📣نشست «نسبت مردم با جشنواره عمار» برگزار شد
⭕️دوازده دوره جشنواره عمار در بوته نقد + صوت
🔹سی و سومین محفل عصرنشینی هنر و اندیشهی دیدار در نشستی بر خط با موضوع «نسبت مردم با جشنواره عمار» با نگاهی به دوازده دوره برگزاری #جشنواره_عمار در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار شد.
🎤#نعمت_الله_سعیدی، نویسنده و منتقد سینما:
🔸اگر باور داشته باشیم که هنرمند و جشنواره مردمی انعکاسدهنده باورها و اعتقادات مردم هستند و در خدمت مردم قرار گرفتهاند، موضوع فرق میکند. برگزارکنندگان جشنواره مردمی عمار تلاش داشتند جشنوارهشان در خدمت مردم باشد.
🎤#محمدحسین_خوش_بیان، مستند ساز:
🔸امروز نمیتوانیم بگوییم هر آنچه که در جشنواره عمار نمایش داده میشود، حرف مردم است زیرا در جشنواره مذکور آنچنان که باید و شاید به دغدغههای مردم پرداخته نمیشود.
🎤#فاطمه_ترکاشوند، منتقد سینما:
🔸جشنواره عمار به واژه مردمی بودن هنر ارزش داده است.
🔸مردمی بودن عمار طبق تلقی خاصی از مردم که محصول نوعی تحلیل طبقاتی از وقایع ۸۸ بود، شکل گرفت و طیف مشخصی، «مردم» نامیده شدند اما این جشنواره از درگیر کردن همانها هم در تولید، توزیع و پخش آثار بازماند و به مرور نتوانست حتی با همان تلقی خاص از مردم هم ارتباط بگیرد.
✅مطالعه کامل مطلب:
🌐b2n.ir/n86202
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥شادروان؛ یک کمدی کم توقع
⭕️راهنمای فیلم – شادروان
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝#شادوران اثری که یک قدمش را کمدی و یک قدمش را تراژدی بر میدارد؛ ریسک بزرگی که کارگردان پذیرفته. شادروان فاجعه نشده اما بد است و همین فاجعه نشدن کار نوید این را میدهد که میتوان به آینده #حسین_نمازی امیدوار بود.
فیلمنامه با این که باگ زیاد دارد اما آن هم خستهات نمیکند و دست به دامان شوخیهای جنسی و کمر به پایین نشده و تلاش دارد در حد بضاعت اندک خود قصه تعریف کند و سرگرمت کند.
نقطه قوت شادروان را میتوان در بازیها جست و جو کرد، بازیهایی که حداقلهای یک کار کمدی را دارد.
شادروان فیلم پر مدعایی نیست نه در قصه، نه در کارگردانی و نه در بازی ها. همه آن چه از یک فیلم انتظار داریم تا یک ظهر جمعه با خانواده ببینیم.
✅مطالعه کامل مطلب:
🌐b2n.ir/s47673
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🔺گروهی فکر میکنند اگر به حکومت فحش بدهند رخداد خلق کردهاند
⭕️اثر متعالی برخاسته از زیست متعالی هنرمند است
▪️ در سومین روز از برگزاری #چهلمین_جشنواره_فیلم_فجر، نشست تخصصی تحت عنوان «سینما، فلسفه و معنا» با حضور دکتر امیررضا مافی (مجری) و دکتر بیژن عبدالکریمی در خانه جشنواره برگزار شد.
🔶دکتر بیژن عبدالکریمی، فیلسوف:
💬ما در مسیر رسیدن به امر متعالی هستیم که سینما باید آن را بازنمایی کند. ممکن است سینماگری زبان گروه اقلیت باشد اما این به این معنا نیست که آن فیلم رخداد است، فیلم اقلیت میتواند رخداد باشد اما هر فیلم رخدادی اثری نیست که در مورد اقلیت باشد. گروهی فکر میکنند اگر به حکومت فحش بدهند رخداد خلق کردهاند اما اینطور نیست.
💬شما باید در سینما زیست جهان را دگرگون کنید. کسی که زیست عاشقانه ندارد عشق را درک نمیکند و اگر فیلم بسازد یک اثر کمدی میآفریند. اگر هنرمندی زیست متعالی داشته باشد آن را در اثرش نمایش میدهد. پشت فیلمهای ایدئولوژیک تجربه زیستهای نیست و مفهوم هم خوب منتقل نمیشود.
💬ما به قدری غرق روزمرهایم که نمیتوانیم زمان را صرف تفکر کنیم. سینماگران ما اسیر روزمره هستند و با فاصلهگذاری به این فقدان خودآگاهی پیدا میکنند. لازم است که هنرمند خودآگاه باشد تا به ابزاری در دست تکنیک بدل نشود. برای آموزش تفکر باید با متفکران همنشین باشیم.
✅مطالعه کامل مطلب:
🌐 b2n.ir/g90220
#فجر_چهلم
#سینما_و_فلسفه
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣تمجید رهبر انقلاب از مصطفی عقاد، فیلم الرساله و بازی آنتونی کوئین
♦️معرفی شخصیتهای تاریخی جز با کار هنری به طور کامل انجام نمیگیرد
🎤#رهبر_معظم_انقلاب در دیدار اعضای همایش بینالمللی حضرت حمزه سیّدالشّهدا (ع):
🔹این بزرگداشت جناب حمزه (ع) یک زمینهسازی و منبعسازی است برای کارهای بعدی. کار اصلی را بایستی هنر انجام بدهد و حتماً بایستی هنرهای نمایشی، هنرهای زبانی و تجسّمی به کار برود برای این قضیّه تا مقصود از بزرگداشت شخصیّتی مثل جناب حمزه حاصل بشود. آن کاری که شما میخواهید انجام بدهید و میخواهید فرهنگسازی بکنید و الگوسازی بکنید، جز با کار هنری به طور کامل انجام نمیگیرد و ناقص خواهد ماند.
🔹واقعاً خدا رحمت کند #مصطفی_عقّاد را و باید تشکّر کنیم از او که در فیلم #الرساله این شخصیّت بزرگ را در قالب یک اثر فاخر ــ انصافاً فاخر است؛ بخصوص بخش مربوط به حمزهاش که خب بازیگرش هم بازیگر فوقالعاده معروف و مهمّی است، حقیقتاً یک جلوهای دارد ــ توانسته تا حدودی زندگی این بزرگوار را به تصویر بکشد.
🔹این کار در مورد دیگر صحابهی پیغمبر هم باید انجام بگیرد: در مورد عمّار همین کار باید بشود؛ در مورد جناب سلمان باید بشود؛ در مورد جناب مقداد [باید بشود]. یا جناب جعفربنابیطالب همین جور؛ بخصوص که زندگی جناب جعفر، ظرفیّت هنری و ــ به تعبیر خودشان ــ ظرفیّت درامیاش خیلی زیاد است؛ آن سفر به حبشه و کیفیّت آن و رفتن و برگشتن و مانند اینها.
✅مطالعه کامل بیانات:
🌐b2n.ir/e30270
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
هدایت شده از عماریار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 مجموعه آموزشی «راه» رسید
💢 کارگاهها، سخنرانیها و ویژهبرنامههای برگزارشده در دوازدهمین #جشنواره_مردمی_فیلم_عمار
🔰 با تدریس اساتیدی چون: محمدرضا سرشار، سیدمحمود رضوی، بهروز افخمی، مسعود دهنمکی، حسن عباسی، حسن رحیمپور ازغدی، وحید جلیلی و ...
🎬 با موضوعات: فیلمنامهنویسی، سواد بصری، تهیهکنندگی، داستانپردازی، سینمای تمدنساز، نقد فیلم، سریالسازی، تجربهکاوی تولید برنامه تلویزیونی و ...
⭕️ پیشخرید با ۵۰ درصد #تخفیف_ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی از لینک زیر:
🌐 b2n.ir/Rah-fajr
⏰ به مدت محدود از ۱۲ تا ۱۹ بهمن
✅ معرفی هزاران ساعت آموزش کاربردی در لینک زیر🔻
https://eitaa.com/joinchat/1460338702C7e130ac336
🎥برف آخر؛ یخزدگی در دنیای نویسنده
⭕️راهنمای فیلم - برف آخر
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝#برف_آخر از آن فیلمهایی است که اگر نیم ساعت هم وسطش چرت بزنی و بعد بیدار شوی چیز خاصی از قصه را از دست نداده ای.
ریتم کند فیلمنامه با میزانسن آمیخته شده در کوه و برف، فیلم #امیرحسین_عسگری را به یک فیلم با مخاطب خاص تبدیل کرده است.
فیلم کنش واحد ندارد و عملا دو پاره است و مخاطب را مدام به چپ و راست می کشاند.
بازیها و فضاسازی کارگردان و تصویرهای خوب آرمان فیاض در مقام تصویربردار همه و همه در خدمت جهان اثر است، اما مشکل از جای دیگری است؛ از فنداسیون فیلمنامه.
انسان گرگ انسان است؟!
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/b21696
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
👨🚀سفر به فضا از پای مانیتور / ۷ فیلم که شما را با پیشرفت فضایی ابر قدرتها آشنا می کند
🗓 به بهانه روز #فناوری_فضایی
🚀بشر قرن ۲۱ در ادامه کاوشگری علمی خود همواره به دنبال پاسخ به سؤالاتی درباره زندگی در دیگر سیارات بود.
🚀از این رو سفر به #فضا چند سالی پس از اختراع سینما به موضوعی جذاب برای سینماگران و تماشاگران تبدیل شد. صاحبان قدرت در این عرصه از جمله آمریکا و شوروی نیز از دوران جنگ سرد دوئل نانوشتهای با موضوع #سفر_به_فضا با سلاح هنر را آغاز کردند و در کنار پیشرفت های علمی خود آثاری هنری را تولید کردند که افزون بر جذابیت های بصری و تکنیکی به یک رویارویی در پیشرفت علم تبدیل شده است.
🚀مطالعه ورود موضوع «فتح فضا» به سینمای کشورها و مخصوصاً آمریکا و شوروی سابق، نشان میدهد که چطور هر زمان برنامههای فضایی در سینما جدی گرفته شد، زمینه برای اقبال عمومی و توسعه واقعی حضور کشورها در میدان علوم فضایی به وجود آمد.
🚀مجموعه فیلمهای مرتبط با موضوع برنامههای فضایی کشورها که همه آنها بر اساس واقعیت ساخته شدهاند و در این یادداشت معرفی شدهاند:
1⃣ #گاگارین_اولین_در_فضا (Gagarin First in Space)
2⃣ #آسمان_اکتبر (October sky)
3⃣ #اولین_مرد (First man)
4⃣ #ارقام_پنهان (Hidden Figures)
5⃣ #عملیات_مریخ (Mission Mangal )
6⃣ #پیاده_روی_در_فضا (The SpaceWalker)
7⃣ #سالیوت7 (Salyut.7)
✅مطالعه کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/q61200
✅تماشای آثار:
🌐b2n.ir/b34737
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥لایههای دروغ؛ واقعا چرا؟
⭕️راهنمای فیلم - لایههای دروغ
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝همیشه در جشنواره چند فیلم هستند که آخر فیلم از خودت می پرسی این فیلم چرا در جشنواره هست!؟ البته اگر بشود تا انتها تحملشان کرد.
#لایه_های_دروغ یکی از آن هاست.
تقریبا ۷۰ درصد از فیلم صحنه های اکشن است، اکشن های بد، هم از لحاظ کارگردانی و هم منطق روایی. بقیه فیلم هم دیالوگهای باسمه ای بود با موسیقی روح آزار.
لایههای دروغ عملا فاقد هر چیزی است که اسمش را بشود گذاشت فیلم.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/p39886
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🦋رد بال پروانهها
🎥انعکاس نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران در رسانههای تصویری
🗓به مناسبت #دهه_فجر انقلاب اسلامی
✍🏻اعظم وایانی
🔹 با بررسی تمام تحولات اجتماعی و سیاسی کشورهای جهان و حضور زنان و مردان مبارز در این تغییرات، به جرات میتوان گفت هیچ کدام به اندازه حضور #زنان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی و حتی بعدها در دفاع مقدس، منحصر بفرد و خاص نبوده و نیست.
🔹امام خمینی (ره) به عنوان رهبر نهضت اسلامی مردم، بارها به نقش زنان اشاره کردند و فرمودند: «من در جامعه زنها یک جـور تحول عجیبی می بینم که بیشتر از تحولی است که در مردها پیدا شده [است].»
🔹شاید مرور داستان زندگی برخی از این بانوان مبارز در این روزها و از منظر هنر مستند و فیلم، ما را بیشتر با آنها آشنا سازد.
🔷آثار مرتبط معرفی شده در راهنوشت:
🔸مستند #مادری
🔸فیلم داستانی #رخ_مهتاب
🔸مستند #طیبه
🔸موشن گرافیک #شهیده_صدیقه_رودباری
✅مطالعه کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/h90876
✅تماشای آثار:
🌐Ammaryar.ir
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ جدول امتیاز دهی و راهنمای تماشای آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر
📋این جدول به مرور با حضور منتقدین دیگر و تماشای فیلمهای روزهای آینده تکمیل میشود.
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣دسته دختران درباره عشق و امید به آینده است
♦️الگوی دسته دختران، تنگه ابوقریب نبود
🔶نشست رسانهای فیلم سینمایی #دسته_دختران با حضور عوامل فیلم برگزار شد.
🔸#منیر_قیدی، کارگردان:
💬هیچ شخصیتی به طور مستقیم از کتاب یا ماجرا یا حقیقتی شکل نگرفته بود. شخصیتها برآوردی از مطالعات من و ساختگیاند.
💬ما فیلمهای بسیاری داریم که الگو در دفاع مقدس میشوند اما من سعی میکنم سینمای خود را داشته باشم و اگر قرار باشد الگویی داشته باشم آن الگو بهقطع فیلم «تنگه ابوقریب» نیست.
💬متاسفانه همه ما میدانیم که خرمشهر سقوط میکند اما این فیلم نه درباره سقوط خرمشهر که درباره عشق و امید به آینده بود.
🔹#فرشته_حسینی، بازیگر:
💬من ایدههای دیگری درباره جنگ داشتم اما وقتی این فیلم را بازی کردم دیدم چقدر شرایط وحشتناک بوده و آدمهای عادی چگونه در آن شرایط توانستهاند زندگی کنند. به یاد جنگ افغانستان هم افتادم.
💬گاهی این نظرات را میخوانم که برخی میگویند تو را چه به بازی در فیلم جنگی ایرانی؟ اما فکر میکنم وقتی در جایی بزرگ میشوی آن کشور، کشور توست.
🔸#محمدرضا_منصوری، تهیه کننده:
💬ما به دریافت سیمرغ مردمی امید داریم.
💬پیشنهاد میکنم فرایند اخذ آرای مردمی به خانه سینما برگردد. من کماکان به سیستم کنونی اعتراض دارم.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/w77033
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥ماهان؛ شاید مستندش بهتر بود
⭕️راهنمای فیلم – ماهان
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝بعضی فیلم ها هستند که ابتدایشان مینویسند بر اساس داستان واقعی، اما نمیتوانند درام آن اتفاق واقعی که از آن اقتباس کردهاند را وارد فیلم کنند؛ مثل ماهان.
#ماهان قصه هنرمندی است که تلاش دارد با سرطان مبارزه کند، اما فیلمساز یا این مسئله را به خوبی درک نکرده یا نتوانسته آن را به خوبی اجرا کند.
ماهان از آن جنس کارها بود که اگر مستندش ساخته میشد میتوانست احساس منتقل کند.
امید به زندگی در سینما را با نریشن نمیشود نشان داد، و با موسیقی روی تصاویرِ کارت پستالی منتقل کرد.
سینما درام میخواهد.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/b50798
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣وضعیت اکران فیلمهای مستند در جشنواره فجر شرمآور است
⭕️واکنش مدیر مرکز مستند حوزه هنری به اکران آثار مستند در جشنواره فجر
💢#امیر_مهریزدان، مدیر مرکز مستند حوزه هنری در اینستاگرام نوشت:
🔸مستندسازان، فرش قرمز و وی آی پی و ... نمیخواهند.
همین که فیلمشان را در سیاهچال اکران نکنید، راضیاند!
وضعیت اکران مستند، در جشنواره فجر شرمآور است. سالنهایی بسیار کوچک در طبقه منفیِ دو!
حقیقتا آزاردهندهست. چه اصراری هست به این جور برگزاری؟
کاش داورانِ این بخش ساکت ننشینند.
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥ملاقات خصوصی؛ نفسگیر تا تیتراژ
💢راهنمای فیلم – ملاقات خصوصی
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝امید شمس کارگردانی است که تواناییاش در قصهگویی و کارگردانی را در فیلمهای کوتاه خود نشان داده بود و با نخستین کار بلند خود، شگفتی جشنواره چهلم تا به امروز بوده است.
فیلمنامه #ملاقات_خصوصی آهسته و با ریتم کند آغاز میشود و رفته رفته اوج میگیرد.
همه چیز به اندازه در فیلم گنجانده شده، از فضاسازی و طراحی صحنه بسیار خوب تا رنگ و نور نشسته در کار.
ضربه اصلی را ملاقات خصوصی از شخصیتپردازی های ضعیف بازیگران مکمل خورده است؛ حتی گاهی از بازیگران اصلی.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/a24750
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣برگزاری نشست اقتباس و بومیسازی متون غیرفارسی
⭕️علت موفقیت تقوایی در اقتباس، توجه ویژه او به دیالوگ است
🔷«نشست #اقتباس و بومیسازی متون غیرفارسی» با بررسی فیلم سینمایی #ناخدا_خورشید اثر #ناصر_تقوایی و با حضور مهدی سجادهچی فیلمنامه نویس و یکی از داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر در خانه جشنواره برگزار شد.
🎤#مهدی_سجاده_چی:
🔹تقوایی در تیتراژ فیلم «ناخدا خورشید» اشاره کرده که این فیلم اقتباس آزادی از کتاب «داشتن و نداشتن» اثر ارنست همینگوی است. فیلمهای دیگری هم از این کتاب ساخته شد ولی ناخدا خورشید بهترین آنها بود.هرچند «داشتن و نداشتن» خیلی کتاب محبوبی نبود
🔹تقوایی در فیلمسازیش به دیالوگ توجه ویژهای دارد. دایی جان ناپلئون دیگر اثر تقوایی خط به خط دیالوگ دارد. این فیلم با تکیه کلامهایش مشهور شده است. این هنر تقوایی باعث شده در اقتباس موفق باشد. اگر دیالوگ خوب نباشد، بخشهایی از داستان در خودِ کتاب میماند
🔹دو ژانر اجتماعی و کمدی در ایران حکمفرماست. ما فیلمنامهنویسانی داریم که در زمینه فیزیک مدرن تحقیقاتی دارند. فیلم «بین ستارهای» اثر نولان که درام است از مفاهیم فیزیک مدرن استفاده کرده است. چه کارگردانی است در کشورمان از این ظرفیتها استفاده کند؟
🔹شرط لازم و کافی برای اقتباس شناخت فرهنگ خود است. ناصر تقوایی در «ناخدا خورشید» انقدر جغرافیا،فرهنگ و آداب و رسوم فضای فیلم را می شناسد که زمان اقتباس از یک اثر آمریکایی، چیزی از داستان کم نمیکند
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/t61778
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣انتقاد فرزاد مؤتمن از مخفی بودن هزینه پروژههای سینمایی
⭕️ارزیابی سینمای ایران غیرواقعی است
🔹#فرزاد_مؤتمن، کارگردان سینما و تلویزیون در پستی نوشت:
بودجه و مدت فیلمبرداری پروژههای سینمایی را علنی کنید.
تا زمانی که این ارقام مخفی میمانند، هر گونه ارزیابی از سینمای ایران غیرواقعی است.
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎤سینما صرفا تکنیک نیست؛ تفکر است / بررسی عنصر زمان در آثار شهید آوینی
💢در ششمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست تخصصی تحت عنوان «سینما، تاریخ و تمدن» با حضور دکتر بهروز فرنو (پژوهشگر فرهنگی) و دکتر امیررضا مافی (مجری) در خانه جشنواره برگزار شد.
♦️#بهروز_فرنو:
🔺از رنسانس عصر جدیدی در عالم آغاز شد و رنسانس اتفاق سیاسی نیست بلکه اتفاقی فکری و نظری است. با لبخند ژکوند رنسانس آغاز شد و ما نمیتوانیم این تاثیر را در هنر منکر شویم.
🔺مرحوم عالمی معتقد بود که سینما صرفا تکنیک نیست که از ابزار استفاده کنیم و سینمای اسلامی داشته باشیم؛ سینما تفکر است. ما ناگزیریم که از تاریخ پرسش کنیم تا مفهوم درست را پیدا کنیم. تاریخ امری جاری است و جزئیاتی در گذشته نیست.
🔺در سینمای عالم بعد از مدرنیته خدایگانی بشر به تزلزل رسیده است. موضوعیت نفسانی و خودبنیانی مطرح است و تحقق رویای بشر جدید را در سینمای تجاری امروز میبینیم و در مقابل برای اهل تفکر پرسش ایجاد میشود و سبکهای مختلف سینمای آوانگارد و صاحب تفکر با پرسشهایی مواجه شدند.
🔺#شهید_آوینی سه زمان را در آثارش مطرح کرده یکی زمانی که نویسنده متن نریشن میگوید، دیگری زمان فیلم و دیگری معطوف به زمانی باقی است. فتوحاتی که در روایت فتح آمد بخشی ظاهری است و بخشی مشترک بین نویسنده متن و رزمنده در جبهه است و در واقع در سه تاریخ روایت میشود اما آیا در آثار دیگر سراغ این روش رفتهایم؟
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/b32873
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣از پایان تلخ اجتناب کردیم / هناس یک فیلم عاشقانه و بیوگرافی است نه جاسوسی
💢نشست رسانهای فیلم سینمایی #هناس با حضور عوامل فیلم در خانه جشنواره برگزار شد.
🎤#حسین_دارابی، کارگردان:
♦️ما از زاویه دید #شهره_پیرانی به فیلم نگاه کردیم و چون در تشویش و گنگی به سر میبرد، خواستیم این حس را تقویت کنیم، تا اینکه فیلم جاسوسی بسازیم. «هناس» یک فیلم عاشقانه و بیوگرافی است.
♦️من هم قبول دارم که این فیلم چند پایان دارد ولی این موضوع به ماهیت تلخی قصه برمیگردد. ما از این که پایان تلخ داشته باشیم اجتناب کردیم.
♦️سعی ما این بود که نقش وحید رهبانی ضد قهرمانی دوست داشتنی نباشد و خدا را شکر وحید رهبانی با هوشی که داشت توانست به این مهم نزدیک شود.
🎤#مریلا_زارعی، بازیگر:
♦️خانم پیرانی بیش از حد تصور به ما عشق دادند و حتی او دست من را باز گذاشت تا هر زمانی که سوالی داشتم از او بپرسم.
♦️من اولین بار بود که این فیلم را میدیدم ولی با اشکهای خانم پیرانی اشک ریختم و خوشحال شدم که صاحب این کاراکتر از فیلم راضی باشد.
🎤#محمدرضا_شفاه، تهیه کننده:
♦️فیلم «هناس» داستانی برگرفته از زندگی واقعی است. هدف ما رسیدن به حقیقت عشق جاری در دل این داستان است. این داستان ریشه در واقعیت داشت اما پرداخت ما بود.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/h29051
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥دسته دختران؛ فیلمسازی با تیر و تفنگ
💢راهنمای فیلم – دسته دختران
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝هر ۱۵ دقیقه از فیلم که میگذشت با خودم میگفتم کاش #دسته_دختران از اینجا شروع میشد و این روند تا تیتراژ پایانی ادامه داشت.
افت بسیاری از فیلمهای جنگی همین است، جایگزینی صحنههای تیر و خمپاره به جای درام و قصه.
شخصیتپردازیها و دیالوگها در دسته دختران چیزی در حد فاجعه است.
#قیدی خواسته بود در شخصیتپردازیِ شخصیتهای میانه میدان جنگ کمی خط شکنی کند، اما در تلاشش ناکام بود و حتی در سکانسهایی به ضد خودش تبدیل شده بود.
خط غلط، معنی غلط، املا غلط، انشا غلط ...
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/k50809
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥بی مادر؛ ناتوان در خلق همه چیز
💢راهنمای فیلم – بیمادر
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝هیچ چیزی در #بی_مادر ساخته نمیشود.
فیلمساز تلاش داشته اختلاف طبقاتی را در جای جای فیلم خطکشی شده به خورد مخاطب دهد که در دام کمدی ناخواسته افتاده است.
گره افکنیها و گرهگشاییها در بیمادر همگی باسمهای و بیمنطق در روایت صورت میگیرد.
بازیها در این گرداب کارگردان ناچار به بد بودن هستند.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐Blog.ammaryar.ir
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe