eitaa logo
رادیـــو ســایــه بـان 📻
8هزار دنبال‌کننده
102 عکس
172 ویدیو
7 فایل
با سایه‌بان از سایه‌ها گذر کنیم و به روشنایی برسیم ارتباط با ادمین : @Radio_Sayeban 💳 شماره کارت کانال: 6037997750012545 آدرس تلگرام: https://t.me/radiosayeban
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حجاب، یک قانون مردسالارانه؟! چرا به جای نگاه آقایون، به حجاب خانوما گیر میدن؟! رادیو سایه‌بان👇👇 ╔═🍃🌸════╗ @radiosayeban ╚════🌸🍃═╝
این سوال تو ذهن خیلی از خانوما هست!
✒حق آزادی (۱۴) کسانی که طرفدار گرایش اول هستند و هر گونه حاکمیتی حتی حاکمیت خدا را نفی می‌کنند منظورشان همین نفی حاکمیت بالاصاله است ، ولی حاکمیتی را که به انتخاب و اراده آزاد خود انسان‌ها باشد می‌پذیرند. آنان می‌گویند هر انسانی حاکم بر سرنوشت خویش است ، ولی می‌تواند به انتخاب و اختیار خود ، به انسان دیگری نیز حق حاکمیت و حکومت بر خود را بدهد. دموکراسی چیزی غیر از این نیست که انسان حاکمیت غیر را نمی‌پذیرد مگر اینکه خود به آن غیر حق حاکمیت و دخالت در سرنوشت خود را داده باشد. ╔═🍃🌸════╗ @radiosayeban ╚════🌸🍃═╝
✒حق آزادی (۱۵) تفاوت عمده نگرش اسلامی با دموکراسی غربی در همین نقطه است که حق حاکمیت اصالتاً از آن کیست. دموکراسی می‌گوید از آن خود انسان است و اسلام می‌گوید از آن خداست. دموکراسی میگوید حتی خدا حق حاکمیت ندارد چه برسد به پیامبر و امام و ولی فقیه. فقط انسان است که می‌تواند حق حاکمیتش را به کسی واگذار کند. تا مردم با رای خود به کسی اجازه حکومت ندهند هیچ کس حق حاکمیت بر آن‌ها را ندارد. این نظر منحصر به غربیان نیست. امروزه کم نیستند به ظاهر مسلمانانی که چنین اعتقادی دارند. هستند کسانی که صریحا می‌گویند امیرالمومنین علیه السلام هم اگر حق حاکمیت داشت به دلیل آن بود که مردم آمدند و با آن حضرت بیعت کردند. اگر مردم به او رای نداده بودند علی علیه اسلام هیچ گاه حق حاکمیت نداشت. پس آزادی در اصطلاح حقوق و سیاست دنیای معاصر به معنای نفی حاکمیت هر کسی غیر از انسان بر اوست. ╔═🍃🌸════╗ @radiosayeban ╚════🌸🍃═╝
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نه به کمربند اجباری! ╔═🍃🌸════╗ @radiosayeban ╚════🌸🍃═╝
‼️روایتی مهم‼️ امام حسن عسکری علیه السلام به نقل از امام صادق علیه السلام فرمودند : علماءِ شیعیان ما کسانی هستند که از مرزهایی که شیطان و لشکریانش (هرچند از جنس انسان) وارد می‌شوند ، محافظت می‌کنند. و آنها را از تسلط بر شیعیانی که (از نظر شناخت و آگاهی از دین) ضعیف هستند مراقبت می‌کنند. آگاهی باشید که هر کس چنین وظیفه ای را به عهده بگیرد از کسانی که با دشمنان خارجی مبارزه می‌کند هزار هزار مرتبه بالاتر است ؛ چرا که اینان از دینِ دوست داران ما دفاع می‌کنند. و مجاهدان، از دنیا و بدن های دوستداران ما دفاع می‌کنند. بحار الانوار،ج۲،ص۵ (نرم افزار جامع الاحادیث) ╔═🍃🌸════╗ @radiosayeban ╚════🌸🍃═╝
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جریان فدک، سناریوی ناکام دستگاه خلافت 🏴 جلسه اول رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
استاد این صوت ها ، یکی از متخصصان زحمت کشیده در تاریخ اسلام هستن. تحلیل زیبا و کمتر شنیده شده ای از غصب فدک ارائه میدن.👌 گوش دادن این مجموعه صوت ها رو به مبلّغ ها هم توصیه میکنیم.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جریان فدک، سناریوی ناکام دستگاه خلافت 🏴 جلسه دوم رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
🔊 جهاد تبیین 🔊 🔻 قاضی نورالله شوشتری در کتاب "احقاق الحق و ازهاق الباطل" جمله ای را از امیرالمومنین علیه السلام در جنگ صفین نقل میکنه که جالبه : امیرالمومنین علیه السلام میفرماید : ... وَالله لَو عَلِمتُ أنَّ المُداهَنَةَ تَسَعُني في دينِ الله لَفَعَلتُ ، ولَكانَ أهوَنَ عَلَيَّ في المَؤونَةِ ، ولكِنَّ الله لَم يَرضَ مِن أهلِ القُرآنِ بِالإِدهانِ وَالسُّكوتِ ، واللهُ يُعصى . ... سوگند به خداوند، اگر براى سازش در دين خداوند، راهى مى‌جُستم، بدان عمل مى‌كردم و هزينه اش بر من آسان‌تر بود؛ ولى خداوند نمى‌پسندد كه پيروان قرآن، سازش و سكوت كنند، در حالى كه خداوند، معصيت مى‌شود» منبع:احقاق الحق،ج۸،ص۲۲۸ رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جریان فدک، سناریوی ناکام دستگاه خلافت 🏴 جلسه سوم رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
✔️ نقلی از ابن تیمیه(پیامبر وهابیت و سلفی ها!) 👇 ⬅️ أم أیْمَن از غيب آب نوشيد وتا آخر عمر تشنه نشد. ✍ پی نوشت: ام ایمن از زنان صالحی بود که در جریان غصب فدک، به نفع حضرت زهرا سلام الله علیها شهادت دادند. ✍ متن ابن تیمیه: مجموع الفتاوى (11 / 277) وخرجت " أم أيمن " مهاجرة وليس معها زاد ولا ماء فكادت تموت من العطش فلما كان وقت الفطر وكانت صائمة سمعت حسا على رأسها فرفعته فإذا دلو معلق فشربت منه حتى رويت وما عطشت بقية عمرها. رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
🖋 حق آزادی (۱۶) یکی از مغالطه هایی که امروزه توسط برخی به کار گرفته میشود مربوط به واژه «برده» است. این واژه مربوط به رابطه دو انسان است ، رابطه ای که یکی در آن «ارباب» و دیگری «نوکر» است. در این میان عده ای از واژه «برده» سوء استفاده کرده و میگویند : برده یا بنده بودن به کلی مذموم است و بنابراین انسان نباید حتی بنده خدا باشد!! این در حالی است که قرآن از شریفترین انسان ها یعنی پیامبر گرامی اسلام صل الله علیه و آله با عنوان «عبد» یاد کرده : "سبحان الذی أسری بعبده لیلاً " . حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام بعد از عبادت های فراوان سر به سجده می‌گذاشت و عرض میکرد: "إلهی کفی بی عزّاً أن أکون لک عبداً " (این افتخار برای من بس هست که عبد تو باشم) بنابراین در فرهنگ قرآن و اهل بیت عبد بودن بر حقارت و پستی دلالت نمیکند. ادامه دارد... رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
🔊 جهادتبیین🔊 🔻قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَوْلُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كِتَابِهِ : «وَ مَنْ أَحْيٰاهٰا فَكَأَنَّمٰا أَحْيَا اَلنّٰاسَ جَمِيعاً» ، - قَالَ مِنْ حَرَقٍ أَوْ غَرَقٍ قُلْتُ فَمَنْ أَخْرَجَهَا مِنْ ضَلاَلٍ إِلَى هُدًى قَالَ ذَاكَ تَأْوِيلُهَا اَلْأَعْظَمُ . از امام باقر علیه السلام در مورد تفسیر این آیه که میفرماید : "هر کس نفسی را زنده کند گویا همه مردم را زنده کرده و هر کس نفسی را بکشد گویا همه مردم را کشته" به چه معناست؟ حضرت فرمودند : از آتش سوزی یا غرق شدن نجات دهد. (یعنی زندگی دنیایی فردی را حفظ کند یا از او بگیرد) باز از حضرت پرسیدم : اگر کسی را از گمراهی به هدایت برسانیم... (یعنی دین شخص را و زندگی آخرتی شخص را اصلاح کنیم) حضرت فرمودند : این معنای عمیق تر آیه است. منبع:کافی،ج۲،ص۲۱۰ (نرم افزار جامع الاحادیث) رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
حق آزادی (۱۷) برخی می گویند اصطلاحاتی نظیر «عبد» یا «بنده» که در آیات و روایات ما وجود دارد بر اساس فرهنگ حاکم در زمان گذشته و متناسب با اوضاع اجتماعی آن دوران به کار رفته است. در حکومت های پیشین نظام «ارباب_بنده» یا «ارباب_رعیتی» حاکم بود. مردم آن جامعه همه روزه با مفهوم «برده یا نوکر» سر و کار داشتند و قرآن و پیامبر هم با همان زبان سخن گفته اند. از نظر اینان رابطه «عبد و مولا» که بین «انسان و خدا» وجود دارد ، متأثر از نظام اجتماعی آن زمان است. امروزه که انسان ها دارای فرهنگ «مدرن» یا «فوق مدرن» هستند دیگر دوران آن مفاهیم گذشته و مسأله به کلی دگرگون شده است. پس جایی برای مفاهیمی مانند «عبد و مولا» وجود ندارد. رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
حق آزادی (۱۸) اما باید توجه داشت که قرآن کلام خداست و برای تمام دوره ها و زمان ها نازل شده است.بنابراین وقتی قران تعابیری نظیر «یا عبادِ یعنی ای بندگان من» و امثال آن را به کار می گیرد، اختصاصی به مردم زمان پیامبر اکرم (ص) ندارد؛ بلکه مخاطب آن همه انسان ها در تمام دوران ها تا روز قیامت هستند. رکن اصلی پذیرش یک دین الهی ، اعتقاد به خدای یگانه است. خدایی که «ربّ» یعنی مالک مدبّر همه عالمیان است ( الحمد للّه ربّ العالمین) و همه انسان ها (بلکه همه چیز) «عبد» او هستند. (فإنّهم عبادک. مائده آیه ۵) انکار این اعتقاد، به منزله انکار توحید و انکار توحید به منزله انکار اساسی دین است. دینی که فاقد اصل «توحید» باشد دین نیست. اعتقاد به توحید اساس همه ادیان الهی است. چنین امری هم برهان فلسفی و هم برهان تعبدی (نقلی) دارد. ادامه دارد... رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
🔰 قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: حَدٌّ يُقَامُ فِي اَلْأَرْضِ أَزْكَى فِيهَا مِنْ مَطَرِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً وَ أَيَّامَهَا . 🔸 سدير گويد: امام باقر عليه السّلام فرمود: بركات حدّى كه در روى زمين اقامه شود، از چهل شبانه روز باران رحمت بهتر و پاك‌تر است. ✍ الکافي ج ۷، ص ۱۷۴ (نرم افزار جامع الاحادیث) رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
♻️ ویل دورانت، زنِ امروزی! آقای ویل دورانت، دکتراش رو سال 1917 از دانشگاه کلمبیای آمریکا گرفته. فیلسوف و تاریخ‌نگار بزرگی بوده و معروف‌ترین کتاب "تاریخ تمدن" هم مال ایشونه. ویل دورانت وسط نوشتن از جنگ و دعواهای تاریخی، یهویی به ذهنش میرسه که ای بابا، چرا کسی از مسائل اساسی و سرنوشت بشر چیزی نگفته؟! این میشه که سال 1929 خودش دست به کار میشه و کتاب "لذت فلسفه" رو توی 9 بخش و 500 صفحه مینویسه، تا معنای زندگی و سرنوشت بشر رو برای همه روشن کنه و گره از کار انسان باز بشه! (البته طبیعیه که فکرش چیزی نیست که با مناسبات دینی و سرزمینی ما هماهنگی کامل داشته باشه و هر حرفی که میزنه مورد تایید نیست) مستر دورانت در یکی از فصل های این کتاب، درباره "زن امروزی" صحبت کرده. همراه من باشید تا بخشهایی از "زن امروزی" رو با هم بخونیم... رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
💢 دیشب با یه بنده خدایی صحبت میکردم که تا اول دبیرستانِ سابق درس خونده بود و ترک تحصیل کرده بود. خیلی جالب که دقیقا داشت حرف هایی رو میزد که یک ماه و نیم پیش در اوج فتنه، یکی از روشنفکرا تو کانالش منتشر کرده بود !! تو دلم خدا رو شکر کردم که دوست عزیزم آقا حامد ساجدی ، جواب اون روشنفکر رو تو این پادکست بالا داد. 👆👆 تازه آقا حامد میتونست از زوایای دیگه هم جواب بده ولی میخواست طولانی نشه.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 وقتی از قرآن هم جلوتر می‌زنیم! ╔═🍃🌸════╗ @radiosayeban ╚════🌸🍃═╝
زن امروزی!! 🔻اگر فرض کنیم که در سال 2000 میلادی هستیم و بخواهیم بدانیم بزرگترین حادثه ربع اول قرن بیستم چه بوده ، متوجه خواهیم شد که این حادثه جنگ بزرگ (جهانی) یا انقلاب روسیه نبوده. ( انقلاب اکتبر که طی آن حکومت تزاری ساقط شد. و کمونیست به رهبری لنین شکل گرفت.) بلکه همانا دگرگونی وضع زنان بوده است. تاریخ، چنین تغییر تکان دهنده ای در مدتی به این کوتاهی کمتر دیده است. «خانه مقدس» که پایه نظم اجتماعی ما بود ، شیوه زناشویی که مانع شهوت رانی و مانع ناپایداری وضع انسان بود. و قانون اخلاقی پیچیده ای که ما را از توحش به تمدن و آداب معاشرت رسانده بود، همه آشکارا در این انتقال پرآشوبی که همه رسوم و اشکال زندگی و تفکر ما را فرا گرفته است، گرفتار گشته اند. رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
زن امروزی!! 🔻این واژگونی سریع عادات و رسوم محترم و قدیمتر از تاریخ مسیحیت را چگونه باید تعلیل کنیم؟ علت عمومی این تغییر ، فراوانی و تعدد ماشین آلات است. «آزادی» زن از عوارض انقلاب صنعتی است. زیرا انقلاب صنعتی در درجه اول موجب شد که زن نیز صنعتی شود، آن هم تا بدان پایه که بر همه نامعلوم بود و هیچکس هم خواب آن را ندیده بود. زنان، کارگران ارزانتری بودند. و کارفرمایان، آنان را بر مردان سرکش گران قیمت ترجیح میدادند. یک قرن پیش در انگلستان کار پیدا کردن بر مردان دشوار گشت، اما اعلان ها از آنان میخواست که زنان و کودکان خود را به کارخانه بفرستند! کارفرمایان باید در اندیشه سود و سهام خود باشند. و نباید خود را با اخلاق و رسوم و حکومتها آشفته سازند. کسانی که نا آگاهانه برای «خانه براندازی» توطئه کردند ، کارخانه داران وطن دوست قرن نوزدهم انگلستان بودند. رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
🔊 جهاد تبیین 🔊 🔻مسعودی نقل کرده : یاد کرده اند که "عدی بن حاتم طائی" نزد معاویه آمد. معاویه به او گفت: "فرزندانت چه کردند؟" پاسخ داد: "همراه علی کشته شدند." معاویه گفت: "علی درباره تو انصاف نداد. فرزندان تو کشته شدند و فرزندان خودش زنده هستند! " عدی گفت: "من درباره علی انصاف ندادم ؛ زیرا او کشته شد و من هنوز زنده ام. " معاویه گفت: "بدان که هنوز قطره ای از خون عثمان مانده که آنرا جز خون کسی از بزرگان یمن ، محو نمی‌کند! " عدی گفت: "به خدا سوگند! آن قلب هایی که تو را با آن دشمن می‌داشته ایم ، هنوز در سینه های ماست و شمشیرهایی که با آن با تو جنگیده ایم ، هنوز بر شانه‌هامان قرار دارد. اگر با فریب و خیانت اندکی به ما نزدیک شوی ، ما یک گام با آسیب و هجوم به سویت خواهیم آمد. اگر گلوی ما بریده شود و سینه ما از نفس بیفتد ، برایمان آسان‌تر از آن است که سخن زشت درباره علی بشنویم. پس ای معاویه! اگر شمشیر کشی ، شمشیر خواهیم کشید" منبع : مسعودی ، مروج الذهب رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
زن امروزی!! احیای حقوق زن در غرب!! 🔻نخستین قدم برای آزادی مادربزرگ های ما، قانون 1882 بود. به موجب این قانون، زنان بریتانیای کبیر از امتیازهای بی‌سابقه‌ای برخوردار می‌شدند. مثلا اگر پولی به دست می آوردند حق داشتند برای خود نگه دارند(!!) این قانون عالیِ اخلاقی را، کارخانه‌داران مجلس عوام وضع کردند تا بتوانند زنان انگلستان را از خانه به کارخانه ها بکشانند. از آن سال تا به امروز، سودجوییِ مقاومت ناپذیر، زنان را از بندگی و جان کندن در خانه رهانیده و گرفتار بندگی و جان کندن در مغازه و کارخانه کرده است. در انگلستان امروز، از هر دو زن یکی یا در اداره کار می‌کند یا در کارخانه. سرعت افزایش زنان کارگر نسبت به مردان کارگر چهار برابر است. پیش‌بینی می‌شود که در شهرهای آینده هر زنی تمام وقت خود را، بجز فواصل نادر وضع حمل، در بیرون از خانه کار کند. این اوضاع برای ما ناراحت کننده است ولی در طی ده یا بیست سال آینده به آن عادت خواهیم کرد؛ زیرا عادت هر چیز را معقول جلوه می‌دهد. رادیو سایبان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d