eitaa logo
راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
1.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
318 ویدیو
5 فایل
🅾️ نقد و بررسی آثار سینمایی و تلویزیونی 🅾️ 🎬 آخرین اخبار از سینمای جبهه فرهنگی انقلاب ✍🏻 سایت سینمایی راه نوشت (بلاگ عماریار): 🌐 AmmarYar.ir/blog 🥳آدرس ما در شبکه‌های اجتماعی: 🌐 zil.ink/rahnevesht_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
بررسی آثار چهل‌ودومین ✍🏻 شمشیر و اندوه؛ ناگفته‌هایی از مبارزات عاشقانه ایرانیان 👤 اقما 💢 در بین آثار هنری بازتاب‌دهنده تاریخ اسلام، روایت واقعه‌ کربلا از زوایای مختلف و به شیوه‌های گوناگون، سهم قابل توجهی داشته است اما کمتر پیش آمده که انیمیشنی به سراغ ماجراهای پیش از واقعه کربلا برود و از وضعیت شهرهای دورتر برایمان بگوید یا مبارزاتی را به تصویر بکشد که کمتر از آن‌ها شنیده‌ایم. 📌 انیمیشن از این منظر دست روی سوژه بکری گذاشته است؛ به نمایش درآوردن ترکیبی از عشق و نبرد در یک خانواده ایرانی. با توجه به جایگاه انیمیشن در ایران که بیشتر با مخاطب کم‌سن و سال سروکار دارد، باید دقت بیشتری در مشخص کردن رده‌ سنی و تعریف مخاطب داشت‌. شمشیر و اندوه از این نظر خود را به‌خوبی با مخاطب جوان همگام‌ کرده و کوشیده تا حتی ادبیات خود را به او نزدیک کند. 💢 با وجود تمام اشکالاتی که به این انیمیشن وارد است، تلاش‌ اثر برای بازکردن راهی که تا کنون پویانمایی‌های دیگر به آن ورود نکرده بودند، قابل تقدیر است. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐 B2n.ir/u48196 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
بررسی آثار چهل‌ودومین ✍🏻 شهسوار، ترکیب برنده طنز و محتوا 👤 اقما 💢 در روزگاری که راه موفقیت فیلم‌ها در گیشه از طنز می‌گذرد و راه طنز از ابتذال، اگر فیلم طنزی تولید شود که در پیرنگ خود محتوا و حرفی برای گفتن داشته باشد، شایسته تقدیر خواهد بود. این ویژگی برجسته‌ترین چیزی است که فیلم را از آثار مشابهش متمایز می‌کند.  📌 البته مواردی هم در فیلم وجود دارد که از فضای حاکم بر آثار سینمایی و نمایش خانگی پیروی می‌کند تا شاید با گره‌خوردن به چنین فضایی مخاطب بیشتری جذب کند. در حالی که می‌توانست صحنه‌ها را بدون این عناصر حتی بهتر به تصویر بکشد. نمونه بارز آن هم حضور دائم و لحظه‌به‌لحظه‌ سیگار در زیست شخصیت‌ها است. 💢 امروز چه از نظر میزان مخاطب و چه از نظر درونی‌شدن پیرنگ در سبک‌های مختلف و ظرفیت‌ آن‌ها، می‌توان گفت روایت طنز سوژه‌ها از بهترین ابزارها برای جا انداختن مطالبی تازه در جامعه است. حال می‌توان این ابزار کارآمد را در جهت اشاعه محتوای جنسی یا مواردی مثل همین سیگار، مواد مخدر و ... به کار برد یا می‌توان با چنین ظرافتی که در شهسوار شاهد بودیم به عنصری مثل پرداخت. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐 B2n.ir/h68198 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
بررسی آثار چهل‌ودومین ✍🏻 شور عاشقی، عاشقانه‌ای در راه کربلا 👤 اقما 💢 فیلم «شور عاشقی» با صحنه‌پردازی و تصویربرداری خوب، وقایع سال ۶۱ هجری در کربلا را از زاویه‌ای جدید به نمایش می‌گذارد و آنچه را پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش بر کاروان اسرا گذشته، در بستر داستانی عاشقانه روایت می‌کند. 📌 با شروعی متفاوت، مخاطب را با خود همراه می‌کند و توقع او را برای دیدن یک خط داستانی جذاب و پر پیچ و خم بالا می‌برد اما در میانه داستان از ریتم می‌افتد و خط یکنواختی پیدا می‌کند؛ به طوری که خرده پیرنگ‌ها نیز نمی‌تواند هیجان فیلم را به نقطه قبل برگرداند. 💢 زبان، دیالوگ‌ها و مونولوگ‌ها را می‌توان از نقاط قوت و اثربخش فیلم دانست. برای مثال در بخشی از فیلم از زبان یکی از شخصیت‌ها می‌شنویم: «هرکه به کربلا آمد علی بود و هر که از کربلا آمد، حسین شد». 📝 متن کامل یادداشت: 🌐 B2n.ir/y75065 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
بررسی آثار چهل‌ودومین ✍🏻 هنر نابازیگری در دست ناپیدا 👤 اقما 💢 «لیلا» و «هاشم»، دو کاراکتر اصلی قصه هستند. لیلا زنی است که به‌واسطه عقاید شبه‌فمنیستی و انگیزه‌های مادی، پابه‌پای همکاران مردش وارد خط مقدم شده، در رسای وظیفه‌اش دیالوگ‌هایی به زبان می‌آورد و در برخورد با جمعی از زنان اثرگذار و سوژه‌هایی که یکی از دیگری پرداختنی‌ترند، دوربینش را توی جیبش می‌گذارد تا به کشف رازی عارفانه برسد! 📌 این تنها یکی از هزاران ضعفی ا‌ست که در شخصیت‌پردازی فیلم به چشم می‌خورد؛ تا جایی که دو فلش‌بکی که برای رفع ابهام، در اثر گنجانده شده‌ است هم راه به جایی نمی‌برد و کار شناخت لیلا از اینی که هست خراب‌تر می شود. از طرفی نویسنده در خلق کاراکترهای دیگری‌ چون هاشم نیز عاجر مانده است. 💢 دست ناپیدا در دو یا سه سکانس به واسطه آنچه از جنگ به تصویر می‌کشد و میزانسن خوب، نفس را در سینه مخاطب حبس می‌کند اما به‌طورکلی نمی‌توان آن را فیلمی منسجم و در سطح جشنواره فجر دانست چه آنکه در بخش سودای سیمرغ هم باشد. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐 B2n.ir/t32794 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣 نوروز امسال در سینماها چه ببینیم؟ 🎥 فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی»، «ایلیا در جست‌وجوی قهرمان»، «آسمان غرب» و «پرویزخان» از جمله آثار سبد اکران نوروزی هستند که از ۲۳ اسفندماه روی پرده سینماها می‌آیند. 👨🏻‍🎨 دلبستگی‌های یک نقاش ساختمان عاشق سینما را روایت می‌کند که در جشنواره فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین و جایزه ویژه‌ کارگردانی فیلم اولی شد. ➕نقدوبررسی اثر اینجا 🛩 نیز داستان رشادت‌های قهرمان ملی، شهید ، از برترین خلبانان ارتش در زمان جنگ تحمیلی است. ➕نقدوبررسی اثر اینجا ⚽️ ، ماجرای پرویز دهداری مربی و معلم اخلاق فوتبال ایران است که داستانش از استعفای همزمان ۱۴ بازیکن تیم ملی شروع می‌شود. 📱 داستان آرش، نوجوان ایرانی است که یکی از چهار گیمر برتر جهان بوده و درگیر یک ماجرای پلیسی معمایی بین‌المللی می‌شود. 📝 متن کامل خبر: 🌐 B2n.ir/h57561 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣 سلسله نشست‌های «فانوس»؛ گفت‌وشنودی پیرامون آثار جشنواره مردمی فیلم عمار 📽 این جلسه، اکران و نقد مستند «قاعده بازی» باحضور: 🔹 حسن وزیرزاده (کارگردان اثر) و زهرا بابانژاد (پژوهشگر) 💢 برنده فانوس بهترین مستند چهاردهمین و پرمخاطب‌ترین اثر نمایش برخط این دوره جشنواره 🗓 سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ⏰ ساعت ۱۶:۰۰ 📍حسینیه هنر تهران 📌 حضور برای عموم آزاد است 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣 اکران مردمی فیلم آپاراتچی آغاز شد 💢 فیلم همزمان با شروع اکران‌های نوروزی در سینماها، به چرخه اکران‌های مردمی عمار می‌پیوندد. 📌 فیلم سینمایی آپاراتچی که اقتباسی از زندگی جلیل طائفی است، زندگی نقاش ساختمان جوانی را به تصویر می‌کشد که دلبسته سینما است و رویای بلورین را در سر می‌پروراند. این فیلم در جشنواره فجر امسال موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش نگاه نو را دریافت کند. 🎭 تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر، رضا ناجی، هومن برق نورد و بهنام تشکر از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. متن کامل خبر: 🌐 B2n.ir/h85064 ثبت درخواست اکران: 🌐 B2n.ir/t22930 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣 پوستر فیلم آپاراتچی منتشر شد 💢 در آستانه شروع اکران‌های نوروزی سینماها از 23ام اسفند، پوستر جدید فیلم سینمایی آپاراتچی به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و تهیه کنندگی سجاد نصراللهی نسب منتشر شد. محمد شکیبا و محمد روح الامین به ترتیب طراحی پوستر و طراحی لوگوی آپاراتچی را بر عهده داشته‌اند. 📌 فیلم سینمایی آپاراتچی که از کتابی با همین نام به قلم روح الله رشیدی اقتباس شده است، زندگی نقاش ساختمان جوانی به نام جلیل را به تصویر می‌کشد که دلبسته سینما است و رویای دریافت سیمرغ بلورین را در سر می‌پروراند. 🎭 تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر، رضا ناجی، هومن برق نورد و بهنام تشکر از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. متن کامل خبر و دریافت فایل باکیفیت پوستر: 🌐 B2n.ir/y35466 ثبت درخواست اکران: 🌐 B2n.ir/t22930 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣میلادالفجر2؛شب‌های رمضان در عماریار 💢 همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، فصل دوم سریال تولد طلوع با نام عربی میلادالفجر در سایت عماریار در دسترس علاقمندان قرار می‌‌گیرد. 📌 سریال عربی- فلسطینی تولد طلوع 2، داستان دوم مردم فلسطین در سال‌های بین 2000 تا 2005 میلادی است. این سریال رشادت‌های زنان و مردان و البته کودکان فلسطینی را روایت می‌کند و با به تصویر کشیدن رهبران جبهه مقاومت همچون شهید ، چگونگی پیشرفت گروه‌های مقاومت از جمله جنبش جهاد اسلامی را نمایش می‌دهد. 💢نویسنده فصل اول و دوم سریال میلادالفجر، زکریا فتحی ابوغالی بود که ماه‌های اخیر در جریان بمباران ، به همراه خانواده‌اش به شهادت رسید. ⏰تماشا هر شب ساعت 22: 🌐B2n.ir/a05998 متن کامل خبر: 🌐B2n.ir/k45808 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بازسازی صحنه شهادت کودک فلسطینی در قسمت دوم تولد طلوع 2 💢 کودک فلسطینی بود که در راه بازگشت به منزل به همراه پدرش، توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی زخمی و به شهادت رسید. 📌 جمال الدرة، پدر محمد، روز حادثه را اینگونه روایت می‌کند: در آن روز من و پسرم «محمد» قصد داشتیم به بازار خودرو در غزه برویم. من ساکن اردوگاه «البریج» هستم و خانه من چندان از غزه دور نیست. محمد بسیار خوشحال بود که ما قصد خرید ماشین داشتیم، اما در این کار موفق نشدیم و از بازار به طرف خانه خود در اردو گاه برگشتیم. در راه بازگشت به خانه، جوانان خیابان «صلاح الدین» را بستند و ما از ماشین (تاکسی) پیدا شدیم و راه خود را به دور از این خیابان در پیش گرفتیم و به چهار راه «پلیس جنگی» معروف به چهار راه نیستریم رسیدیم که با شلیک گلوله به سمت خود و فرزندم غافلگیر شدیم و نتوانستیم به سمت خانه برویم یا برگردیم بنابراین سعی کردیم در محل به مدت ۴۵ دقیقه پنهان شویم. من در ابتدا فکر نمی‌کردم که به سمت ما شلیک شود، اما آنچه متوجه شدیم این بود که رگبار گلوله مثل قطرات باران ما را هدف قرار می‌داد. 💢 من سعی کردم با تمام قدرت از او محافظت کنم، اما گلوله‌ها به من اصابت می‌کرد و به پسرم نگاه می‌کردم. در سمت راست من و روی پای راست من خوابیده بود و در کمرش خونریزی بزرگی به وجود آمده بود. من متوجه شدم که پسرم شهید شده است، بنابراین [ با اظهار نا امیدی] سرم را به چپ و راست تکان می‌دادم ، هر شب ساعت 22 در عماریار: B2n.ir/a05998 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔@rah_nevesht_ir