فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستانی از خلبانان نامآور ارتش در «۲۸۸۸»
🏆#پیشنهاد_فجر_چهلم (۸)
🎬فیلم سینمایی «۲۸۸۸» به کارگردانی مشترک کیوان علیمحمدی و علیاکبر حیدری، روایت بخشهایی از زندگی #سرلشگر_حسین_خلعتبری از خلبانان نامدار ارتش در دوران دفاع مقدس است. نویسندگی و تهیهکنندگی فیلم نیز برعهده کیوان علیمحمدی بوده است.
🎬فیلم «۲۸۸۸» روزهایی از جنگ ایران و عراق را به تصویر میکشد؛ زمانی که بیژن افسر کنترل شکاری در اتاق تاریک عملیات، در انتظار بازگشت عباس دوران و محمود اسکندری، دو خلبان هواپیماهای اف ۴ است که برای حمله و بمباران به بغداد حمله کردهاند. برای لو نرفتن عملیات، بیژن باید سکوت رادیویی را حفظ کند. مدت زیادی از زمان پیشبینی شده عملیات گذشته که صدای اسکندری را میشنود: بیژن، ما برگشتیم، مدد کن. بیژن دست میگذارد روی گوشی: هر دوتاتون سالمید؟ اسکندری: عباس بعدا برمیگرده
🎬هادی حجازیفر، حامد کمیلی، کامبیز دیرباز، امین حیایی، سام درخشانی، کوروش تهامی، احمد مهرانفر، رضا یزدانی، کامران تفتی، سعید چنگیزیان، رامین ناصرنصیر، کاظم سیاحی، میلاد رحیمی، رضا آفتابی و هومن علایی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
✅لینک مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/s39703
#2888
#فیلم2888
#فجر_چهلم
#چهلمین_جشنواره_فیلم_فجر
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
💢عباس میرزایی: ساختن فیلم ورزشی به معنای پروراندن قهرمان است
⭕️یک دروازه بان ایفاگر نقش علیرضا بیرانوند
🔹اولین نشست رسانهای چهلمین جشنواره فجر با فیلم «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و با حضور بخشی از عوامل فیلم «بیرو» برگزار شد.
🔺مجید برزگر، تهیهکننده:
💬«بیرو» فیلمی مستقل است.
🔺عباس میرزایی، کارگردان:
💬بعد از تحقیقات زیاد متوجه شدیم که زندگی علیرضا بیرانوند گزینه خوبی برای دراماتیزه شدن است و تصمیم گرفتیم درباره این موضوع فیلم بسازیم.
💬دوربین در مسابقات فوتبال همیشه بیرون زمین است اما هدف من این بود که دوربین را داخل زمین ببرم و با جزئیات بیشتری کار کنم.
💬ما قهرمانان ورزشی بسیاری به خصوص در نسل خود در حوزههای مختلف ورزشی داریم و اتفاقا میتوان از ظرفیت چهرههای کمتر شناخته شده نیز استفاده کرد چون ساختن فیلم ورزشی به معنای پروراندن قهرمان است.
🔺حسین بیرانوند، بازیگر نقش علیرضا بیرانوند:
💬ما با آقای علیرضا بیرانوند از یک ایل هستیم اما نسبت فامیلی نداریم. من در تیم محلیمان بازی میکردم و اضافه شدنم به این پروژه به این شکل بود که یکی از عوامل عکس مرا دیده بودند و از من خواستند که نقش آقای بیرانوند را بازی کنم.
🔺سعید داخ، بازیگر:
💬ساختن هرچیزی برای اولین بار سخت است. ما در ایران فیلم ورزشی زیادی نداشتیم و ناخوداگاه متر و معیارمان فیلمهای خارجی میشود که در قامت سینمای ما اصلا نیست. برای همین ممکن است با بیمهری مواجه شود.
#بیرو
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/w63700
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥«بدون قرار قبلی»؛ روایت بازگشت یک هنرمند به کشور پس از سالها دوری
🏆#پیشنهاد_فجر_چهلم (۹)
🎬فیلم سینمایی #بدون_قرار_قبلی، پنجمین فیلم سینمایی #بهروز_شعیبی در مقام کارگردان است که فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیگی با نگاهی به یکی از داستان های مصطفی مستور نوشته شده است.
