🔴 پزشکی قانونی بازوی کارشناسی محاکم در امور مربوط به حوزه پزشکی و روانپزشکی
🔰چند نفر از روانشناسان که خود را روسای انجمن های علمی معرفی میکنند، طی نامهای به رئیس دستگاه قضا صدور احکام اخیر را سواستفاده از روان پزشکی و روان شناسی عنوان کردند.
👈در همین رابطه مهدی توکلی وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز در گفتگو با خبرنگار فارس بیان کرد:
♦️در ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی برای قضات این امکان پیشبینی شده است که در جرایم مستوجب حد و قصاص و تعزیر علاوه بر مجازات قانونی، #مجازاتهای_تکمیلی نیز مقرر کنند. فلسفه مجازات تکمیلی امکانپذیر کردن بازگشت مجرم به زندگی شرافتمندانه و اصلاح رفتارهای ضداجتماعی مجرم و بازآفرینی شخصیت فردی و اجتماعی مجرم است.
♦️وی افزود: بنابراین اینکه محاکم در احکام خود مراجعه مجرم به مراکز پزشکی، روانپزشکی یا بازتوانی را مقرر کند نه تنها موجب استخفاف و ترذیل مجرم نیست و نباید نیز با این هدف باشد بلکه موجب اصلاح شخصیت و درمان بیماریهای احتمالی است که مجرم در زمینه و بستر آن بیماریها مرتکب جرم شده است.
♦️این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد:
ابزار قاضی برای تشخیص اینکه آیا مجرم دچار بیماری و آسیبهای روانی هست یا خیر، #پزشکی_قانونی است. پزشکی قانونی بهعنوان بازوی کارشناسی محاکم در امور مربوط به حوزه #پزشکی و #روانپزشکی به قضات در یافتن و پی بردن اینکه آیا مجرم نیاز به مراقبت و نظارت و درمان روانی دارد یا خیر، #کمک میکنند.
http://fna.ir/3e22zm
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔻رخنهی لیبرالیسم در جبههی انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
۲. تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
🔴 شک خطرناک خواص ❗️
🔰رهبر معظم انقلاب:
" این شک خواص، پایهی حرکت صحیح جامعهی اسلامی را مثل #موریانه میجود. اینی که خواص در حقایق روشن #تردید پیدا کنند و شک پیدا کنند، اساس کارها را مشکل میکند. مشکل کار امیرالمؤمنین، این است. امروز هم همین است. امروز در سطح دنیا که نگاه کنید، همین جور است؛ در سطح داخل جامعهی خودمان که نگاه کنید، همین جور است. "
https://khl.ink/f/8513
✍️پ.ن:
🔻در ماه های پس از #فتنه، برخی از خواص یا خودشان در زمینه مقابله با #ولنگاری شک داشتند و یا اینکه با محاسبات غلطی که داشتند، دیگران را به #شک و تردید انداختند و شد آنچه شد!
👈 آن شک ها موجب شکسته شدن #اقتدار نظام در نزد ولنگاران شد، آنها را جری کرد و ما را با بحران جدیدی روبرو کرد.
⏪ حال، باید از این وضعیت، درس عبرت بگیریم که دیگر، بینات و محکمات انقلاب را که امام ره و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته و دارند، با چرتکه اندازی های خودمان کنار نگذاریم.
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
💠 قیام امام حسین(ع)؛ برای مبارزه با گناه کردن، نه سنگری برای گنهکاران !
🔰شهید مطهری ره:
" به خدا قسم #تهمت به اباعبدالله است . والله اگر کسی در ماه رمضان روزه داشته باشد و این حرف را به حسینبنعلی (ع) نسبت بدهد و بگوید حسین برای چنین کاری بود و [ این سخن را ] از او نقل بکند روزهاش باطل است ، دروغ بر حسین (ع) است .
اباعبدالله که برای #مبارزه با گناه کردن قیام کرد ، ما گفتیم قیام کرد تا سنگری برای گنهکاران باشد ❗️
گفتیم حسین یک بیمه درست کرد ، یک شرکت بیمه تأسیس کرد . بیمه چه ؟ بیمه گناه ! گفت شما را از نظر گناه بیمه کردم ، در عوض چه بگیرم ؟ اشک . شما برای من اشک بریزید ، من در عوض ، گناهان شما را جبران میکنم . شما هر چه میخواهید باشید ، ابنزیاد باشید ، عمر سعد باشید . "
(حماسه حسینی، ص77)
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 مسئولان مراقب باشند که قضایای تلخ مشروطیت برای ما تکرار نشود
🔰مقام معظم رهبری مدظله العالی :
" یکی از عواملی که موجب #شکست مشروطیت در ایران شد، این بود که #متدیّنین بعد از مدتی #احساس کردند کأنّه کار به سمت #بی_دینی پیش میرود. جنجال زیاد مطبوعاتی که آن وقت همه انگیزه خودشان را این قرار داده بودند که به مقدّسات دینی حمله کنند - البته کسانی که در مشروطیت با اساس دین و مظاهر دینی و اعتقادات دینی و روحانیت و با اینطور چیزها در مجامع به صورت قلمی و شعاری مقابله و اهانت میکردند، عدّه زیادی نبودند، اما #جنجالشان زیاد بود - موجب شد که #متدیّنین و #علما که در صفوف اول مبارزه مشروطیت بودند، بتدریج #دلسرد شدند و کنار نشستند.
وقتی چنین شد، نهضت شکست میخورد؛ و مشروطیت شکست خورد. بعد از پانزده، شانزده سال از عمر مشروطیت، دیکتاتورىِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرتانگیز است. رضاخانِ قلدر و چکمهپوش کجا، شعار مشروطیت کجا؛ چقدر اینها با هم فاصله دارند! چرا اینطور شد؟ چون اطمینان و #اعتماد مردم مؤمن سلب شد؛ کنار نشستند و از صحنه بیرون رفتند. مسؤولان #نباید بگذارند چنین حالتی در مؤمنین به وجود آید. "
https://khl.ink/f/3076
✍️پ.ن:
🔻یکی از ویژگی های جمهوری اسلامی این است که نسبت به مقولات دینی و ایمان مردم خط قرمز مشخص کرده است و اجازه نمی دهد که حاکمیت و ساختار سیاسی از مفاهمی مانند غیرت، حیا و عفاف دست بکشد و نسبت به ولنگاری و ناامنی اخلاقی بی تفاوت باشد و یا با آن کنار بیاید.
⚠️مسئولین هموراه باید حواسشان را جمع کنند که مردم نسبت به این قضیه حساس هستند و اگر آنها زمانی احساس کنند که حکومت نسبت به این مقولات #کوتاه آمده و یا #تسامح می کنند، خدای ناکرده مأیوس خواهند شد و مانند قضایای مشروطیت و سرنوشت تلخ آن در انتظار ماست❗️
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
💠 روایتی تکان دهنده در مورد زنانی که در برابر نامحرم آرایش می کنند
🔰رسول خدا صلی الله علیه و آله:
« ... لَيْلَةَ أُسْرِيَ بِي إِلَى اَلسَّمَاءِ رَأَيْتُ نِسَاءً مِنْ أُمَّتِي فِي عَذَابٍ شَدِيدٍ فَأَنْكَرْتُ شَأْنَهُنَّ فَبَكَيْتُ لِمَا رَأَيْتُ مِنْ شِدَّةِ عَذَابِهِنَّ ... وَ رَأَيْتُ اِمْرَأَةً تَأْكُلُ لَحْمَ جَسَدِهَا وَ اَلنَّارُ تُوقَدُ مِنْ تَحْتِهَا رَأْسِهَا ... وَ أَمَّا اَلَّتِي كَانَتْ تَأْكُلُ لَحْمَ جَسَدِهَا فَإِنَّهَا كَانَتْ تُزَيِّنُ بَدَنَهَا لِلنَّاسِ ... »
(عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج۲، ص۱۰، بخشی از حدیث معراج)
... شبى كه مرا به آسمان بردند (يعنى معراج) زنانى از امّتم را در عذابى شديد نگريستم، و آن وضع براى من سخت گران آمد، و گريهام از جهت عذاب سخت آنان است كه به چشم خويش وضعشان را ديدم ...
و [زن] ديگرى را ديدم كه گوشت بدن خويش را ميخورد و #آتش در زير او شعله ميكشيد،... امّا آن زنى كه گوشت بدن خويش را مىخورد آن بود كه خود را براى نامحرمان #زينت مىكرد ...
(ترجمه مستفید و غفاری، ج1، ص665)
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 هیأت بهانه است، جامعه نشانه است
🔹سکولاریسم می کوشد که زندگی زیر سایه #گناه را برای دینداران، عادی جلوه دهد. یعنی بگوید که تو قرآن و نمازت را بخوان و کاری به کار گنهکار و فاحشه نداشته باش.
تو به عنوان دیندار باید برایت عادی شود که در جامعه ای زندگی کنی که همزمان تو نماز بخوانی و بغل دستی تو، شیشه شراب سر بکشد و دیگری با لباس زیر کنار هر دوی شما بایستد و همه به یکدیگر لبخند بزنید و یا حداقل، کاری به کار هم نداشته باشید❗️
🔹امر به معروف و نهی از منکر و یا اجرای #احکام_اسلام در جامعه اسلامی را «دو قطبی ایجاد کردن»، «تفرقه»، «دخالت در کار دیگران»، «تشنج اجتماعی» و مانند آن تفسیر می کند.
🔹جمهوری اسلامی از اصل و اساس با این #تفکر_شیطانی و ادبیات فریبنده آن مقابله کرده است. اما حال که جمهوری اسلامی محکم ایستاد، چه راهی مناسب بود که همان تفکر، پیاده شود⁉️
🔹حسین! بله؛ حسین (ع) و مجلس حسین (ع) بهترین راه است. چون در میان حزب اللهی ها برخی ساده اندیش ها هستند که مقداری جو زده اند. شور مبتنی بر شعور حقیقی ندارند. با کمک اینها می توان در هیأت ها #نفوذ کرد و راه عادی سازی و توجیه تراشی برای گناه را در پیش گرفت.
🔹مثلاً بگوییم ما حق نداریم جلوی بی حجاب ها بایستیم؛ ما حق نداریم جلوی مهمان امام حسین (ع) را بگیریم! بعد از مدتی چشم ها به دختران و زنان بدحجاب و بی حجاب عادت می کند. بعد از مدتی چشم ها به گناه و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی عادت می کند.
🔹بعد که محرم و صفر گذشت، سکولارها می گویند که با این دختران و زنان مکشفه و بی بند و بار برخورد نکنید.
اینها امام حسینی هستند. اینها مشکلی با ما ندارند و ... .
🔹اینگونه در دل سایر حزب اللهی ها #تردید ایجاد می کنند. اینگونه مانع اقدام قانونی قاطع علیه هنجارشکنان می شوند. و از این طریق کلاه گشادی سر ما می گذارند و خودمان هم متوجه نمی شویم.
⚠️ اینگونه زندگی مثلاً مسالمت آمیز با گناه و فحشاء را برای جامعه ما عادی سازی می کنند.
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 محاکمه شرکت های وقیح؛
قاطع و پشیمان کننده نه کمک به تبلیغ آنها !
🔰در ایام پس از فتنه، برخی شرکت ها اقدام به تولید و پخش عکس یا فیلم های تبلیغاتی می کنند که در آن، زنان و دختران #مکشفه را به صورت بسیار عادی نشان می دهند.
❇️ دو نکته:
1️⃣ بعید است که مدیران این شرکت ها از عواقب قضایی این نوع رفتارها بی اطلاع باشند. در هر صورت، این نوع عکس ها و ویدئو ها به نوعی یک #تبلیغات_کثیف برای جلب توجه جامعه و کسب سود در دراز مدت محسوب می شود.
2️⃣ با توجه به ظرفیت های قابل توجه قانونی که وجود دارد، از قوه قضائیه انتظار می رود که این شرکت ها را به گونه ای #نقره_داغ کند و چنان پشیمان کننده با اینها برخورد کند که در آینده، نه این شرکت ها و نه شرکت های مشابه، از چند کیلومتری این نوع رفتارهای هنجارشکنانه رد نشوند!
👈 در هر صورت، دنیای اینها برایشان خیلی مهم است! اگر #احکام_ضعیف در مورد این شرکت ها صادر شود، در حقیقت با دست خودمان برایشان #تبلیغ کرده ایم❗️
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
23.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اگر بگویید معصیت بدحجابی جرم نیست، این شبیه بدعت است
🔰 در مورد رویه موجود در لایحه عفاف و حجاب و تبدیل جرم کشف حجاب به تخلف، چند وقت قبل، آیت الله #سیفی_مازندرانی فرمودند:
🔻« کلَّ جُرْمٍ اَجْرَمْتُهُ » و یا در قرآن مجید: « إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ » و امثال ذلک که در ماده جرم و در سیاق های مختلف که در قرآن مجید، در روایات و در کلمات اصحاب آمده، همه اینها به معنای معصیت است. نافرمانی پروردگار است و لذا هر معصیت و حرامی از نظر اسلام #جرم است.
🔻هر معصیتی و حرامی جرم است، منتها هر معصیتی که در کتاب و سنت به عنوان اولی اینها حرام گردیده شده است در اسلام؛ مثل همین شرب خمر، زنا، لواط، بی حجابی و امثال ذلک که در کتاب و سنت و فتاوای اصحاب و فقها و علما، اینها به عنوان فعل حرام بیان شده. یک مصداق آن همین مسئله بدحجابی است.
🔻آنچه را [بدحجابی] که خدا و رسول و آیات و روایات و فتاوای اصحاب و همه، این را جرم می دانند، معصیت و حرام مسلّم است، از سه جهت حرام است، معصیت است، مرتکب سه تا معصیت بشود [کشف موی سر، تظاهر به فسق، تبرج]، بگویند این جرم نیست! این، در واقع شبیه #بدعت است. « ادخال ما لیس من الدین فی الدین »
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔰عالمان بزرگی چون شیخ انصاری، میرزای شیرازی، محدث نوري و آخوند خراسانی، به رغم اهتمام ویژه به اقامه عزای اباعبدالله (ع)، بر رعایت موازین شرعی و عدم انحراف در عزاداری تاکید نموده، حکم به حرمت "تیغ (قمه) زنی"، "شباهت جستن مرد و زن در پوشش"، "اجتماع زن و مرد که موجب معصیت شود" و "روضه دروغ" کرده اند.
✍ویراستی دکتر علیرضا جوادزاده، پژوهشگر تاریخ و اندیشه معاصر ایران
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 انتشار قطره چکانی و گزینشی لایحه پیشنهادی حجاب، موجب شک ما می شود
🔻این روزها در گوشه و کنار می بینیم که محتوایی منتشر می شود و می گویند در لایحه جدید عفاف و #حجاب، اینگونه سلبریتی ها را مجازات می کنند یا اینکه جریمه کشف حجاب فلان قدر است و ...
🔻در حقیقت، به صورت قطره چکانی برخی از موادی که به صورت نسبی دل مردم را خنک می کند (مثل مجازات سلبریتی ها ) - و معلوم هم نیست تا چه اندازه با حقیقت مطابقت دارد – را منتشر می کنند، اما هیچگونه دسترسی به سایر مواد پیشنهادی به مردم نمی دهند.
👈 در هر صورت، این روند، #شک_برانگیز است. اگر قرار است به مردم اطلاع رسانی شود، باید همه مواد قانونی در اختیار مردم و نخبگان قرار گیرد.
⚠️ اگر بخشی از لایحه به صورت قطره چکانی و گزینشی در اختیار مردم قرار گیرد، این #شائبه برای مردم به وجود می آید که می خواهند در یک عملیات روانی، ذهن ها – به خلاف لایحه قبلی - آماده شود که این لایحه خوب است و بعد مواد قانونی پر #عیب و #نقص دیگر را - که به زعم طراحان آن، خوب است - در لابه لای قانون جدید بگنجانند.
⏪ برای بیرون آمدن از این اتهامات باید کل متن پیشنهادی قانون جدید عفاف و حجاب در اختیار مردم قرار گیرد.
زیرا قضاوت در مورد طرح پیشنهادی برای قانون عفاف و حجاب، با منتشر شدن یک یا چند بند محدود، امکان پذیر نیست و ادامه این روند، موجب #شک بیشتر خواص نسبت به سایر بندهای قانون پیشنهادی خواهد شد.
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 یک تلنگر به مسئولین و خواص انقلابی
♻️ وقتی نیکوکاران بیش از اشرار عذاب می شوند !
🔰 امام باقر علیه السلام:
" ... أَوْحَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى شُعَيْبٍ اَلنَّبِيِّ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ أَنِّي مُعَذِّبٌ مِنْ قَوْمِكَ مِائَةَ أَلْفٍ أَرْبَعِينَ أَلْفاً مِنْ شِرَارِهِمْ وَ سِتِّينَ أَلْفاً مِنْ خِيَارِهِمْ فَقَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَا رَبِّ هَؤُلاَءِ اَلْأَشْرَارُ فَمَا بَالُ اَلْأَخْيَارِ فَأَوْحَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ دَاهَنُوا أَهْلَ اَلْمَعَاصِي وَ لَمْ يَغْضَبُوا لِغَضَبِي "
(الکافي، ج۵، ص۵۵)
... خداى عزّ و جلّ به شعيب پيامبر عليه السّلام وحى كرد: « من يكصد هزار نفر از قوم تو را عذاب مىكنم، چهل هزار نفر از بدهايشان و شصت هزار نفر از بهترينهايشان را »
شعيب عليه السّلام عرض كرد: « اى پروردگار من! اينان اشرارند، ولى نيكان به چه سبب؟ »
خداوند عزّ و جلّ به او وحى فرمود: « با معصيتكاران كنار آمدند و به خاطر خشم و غضب من، خشمگين نشدند ».
(ترجمه فروع کافی، ج۵، ص۱۳۴)
✳️ دو نکته:
1️⃣ بر اساس این روایت، تعداد افراد خوب قوم که عذاب شده اند، 60 هزار نفر و تعداد اشرار عذاب شده، 40 هزار نفر است! یعنی به عکس تصور ما، افراد خوب، بیشتر عذاب شده اند❗️
2️⃣ در این روایت، کسانی که با گناهکاران سازش کردند و برای خداوند، بر گناهکاران خشم نگرفتند، مانند گناهکاران، عذاب شدند.
👈 در زمان ما هم اگر مسئولین و مردم با گناهکاران و بی بند و بارها #سازش کنند و در برابر رفتار آنها #غضب نداشته باشند، در حقیقت، خود را تا حد استحقاق عذاب الهی رسانده اند.
🔴 برخی از مسئولین، سنخیت با امام ندارند
🔰رهبر انقلاب در مورد میزان پایبندی امام ره به شریعت می فرمایند:
" یکی از مهمترین خصوصیّات امام (رضوان الله علیه) همین بود؛ اگر یک وقتی یک نظری داشت که #همه با او #مخالف بودند و او معتقد بود که این نظر، نظر #الهی و شرعی و درست است، #میایستاد؛ میگفت همهی دنیا [هم] با من مخالف باشند، باشند. قرآن هم همین دستور را به پیغمبر میدهد: وَ اِن تُطِع اَکثَرَ مَن فِی الاَرضِ یُضِلّوکَ عَن سَبیلِ اللَه [انعام، 116] "
https://khl.ink/f/50317
✍پ.ن:
🔻در این سال ها – و مخصوصاً در ایام پس از فتنه - دیده ایم که برخی از مسئولین ما، همه دنیا که هیچ، وقتی با اعتراض چند نفر بی بند و بار یا هرزه روبرو می شوند، به اجرای احکام الهی از جمله #حجاب، شک می کنند و یا برای کم کاری خود، توجیه می آورند!
مسئولین با این خصلت، سنخیت با امام ره ندارند.
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه :
روزبهروز به تعداد زنانی که از ترس آزار و اذیت با وسایل حملونقل عمومی تردد نمیکنند، اضافه میشود. به همین خاطر حضور پلیس، مخصوصا در زمانهایی که آزار و اذیت بیشتر میشود را دو برابر میکنیم!
mshrgh.ir/1440032
✍️پ.ن:
1️⃣ قابل توجه سطحی نگران که می گفتند با برداشته شدن حجاب از سر زنان و دختران، چشم و دل مردم سیر می شود!!!
2️⃣ هر کشوری در زمینه مسائل اخلاقی، خطوط قرمز خاص خود را دارد. ورود پلیس به مقوله امنیت اخلاقی، مخصوص ایران نیست.
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 مَثل جامعه، مَثل کشتی است
🔰شهید مطهری ره:
" یک نفر در جامعه مشغول #فساد میشود ، مرتکب #منکرات میشود . یکی نگاه میکند میگوید به من چه ، دیگری میگوید من و او را که در یک قبر دفن نمی کنند . فکر نمیکند که مثل جامعه ، مثل کشتی است . اگر در یک کشتی آب وارد بشود ، ولو از جایگاه یک فرد وارد بشود ، تنها آن فرد را غرق نمیکند بلکه همه مسافرین را یکجا غرق میکند . "
(سیری در سیره نبوی، ص278)
✍️پ.ن:
⏪ از آنجایی که بی بند و باری و گناه عمومی، به گونه ای است که همه مردم را مانند ویروس فراگیر درگیر می کند و کل جامعه متضرر خواهد شد، بنابراین حکومت اسلامی برای مقابله با آن، هیچ راه گریزی ندارد و وظیفه سنگین بر دوش دارد.
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 از بازداشت شدن دغدغه مندان تا آزاد بودن ولنگاران !
🔰حواس برخی مسئولین هست که در حال انجام چه کاری به نام جمهوری اسلامی هستند؟!
🔻برخی دغدغه مند و دلسوز انقلاب که در حال مطالبه گری برای اجرای حکم #شرع و نص #قانون جمهوری اسلامی هستند و در این زمینه تحصن کردند را بازداشت می کنند و به آنها فشار می آورند؛ از آن طرف، بی بند و بارهای کف خیابان که در حال #فاسد_کردن جامعه هستند، آزادانه می گردند❗️
حواسمان هست که داریم چه کار می کنیم؟!
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 در جنگ نرم هم مانند جنگ سخت، باید هزینه بدهیم
🔹در #جنگ_سخت، وقتی دشمن به ما حمله می کند، محکم و قاطع جلوی او می ایستیم. هر هزینه جانی، مالی و آبرویی باشد، می پذیریم و می دهیم.
زیرا نگه داشتن این آب و خاک برایمان اولویت دارد و هیچ بهانه و هزینه ای نمی تواند موجب شود که ما کشورمان را دو دستی تقدیم دشمن کنیم.
🔹در عرصه #جنگ_نرم، دشمن به دنبال خاک ما نیست، بلکه به #دستاورد های این آب و خاک و به #فرهنگ آن حمله می کند و می خواهد آنها را از ما بگیرد تا از درون نابود شویم.
🔹امروز هم در یک جنگ نرم تمام عیار قرار گرفته ایم که دشمن به #حیا، #غیرت و #ایمان جامعه حمله کرده است.
◀️ متأسفانه برخی از مسئولین متوجه این قضیه نیستند که
🔻در این جنگ هم ما باید آماده پرداختن هر #هزینه ای باشیم.
🔻در این جنگ هم #فشار وجود دارد.
🔻 در این جنگ هم هیاهو وجود دارد.
🔻 در این جنگ هم عده ای در داخل سنگ اندازی می کنند.
👈 هر چقدر با تمسک به توجیهات سطحی، عقب نشینی کنیم، بدانیم که دشمن و امتداد داخلی آن، نه تنها عقب نشینی نمی کنند، بلکه حملات خود را بیشتر می کنند!
⏪ هر مسئولی که با بهانه هایی نظیر "مصلحت نیست"، "جامعه نباید دو قطبی شود" ، "امکان دارد شورش و اعتراض به وجود آید" و ... از رویارویی با دشمن و امتداد داخلی آن سر باز زند، در حقیقت، هم صورت مسأله را #پاک کرده و هم راه را برای پیروزی دشمن در جنگی که هدف آن، از بین بردن دستاوردهای انقلاب است باز می کند!
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 عاشورا و خواص بیخاصیّت
🔹جامعۀ مبتلا به «خواص ساکت»، روی سعادت را نخواهد دید و همواره گرفتار تکرار خطاها و بازتولید لغزشهایش خواهد شد. در چنین وضعی، امرِ امام جامعه نیز معطل و معوّق باقی خواهد ماند و رنگ تحقق را نخواهد پذیرفت.
🔹در تحلیل ریشۀ واقعۀ عاشورا باید خاموشی و انفعالِ خواص اهل حقّ را علت اصلی شمرد و انگشت اتهام را به سوی آنها چرخانید؛ چراکه امام جامعه را تنها نهادند و در مسیر تحقق غایات قدسی، به حمایت گفتاری و عملی از او برنخواستند.
🔹امام حقّ، محتاج «حمایت خواص اهل حقّ» است تا جامعه، یکپارچه و همصدا در مسیر هدایت معنوی قرار بگیرد و دین در قالب نظامهای اجتماعی، عینیّت یابد، اما اگر خواص در لحظههای تاریخساز، زبان در کام فروببرند و حاضر نباشند هزینۀ «اظهار حقّ» را بپردازند، جامعه رو به پیش حرکت نخواهد کرد، بلکه چهبسا آنچنان سیر قهقرایی و انحطاطی را تجربه کند که در مقابل دیدگانش، واقعهای به تلخی عاشورا رخ بدهد.
🔹خواص اهل حقّ که در این فروبستگی تاریخی دست دارند، حقّ را میشناسند و میفهمند، اما از «موضعمندی» و «صراحت» و «هزینهدادن» گریزان هستند و به همین دلیل، امام جامعه نیز تنها و بیطنین میماند و عوام نیز بر روی او شمشمیر جهالت میکِشند.
✍یادداشت مهدی جمشیدی، محقق و پژوهشگر مسائل فرهنگی را در فارس بخوانید👇👇
http://fna.ir/3dmv3n
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 مصیبتی که در زمان امام ره هم وجود داشت !
🔰امام خمینی ره :
"مردم اسلام را میخواهند. تا آخر هم میخواهند.
این قلمها یک قدری ملاحظه بکنند این مسائل را. همینطور مینشینند توی خانههایشان حکم میکنند ملت این طوری است! خوب، ملت اینهاست که شما میبینید که در کوچه و بازار و آنهایی که در جنگ هستند و آنهایی که هر روز میآیند و میگویند که ما میخواهیم برویم جنگ. ملت من و تو نیستیم! ملت آنها هستند. میزان آنها هستند.
هی ننشینید و بگویید که مردم چه شدهاند؛ مردم دیگر مأیوس شدند؛ مردم کذا شدند.
نخیر، مردم از اسلام مأیوس نمی شوند ... "
(صحیفه امام ره، ج۱۴، ص۳۷۲)
✍️پ.ن:
🔻 برخی افراد به این بهانه که مردم، دیگر به انقلاب و احکام اسلام گرایش ندارند و ...، نسخه های عقب نشینی از محکمات انقلاب و مماشات با ولنگاران را تجویز می کنند و یا موجب اختلال و ایجاد تردید در تصمیمات مسئولین می شوند.
یعنی ظرفیت های مردمی را نمی بینند و گمان می کنند که ملت، دیگر نمی خواهند راه گذشته را بروند. مردم از مسائل دینی کوتاه آمده اند و ... .
👈 از همین رو، نسخه های سازش و یا کوتاه آمدن از اجرای #احکام_دینی را برای نظام می پیچند.
🔻 زمان امام ره هم افرادی بودند که ظرفیت های عظیم مردمی را نمی دیدند و مثلاً می گفتند که ملت، دیگر مثل سابق همراه ما نیست و ... . امام ره گویا به این نوع افراد می گوید که شما هستید که کم آورده اید و مأیوس شده اید، نه مردم !
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 وقتی برخی مسئولین به وسیله و ابزار چسبیده اند و هدف اصلی را فراموش کرده اند❗️
🔻برخی والدین هستند که بسیار به غذا و پوشاک فرزندان خود اهمیت می دهند، آنها را به کلاس های متنوع می فرستند و به طور کلی از صبح که بلند می شوند دغدغه امور #مادی دارند، اما از نظر اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی، فرزندانشان را به حال خود رها کرده اند.
چنین والدینی در حال نابود کردن فرزندان خود هستند.
🔻متأسفانه برخی از مسئولین ما هم شبیه این والدین هستند. یعنی به دنبال برطرف کردن دغدغه دخل و خرج مردم، معیشت و اقتصاد، آب، نان و امور مادی هستند. اما غافل از این هستند که چه بر سر اعتقادات و اخلاق مردم می آید؟
یا اینکه اساساً این امور را جزو امور حاشیه ای می دانند و اصل را همان آب و نان و زندگی مادی قرار داده اند.
👈 این مسئولین توجه ندارند که اقتصاد و معیشت وسیله و ابزار هستند و هدف، چیز دیگری است. بزرگترین بعد انسان، روح اوست و هدف، #معنویت و در #صراط_الهی بودن است و اساساً ما حکومت اسلامی را برای این هدف تشکیل داده و برایش این همه جان و هزینه مادی و معنوی داده ایم؛ وگرنه اگر به تامین امور مادی باشد، کشورها و حکومت های دیگر هم مشغول همین کار هستند.
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
نامه مهم گروههای مردمی خطاب به رؤسای قوا.pdf
64.5K
🔴 نامه مهم فعالان مردمی عفاف و حجاب خطاب به روسای سه قوه
👌مشتمل بر ۵ پیشنهاد کاملا عملیاتی و اجرایی برای حل معضل کشف حجاب
در این نامه آمده است:
🔹به اذعان کارشناسان آنچه در طول نه ماه گذشته باعث افزایش کشف حجاب و برهنگی شده است، نبود اقتدار نیروی انتظامی و قاطعیت دستگاه قضایی است.
🔹در حالیکه قوه قضائیه باید مظهر قهر نظام در برخورد با هرگونه تخلف و تعدی به حقوق مردم باشد اما متأسفانه در برخورد با هنجارشکنی شاهد ترک فعل این نهاد هستیم.
🔹دهها جلسه و صدها ساعت گفتگو با اساتید حقوق و قضات عالی کشور نشان میدهد قوانین موجود به خوبی ظرفیت حل معضل کشف حجاب و ولنگاری را دارند به شرط آنکه اراده لازم در قوه قضائیه برای برخورد وجود داشته باشد.
🔹نادیده انگاری قوانین موجود و معطل کردن کشور برای تصویب لایحه در مجلس، خطای راهبردی و فرصتسوزی بود که سران قوا باید پاسخگوی آن باشند.
🔹مواضع رؤسای قوای مجریه و قضائیه مبنی بر لزوم استفاده از ظرفیت قوانین موجود و نیز اقدامات میدانی نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان، رضایت مردم مومن ایران اسلامی را تامین نمیکند، زیرا موضعگیری عاری از اقدام عملی توسط مسئولان امر، مسبوق به سابقه است و برخورد پلیس با هنجارشکنان نیز، در سطح جامعه نمود ظاهری و محسوس ندارد.
🔹گروههای مردمی و مطالبهگران عفاف و حجاب به نمایندگی از قاطبه مردم مسلمان ایران، در قالب تجمع، تحصن، زنجیره انسانی و... پیشنهادات مذکور را دنبال خواهند کرد.
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 دین روبیکایی ❗️
🔰بعد از آنکه مدت هاست شاهد بمباران محتوای #ضد_اخلاقی و #فاسد در کثافتخانه روبیکا هستیم - و متأسفانه مسئولین ما همچنان مشغول تماشای انتشار این محتوای فاسد در جمهوری اسلامی هستند - ، در ایام محرم نیز این سکوی پلشت، برنامه ای را به صورت اختصاصی در زمینه محرم تولید و منتشر کرده که پر از حاشیه و اشکال است.
⚠️ در هر صورت، ما با پدیده ای به نام دین روبیکایی روبرو شده ایم که در آن ضمن اجازه دادن به تولید و نشر محتوای #فاسد، #حرام و نابود کننده اخلاق و ارزش های جامعه، حتی از امام حسین (ع) و محرم هم نمی گذرند و به نام برنامه محرم، انواع و اقسام مطالب بی پایه و اساس را تحویل مردم می دهند.
👈 روبیکا در حال نابود کردن دین و دنیای مردم است. مسئولین کجا هستند⁉️
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
⭕️کدام سمت ایستادهاید؟
🔻در روضه ها شنیده ایم و در کتب تاریخی خوانده ایم که لشکر دشمن در مقابل سخنان حق حضرت اباعبدالله و یارانش، هلهله سر میدادند تا اگر کسی از میان سیاهی لشکر دشمن اندک نور هدایتی در وجودش شعله میکشد، متوجه آن کلام نجات بخش نشود.
چقدر این تصویر آشناست.
🔻مسئولین محترم فضای مجازی! بعد از گذشت بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی و در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی، برای شنیده شدن کلام حق در فضای مجازی چه زیرساختی را فراهم آوردهاید؟ کدام یک از مطالبات امام جامعه تحقق پیدا کرده است؟
🔻کلام انسانساز حسینی در میان هلهلهی بیامان و بیوقفه رسانههای تبلیغاتی یزیدیان زمان چگونه به گوش فطرتهای پاک و جانهای تشنه هدایت برسد؟ آیا صدای سردار دلها را در میان این هلهله ها نشنیدید که گفت: «مسئولین همانند پدران جامعه میبایست به مسئولیت خود پیرامون تربیت و حراست از جامعه توجه کنند، نه با بیمبالاتی و بهخاطر احساسات و جلب برخی از آرای احساسی زودگذر، از اخلاقیاتی حمایت کنند که طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانوادهها را از هم بپاشاند». آیا فرمان امام جامعه را نشنیدهاید که فرمود: ابزارهای رسانهای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانونهای ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق نهاده است و هماکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان با بهرهگیری از این ابزارها را به چشم خود میبینیم. دستگاههای مسئول حکومتی دراینباره وظایفی سنگین بر عهده دارند که باید هوشمندانه و کاملاً مسئولانه صورت گیرد.
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
« در جامعهی اسلامی اجازه داده نمیشود و نباید داده بشود که در #ملأ_عام، کسانی به #حیثیتهای_دینی مردم اهانت کنند و آن را #هتک نمایند. چه مرکزی باید جلوی اینها را بگیرد؟ نیروی انتظامی »
https://khl.ink/f/2561
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
🔴 تعریف جدید از بد پوششی و عدول از شریعت در لایحه جدید عفاف و حجاب!
🔻در حالیکه قانون فعلی حجاب، ملاک را به درستی و هوشمندانه بر روی عنوان #حجاب_شرعی قرار داده است، در لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب که تازه نوشته شده و قرار است برای رأی گیری به صحن مجلس برده شود، بدپوششی زنان اینگونه تعریف شده است:
"بدپوششی زنان عبارت است از پوشیدن لباسی که خلاف عفت عمومی است از قبیل لباس بدن نما
یا تنگ یا لباسی که قسمتی از بدن پایین تر از گردن یا بالاتر از مچ پا یا بالاتر از ساعد دست ها دیده شود."
👈 این یعنی اینکه پوشش برخی زنان و دختران که پوشش شرعی نبوده و گناه است، به رسمیت شناخته می شود!
👈 یعنی اینکه جمهوری اسلامی که ادعای اجرای احکام اسلامی دارد، مهر تأیید بر یک گناه اجتماعی می زند!
⚠️ ممکن است به هر دلیلی – مثل اولویت داشتن برخورد با موارد بدتر – امکان برخورد با همه مصادیق یک گناه در جامعه مهیا نباشد ، اما این یک موضوع است و به رسمیت شمردن یک گناه توسط حاکمیت، موضوعی دیگر.
⏪ در هر صورت ما حق نداریم که صراحتاً یا ضمناً در لایحه جدید عفاف و حجاب از احکام شریعت عدول کنیم و تعریف جدیدی از بد پوششی ارائه دهیم.
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136