eitaa logo
مطالعات فرهنگ و فضای مجازی
388 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
271 ویدیو
8 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 قوه قضائیه با خودش چند چند است؟! 🔴 اختیار دادن به مجلس و استقبال آقای اژه ای را کجای دلمان بگذاریم؟! 🔰این سخنان چند ماه قبل رئیس قوه قضائیه مبنی بر اختیار داشتن مجلس در اصلاح است: " ... طبیعی است که اصلاحاتی در دولت بر این لایحه در قالب اصلاحات عبارتی و در بخش‌هایی اصلاحات ناظر بر جرائم اعمال شد. اعمال‌نظر در دولت بر این لایحه، اقدام مطلوبی بود؛ 👌👌مجلس نیز اختیار دارد که اصلاحات مدنظر خود را در این لایحه اعمال کند و ما به اجرای هر آنچه تبدیل به قانون شد، هستیم. " " حتی صحبت پیرامون آن بود که ممکن است دولت در این زمینه لایحه دیگری بدهد چرا که روزهای نخست، بحث بر سر این بود که بخشی از این موارد، جرم تلقی نشوند و نیروهای انتظامی بتوانند رأساً خاطیان را جریمه کنند؛ علی‌ایحال اگر احساس می‌کنند لایحه قضایی لازم نیست، می‌توانند لایحه جداگانه دهند؛ اگر این مورد نیز اتفاق بیفتد، باید تاکید کنیم که قوه قضائیه 👌👌از هر آنچه که سبب شود ناهنجاری‌های اجتماعی و برخی ناامنی‌ها و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف بویژه مسائل اقتصادی و تورم، هرچه سریعتر رفع گردد، می‌کند و در این مسیر تلاش‌های مجدانه خود را به کار خواهد بست. " http://fna.ir/3cwpz3 ✍️با وجود این سخنان صریح، متأسفانه لایحه عفاف و حجابِ مصوب کمیسیون مربوطه در مجلس با وجود اینکه حداقل، رضایت نسبی برخی از کارشناسان حوزه عفاف و حجاب را همراه داشت، اما با این توجیه که قوه قضائیه با برخی موارد آن مخالف است (چون اصل لایحه از سوی قوه قضائیه ارائه شده است)، دستکاری شد و متن مصوب کمیسیون، در سامانه مجلس، بارگذاری نشد. 👈 حال سوال ما از مسئولین قوه این است که مخالفت های این قوه با برخی مصوبات کمیسیون را باور کنیم یا آن اختیار دادن و استقبال رئیس قوه قضائیه را؟! 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
بررسی کارشناسی مقایسه ای بین متن کمیسیون و متن صحن.pdf
1.86M
🔴 بررسی مقایسه ای و مغایرت گیری بین مصوبه 1402/5/25 کمیسیون حقوقی و قضایی، و متن به رای گذارده شده از لایحه در مورخ 1402/6/29 🔹فایل فوق، حاصل زحمات برخی از پژوهشگران حوزه عفاف و حجاب است. 👈در این فایل، 76 مورد « های استخراجی بین مصوبه کمیسیون و متن به رای گذارده شده در صحن مجلس » گفته شده است. 🔹مبنای این فایل، مصوبه 1402/5/25 کمیسیون مربوطه است. ⏪ پس از این مصوبه، برخی موضوع مخالفت قوه قضائیه را مطرح کردند و بر این اساس، متن لایحه یک بار دیگر تغییر پیدا کرد که البته آن هم مصوبه کمیسیون را داشت. بعد از همه این اتفاقات، در سامانه مجلس، متاسفانه یک متن دستکاری شده _ غیر از متن مصوب _ در اختیار نمایندگان قرار گرفت که مصوبه کمیسیون نداشت. 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 فحشاخانه مجازی، فحشاخانه است، ایرانی و خارجی ندارد 🔰محتوای فحشا و فساد چه کم باشد و چه زیاد، چه کوچک باشد و چه بزرگ، چه در سکویی مانند اینستاگرام باشد و چه در سکویی مانند ، از نظر حیا، ایمان، فرهنگ و اخلاق جامعه، از نظر منحرف کردن نوجوانان و جوانان و از نظر نابود کردن بنیان خانواده ها فرقی با هم ندارند. خودمان را با برخی توجیهات و بهانه تراشی ها سرگرم نکنیم! 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴اگر در برابر اغتشاش فرهنگی نایستیم، ما را قدرت طلب قلمداد می کنند 🔹در فتنه ای که پیش آمد، هم اغتشاش سیاسی داشتیم و هم اغتشاش فرهنگی. اگر خدای ناکرده ما تلاش کنیم که فقط یک جنبه آن، یعنی را جمع کنیم و به کاری نداشته باشیم یا از کنار آن با تسامح بگذریم، چنین چیزی پیام نامناسبی خواهد داشت. ⬅️ پیام این کار این است که اگر چیزی قدرت و منصب ما را تهدید کند در برابرش می ایستیم اما اگر پای تهدید فرهنگ، دین و ارزش های دینی باشد، با انواع توجیهات و بهانه ها از کنارش رد می شویم. چنین رفتاری، در تقابل با دیدگاه امامین انقلاب و فلسفه تشکیل جمهوری اسلامی است. ⚠️متأسفانه در میان مسئولین بعضاً افرادی دیده می شوند که نه به سخن، بلکه در عمل چنین رفتارهای خطرناکی دارند. 👈 مثلاً هزینه های ایستادن در برابر ارزش ها و مولفه های دینی را در شرایط حاضر بیان می کنند و مسئولین را می ترسانند. البته جای هیچ شکی نیست که ایستادن پای ارزش ها و دین خدا دارد، تحقق اهداف انقلاب اسلامی هزینه دارد، اما سخن این است که این افراد برای قدرت و منصب، خود را به آب و آتش می زنند و انواع هزینه ها را تحمل می کنند، اما پای دین و ارزش های دینی که می رسد، با چند توجیه و بهانه سطحی، هم خود عرصه را خالی می کنند و هم اینکه در دل مردم و سایر مسئولین، تردید ایجاد می کنند. 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 روح سخنان منفعلانه اژه ای در لایحه دستکاری شده عفاف و حجاب موج می زند! 🔰 چند ماه قبل، رئیس قوه قضائیه وقتی در مورد لایحه عفاف و حجاب سخن می گفت، این گونه بیان کرد که: " باید برای علاج ناهنجاری‌های اجتماعی، با تدبیر و همفکری، راه‌ها و روش‌هایی را اتخاذ کنیم که مستمر و در عین حال بدون هزینه یا حداقل کم‌هزینه باشند " http://fna.ir/3cwpz3 وقتی به متن لایحه دستکاری شده عفاف و حجاب _ یعنی متنی غیر از متن مصوب در کمیسیون مربوطه _ می نگریم، روح این سخنان و تفکر رئیس قوه قضائیه در آن موج می زند. ◀️ رهبر انقلاب در یکی از دیدارهای خود با کارگزاران نظام فرمودند: " یکی از این لغزشگاه‌ها این است که انسان تصور کند دست یافتن به آرمانها بدون امکان‌پذیر است. ما در دوران مبارزات هم میدیدیم؛ بعضیها بودند که اهداف مبارزات را قبول داشتند، اما حاضر نبودند در راه این مبارزات هزینه‌ای بدهند، قدمی بردارند. امروز چنین کسانی هم هستند؛ تصور میکنند که باید به هدفها رسید، بدون دادن هزینه؛ لذا آنجائی که پای هزینه دادن در میان است، عقب میکشند. این عقب‌کشیدن‌ها در بسیاری از موارد موجب میشود که انسان در محاسبه اشتباه کند؛ خطی را که باید در مقابل دشمن دنبال کند، دنبال نکند. " https://khl.ink/f/20534 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
. اعضای محترم کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب درباره مسائل رخ داده پیرامون متن نهایی لایحه و متن تحریف شده ارسالی به شورای نگهبان، برخلاف مصلحت اندیشی حضراتعالی، به نظر میرسد مصلحت در بیان واقعیت برای عموم مردم یا شورای محترم نگهبان است تا بدعت تحریف و تغییر روند قانونی، تثبیت نشود. ✍دکتر علیرضا جوادزاده 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 مقایسه زیبای ازدواج در سیستم اسلامی و سیستم شیطانی روابط آزاد در کلام شهید مطهری " تفاوت آن جامعه که روابط جنسی را محدود می‌کند به محیط خانوادگی و کادر ازدواج قانونی ، با اجتماعی که روابط آزاد در آن اجازه داده می‌شود اینست‌ که ازدواج در اجتماع اول پایان انتظار و محرومیت ، و در اجتماع دوم آغاز محرومیت و محدودیت است . در سیستم روابط آزاد جنسی ، پیمان ازدواج به‌ دوران آزادی دختر و پسر خاتمه می‌دهد و آنها را ملزم می‌سازد که به یکدیگر وفادار باشند و در سیستم اسلامی به محرومیت و انتظار آنان پایان می‌بخشد . " 📚مساله حجاب، ص ۹۰ 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
♨️سیاست‌های دوگانه کشورهای مدعی آزادی بیان؛ درخواست انگلیس از مالک اینستاگرام برای ایجاد امکان رصد پیام‌های شخصی؛ 🔸به گزارش رویترز، دولت انگلستان برای جلوگیری از سواستفاده از کودکان و محافظت از آنها در برابر دسترسی به محتوای مضر، به دنبال قانونمند کردن فعالیت اینستاگرام است. 🔸اما نکته جالب این است که همین نظارت و کنترل نسبت به محتواهای غیراخلاقی، در کشورهای دیگر برخلاف چیزی است که آن را آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات می‌نامند. 🔸گردش آزاد اطلاعات برای ما خوب و برای شما بد است؟ نظارت و کنترل برای شما خوب و برای ما بد است⁉️ 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 درسی از امام ره برای خواص و مسئولینی که در فتنه کشف حجاب مردود شدند 🔻امام خمینی ره فرمودند : " ... من با خدای خود پیمان بسته ام که رضای او را بر رضای مردم و‏‎ ‎‏دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی دارم .‏.. " (صحیفه امام ره، ج21، ص331) 👈 آنگاه برخی از خواص و مسئولین ما برای اینکه مثلاً جذب حداکثری داشته باشند و از سوی برخی بی بند و بارها تمجید شوند، در مسائل فرهنگی – از جمله حجاب و عفاف – حاضر هستند که از ارزش های دینی و سخن خداوند کوتاه بیایند؛ از این می ترسند که عده ای به آنها برچسب بزنند؛ از این می ترسند که علیه آنان حرفی زده شود. 🔸امام ره برای رضای خدا حاضر بود در برابر همه جهان بایستد، اینها حتی نمی توانند در برابر چند هنجارشکن وقیح و جسور کف خیابان بایستند. 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 یک آمار منتشر شده درباره «واقعیت‌های حجاب» در جامعه امروز ایران و چند نکته جالب توجه 🔸اخیراً آماری درباره «واقعیت های حجاب» در جامعه امروز ایران از سوی انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران منتشر شده که نتایج تجمیعی شش پیمایش و مطالعه کلان ملی است که از ابتدای سال 1401 (شش ماه قبل از حوادث پاییز سال گذشته) تا خرداد 1402 توسط مراکز پژوهشی، دانشگاهی، سیاستگذاری و رسانه ای برگزار شده است. 🔹84.2 درصد بانوان، حجاب را به عنوان یک حکم اسلامی دارند. همچنین، سنجش نظر مردم درباره «لزوم داشتن حجاب در محیط های عمومی» حاکی از آنست که 84.3 درصد پاسخگویان (زن و مرد) با اجتماعی حجاب هستند. میزان موافقت «بانوان» با الزام رعایت حجاب، بیشتر و برابر با 86.5 درصد می‌باشد. البته تلقی همه این افراد با نوع و میزان الزام بخشی یکسان نیست و طیفی از الزام قانونی تا الزام فرهنگی و اخلاقی را در بر می‌گیرد. 🔸اما نکته جالب این است که در حالی که واقعیت بی حجابی، بر اساس این آمار، 6.4 درصد است، جامعه احساس می کند که 30 درصد بانوان، بی حجاب هستند. همچنین در حالی که 84 درصد بانوان به حجاب به عنوان یک حکم دینی اعتقاد دارند، تلقی 67 درصد مردم این است که اکثر مردم به حجاب اعتقاد ندارند! 🔹 این نشان می دهد که در برداشت بخش قابل توجهی از مردم از «واقعیت» با خود «واقعیت» فاصله وجود دارد. به عبارت دیگر، «ذهنیت» مردم در این زمینه، متفاوت با «عینیت» است. 🔸اینکه چرا مردم چنین برداشت نادرستی داشته اند، علل مختلفی دارد. جنگ شناختی و فضاسازی رسانه ای را می توان جزو این علل دانست؛ اما یکی از علل مهم آن، تظاهر به انجام برخی از ناهنجاری ها در کف جامعه است. 🔹 آمار فوق را کنار بگذاریم و فرض کنیم که از هر 100 نفر یا 1000 نفر، فقط 1 نفر کشف حجاب کند. در اینجا هر چند درصد خیلی کم است، اما اثرات اخلاقی و روانی آن بر جامعه و مردم را نمی توان نادیده گرفت. از جمله اثرات این است که مردم گمان می کنند که هویت جامعه تغییر پیدا کرده است. ♻️ توضیح اینکه، وقتی مردم به صورت پشت سر هم، آن درصد خیلی کم را در سطح جامعه مشاهده کنند، موجب می شود که در ذهن آنها این گزاره به صورت ناخودآگاه شکل گیرد که عملاً جامعه ما دچار یک تغییر نگرش و تغییر هویت گسترده شده است. در حقیقت، این کار شبیه تبلیغات و پیام های بازرگانی است که در ناخودآگاه مردم تأثیر می گذارد. یادداشت اصلی را در جهان نیوز بخوانید👇👇 https://www.jahannews.com/report/851203 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
♻️نقدهای لایحه عفاف و حجاب، حاصل زحمات برخی از کارشناسان و پژوهشگران حوزه عفاف و حجاب است که به تناوب، تقدیم می گردد. 🔴 حذف ماده ای که ارائه خدمات به کشف حجاب کنندگان در دستگاه ها و نهادها را منع می کرد! 🔻در نسخه عفاف و حجاب منتشر شده در سامانه مجلس، نه تنها برای کسب و کارهای خصوصی بلکه برای دستگاه های دولتی یا موسسات خصوصی عهده دار خدمات دولتی، محدودیتی با عنوان جلوگیری از "ورود" یا "ارائه خدمات" به افراد کرده، ذکر نشده است. ⏪ این در حالی است که پیش از این در ماده 35 یکی از نسخه های مصوب کمیسیون مربوطه، آمده بود: « دستگاههای مذکور در ماده (4) این قانون و مؤسسات خصوصی حرفه ای عهده دار خدمات عمومی موضوع بند(ب) ماده (1) قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب 1390/8/7 با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند از ورود و ارائه خدمات حضوری به استثنای خدمات فوری (اورژانسی) به مراجعینی که مرتکب برهنگی، بدپوششی و بی حجابی هستند، جلوگیری کنند ... » ⚠️ متأسفانه این ماده در نسخه دستکاری شده (که در سامانه مجلس بارگذاری شده) گردید! 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136