🎬بهروز شعیبی در این فیلم که به تهیه کنندگی محمود بابایی است روایتگر داستان بازگشت یک هنرمند به کشور پس از سالها دوری است.
🎬فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» با مشارکت موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بنیاد سینمایی فارابی است.
🎬پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، صابر ابر و الهام کردا بازیگران اصلی «بدون قرار قبلی» هستند که در این فیلم جلوی دوربین محمد حدادی رفتند.
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
💢محمدحسین مهدویان در نشست خبری فیلم «مرد بازنده»: در فیلم های من قهرمانان معترض به سیستم نیستند.
🔹دومین نشست رسانهای چهلمین جشنواره فجر با فیلم #مرد_بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان و با اجرای پدرام کریمی برگزار شد.
🔺#محمدحسین_مهدویان کارگردان فیلم:
💬در فیلمهای من قهرمانان معترض به سیستم نیستند.
💬انتخاب جواد عزتی به این علت بود که او ستاره تکرارنشدنی است که هرکسی دوست دارد در فیلمش بازی کند و از اجرای هر نقشی برمیآید.
💬پیشنهادات بسیار زیادی در فیلمسازی به من میشود. من اگر وقت داشته باشم بیشتر از این فیلم میسازم اما در توانم نیست.
💬خلاقانهترین مونتاژ را در هفت فیلم گذشته داشتم.
🔺جواد عزتی بازیگر اثر:
💬هر نقشی برای خودش چالش دارد. اینکه کاراکتری در سن و سال خودش بازی نکند نقش را سختتر میکند و طبیعتا از این منظر نقش سختی بود.
💬این فیلم یکی از بهترین فیلمهای مهدویان بود.
💬از نظر شخصیت پردازی مهدویان این فیلم را دو سالی در ذهنش پروراند و وقتی این نقش به من پیشنهاد شد، غافلگیر شدم؛ چون بارها درباره این فیلمنامه با او حرف زده بودم بدون اینکه به او بگویم از این نقش خوشم میآید.
🔺بابک کریمی:
💬گریم عزتی روزانه پنج ساعت طول میکشید. بازیگری تنها ردکارپت و دوربین نیست و این سختیها را هم باید دید.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/j54478
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣مرکز فیلمسازی شبانهروزی «هنرکده انقلاب اسلامی» آغاز به کار کرد
#ویژه_برادران
🔹مرکز شبانهروزی فیلمسازی #هنرکده_انقلاب_اسلامی با هدف تربیت نیروی انسانی هنرمند و انقلابی آغاز به کار کرد.
💡هدف این هنرکده تربیت فیلمساز انقلابی، تولید بستر مناسبی برای آموزش و تربیت نیروی انسانی و تولید آثار ارزشمند در کوتاهترین زمان ممکن و با بهتری کیفیت است.
🔸در این مرکز فیلمسازی چهرهها و اساتید عرصه هنر و سینما به آموزش خواهند پرداخت.
🔸مدت زمان دوره، یک سال تحصیلی است و امکان اسکان در شهر مقدس قم فراهم می باشد.
👤این مرکز از افراد بین ۱۴ تا ۲۶ سال ثبت نام میکند.
⏳مدت زمان ثبت نام نیز از ۱۰ تا ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ است.
🖥️آدرس سایت جهت ثبت نام:
▪️yeksaleha.ir
☎️تلفن تماس جهت ثبت نام:
09390443626
02532700267
✅مطالعه خبر در راه نوشت:
🌐b2n.ir/j10887
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
📺«خداحافظ مادر» سریال جدید تلویزیون در دهه فجر 🎥روزهایی از زندگی اولین فرمانده زن در سپاه پاسداران
📣تغییرات در نام و ساعت و شبکه پخش سریال «خداحافظ مادر»:
♦️نام این سریال به «آتش در گلستان» تغییر یافت.
♦️سریال #آتش_در_گلستان ، از امشب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
🎥مهم، رو به جلو و احتمالا ترسناک
⭕️نگاهی به مستند در برابر طوفان
🗓 به مناسبت آغاز #دهه_فجر انقلاب اسلامی
✍🏻علی رحیمی
🔹#در_برابر_طوفان مستندی مهم، رو به جلو و احتمالا ترسناک است. مهم از این جهت که رسانه انقلاب اسلامی نیاز دارد که قرائت واقعی و درست نظام از چگونگی شکلگیری انقلاب اسلامی فارغ از شعارها و حرفهای تکراری شنیده و دیده شود.
🔹در چهل سال گذشته کمتر اثر هنری پیدا میکنید که جدا از کیفیت ساخت و گستردگی آرشیو از منظر روایی توانایی رقابت با تولیدات بیگانه را داشته باشد. مستند #نقویان به این دلیل مهم است که فرم استانداردی دارد و جنس روایت و پژوهش تاریخی مستند قابل دفاع است.
🔹«در برابر طوفان» در جایگاه خودش رو به جلو است. چرا که روایت مستند از سطح روایت رسمی صداوسیما و حاکمیت کمی عمیقتر شده و سعی کرده است در روایت تاریخی خود کلیشهها و شعارهای شکل گرفته در چهل سال اخیر را کنار بزند.
🔹نقویان در روایت تاریخی خود به اختلاف طبقاتی، عدم عدالت اقتصادی و مفاسد اقتصادی رژیم پهلوی هم اشاره میکند، دلایلی که همیشه در قرائت رسمی نظام پشت خفقان و وابستگی سیاسی رژیم پهلوی پنهان میشد.
✅مطالعه کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/w39550
✅تماشای مستند:
🌐b2n.ir/j78433
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎤حسینی: سینمای ایران تا چه میزان به لیلی و مجنون اعتنا کرده است؟ / اسماعیلی: مدیران سینمایی تمدن اسلامی-شیعی را جدی نگرفتهاند
♦️اولین نشست تخصصی چهلمین جشنواره فیلم فجر با موضوع «سینمای ایران و گفتمان انقلاب اسلامی» عصر امروز در خانه جشنواره برگزار شد.
🔶#سید_محمد_حسینی، مدرس دانشگاه و مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس:
💬درباره آرمانهای انقلابی در سینما فقط شعار دادهایم و به نتیجه خاصی نرسیدهایم.
💬سینمای ایران تا چه میزان و چقدر تحلیلی به لیلی و مجنون اعتنا کرده است؟ هروقت به تئاتر شهر بروید همیشه نمایش عشق اساطیری روی پرده است که این تفاسیر چه میزان میتواند روی ایرانیها تاثیر بگذارد؟
🔷#مجید_اسماعیلی، مدرس حوزه و دانشگاه و تهیهکننده سینما:
💬ما در دنیایی زندگی میکنیم که تمدن اسلامی-شیعی یک طرف و دیگری تمدن غربی است که دومین تمدن همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است. هند، چین و ژاپن در هاضمه غرب تحلیل رفتهاند و آنچه باقی مانده است شبکه محکم اعتقادی است که حرفهای جدید و نو دارد و اگر به آن بپردازیم دنیا را فرا میگیرد.
💬فیلمهای سینمایی که میسازیم تا چه میزان به نیازهای جوانان پاسخ داده است؟
💬مدیران ما تمدن اسلامی-شیعی را جدی نگرفتهاند و باید دید اصلا بودجه سینما و صداوسیما برای این موضوع چقدر است؟ سینما به هیچ عنوان شوخی نیست و دنیا برای سینما ارزش زیادی را قائل میشود اما آیا ما این ارزش را قائل میشویم؟
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/b54067
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
💢عقب مانده از جامعه
⭕️راهنمای فیلم _ مرد بازنده
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝مهدویان همچنان به دنبال تجربه کردن است و این بار به سراغ یک فیلمنامه جنایی با بنمایههای نوآر رفته است.
فیلمنامه ای که به شدت عقب مانده است از همه چیز، و بازیهای نه چندان نشسته در کار.
سوژه مرد بازنده میتوانست جاندارتر باشد، اما نشده بود. مهدویان هنوز تکلیفش معلوم نیست؛ همه چیز کلیشه، از سیستم گرفته و مصلحتهایش تا مافیای مخوف و پولشوییهایش.
جواد عزتی اش نسبتا خوب بود.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/z47322
#مرد_بازنده
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣برگزاری نکوداشت رحیم رحیمیپور تحت عنوان «دغدغههای یک فیلمساز عدالتخواه»
⭕️توکلی: عدالتخواهی او از نوع عاشورایی بود که عقبه عقلانی و تاریخی دارد
▫️در دومین روز از جشنواره فیلم فجر، نکوداشت «زنده یاد رحیم رحیمی پور» تحت عنوان دغدغه های یک فیلمساز عدالت خواه با حضور هوشنگ توکلی (بازیگر) برگزار شد.
🎤هوشنگ توکلی:
🔸رحیم رحیمیپور شاعر بود و تنها شاگردی است که در زمان صحبت کردن درباره تواناییاش غصه میخورم.
🔸عدالتخواهی رحیمیپور از نوع عاشورایی بود که عقبه عقلانی و تاریخی دارد.
🔸در اوایل دهه ۶۰ تمام مدیران به این نتیجه رسیده بودند که آب را روی رحیمیپور و امثال او ببندند و این باعث شد که این هنرمند به تدریج منزوی شود.
🔸#رحیمی_پور جزء استعدادهای ویژهای بود که سینما را آموزش میدید، اما این کار را قبل از آموزش به صورت غریزی بلد بود، چرا که شاعر بود و اشعارش پر از طنز زندگی است، به همین دلیل اولین فیلم سازی است که در سن ۲۳ سالگی فیلم «دولهتو» را میسازد. این فیلم هنوز پر از مفاهیم پنهان و تجربیات سینمایی است.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/e10195
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
💢سوژه؛ ایستاده در صدر
⭕️راهنمای فیلم _ بیرو
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝#بیرو و سوژه اش همه آن چیزی است که از سینما می خواهیم، سینما و قهرمانی که بشود آن را حس کرد.
بیرو با تمام ضعف هایش در فیلمنامه و حتی لنگ زدن هایش در کارگردانی اما فتح باب خوبی است، فتح بابی که #عباس_میرزایی از پس آن بر آمده.
سینمای ایران سال ها از چنین سوژه هایی دور بوده و خرق عادت بیرو و پرداخت به یک قهرمان معاصر از جنس ورزشی اش یک اتفاق بزرگ است که می شود رفتن به سراغ آن را ایستاده تشویق کرد.
همچنان منتظر تماشای قهرمان های واقعی خواهیم ماند.
✅مطالعه کامل مطلب:
🌐b2n.ir/j93305
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎤تغییرات حاتمیکیا واکنش صادقانه او به تغییرات جامعه است / قهرمان فیلمهای حاتمیکیا راهی مشترک را دنبال میکنند
💢نخستین نشست نمایش و بررسی آثار گنجینه سینمای ایران تحت عنوان «قابهای ماندگار»، در محل خانه جشنواره #چهلمین_جشنواره_فیلم_فجر، فیلم سینمایی #دیده_بان اثر #ابراهیم_حاتمی_کیا با حضور محمدعلی باشهآهنگر و به میزبانی اکبر نبوی نقد و بررسی شد.
🔸#محمد_علی_باشه_آهنگر، نویسنده و کارگردان:
💬فیلمهای آن زمان به جنبههای بیرونی جنگ توجه داشت و فیلمهایی ساخته شد که به نوعی کپی از فیلمهای خارجی مربوط به جنگ بود. «دیدهبان» هیچ شباهتی به این قبیل فیلمها ندارد.
💬شخصیت فیلمساز و زمانهای که او در آن زندگی میکند و گونهای که در فیلمسازی انتخاب میکند با هم سنخیت دارد.
💬فیلمساز باهوش و صاحبسبک که دغدغه دارد، برخلاف بسیاری از فیلمسازها به ایدئولوژی توجه دارد.
💬برخی اوقات رادارهای هنرمندان از برخی سیاسیون جلوتر میرود. در سیر فیلمسازی #حاتمی_کیا وقتی تغییراتی به وجود میآید، به دلیل تغییر جامعه است و نگاه صادقانه او به آن. فیلمساز در مقابل این تغییرات واکنش نشان میدهد.
💬شهید عارفی «دیدهبان» اگر بیاید در خروج باز هم همان کار را میکند که شخصیت اصلی فیلم «خروج» انجام داد. قهرمان فیلمهای حاتمیکیا راهی مشترک را دنبال میکنند.
