🆔 eitaa.com/radiofekrat
نجفی.mp3
16.78M
| جریان‌شناسی تاریخ و اندیشه معاصر ارائه دهنده: 👤 دکتر موسی نجفی؛پژوهشگر حوزه تاریخ 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 rubika.ir/radiofekrat 🆔 eitaa.com/radiofekrat
مناظره با میلاد دخانچی چالش‌های حجاب و گشت ارشاد- آذر ۱۴۰۱.mp3
45.83M
🎙 | ✅ چالش‌های حجاب و گشت ارشاد 👤حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 👤دکتر میلاد دخانچی؛ پژوهشگر مطالعات فرهنگی •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 rubika.ir/radiofekrat 🆔 eitaa.com/radiofekrat
هرمنوتیک و اصول فقه.mp3
16.89M
📻 مقایسه با علم 🎙دکتر عبدالحسین خسروپناه 🔹به نظر می‌رسد در مورد ارتباط هرمنوتیك و اصول فقه حداقل دو پرسش را می‌توان مطرح كرد: 1. آیا در تفهیم و تفاهم میان كتاب و سنت از یك طرف، و فقیه در حال استنباط، ازطرف دیگر، اشكال هرمنوتیكی، به گونه‌ای كه مطرح شد، پیش می‌آید؟ 2. آیا مباحث جاری در بخش الفاظ از اصول فقه اسلامی، ناظر به حل مشكل هرمنوتیكی به شیوه معمول در حوزه‌های غربی معاصر است؟ به تعبیر دیگر، آیا می‌توان از مباحث مورد اشاره، كه به طور سنتی به صورتی مستقل از هرمنوتیك در اصول فقه مطرح شده‌اند راه‌هایی جهت حل مشكل هرمنوتیك استخراج و ارائه كرد؟ •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 rubika.ir/radiofekrat 🆔 eitaa.com/radiofekrat
7227fcd58b186f20c1e03da5cc133b547024eb21.mp3
20.22M
📻نقد و بررسی کثرت گرایی دینی و قرائت تعدد حجت 🎙دکتر قدردان قراملکی 🔸تکثرگرایی دینی از مباحث فلسفه دین و به معنی اعتقاد به حقانیت یا نجات‌بخشی همه یا مجموعه‌ای از ادیان در عصر واحد می باشد. قرآن حقانیت طولى شرایع انبیاى الهى را مى‌پذیرد و همه آنها را در عصر خود اسلام به معنای واقعی کلمه مى داند؛ اما حقانیت عرضى ادیان را نمى پذیرد. آیات قرآنى علاوه بر دلالت بر انحصار دین حق در اسلام و نفى پلورالیسم و تکثّرگرایى دینى، به صراحت با بعضى از اصول و مبانى پلورالیسم، مخالف است و آن را ابطال مى کند. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 rubika.ir/radiofekrat 🆔 eitaa.com/radiofekrat