eitaa logo
راه مردم
1.2هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
4.7هزار ویدیو
132 فایل
🇮🇷 حراست از بنیان های تمدنی ملت شریف ایران 🇮🇷 🏷️ادمین : @Hosseinaazf
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ | دشمن باید آنچنان تودهنی بخورد که بفهمد با یک قدرت جدی مواجه است. ✅ @Jalili_saeed 🌹 حوزه انقلابی 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
😓 جنگ روانی علیه قانونی جوانی جمعیت به صحبت های امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه خطاب به نمایندگان مجلس دقت کنید!! می‌گوید اگر اصرار بر اجرای قانون جوانی نداشته باشید،دولت پول آن را (به جای صرف در اجرای قانون جوانی) به کارمندان می‌دهد... یعنی هیچ دیواری را کوتاه تر از قانون جوانی جمعیت که حضرت آقا تصویب و اجرای آن را مورد تاکید قرار داده بودند و بارها تذکر هم داده بودند،پیدا نکرده اند!! خجالت آور است...حقیقتا جای غصه دارد و البته جای فریاد و مطالبه گری.. ⭕️ دوستان دولت چشم فعالان جمعیتی را به دور دیدند که... ❗️مطمئن باشید به لطف خدا تحولات لبنان و سوریه باعث نمی‌شود از موضوع مهم جمعیت غفلت کنیم که حضرت آقا فرمودند هیچ خطری بالاتر از پیری جمعیت نیست... ✅ به زودی دوره های تربیت کنشگر جمعیتی و برگزاری جلسات مطالبه گری با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت! 🖍 محمدمسلم وافی ۸ آبان 🌹 حوزه انقلابی 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ دلایل رسایی برای مخالفت با استعفای نماینده نقده: این روال انتصابات رئیس جمهور غلط است/ وزارت اطلاعات می‌گوید فرزند ظریف تابعیت آمریکا دارد ولی رئیس جمهور اصرار دارد او معاون راهبردی بماند/ تابعیت قهری من‌درآوردی است 👈 کانال حمید رسایی: 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
🔻چهل روز از بزرگترین فاجعه کارگری تاریخ ایران گذشت. 🔸اگر گزارش‌های فنی تقصیر مالک معدن طبس در تأمین ایمنی را تایید می‌کنند چرا مقصر اصلی همچنان آزاد است؟! 🔹لاپوشانی این جنایت داغ ننگ روی پیشانی انقلاب مستضعفین خواهد شد.💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙 🔻به مکشوفات
🔺 ‏پاسخ علیرضا میرغفاری نماینده کارگران در شورایعالی کار به پدرام سلطانی عضو اتاق بازرگانی 🔸 حالا شما بگویید در طی سالیان متمادی، حاکمیت (خواسته یا ناخواسته) بیشتر هوای کدام طبقه را داشته است و کدام طبقه بیشتر از جمهوری‌اسلامی منتفع شده‌اند؟ کارگران یا اعضای اتاق بازرگانی؟ ✅درود بر کارگر با شرف و غیرت 🔻به مکشوفات 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
🔻روزنامه صهیونیست یدیعوت آحارونوت در صفحه اول خود می‌نویسد: 🔸 ۵ لشکر اصلی و دو لشگر احتیاط در مدت ۴ هفته نتوانستند حتی یک روستا را در جنوب لبنان اشغال کنند در حالی که این تعداد نیروی نظامی ۳ برابر تعداد شرکت کنندگان در جنگ ۳۳ روزه است؛ 🔹اعتراف قطره چکانی دشمن به شکست روی زمین اتفاق عجیبی نیست؛ اتفاق عجیب این است که ما هنوز نتوانسته ایم تصویر این پیروزی بزرگ که در سخت ترین شرایط به دست آمده است را روایت کنیم. حسین پاک 🔻به مکشوفات 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