✅مطالعه کامل مطلب:
🌐b2n.ir/p86332
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥«ناز آباد»، قلب طهران
⭕️نازیآبادیها و ماجرای حلقه محافظت از امام خمینی (ره)
🗓به بهانه #دهه_فجر انقلاب اسلامی
✍🏻اکرم حیدری
🔆شاید بتوان گفت مستند #نازی_آبادی_ها اولین مستند درباره محلات قدیمی شهر تهران و از معدود مستندهای ساخته شده درباره محلات کشور است.
🔆ژانر قالب در مستند «نازی آبادیها» بیش از آن که سیاسی و تاریخی باشد اجتماعی است چرا که توانسته در به تصویر کشیدن قابلیتهای اجتماعی و تشکیلاتی و چگونگی اجتماعی شدن جوانانش بهتر ظاهر شود.
🔆نازیآبادیها در رویداهای تاریخی انقلاب، صفهای طولانی خرید نفت و ارزاق عمومی را سازماندهی کردند و تعاونی مصرف مردمی را ابداع کردند و جوانانش حلقه محافظت از امام خمینی (ره) را شکل دادند و بزرگترین پلاکاردهای تظاهرات از #نازی_آباد روانه تهران شد.
🔆همه این فعالیتها انجام گرفت تا «نازی آباد» شد مهد پرورش شهیدانی چون دستوارهها ، شکوریها و ... و ورزشکارانی چون استیلی و قلعهنویی و هنرمندانی چون اکبر عبدی و حلیمه سعیدی و مداحانی در طراز انقلاب همچون حاج منصور ارضی و حدادیان و برادران طاهری و ...
✅مطالعه کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/z06174
✅تماشای مستند:
🌐b2n.ir/q16723
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | احوالجویی رهبر معظم انقلاب از «محمد کاسبی»
🔹#محمدمهدی_دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در عیادتی سرزده، چفیه رهبر معظم انقلاب را به محمد کاسبی، هنرمند پیشکسوت کشورمان اهدا کردند.
🔸به گفته ی دادمان؛ #رهبر_معظم_انقلاب از احوال #محمد_کاسبی جویا شدند و ضمن آرزوی سلامتی برای این هنرمند، چفیه خود را از شانه هایشان بر میدارند و به نشان یادبود به همراه پیغامی میفرستند که؛ به آقای کاسبی بگویید برایشان دعا میکنم.
🔸محمد کاسبی در این دیدار گفت: هیچ وقت نخواستم از ارادتم به آقای خامنهای بهرهبرداری سیاسی کنم اما هیچ کس جز ایشان نمیتوانست جانشین امام باشد.
🔹مدتی است که محمد کاسبی هنرپیشه با سابقه کشورمان به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده و با بیماری دست و پنجه نرم میکند.
🔹او به واسطه ایفای نقشهای مختلف از جمله در سریال های دادستان، بچه مهندس ۱، سر دلبران و فیلم های رفقای خوب، نفوذی و پدر، در اذهان عمومی محبوب و ماندگار است.
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥علفزار؛ فیلمی که شروع نمی شود
⭕️راهنمای فیلم _ علفزار
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝فیلم از آن فیلمهایی است که حرفش را با لکنت میزند حتی جرات پایانبندی درست و حسابی ندارد.
#علف_زار از فیلمنامه بسیار ضربه خورده و پس از یک شروع نسبتا خوشریتم، هر چه منتظر میمانیم فیلم جلو نمیرود. با یک دغدغه اجتماعی وارد گود میشود اما توانایی بسط و گسترش آن را ندارد و در حد ژست فیلمسازِ دغدغهمند باقی میماند.
قصههای فرعی هم چندان به کمک کار نمیآیند و بیشتر در حد یک خبر روزنامه کارکرد دارند.
شخصیت پردازیها به جز سارا بهرامی هیچ کدام درست و حسابی از آب در نمیآیند و پژمان جمشیدیاش در کار نچسب است.
سینما، آیینه جامعه نیست.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/x09531
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣نشست «نسبت مردم با جشنواره عمار» برگزار شد
⭕️دوازده دوره جشنواره عمار در بوته نقد + صوت
🔹سی و سومین محفل عصرنشینی هنر و اندیشهی دیدار در نشستی بر خط با موضوع «نسبت مردم با جشنواره عمار» با نگاهی به دوازده دوره برگزاری #جشنواره_عمار در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار شد.
