eitaa logo
مطالعات فرهنگ و فضای مجازی
390 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
320 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 پیوند جالب توجه آمریکایی ها، اصلاح طلبان و مذهبی های صورتی 🔰متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا : " ما نگران فعالیت دوباره پلیس به اصطلاح اخلاق ایران برای اجرای حجاب اجباری هستیم. به نظر می رسد حکومت ایران هیچ درسی از اعتراضات اخیر نگرفته است. "/ ایرنا ✳️ چند نکته: 1⃣ در داخل ایران، اصلاح طلبان و مذهبی های صورتی به گشت های خودرویی و پیاده پلیس که قصد مقابله با دارند، حمله می کنند و مثلاً اظهار نگرانی دارند. از آن طرف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در این زمینه اظهار نگرانی می کند❗️ 2⃣ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا انتظار داشته که با به راه افتادن فتنه هرزه ها و فواحش، جمهوری اسلامی درس عبرت !!! بگیرد. از آن طرف، اصلاح طلبان و مذهبی های صورتی هم انتظار دارند که جمهوری اسلامی از فتنه اخیر درس عبرت !!! بگیرد. 3⃣ آمریکایی ها انتظار دارند که پس از فتنه اخیر، پلیس جمهوری اسلامی، کند و دست ازمقابله با ولنگاری بردارد. از آن طرف، اصلاح طلبان و مذهبی های صورتی نیز پس از فتنه اخیر، با بهانه و توجیهات مختلف به فعالیت های پلیس در زمینه امنیت اخلاقی، حمله می کنند و به نوعی خواستار عقب نشینی از مواضع گذشته هستند❗️ 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 قوه قضائیه و انبار کردن قوانین مربوط به حجاب و عفاف! 🔰در سال های پس از انقلاب، صاحبنظران، کارشناسان، نمایندگان مجلس و ... زحمت کشیده اند و برای برطرف کردن نیاز و دغدغه های مردم و جامعه اسلامی در زمینه و عفاف و در واقع در راستای حفظ امنیت اخلاقی و فرهنگی جامعه، قوانین تأثیرگذار و کاربردی وضع کرده اند. 👈 اما از آن طرف شاهد بودیم که قوه قضائیه با ترک فعل هایی که در ماه های پس از فتنه داشت، به نوعی این قوانین را کرده بود! ⏪ این کار مانند این است که سیل و زلزله بیاید و آنگاه هلال احمر، چادر و وسایل مورد نیاز مردم را در جایی انبار کند و به دست سیل زده ها و زلزله زده ها نرساند! 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
♻️ خطر تهی شدن جمهوری اسلامی از اسلام 🔴 هشدار امام خمینی ره در مورد جمهوری اسلامی لفظی 🔰امام خمینی ره: « ما جمهوری اسلامی لفظی نخواستیم ... ما که می گوییم حکومت همان طور که اسلامی است، محتوایش هم اسلامی باشد، یعنی که شما بروید، در هر که شما بروید، در هر که شما بروید، در هر و که شما بروید، در هر که شما بروید، در هر مدرسه و دانشگاه که شما بروید، آنجا را ببینید؛ احکام اسلام را ببینید. این برای این است که ما حکومت اسلامی خواستیم. ما جمهوری اسلامیِ لفظی نخواستیم. ما خواستیم که حکومت در مملکتمان - و ان شاء الله در سایر ممالک هم - اجرا بشود. » (صحیفه امام خمینی ره، ج8، ص282 و 283) ✍️پ.ن: مسئولین حواسشان را جمع کنند که جمهوری اسلامی واقعی، همین است که امام می گوید. از کوچه و محله گرفته تا خیابان ها و از نهادهای کوچک و بزرگ گرفته تا سینما و فضای مجازی باید مطابق احکام اسلام مدیریت شود؛ نه بر اساس احکام و های من در آوردی افراد التقاطی و یا متأثر از مدیریت، اقتصاد، روانشناسی و جامعه شناسی غربی❗️ 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 نکته قابل توجه عضو هیئت علمی "موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره" در مورد نامه رؤسای چهار مرکز رسمی مرتبط با روانشناسی و روانپزشکی کشور خطاب به رئیس قوه قضائیه. 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔹حسن‌پور؛ مسئول سازمان بسیج اصناف در دیدار رئیس جمهور با فعالان صنفی حجاب و عفاف، ضمن ارائه گزارش، به موضوع ضرورت دسترسی آسان و ارزان مردم به محصولات باکیفیت و مناسب پوشش اسلامی ایرانی اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های بسیج اصناف و همکاری مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی، افزایش تولید پارچه چادر مشکی در داخل کشور در دستور کار است و حمایت بانک‌ها در ارایه تسهیلات این پروژه‌ها را سرعت خواهد داد. 🔹وی با اشاره به رویداد مدآفرین گفت: طرح‌های متنوعی برای پوشش بانوان شاغل در واحد‌های صنفی ارائه شده که مورد توجه مجتمع‌های تجاری قرار گرفت. همچنین عرضه محصولات حجاب و عفاف در مجتمع‌های تجاری و پاساژ‌ها در دست اجراست. 🔹عضو هیات عالی نظارت بر اصناف افزود: ایجادسکو‌های دائمی عرضه پوشاک اسلامی ایرانی در تعامل با اصناف و استفاده ازظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی ضروری است و کمکی بزرگ به مردم برای تهیه پوشاک مناسب می‌باشد. 🔹حسن‌پور با اشاره به طرح تکریم حجاب و عفاف بسیج اصناف، گفت: تکریم افراد محجبه توسط کسبه محترم و انجام کار‌های فرهنگی و تبیینی گسترش یافته و اصناف با کار‌های ابتکاری مروج عفت در جامعه هستند. 🔹در پایان حسن‌پور از رئیس جمهور خواست که در برخورد با پدیده شوم قاچاق دستور قاطع و فوری صادر نماید./ خبرگزاری بسیج 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔵 نزدیک شدن هنجارشکنان و یک تله برای جامعه انقلابی 🔻عده ای از مذهبی ها وقتی مشاهده می کنند که در راهپیمایی ها، انتخابات، مراسم دینی و ... برخی بی بند و بارها حضور دارند، سر از پا نمی شناسند و از این فرصت برای برجسته سازی آنها استفاده می کنند! 🔻در همین راستا، دشمن یا فتنه گر داخلی برای اینکه بی حجابی یا بدحجابی را کند، می تواند از این فرصت استفاده کرده و چند نفر از بی بند و بارها را روانه راهپیمایی یا مراسم عزاداری کند و آنگاه در میان مذهبیون ایجاد کند و یا آنها را به جان هم بیندازد. 🔻در نهایت، ولنگاران از این راه می توانند برخی مذهبی های سطحی نگر و التقاطی را مجاب کنند که با ولنگاران، در سطح جامعه نیز می شود به همین راحتی کنار آمد و مثلاً زیست مسالمت آمیز داشت. 👈 البته منظور این نیست که همه موارد هنجارشکنی ها در تجمعات انقلابی و مذهبی از این نوع است؛ اما از آن طرف، همواره باید نسبت به عواقب ساده لوحی و ساده اندیشی در این زمینه هم هوشیار بود و اجازه نداد که بی بند و بارها از احساسات و باورهای ما علیه ما استفاده کنند. ⚠️ همواره باید در فکر جذب آنها بود اما نه به قیمت کوتاه آمدن ما از شرع. 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 تله ای به نام لایحه عفاف و حجاب برای سران قوا ❗️ 🔻با بررسی قوانین موجود در زمینه و عفاف و با در نظر داشتن اظهارات و تصریح کارشناسان متعهد جبهه انقلاب، به این نتیجه می رسیم که در حال حاضر با همین می توان بساط ولنگاری را جمع کرد و مشکل ما در چند ماه اخیر، عمل نکردن و کنار گذاشتن برخی قوانین بوده است. 🔻معلوم نیست که چه کسانی پس از فتنه اخیر، این نظر را برجسته کرده و سران قوا را به اینجا رساندند که ما باید در زمینه حجاب و عفاف، حتماً قانون جدید بنویسیم و با این دستفرمان، موجب شدند که مردم و مسئولین، در بحبوحه فتنه ترکیبی دشمن، چندین ماه منتظر قانون جدید بمانند❗️ ⏪ در هر صورت، با توجه به اقدامات و اظهار نظراتی که در ماه های اخیر دیده ایم و همچنین با بررسی نسخه های لایحه موسوم به عفاف و حجاب، باید گفت که شاهد یک هستیم! ⚠️ با تصویب لایحه عفاف و حجاب _ با این حواشی که پیرامون آن وجود دارد _، برخی قوانین بسیار مفید و کاربردی قبلی در زمینه حجاب، عملاً می شوند و همین می تواند به عنوان یک از دل فتنه برای دشمنان خارجی و امتداد داخلی آنها باشد. 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 مراقب باشید امثال این چهار نفر، به روح و روان مردم آسیب نزنند❗️ 🔹روسای چهار انجمن مرتبط با روانشناسی و روانپزشکی به رئیس قوه قضائیه نامه نوشته اند و به نوع حکم یکی از سلبریتی هایی که اخیراً به دلیل عدم رعایت قانونی و شرعی در سطح جامعه، در دادگاه محکوم و مجرم شناخته شده و همچنین برای دریافت گواهی سلامت به مراکز روانشناسی و مشاوره ارجاع داده شده، اعتراض کرده اند.(اینجا) ◀️ فارغ از اینکه بخواهیم در مورد جزئیات حکم آن سلبریتی، نظری بدهیم، پرسش این است که چگونه این چهار نفر، در مورد یک سلبریتی _ که مرتکب جرم شده و علاوه بر تنبیه و کیفر، به روانشناس ارجاع داده شده است _ به خود جرات می دهند که وارد شده و اظهار نظر کنند، اما از آن طرف که ده ها میلیون نفر از مردم در فتنه اخیر مورد بمباران قرار گرفت، با همدیگر جمع نشدند و نامه ای بیرون ندادند⁉️ ⭕️ در پشت پرده، چه کسانی این افراد را جمع کرده اند تا اینچنین سخنانی بگویند؟ ◀️ سوال دیگر اینکه، چگونه این افراد در مورد حجاب، اظهار نظر کرده و پدیده پلشت و خانمان سوز بی حجابی و ولنگاری را با برخی عناوین و کلمات فریبنده، توجیه و ماستمالی می کنند، آنگاه انتظار دارند که بقیه مثلاً در کارشان دخالت نکنند و به برخی سلبریتی ها مثلاً نگویند که اختلال روانی دارند؟! ⚠️مشاهده محتوای این نامه به ما نشان می دهد که با وجود اینچنین افرادی در راس مراکز روانشناسی و روان درمانی کشور، جمهوری اسلامی باید بیش از پیش مراقب روح و روان مردم عزیز ما باشد و به عبارتی باید روح و روان مردم را از دست روح و روان این نوع افراد نجات داد❗️
🔴 حکومت قرآن یا حکومت ذهن های معیوب❗️ 🔰امام خمینی ره: " ما‏‎ ‎‏می خواهیم قرآن حکومت کند بر ما. ما می خواهیم قوانین اسلام بر ما حکومت کند. ما‏‎ ‎‏هیچ حکومتی را جز حکومت الله نمی توانیم بپذیریم؛ و دستگاهی را که برخلاف‏‎ ‎‏قوانین اسلام باشد نمی توانیم بپذیریم. و رأیی را که برخلاف رأی اسلام باشد و رأی‏‎ ‎‏شخصی باشد. رأی گروهی باشد، رأی حزبی باشد، ما نمی توانیم بپذیریم. ما آن را‏‎ ‎‏می توانیم بپذیریم که حکمفرمایی کند. ما تابع اسلام هستیم؛ ما تابع قانون‏‎ ‎‏اسلام هستیم. و جوانهای ما خونشان را برای اسلام داده اند. جوانهای ما آنقدر جدیت‏‎ ‎‏کردند، می گفتند ما اسلام را می خواهیم، ما احکام اسلام را می خواهیم. " (صحیفه امام ره، ج۸،ص ۲۸۳) ✍پ.ن: 🔻 متاسفانه در کشورمان شاهد این هستیم که در عرصه های گوناگون مانند و ، برخی از مسئولین به جای اینکه به وظایف خود عمل کنند و براساس مبانی قرآن و اسلام حکومت کنند، براساس ذهن های و نظرات سطحی خود و یا کارشناسان و مشاوران اطراف خود، حکومت می کنند. 👈 نتیجه این رویه را امروز در وضعیت اخلاقی و فرهنگی جامعه مشاهده می کنیم. خون جوانان ما برای این نرفته که به نظرات من درآوردی عمل کنیم و بر اساس سلایق افراد، اسلام را اجرا کنیم. 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 روایتی تکان دهنده در مورد بی حجاب ها 🔰رسول خدا صلی الله علیه و آله: « ... لَيْلَةَ أُسْرِيَ بِي إِلَى اَلسَّمَاءِ رَأَيْتُ نِسَاءً مِنْ أُمَّتِي فِي عَذَابٍ شَدِيدٍ فَأَنْكَرْتُ شَأْنَهُنَّ فَبَكَيْتُ لِمَا رَأَيْتُ مِنْ شِدَّةِ عَذَابِهِنَّ وَ رَأَيْتُ اِمْرَأَةً مُعَلَّقَةً بِشَعْرِهَا يُغْلَى دِمَاغُ رَأْسِهَا ... أَمَّا اَلْمُعَلَّقَةُ بِشَعْرِهَا فَإِنَّهَا كَانَتْ لاَ تُغَطِّي شَعْرَهَا مِنَ اَلرِّجَالِ ... » (عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج۲، ص۱۰، بخشی از حدیث معراج) ... شبى كه مرا به آسمان بردند (يعنى معراج) زنانى از امّتم را در عذابى شديد نگريستم، و آن وضع براى من سخت گران آمد، و گريه‌ام از جهت عذاب سخت آنان است كه به چشم خويش وضعشان را ديدم (شرح واقعه بدين قرار است): زنى را به مويش در دوزخ، معلّق، آويخته بودند كه مغز سر او مى‌جوشيد ... امّا آن زنى كه به موى سرش در آتش بود، آن فردى بود كه خويش از نامحرمان نمى‌پوشانيد ... (ترجمه مستفید و غفاری، ج1، ص 665) ✍️پ.ن: 🔻قطعاً افراد مذهبی باید به زنان و دخترانی که در دام گناه افتاده اند، کمک کنند تا از منجلاب گناه بیرون بیایند، اما این دلسوز بودن دلیل بر این نیست که نسبت به گناه زشت و خانمان سوز آنها واکنشی نشان ندهند و یا گناه آنها را کنند. 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 حکایت تکان دهنده فرزند شیخ رجبعلی خیاط از پدرش در مورد یک زن بی حجاب 🔰یکی از دوستان پدرم می‌گفت: یک روز با جناب شیخ به جایی می‌رفتیم، یکدفعه من دیدم جناب شیخ با تعجب و حیرت به زنی که موی بلند و لباس شیکی داشت نگاه می‌کند! از ذهنم گذشت که جناب شیخ به ما می‌گوید چشمتان را از نامحرم برگردانید و حالا خودش اینطور نگاه می‌کند! فهمید! گفت: تو هم می‌خواهی ببینی که من چه می‌بینم! ببین! من نگاه کردم دیدم همین طور از بدن آن زن، مثل سرب گداخته، آتش و سرب مذاب به زمین می‌ریزد! و آتش او به کسانیکه چشم‌هایشان به دنبال اوست می‌کند. جناب شیخ گفت: ... او راه می‌رود و مردم را همین طور با خودش به آتش می‌برد. https://rasekhoon.net/news/show/219656/ 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 اثرگذاری شدید ادبیات اصلاح طلبان در برخی اصولگراها 🔻متاسفانه با مشاهده اظهار نظرات و عملکرد برخی به اصطلاح می توان به و شدید ادبیات و گفتمان اصلاح طلبان و لیبرال ها در آنها پی برد. 👈با مراجعه به روزنامه ها و نشریات زمان اصلاحات و تطبیق آن با سخنان برخی اصولگرایان، شباهت های میان این دو، برای ما آشکار خواهد شد. 🔻این روزها نیز عده ای با پرچم انقلابی گری و اصولگرایی، در زمینه هایی مانند و مسائل وارد می شوند اما محتوایی که ارائه می دهند همان محتوا و مفاهیمی است که اصلاح طلبان سال ها در بوق و کرنا کرده اند. ⏪ در هر صورت، جا دارد که برای درس گرفتن جریان انقلابی، سلسله یاداشت ها، پایان نامه ها و تحقیقات تطبیقی صورت گیرد تا مردم ظواهر برخی افراد که ادعای انقلابی گری دارند را نخورند. 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 تصریح معاون اول قوه قضائیه به نداشتن خلاء قانونی در زمینه حجاب 🔰حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه: " قوانین ما در حوزه حجاب بسیار و است و ما امروزه در این حوزه خلاء قانونی نداریم، در حال حاضر باید قوانین را به میدان عمل بیاوریم و این در حالیست که دستگاه‌های مختلف در این زمینه باید ایفای نقش کنند. " / خبرگزاری میزان ✍پ.ن: 🔻از معاون اول قوه قضائیه باید تقدیر و تشکر کرد که به درستی و با نکته بینی به این مطلب تصریح کرده است. 👈 همچنین در ماه های گذشته نیز بارها این موضوع از سوی خواص انقلابی مطرح شد که ما در زمینه حجاب و عفاف نیاز به قانون جدید نداریم. 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 انقلابی های گل و بلبلی نمی توانند مسأله حجاب را حل کنند❗️ 🔹 بعضی از به اصطلاح انقلابیون هستند که در جلسات مربوط به و عفاف چنان با آرامش و متانت سخن می گویند که گویا در حال سخن گفتن از زیبایی های گل هستند و ذره ای جوشش غیرت و تعصب در چهره آنها نمی توان حس کرد! 🔹باید دانست که مسأله حجاب و عفاف را کسانی می توانند حل کنند که 🔻خون آنها برای اجرای دین و احکام الهی می جوشد؛ 🔻 و آنها نمی گذارد لحظه ای آرام بنشینند؛ 🔻مشاهده صحنه های پلشت در سطح جامعه اسلامی، روح آنها را آزرده می سازد؛ 🔻 در پیشگاه الهی از این می ترسند که نکند به دلیل کم کاری و غفلت، فردای قیامت بازخواست شوند؛ 🔻 خود را مدیون شهدا و امام شهدا می دانند و ... 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 چند نکته مهم در مورد استقرار گشت های پلیس برای مقابله با ولنگاری 🔹اصل ورود دوباره نیروی انتظامی - البته به این صورت – به مقوله امنیت عمومی و امنیت اخلاقی جامعه، جای تقدیر و تشکر دارد. این ورود، پیام قابل توجهی برای دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی دارد و آن، این است که جمهوری اسلامی با فتنه، دسیسه و فشار، از خود عقب نشینی نمی کند و آنها نباید گمان کنند که می توانند از آب گل آلود فتنه، ماهی بگیرند. بنابراین، برای از بین بردن از فتنه، این ورود، ضروری است و باید با جدیت دنبال شود. 🔸با ورود دوباره نیروی انتظامی، قطعاً عده ای جنجال به راه می اندازند و به حاکمیت فشار می آورند. اما این بسیار طبیعی است و دلیل نمی شود که ما شرع، قانون و عقل را کنار بگذاریم و مبتنی بر هوس‌ها، نظرات سطحی و رفتارهای روشنفکر مآبانه عمل کنیم. 🔹همانگونه که دزدها، اراذل و اوباش و به طور کلی سایر مجرمین و متخلفین ممکن است به دستور پلیس نکنند و در کوچه و خیابان، داد، فریاد و جنجال آفرینی کنند، به همان میزان در مقابله با بی بند و باری اخلاقی نیز این مسائل پیش خواهد آمد و طبیعی است. 👈 یعنی قطعاً بخشی از زنان و دختران ممکن است بخواهند با داد و فریاد، نظر دیگران را کرده و یا مظلوم نمایی کنند و در موقع دستگیری یا تذکر، قصد تهییج احساسات سایر مردم را داشته باشند. در اینجا پلیس باید مانند سایر مأموریت های خود، تنها به وظیفه‌اش عمل کند؛ زیرا در غیر اینصورت، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و از فردا هر کسی با داد و فریاد سعی می کند که پلیس و حاکمیت را بترساند و مجبور به عقب نشینی کند❗️ 🔹با در نظر داشتن واقعیت های میدانی، ممکن است یکی از نیروهای پلیس در زمان انجام مأموریت خود، دچار اشتباه و خطا شود؛ اما این کاملاً است و دلیل نمی شود که اصل کار پلیس – یعنی مقابله با بی بند و باری – را زیر سوال ببریم. 👈 مگر در سایر مأموریت های پلیسی، نیروهای پلیس، معصوم هستند؟ قطعاً در مبارزه با مواد فروشان و دزدها و ... هم ممکن است دچار اشتباه و خطا شوند. اما با رخ دادن این اشتباه نمی گویند: «حالا که اینطور شده پس دیگر با دزدها و مواد فروش ها برخورد نمی کنیم!». ضمن اینکه، بروز این خطاهای احتمالی، مختص پلیس هم نیست و در همه جای دنیا در هر نهاد و سازمانی، ممکن است خطای فردی رخ دهد. 🔸با توجه به اینکه دشمن بر روی مقوله حجاب سرمایه گذاری ویژه انجام داده و از ظرفیت های گوناگون داخلی و خارجی استفاده می کند، بنابراین در اینجا ما شاهد یک جنگ تمدنی و تمام عیار هستیم و برخی نیز طبیعی هستند. بدانیم که این کار ارزشمند ما آسان نخواهد بود و امکان رخداد احتمالات متعددی از سوی جریان ضدانقلاب و ضدایرانی وجود دارد، اما این دلیل بر اشتباه بودن ورود پلیس نیست. 🔹 نیروهایی که در این مأموریت ویژه پلیس حضور دارند باید جزو نیروهای آموزش دیده، مخلص، دغدغه‌مند و آشنا با ظرافت های مختص به این مأموریت باشند. 🔸در این مأموریت ها پلیس ها یا باید مجهز به های کوچک فیلمبرداری و یا مجهز به لباس های دوربین دار باشند. 🔹هنجارشکنان نباید احساس کنند که حضور پلیس، مختص به مکان های خاصی است و در سایر مکان‌ها می‌توانند هر کاری که دلشان می خواهد، انجام دهند. بنابراین، این نوع مأموریت ها هم باید به صورت و هم به صورت دنبال شود. یادداشت اصلی را در جهان نیوز بخوانید👇👇 https://www.jahannews.com/report/844525/ 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴با 97 درصد چه کنیم⁉️ ♻️با تذکر و فدایت شوم حل می شود؟! 🔻این روزها بعضاً شنیده می شود که باید با موارد سازمان یافته برخورد کرد. اما در اینجا این پرسش مطرح می شود که با بقیه موارد کشف حجاب چه کنیم⁉️ 👈 طبق گفته یکی از مسئولین، « بر اساس برآوردهای بدست آمده کمتر از 2 الی 3 درصد از کشف حجاب کنندگان با قصد و نیت مبارزه با نظام اقدام به این کار کرده و یا با شبکه های معاند و سرویس های آن ها در ارتباط بوده اند، که گاها تعدادی از آن ها اقدام به تهیه خوارک و ساخت فیلم و کلیپ هایی برای آن ها کرده اند» . / http://fna.ir/3dm8dv ⏪ حال فرض کنید که 2 یا 3 درصد دزدی های جامعه به صورت سازمان یافته و با قصد ضربه زدن و مبارزه با نظام باشد. آیا وظیفه حاکمیت این است که فقط با اینها مبارزه و مقابله کند و 97 درصد - یعنی قریب به اتفاق آنها را - به حال خود رها کنند تا هر چقدر که می خواهند و به هر صورتی که می خواهند کنند؟! قطعاً جواب منفی است. ⭕️ چگونه وقتی نوبت به می رسد، برخی می گویند که باید با موارد سازمان یافته کشف حجاب برخورد کرد؟! بر اساس آماری که بیان شد، با بیش از 97 درصد کشف حجاب کنندگان که بدون قصد مبارزه با نظام و یا بدون ارتباط با سرویس های بیگانه و شبکه های معاند کشف حجاب می کنند، چه کنیم؟! ⚠️بگذاریم همین طور به جامعه و خانواده ها آسیب بزنند و مروج بی اخلاقی، بی حیایی، فساد و فحشاء باشند؟ آیا با تذکر و فدایت شوم و گل دادن به آنها می خواهیم مسئله را حل کنیم؟! قطعاً در اینجا هم جواب، منفی است و در مورد این افراد هم باید برخورد صورت گیرد.
🔴 پزشکی قانونی بازوی کارشناسی محاکم در امور مربوط به حوزه پزشکی و روانپزشکی 🔰چند نفر از روانشناسان که خود را روسای انجمن های علمی معرفی می‌کنند، طی نامه‌ای به رئیس دستگاه قضا صدور احکام اخیر را سواستفاده از روان پزشکی و روان شناسی عنوان کردند. 👈در همین رابطه مهدی توکلی وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز در گفتگو با خبرنگار فارس بیان کرد: ♦️در ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی برای قضات این امکان پیش‌بینی شده است که در جرایم مستوجب حد و قصاص و تعزیر علاوه بر مجازات قانونی، نیز مقرر کنند. فلسفه مجازات تکمیلی امکان‌پذیر کردن بازگشت مجرم به زندگی شرافتمندانه و اصلاح رفتارهای ضداجتماعی مجرم و بازآفرینی شخصیت فردی و اجتماعی مجرم است. ♦️وی افزود: بنابراین اینکه محاکم در احکام خود مراجعه مجرم به مراکز پزشکی، روانپزشکی یا بازتوانی را مقرر کند نه تنها موجب استخفاف و ترذیل مجرم نیست و نباید نیز با این هدف باشد بلکه موجب اصلاح شخصیت و درمان بیماری‌های احتمالی است که مجرم در زمینه و بستر آن بیماری‌ها مرتکب جرم شده است. ♦️این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: ابزار قاضی برای تشخیص اینکه آیا مجرم دچار بیماری و آسیب‌های روانی هست یا خیر، است. پزشکی قانونی به‌عنوان بازوی کارشناسی محاکم در امور مربوط به حوزه و به قضات در یافتن و پی بردن اینکه آیا مجرم نیاز به مراقبت و نظارت و درمان روانی دارد یا خیر، می‌کنند. http://fna.ir/3e22zm 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔻رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبهه‌ی انقلاب، نسبت به غیرانقلابی‌ها، ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را به‌شدت، طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر اینان به انقلابی‌های اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسست‌آفرین و وحدت‌شکن هستند. در واقع، سیئات انقلابی‌های اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم. ۲. تعبیر دقیق‌تر و‌ زیباتری که می‌توان درباره‌ی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند. 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
🔴 شک خطرناک خواص ❗️ 🔰رهبر معظم انقلاب: " این شک خواص، پایه‌ی حرکت صحیح جامعه‌ی اسلامی را مثل میجود. اینی که خواص در حقایق روشن پیدا کنند و شک پیدا کنند، اساس کارها را مشکل میکند. مشکل کار امیرالمؤمنین، این است. امروز هم همین است. امروز در سطح دنیا که نگاه کنید، همین جور است؛ در سطح داخل جامعه‌ی خودمان که نگاه کنید، همین جور است. " https://khl.ink/f/8513 ✍️پ.ن: 🔻در ماه های پس از ، برخی از خواص یا خودشان در زمینه مقابله با شک داشتند و یا اینکه با محاسبات غلطی که داشتند، دیگران را به و تردید انداختند و شد آنچه شد! 👈 آن شک ها موجب شکسته شدن نظام در نزد ولنگاران شد، آنها را جری کرد و ما را با بحران جدیدی روبرو کرد. ⏪ حال، باید از این وضعیت، درس عبرت بگیریم که دیگر، بینات و محکمات انقلاب را که امام ره و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته و دارند، با چرتکه اندازی های خودمان کنار نگذاریم. 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
💠 قیام امام حسین(ع)؛ برای مبارزه با گناه کردن، نه سنگری برای گنهکاران ! 🔰شهید مطهری ره: " به خدا قسم به اباعبدالله است . والله اگر کسی در ماه رمضان روزه داشته باشد و این حرف را به حسین‌بن‌علی‌ (ع) نسبت بدهد و بگوید حسین برای چنین کاری بود و [ این سخن را ] از او نقل بکند روزه‌اش باطل است ، دروغ بر حسین (ع) است . اباعبدالله‌ که برای با گناه کردن قیام کرد ، ما گفتیم قیام کرد تا سنگری برای‌ گنهکاران باشد ❗️ گفتیم حسین یک بیمه درست کرد ، یک شرکت بیمه تأسیس‌ کرد . بیمه چه ؟ بیمه گناه ! گفت شما را از نظر گناه بیمه کردم ، در عوض چه بگیرم ؟ اشک . شما برای من اشک بریزید ، من در عوض ، گناهان‌ شما را جبران می‌کنم . شما هر چه می‌خواهید باشید ، ابن‌زیاد باشید ، عمر سعد باشید . " (حماسه حسینی، ص77) 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 مسئولان مراقب باشند که قضایای تلخ مشروطیت برای ما تکرار نشود 🔰مقام معظم رهبری مدظله العالی : " یکی از عواملی که موجب مشروطیت در ایران شد، این بود که بعد از مدتی کردند کأنّه کار به سمت پیش میرود. جنجال زیاد مطبوعاتی که آن وقت همه انگیزه خودشان را این قرار داده بودند که به مقدّسات دینی حمله کنند - البته کسانی که در مشروطیت با اساس دین و مظاهر دینی و اعتقادات دینی و روحانیت و با این‌طور چیزها در مجامع به صورت قلمی و شعاری مقابله و اهانت میکردند، عدّه زیادی نبودند، اما زیاد بود - موجب شد که و که در صفوف اول مبارزه مشروطیت بودند، بتدریج شدند و کنار نشستند. وقتی چنین شد، نهضت شکست میخورد؛ و مشروطیت شکست خورد. بعد از پانزده، شانزده سال از عمر مشروطیت، دیکتاتورىِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرت‌انگیز است. رضاخانِ قلدر و چکمه‌پوش کجا، شعار مشروطیت کجا؛ چقدر اینها با هم فاصله دارند! چرا این‌طور شد؟ چون اطمینان و مردم مؤمن سلب شد؛ کنار نشستند و از صحنه بیرون رفتند. مسؤولان بگذارند چنین حالتی در مؤمنین به وجود آید. " https://khl.ink/f/3076 ✍️پ.ن: 🔻یکی از ویژگی های جمهوری اسلامی این است که نسبت به مقولات دینی و ایمان مردم خط قرمز مشخص کرده است و اجازه نمی دهد که حاکمیت و ساختار سیاسی از مفاهمی مانند غیرت، حیا و عفاف دست بکشد و نسبت به ولنگاری و ناامنی اخلاقی بی تفاوت باشد و یا با آن کنار بیاید. ⚠️مسئولین هموراه باید حواسشان را جمع کنند که مردم نسبت به این قضیه حساس هستند و اگر آنها زمانی احساس کنند که حکومت نسبت به این مقولات آمده و یا می کنند، خدای ناکرده مأیوس خواهند شد و مانند قضایای مشروطیت و سرنوشت تلخ آن در انتظار ماست❗️ 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
💠 روایتی تکان دهنده در مورد زنانی که در برابر نامحرم آرایش می کنند 🔰رسول خدا صلی الله علیه و آله: « ... لَيْلَةَ أُسْرِيَ بِي إِلَى اَلسَّمَاءِ رَأَيْتُ نِسَاءً مِنْ أُمَّتِي فِي عَذَابٍ شَدِيدٍ فَأَنْكَرْتُ شَأْنَهُنَّ فَبَكَيْتُ لِمَا رَأَيْتُ مِنْ شِدَّةِ عَذَابِهِنَّ ... وَ رَأَيْتُ اِمْرَأَةً تَأْكُلُ لَحْمَ جَسَدِهَا وَ اَلنَّارُ تُوقَدُ مِنْ تَحْتِهَا رَأْسِهَا ... وَ أَمَّا اَلَّتِي كَانَتْ تَأْكُلُ لَحْمَ جَسَدِهَا فَإِنَّهَا كَانَتْ تُزَيِّنُ بَدَنَهَا لِلنَّاسِ ... » (عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج۲، ص۱۰، بخشی از حدیث معراج) ... شبى كه مرا به آسمان بردند (يعنى معراج) زنانى از امّتم را در عذابى شديد نگريستم، و آن وضع براى من سخت گران آمد، و گريه‌ام از جهت عذاب سخت آنان است كه به چشم خويش وضعشان را ديدم ... و [زن] ديگرى را ديدم كه گوشت بدن خويش را ميخورد و در زير او شعله ميكشيد،... امّا آن زنى كه گوشت بدن خويش را مى‌خورد آن بود كه خود را براى نامحرمان مى‌كرد ... (ترجمه مستفید و غفاری، ج1، ص665) 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 هیأت بهانه است، جامعه نشانه است 🔹سکولاریسم می کوشد که زندگی زیر سایه را برای دینداران، عادی جلوه دهد. یعنی بگوید که تو قرآن و نمازت را بخوان و کاری به کار گنهکار و فاحشه نداشته باش. تو به عنوان دیندار باید برایت عادی شود که در جامعه ای زندگی کنی که همزمان تو نماز بخوانی و بغل دستی تو، شیشه شراب سر بکشد و دیگری با لباس زیر کنار هر دوی شما بایستد و همه به یکدیگر لبخند بزنید و یا حداقل، کاری به کار هم نداشته باشید❗️ 🔹امر به معروف و نهی از منکر و یا اجرای در جامعه اسلامی را «دو قطبی ایجاد کردن»، «تفرقه»، «دخالت در کار دیگران»، «تشنج اجتماعی» و مانند آن تفسیر می کند. 🔹جمهوری اسلامی از اصل و اساس با این و ادبیات فریبنده آن مقابله کرده است. اما حال که جمهوری اسلامی محکم ایستاد، چه راهی مناسب بود که همان تفکر، پیاده شود⁉️ 🔹حسین! بله؛ حسین (ع) و مجلس حسین (ع) بهترین راه است. چون در میان حزب اللهی ها برخی ساده اندیش ها هستند که مقداری جو زده اند. شور مبتنی بر شعور حقیقی ندارند. با کمک اینها می توان در هیأت ها کرد و راه عادی سازی و توجیه تراشی برای گناه را در پیش گرفت. 🔹مثلاً بگوییم ما حق نداریم جلوی بی حجاب ها بایستیم؛ ما حق نداریم جلوی مهمان امام حسین (ع) را بگیریم! بعد از مدتی چشم ها به دختران و زنان بدحجاب و بی حجاب عادت می کند. بعد از مدتی چشم ها به گناه و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی عادت می کند. 🔹بعد که محرم و صفر گذشت، سکولارها می گویند که با این دختران و زنان مکشفه و بی بند و بار برخورد نکنید. اینها امام حسینی هستند. اینها مشکلی با ما ندارند و ... . 🔹اینگونه در دل سایر حزب اللهی ها ایجاد می کنند. اینگونه مانع اقدام قانونی قاطع علیه هنجارشکنان می شوند. و از این طریق کلاه گشادی سر ما می گذارند و خودمان هم متوجه نمی شویم. ⚠️ اینگونه زندگی مثلاً مسالمت آمیز با گناه و فحشاء را برای جامعه ما عادی سازی می کنند. 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 محاکمه شرکت های وقیح؛ قاطع و پشیمان کننده نه کمک به تبلیغ آنها ! 🔰در ایام پس از فتنه، برخی شرکت ها اقدام به تولید و پخش عکس یا فیلم های تبلیغاتی می کنند که در آن، زنان و دختران را به صورت بسیار عادی نشان می دهند. ❇️ دو نکته: 1️⃣ بعید است که مدیران این شرکت ها از عواقب قضایی این نوع رفتارها بی اطلاع باشند. در هر صورت، این نوع عکس ها و ویدئو ها به نوعی یک برای جلب توجه جامعه و کسب سود در دراز مدت محسوب می شود. 2️⃣ با توجه به ظرفیت های قابل توجه قانونی که وجود دارد، از قوه قضائیه انتظار می رود که این شرکت ها را به گونه ای کند و چنان پشیمان کننده با اینها برخورد کند که در آینده، نه این شرکت ها و نه شرکت های مشابه، از چند کیلومتری این نوع رفتارهای هنجارشکنانه رد نشوند! 👈 در هر صورت، دنیای اینها برایشان خیلی مهم است! اگر در مورد این شرکت ها صادر شود، در حقیقت با دست خودمان برایشان کرده ایم❗️ 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اگر بگویید معصیت بدحجابی جرم نیست، این شبیه بدعت است 🔰 در مورد رویه موجود در لایحه عفاف و حجاب و تبدیل جرم کشف حجاب به تخلف، چند وقت قبل، آیت الله فرمودند: 🔻« کلَّ جُرْمٍ اَجْرَمْتُهُ » و یا در قرآن مجید: « إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ » و امثال ذلک که در ماده جرم و در سیاق های مختلف که در قرآن مجید، در روایات و در کلمات اصحاب آمده، همه اینها به معنای معصیت است. نافرمانی پروردگار است و لذا هر معصیت و حرامی از نظر اسلام است. 🔻هر معصیتی و حرامی جرم است، منتها هر معصیتی که در کتاب و سنت به عنوان اولی اینها حرام گردیده شده است در اسلام؛ مثل همین شرب خمر، زنا، لواط، بی حجابی و امثال ذلک که در کتاب و سنت و فتاوای اصحاب و فقها و علما، اینها به عنوان فعل حرام بیان شده. یک مصداق آن همین مسئله بدحجابی است. 🔻آنچه را [بدحجابی] که خدا و رسول و آیات و روایات و فتاوای اصحاب و همه، این را جرم می دانند، معصیت و حرام مسلّم است، از سه جهت حرام است، معصیت است، مرتکب سه تا معصیت بشود [کشف موی سر، تظاهر به فسق، تبرج]، بگویند این جرم نیست! این، در واقع شبیه است. « ادخال ما لیس من الدین فی الدین » 🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136