eitaa logo
راهبرد
802 دنبال‌کننده
8 عکس
37 ویدیو
1 فایل
دکترای علوم سیاسی سوالات خود را برای پاسخ گویی برای ادمین ارسال نمایید @rahbrd1
مشاهده در ایتا
دانلود
📍حملات تلافی‌جویانه ایران در ساعات اخیر به منافع آمریکا در منطقه چه بود؟ ۲۱ هدف در پایگاه هوایی و دریایی آمریکا در منطقه هدف قرار گرفت. یک فروند پهپاد MQ9 در آسمان شهرستان جم ساقط شد. ۴ هدف مهم از جمله آشیانه‌های جنگنده‌های F35 در پایگاه هوایی و مرکز فرمانده کنترل ارتش کودک‌کش آمریکا در الازرق اردن هدف قرار گرفت. حملات پهپادی به پایگاه‌های آمریکایی و سامانه‌های راداری ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین صورت گرفت. https://eitaa.com/rahbrd
415_110511554031423.mp3
زمان: حجم: 8.3M
📍علت حملات مجدد آمریکا چیست ؟ 🔸چرا با وجود مخالفت آمریکا با حملات اخیر رژیم صهیونی، خودش حمله می کند ؟! https://eitaa.com/rahbrd
📍آیا آمریکا با خیال آسوده محاصره دریایی را ادامه می دهد؟ 🔸گرچه محاصره دریایی برای جمهوری اسلامی ایران دارای آثار منفی است، اما نباید فراموش کرد که این محاصره تا چند ماه آینده زنگ خطر جدی برای اقتصاد دنیا را به صدا در می آورد 🔸ذخایر نفت جهان در صورت ادامه اختلال تا شهریور امسال به ۶.۸ میلیارد بشکه می‌رسد که «کف عملیاتی» برای فعالیت خطوط لوله و پالایشگاه‌هاست. 🔸موجودی فعلی حدود ۸.۲ تا ۸.۳ میلیارد بشکه است و ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون بشکه با سطح هشدار ۷.۶ میلیارد فاصله دارد. 🔸کلافه بودن امروز ترامپ علاوه بر اینکه نشان می دهد ضربات سپاه به پایگاه هایش در روز جاری درد آور بوده است، تلاش برای خروج از باتلاق شهریور ماه است https://eitaa.com/rahbrd
📍آمریکا به دنبال ضربه جدید است؟ 🔸خبرها حاکی از پرواز سوخت رسان ها و بمب افکن آمریکایی است در این خصوص : 🔻یا ترامپ می خواهد مانند شب های گذشته ضربه ای بزند تا فشار برای توافق را به حداکثر برساند به زعم خودش 🔻 یا با نمایش پرواز و بعد بازگشت به آشیانه می خواهد تاب آوری را هدف قرار دهد و بعد بگوید کسی به من رو انداخت و بخاطر او اقدام نکردم 🔻 یا اینکه می خواهد ضربه ای بزند و اعلام پیروزی در جنگ را اعلام نماید 🔻و در نهایت آنکه ضربات دیشب سپاه آنقدر کاری بوده است که ترامپ احساس می کند باید جوابی برای آن داشته باشد 🔸اما یک نکته کاملا مشخص است که اگر به زیر ساخت حمله کند، پاسخ ایران ویران کننده است https://eitaa.com/rahbrd
📍 استاد دانشگاه شیکاگو: جهان به سمت یک بحران انرژی تاریخی می‌رود 🔸رابرت ای پیپ: ترامپ گفته که از زمان شروع جنگ، ۲۰۰ کشتی از هرمز عبور کرده‌اند این در مقایسه با عبور بیش از ۱۰ هزار کشتی در زمان عادی در مدت ۱۰۰ روز است. 🔸 ۲۰۰ کشتی ۲٪ از حد معمول عبور در وضعیت عادی است. جهان به سمت یک بحران انرژی تاریخی می‌رود. https://eitaa.com/rahbrd
📍چرا ترامپ مجدد دم از توافق می زند ؟؟ 🔸گرچه هنوز برای نهایی دانستن توافق قدری زود است ، اما قطعا آنچه ترامپ را مجدد به مدار توافق بازگردانده است چند عامل اساسی در روزهای اخیر است: ۱- عملیات پیش دستانه و مقتدرانه نصر علیه رژیم صهیونیستی و پاسخ کوبنده به تجاوز آمریکا و اعتبار بخشی بیشتر به تهدید های جمهوری اسلامی ایران ۲- فشار کشورهای منطقه به ترامپ. بخصوص آنکه امارات نیز به جمع کشور های منطقه اضافه شده که خواستار پایان جنگ هستند ؛ چرا که به خوبی از وضعیت تاریک خود در صورت تشدید درگیری آگاه بودند ۳- وضعیت بحرانی بازار انرژی بخصوص کمبودی که خود را از شهریور بیشتر نشان می دهد ۴- انتخابات آتی در آمریکا و ترس ترامپ از شکست در این انتخابات https://eitaa.com/rahbrd
📍از توافق چه خبر ؟ 🔸ترامپ دیشب برای سی و نهمین بار از ابتدای جنگ رمضان اعلام کرد توافق با ایران نزدیک است ! 🔸آنچه که ترامپ انجام داد برای گرفتن ابتکار عمل عملیات روانی در خصوص توافق و جهت دادن بدان است. چون معادله محاصره و حملات زیر آستانه جنگ را که قبلاً عرض کردم، بعد از پاسخ محکم ایران پر هزینه و پر ریسک می بیند (گرچه تنها گزینه ای است که در صورت عدم توافق دارد). 🔸اتفاق واقعی آن است که جمهوری اسلامی ایران اکنون در حال بررسی است و تا این لحظه هیچ موافقتی را اعلام نکرده است و این کار، هم بر هم زننده بازی ترامپ است و هم نشان میدهد تهران مانند برجام روحانی از حول حلیم نمی خواهد در دیگ بیافتد . 🔸باید در شرایط کنونی همه احتمالات را هم مد نظر داشت؛ از جمله : «بهره گیری از اصل غافلگیری مجدد»، «متهم سازی تهران به آسیب رساندن به روند مذاکرات» و «تلاش برای تولید و تثبیت روایت عقب نشینی ایران و پذیرش شروط ترامپ» https://eitaa.com/rahbrd
راهبرد
📍چرا ترامپ مجدد دم از توافق می زند ؟؟ 🔸گرچه هنوز برای نهایی دانستن توافق قدری زود است ، اما قطعا آن
نظر یکی از کارشناسان اقتصادی هم در خصوص انگیزه های ترامپ برای برای بیان نزدیک بودن توافق برای سی و هشتمین بار : براساس سناریوی از پیش تعیین‌شده فردا جمعه ۱۲ ژوئن ۲۰۲۶ روز موعود و تاریخی وال‌استریت برای آغاز معاملات اسپیس‌ایکس بر روی تابلوی نزدک است. مراحل پایانی و ابعاد این عرضه اولیه بزرگ و تاریخی که تا چند ساعت دیگر زنگ آغاز آن نواخته می‌شود به این شرح است: طبق مکانیسم فرآیند عرضه، قیمت‌گذاری نهایی امشب و پس از بسته شدن رسمی بازار نیویورک نهایی و اعلام عمومی می‌شود. از آنجا که اسپیس‌ایکس بر خلاف سنت عرضه‌های اولیه به جای تعیین بازه قیمتی مستقیماً روی قیمت ثابت ۱۳۵ دلار به ازای هر سهم و برای عرضه ۵۵۵.۶ میلیون سهم پافشاری کرده است، انتظار کمی برای غافلگیری در قیمت عرضه وجود دارد و احتمالاً راند نهایی امشب صرفاً جنبه تشریفاتی و قطعی کردن فرآیند را دارد. بر اساس آخرین گزارش‌ها حجم تقاضای ثبت‌شده از سوی سرمایه‌گذاران نهادی و بزرگ به مرز خیره‌کننده ۲۵۰ میلیارد دلار رسیده است. این یعنی این عرضه که هدف آن جمع‌آوری ۷۵ میلیارد دلار نقدینگی است، نزدیک به ۳.۵ تا ۴ برابر مازاد تقاضا دارد. نکته جذاب برای معامله‌گران عادی این است که ایلان ماسک ساختار سنتی عرضه‌های بزرگ را تغییر داده و ۳۰ درصد از کل عرضه را به سرمایه‌گذاران خرد اختصاص داده است تا عموم مردم هم بتوانند از روز اول در این عرضه مشارکت کنند. از آنجاییکه بیانیه دو پهلوی ترامپ مبنی بر توافق با ایران و لغو بمباران جو منفی امشب وال‌استریت را تغییر داد و سهام‌های لیدر فناوری و هوافضا مانند Firefly و York را منفجر کرد، این بازگشتِ پرقدرت بازار بهترین کاتالیزور و اتمسفر ممکن را برای افتتاحیه فردا صبح نماد SPCX فراهم کرده است.
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍همه ما رفتنی هستیم از شهدا بخواهیم دستمان را بگیرند https://eitaa.com/rahbrd
📍مهمترین محورهای توضیحات عراقچی درباره جزئیات تفاهم احتمالی میان ایران و آمریکا: ۱- در موضوع هسته‌ای خواسته‌هایی که آن‌ها داشتند به هیچ وجه قابل پذیرش نبود؛ لذا ما موضوعات دیگری که امکان توافق در مورد آن‌ها وجود داشت را در مرحله اول آوردیم و موضوع هسته‌ای را موکول کردیم به مرحله دوم و ۶۰ روز مذاکره برای آن پیش‌بینی شده است. ۲- در تفاهم فعلی خاتمه جنگ در همه جبهه‌ها از جمله لبنان اعلام می‌شود. لبنان و حزب‌الله لبنان در کنار مردم ایران جنگیدند و هرگز آن‌ها را تنها نخواهیم گذاشت. ۳- وقتی ما می‌گوییم که خاتمه جنگ اعلام می‌شود، خاتمه جنگ به معنی عقب‌نشینی از مناطق اشغالی هم است و این باید حتماً انجام شود و این را ما به صراحت هم به طرف‌های مقابل گفتیم. ۴- برای اولین بار بعد از ۴۷ سال، آمریکا صراحتاً به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذارد و این را بیان و مکتوب می‌کند. ۵- اگر آنچه که در یادداشت تفاهم آمده عملی نشود، طبیعی است که آن مذاکرات هم پیش نخواهد رفت و این خودش یک تضمین را ایجاد می‌کند. ۶- رفع کامل محاصره دریایی آمریکا علیه ایران نخستین بند توافق است. مدیریت عبور و مرور در تنگه هرمز دیگر مانند گذشته نخواهد بود. ایران و عمان در آستانه اعلام سازوکار جدید اداره تنگه هرمز هستند.حضور نیروهای مسلح ایران در تنگه هرمز همیشه حفظ خواهد شد و تضمین‌کننده امنیت منطقه است. دریافت هزینه خدمات ارائه شده در تنگه هرمز منطقی خواهد بود. طی ۶۰ روز آینده، ترتیبات پیاده‌سازی این نظام اجرایی انجام و نظام اداره تنگه در آینده مشخص خواهد شد. ۷- دارایی‌های مسدودشده ایران پس از امضای یادداشت تفاهم آزاد خواهد شد. ۸- برای جبران خسارات جنگ، «طرح بازسازی» در توافق پیش‌بینی شده است. ۹- در مورد مواد غنی‌شده سطح بالا اگر هم بخواهد تعیین تکلیف بشود، از نظر ما تنها شیوه، رقیق‌سازی آن‌ها در داخل ایران است. ۱۰- محتوای یادداشت تفاهم کاملا زیر نظر شورای عالی امنیت ملی تهیه شده‌است ۱۱- اینکه اگر هر دو طرف از پیشرفت مذاکرات راضی باشند، می‌توانند دوره ۶۰ روزه را تمدید کنند/ اگر در پایان ۶۰ روز مشخص شود که رسیدن به توافق ممکن نیست، به وضعیت پیشین بازمیگردیم. ۱۲-شرط‌های آتش‌بس در زمان خود محقق شد، شورای عالی امنیت ملی اشراف کامل بر روند مذاکرات دارد. با توجه به اینکه تشکیل مداوم جلسات شورا ممکن نیست، کمیته‌ای متشکل از تعدادی از اعضای شورا بر روند مذاکرات نظارت می‌کند و اشراف کامل دارد. تمامی بندها و کلمات یادداشت تفاهم مورد بررسی شورا قرار گرفته است و تصمیمات نهایی با اجماع شورا اتخاذ می‌شود. https://eitaa.com/rahbrd
493_110766808714688.mp3
زمان: حجم: 13.4M
📍ملاحظات اساسی در خصوص توافق احتمالی ایران و آمریکا https://eitaa.com/rahbrd
📍مقام معظم رهبری و مذاکرات آیا رهبری از مذاکرات بی اطلاع هستند ؟ اینجا فقط برخی از مواردی که مقام معظم رهبری در مسئله مذاکرات پیگیری نمودند را ملاحظه بفرمایید : 🔸بعضی از ده بند بیانیه شعام توسط رهبری تعیین و بخشی توسط ایشان تایید شده است . پس نباید روی اصل مذاکره بحثی باشد . و ایشان در جریان مذاکره از ابتدا هستند. 🔸با شروع آتش بس به مردم فرمودند میدان را ترک نکنید تا اهداف دیپلماتی ایران پیش برود . 🔸بعد از اولین جلسه ، مذاکرات حضوری و مستقیم اسلام آباد را قطع کردند چون از نتیجه ناراضی بودند . 🔸متن ۶ خرداد را متوقف کردند و با طرح سوالاتی توضیحات کتبی مشروح فرد فرد اعضای شعام و فرماندهان ارشد نظامی را طلب کردند . بیش از دو هفته تبادل پیام با نظر ایشان متوقف شد . 🔸 پاسخ تفصیلی مقامات را مطالعه کردند .و قاعده گذاشتند https://eitaa.com/rahbrd