eitaa logo
راه ورسم جوانمردی
34 دنبال‌کننده
72 عکس
130 ویدیو
8 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امریکا و غرب در عملیات دربرابر قدرت الهی ایران تحقیر شد. این اول کار نیست. شروعش از ۴۵ سال قبل بود. ایران تا آخر هم امریکا را تحقیر خواهد کرد... 🇮🇷
از هیچ کس از این قدرت‌ها نترسید. این‌ها هیاهویشان بیشتر از خودشان است. 📅 ۹ بهمن ۶۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ شما پاسداران نور چشم همه ما هستید 📅 به مناسبت تشکیل سپاه پاسداران به دستور امام خمینی(ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حضرت امام ره: آمریکا نظامی نمی‌آورد اینجا، آمریکا نویسنده می‌آورد!
🔰 | بازخوانی الزامات مقابله موثر و هوشمندانه با مسئله نقشه دشمن برای کشف حجاب بانوان از منظر رهبر معظم انقلاب _ ۱ 📝 برخورد برنامه‌ریزی شده و قاعده‌مند با چالشِ دشمن‌ساخته * چالش تحمیلی و دشمن‌ساخته 🔸ایران اسلامی چند سال است که در میدانِ کارزار «» با دشمنان به سر می‌برد. یک صحنه‌ی بارز این جنگ ترکیبی، اغتشاشات ۱۴۰۱ بود: «اینها مسئله‌ی زن را بهانه کردند، هیاهو راه انداختند؛ پشت قضیّه هم دستگاه‌های جاسوسی دشمنها بودند، [یعنی] دولتهای غربی.» ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ این امتداد پیدا کرده و تبدیل به یک شده است: «مسئله‌ی حجاب تبدیل شده به یک چالش و بر کشور ما تحمیل شده؛ این را تحمیل کردند. کسانی نشستند نقشه کشیدند، برنامه‌ریزی کردند که بشود یک مسئله در کشور ما؛ در حالی‌ که چنین مسئله‌ای در کشور وجود نداشت؛ مردم با شکلهای مختلف داشتند زندگی میکردند.» ۱۴۰۳/۰۱/۱۵در این قضیه، طراحی و شبکه‌سازی دشمنان امروز عیان شده است: «در این قضیّه‌ای که امروز در کشور مطرح است ــ مسئله‌ی حجاب ــ دخالت بیگانگان واضح بود،‌ آشکار بود. از بیرون، در این دستگاه‌های ارتباط جمعی و انواع و اقسام رسانه‌ها، در این قضیّه دمیده شد. حالا یک عدّه هم در داخل البتّه کمک کردند، امّا عمده، از بیرون این کار هدایت شد و فکر شد و دنبال شد ... طبق آنچه در گزارشهای قابل اعتماد به ما رسید، بعضی‌ها را استخدام کردند که بیایند در جامعه کنند، حرمت حجاب را بشکنند.» ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ 🔹«یکی از عواملی که برای بیرون بردن مردم از صحنه به کار میگیرند، بی‌اعتقاد کردن مردم و بی‌اعتنا کردن مردم به عوامل حضور و شجاعت و قدرت است که در ‌رأسش دینی است، در رأسش تشرّع است... مسئله‌ی حجاب و این قضایای حجاب را با این چشم نگاه کنید.» ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ * مسئولیت مهم حکومت اسلامی در زمینه حجاب 🔸در نقطه‌ی مقابلِ هدف‌گذاری و توطئه‌ی دشمن باید دانست که «خب از لحاظ شرعی، حجاب یک حکم مسلّم شرعی است؛ یعنی برای بانوان، پوشاندنِ غیر از صورت و دو دست ــ وجه‌ و کفّین ــ است؛ این چیزی است که از آن صرف‌نظر نمیشود کرد. مردم ما مسلمانند، مقیّدند،‌ متعبّدند، ‌بانوان ما متعبّدند،‌ باید رعایت کنند این را؛ حکم شرع است. یک نگاه، نگاه قانونی است؛ قانون واجب‌الاطاعه است و در این زمینه، حکم قانونی وجود دارد؛ رعایت حکم برای همه واجب است. چه آن کسانی که به شرع معتقدند، چه حتّی آن کسانی که به هم معتقد نیستند، قانون را بایستی رعایت کنند.» ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ و «کشف حجاب، و است.» ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ لذا در درجه اول خود بانوان و سپس مسئولان مسئولیت‌هایی دارند که باید به آن عمل کنند: «در دولت، در قوّه‌ی قضائیّه، در بخشهای مختلف، در این زمینه مسئولیّت وجود دارد که بایستی به مسئولیّتهای قانونی و شرعی خودشان عمل کنند. خود بانوان ما بیش از همه در این زمینه مسئولیّت دارند؛ و رعایت کنند جنبه‌ی حجاب اسلامی را.» ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ 🔹بنابر آنچه گفته شد نظام اسلامی در این زمینه مسئولیت جدی و اساسی دارد: «آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد... آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی -مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. این منطقی که میگوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»، خب در مورد شراب‌فروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هر کسی خودش دلش میخواهد بخورد، هر کس نمیخواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همه‌ی گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟ شارع مقدّس بر تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد.» ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ https://eitaa.com/samen_felavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐باید خودمان را نجات بدهیم 🔷امام خمینی (ره) : ✍اگر ما در هجوم اقتصادی هم واقع شدیم که هجوم اقتصادی اسباب این بشود که وابسته به یک کشور دیگری باشیم، این هم یک وظیفه شرعی است که ما باید خودمان را نجات بدهیم. هر که ازش هر کاری می‌آید راجع به اقتصاد باید بکند. 📚صحیفه امام؛ ج11؛ ص425 قم؛ 5 دی 1358 🌸🌴🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬شوخی گل آقا با امام خمینی، با این ولخرجی‌‌ ورشکست نشوید؟ به مناسبت سالروز وفات طنزنویس معاصر، کیومرث صابری فومنی، معروف به گل‌آقا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰زندگی در مدرسه اراده زندگي در دنياي امروز زندگي در مدرسه اراده است؛ و سعادت و شقاوت هر انساني به اراده همان انسان رقم مي‌خورد. اگر بخواهيد عزيز و سربلند باشيد، بايد از سرمايه‌هاي عمر و استعدادهاي جواني استفاده كنيد. با اراده و عزم راسخ خود به طرف علم و عمل وكسب دانش و بينش حركت نماييد، كه زندگي زير چتر علم و آگاهي آنقدر شيرين و انس با كتاب و قلم و اندوخته‌ها آنقدر خاطره‌آفرين و پايدار است كه همه تلخي‌ها و ناكامي‌هاي ديگر را از ياد مي‌برد. 🌺حضرت امام خميني(ره): 28/6/67 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔰 اهمیت زبان فارسی؛هر کس بیشتر الفاظ فرنگی در کلماتش ، این بسیار دانشمند است! دانشمندی را به این می‌دانند که چند تا کلمه فرنگی در کلماتش باشد! 🔻از مسائلی که مبتلا ما به آن هستیم آدم عبارت از آن است که چهار تا کلمه مثلاً فرنگی‌‎ ‌‏یاد بگیرد، و دو سه دفعه هم که تو صحبت‌هایش می‌شود، در هر چند کلمه‌ای یک کلمۀ‌‎ ‌‏فرنگی جایش بگذارد. شما نطق‌ها را ببینید. هر کس بیشتر الفاظ فرنگی در کلماتش باشد‌‎ ‌‏این بسیار دانشمند است! دانشمندی را به این می‌دانند که چند تا کلمۀ فرنگی در کلماتش‌‎ ‌‏باشد! این برای این است که نطق‌ها هم استعماری است. خودش آدم استعماری شده‌‎ ‌‏است.‏ ‌‏ شما بروید در امریکا. این‌هایی که صحبت می‌کنند، ببینید. یک کلمۀ فارسی در تمام‌‎ ‌‏صحبت‌هایشان، در تمام کتاب‌هایشان اگر پیدا کردید؟ لکن ما کتاب وقتی می‌نویسیم، اسم‌‎ ‌‏هم که می‌گذارند اسمی باشد باید فرنگی بگذارند. در بینش هم تا چند تا اسم فرنگی، با‌‎ ‌‏حروف لاتین هم جایش نگذارند فایده ندارد. برای اینکه هم مشتری بیشتر پیدا می‌شود،‌‎ ‌‏هم این آقا بیشتر معروف می‌شود به اینکه خیلی دانشمند است. یک چند تا ایسم‌‎ ‌‏بگذارد، دیگر تمام است مطلب. و هر چه هم مطلبش، تهی باشد از مغز با همین‌ها جبران‌‎ ‌‏می‌شود.‏ ما تا خودمان را پیدا نکنیم، لغت خودمان را استعمال نکنیم ـ نگویید که لغت عربی هم‌‎ ‌‏از ما نیست؛ لغت عربی از ماست؛ لغت عربی لغت اسلام است؛ اسلام از همه است؛ آن که‌‎ ‌‏از ما نیست این ایسم‌هایی است که ما را به گرفتاری انداخته ـ تا نویسندگان ما از این دام‌‎ ‌‏بیرون نروند، گویندگان ما از این دام بیرون نروند، کتاب‌های ما تطهیر نشود، خیابان‌های ما‌‎ ‌‏اسمائش تغییر نکند، اجناس ما را اسم کذایی روی آن نگذارند، ـ دواها را خودشان‌‎ ‌‏درست می کنند، و اسم فرنگی روی آن می گذارند ـ تا ما خودمان را پیدا نکنیم، و‌‎ ‌‏مغزهایمان عوض نشود، نمی توانیم مستقل بشویم. در هیچ چیز نمی توانیم مستقل بشویم.‏ (صحیفه امام ؛ ج ۱۱، صفحه ۲۲۷) 🍃🇵🇸🇮🇷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای امام خمینی بعد از حادثه انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت رئیس جمهور شهید رجایی و شهید باهنر در نهم شهریور 1360
انا لله و انا الیه راجعون ‏پایان ماموریت بسیجی شهادت است... ‎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰ویژگی های شخصیتی حضرت امام ره 🔸حضرت امام خمینی ره ایده پرداز و بنیانگذار انقلاب اسلامی ویژگی‌های ممتازی در خود جمع کرده بودند. این ویژگی‌ها ایشان را به عنوان رهبری بی‌نظیر به جهانیان معرفی کرد. برخی ویژگی‌های ایشان که در بیانات آیت الله جوادی آملی آمده است عبارت است از: تقوای سیاسی و آزاد اندیشی « بخش مهمّ تقوای امام راحل، در همین آزاد منشی و استقلال فکری او بود. هرگز از اقبال و ادبار افراد، نه لذت می‌برد و نه رنج. طلاب نیز که شیفته محضر ایشان بودند، گذشته از مقام علمی او، به سبب آزاد اندیشی، استقلال فکری، فولادمنشی و روح سرشار از لطافت و بزرگ منشی و دید و تفکر حکیمانه ایشان بود. امام خمینی (قدّس سرّه) فریب هیچ فریب کاری را نخورد. هرگز برای فرزندان خود بیش از اندازه لازم خدمت و ارج قائل نبود. مرحوم از دوستان صمیمی ما بود و مقام علمی او پیش فضلا مبرهن بود، ولی امام (رضوان اللّه علیه) برای ایشان نیز بیش از حدّ لازم حسابی باز نمی‌کرد و اجازه نمی‌داد که هیچ کس حتی آن بزرگوار (شهید حاج آقا مصطفی) در کار شخصی ایشان دخالت کند و این سیره آزاداندیشی، استقلال فکری و بزرگ منشی او طلاب را به خود جذب می کرد. تلاش برای امام شدن حضرت امام خمینی تلاش کردند امام جامعه باشند. « ...قرآن آمده شما را زنده بکند. امام راحل خوب گوش داد گفت من می خواهم زنده بشوم، زنده بودنِ من این است که من بشوم امام و این فخر نیست این در است. «وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا» ایشان چه در زمانی که تدریس می‌کردند و مسئولیتی نداشتند، و آنجایی هم که احساس مسئولیت می‌کردند نوشته آن کتاب شریف کشف الأسرار و همچنین در بحث های دیگر تا رسید به جایی که مسئولیت به عهده خودش شد، گفت من می.خواهم بشوم، امام شهداء بشوم، امام جوان هایی بشوم که از همین قبیل‌اند، از شهدای بزرگ که انسان وقتی نام اینها را می برد احساس کوچکی می کند، می‌خواهم امام اینها بشوم! . الآن خوبان وقتی نام امام را می شنوند فخر می کنند. بزرگان حوزه، بزرگان دانشگاه، بزرگان جامعه، بزرگان ارتش و سپاه، بزرگان شهداء، بزرگان جانبازان اینها امام را به امامت قبول دارند، مأموم این امام‌اند. ۳. رهبری قیادی نه سیاقی رهبری پیامبران از سنخ تحریک قیادی است، نه سیاقی. تحریک قیادی، این است که پیشوا، پیشرو قافله است و دیگران را جذب نموده، به دنبال خود می‌کشاند. پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «انّ الرائد لایکذب أهله»؛ «پیامبران که پیشاهنگ کاروان بشریتند، به پیروانشان دروغ نمی گویند». آنان زمانی مردم را به راهی فرامی خوانند که خودشان، پیشاپیشْ آن را پیموده باشند؛ چنان که امیرمؤمنان علی بن ابی طالب (علیه السلام) فرمودند: ما هرگز به شما دستوری ندادیم، مگر آن که خود پیش تر آن را انجام داده ایم. چنین رهبری ثمربخش وکارساز است. ازاین رو، رهبرانی چون امام حسین (علیه السلام) موفق بودند و نیز افرادی همچون سید حسن مدرس، شیخ فضل الله نوری، میرزای شیرازی و امام خمینی (قدّس الله اسرارهم) بیش از دیگران به موفقیت دست یافتند. آن کسی که با حرکت در پیشاپیش کاروان، خطرها را به جان می خرد و به پیشواز زندان، شکنجه، مهاجرت و شهادت می‌رود، آن گاه امّت را به دنباله روی از خویش فرا می خواند، سخنش نفوذ و اثر ژرفی بر پیروان خواهد داشت؛ ولی رهبران سیاقی که خود حرکت نمی‌کنند و خویشتن را به خطر نمی‌اندازند، بلکه از عقب قافله، دیگران را به حرکت و قیام سوق می‌دهند، رهنمود آنان نفوذی نخواهد داشت. متخلق عارف . هر یک از عرفا مظهراسمی ازاسماءالله هستند. کاری که دیگران کرده ‌اند، این است که کتاب های مبسوطی در این زمینه نوشته‌ اند، امام فرصت این کار را پیدا نکردند، اما نوشته‌ های دیگران را از علم به عین و از گوش به آغوش آوردند؛ چیزی که نهایت سعی و تلاش دیگران بود. ▫ خصوصیت ممتاز امام این بود که اولاً ایشان در سیره و سنت ‌شان بین «اخلاق» و «عرفان» کاملاً فرق گذاشتند. فرق اخلاق و عرفان این نیست که یکی پویاست و دیگری غیر پویا. اخلاق در مرحله خیلی نازل است و عرفان در اوج قرار دارد و بین اخلاق و عرفان، «فلسفه» فاصله است. اخلاق» این است که انسان سعی کند آدم خوبی بشود، زاهد بشود، اهل بهشت بشود، عادل بشود، و از طریق فهم همه فضائل نفسانی که در کتاب های اخلاق آمده است و عمل به آنها، سرانجام یک انسان وارسته به تمام معنا بشود. اما در «عرفان» چنین کسی تازه در پله اول است، او نمی‌خواهد آدم خوبی بشود، آدم خوب شده است. او می‌ خواهد بهشت را ببیند. آن کجا و این کجا! آن یک چیز است و این یک چیز دیگر. ✍موسی سلیمانی