eitaa logo
راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
1.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
337 ویدیو
5 فایل
🅾️ نقد و بررسی آثار سینمایی و تلویزیونی 🅾️ 🎬 آخرین اخبار از سینمای جبهه فرهنگی انقلاب ✍🏻 سایت سینمایی راه نوشت (بلاگ عماریار): 🌐 AmmarYar.ir/blog 🥳آدرس ما در شبکه‌های اجتماعی: 🌐 zil.ink/rahnevesht_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همراه با چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر: 🎬 اولین سکانس از فیلم سینمایی آپاراتچی منتشر شد + رونمایی از لوگوی فیلم 💢 با پایان مراحل فنی فیلم سینمایی لوگوی این فیلم با طراحی محمد روح‌الامین رونمایی شد. 🎥 «آپاراتچی»، دوشنبه ۱۶ بهمن در سانس اول اکران در خانه رسانه رونمایی می‌شود. 🎭 این فیلم اقتباسی با زبان طنز، داستان نقاشِ ساختمان عاشق سینماست که می‌خواهد نخستین فیلم سینمایی خود را ساخته و سیمرغ جشنواره فجر را از آنِ خود کند. 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣 حضور پررنگ اقتباس در چهل‌ و دومین جشنواره فیلم فجر؛ ۶ اقتباس ادبی و ۷ اقتباس پژوهشی 💢 در فهرست فیلم‌های اعلامی این دوره ، اسامی فیلم‌های اقتباسی بسیاری به چشم می‌خورد. 🔺 اقتباس‌های ادبی این جشنواره: «آپاراتچی»؛ برداشتی آزاد از کتاب «آپاراتچی»، دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما «دست ناپیدا»؛ اقتباسی از کتاب موفق «حوض خون» روایتی زنانه از دفاع مقدس «بهشت تبهکاران»؛ اقتباسی از کتاب «آخرین عشق شاهزاده»، با محوریت ملی شدن صنعت نفت «باغ کیانوش»؛ بر پایه کتاب «باغ کیانوش»، اثری ماجراجویانه و اقتباسی در حوزه دفاع مقدس «تابستان همان سال»؛ زمزمه‌هایی از کتاب ناصر تقوایی با نام «تابستان همان سال» در سال ۱۳۴۸ «شور عاشقی»؛ اقتباسی بر پایه مقتل و روایتی مستقیم از واقعه عاشورا 🔺 فیلم‌های اقتباسی بر مبنای اسناد: «صبح اعدام»؛ روایت ۲ساعت پایانی زندگی طیب حاج‌رضایی بر پایه تکه‌روزنامه و گزارش‌های روزنامه کیهان «آسمان غرب»؛ اقتباسی از زندگی شهید شیرودی «احمد»؛ روایتی از زلزله بم با حضور شهید کاظمی بر پایه پژوهش‌های تاریخی «پرویزخان»؛ زندگی پرویز دهداری، بر پایه پژوهش، مصاحبه و منابع خبری «قلب رقه»؛ روایتی از مجاهدت‌های جبهه مقاومت در سوریه بر اساس رخدادها و حوادث واقعی «مجنون»؛ روایتی از زندگی شهید زین‌الدین بر اساس پژوهش‌های متعدد «معجزه پروین»؛ زندگینامه پروین اعتصامی از دوران جوانی 👈🏻 متن کامل یادداشت: 🔗B2n.ir/g33870 🎬 تهیه دوره فیلمنامه‌نویسی اقتباسی از اینجا 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همراه با چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر: ⏱ پوستر موشن انیمیشن سینمایی ساعت جادویی منتشر شد 💢 همزمان با آغاز بلیت‌فروشی چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، پوسترموشن انیمیشن سینمایی منتشر شد. طراحی پوستر توسط مهدی کارگزار و طراحی لوگو توسط فرزانه حقیقت انجام شده است. 🎭 قصه این انیمیشن از جایی آغاز می شود که یک پسربچه به واسطه هدیه‌ای که از پدربزرگ خود دریافت می‌کند، موفق به سفر در زمان می‌شود و به دوران کودکی مادربزرگش می‌رود. 🎥 برنامه نمایش ساعت جادویی در چهل‌ودومین را می‌توانید اینجا ببینید 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣 پرمخاطب‌ترین فیلم‌های چهاردهمین جشنواره عمار در سکوی عماریار مشخص شدند 💢 به گزارش ، در امسال فرصتی فراهم شد تا آثار منتخب این جشنواره به صورت برخط برای عموم مردم نمایش داده شود. در این دوره 116 فیلم از آثار منتخب عمار در عماریار اکران و در مجموع بیشتر از 11600 تماشا برای این آثار ثبت شده است. ✅ مستند «قاعده بازی» و فیلم داستانی «ماهکان» به ترتیب به عنوان پرمخاطب‌ترین و پربازدیدترین فیلم‌های این دوره جشنواره مردمی فیلم عمار معرفی شدند. ✳️ متن کامل خبر: 🌐 B2n.ir/t40403 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر: 🎞 پوستر فیلم سینمایی رونمایی شد 🔻با آغاز ، پوستر فیلم سینمایی «احمد» منتشر شد. 🔹«احمد» که برای نخستین بار نقش موثر را در ۱۸ ساعت ابتدایی زلزله دلخراش بم به تصویر می‌کشد، در بخش سودای سیمرغ این رویداد حضور دارد و جمعه ۲۰ بهمن در سانس اول خانه رسانه به نمایش درمی‌آید. 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سینما یکی از مظاهر تمدن است که باید در خدمت این مردم، در خدمت تربیت این مردم باشد 🔺سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) در بهشت زهرا و روز دوازدهم بهمن، فتح باب سینمای پس از انقلاب است و نشان از اهمیت توجه به این مقوله دارد. 🔺حضرت (ره) بارها و بارها درباره سینما، تئاتر و تلویزیون و همچنین فضای فرهنگی کشور سخنرانی کرده و نظرشان را درباره فرهنگ و هنر به شکل جدی بیان کردند. 🔺ایشان ۱۲ بهمن‌ ۱۳۵۷ در بهشت ‌زهرا (س) طی سخنرانی تاریخی که داشتند، درباره سینما فرمودند: «ما با سینما مخالف نیستیم، ما با مرکز فحشا مخالفیم ... سینما یکی از مظاهر تمدن است که باید در خدمت این مردم، در خدمت تربیت این مردم باشد...» 🔶 مطالعه کامل یادداشت: 🌐 B2n.ir/m29080 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همراه با چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر: 🔻 زین‌الدین صحبت می‌کنه! 🔸لوگوموشن فیلم سینمایی به کارگردانی مهدی شامحمدی و تهیه‌کنندگی عباس نادران رونمایی شد. 🔹این فیلم سینمایی که محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است بخشی از حماسه‌آفرینی شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین در جزیره مجنون و عملیات بزرگ خیبر را به تصویر می‌کشد. 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل‌ودومین آپاراتچی؛ قصه خون دل‌های اصحاب رسانه با نگاهی طنز 👤 فاطمه حجتی 💢 پس از چند اثر شاخص در دهه‌های قبل نظیر ، حالا و در سال‌های اخیر در مواجهه با کمدی‌های اجتماعی، گویی حساسیت در حوزه‌ طنز بیشتر شده و اغلب، تولیدکنندگان به جای داشتنِ دستی پُر و مطرح کردن روایات به شیوه‌ای صحیح و دقیق، از صحنه کنار کشیده و عرصه را برای تولیدات سخیف و زرد خالی کرده‌اند. در این میان نه‌تنها شهامت ورودی هنرمندانه به این عرصه را داشته، بلکه آن را در کنار مضمونی متفاوت از جنس رسانه و فیلمسازی نیز به کار برده و می‌توان گفت تبدیل به اثری منحصربه‌فرد هم شده است. 📌 این فیلم سال‌های ابتدایی را به تصویر می‌کشد. برهه‌ای که آثار زیادی آن را روایت کرده و در بسترش زیسته‌اند، اما آپاراتچی حرف‌های تازه‌ای را در بحبوحه آن سال‌ها مطرح می‌کند. ✳️ متن کامل یادداشت: 🔗 B2n.ir/e62276 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همراه با چهل و دومین ✍🏻 نفس‌گیر مثل بم؛ روایتی از تنهاترین سردار در میان آوار 👤 اقما 💢 «انتظار هر چیزی رو داشتیم جز این»، دیالوگی است که در دقایق ابتدایی فیلم «احمد» می‌شنویم؛ از زبان فرماندهی که بدون پشتیبانی و امکانات، در مسیر معرکه‌ای دردآور است. هنوز پا بر پله دوم هواپیما نگذاشته که از جمعیت مصیبت‌‌زده‌ مقابلش حیرت می‌کند و از همان‌جا با مشکلات و چالش‌ها دست به گریبان می‌شود. حاج احمد جایی در اواخر فیلم می‌گوید:«اینجا هیچ فرقی با جنگ نداره» و واقعا می‌بینیم چگونه از یک اذان صبح تا اذان صبح بعدی، سنگینی بار این جنگ را به دوش می‌کشد؛ جنگی که این بار نه صدام حسین که لرزش‌های گاه و بی‌گاه زمین لرزه بر اندام کودکان ایرانی می‌اندازد. 📌 با نشستن به تماشای از ابتدایی‌ترین لحظه‌ مواجهه‌ شهید با زلزله بم او را همراهی می‌کنیم و به جایی می‌رسیم که طنین صدای ناله‌های مردم مجروح و داغدار، به سکوتی دلهره‌آور در میان خاک‌های بم بدل می‌شود. در این بین لحظه‌های آشنایی می‌بینیم: بیزاری، پشیمانی، خستگی، شوق و درد. تغییر موضع و تأثیرپذیری می‌بینیم. در اوج مصیبت، خنده می‌بینیم و گریه... گریه! قطعا تاب ما کمتر از مقاومت حاج احمد است. زودتر می‌شکنیم و اشکمان زودتر جاری می‌شود. اوج می‌گیرد و در نهایتِ اضطرار، همپای ناله‌های ایستاده‌ترین مرد حاضر در به زمین می ریزد. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐 yun.ir/5x6ka6 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
هدایت شده از انیمیشن ساعت جادویی
📣 نشست خبری انیمیشن سینمایی «ساعت جادویی» در جشنواره فجر 🎭 باحضور دست‌اندرکاران اثر: محمدمهدی نخعی‌راد (تهیه‌کننده) محمدعلی بصیری‌نیک (کارگردان) سیدمصطفی حسینی (نویسنده) جمال یزدانی (مشاور محتوایی) ⏰ ۱۵ بهمن، ساعت ۲۲:۳۰ 🎞 خانه چهل‌ودومین (برج میلاد) 📲 پخش زنده نشست: 🌐 rubika.ir/Festivalfajr1402 ✅ آخرین اخبار انیمیشن ساعت جادویی را اینجا دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2776563840C07f3858485
همراه با چهل‌ودومین : 🎬 تصاویر جدید از انیمیشن ساعت جادویی منتشر شد 🍿 تهیه بلیت این اثر متفاوت از لینک‌های زیر: 🔺 گیشه۷ 🔻 سینماتیکت 🔺 آی‌تیکت 🔻 ایران‌تیک 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل و دومین ✍🏻 روایت پویا و فعالانه ‌انتظار برای منجی در رویاشهر؛ نجات و آبادی زیر سایه حقیقی‌ترین قهرمان 👤 اقما از زمانی که انیمیشن‌سازان ایرانی تصمیم به حضور قوی در حوزه‌ سینما گرفتند و به صورت جدی قدم به این عرصه نهادند، سال به سال و فیلم به فیلم، شاهد پیشرفت‌های آنان هستیم. این تکاپو، امسال و در فجر ۴۲ با حضور چهار اثر به خوبی مشهود است. در این نوشتار، از چهار انیمیشن حاضر در جشنواره، «رویاشهر» را مرور و بررسی می‌کنیم. نام این اثر ممکن است در ابتدا ما را به یاد مفهوم «مدینه فاضله» و یا انیمیشن «زوتوپیا (Zootopia)» بیندازد که البته نابجا هم نیست و می‌توان گفت انیمیشن همین موضوع را مطابق با فرهنگ ایرانی به تصویر کشیده است. اگر هنر را در مقامی، ارائه غیرمستقیم محتوا به مخاطب در لفافه‌ای جذاب و خوش‌‌ساخت تعریف کنیم، انیمیشن رویاشهر در انتقال مفاهیم به شیوه‌ای هنرمندانه به خصوص کودکان، گامی بلند و رو به جلو به حساب می‌آید. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐 B2n.ir/p86517 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل‌ودومین : 📣 مخاطب انیمیشن بلند فقط کودک و نوجوان نیست/ حضور متفاوت با کلاه نمدی! 💢 به گزارش راه نوشت، نشست خبری انیمیشن با حضور محمدمهدی نخعی‌راد (تهیه‌کننده) محمدعلی بصیری‌‌نیک (کارگردان)، سیدمصطفی حسینی (نویسنده) و جمال یزدانی (مشاور محتوایی پروژه) برگزار شد. سازندگان ساعت جادویی از ایده ساخت این اثر و نیز مشکلات ساخت انیمیشن بلند در ایران سخن گفتند. ⛔️ عوامل این فیلم با کلاه نمدی که نماد یک قرن مقاومت فرهنگی ایران در برابر خشونت غرب و غربزدگی است، در این نشست حضور پیدا کردند. 🎥 انیمیشن ساعت جادویی که پیش از این با نام سفر به تاریکی در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان موفق به دریافت شده بود، داستان پسربچه‌ای به نام عماد است که به واسطه هدیه‌ پدربزرگش، موفق به سفر در زمان می‌شود. او در این سفر، شغل خانوادگی خودشان یعنی نمدمالی را از نزدیک می‌بیند که در گذشته رونق بسیاری داشته است. سفر عماد مصادف با قیام گوهرشاد می‌شود و او بخشی از حوادث تاریخی را به چشم خود می‌بیند. 📝 متن کامل گزارش: 🌐 B2n.ir/g41167 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل و دومین ✍🏻 وقتی در این دوره جشنواره فجر، دومین بار دلم برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سوخت / فاجعه‌ای به نام دست ناپیدا 👤 امید نعیمی خرد 💢 بار اول شب افتتاحیه جشنواره فیلم فجر بود؛ همان موقعی که پرویز شیخ طادی کراوات را درآورد و مشغول ادا و اطوار شد و آن حرف‌های مضحک را زد. قاب تلخی بر روی سن تالار وحدت شکل گرفت. ترکیب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر و کمی جلوتر گزینه پاسداشتی که یک هدیه برایشان آورده بود. 📌 دومین باری که دلم برای آقای اسماعیلی سوخت، وقتی بود که در صبامال به تماشای فیلم نشستم. یاد جلسه چندوقت پیشمان با جناب وزیر افتادم. وقتی اسم کتاب «حوض خون» به میان آمد، اسماعیلی با چه ذوق و شوقی گفت که از ساخت فیلم حوض خون حمایت کرده اند و قرار است این فیلم را بسازد. البته ما هم خدا را شکر کردیم که بالاخره بعد از چند سال قرار است حوض خون به فیلم سینمایی تبدیل شود. 💢 از این بگذریم که این فیلم هیچ ارتباطی با کتاب نداشت، در این اثنا من مانده‌ام و کلی سوال. البته قبلش عرض کنم که کاری درباره کارگردانی بسیار ضعیف و طراحی صحنه و لباس ندارم؛ چون ماقبل بحث است و نظر، اما آیا «بنیاد شهید و امور ایثارگران» و «بنیاد سینمایی فارابی» یک بار، فقط یک بار این فیلم ‌نامه را خوانده بودند؟ 📝 متن کامل یادداشت: 🌐B2n.ir/q25849 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل‌ودومین ✍🏻 دلبستگی‌های یک عاشق سینما / کارگردان آپاراتچی توانسته به خواسته اصلی‌اش دست یابد 👤 نورالهدی حیدری‌فر 💢 در همان ابتدا با کاراکترهای بی‌غل‌وغش و ساده فیلم درمی‌یابیم که با یک درام کمدی مواجهیم و می‌بایست انتظار طنز و شوخی‌های بیشتری را تا انتهای داستان داشته باشیم. وجود طنزپردازی‌ها و شوخی‌های نمکی موجود در فیلم، انگیزه‌ای مضاعف در تماشاگر ایجاد می‌کند که داستان را دنبال کند. هرچند که سیر روایی پر فراز و فرود و شکست‌های نقطه‌ای، خود انگیزه‌ای کافی به او می‌دهد که تا پایان فیلم، سینما را ترک نکند. 💢 فیلم ، سناریویی منطقی و قابل درک برای بیننده دارد. البته قدرت این فیلمنامه را در همراه کردن مخاطبانش می‌توان ناشی از اقتباس فیلم از زندگی شخصیتی حقیقی به نام دانست که به همت دکتر در کتاب «آپاراتچی» گردآوری شده است. غالب بینندگان فیلم آپاراتچی با این سخن موافقند که این فیلم با مخاطبانش ارتباط می‌گیرد و فضایی صمیمی را در سالن‌های تاریک سینما به وجود می‌آورد. از همین رو می‌توان گفت کارگردان اثر توانسته به خواسته اصلی‌اش از ساخت چنین فیلمی یعنی «روایت قصه‌ای از دل مردم» دست یابد. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐B2n.ir/u47308 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل‌ودومین ✍🏻 باغ کیانوش؛ جایی که گره‌ها به دست بچه‌ها باز می‌شود 👤 اقما 💢 فیلم باغ کیانوش، از کتابی با همین نام شده است و تعلیق موجود در خط داستانی‌اش، مخاطب نوجوان و حتی بزرگسال را با خود همراه کرده و به روستایی در نزدیکی همدان می‌برد. 📌 با انتخاب روزهای به‌عنوان کانسپت زمانی خود، علاوه‌بر مفاهیم ارزشمندی چون فداکاری و رفاقت، مشکلات و کمبودهای این برهه از تاریخ کشورمان را نیز به تصویر می‌کشد و رفتار و منش و شیوه فکری کودکان و نوجوانان را در این مقطع نمایش می‌دهد؛ به گونه‌ای که تماشاگر نوجوان با برخی از این موقعیتها هم‌ذات‌پنداری می‌کند و برخی از آن‌ها را به سبب تفاوت زمانی، عجیب می‌بیند. 💢 فیلم باغ کیانوش با روایت‌هایی عجیب و غریب، گره‌هایی را در مسیر شخصیت‌های داستان ایجاد می‌کند که هر کدام به دست یکی از بچه‌های روستا باز می شود. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐b2n.ir/x45309 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir