eitaa logo
مطالعات فرهنگ و فضای مجازی
391 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
513 ویدیو
13 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 باز هم اقدام جنجالی در مورد لایحه عفاف و حجاب ♻️ متن مصوب، پس از چند روز از ایرنا هم حذف شد !!! 🔹خبرگزاری ایرنا، از روز 29 شهریور تا روز گذشته (2مهر) _ یعنی تا چند روز پس از رای گیری در صحن مجلس _ نسخه ای از لایحه عفاف و حجاب را منتشر کرد که براساس گزارش موثق، اتفاقاً همین نسخه، نسخه ای بوده که کمیسیون مربوطه کرده است. 👈 اما امروز مشاهده شد که بعد از گذشت چند روز، خبرگزاری ایرنا متن مصوب را حذف کرد و همان متن جنجالی و دستکاری شده در سامانه مجلس را آدرس داده است تا دانلود شود! ( پیش از این، خود ایرنا متن 72 ماده ای و مصوب کمیسیون را به صورت کامل منتشر کرده بود) 👌برخی از فعالین رسانه ای با توجه به اطلاع از پشت پرده اتفاقات رخ داده در مورد لایحه عفاف و حجاب و احتمال دادن این موضوع که ممکن است به زودی نسخه موجود در ایرنا حذف شود، مستندات ارائه آن توسط ایرنا را ثبت و ضبط کرده اند. نمونه ای از آن را در تصاویر مشاهده می کنید. 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 ضربه سوم قوه قضائیه به موضوع حجاب و عفاف! ♻️می دانید چه بلایی به سر جامعه آورده اید؟! 🔹یکی از اصلی ترین دلایل وضعیت نگران کننده در کف خیابان، سطح شهرها و ... ترک فعل ها و اهمال کاری های قوه قضائیه است. 👈 این در حالی است که رئیس قوه قضائیه گفته است: " ما از میانه‌های سال گذشته و در همین امسال، مستمراً تاکید داشتیم که در این زمینه [ناهنجاری‌های اجتماعی و جرم کشف حجاب] قانون وجود دارد و موضوع مورد اشاره، جرم مشهود است " isna.ir/xdPtxG معاون اول قوه قضائیه هم گفته است: " قوانین ما در حوزه حجاب بسیار و است و ما امروزه در این حوزه خلاء قانونی نداریم " isna.ir/xdPgNH 🔹ضربه دوم قوه قضائیه، تهیه نسخه ای مضحک از لایحه عفاف و حجاب بود که پرداختن به متن نسنجیده و درگیر شدن خواص و مسئولین با آن، موجب شد در وسط یک جنگ ترکیبی، ولنگاران پیدا کنند تا همچنان در حال جولان باشند. 🔹ضربه سوم قوه قضائیه این بود که در هنگام تدوین و بررسی این لایحه در مجلس، با برخی پیشنهادهای تأثیرگذار و مهم کمیسیون مربوطه کرد. 👈 این مخالفت ها در نهایت موجب شد که برخی آن را علم کنند و به جای متن مصوب کمیسیون، متن تغییر یافته و دستکاری شده را در سامانه مجلس بارگذاری کنند. ⚠️در هر صورت، قوه قضائیه در طی این یک سال، سه ضربه اساسی به حجاب و عفاف کشور وارد کرد. 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
💠 قوه قضائیه با خودش چند چند است؟! 🔴 اختیار دادن به مجلس و استقبال آقای اژه ای را کجای دلمان بگذاریم؟! 🔰این سخنان چند ماه قبل رئیس قوه قضائیه مبنی بر اختیار داشتن مجلس در اصلاح است: " ... طبیعی است که اصلاحاتی در دولت بر این لایحه در قالب اصلاحات عبارتی و در بخش‌هایی اصلاحات ناظر بر جرائم اعمال شد. اعمال‌نظر در دولت بر این لایحه، اقدام مطلوبی بود؛ 👌👌مجلس نیز اختیار دارد که اصلاحات مدنظر خود را در این لایحه اعمال کند و ما به اجرای هر آنچه تبدیل به قانون شد، هستیم. " " حتی صحبت پیرامون آن بود که ممکن است دولت در این زمینه لایحه دیگری بدهد چرا که روزهای نخست، بحث بر سر این بود که بخشی از این موارد، جرم تلقی نشوند و نیروهای انتظامی بتوانند رأساً خاطیان را جریمه کنند؛ علی‌ایحال اگر احساس می‌کنند لایحه قضایی لازم نیست، می‌توانند لایحه جداگانه دهند؛ اگر این مورد نیز اتفاق بیفتد، باید تاکید کنیم که قوه قضائیه 👌👌از هر آنچه که سبب شود ناهنجاری‌های اجتماعی و برخی ناامنی‌ها و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف بویژه مسائل اقتصادی و تورم، هرچه سریعتر رفع گردد، می‌کند و در این مسیر تلاش‌های مجدانه خود را به کار خواهد بست. " http://fna.ir/3cwpz3 ✍️با وجود این سخنان صریح، متأسفانه لایحه عفاف و حجابِ مصوب کمیسیون مربوطه در مجلس با وجود اینکه حداقل، رضایت نسبی برخی از کارشناسان حوزه عفاف و حجاب را همراه داشت، اما با این توجیه که قوه قضائیه با برخی موارد آن مخالف است (چون اصل لایحه از سوی قوه قضائیه ارائه شده است)، دستکاری شد و متن مصوب کمیسیون، در سامانه مجلس، بارگذاری نشد. 👈 حال سوال ما از مسئولین قوه این است که مخالفت های این قوه با برخی مصوبات کمیسیون را باور کنیم یا آن اختیار دادن و استقبال رئیس قوه قضائیه را؟! 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
بررسی کارشناسی مقایسه ای بین متن کمیسیون و متن صحن.pdf
1.86M
🔴 بررسی مقایسه ای و مغایرت گیری بین مصوبه 1402/5/25 کمیسیون حقوقی و قضایی، و متن به رای گذارده شده از لایحه در مورخ 1402/6/29 🔹فایل فوق، حاصل زحمات برخی از پژوهشگران حوزه عفاف و حجاب است. 👈در این فایل، 76 مورد « های استخراجی بین مصوبه کمیسیون و متن به رای گذارده شده در صحن مجلس » گفته شده است. 🔹مبنای این فایل، مصوبه 1402/5/25 کمیسیون مربوطه است. ⏪ پس از این مصوبه، برخی موضوع مخالفت قوه قضائیه را مطرح کردند و بر این اساس، متن لایحه یک بار دیگر تغییر پیدا کرد که البته آن هم مصوبه کمیسیون را داشت. بعد از همه این اتفاقات، در سامانه مجلس، متاسفانه یک متن دستکاری شده _ غیر از متن مصوب _ در اختیار نمایندگان قرار گرفت که مصوبه کمیسیون نداشت. 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 فحشاخانه مجازی، فحشاخانه است، ایرانی و خارجی ندارد 🔰محتوای فحشا و فساد چه کم باشد و چه زیاد، چه کوچک باشد و چه بزرگ، چه در سکویی مانند اینستاگرام باشد و چه در سکویی مانند ، از نظر حیا، ایمان، فرهنگ و اخلاق جامعه، از نظر منحرف کردن نوجوانان و جوانان و از نظر نابود کردن بنیان خانواده ها فرقی با هم ندارند. خودمان را با برخی توجیهات و بهانه تراشی ها سرگرم نکنیم! 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴اگر در برابر اغتشاش فرهنگی نایستیم، ما را قدرت طلب قلمداد می کنند 🔹در فتنه ای که پیش آمد، هم اغتشاش سیاسی داشتیم و هم اغتشاش فرهنگی. اگر خدای ناکرده ما تلاش کنیم که فقط یک جنبه آن، یعنی را جمع کنیم و به کاری نداشته باشیم یا از کنار آن با تسامح بگذریم، چنین چیزی پیام نامناسبی خواهد داشت. ⬅️ پیام این کار این است که اگر چیزی قدرت و منصب ما را تهدید کند در برابرش می ایستیم اما اگر پای تهدید فرهنگ، دین و ارزش های دینی باشد، با انواع توجیهات و بهانه ها از کنارش رد می شویم. چنین رفتاری، در تقابل با دیدگاه امامین انقلاب و فلسفه تشکیل جمهوری اسلامی است. ⚠️متأسفانه در میان مسئولین بعضاً افرادی دیده می شوند که نه به سخن، بلکه در عمل چنین رفتارهای خطرناکی دارند. 👈 مثلاً هزینه های ایستادن در برابر ارزش ها و مولفه های دینی را در شرایط حاضر بیان می کنند و مسئولین را می ترسانند. البته جای هیچ شکی نیست که ایستادن پای ارزش ها و دین خدا دارد، تحقق اهداف انقلاب اسلامی هزینه دارد، اما سخن این است که این افراد برای قدرت و منصب، خود را به آب و آتش می زنند و انواع هزینه ها را تحمل می کنند، اما پای دین و ارزش های دینی که می رسد، با چند توجیه و بهانه سطحی، هم خود عرصه را خالی می کنند و هم اینکه در دل مردم و سایر مسئولین، تردید ایجاد می کنند. 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 روح سخنان منفعلانه اژه ای در لایحه دستکاری شده عفاف و حجاب موج می زند! 🔰 چند ماه قبل، رئیس قوه قضائیه وقتی در مورد لایحه عفاف و حجاب سخن می گفت، این گونه بیان کرد که: " باید برای علاج ناهنجاری‌های اجتماعی، با تدبیر و همفکری، راه‌ها و روش‌هایی را اتخاذ کنیم که مستمر و در عین حال بدون هزینه یا حداقل کم‌هزینه باشند " http://fna.ir/3cwpz3 وقتی به متن لایحه دستکاری شده عفاف و حجاب _ یعنی متنی غیر از متن مصوب در کمیسیون مربوطه _ می نگریم، روح این سخنان و تفکر رئیس قوه قضائیه در آن موج می زند. ◀️ رهبر انقلاب در یکی از دیدارهای خود با کارگزاران نظام فرمودند: " یکی از این لغزشگاه‌ها این است که انسان تصور کند دست یافتن به آرمانها بدون امکان‌پذیر است. ما در دوران مبارزات هم میدیدیم؛ بعضیها بودند که اهداف مبارزات را قبول داشتند، اما حاضر نبودند در راه این مبارزات هزینه‌ای بدهند، قدمی بردارند. امروز چنین کسانی هم هستند؛ تصور میکنند که باید به هدفها رسید، بدون دادن هزینه؛ لذا آنجائی که پای هزینه دادن در میان است، عقب میکشند. این عقب‌کشیدن‌ها در بسیاری از موارد موجب میشود که انسان در محاسبه اشتباه کند؛ خطی را که باید در مقابل دشمن دنبال کند، دنبال نکند. " https://khl.ink/f/20534 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
. اعضای محترم کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب درباره مسائل رخ داده پیرامون متن نهایی لایحه و متن تحریف شده ارسالی به شورای نگهبان، برخلاف مصلحت اندیشی حضراتعالی، به نظر میرسد مصلحت در بیان واقعیت برای عموم مردم یا شورای محترم نگهبان است تا بدعت تحریف و تغییر روند قانونی، تثبیت نشود. ✍دکتر علیرضا جوادزاده 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 مقایسه زیبای ازدواج در سیستم اسلامی و سیستم شیطانی روابط آزاد در کلام شهید مطهری " تفاوت آن جامعه که روابط جنسی را محدود می‌کند به محیط خانوادگی و کادر ازدواج قانونی ، با اجتماعی که روابط آزاد در آن اجازه داده می‌شود اینست‌ که ازدواج در اجتماع اول پایان انتظار و محرومیت ، و در اجتماع دوم آغاز محرومیت و محدودیت است . در سیستم روابط آزاد جنسی ، پیمان ازدواج به‌ دوران آزادی دختر و پسر خاتمه می‌دهد و آنها را ملزم می‌سازد که به یکدیگر وفادار باشند و در سیستم اسلامی به محرومیت و انتظار آنان پایان می‌بخشد . " 📚مساله حجاب، ص ۹۰ 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
♨️سیاست‌های دوگانه کشورهای مدعی آزادی بیان؛ درخواست انگلیس از مالک اینستاگرام برای ایجاد امکان رصد پیام‌های شخصی؛ 🔸به گزارش رویترز، دولت انگلستان برای جلوگیری از سواستفاده از کودکان و محافظت از آنها در برابر دسترسی به محتوای مضر، به دنبال قانونمند کردن فعالیت اینستاگرام است. 🔸اما نکته جالب این است که همین نظارت و کنترل نسبت به محتواهای غیراخلاقی، در کشورهای دیگر برخلاف چیزی است که آن را آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات می‌نامند. 🔸گردش آزاد اطلاعات برای ما خوب و برای شما بد است؟ نظارت و کنترل برای شما خوب و برای ما بد است⁉️ 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 درسی از امام ره برای خواص و مسئولینی که در فتنه کشف حجاب مردود شدند 🔻امام خمینی ره فرمودند : " ... من با خدای خود پیمان بسته ام که رضای او را بر رضای مردم و‏‎ ‎‏دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی دارم .‏.. " (صحیفه امام ره، ج21، ص331) 👈 آنگاه برخی از خواص و مسئولین ما برای اینکه مثلاً جذب حداکثری داشته باشند و از سوی برخی بی بند و بارها تمجید شوند، در مسائل فرهنگی – از جمله حجاب و عفاف – حاضر هستند که از ارزش های دینی و سخن خداوند کوتاه بیایند؛ از این می ترسند که عده ای به آنها برچسب بزنند؛ از این می ترسند که علیه آنان حرفی زده شود. 🔸امام ره برای رضای خدا حاضر بود در برابر همه جهان بایستد، اینها حتی نمی توانند در برابر چند هنجارشکن وقیح و جسور کف خیابان بایستند. 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 یک آمار منتشر شده درباره «واقعیت‌های حجاب» در جامعه امروز ایران و چند نکته جالب توجه 🔸اخیراً آماری درباره «واقعیت های حجاب» در جامعه امروز ایران از سوی انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران منتشر شده که نتایج تجمیعی شش پیمایش و مطالعه کلان ملی است که از ابتدای سال 1401 (شش ماه قبل از حوادث پاییز سال گذشته) تا خرداد 1402 توسط مراکز پژوهشی، دانشگاهی، سیاستگذاری و رسانه ای برگزار شده است. 🔹84.2 درصد بانوان، حجاب را به عنوان یک حکم اسلامی دارند. همچنین، سنجش نظر مردم درباره «لزوم داشتن حجاب در محیط های عمومی» حاکی از آنست که 84.3 درصد پاسخگویان (زن و مرد) با اجتماعی حجاب هستند. میزان موافقت «بانوان» با الزام رعایت حجاب، بیشتر و برابر با 86.5 درصد می‌باشد. البته تلقی همه این افراد با نوع و میزان الزام بخشی یکسان نیست و طیفی از الزام قانونی تا الزام فرهنگی و اخلاقی را در بر می‌گیرد. 🔸اما نکته جالب این است که در حالی که واقعیت بی حجابی، بر اساس این آمار، 6.4 درصد است، جامعه احساس می کند که 30 درصد بانوان، بی حجاب هستند. همچنین در حالی که 84 درصد بانوان به حجاب به عنوان یک حکم دینی اعتقاد دارند، تلقی 67 درصد مردم این است که اکثر مردم به حجاب اعتقاد ندارند! 🔹 این نشان می دهد که در برداشت بخش قابل توجهی از مردم از «واقعیت» با خود «واقعیت» فاصله وجود دارد. به عبارت دیگر، «ذهنیت» مردم در این زمینه، متفاوت با «عینیت» است. 🔸اینکه چرا مردم چنین برداشت نادرستی داشته اند، علل مختلفی دارد. جنگ شناختی و فضاسازی رسانه ای را می توان جزو این علل دانست؛ اما یکی از علل مهم آن، تظاهر به انجام برخی از ناهنجاری ها در کف جامعه است. 🔹 آمار فوق را کنار بگذاریم و فرض کنیم که از هر 100 نفر یا 1000 نفر، فقط 1 نفر کشف حجاب کند. در اینجا هر چند درصد خیلی کم است، اما اثرات اخلاقی و روانی آن بر جامعه و مردم را نمی توان نادیده گرفت. از جمله اثرات این است که مردم گمان می کنند که هویت جامعه تغییر پیدا کرده است. ♻️ توضیح اینکه، وقتی مردم به صورت پشت سر هم، آن درصد خیلی کم را در سطح جامعه مشاهده کنند، موجب می شود که در ذهن آنها این گزاره به صورت ناخودآگاه شکل گیرد که عملاً جامعه ما دچار یک تغییر نگرش و تغییر هویت گسترده شده است. در حقیقت، این کار شبیه تبلیغات و پیام های بازرگانی است که در ناخودآگاه مردم تأثیر می گذارد. یادداشت اصلی را در جهان نیوز بخوانید👇👇 https://www.jahannews.com/report/851203 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
♻️نقدهای لایحه عفاف و حجاب، حاصل زحمات برخی از کارشناسان و پژوهشگران حوزه عفاف و حجاب است که به تناوب، تقدیم می گردد. 🔴 حذف ماده ای که ارائه خدمات به کشف حجاب کنندگان در دستگاه ها و نهادها را منع می کرد! 🔻در نسخه عفاف و حجاب منتشر شده در سامانه مجلس، نه تنها برای کسب و کارهای خصوصی بلکه برای دستگاه های دولتی یا موسسات خصوصی عهده دار خدمات دولتی، محدودیتی با عنوان جلوگیری از "ورود" یا "ارائه خدمات" به افراد کرده، ذکر نشده است. ⏪ این در حالی است که پیش از این در ماده 35 یکی از نسخه های مصوب کمیسیون مربوطه، آمده بود: « دستگاههای مذکور در ماده (4) این قانون و مؤسسات خصوصی حرفه ای عهده دار خدمات عمومی موضوع بند(ب) ماده (1) قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب 1390/8/7 با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند از ورود و ارائه خدمات حضوری به استثنای خدمات فوری (اورژانسی) به مراجعینی که مرتکب برهنگی، بدپوششی و بی حجابی هستند، جلوگیری کنند ... » ⚠️ متأسفانه این ماده در نسخه دستکاری شده (که در سامانه مجلس بارگذاری شده) گردید! 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 فضای مجازی غیر استاندارد و مردمی که در معرض جهنمی شدن قرار می گیرند! 🔰شیخ صدوق ره در کتاب " ثواب الأعمال و عقاب الأعمال " خطبه مفصلی از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل کرده که در بخشی از آن آمده است: « ... وَ مَنْ مَلَأَ عَيْنَيْهِ مِنِ اِمْرَأَةٍ حَرَاماً حَشَاهُمَا اَللَّهُ تَعَالَى يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ بِمَسَامِيرَ مِنَ اَلنَّارِ وَ حَشَاهُمَا نَاراً حَتَّى يَقْضِيَ بَيْنَ اَلنَّاسِ ثُمَّ يُؤْمَرُ بِهِ إِلَى اَلنَّارِ ... » و هر كس چشمان خود را از نگاه كردن به زن نامحرم پر كند، خداوند در روز قيامت چشمهاى او را با ميخهاى آتشين پر مى‌كند و آنها را پر از آتش مى‌سازد تا وقتى كه ميان مردم داورى كند، آن گاه فرمان مى‌رسد كه او را به درآورند. (ترجمه انصاری، ج ۱، ص۵۸۳) 🔻یک نکته مهم با توجه به این روایت: در فضای مجازی غیر استاندارد، به صورت گسترده و شبانه روزی، تولید و نشر فحشا و فساد صورت می گیرد. با استاندارد نشدن کشور و توجه نکردن به مبانی دینی، موجب می شویم که چشمان بخش قابل توجهی از نوجوانان، جوانان و خانواده های ما به فضای فحشا و فساد عادت کند. ⚠️اگر ما نتوانستیم آنها را تربیت کنیم، حداقل آنها را در معرض قرار ندهیم! 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔰وال‌استریت ژورنال نوشت چین به مقامات حاضر در سازمان‌های اصلی دولت دستور داده است از آیفون و سایر دستگاه‌های خارجی برای کار استفاده نکنند. 👈دلایل مختلفی می‌تواند در این تصمیم دولت چین دخیل باشد، دو مورد از مهم‌ترین ‌آن‌ها عبارت است از: 1⃣ چنین ابزارهای سخت‌افزاری به سادگی می‌تواند اطلاعات راهبردی دولت چین را در اختیار امریکا قرار دهد، از این رو دولت چین با این تصمیم جلو این جاسوسی گسترده را می‌گیرد. 2⃣ دولت چین برای تقویت و توسعه صنعت ICT در کشورش، چاره ای جز این تصمیم ندارد. چرا که با حضور رقبای امریکایی که چندین دهه در زمینه تولید سخت‌افزارهای ارتباطی فعالیت داشته‌اند عملا عرصه بر تولیدکنندگان چینی تنگ ‌شده و مقابله با آن بسیار سخت خواهد بود. 🔹اما متاسفانه در کشور ما، عده‌ای از مسئولین، در مورد فعالیت پیام‌رسان‌های اجتماعی چنین عنوان می‌کنند که با گرفتن تعهدات قانونی، بگذاریم اینستگرام و تلگرام مجددا در کشور فعالیت کنند. همان دو نکته ذکر شده در کشور ما هم وجود دارد. 🔸مورد اول؛ کارکرد جاسوسی و آشوبگرانه این نرم‌افزارها: خوش‌خیالی است که بپذیریم اقدامات ضدامنیتی این جنگ‌افزارها با گرفتن تعهد قانونی تکرار نشود. مورد دوم؛ تاثیر مخرب اقتصادی آن بر فعالیت سکوهای داخلی کشور: روشن است سکوهای داخلی با پشتوانه‌های مالی و سخت‌افزاری محدود توانایی ایستادگی در برابر سکوهایی که هزینه‌های میلیارد دلاری برای رشد و توسعه آن‌ها صورت گرفته نخواهند داشت. در چنین شرایطی صحبت از بازگشت ابزارهای ارتباطی دشمن به کشور در بهترین حالت ساده‌لوحی محض است. 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهمترین تفاوت های دو نسخه لایحه حجاب 🎥حجت الاسلام محمد کرباسی 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد. 🔘همه ما به شهید سرافراز دفاع مقدس، شهید مهدی باکری ارادت ویژه داریم و ساختن سریالی از زندگی این انسان بزرگ بسیار قابل تحسین است. 🔘اما چه لزومی در به تصویر کشیدن حریم خصوصی یک شهید، به این صورت وجود دارد؟ خود شهدا هم در حفظ حریم خصوصی‌شان بسیار مقید بودند. از طرف دیگر، شستن سر یک مرد توسط زن نامحرم، هرچند در نقش همسر او باشد، اصلا توجیه‌پذیر نیست. 🔘درست است که باید زوایای مختلف زندگی یک شهید روایت شود، اما این روایت باید با روح معنویت و اخلاق حاکم بر زندگی شهدا مطابق باشد. 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
♻️ نقدهای لایحه عفاف و حجاب، حاصل زحمات برخی از کارشناسان و پژوهشگران حوزه عفاف و حجاب است که به تناوب، تقدیم می گردد. 🔴 لایحه عفاف و حجاب و کنار گذاشتن گزارش های مردم در بسیاری از موارد 🔰براساس ماده 35 لایحه عفاف و حجاب (نسخه بارگذاری شده در سامانه متعلق به مجلس)، مردم فقط می توانند موارد ارتکاب جرائم صاحبان حرف، مشاغل و کسب و کارها و عدم رعایت این قانون توسط دستگاه هایی که در این قانون براي آنها تکليف تعيين شده است را به سامانه مردمی فراجا گزارش دهند. یعنی در بسیاری از مکان های عمومی، گردشگری، جاده ها، محله ها، کوچه ها و ... کنار گذاشته شده است. 👈 این درحالی است که پیش از این در یکی از نسخه های مصوب کمیسیون مربوطه در مجلس، برای گزارش مردمی جایگاه ویژه و وجود داشت. 🔻گزارش های مردمی در زمینه هنجارشکنی و ولنگاری، موجب می شود که هنجارشکنان، در هر زمان و مکان، احساس کنند و با خود نمی گویند که چون پلیس نیست، پس دیگر آزاد هستیم. همچنین، در مکان هایی که به هر دلیل دوربین وجود ندارد، بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این، موجب می شود که مردم احساس کنند که در اداره کشور دارند و تضمینی برای موفقیت ما در این حوزه است. ⚠️ وقتی بی بند و بارها برای ارتکاب گناه و قانون شکنی، از فناوری های نوین استفاده می کنند یا به دنبال حاشیه سازی برای ما هستند و یا در فضای مجازی و برای شبکه های معاند فیلم و تصویر می فرستند و ... چرا ما نتوانیم از این فناوری ها علیه بی بند و باری و قانون شکنی استفاده کنیم؟! https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
⭕️ماجرای تکراری کبریت و آتش 🔻بهتر نیست...؟ 🔥 یک نفر کبریتی را شعله‌ور کرده و به داخل انبار پنبه می‌اندازد. بعد از تلاش بسیار، جانفشانی و مجروح شدن تعدادی از افراد امدادگر و از بین رفتن حجم بسیاری از پنبه‌ها آتش مهار می‌شود. آن شخص مجددا کبریت دیگری به داخل انبار می‌اندازد و مجددا همان ماجرا تکرار می‌شود. این ماجرا هر روز تکرار می‌شود. 🔹 بهتر نیست به‌جای این که همه هزینه پرداخت کنیم کبریت را از دست آن شخص بگیریم؟ 🔹 سربازان گمنام و جان بر کف امام زمان! بعد از دستگیری عوامل ترور و ناامنی و آشوب و خنثی کردن چند ده نقشه برای آشوب و ترور در کشور، چرا به سراغ از بین‌بردن راه‌های ارتباطی آنان نمی‌روید؟ چندین و چند بار در بیانیه‌هایی اعلام کرده‌اید تلگرام و اینستاگرام و بقیه ابزارهای جاسوسی دشمن پل ارتباطی چنین حرکات آشوب‌طلبانه و عامل تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور بر کشور است. آیا هم‌چنان باید در این راه جان خود را فدا کنید تا ژست دفاع از آزادی بیان عده‌ای به هم نخورد؟ 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 ماجرای دستکاری در لایحه عفاف و حجاب و تصریح یک نماینده دیگر به بارگذاری نشدن مصوبه کمیسیون قضایی 🔰حجت الإسلام و المسلمین حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی: " وقتی لایحه اصل هشتاد و پنجی شد و کمیسیون حقوقی و قضایی ۳ماه روی آن زحمت کشید، باید نظر کمیسیون را محترم می‌داشتند. کمیسیون قضایی مصوبه را بعد از ۳ماه کار تحویل داده است، ولی آن بارگذاری نشد و چیز دیگری بارگذاری شد. در واقع همان لایحه بارگذاری شد. از بیرون مجلس به ما اعلام کردند اصلاحات آنقدر زیاد بوده که مصوبه دیگر از لایحه بودن خارج شده است و در مجلس تبدیل به طرح شده است؛ به مجلس اعلام کردند در صورتی این مصوبه را قبول دارند که همان لایحه قدیمی باشد، لذا اصلاحات مجلس و کمیسیون اعمال نشد. "/ hamshahrionline.ir/x8KqP 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
⭕️ بسیج سکولار؛ 🔸نقطه مقابل دیدگاه امامین انقلاب 💢نیروی مقاومت بسیج که حضرت امام آن را فرمول دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی می‌دانست، در سایه مشارکت مردم در حل بحران‌های مختلفی که نظام جمهوری اسلامی با آن مواجه بوده است، به رشد و بالندگی رسید. 💢در شرایط کنونی، این‌که مشاهده می‌شود بسیج با بالغ بر پنجاه و سه هزار پایگاه در سراسر کشور، عملا در مساله برخورد با هنجارشکنی‌ها و ولنگاری‌های حوزه عفاف و حجاب هیچ کنش موثری از خود بروز نمی‌دهد، خبر از رخنه سکولاریسم در یکی از انقلابی‌ترین و مردمی‌ترین نهادهای کشور می‌دهد. 💢رهبر انقلاب بارها بر نقش مهم بسیج در خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان تاکید کرده‌اند و مطالبه جدی خود را مبنی بر ورود دائمی و فعال نیروهای مردمی بسیج در همه محله‌های کشور و استفاده از تجربه کمیته‌ها در اوایل انقلاب مطرح کرده‌اند. 💢اما ظاهراً این مطالبات تاثیر چندانی در مسئولینی که مخاطب مستقیم این خطاب‌ها هستند نداشته و ظرفیت‌های بسیار عظیم نیروهای جوان انقلابی بسیج که در صورت مدیریت درست، توانایی حل معضلات اجتماعی کشور را به بهترین وجه دارا هستند، مغفول مانده است. 💢بسیج با آن ظرفیت عظیم همچون آب پشت سدی است که در مسأله سامان‌دهی نابهنجاری‌های حوزه عفاف و حجاب، عزمی برای استفاده از آن وجود نداشته است. از این‌رو در مقام ارزیابی حوزه عملکرد، شوربختانه باید گفت تا‌کنون تفاوت محسوسی بین انقلابی‌ترین و مردمی‌ترین نهاد جمهوری اسلامی با سایر بخش‌های سکولار که ذاتا خود را در این موضوعات مسئول نمی‌دانند، وجود نداشته است. https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 نقد و پیشنهاد درباره بخش فضای مجازی برنامه هفتم توسعه 🔹فصل 13 برنامه که به شبکه ملی اطلاعات می‌پردازد، صرفا توسعه فنی و زیرساختی فضای مجازی را مورد توجه قرار داده است. هرچند به فرموده رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین موضوع در حوزه فضای مجازی است اما باید توجه کرد شبکه ملی اطلاعات از منظر ایشان شبکه‌ای است که: 🔻حائز امنیت محتوایی باشد یعنی محتوای غیراخلاقی و معارض با ارزش‌های اسلامی در آن اجازه انتشار نداشته باشد؛ 🔻حائز امنیت اطلاعاتی باشد یعنی کلان‌داده‌ها از کشور خارج نشده و در اختیار بیگانگان قرار نگیرد؛ 🔻سرویس‌های راهبردی همچون پیام‌رسان، موتور جست‌وجو و سیستم عامل در آن بومی شده باشد؛ 🔻بالاترین سطح از سلامت و امنیت را داشته باشد؛ و... این در حالی است که آنچه به‌عنوان شبکه ملی اطلاعات در سند برنامه آمده است صرفا توسعه زیرساختی بوده و موارد فوق به کلی مغفول واقع شده‌اند. 🔹موارد پیشنهادی که ضروری است در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرند: 1. لازم‌الاجرا شدن کلیه مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله سیاست‌های پهنای باند که دولت قبل به‌دلیل بی‌توجهی به آن مورد مؤاخذه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و در این دولت نیز همچنان مغفول واقع شده است؛ 2. بومی‌‌سازی سرویس‌های پرکاربرد و راهبردی همچون سیستم عامل، موتورجست‌وجو، ابر ملی، رایانامه ملی و ضد بدافزار؛ 3. تدوین سند خودکفایی در تولید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مورد نیاز در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌گونه‌ای که هرگونه تحریم در عرصه فضای مجازی نتواند موجب اخلال در زندگی روزمره مردم و فعالیت کاربران شود؛ 4. ممنوعیت استفاده از سکوهای خارجی که مشابه استاندارد داخلی دارند؛ 5. برنامه‌ریزی برای سالم‌‌سازی فضای مجازی به‌گونه‌ای که شبکه پایه کشور مبتنی بر اینترنت خانواده باشد؛ 6. ساماندهی vpnها به‌گونه‌ای که وزارت ارتباطات مکلف شود به‌صورت مستمر کلیه فیلترشکن‌ها و vpnها را مسدود کرده و همزمان سازوکار ارائه vpn قانونی به افراد حقیقی و حقوقی واجد صلاحیت را تهیه کند؛ 7. توسعه پیام‌رسان‌های بومی در عرصه بین‌الملل و در تراز سکوهای مطرح جهانی؛ 8. امضای پیمان‌نامه و ایجاد اتحادیه‌های اطلاع‌رسانی با سایر کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی به‌منظور ایجاد توازن در عرصه اطلاع‌رسانی بین‌الملل؛ 9. تدبیر سازوکار لازم در جهت تحقیق، پژوهش و طراحی پروتکل ارتباط بومی- جایگزین پروتکل TCP/IP- تا پایان برنامه هفتم؛ 10. ارائه خدمات دولت الکترونیک به‌صورت انحصاری در سکوهای داخلی؛ 11. تدبیر لازم برای اینکه نسبت ترافیک داخل به بین‌الملل تا پایان برنامه 80 به 20 (80 درصد ترافیک داخل و 20 درصد ترافیک بین‌الملل) باشد؛ 12. الزام تهیه و تدوین پیوست فرهنگی و امنیتی برای توسعه هرگونه فناوری نوین ارتباطی و اطلاعاتی؛ 13. فعالیت سرویس‌های پرکاربرد در فضای مجازی، باید به‌گونه‌ای باشد که امکان دسترسی به هرگونه محتوای غیراخلاقی، محتوای خلاف اعتقادات و شایعات وجود نداشته باشد. 📍یادداشت اصلی را در بخوانید👇👇 https://kayhan.ir/fa/news/272493/ 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
♻️ نقدهای لایحه عفاف و حجاب، حاصل زحمات برخی از کارشناسان و پژوهشگران حوزه عفاف و حجاب است که به تناوب، تقدیم می گردد. 🔴 لایحه ای که با اقتدار و آبروی نظام بازی می کند 🔻آنچه با خواندن لایحه عفاف و حجاب به دست می آید این است که ما در زمینه ، دچار انفعال شده ایم. 🔻این لایحه یعنی اینکه فتنه گران و ولنگاران با به راه انداختن آشوب در کف خیابان توانسته اند کسب کنند. 🔻با این لایحه، به آنها پیام می دهیم که اگر فشار بیاورید، ما از خطوط قرمز عقب نشینی می کنیم، حتی با وضع قانون جدید، به اقتدار پلیس خود حمله می کنیم. البته این لایحه نه تنها به اقتدار پلیس بلکه به اقتدار نظام ضربه می زند و با آبروی نظام بازی می کند. 🔻با این لایحه می گوییم که از با هنجارشکنان و ولنگاران می ترسیم، زیرا ممکن است داد و فریاد کنند، جنجال رسانه ای علیه ما راه بیفتد و این نگاه، بسیار خطرناک است. این یعنی ضعف اعتماد بنفس و شکست فکری ما! در همه جای دنیا برخورد با مجرم، طبیعی ترین مسأله است. در کشور ما هم اگر کسی فسق علنی دارد، جامعه را به فساد می کشاند، به حق جامعه و خانواده ها دست درازی می کند، مجرم محسوب می شود. ⏪ باید دانست که این بساط، بدون هزینه دادن جمع نمی شود. ما باید محکم و قاطع بر سر خطوط قرمز خود بایستیم؛ افتخار هم بکنیم؛ نه اینکه به نوعی بخواهیم برای درگیر نشدن با ولنگاران کف خیابان، راه فرار پیدا کنیم. ⚠️اگر ملاک ما درگیر نشدن با آنها باشد، پس باید در برابر نیمه برهنه ها و برهنه ها هم کوتاه بیاییم. زیرا آنها هم با این نقطه ضعف به نوعی از ما باج می گیرند!