eitaa logo
راه رستگاری
364 دنبال‌کننده
525 عکس
417 ویدیو
8 فایل
با عرض سلام در این کانال به یاری خداوند به مسائل اعتقادی و برنامه زندگی می پردازیم و در بیان آن‌ها از ظرفیت داستان،شعر ، طنز و تصویر هم کمک خواهیم گرفت مدیر کانال: @rahmatnia_j
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹معانی مختلف برای یک کلمه در زبان لری😅 سِکو 👈 نگاه کن سِکو 👈 گوش کن سِکووو 👈 تهدید کردن سِکو 👈 تعجب کردن سِکو 👈 توجه کن سِکو سِکو 👈 دروغ نگو سِکو سِکو سِکو 👈 اعلام حادثه ای عظیم و خطرناک و هشدار و اعلامِ دور شدن از مهلکه😅 ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴سه درس مهم زندگی: ۱.اگر می خواهید دروغی نشنوید، اصراری برای شنیدن حقیقت نداشته باشید. ۲.به خاطر داشته باشید هرگاه به قله رسیدید همزمان در کنار دره ای عمیق ایستاده اید. ۳‌.هرگز با یک آدم نادان مجادله نکنید ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
قسمت سی ام 🌴خداشناسی فطری 🔹به سوی بی نهایت ✍️ آنچه مسلم است این است که شعاع امیال فطری به سوی بی نهایت امتداد دارد و هیچکدام از آنها حد و مرزی نمی شناسد و اقتضای محدودیت و توقف در مرتبه معینی را ندارند بلکه همگی آنها انسان را به سوی بی نهایت سوق می دهند و این از خصائص انسان است که دارای خواسته های نامحدود است و به کامیابی های موقت و محدود قانع نمی شود. بینهایت بودن خواسته های فطری انسان حتی از نظر فیلسوفان غیر الهی نیز قابل انکار نیست بلکه از مهم ترین اختلافات اساسی انسان و حیوان بشمار می رود. 🌷برتراندراسل می گوید«یکی از مهم ترین تفاوت های اساسی بین انسان و حیوانات این است که تمایلات بشری برخلاف تمنیّات حیوانی نامحدود است و اقناع کامل آنها میسّر نیست»* 💐این امیال با اینکه به امور مختلفی تعلّق می گیرند،سرانجام همه آنها به هم می پیوندند و ارضاء کامل و نهایی آنها در یک چیز خلاصه می شود و آن ارتباط با سرچشمه بی نهایت علم و قدرت و جمال و کمال است. 🌱تردیدی نیست که انسان موجودی است کمال جو و هر انسانی جاذبه این میل فطری را در درون خود شهود می کند و در تحت تاثیر آن به حرکت درمی آید اگر چه ممکن است در تشخیص مصداق کمال به خطا رود و کمال واهی و مجازی را بجای کمال حقیقی بپذیرد ولی در هر حال نمی توان وجود چنین نیروی فطری و درونی را در انسان انکارکرد.تلاش های پیگیر انسان در جستجوی حقیقت و زیبایی و عدالت خواهی و غیره همگی از آثار و مظاهر این میل اصیل و درونی است. 🌳تجربه ثابت کرده است که انسان هرگز به کمال و جمال محدود راضی و قانع نمی شود. به عبارت دیگر،آنچه مقتضای فطرت انسانی است،کمال نامحدود است نه کمال محدود و هرگاه انسان به یک کمال محدود روی می آورد نه از آن جهت است که آن مطلوب محدود است بلکه از آن جهت که آن مطلوب پرتوی از کمال را واجد است ،انسان را به سوی خود جذب می کند. در واقع انسان یا به دلیل عدم قدرت بر مشاهده کمال بالاتر و یا بدلیل اشتباه در مصداق،سراغ جمال و کمال محدود می رود و به همین دلیل،بعد از رسیدن به آن،سرخوردگی پیداکرده و سراغ محبوب های دیگر می رود زیرا درمی یابد که روح او با این محبوب محدود و محقّر ارضا نمی شود و این جمال و کمال محدود همان نیست که او به دنبال آن است. از این رو حتی کسانی که در جهت انحطاط حرکت می کنند،هرگز به یک حد معین راضی نمی شوند بلکه در هر حال در جستجوی ماورای مرزهای موجود هستند. راضی نشدن به وضع موجود و مدام دنبال مطلوب های دیگر رفتن و در یک مرحله متوقف نماندن از ویژگی های اساسی انسان است. 🌲عده ای این پدیده رایج در میان انسان ها را حمل بر «تنوع طلبی»انسان نموده و آن را لازمه ذات و سرشت انسان دانسته اند.حال آنکه اگر چیزی مقتضای فطرت و طبیعت انسان باشد،ناچار باید از رسیدن به آن آرام بگیرد و راضی شود در صورتی که به تجربه ثابت شده است که انسان طالب چیزی است که ندارد و روگردان از چیزی است که دارد. یعنی انسان همواره معشوقی را رها می کند و به دنبال محبوب و معشوق دیگری روان می شود و همین رفتن و برگشتن ها در زندگی او استمرار دارد.اگر این امر ،یعنی تنوع طلبی،لازمه ذات انسان باشد باید بگوییم که مقتضای فطرت انسان سرگردانی است!یعنی فطرت انسان اقتضامی کند که انسان در واقع بی مطلوب باشد و مدام در کار عوض کردن مطلوب باشد و آخرالامر جز سرگردانی سرنوشتی نداشته باشد! 🍃آنچه مسلم است این است که اگر چیزی مطلوب واقعی انسان باشد ،از رسیدن به آن آرام می گیرد.انسان در عمق ذات خود سرگردان نیست . این سرگردانی ها از آنجا ناشی می شود که او در تشخیص مطلوب حقیقی خود راه بخطا می رود.به دنبال هر مطلوبی که می رود به تصوّر اینکه این همان است که او در عمق ذات خود بصورت مبهم به دنبال آن است،تلاش و تقلّا در جهت رسیدن به آن می کند اما وقتی به آن می رسد و از نزدیک آن را لمس می کند،فطرت او آن را ردمی کند،در نتیجه سراغ مطلوب دیگری می رود ولی اگر به مطلوب حقیقی خود که همانا کمال مطلق و جمال مطلق است برسد،ارضاء می شود و آرام می گیرد. ☀️از این رو قرآن آرامش حقیقی انسان را منحصراً در اتصال به حق و یاد خدا می داند:أَلا بِذِکرِ اللهِ تَطمَئِنُّ القلُوبُ.** آگاه باشید که دل ها فقط با یادخدا آرام و قرارمی گیرند. 🎋یعنی رسیدن به هیچ مطلوبی به انسان آرامش حقیقی نمی دهد و هرگونه آرامشی که از رسیدن به آن حاصل شود جنبه موقت دارد و وقتی مدتی آن را از نزدیک شناخت و فطرتش او را درست درک کرد و به اصطلاح از نزذیک آن را بو کرد،یک نوع عدم سنخیّت درک می کند و از آن بیزار می شود و دیگر نمی تواند به آن راضی شود. در نتیجه آن را رها می کند و به دنبال چیز دیگر می رود و . . . ادامه در قسمت دوم همین مطلب👈 ......................................... *قدرت،برتراند راسل،ص۱۹. **سوره رعد /۲۸
قسمت دوم از مطلب قبلی 🪴درست مانند انسان تشنه ای که در بیابان به دنبال آب می گردد و وقتی سرابی را مشاهده می کند به تصور اینکه آب است به دنبالش می رود اما وقتی به آن می رسد و سراب بودنش را درمی یابد ،از آن منضرف می شود. 🌻تنها حقیقتی که اگر انسان به آن برسد محال است از آن بیزار شده یا از آن سیر شود،کمال و جمال نامحدود است که اختصاص به ذات لایزال حق دارد.تنها در این صورت است که فطرت انسان آرام می گیرد و به لذت غیرقابل وصف نایل می شود. اینجاست که گمگشته خود را بازیافته و به مطلوب حقیقی خود نائل آمده و بر کوی معشوق ازلی خود رحل اقامت افکنده است.از این رو دیگر خستگی و تنوع و تحول و دلزدگی و سیری برای او معنی ندارد زیرا که حاضر نیست از سر کوی او به جای دیگر رود چرا که در آن مقام،اصولاً جای دیگر برای او تصور ندارد.به همین دلیل،وقتی انسان در نهایت سیر کمالی خویش در جهان ابدی و در منزلگاه جاودانی گام در بهشت رضوان الهی می گذارد و بر سر سفره کرامت و عنایت او می نشیند و در جوار قرب او منزل می گزیند،به سعادت حقیقی و وصف ناپذیر نائل می شود و خواهان هیچگونه تغییر و تحول و دگرگونی در وضع موجود نمی شود. خالدین فیها لایَبغُونَ عَنها حِوَلاً.* 🌺به هر حال ،راضی نشدن انسان به مطلوب های محدود و اهداف مادی و تلاش های التهاب آلود او در عرصه زندگی دنیوی نشانگر این حقیقت است که آدمی ناخودآگاه در جستجوی مطلوب ازلی و جاودانه ای است که هیچگونه نشانی از محدودیت در او نباشد،و تا او را نیابد راضی نمی شودو آرام نمی گیرد. 🌼ارضاء کامل انسان جز با ارتباط با سرچشمه علم و قدرت و پیوستن به معدن جمال و کمال بی نهایت،امکان پذیر نیست.تنها در مقام قرب الهی و تعلق به نور عظمت ربانی است که انسان به وصال محبوب حقیقی که دارای جمال و کمال نامتناهی است،نائل می شود و خود را در آغوش لطف و عنایت بی پایان او مشاهده می نماید و همه نیازهایش به دست او مرتفع می گردد.راستی چه لذت بخش است رفع نیازی که به دست معشوق و توام با لطف و محبت بیکران او انجام گیرد. ادامه دارد. . . . منبع: کتاب جهان بینی اسلامی(توحید) ،با اندکی تصرف ........................................................ *در آن جاودانه اند و از آن در خواست انتقال به جای دیگر نمی کنند. کهف/۱۰۸ ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
🥇طلای جهانی تیراندازی بر گردن شاهی در ادامه مسابقات تیراندازی جهانی کره‌جنوبی که با حضور ۲۱۵ ورزشکار از ۳۹ کشور انجام می شود، صبح امروز نسرین شاهی در ماده P2 تپانچه بادی، با ایستادن روی سکو اول، به مقام قهرمانی و مدال طلا رسید. 📆۱۴۰۲/۳/۷ ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
📸 نمایی متفاوت و دیدنی از شهر زیبای " لاهیجان" شهرهای شمالی کشور به دلیل جاذبه‌های گردشگری و طبیعی اغلب در میان گردشگران و مسافران محبوبیت خاصی دارند و اما لاهیجان علاوه بر زیبایی، خصوصیات و ویژگی‌های دیگری هم دارد که باعث شیفتگی و دلباختگی بیشتر گردشگران به این شهر شده است. در این شهر ۲۶ بنای تاریخی وجود دارد از جمله: • بقعه شیخ زاهد گیلانی • بقعه چهار پادشاهان • پل خشتی لاهیجان • و ... دیدنی‌های دیگر لاهیجان: • جنگل‌های زیبا • شیطان کوه • بام سبز لاهیجان • منطقه شیخانبر • بازار سنتی • و ... ایران، واقعا زیباست 😍 📅 ۱۴۰۲ ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
۲۵. حد آدمیت 🌴عملیات تمام شده بود . بچه ها در حالت پدافندی بودند . اغلب داخل چادرهای بزرگ استراحت می کردند . 🧑‍🚀 یکی از رزمندگان که سر شوخ طبعی داشت ، در حالی که بچه ها دراز کش بودند، پا روی آنها گذاشت و از ته چادر آمد بیرون . صدای همه در آمد . خواستند اورا پتو شیری کنند که من از این کار ممانعت کردم واز آن رزمنده پرسیدم :چرا این کار را کردی ؟! 👨‍🚀رزمنده ی شوخ طبع به من گفت :《رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند .》 همه ریختند به خنده 😅 منبع: حمید رضا پور قربان لبخند سنگر،ص۴۳ ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
😅 قابل توجه دانش آموزان و دانشجویان عزیز👆
☀️اِنَّ الَّذینَ یُحِبُّونَ اَن تَشیعَ الفاحشه فِی الّذینَ آمَنوا لَهُم عَذاب اَلیم فی الدّنیا وَ الآخره وَ اللهُ یَعلَمُ وَ اَنتُم لاتَعلَمُونَ. سوره نور/۱۹ 🌻ترجمه بی گمان کسانی که دوست دارند در باره مومنان،کار زشت شایع شود عذابی دردناک در این جهان و در جهان واپسین خواهند داشت و خداوند می داند و شما نمی دانید. 📚تفسیر کوتاه علاقه به اشاعه فحشا،گاهی با زبان و قلم است و گاهی با ایجاد مراکز فحشا و تشویق دیگران به گناه و قراردادن امکانات گناه در اختیار آنان. در حدیث آمده است: کسی که کار زشتی را شایع کند مانند کسی است که آن را مرتکب شده است. ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
۱۳.مردی که کمک خواست 🥷 مردی از بادیه به مدینه آمد و به حضور رسول اکرم رسید. از آن حضرت پندی و نصیحتی تقاضا کرد. 🌹 رسول اکرم به او فرمود: «خشم مگیر» و بیش از این چیزی نفرمود. 🌺 آن مرد به قبیله خویش برگشت. اتفاقا وقتی که به میان قبیله خود رسید، اطلاع یافت که در نبودن او حادثه مهمی پیش آمده، از این قرار که جوانان قوم او دستبردی به مال قبیله‏ای دیگر زده‌اند و آنها نیز معامله به مثل کرده‌اند و تدریجا کار به جاهای باریک رسیده و دو قبیله در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده‌اند و آماده جنگ و کارزارند. شنیدن این خبر هیجان‏آور خشم او را برانگیخت. 🏹 فوراً سلاح خویش را خواست و پوشید و به صف قوم خود ملحق و آماده همکاری شد. در این بین گذشته به فکرش افتاد، به یادش آمد که به مدینه رفته و چه چیزها دیده و شنیده، به یادش آمد که از رسول خدا پندی تقاضا کرده است و آن حضرت به او فرموده جلو خشم خود را بگیر. در اندیشه فرو رفت که چرا من تهییج شدم و به چه موجبی من سلاح پوشیدم و اکنون خود را مهیای کشتن و کشته شدن کرده‌ام؟ چرا بی‏جهت من برافروخته و خشمناک شده‌ام؟! با خود فکر کرد الآن وقت آن است که آن جمله کوتاه را به کار بندم. 🥷 جلو آمد و زعمای صف مخالف را پیش خواند و گفت: «این ستیزه برای چیست؟ اگر منظور غرامت آن تجاوزی است که جوانان نادان ما کرده‌اند، من حاضرم از مال شخصی خودم ادا کنم. علت ندارد که ما برای همچو چیزی به جان یکدیگر بیفتیم و خون یکدیگر را بریزیم.». 🙋‍♂ طرف مقابل که سخنان عاقلانه و مقرون به گذشت این مرد را شنیدند، غیرت و مردانگی‏شان تحریک شد و گفتند: «ما هم از تو کمتر نیستیم. حالا که چنین است ما از اصل ادعای خود صرف نظر می‌کنیم.». هر دو صف به میان قبیله خود بازگشتند. منبع:شهید مطهری،داستان راستان ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
سلام صبح و عاقبت تون بخیر عزیزانی که مایل اند بحث را پیگیری کنند،حتما مطالب قبلی این بحث را در کانال جستجو و مطالعه کنند. تا به امروز سی و یک قسمت از این بحث ارائه شده است. ارتباط با مدیر کانال : @rahmatnia_j لینک دعوت: https://eitaa.com/raherastgari