🔻آلستر کروک، افسر سابق اطلاعات بریتانیا: 🔸در حمله سه مرحله ای اسرائیل به ایران اتفاق مهمی رخ داد. 🔹مرحله اول حملات به ایران که قرار بود سامانه پدافند هوایی ایران را نابود کند، در میانه راه با شکست مواجه شد. 🔸پس از تکمیل موج اول حملات، در موج دوم و سوم حملات، اسرائیل با استفاده از سلاح‌های متعارف قصد داشت تمامی ظرفیت‌های نظامی و زیرساخت‌های حیاتی ایران را از بین ببرد. 🔹اتفاقی که افتاد این بود که موج دوم و سوم حملات به دلیل شکست حمله اول، هرگز اتفاق نیفتاد. 🔸در موج اول حملات، اسرائیلی هایی که به ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتری مرز ایران نزدیکتر شدند، متوجه یک سامانه پدافند هوایی ناشناخته شدند. این سیستم دفاع هوایی ناشناخته اسرائیلی ها را به وحشت انداخت و آنها را مجبور کرد که نقشه خود را به کلی کنار بگذارند. 🔹قرار بود جنگنده‌های اسرائیلی در مسیر انهدام سامانه‌های پدافند هوایی ایران، تمامی سامانه‌های پدافند هوایی عراق و سوریه را منهدم کنند. 🔸این احتمال وجود دارد که این سامانه پدافند هوایی ناشناخته توانایی حمله به جت های جنگنده رادارگریز مانند جنگنده های لاکهید مارتین F-35 را داشته باشد کل ایده حمله به ایران بلافاصله از بین رفت، زیرا بسیار خطرناک بود و کل منطقه تحت تسلط یک سیستم دفاع هوایی ناشناخته بود که خود جت های جنگنده رادارگریز را تهدید می کرد. https://www.youtube.com/live/txkNk76E3SI?si=jVxqeoSbBBr-Sgfz 🔻به مکشوفات 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حزب‌الله آماده اجرای دو سناریو کدام سناریوها، نبرد را در جبهه لبنان به طور کامل تغییر خواهد داد؟ 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 قهر خدا رو نخر 🎙️ سخنران : استاد مهدی دانشمند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥کشته ها به ۸ قلاده رسید 🔴رسانه های اسرائیلی: 8 کشته و تعدادی زخمی از صبح امروز بر اثر اصابت موشک های حزب الله. 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تا زمانی که صبر استراتژیک کنید خودتان هستید و دشمن‌تان! 🎙 حجت‌الاسلام محمد سعادتمند 📍توجه: مفهوم "صبر استراتژیک" با آنچه اولیای خدا در مورد نقش صبر در فتح و ظفرِ لشکر مؤمنین در جنگ‌ها بیان کرده‌اند کاملا متفاوت است. 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
🔻راهبردی‌ترین خطاهای حکمرانی سایبری🔻 💬از راهبردی‌ترین خطاهای حکمرانی سایبری در کشور آن است که عموم نرم‌افزارها، بخصوص سکوهای پیام‌رسانی و شبکه اجتماعی بدون پذیرش ضوابط و قوانین در جمهوری اسلامی امکان فعالیت داشته و از مردم کشور عضوگیری می‌کنند. پس از مدتی با افزایش کاربران، اقدام به ایجاد انواع بحران‌های اخلاقی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی می‌کنند. از این لازم است تدابیر لازم برای مدیریت این وضعیت اندیشیده شود. راهبرد کلان آن است که هر سکویی که سودای فعالیت و عضوگیری از کاربران ایرانی را دارد، ابتدا مجوز فعالیت در کشور را از مراکز مربوطه اخذ نماید. لازم است قوانین و مقررات لازم در این خصوص توسط مجلس تدوین شود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📲 کانال تشکیلات 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
❌ پویش سامان‌دهی فوری فیلترشکن‌ها ⚔ تقابل قدرتمندانۀ پدافند هوایی کشور، با تجاوز اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به ایران عزیز اسلامی، بار دیگر اثبات کرد در دوران نبرد با دشمن متخاصم، همواره باید بالاترین سطح از آمادگی را حفظ کرد. این در حالی‌ است که به تأکید رهبر حکیم انقلاب، تأثیر قدرت رسانه‌ای در عقب‌راندن دشمن، بیش‌ از موشک و پهپاد است. 🔰 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شاعران فرمودند: «امروز در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها چالش‌های رسانه‌ای است.بیش‌ازآنچه موشک و پهپاد وهواپیما وابزارهای جنگی و ماننداین‌ها تأثیر بگذارنددر عقب راندن دشمن، رسانه‌ها هستند که تأثیر می‌گذارند...هرکس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، در اهدافی که دارد موفّق‌‌تر خواهد بود» (۶ فروردین ۱۴۰۳) 🛡در این میان، یکی از مصادیق بارز قدرت رسانه‌ای، حفظ امنیت روانی است. امروز حفظ امنیت روانی جامعه، توسط حکمرانیِ قانون‌مندِ فضای مجازی، ضرورتی انکارناپذیر است. در چنین فضایی، رها‌گذاشتن دسترسی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی متعلق به دشمن به حریم افکار عمومی و بازگذاشتن دست او درهرگونه شبهه‌افکنی و شایعه‌پراکنی، یک خطای بزرگ و راهبردی است. 🙏 بدین‌وسیله از «رئیس‌جمهور محترم»،«قوای محترم سه‌گانه»،«شورای‌عالی محترم فضای مجازی» و«شورای‌عالی محترم امنیت ملی» و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، درخواست می‌گردد که درراستای تقویت امنیت روانی جامعه، نسبت به «سامان‌دهی فعالیت فیلترشکن‌ها» و همچنین «تقویت پیام‌رسان‌های داخلی»، اقدامات لازم را با قید فوریّت، انجام دهند. ♨️ لینک امضا در فارس 🌐 farsnews.ir/CyberResearcher/1730033109427791812 💠 @Rahe_Mardom
حجه الاسلام و المسلمین دکتر علی نهاوندی مدیر گروه فقه هنر، ارتباطات و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع گفت: دقیق از فضای سایبری و فهم مساله اجازه دسترسی مستقیم یا غیر مستقیم به را یکی از ضروری ترین مسائل قبل از هر گونه سیاستگذاری، تدوین و تصویب تقنینی دانست. وی افزود: معتقدم نگاه به فضای سایبر و اتصال به پلتفرم های خارجی به عنوان ابزار تعامل و بستر ارتباطاتی، یک نگاه بسیار سطحی، بسیط و ناقص است، بلکه امکان دسترسی آزاد به تکنولوژی های ارتباطی فراگیر و پلتفرم های خارجی به شکل کنونی اساسا خود حکمرانی فکری، فرهنگی و حکومت کردن بر زیست فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بشر معاصر است. استاد نهاوندی در خصوص طرح دسترسی به پلتفرم‌های خارجی از طریق پوسته‌های داخلی با توجه به ضوابط فقهی و حقوق به نکات زیر اشاره کرد. این نظرات ناظر به مصوبه نود و ششم جلسه است که از زوایای مختلف فقهی حقوقی این مصوبه بررسی و تبیین شد. دکتر نهاوندی محل بحث را بند چهارم مصوبه نود و ششم شورای عالی فضای مجازی دانست و گفت: وجود برخی ابهامات در متن مصوبه مانعی در جهت تحقق اهداف مصوبه است. عباراتی مانند خدمات و سکوهای پرکاربرد بالقوه و بالفعل، شاخصه‌های حکمرانی‌پذیری و خدمات مفید خارجی، از جمله این عبارات هستند که زمینه شمول گسترده مصوبه بر بسیاری از فعالیت‌ها را فراهم می‌سازند. ایشان افزود:استفاده از پوسته‌های داخلی در نرم‌افزارهای خارجی در تضاد با برخی اصول از جمله اصل سوم، دهم، یازدهم، بیست و پنجم و چهل و سوم  است و انجام این اقدام را زمینه‌ساز شکل‌گیری تسلط و سلطه دانست. وی امکان استعمار را در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی دانست و گفت: حتی در فرض حکمرانی‌پذیری خارجی، حداقل تسلط که پدید می‌آید استعمار اطلاعاتی خواهد بود که به هیچ وجه قابل اغماض و چشم‌پوشی نیست. به همین جهت دستگاه‌های ذی ربط و مسئول در این زمینه باید در راستای رفع این ایرادات اقدامات لازم را انجام دهند. حجت الاسلام والمسلمین علی نهاوندی، ملاحظات دیگری از استفاده آزاد فضای سایبر بر اساس سند منتشر شده در چند محور ارائه نمود: الف) نکات ناظر به قالب کلی سند مصوبه:  ۱- عدم ارتباط با سایر اسناد مصوب ۲- سندمحتوایی است که از چهارچوب نظری تا ارائه راهکارها باید در فرآیند متقن قرار گیرد. اصول و مبانی با چهارچوب‌های نظری و زمینه‌ای ارتباطی ندارد. ب) نکات ناظر به محتوای سند مصوبه: ۱- عدم مسئله‌شناسی درست: به نظر می‌رسد در این مصوبه مسئله‌شناسی مناسبی صورت نگرفته و این اشکال، کل مصوبه را تحت الشعاع قرار داده است. مسئله‌شناسی به شرح ذیل است: * ارتباط ضعیف مسائل ذکر شده با مسائل حوزه فرهنگ، سبک زندگی، کسب و کار و تجارت و… * توجه نداشتن به فرآیندها به خصوص فرآیند محدود سازی طبیعی پلتفرم‌های داخلی ۲- شفاف نبودن نسبت حاکمیت با مساله پوسته‌ها و پلتفرم‌های داخلی و خارجی:  پوشش یک مسئله با ابعاد متعدد سیاسی، امنیتی، فرهنگی و …یک مسئله حاکمیتی است، باید نسبت حاکمیت و مسئله فرهنگی مشخص باشد و برنامه‌های آینده و راهکارها شفاف باشد و میزان مداخله یا تسهیل‌گری حاکمیت مشخص گردد طوری که فعالان این حوزه محدود نشوند و در عین حال برنامه‌های راهبردی در برابر ارائه شود. ۳- عدم ضمانت اجرا برای راهکارهای ارائه شده: متاسفانه مانند بسیاری از مصوبات دیگر، ضمانت اجرایی مشخصی برای اجرای دستورالعمل‌ها در سند وجود ندارد. کم توجهی به ابعاد گوناگون مسئله در مرحله اجرایی‌سازی اقدامات نیز از جمله ایرادات این می‌باشد. ۴- لزوم توجه به اقلیم و جغرافیای مختلف و کم توجهی به نیاز و ذائقه مخاطبین:  لازم است چالش‌ها و مسائل کلیدی احصاء گردد و نسبت به حل آن‌ها ایده‌های مشخصی ارائه شود و برنامه‌ها در راستای عملیاتی کردن ایده‌ها باشد. ۵- عدم تبیین فرایند نظارت و شفاف با مشخص. کانال استاد علی نهاوندی 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
... مدیر گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تاملات فقهی در خصوص این مصوبه پرداخت و ابراز داشت: در مورد شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های خارجی باید به طور کامل جانب احتیاط رعایت شود زیرا شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب کنونی در جهان متعلق به با نظام جمهوری اسلامی بوده و حضور این شبکه‌ها مسلما زمینه ایجاد سلطه کفار بر مسلمانان را فراهم می‌سازد. و به مقتضای قاعده نفی سبیل، هرگونه تسلط کفار بر مسلمانان از لحاظ فقهی و شرعی نفی شده و است. امروز دیگر هیچ جای شک و شبهه نیست که اسرائیل و آمریکا از فضای سایبر و برخی پلتفرم ها برای و ضربه زدن به استفاده می کنند. از طرف دیگر همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین راه ایجاد سلطه، مهندسی افکار عمومی و مهندسی انتشار محتوا در فضای مجازی است. یکی از موارد مهم سلطه، سلطه اطلاعاتی است. حتی با فرض تاسیس دفتر و معرفی نماینده توسط شبکه‌های اجتماعی خارجی، باز فرض تسلط صاحبان این سکوهای انتشار بر اطلاعات جامعه فراهم است و این امر یکی از مهم‌ترین مصادیق در مورد نفی سبیل است.  همچنین به مقتضای قاعده دفع ضرر محتمل، حضور شبکه‌های بیگانه دولت‌های متخاصم هر چند قابلیت حکمرانی پذیری را داشته باشد اما مسلما دارای مضراتی خواهد بود. چرا که به موجب آیه: «وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» در مسیر تحقق اهداف اسلام قدم بر نخواهند داشت و لحظه‌ای از آسیب زدن به دین اسلام کوتاه نخواهند آمد. بنابراین استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیگانه تا موقعی که مضرات و آن به صورت کامل برطرف نشود به موجب این قاعده محکوم به حرمت است. همچنین به مقتضای قاعده‌های نفی عسر و حرج، لاضرر و حرمت اعانه بر ظلمه، اجتناب از نشر اکاذیب و شایعه‌سازی، اجازه حضور شبکه‌های اجتماعی خارجی، بدون ضمانت های لازم، تعیین و التزام پذیر کردن آنها را از لحاظ فقهی و شرعی دارای اشکال دانست. وی افزود: دولت‌ها به عنوان امانت‌دار مردم، وظیفه رعایت مصلحت عامه، جلوگیری از مفاسد آن و نیز مدیریت صحیح و عادلانه را دارند. از منظر فقه اسلامی، مسئولیت دولت‌ها در مدیریت فضای مجازی به عنوان یک امانت عمومی باید به گونه‌ای باشد که هم منافع عمومی را حفظ کنند و هم حقوق فردی را محترم شمارند. بنابراین فیلترینگ باید با رعایت این اصل انجام شود. ایشان در پایان افزود: در حکومت اسلامی، یکی از مهمترین وظایف دولت ها، حفظ ارزش‌های اخلاقی و ایمانی، امنیت و نیز جلوگیری از فساد اجتماعی است و نتیجه هر تصمیمی باید پاسداری از ارزش های اسلامی باشد. کانال استاد علی نهاوندی 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
🔹 وزیر ارتباطات کشور شده مسئول تسهیل دسترسی مردم ایران به محصولات آمریکا، البته با وفاق ملی، بدون هیاهو و غوغاسالاری 🔹 الان اگر یک آمریکایی، وزیر ارتباطات ایران بود، غیر از پیگیری شبانه روز رفع فیلتر اینستا و واتساپ و حل مشکل رجیستری اپل، چه چیز دیگری را پیگیری می‌کرد؟ ✅ حال بیایید مهمترین دغدغه ها و مطالبات مردم از دولت را در نظرسنجی ایسپا (کلیک کنید) مرور کنیم! هیچ خبری از رفع فیلتر و یا حل مشکل رجیستری آیفون نیست ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📲 کانال تشکیلات 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
🔻هم‌داستانیِ تکنوکرات‌ها و لیبرال‌ها 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. همزمان با چرخش ایدئولوژیک دولت از اقتصاد دولتی به اقتصاد آزاد در جریان انتقال از دولت موسوی به دولت هاشمی، محمد خاتمی با وجود آنکه در سِمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت موسوی، مواضع ناموجّهی را به نام انقلابی‌گری برگرفته بود، به‌تدریج در دولت هاشمی‌رفسنجانی، رویّۀ خود را تغییر داد و به لیبرالیسم فرهنگی گرایید؛ با این توجیه که جمهوری اسلامی نمی‌تواند بر منع و سلب در فضای فرهنگی تکیه کند و از آزادی‌های فرهنگی جلوگیری نماید. در واکنش به عملکرد لیبرالیستی خاتمی در وزارت ارشاد و به عرصه عموم کشیده شدن بحث‌ها و مناقشات در این‌باره، شورای عالی امنیت ملّی جلساتی را برای گفتگو در این رابطه تشکیل می‌دهد. در طی این گفتگوها، اعضای حاضر در جلسات، بیشترین انتقادات و معایب را به رویّه و مواضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت می‌دهند. خاتمی نیز در مواجهه با این نقدها، تصمیم به استعفا می‌گیرد. برای این منظور، نزد هاشمی‌رفسنجانی رفته و با این توضیح که عده‌ای از نیروهای سیاسی و فرهنگی، مجال فعالیّت را از من ستانده‌اند، تقاضای استعفا می‌کند. در مقابل، هاشمی‌رفسنجانی از خاتمی می‌خواهد که ناملایمات را تحمل کرده و همچنان در این جایگاه بماند، اما پاره‌ای از مواضع خویش را عمومی و آشکار نسازد. ولی خاتمی بر تصمیم خود پای می‌فشرد و سرانجام، موافقت رئیس‌جمهور وقت را برای پذیرش استعفا، جلب می‌کند. او، متن استعفا‌نامه‌اش