eitaa logo
راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
1.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
339 ویدیو
5 فایل
🅾️ نقد و بررسی آثار سینمایی و تلویزیونی 🅾️ 🎬 آخرین اخبار از سینمای جبهه فرهنگی انقلاب ✍🏻 سایت سینمایی راه نوشت (بلاگ عماریار): 🌐 AmmarYar.ir/blog 🥳آدرس ما در شبکه‌های اجتماعی: 🌐 zil.ink/rahnevesht_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📣انتقاد فرزاد مؤتمن از مخفی بودن هزینه پروژه‌های سینمایی ⭕️ارزیابی سینمای ایران غیرواقعی است 🔹، کارگردان سینما و تلویزیون در پستی نوشت: بودجه و مدت فیلمبرداری پروژه‌های سینمایی را علنی کنید. تا زمانی که این ارقام مخفی می‌مانند، هر گونه ارزیابی از سینمای ایران غیرواقعی است. 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎤سینما صرفا تکنیک نیست؛ تفکر است / بررسی عنصر زمان در آثار شهید آوینی 💢در ششمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست تخصصی تحت عنوان «سینما، تاریخ و تمدن» با حضور دکتر بهروز فرنو (پژوهشگر فرهنگی) و دکتر امیررضا مافی (مجری) در خانه جشنواره برگزار شد. ♦️: 🔺از رنسانس عصر جدیدی در عالم آغاز شد و رنسانس اتفاق سیاسی نیست بلکه اتفاقی فکری و نظری است. با لبخند ژکوند رنسانس آغاز شد و ما نمی‌توانیم این تاثیر را در هنر منکر شویم. 🔺مرحوم عالمی معتقد بود که سینما صرفا تکنیک نیست که از ابزار استفاده کنیم و سینمای اسلامی داشته باشیم؛ سینما تفکر است. ما ناگزیریم که از تاریخ پرسش کنیم تا مفهوم درست را پیدا کنیم. تاریخ امری جاری است و جزئیاتی در گذشته نیست. 🔺در سینمای عالم بعد از مدرنیته خدایگانی بشر به تزلزل رسیده است. موضوعیت نفسانی و خودبنیانی مطرح است و تحقق رویای بشر جدید را در سینمای تجاری امروز می‌بینیم و در مقابل برای اهل تفکر پرسش ایجاد می‌شود و سبک‌های مختلف سینمای آوانگارد و صاحب تفکر با پرسش‌هایی مواجه شدند. 🔺 سه زمان را در آثارش مطرح کرده یکی زمانی که نویسنده متن نریشن می‌گوید، دیگری زمان فیلم و دیگری معطوف به زمانی باقی است. فتوحاتی که در روایت فتح آمد بخشی ظاهری است و بخشی مشترک بین نویسنده متن و رزمنده در جبهه است و در واقع در سه تاریخ روایت می‌شود اما آیا در آثار دیگر سراغ این روش رفته‌ایم؟ ✅مطالعه کامل گفتگو: 🌐b2n.ir/b32873 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣از پایان تلخ اجتناب کردیم / هناس یک فیلم عاشقانه و بیوگرافی است نه جاسوسی 💢نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی با حضور عوامل فیلم در خانه جشنواره برگزار شد. 🎤، کارگردان: ♦️ما از زاویه دید به فیلم نگاه کردیم و چون در تشویش و گنگی به سر می‌برد، خواستیم این حس را تقویت کنیم، تا اینکه فیلم جاسوسی بسازیم. «هناس» یک فیلم عاشقانه و بیوگرافی است. ♦️من هم قبول دارم که این فیلم چند پایان دارد ولی این موضوع به ماهیت تلخی قصه برمی‌گردد. ما از این که پایان تلخ داشته باشیم اجتناب کردیم. ♦️سعی ما این بود که نقش وحید رهبانی ضد قهرمانی دوست داشتنی نباشد و خدا را شکر وحید رهبانی با هوشی که داشت توانست به این مهم نزدیک شود. 🎤، بازیگر: ♦️خانم پیرانی بیش از حد تصور به ما عشق دادند و حتی او دست من را باز گذاشت تا هر زمانی که سوالی داشتم از او بپرسم. ♦️من اولین بار بود که این فیلم را می‌دیدم ولی با اشک‌های خانم پیرانی اشک ریختم و خوشحال شدم که صاحب این کاراکتر از فیلم راضی باشد. 🎤، تهیه کننده: ♦️فیلم «هناس» داستانی برگرفته از زندگی واقعی است. هدف ما رسیدن به حقیقت عشق جاری در دل این داستان است. این داستان ریشه در واقعیت داشت اما پرداخت ما بود. ✅مطالعه کامل خبر: 🌐b2n.ir/h29051 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥دسته دختران؛ فیلمسازی با تیر و تفنگ 💢راهنمای فیلم – دسته دختران ✍🏻محمدرضا پورصفار 📝هر ۱۵ دقیقه از فیلم که می‌گذشت با خودم می‌گفتم کاش از اینجا شروع می‌شد و این روند تا تیتراژ پایانی ادامه داشت. افت بسیاری از فیلم‌های جنگی همین است، جایگزینی صحنه‌های تیر و خمپاره به جای درام و قصه. شخصیت‌پردازی‌ها و دیالوگ‌ها در دسته دختران چیزی در حد فاجعه است. خواسته بود در شخصیت‌پردازیِ شخصیت‌های میانه میدان جنگ کمی خط شکنی کند، اما در تلاشش ناکام بود و حتی در سکانس‌هایی به ضد خودش تبدیل شده بود. خط غلط، معنی غلط، املا غلط، انشا غلط ... ✅مطالعه مطلب در راه نوشت: 🌐b2n.ir/k50809 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥بی مادر؛ ناتوان در خلق همه چیز 💢راهنمای فیلم – بی‌مادر ✍🏻محمدرضا پورصفار 📝هیچ چیزی در ساخته نمی‌شود. فیلمساز تلاش داشته اختلاف طبقاتی را در جای جای فیلم خط‌کشی شده به خورد مخاطب دهد که در دام کمدی ناخواسته افتاده است. گره افکنی‌ها و گره‌گشایی‌ها در بی‌مادر همگی باسمه‌ای و بی‌منطق در روایت صورت می‌گیرد. بازی‌ها در این گرداب کارگردان ناچار به بد بودن هستند. ✅مطالعه مطلب در راه نوشت: 🌐Blog.ammaryar.ir 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ جدول امتیاز دهی و راهنمای تماشای آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر 📋این جدول به مرور با تماشای فیلم‌های روزهای آینده تکمیل می‌شود. 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
7.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣بغض همسر شهید رضایی‌نژاد، پس از دیدن فیلم «هناس» ⭕️از فیلمی که ساخته شد رضایت کامل دارم 🔷، همسر دانشمند شهید داریوش رضایی‌نژاد و سوژه فیلم «هناس»، به تماشای این فیلم در خانه جشنواره فیلم فجر نشست. 🎤شهره پیرانی: 🔹هر بار فیلم را می‌بینم تا مدت‌ها درگیر آن هستم. قطعا خیلی برای من سنگین است، چون لحظات ترور همسرم را تداعی می‌کند. 🔹هیچ نقطه‌ای از فیلم نیست که نسبتی با واقعیت نداشته باشد. به طور مرتب با سناریست‌ها در ارتباط بودم. 🔹در همه مراحل فیلم آقای شفاه (تهیه‌کننده) و آقای دارابی (کارگردان) من را در جریان می‌گذاشتند و نظر من را می‌خواستند. 🔹حرکات دست و میمیک صورت خانم خیلی شبیه به من بود و من کاملا راضی بودم. 🔹از فیلمی که ساخته شد رضایت کامل دارم و حضور من در اینجا برای اعلام حمایت از فیلم است. ✅مطالعه کامل خبر: 🌐b2n.ir/a88888 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣در فیلم «پرده آخر» با سبک اکسپرسیونیسم مواجهیم / چرا با وجود فردوسی در راس هنر جهان نیستیم 🔴، کارگردان و مدرس دانشگاه، نشست بررسی فیلم به کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی تحت عنوان «از تراژدی تا ملودرام»: 💬فیلم «پرده آخر» از بابت پیشرفت در ژانر کار موفق بوده و نتیجه به خوبی و با ظرافت رقم خورده است و پایان‌بندی کاملا شاد است. ما در این فیلم صرفا با ژانر مواجه نیستیم و با سبک مواجهیم. این یک فیلم اکسپرسیونیسم است. 💬به جهت تحصیلات کریم‌‌مسیحی و تسلط او به تئاتر، ژانر، سبک، ساختار، موضوع و کار در پایان خوش، همه حقایقی را که ما لحظه به لحظه پیگیری کرده‌ایم، آشکار می‌کند. شهرت او و موفقیتش در سینما از عرصه نمایش پایه‌گذاری و با دید تئاتری و علمی و هنری نشأت گرفته است. 💬گفته می‌شود واقعه عاشورا تراژدی است در حالی که حماسه است و حماسه یک ژانر است. ما این ژانر را نداریم و به آن فکر نشده است. 💬حافظ و سعدی و مولوی را این فرهنگ خلق کرده اما این فرهنگ جدی گرفته نشده است. ما چرا در راس هنر جهان نباشیم وقتی فردوسی داریم. اگر بین هومر و فردوسی مقایسه کنید فردوسی غالب می‌شود و ما حتی در روخوانی آثار فردوسی مشکل داریم چه برسد به ادراک آن. ✅مطالعه کامل گفتگو: 🌐b2n.ir/k18994 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥حسرت منِ قدرتمند 💢از یتیم نوش‌آفرین در سوادکوه تا کودتا برای پادشاهی 🗓به مناسبت انقلاب اسلامی ✍🏻علیرضا حسن‌تبار 🔺 مجموعه مستندی تاریخی-تحلیلی ست که علاوه بر تمام مجموعه، هر قسمت نیز دارای آغاز، نقطه‌ی اوج و پایان خطّی و سیر داستانی می‌باشد. 🔺 از مهم‌ترین ویژگی‌های اثر این است که نه در هر واقعه‌ی تاریخی غرق می‌شود و نه کلّی‌گویی می‌کند. 🔺پژوهش کامل و قلم نویسنده، هیچ واقعه‌ای را از برای تحلیل شخصیت رضاخان از دست نداده‌اند: نداشتن سایه‌ی پدر و ازدواج مجدد مادر، بزرگ شدن در محله قزاق‌ها، دیده‌ی حسرت به مدال‌ها و قدرت آن‌ها و ... از جمله وقایعی‌ست که در قسمت دوم روزگار رضاخانی یعنی مشاهده می‌شود. 🔺«تولد پرماجرا» نشان می‌دهد که حسرت‌های رضا، پسربچه‌ی یتیمی که مجبور به کار و نگاه‌های از پایین به بالا بوده است، او را به سوی یک منِ قدرتمند تا کودتا و پادشاهی رسانده است. ✅مطالعه کامل یادداشت: 🌐b2n.ir/j74401 ✅تماشای اثر: 🌐b2n.ir/g14318 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe