فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #نوحه | وقت احیای دین است
▪️ برشی از مرثیه سرایی حاج محمدرضا طاهری در محضر رهبر معظم انقلاب
#عزت_حسینی
@rahbari_plus
🏴 #گزارش_تصویری | تصاویری از دومین شب مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره)
@rahbari_plus
🏴 #بازخوانی | رهبر معظم انقلاب: «عاشورا را شیعه، با همهی وجود نگه داشته است.» ۱۳۸۶/۱۰/۱۹
#عزت_حسینی
@rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #منبر | محور وحدت جامعه اسلامی
▪️ تبیین لزوم حفظ وحدت در جامعه اسلامی، توسط حجتالاسلام والمسلمین قاسمیان در محضر رهبر معظم انقلاب
#عزت_حسینی
@rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #نوحه | وقت جدایی رسید
▪️ برشی از مرثیه سرایی حاج محمود کریمی در محضر رهبر معظم انقلاب
#عزت_حسینی
@rahbari_plus
🏴 #گزارش_تصویری | مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی (علیهالسلام) در حسینیه امام خمینی(ره) - ۱۴۰۳/۴/۲۴
@rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #فیلم | شعرخوانی عاشورایی رهبر معظم انقلاب به زبان ترکی
@rahbari_plus
🏴 #روایت | برنامه امام در دهه اول محرم چه بود؟
▪️امام همیشه تا هفتم محرم را در نجف بودند و پس از آن به #کربلا مشرف می شدند.
قبل از ظهر یا عصر روز هفتم، همیشه از نجف به کربلا می رفتند و #زیارت_عاشورا را در این روزها ترک نمی کردند. در همان چند روز دهه اول ماه که در نجف بودند، دو مرتبه به حرم مشرف می شدند.
▪️روزها برای خواندن زیارت عاشورا به حرم می آمدند و شبها هم که جزء برنامه همیشگی شان بود. بعد به کربلا می رفتند و تا سیزدهم محرم نیز آنجا بودند و سپس به نجف باز می گشتند. این سیره مستمر ایشان در طول پانزده سال اقامتشان در نجف بود. امام در کربلا هم هر روز دو مرتبه حرم می رفتند.
▪️قبل از ظهر و بعد از ظهر و می دانید که حرم #امام_حسین(ع) در این روزها چقدر شلوغ است ولی نه شلوغی حرم، نه وضعیت جسمانی آقا هیچ کدام باعث نمی شد که زیارت امام حسین(ع) ایشان ترک شود و با وجود جمعیتی که مشتاقانه و با زدن بر سر و سینه وارد حرم می شدند باز ایشان هم برنامه خود را داشتند.
@rahbari_plus
🔰 #بازخوانی | حضرت آیتالله خامنهای: «ارادهی قوی، فهم درست، روحیهی ایثار، شجاعت، خستگیناپذیری، ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا، و بسی دیگر از خصوصیات برجسته، بخشهائی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسلهای دوم و سوم انقلاب است.» اسفند ۱۴۰۱
➕ انتشار به مناسبت سالروز شهادت شهید مصطفی صدرزاده
@rahbari_plus
🏴 بازخوانی | بصيرت حضرت اباالفضل در روز تاسوعا و عاشورا
📝 رهبر معظم انقلاب: «بصیرت اباالفضل العبّاس کجاست؟همه یاران حسینی، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او #بصیرت را بیشتر نشان داد.
▪️ در روز تاسوعا، مثل امروز عصری، وقتی که فرصتی پیدا شد که او خود را از این بلا نجات دهد؛ یعنی آمدند به او پیشنهاد تسلیم و اماننامه کردند و گفتند ما تو را امان میدهیم؛ چنان بر خورد جوانمردانهای کرد که دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم!؟ وای بر شما! اف بر شما و اماننامه شما!
▪️ نمونه دیگرِ بصیرت او این بود که به سه نفر از برادرانش هم که با او بودند، دستور داد که قبل از او به میدان بروند و مجاهدت کنند؛ تا اینکه به شهادت رسیدند. میدانید که آنها چهار برادر از یک مادر بودند: اباالفضل العبّاس - برادر بزرگتر - جعفر، عبداللَّه و عثمان. انسان برادرانش را در مقابل چشم خود برای حسینبنعلی قربانی کند؛ به فکر مادر داغدارش هم نباشد که بگوید یکی از برادران برود تا اینکه مادرم دلخوش باشد؛ به فکر سرپرستی فرزندان صغیر خودش هم نباشد که در مدینه هستند؛ این همان بصیرت است.» ٧٩/١/٢۶
#عزت_حسینی
@rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #فیلم | حسین چراغ هدایت است
▪️ هر یک از این مجالس توسّل، از این حالات توسّلی که شما دارید، یک اتّصال و ارتباطی است با نور معنویّت لایزال حسینی (علیه الصّلاة و السّلام).
#عزت_حسینی
@rahbari_plus
🏴 #یادداشت | واجبِ عظیم - ١
▪️«خط رهبری» به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، در این یادداشت به قلم «حجت الاسلام مبین سپهوندی» پژوهشگر معارف انقلاب اسلامی، زمینه های شکل گیری قیام امام حسین (علیه السلام) و اهداف حضرت در این نهضت را براساس بیانات حضرت آیت الله خامنه ای بررسی و تبیین کرده است.
📝 رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود به تبیین زمینهها و اهداف #قیام_سیدالشهداء(ع) پرداخته و فرمودهاند: «اگر این حادثه را دقیق در نظر بگیرید، شاید بشود گفت انسان میتواند در حرکت چند ماهه حضرت ابیعبداللَّه(ع) بیش از صد درس مهم بشمارد... یک درس اصلی در حرکت و قیام امام حسین(ع) وجود دارد. همه آنها حاشیه است و این متن است: چرا قیام کرد؟» ۱۳۷۴/۰۳/۱۹
* زمینه های شکلگیریِ قیام امام حسین (علیه السلام)
1️⃣ انحراف و ارتجاع جامعه اسلامی
▪️ «روزگاری برای مسلمین، پیشرفت اسلام مطرح بود؛ رضای خدا مطرح بود؛ تعلیم دین و معارف اسلامی مطرح بود؛ آشنایی با قرآن و معارف قرآن مطرح بود؛ دستگاه حکومت، دستگاه ادارهی کشور، دستگاه زهد و تقوا و بیاعتنایی به زخارف دنیا و شهوات شخصی بود و نتیجهاش آن حرکت عظیمی شد که مردم به سمت خدا کردند... اما وقتیکه معیارهای خدایی عوض شود، هر کس که دنیاطلبتر است، هر کس که شهوترانتر است، هر کس که برای بهدست آوردن منافع شخصی زرنگتر است، هر کس که با صدق و راستی بیگانهتر است، بر سرِ کار میآید، آنوقت نتیجه این میشود که امثال عمربنسعد و شمر و عبیدالله بن زیاد به ریاست میرسند و کسی مثل حسین بن علی(ع)، به مذبح میرود، و در کربلا به شهادت میرسد!» ۱۳۷۱/۰۴/۲۲ و این حاکی از #انحراف و #ارتجاع از اهداف انقلاب پیامبر(صلیالله علیه و آله و سلم) در #جامعه_اسلامی است.
2️⃣ انحراف و فساد حکومت اسلامی
▪️ «خصوصیت حکومت پیامبر این بود که بهجای ابتناء بر ظلم، ابتناء بر عدل داشت. بهجای شرک و تفرقهی فکری انسان، متّکی بر توحید و تمرکز بر عبودیت ذات مقدس پروردگار بود... با گذشت پنجاه سال، قضایا عوض شد. اسم، اسم اسلام ماند؛ نام، نام اسلامی بود؛ اما باطن دیگر اسلامی نبود. بهجای حکومت عدل، باز حکومت ظلم بر سر کار آمد. بهجای برابری و برادری، تبعیض و دودستگی و شکاف طبقاتی به وجود آمد. بهجای معرفت، جهل حاکم شد.» ۱۳۷۹/۱/۲۶ در واقع «امامت به سلطنت تبدیل شد!» ۱۳۷۹/۱/۲۶ و این انحراف تا جایی پیش رفت که «بعد از معاویه کسی به حکومت رسیده است که حتّی ظواهر اسلام را هم رعایت نمیکند! شُرب خَمر و کارهای خلاف میکند. تعرّضات و فسادهای جنسی را واضح انجام میدهد. علیه قرآن حرف میزند. علناً شعر برخلاف قرآن و بر رّد دین میگوید و علناً مخالف با اسلام است!... چنین کسی با آن فساد، بعد از معاویه، خلیفه مسلمین شده است! خلیفه پیغمبر! از این انحراف بالاتر!؟» ۱۳۷۴/۰۳/۱۹
3️⃣ غفلت و عدم تحلیل مردم و خواص
▪️ علاوه بر انحراف سیاسی، متأسفانه «بسیاری از مسلمانانِ دوران اواخر شصت سالهی بعد از حادثهی هجرت - یعنی پنجاه سالهی بعد از رحلت نبی مكرم - از حوادثی كه میگذشت، تحلیل درستی نداشتند. چون تحلیل نداشتند، عكسالعمل نداشتند. لذا میدان، باز بود جلوی كسانی كه هر كاری میخواستند، هر انحرافی كه در مسیر امت اسلامی به وجود میآوردند، كسی جلودارشان نباشد؛ میكردند. كار به جائی رسید كه یك فرد فاسقِ فاجرِ بدنامِ رسوا - جوانی كه هیچ یك از شرایط حاكمیت اسلامی و خلافت پیغمبر در او وجود ندارد و نقطهی عكس مسیر پیغمبر در اعمال او ظاهر است - بشود رهبر امت اسلامی و جانشین پیغمبر! ببینید چقدر این حادثه امروز به نظر شما عجیب میآید؟ آن روز این حادثه به نظر مردمی كه در آن دوران بودند، عجیب نیامد. #خواص احساس خطر نكردند. بعضی هم كه شاید احساس خطر میكردند، منافع شخصیشان، عافیتشان، راحتشان، اجازه نداد كه عكسالعملی نشان بدهند. مردم هم دسته دسته رفتند #بیعت كردند؛ علما بیعت كردند، زهّاد بیعت كردند، نخبگان بیعت كردند، سیاستمداران بیعت كردند. در یك چنین موقعیتی كه این قدر غفلت بر دنیای اسلام حاكم است كه خطر را درك و استشمام نمیكنند، چه كار باید كرد؟» ۱۳۸۷/۱۰/۱۹
@rahbari_plus
🏴 #یادداشت | واجبِ عظیم - ٢
#ادامه_یادداشت
* فراهم بودن زمینه قیام
▪️ با وجود این انحرافات، در آن زمان برای قیام و ایجاد اصلاح «زمینه هم آماده است. زمینه آماده است، یعنی چه؟ یعنی خطر نیست. چرا؛ خطر که هست... این که میگوییم موقعیت مناسب است، یعنی فضای جامعه اسلامی، طوری است که ممکن است پیام امام حسین به گوش انسانها در همان زمان و در طول #تاریخ برسد. اگر در زمان معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیام او دفن میشد.» ۱۳۷۴/۰۳/۱۹
* هدف قیام امام حسین (علیه السلام)
▪️ «هدف آن بزرگوار عبارت بود از انجام دادن یک واجب عظیم از واجبات دین که آن واجب عظیم را هیچکس قبل از امام حسین(ع) انجام نداده بود. واجبی بود که در بنای کلّی نظام فکری و ارزشی و عملی اسلام، جای مهمّی دارد. حالا چرا امام حسین(ع) این کار را بکند؟ چون زمینه انجام این واجب، در زمان امام حسین(ع) پیش آمد. با ایجاد این زمینه «امام حسین(ع) قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد. این از طریق قیام و از طریق امر به معروف و نهی از منکر است؛ بلکه خودش یک مصداق بزرگِ امر به معروف و نهی از منکر است. البته این کار، گاهی به نتیجه #حکومت میرسد؛ امام حسین برای این آماده بود. گاهی هم به نتیجه #شهادت میرسد؛ برای این هم آماده بود.» ۱۳۷۴/۰۳/۱۹
▪️ بنابراین «هدف #امام_حسین(ع) این بود که در برنامه یکپارچه دشمنان اسلام، که همهجا را به رنگ دلخواه خودشان درآورده بودند یا قصد داشتند درآورند، رخنه ایجاد شود؛ اسلام و ندای مظلومیت و حقانیّت آن در همه جا سر داده شود و بالأخره دشمن اسلام، مغلوب شود. و این، شد. هم در کوتاه مدّت امام حسین علیهالسّلام پیروز شد و هم در بلند مدّت. در کوتاه مدّت به این ترتیب که، خودِ این قیام و شهادت مظلومانه و اسارت خاندان آن بزرگوار، نظام حکومت بنیامیّه را متزلزل کرد... در دراز مدّت هم امام حسین علیهالسّلام پیروز شد... آیا یزید و خانواده یزید به اینکه اسلام اینطور، روزبهروز رشد کند راضی بودند؟ آنها میخواستند ریشه اسلام را بکَنند؛ میخواستند از قرآن و پیغمبر اسلام، اسمی باقی نگذارند. اما میبینیم که درست به عکس شد. پس، آن مبارز و مجاهد فیسبیلاللَّه که آنطور مظلومانه در مقابل دنیا ایستاد و خونش ریخته شد و خاندانش به اسارت رفتند، از همه جهت، بر دشمن خود پیروز شد.» ۱۳۷۱/۰۴/۱۰
@rahbari_plus