را در سوم خردادماه سال هفتادویک نوشت و در آن از ضرورت تحوّل فرهنگی در جامعه در راستای فراهم‌شدن فضای متناسب با نیازهای انسان معاصر و اقضائات زمانه سخن گفت و بر ترجیح مصونیّت‌بخشی به نسل جوان به‌جای سلب آزادی‌های عمومی اصرار ورزید. وی تصریح کرد اهتمام به رونق فرهنگی، لوازم و تبعاتی دارد که فقط ظاهربینانِ تنگ‌حوصله، حتی به قیمت تعطیلی اندیشه و نفی آزادی‌های مشروع و قانونی که نتایج سهمگین و ویرانگری به دنبال خواهد آورد، آن را برنمی‌تابند. [دوم]. نکته مهم تاریخی در این ‌باره آن است که هاشمی‌رفسنجانی با سیاست فرهنگی خاتمی، شکاف و زاویه‌ای نداشت، بلکه آن را تأیید می‌کرد: «گویا افکارشان [خاتمی] کم‌کم عوض شد. به‌تدریج تفکرات خوبی پیدا کرد، وقتی که [او] کار را [در وزارت ارشاد] شروع کرد، بعضی‌ها با ایشان مخالف شدند»(علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی، هاشمی بدون روتوش، ص۲۲۵). وی در جای دیگری به صراحت می‌گوید که از یک سو به خاتمی توصیه کرد که در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی باقی بماند و در مقابل فشارها، کناره‌گیری نکند، و از سوی دیگر، از وزیر بعدی نیز خواست در امتداد سیاست فرهنگیِ خاتمی حرکت کند و طرح فضای فرهنگیِ باز را بیشتر محقّق گرداند: «وقتی [خاتمی برای کناره‌گیری از وزرات ارشاد] پیش من آمد، به ایشان گفتم که اگر من جای تو بودم، استعفا نمی‌دادم و می‌ایستادم. بالاخره اگر هدف‌دار هستید، باید کارتان را بکنید، ضمن آن‌که به ایشان در عین حال گفتم می‌دانم که فشار هم بر روی شما زیاد است ولی بایستید. آقای لاریجانی هم که بعد از آقای خاتمی آمد، به او گفتم که شما در آن مقداری که آقای خاتمی پیش رفته است، عقب‌گرد نکنید و بیشتر باید به طرف باز شدن [فضای فرهنگی] حرکت کنید.»(همان، ص۱۴۸). [سوم]. یکی از اصلاح‌طلبان می‌گوید هر چند خاتمی، اصرار هاشمی‌رفسنجانی بر ماندن وی را واقعی تلقّی نکرده بود و بر این باور بود که هاشمی‌رفسنجانی نمی‌خواهد دولت سازندگی، بهای حضور خاتمی را بپردازد، اما پس از جلسه مشترک به او گفته بود که هاشمی‌رفسنجانی در برخی از موضوعات فرهنگی، نظرات و دیدگاه‌های پیشروانه‌تر دارد، اما نمی‌خواهد با مطرح‌کردن آنها در فضای عمومی و رسمی جامعه، مقاومت و مخالفت ایجاد کند(عبدالواحد موسوی‌لاری، «هاشمی، آمادگی پرداخت هزینه برای خاتمی را نداشت»، ماهنامه نسیم بیداری، سال دوم، شماره ۲۱، آبان ۱۳۹۰، صص۶۴-۶۵). جهت‌گیری فرهنگیِ تکنوکرات‌ها، زیرپوستی و نهانی بود و اینان می‌کوشیدند از طریق تغییر بافت اقتصادی و مناسبات مادّی، انقلاب‌زدایی کنند، اما لیبرال‌های اصلاح‌طلب، شتابزده و آشکار بودند و می‌خواستند در کوتاه‌مدّت، به نتیجه برسند. در نظر تکنوکرات‌ها، فرهنگ هیچ انگاشته می‌شد و اقتصاد، اصل و اساس بود و در نظر لیبرال‌ها، سیاست، عامل تعیین‌‌کننده بود. این دو جریان در پی آن بودند از فرهنگ به‌عنوان یک کاتالیزور در راستای طرح‌های تجدّدی خود استفاده کنند؛ یکی به دنبال توسعه بود و دیگری به دنبال دموکراسی. این دو جریان، بعدها تا حدی تلفیق شدند و به الگوی توسعۀ دموکراتیک رسیدند، اما از آغاز، هر دو در گرایش به لیبرالیسم فرهنگی، مشابه بودند و تفاوت‌شان فقط در روش‌ بود یکی محافظه‌کار بود و دیگری رادیکال. 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬آشنایی با NSA؛ بزرگترین مرکز جاسوسی جهان! 📌چرا و چگونه داده‌های کاربران فضای مجازی و کاربران شبکه‌های اجتماعی توسط جمع‌آوری و پردازش می‌شود؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📲 کانال تشکیلات 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
🔸 مصاحبه خبرگزاری ایکنا با دکتر حکمت‌نیا و دکتر محمدی‌نیا درباره 📍قطعا در مقطعی از زمان، با توجه به مقدورات موجود، فیلترینگ اقدام درست و اجتناب‌ناپذیری بود. این یک اقدام سلبی لازم بود. 📍آیا کسانی که در سیاست‌های کلی مربوط و مصوبات شوراهای عالی، مکلف شده بودند جنبه‌های ایجابی را به موازاتِ اِعمال مسدودی، پیش ببرند، به تکلیفشان به‌طور کامل عمل کردند؟ آیا در پیِ ترکِ فعل یا تخلف، پیگرد و مجازات شدند؟ آیا بقای آنها در مسئولیت‌هایشان مورد بازنگری قرار گرفت؟ آیا روندها و نظام‌ها و فرایندهای تولید اختلال در تحقق قوانین، مصوبات و سیاست‌های کلی ابلاغی، در مسیر اصلاح و ترمیم هستند؟ اینها سوال‌های مهمی است. 📍اقدام به مسدودسازی نیاز دارد که درون پلن‌ جامع‌تری جانمایی شود. پالایش محتوا، صرفا با تشخیص و حذف محتوا به سرانجام نخواهد رسید، بلکه لازم است چیزهای دیگری، از جمله، پروتکل‌ها از حیث سیاست پروتکل نگریسته شوند. 📍ما هنوز هم در بحث فیلترینگ، دولت را حاکم «بر» فضا تصور می‌کنیم و نه «در» فضا. البته این دوگانه به‌صورت صفر و یکی نیست که یا حاکم «بر» یا حاکم «در» باشد. 🔗 لینک مصاحبه ایکنا @Andishnaak | اندیشناک | محمدی‌نیا ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📲 کانال تشکیلات 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
🌀نرخ بهره سلطان قیمت ها یا سلطان مصائب ؟ 🔹اخیرا دکتر تیمور رحمانی در یادداشتی در روزنامه دنیای اقتصاد نوشتند که نرخ بهره سلطان قیمت ها است 👇 https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-4117891 🔹در نگرش اسلامی، ربا و نرخ بهره سلطان مصائب است که خداوند فرمود و یمحق الله الربا، خداوند بر اقتصاد ربوی خاک مذلت پاشیده است. ✍️توکلی 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون‌تعارف با خانوادهٔ پزشک ایرانیِ شهیدشده در لبنان 🎙️رسانه راه مردم @Rahe_mardom
🔴به مناسبت حضور بی‌حجابان در دفتر خدمات قضایی جالب است کمی نوشته‌های امام درباره‌ی همکاری با کشف حجاب را با هم مرور کنیم: 🔹نخستین موضع‌گیری سیاسی اجتماعی امام‌خمینی دربارهٔ مسئله حجاب ◾️نخستین موضع‌گیری سیاسی اجتماعی امام‌خمینی دربارهٔ مسئله حجاب اسلامی، به بیان صریح ایشان در برابر اقدام رضاشاه پهلوی در سال ۱۳۱۴ در اجرای قانون کشف حجاب بازمی‌گردد. ایشان دو سال پس از عزل پهلوی از سلطنت که در سال ۱۳۲۰ صورت گرفت، در بخش‌هایی از کتاب کشف اسرار به مسئله کشف حجاب اشاره کرده و آن را اقدامی ننگین و با زور سرنیزه، موجب بروز ضررهای مادی و معنوی برای کشور و حرام به حکم خدا و پیامبر(ص) دانسته‌است.[۱] ایشان با تأکید بر ظالمانه و ناعادلانه‌بودن اقدام دولت و خلاف قانون عدل دانستن کشف حجاب، هرگونه همکاری در این زمینه با حکومت دیکتاتوری وقت را معادل با کفر شمرده و حرکت کشف حجاب را خانمان‌سوزترین اعمال ظالمانه رضاشاه معرفی کرده[۲] و این حرکت ننگین را موجب بر باد رفتن عفت و از خیانت‌های بزرگ وی به کشور ایران دانسته‌است.[۳] ایشان در دهه چهل نیز به این کار پهلوی اشاره کرده‌است.[۴] منبع : ۱_امام‌خمینی، کشف اسرار، ۲۱۳ ۲_همان ص ۲۳۹ ۳_همان ۲۸۳ ۴_امام‌خمینی، صحیفه، ۱/۱۱۸. ۵_پژوهشکده تاریخ معاصر ✍عالیه سادات 🍃__________________________ 👇 @shookoohzan