🎤#نعمت_الله_سعیدی، نویسنده و منتقد سینما:
🔸اگر باور داشته باشیم که هنرمند و جشنواره مردمی انعکاسدهنده باورها و اعتقادات مردم هستند و در خدمت مردم قرار گرفتهاند، موضوع فرق میکند. برگزارکنندگان جشنواره مردمی عمار تلاش داشتند جشنوارهشان در خدمت مردم باشد.
🎤#محمدحسین_خوش_بیان، مستند ساز:
🔸امروز نمیتوانیم بگوییم هر آنچه که در جشنواره عمار نمایش داده میشود، حرف مردم است زیرا در جشنواره مذکور آنچنان که باید و شاید به دغدغههای مردم پرداخته نمیشود.
🎤#فاطمه_ترکاشوند، منتقد سینما:
🔸جشنواره عمار به واژه مردمی بودن هنر ارزش داده است.
🔸مردمی بودن عمار طبق تلقی خاصی از مردم که محصول نوعی تحلیل طبقاتی از وقایع ۸۸ بود، شکل گرفت و طیف مشخصی، «مردم» نامیده شدند اما این جشنواره از درگیر کردن همانها هم در تولید، توزیع و پخش آثار بازماند و به مرور نتوانست حتی با همان تلقی خاص از مردم هم ارتباط بگیرد.
✅مطالعه کامل مطلب:
🌐b2n.ir/n86202
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥شادروان؛ یک کمدی کم توقع
⭕️راهنمای فیلم – شادروان
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝#شادوران اثری که یک قدمش را کمدی و یک قدمش را تراژدی بر میدارد؛ ریسک بزرگی که کارگردان پذیرفته. شادروان فاجعه نشده اما بد است و همین فاجعه نشدن کار نوید این را میدهد که میتوان به آینده #حسین_نمازی امیدوار بود.
فیلمنامه با این که باگ زیاد دارد اما آن هم خستهات نمیکند و دست به دامان شوخیهای جنسی و کمر به پایین نشده و تلاش دارد در حد بضاعت اندک خود قصه تعریف کند و سرگرمت کند.
نقطه قوت شادروان را میتوان در بازیها جست و جو کرد، بازیهایی که حداقلهای یک کار کمدی را دارد.
شادروان فیلم پر مدعایی نیست نه در قصه، نه در کارگردانی و نه در بازی ها. همه آن چه از یک فیلم انتظار داریم تا یک ظهر جمعه با خانواده ببینیم.
✅مطالعه کامل مطلب:
🌐b2n.ir/s47673
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🔺گروهی فکر میکنند اگر به حکومت فحش بدهند رخداد خلق کردهاند
⭕️اثر متعالی برخاسته از زیست متعالی هنرمند است
▪️ در سومین روز از برگزاری #چهلمین_جشنواره_فیلم_فجر، نشست تخصصی تحت عنوان «سینما، فلسفه و معنا» با حضور دکتر امیررضا مافی (مجری) و دکتر بیژن عبدالکریمی در خانه جشنواره برگزار شد.
🔶دکتر بیژن عبدالکریمی، فیلسوف:
💬ما در مسیر رسیدن به امر متعالی هستیم که سینما باید آن را بازنمایی کند. ممکن است سینماگری زبان گروه اقلیت باشد اما این به این معنا نیست که آن فیلم رخداد است، فیلم اقلیت میتواند رخداد باشد اما هر فیلم رخدادی اثری نیست که در مورد اقلیت باشد. گروهی فکر میکنند اگر به حکومت فحش بدهند رخداد خلق کردهاند اما اینطور نیست.
💬شما باید در سینما زیست جهان را دگرگون کنید. کسی که زیست عاشقانه ندارد عشق را درک نمیکند و اگر فیلم بسازد یک اثر کمدی میآفریند. اگر هنرمندی زیست متعالی داشته باشد آن را در اثرش نمایش میدهد. پشت فیلمهای ایدئولوژیک تجربه زیستهای نیست و مفهوم هم خوب منتقل نمیشود.
💬ما به قدری غرق روزمرهایم که نمیتوانیم زمان را صرف تفکر کنیم. سینماگران ما اسیر روزمره هستند و با فاصلهگذاری به این فقدان خودآگاهی پیدا میکنند. لازم است که هنرمند خودآگاه باشد تا به ابزاری در دست تکنیک بدل نشود. برای آموزش تفکر باید با متفکران همنشین باشیم.
✅مطالعه کامل مطلب:
🌐 b2n.ir/g90220
#فجر_چهلم
#سینما_و_فلسفه
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣تمجید رهبر انقلاب از مصطفی عقاد، فیلم الرساله و بازی آنتونی کوئین
♦️معرفی شخصیتهای تاریخی جز با کار هنری به طور کامل انجام نمیگیرد
🎤#رهبر_معظم_انقلاب در دیدار اعضای همایش بینالمللی حضرت حمزه سیّدالشّهدا (ع):
🔹این بزرگداشت جناب حمزه (ع) یک زمینهسازی و منبعسازی است برای کارهای بعدی. کار اصلی را بایستی هنر انجام بدهد و حتماً بایستی هنرهای نمایشی، هنرهای زبانی و تجسّمی به کار برود برای این قضیّه تا مقصود از بزرگداشت شخصیّتی مثل جناب حمزه حاصل بشود. آن کاری که شما میخواهید انجام بدهید و میخواهید فرهنگسازی بکنید و الگوسازی بکنید، جز با کار هنری به طور کامل انجام نمیگیرد و ناقص خواهد ماند.
🔹واقعاً خدا رحمت کند #مصطفی_عقّاد را و باید تشکّر کنیم از او که در فیلم #الرساله این شخصیّت بزرگ را در قالب یک اثر فاخر ــ انصافاً فاخر است؛ بخصوص بخش مربوط به حمزهاش که خب بازیگرش هم بازیگر فوقالعاده معروف و مهمّی است، حقیقتاً یک جلوهای دارد ــ توانسته تا حدودی زندگی این بزرگوار را به تصویر بکشد.
🔹این کار در مورد دیگر صحابهی پیغمبر هم باید انجام بگیرد: در مورد عمّار همین کار باید بشود؛ در مورد جناب سلمان باید بشود؛ در مورد جناب مقداد [باید بشود]. یا جناب جعفربنابیطالب همین جور؛ بخصوص که زندگی جناب جعفر، ظرفیّت هنری و ــ به تعبیر خودشان ــ ظرفیّت درامیاش خیلی زیاد است؛ آن سفر به حبشه و کیفیّت آن و رفتن و برگشتن و مانند اینها.
✅مطالعه کامل بیانات:
🌐b2n.ir/e30270
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
هدایت شده از عماریار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 مجموعه آموزشی «راه» رسید
💢 کارگاهها، سخنرانیها و ویژهبرنامههای برگزارشده در دوازدهمین #جشنواره_مردمی_فیلم_عمار
🔰 با تدریس اساتیدی چون: محمدرضا سرشار، سیدمحمود رضوی، بهروز افخمی، مسعود دهنمکی، حسن عباسی، حسن رحیمپور ازغدی، وحید جلیلی و ...
🎬 با موضوعات: فیلمنامهنویسی، سواد بصری، تهیهکنندگی، داستانپردازی، سینمای تمدنساز، نقد فیلم، سریالسازی، تجربهکاوی تولید برنامه تلویزیونی و ...
⭕️ پیشخرید با ۵۰ درصد #تخفیف_ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی از لینک زیر:
🌐 b2n.ir/Rah-fajr
⏰ به مدت محدود از ۱۲ تا ۱۹ بهمن
✅ معرفی هزاران ساعت آموزش کاربردی در لینک زیر🔻
https://eitaa.com/joinchat/1460338702C7e130ac336
🎥برف آخر؛ یخزدگی در دنیای نویسنده
⭕️راهنمای فیلم - برف آخر
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝#برف_آخر از آن فیلمهایی است که اگر نیم ساعت هم وسطش چرت بزنی و بعد بیدار شوی چیز خاصی از قصه را از دست نداده ای.
ریتم کند فیلمنامه با میزانسن آمیخته شده در کوه و برف، فیلم #امیرحسین_عسگری را به یک فیلم با مخاطب خاص تبدیل کرده است.
فیلم کنش واحد ندارد و عملا دو پاره است و مخاطب را مدام به چپ و راست می کشاند.
بازیها و فضاسازی کارگردان و تصویرهای خوب آرمان فیاض در مقام تصویربردار همه و همه در خدمت جهان اثر است، اما مشکل از جای دیگری است؛ از فنداسیون فیلمنامه.
انسان گرگ انسان است؟!
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/b21696
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
👨🚀سفر به فضا از پای مانیتور / ۷ فیلم که شما را با پیشرفت فضایی ابر قدرتها آشنا می کند
🗓 به بهانه روز #فناوری_فضایی
🚀بشر قرن ۲۱ در ادامه کاوشگری علمی خود همواره به دنبال پاسخ به سؤالاتی درباره زندگی در دیگر سیارات بود.
🚀از این رو سفر به #فضا چند سالی پس از اختراع سینما به موضوعی جذاب برای سینماگران و تماشاگران تبدیل شد. صاحبان قدرت در این عرصه از جمله آمریکا و شوروی نیز از دوران جنگ سرد دوئل نانوشتهای با موضوع #سفر_به_فضا با سلاح هنر را آغاز کردند و در کنار پیشرفت های علمی خود آثاری هنری را تولید کردند که افزون بر جذابیت های بصری و تکنیکی به یک رویارویی در پیشرفت علم تبدیل شده است.
🚀مطالعه ورود موضوع «فتح فضا» به سینمای کشورها و مخصوصاً آمریکا و شوروی سابق، نشان میدهد که چطور هر زمان برنامههای فضایی در سینما جدی گرفته شد، زمینه برای اقبال عمومی و توسعه واقعی حضور کشورها در میدان علوم فضایی به وجود آمد.
🚀مجموعه فیلمهای مرتبط با موضوع برنامههای فضایی کشورها که همه آنها بر اساس واقعیت ساخته شدهاند و در این یادداشت معرفی شدهاند:
1⃣ #گاگارین_اولین_در_فضا (Gagarin First in Space)
2⃣ #آسمان_اکتبر (October sky)
3⃣ #اولین_مرد (First man)
4⃣ #ارقام_پنهان (Hidden Figures)
5⃣ #عملیات_مریخ (Mission Mangal )
6⃣ #پیاده_روی_در_فضا (The SpaceWalker)
7⃣ #سالیوت7 (Salyut.7)
✅مطالعه کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/q61200
✅تماشای آثار:
🌐b2n.ir/b34737
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥لایههای دروغ؛ واقعا چرا؟
⭕️راهنمای فیلم - لایههای دروغ
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝همیشه در جشنواره چند فیلم هستند که آخر فیلم از خودت می پرسی این فیلم چرا در جشنواره هست!؟ البته اگر بشود تا انتها تحملشان کرد.
#لایه_های_دروغ یکی از آن هاست.
تقریبا ۷۰ درصد از فیلم صحنه های اکشن است، اکشن های بد، هم از لحاظ کارگردانی و هم منطق روایی. بقیه فیلم هم دیالوگهای باسمه ای بود با موسیقی روح آزار.
لایههای دروغ عملا فاقد هر چیزی است که اسمش را بشود گذاشت فیلم.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/p39886
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🦋رد بال پروانهها
🎥انعکاس نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران در رسانههای تصویری
🗓به مناسبت #دهه_فجر انقلاب اسلامی
✍🏻اعظم وایانی
🔹 با بررسی تمام تحولات اجتماعی و سیاسی کشورهای جهان و حضور زنان و مردان مبارز در این تغییرات، به جرات میتوان گفت هیچ کدام به اندازه حضور #زنان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی و حتی بعدها در دفاع مقدس، منحصر بفرد و خاص نبوده و نیست.
🔹امام خمینی (ره) به عنوان رهبر نهضت اسلامی مردم، بارها به نقش زنان اشاره کردند و فرمودند: «من در جامعه زنها یک جـور تحول عجیبی می بینم که بیشتر از تحولی است که در مردها پیدا شده [است].»
🔹شاید مرور داستان زندگی برخی از این بانوان مبارز در این روزها و از منظر هنر مستند و فیلم، ما را بیشتر با آنها آشنا سازد.
🔷آثار مرتبط معرفی شده در راهنوشت:
🔸مستند #مادری
🔸فیلم داستانی #رخ_مهتاب
🔸مستند #طیبه
🔸موشن گرافیک #شهیده_صدیقه_رودباری
✅مطالعه کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/h90876
✅تماشای آثار:
🌐Ammaryar.ir
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe