تلاش رسانههای غربگرا برای تخریب تصویر مرجعیت عراق!
🔻موضع آیت الله سیستانی در خصوص انحصار سلاح در دست دولت و لزوم جمعآوری سلاحهای غیرمجاز، همواره موضوعی مهم و حساس در عراق بوده است. ایشان در خلال دیدار با نماینده سازمان ملل، بر این نکته تأکید کردهاند که برای حفظ امنیت و ثبات در کشور، باید سلاحهای غیرمجاز جمعآوری شوند و تنها نیروهای مسلح تحت فرماندهی دولت مجاز به استفاده از سلاح باشند.
▪️در خصوص حشد الشعبی، باید اشاره کرد که این گروه مردمی به عنوان یک نهاد نظامی و رسمی و قانونی تحت فرماندهی واحد نیروهای مسلح عراق، پس از فتوای آیت الله سیستانی در حمایت از جنگ علیه داعش تأسیس شد و اکنون بخشی از ساختار نظامی و امنیتی عراق محسوب میشود. حشد الشعبی تحت نظارت رسمی دولت عراق فعالیت میکند و نقش مهمی در تأمین امنیت و مبارزه با گروههای تروریستی ایفا میکند.
▫️با این حال، رسانههایی که به دنبال ایجاد تفرقه یا تحریف مواضع مرجعیت هستند و در واقع رسانههای غربگرا محسوب میشوند، به طور مغرضانه جملاتی را از کلام ایشان استنباط کردند که جملاتی به مرجعیت نسبت دادند که این باعث برداشتهای غلط میشود.
✍️امین روح اللهی
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
تفویض سرنوشت
▫️بار دیگر در شصتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ( ٢٠٢۴ م ) سرنوشت ٣۴٠ میلیون شهروند آمریکایی به یک نفر تفویض شد و آینده مردم این کشور بسته به اراده مطلق یک نفر رقم خواهد خورد. یک نفری که همچون روسای جمهور گذشته به سیاست های جنگ طلبانه و تجاوز گری و زورگویی و براندازی دولت - ملت های مستقل آزادی خواه و حمایت از رژیم صهیونی جنایتکار ادامه خواهد داد.
▪️از نگاه روشنفکر و روحانی عرفی گرا این تفویض شهروندان آمریکایی مبتنی بر دموکراسی است و هیچ اشکالی ندارد ولی اگر این تفیض برای مردان خداجو و فقیه جامع الشرایط باشد، نا معقول و غیر دموکراتیک شمرده می شود!!
✍ داود مهدوی زادگان
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
#دوره_رایگان
📲 دوره آنلاین حکمرانی فضای مجازی
♨️ با ارائه استاد حجت الاسلام محمدجواد امینی
💠 سرفصل مباحث:
1⃣ حاکمیت یا حکمرانی در فضای مجازی
2⃣ سیاستگزاری در فضای مجازی
3⃣ لایه نخبگانی فضای مجازی
4⃣ لایه مدیریت در فضای مجازی
📆 تاریخ: چهارشنبه ها از 23 آبان ماه
⏰ ساعت 16
📍مکان برگزاری: در بستر اسکای روم
#فضای_مجازی
پ.ن: عزیزانی که هنوز موفق به شرکت در دوره های پائیزی نشده اند به آی دی ادمین مدرسه رحا مراجعه کنند:
@adm_schl
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
ترامپ؛ قمارباز دموکراسی یا نشانه زوال دوران؟
▪️سکولارانی که پس از پیروزی ترامپ به فکر توجیه و تطهیر او و سیاستهای آمریکا افتادهاند، باید بدانند که وضعیت ایالات متحده، چه الان که ترامپ به ریاست جمهوری رسیده است و چه افراد دیگر، به وضوح حکایت از افول آمریکا دارد. انتخاب فردی چون ترامپ قمارباز به ریاستجمهوری، نه تنها نماد زوال دموکراسی بلکه نشاندهنده انحطاط بناهای انسانی و اخلاقی در عرصه جهانی است.
▫️سیاستهای آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار بیرحمانه ملتهای بیگناه، به ویژه در غزه و لبنان، اثبات کرده است که این کشور چطور به ابزاری برای مشروعیتبخشی به نسلکشی تبدیل شده است. زنان و بچههای مظلوم و هزاران غیرنظامی بیگناه، قربانی سیاستهای جنگطلبانه و غیرانسانی آمریکا هستند که صرفاً به منافع شیطانی خود فکر میکند.
🔻عدهای به چه امیدی دل خوش کردهاند در حالی که افول آمریکا به وضوح قابل مشاهده است؟ این کشور به خاطر حمایت از ظلم و جنایت در سالیان سال، جایگاه خود را در عرصه بینالمللی از دست داده است. مردم جهان و حتی مردمان آمریکا دیگر به وعدههای آمریکا درباره دموکراسی و حقوق بشر اعتماد ندارند.
▪️سالهاست هر دو حزب اصلی سیاسی آمریکا، دموکراتها و جمهوریخواهان، در قبال جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای مستقل، به یکسان عمل کرده و نشان دادهاند که هیچ تغییر واقعی در سیاستهای خصمانهی آنها وجود ندارد. این واقعیتی است که برخی در این کشور نمیخواهند بپذیرند و همچنان دلخوش تغییرات ظاهری سیاستهای آمریکا هستند.
✍ دکتر دانیال بصیر
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
♨️ تحلیلی از فضای حاکم بر رژیم صهیونیستی
📛 فروپاشی رژیم غاصب
🎙 حجت الاسلام محمدعلی لیالی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی:
معتقدم برای سقوط اسرائیل حزبالله لازم نیست، حماس لازم نیست، انصارالله لازم نیست، جریان مقاومت عراق و سوریه لازم نیست و ایران هم لازم نیست، خود رژیم صهیونیستی در 2 یا 3 سال آینده از درون فرو خواهد پاشید.
📎 منبع:
🌐 متن کامل این گفتگو را در سایت رحا مدیا بخوانید.
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
💢 جنگ ترکیبی، مهمترین ضلع جنگ وجودی اخیر
🔸بعد از موفقیت سیستم پدافندی کشورمان در رهگیری موشکهای آمریکایی٫اسرائیلی و شکست تقریبی دشمن در این عملیات، کاملا انتظار میرفت که دشمن بهسراغ ایدههای نخنما برود!
🔹چرا که این شیاطین هر زمان تودهنی میخورند، سعی میکنند با ایجاد آشوبهای داخلی و ناآرامیهای مرزی و قومیتی به اهداف خود برسند.
کمی جلوتر بیاییم... ماجرای برهنه شدنها و تلاش برای ناامنی در مرزهای جنوب شرقی کشور، دقیقا در همین پازل جنگ ترکیبی دشمن تعریف میشود؛ پازلی که ستون پنجم آنها نظیر سکولارهای حوزوی و برخی از اصلاحاتیها، خواسته یا ناخواسته در حال تکمیل آن هستند!
✍️ محمد ابراهیمزاده
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
✍️رواق اهل قلم(۱۵)
💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی
🖊تجربههای محمدعلی رکنی
مدرس نویسندگی و رمان نویس
👤به میزبانی حجت الاسلام محمدرضابابایی
فعال فرهنگی_تبلیغی
📅 زمان: شنبه ۱۹ آبانماه
⏰ ساعت: ۲۰ الی ۲۱
🔗 در بستر اسکای روم
نام نویسی:
@Jahaderevayat
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
♦️ کوهی و تا ابد به دامن خود "سرو" پروری
🎉 میلاد عقیله ی بنی هاشم #حضرت_زینب سلام الله علیها و روز #پرستار مبارک باد.
🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻
🆔 @rahamedia
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 رهبر انقلاب: حزبالله قوی است و این تشکیلات با مردان خودش و با قدرت معنوی و روحیهی خود بحمداللّه حضور دارد و و دشمن نتوانسته بر این تشکیلات فائق بیاید
🔹️رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان:
✏️ یک عدّهای در خود لبنان و جاهای دیگر، به گمان اینکه حزباللّه ضعیف شده، زبان به قَدْح کارهای حزباللّه باز کردند. اشتباه میکنند، اینها دچار توهماند، حزباللّه قوی است، دارد مبارزه میکند.
✏️ بله، شخصیت برجسته و مهمی مثل جناب سیّد حسن نصراللّه یا جناب سیّد هاشم صفیالدین و امثال اینها در بین آنها نیستند؛ اما تشکیلات با مردان خودش با قدرت معنوی خودش با روحیهی خودش بحمداللّه حضور دارد و دشمن نتوانسته بر این تشکیلات فائق بیاید و انشاءاللّه نخواهد توانست و انشاءاللّه دنیا و منطقه روزی را خواهد دید که به طور واضح رژیم صهیونیستی از دست این مجاهدین فی سبیلاللّه شکست بخورد انشاءاللّه. ۱۴۰۳/۸/۱۷
🖼 #بسته_خبری | #خط_دیدار
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔻 از بزرگترین عجایب این است که ملت و مکتبی که الگوهای «معرفتی» و «ایمانی» و «جهادی» و «پایداری» و «عدالتخواهانه» او زنانی همچون «آسیه» و «مریم» و «خدیجه» و «فاطمه» و «زینب»اند، توسط کسانی که زن را صرفاً ابزاری برای سرگرمی و لذتجویی مردان میدانند و میخواهند، متهم به «زنستیزی» و «نقض حقوق زنان» میشوند!
🔹 و عجیبتر اینکه عدهای از دختران و پسران تحصیل کرده و نخبهی همین ملت و مکتب، چنین فریب بزرگی را باور میکنند!
📜 در بخشی از زیارتنامه زینب کبری سلام الله علیها اینگونه او را خطاب میکنیم:
السَّلامُ عَلَیْکِ یا تالِیَ الْمَعْصُومِ،
سلام بر تو ای همردیف معصوم.
✍🏻 احمدحسین شریفی
#حضرت_زینب
#زن
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
هدایت شده از رادیو رحا
ostadqaraati.mp3
1.39M
نشستی در دل حوزه علمیه قم!
🔻به بهانه برگزاری نشست اساتید:
▪️جامعه مدرسین، قبل از انقلاب، تنها نهادی بود که با حضور شخصیتهای برجسته، از مواضع امام خمینی (ره) پشتیبانی کرده و در مواقع لازم بیانیه صادر میکرد. پس از انقلاب نیز، این مجمع تقریباً به عنوان تنها مجمع اساتید و بزرگان حوزه شناخته میشود.
▫️با این حال، در دوران ریاست جمهوری محمود احمدینژاد، گروهی از اساتید سطوح عالی به دلیل انتقاد از عملکرد رئیسجمهور وقت، تصمیم به تأسیس مجمعی تحت عنوان «حوزه آزاد» گرفتند که بعدها به «نشست دورهای» تغییر نام داد. این مجمع با حمایت برخی از مراجع تقلید توانست بسیاری از اساتید را جذب کند.
▪️این مجمع برای جذب اعضا، از مکانیزم شهریه ویژه اساتید و تأمین فضای تدریس در مدارس خان و آیتالله العظمی گلپایگانی (ره) بهره برد که تأثیر زیادی بر جذب بدنه عمومی اساتید حوزه داشت.
▪️پس از گذشت یک سال، عدهای از اساتید در مقابل نشست دورهای، تشکل اساتید ولائی را تشکیل دادند که بعدها به نام «تشکل اساتید» تغییر یافت. این تشکل با برگزاری نشستهای بصیرتی و انقلابی گام موثری در یکپارچگی حوزه برداشت.
🔻نکتهای که جای توجه دارد این است که علاوه بر شهریه اساتید که توسط مراجع حامی نشست دورهای پرداخت میشود، در برخی اعیاد نیز مؤثران و اساتید این نشست پرداختهای متناوبی دارند. البته، اهداف و منابع مالی این بودجهها سؤالهایی را در اذهان حوزویان ایجاد کرده است. از جمله این اساتید میتوان به آقایان علوی بروجردی، فاضل لنکرانی، میلانی، علیدوست، هادوی تهرانی و یثربی کاشانی اشاره کرد.
✍️ تحریریه رحا
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
رحا مدیا
💢 همجواری فقه و فلسفه در حیطه تمدنی💢
♨️ بیشک انتقال از فقه مسألهمحور به فقه منظومهای و همچنین تولید علوم انسانی اسلامی؛ بدون تعیین تکلیف نحوه ارتباط منطقی میان فقه و فلسفه(حکمت) بهعنوان نخستین گام این پیمایش امکان ناپذیر است.
فهم نسبت بین علم فقه و فلسفه است که در ادامه طی سه دیدگاه ارایه خواهد شد:
🔺دیدگاه تباین
میان علم فقه و علم فلسفه، تقابلی ناشی از رویارویی عقل با نقل و یا تعبد با تعقل وجود داشته است.
با توجه به این دیدگاه، نمیتوان فیلسوف بود و همزمان به کار فقهی پرداخت، و یا فقیه بود و همزمان از گرایش فلسفی بهره برد.
برخی از فقهای معاصر، تباین و دوگانگی و لزوم جداسازی میان این دو را به سبب تفاوت جنس مسائل هر یک میدانند. چرا که مسائل فلسفی از جنس ادراکات حقیقی و مسائل فقهی از جنس ادراکات اعتباری(قراردادی) است.
فقها معتقدند برای جلوگیری از اشتباه فاحش خلط حقیقت و اعتبار باید مرز فقه و فلسفه را از هم جدا کرد.
🔻دیدگاه تداخل
بهرهگیری از قواعد فلسفی در فقه پس از افول تفکر اخباریگری در حوزه علمیه رواج پیدا کرد. بزرگان شیعه برای مقابله با جمودگرایی به تقویت بعد تقل در حوزه فقه پرداخته و به فلسفه صدرایی و سینوی روی آوردند. البته این دغدغه ابتدا در اصول فقه پدید آمد و پس از آن به فقه کشانده شد. همین مورد سبب پیشرفت و گسترش علم اصول در دوره پسا اخباری شد.
رسوخ فلسفه در فقه، اگرچه توانست دیوار بلند میان فقه و فلسفه را تا حدودی ویران سازد اما اشتباه فاحش خلط میان ادراکات حقیقی و اعتباری را گسترش داد که در خارج کردن قطار فقه و اصول از مسیر عقلایی خود، موثر بود.
🔺دیدگاه امتداد حکمت
از نظر برخی دیگر نسبت درست بین فقه و فلسفه؛ فقه در امتداد فلسفه و حکمت است تا اینگونه فلسفه سودمندتر شود و فقه هم در اداره اجتماع کارآمدتر گردد. نمونه این روش را میشود در کتاب نظام حقوق زن در اسلام شهید مطهری یافت.
📌نتیجه اینکه توحید در محیط ذهنی مجرد باقی میماند و بشر با وجود احترام به این آگاهی، عنان تصمیمات زندگی خود را بدست مکاتب مادی میسپارد، بی آنکه تاثیر بسزائی در عرصه اداره دنیا برای توحید احساس کند. بر حسب همین مورد است که عدهای به اسلام حداقلی بسنده کرده و آن را در زمینه فردی موفق دانسته و عهدهداری اجتماعیات را از ایشان ساقط میکنند.
✍🏻 حجتالاسلام محمدرضا بابایی
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
#دوره_رایگان
📲 دوره ژئوپلتیک رسانه(جغرافیای رسانه)
💠 از هویت سازی تا جامعه سازی و تمدن نوین انقلاب اسلامی
🎙 ارائه استاد: حجتالاسلام علیرضا محمدلو
♦️سرفصل دوره:
1⃣ جغرافیای رسانه از هویت سازی تا جامعه سازی و تمدن سازی
2⃣ نقد تربیت رسانه ای از سنت راهبری تا دگر راهبری پست مدرن
3⃣ سلطه روایت در عصر اطلاعات و اینفوکراسی
4⃣ رسانه ها از مساله سازی تا بحران آفرینی و مهندسی افکارعمومی
📆 تاریخ: سهشنبهها از ۲۹ آبان ماه
⏰ ساعت ۱۶
🏫 بصورت حضوری و آنلاین
#رسانه
پ.ن: عزیزانی که هنوز موفق به شرکت در دوره های پائیزی نشده اند به آی دی ادمین مدرسه رحا مراجعه کنند:
@adm_schl
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
🔻 تبیین نظریه مقاومت؛ وظیفه امروز روحانیت
حجت الاسلام سید مهدی موسوی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفتوگو با رسانهی رحا مدیا:
💠 روحانیت و طلاب وظیفه دارند نظریه مقاومت را براساس اندیشههای امام راحل و مقام معظم رهبری بهگونهای تبیین کنند که هر انسان آزادهای، هر انسان دردمند و دغدغهمندی با آن همراهی و یاری کند.
💢 این صرفاً اختصاص به شیعه ندارد، صرفاً اختصاص به مسلمین ندارد. بلکه نظریه مقاومت یک نظریه فطری و عقلانی و ریشهدار در حقوق بینالملل است.
متن کامل گفتوگو
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
هدایت شده از خط ولی
#لوح | فلسطین، کلید رمزآلود فرج!
امام خامنهای: فلسطین کلید رمزآلودی است که درهای فرج را به روی امت اسلامی میگشاید.
🔻#خط_ولی
@khatevali
🔻 آسیبشناسی تعلیم و تعلم فلسفه در حوزههای علمیه
🔸علیرغم بیمهریهایی که به #فلسفه و فلسفهآموزی و حتی فیلسوفان در حوزههای علمیه شده است، حوزههای علمیه شیعه در همیشه تاریخ خود، مهد فلسفه و فلسفهورزی و فلسفهاندیشی بوده است. در سدههای اخیر، ظهور میردامادها، ملاصدراها، سبزواریها، طباطبائيها، مطهریها، مصباحها و ... نشانه حیات فلسفه و فلسفهورزی در حوزههای علمیه بوده و هست.
هماکنون نیز به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، از وظایف مدیریت حوزه و اساتید فلسفه این است که تلاش کنند #حوزه_علمیه «مرکز فلسفه»، «مرجع فلسفه» و «قطب اصلی فلسفه اسلامی» باقی بماند.
در سایه این تأکید رهبر فرزانه انقلاب و توجه مدیران حوزه علمیه به این مهم، در سالهای اخیر شاهد «رونق کمّی» دروس فلسفه در حوزه علمیه قم هستم. تا جایی که در سال جاری (۱۴۰۳) تعداد ۲۷۰ درس فلسفه در حوزه علمیه قم تدریس میشود. این رشدی ارزشمند، فوقالعاده و بیسابقه است که نسبت به یک دهه قبل بیش از صددرصد افزایش کمّی را نشان میدهد.
اما نیمنگاهی به عناوین دروس نشان میدهد که نباید و نمیتوان به این رشد کمّی دلخوش بود. جز یک عنوان از ۲۷۰ عنوان درسی که درباره «حکمت عملی» است، و دو عنوان که با محوریت کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم است، بقیه همگی تدریس دو کتاب بدایه الحکمه و نهایه الحکمه علامه طباطبائی(ره) و احیاناً اسفار و شواهد ملاصدرا است! و البته تعداد اعضای شرکت کننده در کلاسهای حدود یکصد نفر از اساتید این دروس نیز کمتر از ۵ نفر است.
♦️بر این باورم که آموزش فلسفه با این روش
✔️نه خدمت به فلسفه است؛
✔️نه شایسته یک پایگاه قویم و غنی و پربار فلسفی است؛
✔️و نه گرهی از نیازهای فلسفی جامعه ما را میگشاید.
🔹پیشنهاد این بنده آن است که جمعی از دلسوزان فلسفه و مدیران آموزشی حوزه و دانشگاه بنشینند و به تحلیل وضعیت موجود بپردازند:
✔️هم وضعیت تعلیم و تعلم فلسفه در حوزههای علمیه را مطالعه کنند؛
✔️هم وضعیت آموزش فلسفه در دانشگاههای کشور را بررسی نمایند؛
✔️هم تعلیم و تعلم فلسفه در دانشگاههای معتبر و مشهور دنیا را رصد کنند؛
✔️هم برآوردی از نیازهای فلسفی جامعه ایرانی اسلامی خود ما داشته باشند؛
✔️و نهایتاً با تکیه بر این دادهها و آگاهیها، طرحی نو و جدید برای تعلیم و تعلم فلسفه درافکنند.
♦️فلسفه اسلامی آنگاه میتواند به حیات و بالندگی خود ادامه دهد که
اولاً، با آغوش باز به استقبال فلسفههای شرقی و غربی رایج در مراکز فلسفی جهان برود؛
ثانیاً، از لاک صرفاً انتزاعی خارج شده و نگاهی کاربستی به اندیشههای فلسفی داشته باشد؛
و ثالثاً، دغدغهمند حل بنیادین مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور باشد.
🔹همانگونه که رهبر معظم انقلاب ۲۱ سال قبل (۲۹/ ۱۰/ ۱۳۸۲) در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی فرمودند: از مهمترین نقصهای فلسفهورزی در حوزههای علمیه آن است که، برخلاف فلسفههای غربی، فیلسوفان مسلمان نتوانستهاند آن ذهنیت فلسفی و آن مطالعات انتزاعی را «امتداد سیاسی و اجتماعی» بدهند. و بر اساس بنیانهای فلسفی خود «سیستمهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی» و همچنین «وضع حکومت»، «کیفیت تعامل مردم با همدیگر» و امثال آن را معین کنند و مع الاسف در «ذهنیّاتِ مجرّد» باقی مانده و «امتداد پیدا نکردهاند».
🔸زمانی که اغلب دروس فلسفی حوزههای علمیه به موضوعاتی مثل فلسفه اسلامی برای کودکان (فابک)، فلسفه اجتماعی، فلسفه اخلاق، فلسفه سیاست، فلسفه حکومت، فلسفه اقتصاد، فلسفه فرهنگ، فلسفه مقاومت، فلسفه جهاد، فلسفه علوم انسانی و اجتماعی، فلسفه علم، فلسفه زیست، و سایر فلسفههای مضاف به علوم و امور اختصاص یافتند، آنگاه است که میتوان یک حوزه فلسفی بالنده و در طراز حوزههای علمیه شیعی را شاهد بود.
#الهیات_کاربردی
🖊احمدحسین شریفی
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
⚠️ خیانت به مردم فلسطین نباید فراموش شود
♨️ شاید اگر یاسر عرفات به عنوان شخصیتی که طرح صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد، امروز زنده بود در برابر بیانیه مجمع مدرسین و محققین انگشت بهدهان میگفت: «شما روی مرا هم سفید کردید!»
💢 حوزویان سکولاری که حتی از او نیز فراتر رفته و شرم و حیا را بهطور کامل کنار گذاشتهاند. اساسا این افراد در برابر تاریخ و مردم فلسطین حقایق تلخی را نپذیرفتند و هیچگونه احساس مسئولیتی نسبت به سرنوشت مردم مظلوم غزه و خون شهیدان نکردند. انتظار میرود که این مرجفین حوزوی بهتر از هر روز دیگر به جامعه شناخته شوند و هزینه سنگینی بابت خیانتهایشان پرداخت کنند.
🔸 جنگ غزه نه تنها با سلاحها بلکه با جان انسانها سنجیده میشود و هر انسانی که در این راه جان خود را از دست میدهد، داستانی از مظلومیت و غربت و فداکاری و از خودگذشتگی دارد. بیش از ۴۰ هزار نفر که تا به امروز در این جنگ به شهادت رسیدهاند، نمایانگر مظلومیتی هستند که در دامنه تاریخ خواهد ماند.
🔻بیانیه شرمآور مجمع حوزویان سکولار بیاحترامی به خون تکتک شهدا یکسال گذشته غزه است که نه تنها توهین به این شهیدان، بلکه توهین به تمامی آزادیخواهان جهانی است که سالیانیاست با امپریالیسم و صهیونیسم دست و پنجه نرم میکنند و مبارزه کردهاند و میکنند.
✅ تاریخ معلم سختگیری است و هیچچیز را فراموش نمیکند. بیانیه مجمع حوزویان سکولار در آینده نه تنها بهعنوان خاطرهای تلخ بلکه نماد لکه ننگین در تاریخ خواهد ماند.
✍🏻 دکتر دانیال بصیر
#مجمع_محققین
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
🔻 خاموشی علوی بروجردی در برابر یک بیانیه شرمآور
🔷 آیتالله بروجردی، از مراجع تقلید بزرگ شیعه همواره از حقوق فلسطین دفاع میکرد و بر لزوم حمایت مسلمانان از مسأله فلسطین تأکید داشت. حضرت آیت الله بروجردی پرچمدار مبارزه با صهیونسیم محسوب میشد. صهیونیسم را نه فقط بهعنوان یک جنبش سیاسی، بلکه بهعنوان یک تهدید برای جهان اسلام و بشریت میدانست.
🔹اما متأسفانه آقای علوی بروجردی بهعنوان نوه دختری آیتالله بروجردی، بعد از بیانیه شرمآور مجمع مدرسین و محققین، بهعنوان کسی که از عنوان بیت آیت الله بروجردی استفاده کرده است، رفتار و گفتار منفعلی نسبت به این بیانیه داشته است. کسی که بایستی پایبند به بیت مرجعیت شیعی باشد؛ اما متأسفانه، در عمل شاهد برخی از رفتارها و اظهارنظرهایی هستیم که نه تنها با اصول اسلامی (دفاع از بهائیت) در تضاد است، بلکه نوعی عوامفریبی و نفاق را به ذهن متبادر میکند.
🔷 یکی از مسائل قابل تأمل در مورد علوی بروجردی، استفاده ابزاری از نام و شهرت خانوادگیاش است. او به جای اینکه از این فرصت برای ارتقای فرهنگ دینی و اخلاقی جامعه استفاده کند، به طور مداوم در تلاش است تا خود را به عنوان یک چهره تأثیرگذار و مهم معرفی کند. این مسأله نشاندهنده عدم صداقت و تعهد واقعی او به اصولی است که جدش برای آنها شناخته شده است.
🔹علاوه بر این، مواضع و نظرات او در خصوص مسائل اجتماعی و سیاسی، همواره با انتقادهای جدی مواجه بوده است. به نظر میرسد که ایشان بیشتر به دنبال جلب توجه و کسب محبوبیت در افکار عمومیاست تا اینکه بخواهد راهحلهای واقعی برای مشکلات جامعه ارائه دهد.
✍️ امین روح الهی
🔰 مصاف حق و باطل در تمام تاریخ برقرار بوده است
💢 دکتر علی مصباح:
🔘 اقتضای زندگی در این جهان و نظامی که در آن حاکم است، وجود درگیریهای متعدد است و درگیری بین حق و باطل هیچوقت تمامی ندارد و ماهیت زندگی در این دنیا است.
حتی اگر درگیری بین دو جبهه حق و باطل نباشد، خود آرامش هم یک امتحان است. گاهی انسان با مقاومت و گاهی با آسایش امتحان میشود.✔️
📎 منبع:
🌐 متن کامل این مطلب را در سایت رحا مدیا بخوانید.
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
♨️ خونبازی روی صحنه ♨️
💢 صحنهی تئاتری را فرض کنید که بازیگران با بازی بینظیر خود و نمایشنامهای قوی، مخاطبانشان را مات و مبهوت دیالوگها و شخصیتپردازیهای بینقص خود کردهاند. فکر کنید کسی از میان تماشاگران بایستد و بلند فریاد بزند: «این بازی مسخره را تمام کنید. همهی حرفهایتان دروغ است!»
‼️به نظر شما چه اتفاقی در صحنه میافتد؟
طبیعتا آن تماشاچیِ معترض، با واکنش مطلوبی از سوی دیگران مواجه نخواهد شد؛ به نحوی که اگر فریادش نتیجه بخش نباشد، مجبور به ترک سالن شده و شخصیتی منفور در نگاه عموم از خود به جای گذاشته است.
🔺این اتفاق اما، همیشگی نیست! گاهی نمایش، صرفا تجسم یک داستان نبوده و در پس آن، تحول بزرگی به دور از دقت تماشاگران در حال رخ دادن است. تحولی که میتواند از غفلت مخاطبانش بهره برده تا انحرافی لاعلاج را در زیست انسانی آنها رقم بزند. مثل نمایش «بیعت با یزید» که اعضای پشت صحنه برایش زحمات زیادی کشیدند.
به نظر میرسید، نمایش یزید و ابن زیاد در عصری که به تعبیر «گافمن»، همگان به دنبال «ایفای نقش نمایشی» خود بودند تا بهترین اثرگذاری را داشته باشند، نمایشی واقعی برای رسیدن به جهانی بدون خدا و متکی بر امیال خودانگیخته بود. این نمایش، از یک روایتسازی پنهان در کوچه پس کوچههای مدینه آغاز شد. جایی که نویسندگان به اتفاق تصمیم گرفتند تا با تغییر نقش اصلی، مسیر داستان را به کلی عوض کنند.
🔻جامعهی ظاهرگرا، تماشاگران خاماندیش و تک ساحتی را برای خلفای بعدی تربیت میکرد. افرادی که نه از عدالت فهم درستی داشتند و نه از هدایت تصویر درستی!
✅ جامعهای که از ارزشگذاری تهی شود، مجبور در پذیرش دو امر است؛ یا ارزشهای غیر واقعی را بپذیرد و یا بیتفاوت به وقایع، سر در لاک خود فرو برد. تجربهی تاریخی عاشورا نشان داد که جنایتهای رقم خورده در کربلا، به دست افرادی صورت گرفت که مغلوب روایتسازیهای دروغین شدند.
✍ علی عسگری
#عبرت_های_تاریخی
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ مرحوم آیتالله یزدی به شایعسازی پیرامون داراییهایش پیش از فوت
🔹اول انقلاب علیه شهید بهشتی چه جوسازیهایی که صورت نگرفت!
🔹به شما وکالت میدهم هرکس در مورد داراییهای من با شما صحبت کرد به او بگویید یزدی تمام داراییهایش را در ازای دو سه میلیون تومان واگذار میکند.
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
فیرحی در دام سکولاریسم!
🔻آقای شیخ داوود فیرحی زنجانی، در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۹۹ در بیمارستان لاله تهران به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.
▪️او که خود را به عنوان یک «دانشآموخته» حوزه و دانشگاه معرفی میکرد، در واقع بیشتر شبیه به یک چهره جنجالی و متناقض بود که در عرصه علوم سیاسی، تنها به حاشیهسازی مشغول بود.
▫️فیرحی با ورود به هیئت علمی دانشگاه تهران، جای خود را در رسانهها باز کرد و به عنوان قوه عاقله جریان رسانهای اعتدال و اصلاحطلبانه، خاصه در نشریه سیاست نامه قوچانی، نقش ایفا میکرد اما اظهاراتش همواره سوالبرانگیز و حتی مخرّب برای نظام سیاسی کشور بود.
▪️فیرحی با مواضع نامتعارف و انتقادیاش، جمهوری اسلامی را در کنار رژیمهای غاصب قرار داد، به طوری که گویی هیچ مرزی میان نقد و افتراء برایش وجود نداشت.
🔻ادعاهایش درباره مشروعیتزدایی از نظام سیاسی ایران، در واقع تأکیدی بر تناقضهای شدید فکریاش بود. کتاب «درآستانه تجدد» او، با توهین به شیخ شهید و عدم احترام به مقدسات، نمونه بارز این رفتارهاست.
▫️آقای فیرحی نه تنها مرید و شیفته مرحوم هاشمی رفسنجانی بود، بلکه به یکی از نظریهپردازان اعتدالی و اسلام اروپایی تبدیل شده بود. هر زمان دولت اعتدال و شیخ حسن روحانی نیاز به توجیهات دینی داشت، آقای فیرحی به میدان میآمد و توجیهات خود را ارائه میکرد.
▫️در حوزه علمیه قم طیفی از پژوهشگران حوزه فقه حکومتی و علوم سیاسی سخت متاثر از او بودند؛ اگرچه بعضا بنا به مصالحی هرگز این روابط استاد_شاگردی را علنی نکردند! اما نمی توان تاثیرات حال و آینده آنان بر فضای حوزه را نادیده گرفت.
✍️تحریریه رحا
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia