eitaa logo
واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد)
132 دنبال‌کننده
937 عکس
1.2هزار ویدیو
37 فایل
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil ارتباط با مدیر : @m_parvareshi2 09156170062 09152453853
مشاهده در ایتا
دانلود
💰 مشکلات اقتصادی که بعضاً خانواده‌ها با آن درگیرند نتیجه هوش اقتصادیِ پایین است. ❣ هوش اقتصادی در کودکی از بازی‌ها و اسباب‌بازی‌ها شروع می‌شود. 👈 وقتی کشاورزی می‌کنید، 👈 گل می‌کارید، 👈 بذر می‌کارید بچه‌ها غیر مستقیم تمرین می‌کنند و یاد می‌گیرند که تولید اسباب بازی به جای خرید اسباب‌بازی‌. 🎈 اسباب‌بازی ابزار بازی هست نه خود بازی... 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
💢 سپردن "مسئولیت" انتخابی 👈 از بین چند مسولیت به کودک،☺️ 👈 به رشد شخصیت کودک کمک می‌کند. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
❣برای نهادینه کردن و ملکه شدن رفتار خوب در کودک 👇 👈 به رفتارهای خوب او توجه کنید و از کارهای خوب کودک تشکر کنید تا خوبی‌هایش تقویت شود. 👈 و به رفتارهای بد کودک بی‌توجه باشید تا از سرش بیافتد. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
تقصیر خدا.mp3
3.11M
صوت شماره 3 تقصیر خدا 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🔰چطوری موبایل بچه‌ام را چک کنم که ناراحت نشود؟! 🔰تقوا یعنی یاد بگیریم از قدرت و حق ‌انتخابمان سوءاستفاده نکنیم (ج۴) - ۱ 🔻این قدرت تصمیم‌گیری، قدرت اراده و «قدرت انتخاب» است که انسان‌ها را برجسته می‌کند و استعدادهای آنها را شکوفا می‌کند. خانم‌ها باید این حرف‌ها را یاد بگیرند تا بدانند چطور بچه‌ها را تربیت کنند. 🔻یکی از مادرها پرسید: من چطوری موبایل بچه‌ام را چک کنم که ناراحت نشود؟ گفتم: نباید موبایل بچه‌ات را چک کنی! بچۀ شما باید بلد باشد (باید به او یاد داده باشی) که از حق انتخابش درست استفاده کند. 🔻تقوا یعنی اینکه یاد بگیریم از قدرت و حق انتخابمان سوءاستفاده نکنیم. تقوا یعنی رعایتِ یک ناظر پنهان؛ ناظری که فوری پاداش و جزا نمی‌دهد و یقۀ آدم را نمی‌گیرد بلکه به او قدرت و حق انتخاب داده است. 🔻وقتی این قدرت را به کسی دادیم و او احساس کرامت، شرافت و انسانیّت پیدا کرد، سوءاستفاده نکردن از قدرت را تمرین می‌کند. اما وقتی همیشه مجبورش کردیم، یک‌جایی که فرصتی پیدا کند، از زیر کار در می‌رود، خلاف می‌کند و کِیف می‌کند که همه را سرِ کار گذاشته است! 🔻اینکه یک کسی قدرت داشته باشد و خراب نشود، ارزش دارد. اوج زیبایی‌ها آنجاست که انسان قدرت دارد ولی می‌بخشد، یا قدرت دارد که خیانت کند، ولی خیانت نمی‌کند. 👤علیرضا پناهیان 🚩مسجد سیدالشهداء - ۹۷.۱۰.۳۰ 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_5992431774032987020.mp3
1.75M
🌹🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌹 روزمون رو شروع میکنیم با😍 🔸ترتیل صفحه 18 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام حجاز 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 2 سوره مبارکه البقرة صفحه 18 وَقَالَتِ الْيَهُودُ لَيْسَتِ النَّصَارَىٰ عَلَىٰ شَيْءٍ وَقَالَتِ النَّصَارَىٰ لَيْسَتِ الْيَهُودُ عَلَىٰ شَيْءٍ وَهُمْ يَتْلُونَ الْكِتَابَ ۗ كَذَٰلِكَ قَالَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ مِثْلَ قَوْلِهِمْ ۚ فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ (113) و يهوديان گفتند: نصارى بر چيزى ]درست [استوار نيستند، و نصارى گفتند: يهوديان بر چيزى ]درست [استوار نيستند با اينکه آنان کتاب ]خدا [را مى خوانند. کسانى که شناخت ندارند ]نيز [همين گونه مانند سخن آنان را گفتند; پس خدا ميان آنها در مورد آنچه بر سرش اختلاف مى کنند حکم مى کند. (113) وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَىٰ فِي خَرَابِهَا ۚ أُولَٰئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ ۚ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (114) و کيست ستمکارتر از کسانى که از ذکر نام خدا در مساجد او جلوگيرى مى کنند؟ اينان برايشان روا نيست که در آنها درآيند جز در حال ترس; براى آنان در دنيا ذلّتى در آخرت عذابى بزرگ خواهد بود. (114) وَلِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ ۚ فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (115) و براى خداست مشرق و مغرب، پس به هر طرف روى کنيد آن جا وجه خداست، همانا خدا گشايشمند و داناست. (115) وَقَالُوا اتَّخَذَ اللَّهُ وَلَدًا ۗ سُبْحَانَهُ ۖ بَلْ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ كُلٌّ لَهُ قَانِتُونَ (116) و گفتند: خدا فرزند بر گرفته است. منزّه است او. بلکه آنچه در آسمان ها و زمين است ملک او است، و همه فرمانبردار او هستند. (116) بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ وَإِذَا قَضَىٰ أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ (117) به وجود آورنده آسمان ها و زمين است، و هرگاه ]ايجاد [چيزى را اراده کند فقط به آن مى گويد: باش پس بى درنگ به وجود مى آيد. (117) وَقَالَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ لَوْلَا يُكَلِّمُنَا اللَّهُ أَوْ تَأْتِينَا آيَةٌ ۗ كَذَٰلِكَ قَالَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِثْلَ قَوْلِهِمْ ۘ تَشَابَهَتْ قُلُوبُهُمْ ۗ قَدْ بَيَّنَّا الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ (118) و آنان که نمى دانند گفتند: چرا خدا با ما سخن نمى گويد يا آيتى (معجزه اى) براى ما نمى آيد؟ کسانى که پيش از آنان بودند ]نيز [سخنى مانند سخن اينان گفتند، قلب هايشان شبيه يکديگر است. براستى ما اين آيات را براى مردمى که اهل يقين اند بيان کرده ايم. (118) إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا ۖ وَلَا تُسْأَلُ عَنْ أَصْحَابِ الْجَحِيمِ (119) همانا ما تو را به حق فرستاديم در حالى که بشارت دهنده و اخطار کننده اى، و از تو درباره اهل جهنّم سؤال نخواهد شد. (119) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺نکته تفسیری صفحه ۱۸:🌺 خدا کجاست؟: نهال اسلام، هر روز بیشتر رشد می­ کرد و مسلمانان از میوه­ های نورس آن بهره می­ بردند. حوادث گوناگون، یکی پس از دیگری رخ می­ نمود و خدا به سبب آن­ها، مطالب مهمّی را برای مردم بیان می­ کرد. پس از ماجرای تغییر قبله از بیت­ المقدّس به کعبه، یهودیان از مسلمانان ایراد گرفتند که مگر می­ شود قبله را تغییر داد و روزی به یک سمت و روز دیگر به جهت دیگر نماز خواند. همچنین در تاریخ آمده است که پیامبر صلوات الله علیه گروهی از مسلمانان را به یکی از میدان­ های جنگ فرستاد. شب​ هنگام که تاریکی همه جا را فرا گرفت، آن​ها نتوانستند قبله را بشناسند و هر گروهی به سویی نماز خواندند. پس از آن​­که آفتاب طلوع کرد، فهمیدند که هیچ​یک به سوی قبله نماز نخوانده­ اند. هنگامی­ که از سفر بازگشتند، ماجرا را برای پیامبر بازگفتند.[1] این حوادث باعث شد که خدا این مطلب مهم را برای مردم بیان کند که خدا جای مشخّصی ندارد و همه جای جهان برای اوست. هر جا که چیزی وجود دارد، خدا در آنجا هم هست، و اصلاً خدا جسم نیست که بتوان به سمت او اشاره کرد. خدا با همه چیز هست؛ ولی خودش چیز دیگری است. مادّه بودن، خاصیّت ما آفریدگان محدود است، و خدای نامحدود، مادّی نیست، و اگر به ما دستور داده که به سَمتی مشخّص نماز بخوانیم، نه به این علّت است که او در آن سمت است؛ بلکه بدین سبب است که ما یکپارچه و هماهنگ باشیم و دچار هرج و مرج نشویم. همچنین آن جهت مخصوص، یکی از قدیم­ ترین پایگاه​های توحید و یگانه­ پرستی­ است و توجه به آن، خاطرات مهمّی از بندگی خدا و دشمنی با شیطان را به یاد می­ آورد. آری، اگر زمانی خدا صلاح می­ دانست که بندگانش به سوی بیت­ المقدّس نماز بخوانند و زمانی دیگر مکّه را قبله­ ی ما قرار داد، همه به سبب مصلحت ما بندگان بوده است و نه چیز دیگر. آری، خدا با این آیه به همه­ ی ما پیام داده که به هر سمتی و با هر حالتی می­ توانیم با او راز و نیاز کنیم و خواسته­ هایمان را با او در میان بگذاریم. ایستاده و نشسته و خوابیده، به این سو و آن سو، فرقی نمی­ کند؛ مهم این است که پنجره­ ی دل را به یاد او بگشاییم و خانه­ ی قلبمان را از عطر نامش خوشبو کنیم. به همین سبب، امامان ما از این آیه استفاده کرده­ و به ما یاد داده­ اند که حتّی در زمانی که بر مرکبی سوار هستیم، می­ توانیم با حالت اشاره، نماز مستحب بخوانیم؛ زیرا ما انسان هستیم و ناچاریم به جهت­ های متفاوت حرکت کنیم. البتّه به یاد داشته باشیم که رو به قبله بودن در نمازهای واجب و برخی از احکام دیگر مانند دفن مرده­ ها و ... لازم است و در غیر آن­ها واجب نیست. [1] . اقتباس از تفاسیر تبیان، مجمع­ البیان و نمونه ذیل آیه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نوجوونم میخواد راننده خاور بشه 🔻در گفتگوی با نوجوان ما با چنین پاسخ‌هایی مواجه هستیم که شغل آینده خود را فوتبالیستی، نظامی بودن یا راننده و ... معرفی می‌کند. ما قرار نیست نوجوان خود را تایید یا رد کنیم. بلکه باید آنقدر با او سوال و جواب کنیم تا اطلاعاتش نسبت به خواسته‌اش افزایش پیدا کند. مثلاً یک چنین گفتگویی را با نوجوانی که علاقه مند به راننده خاور شدن است می‌توان اجرا کرد. چرا دوست داری راننده خاور شوی؟ فکر می‌کنی یک راننده از صبح تا شب را چگونه می‌گذراند؟ مشکلات یک جاده چیست؟ در شرایط زمستانی رانندگی چطور است؟ اگر جاده برفی بود و ماشین به اندازه کافی سوخت نداشت، چه کار باید کرد؟ یک خاور چه مقدار سوخت برای روشن شدن نیاز دارد؟ آیا تا به حال این سوالات را از یک راننده یا مکانیک پرسیده‌ای؟ چه چیزی از رانندگی برایت جذاب است؟ لازم است توجه کنیم که ما با این سوال و جواب‌ها صرفاً می‌خواهیم اطلاعات نوجوان را نسبت به شغلی که برای خود انتخاب کرده است، بیشتر کنیم تا انتخاب او همراه با آگاهی باشد نه بر اساس احساسات و هیجانات زودگذر. دکتر عبدالرضا بهین. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فرمول کلیدی برای بازی بچه ها! 🔻اگر بچه های بیش فعال را دیده باشیم خواهیم دید که چقدر به بچه‌های طبیعی و بازیگوشی‌های بچه گانه برچسب بیش فعالی می‌زنیم! مثلاً کودکی که به دلیل کوچک بودن فضای خانه روی مبل‌ها می‌پرد، بیش فعال نیست. بچه باید بالا و پایین بپرد. وقتی همه خانه پر از اثاث است، طبیعی است که بچه روی وسایل جنب و جوش داشته باشد. بهترین کار برای بچه‌ها این است که اسباب بازیِ محدود و فضای بازیِ نامحدود داشته باشند. اما الان معمولاً بر عکس است! اتاق بچه‌ها پر از اسباب بازی است و به بچه می‌گوییم، و سایلت را از اتاقت بیرون نیاور! فکر می‌کنیم این کار باکلاس و منظم بودن است که بچه ما فقط در اتاقش بازی می‌کند! در گذشته بچه‌ها یکی دو عروسک داشتند و کل وسایل بازی شان در یک سبد جا می‌شد. اما فضای بازیشان نامحدود بود. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بچه ام بیش فعاله، چیکار کنم؟ 🔻بیش فعال به کسی گفته نمی‌شود که از نظر جسمی حرکت می‌کند. بلکه به کسی گفته می‌شود که یکسری هورمونها در بدن او فعال است، حتی ممکن است که فردی ساکت، بیش فعال باشد. پیش فعال کار خاص انجام می‌دهد. مثلاً می‌خواهد خود را از پشت بام پرت کند پایین! اگر فرزند شما روزی ۲۰۰ بار روی مبل‌ها راه می‌رود یا از بالای یخچال پایین می‌پرد یا ۲۰0۰ بار می‌رود بیرون فوتبال بازی می‌کنند و بر می‌گردد، بیش فعال نیست و سالم است. بچه‌های ما بیش فعال نیستند بلکه دچار انرژی مازاد آپارتمانی هستند. انرژی مازاد آپارتمانی موجب پرخاشگری، گیجی و بلوغ زودرس می‌شود. زمان ما این خبرها نبود. چون صبح‌ها 20 دقیقه با کیف سنگین تا مدرسه پیاده روی می‌کردیم و در حیاط مدرسه کلی بازی و جنب و جوش داشتیم. اما بچه‌های دهه ۸۰ و ۹۰ خیلی فرق دارند. مادرها در حالت خواب لباس تن بچه‌ها می‌کنند، آنها را داخل ماشین یا سرویس می‌گذارند و حتی کیف بچه‌ها را تا کلاس حمل می‌کنند. به بچه‌ها سفارش می‌کنند که در مدرسه و زنگ ورزش جنب و جوش نداشته باشند تا مریض نشوند و کرونا نگیرند!! وقتی بچه می‌خواهد در خانه راه برود و جنب و جوش کند، به بهانه اینکه مبل‌ها را شامپو فرش کشیده‌ایم یا تازه خانه را جارو کرده‌ایم اجازه تحرک به بچه‌ نمی‌دهیم. هیچ اشکالی ندارد بچه روی مبل راه برود. اجازه دهیم بچه‌هایمان زندگی کنند. دکتر سعید عزیزی. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_5994683573846672858.mp3
2.05M
🌹🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌹 روزمون رو شروع میکنیم با😍 🔸ترتیل صفحه 19 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام رست 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 2 سوره مبارکه البقرة صفحه 19 وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ (120) و هرگز يهوديان و مسيحيان از تو راضى نمى شوند تا اينکه از آئينشان پيروى کنى، بگو: همانا هدايت خداست که هدايت ]واقعى[ است; و بى گمان اگر بعد از آن علمى که براى تو حاصل شده است از هوس هايشان پيروى کنى در برابر خدا هيچ يار و ياورى نخواهى داشت. (120) الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ أُولَٰئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ ۗ وَمَنْ يَكْفُرْ بِهِ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ (121) کسانى که کتابشان داده ايم و آن را چنانکه بايسته است تلاوت مى کنند اينانند که به آن ايمان دارند، و کسانى که به آن کفر بورزند آنان همان زياکارانند. (121) يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ (122) اى بنى اسرائيل! به ياد آوريد نعمت هاى مرا که بر شما انعام کردم و اينکه شما را بر جهانيان برترى دادم. (122) وَاتَّقُوا يَوْمًا لَا تَجْزِي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئًا وَلَا يُقْبَلُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلَا تَنْفَعُهَا شَفَاعَةٌ وَلَا هُمْ يُنْصَرُونَ (123) و از روزى پروا کنيد که هيچ کس چيزى را از طرف کسى ادا نمى کند و از او بدلى پذيرفته نمى شود و شفاعتى به او سود نمى رساند و آنان يارى نمى شوند. (123) ۞ وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۖ قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ (124) و ]ياد کن [وقتى را که ابراهيم را پروردگارش با کلماتى آزمايش کرد و او آنها را به طور کامل انجام داد ]خدا [گفت: همانا من تو را پيشوائى براى مردم قرار مى دهم. گفت: و از نسل من نيز ]قرار ده[. گفت: عهد من به ستمکاران نمى رسد. (124) وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى ۖ وَعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ (125) و ]ياد کن [وقتى را که اين خانه (کعبه) را براى مردم محلّ بازگشت و جاى امنى قرار داديم و ]گفتيم: [از مقام ابراهيم نماز گاهى برگيريد و به ابراهيم و اسماعيل سفارش کرديم که خانه مرا براى طواف کنندگان و معتکفان و رکوع کنندگان سجده گزار پاکيزه بداريد. (125) وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا بَلَدًا آمِنًا وَارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُمْ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۖ قَالَ وَمَنْ كَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِيلًا ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلَىٰ عَذَابِ النَّارِ ۖ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ (126) و ]ياد کن [وقتى را که ابراهيم گفت: پروردگارا! اينجا را شهرى امن قرار ده و هر کس از اهل آن را که به خدا و روز واپسين ايمان بياورد از همه ثمرات عطا کن. ]خدا [گفت: و هر کس کفر بورزد اندکى بهره مندش مى کنم، سپس او را به عذاب آتش مى کشانم، و چه بد سرانجامى است. (126) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺نکته تفسیری صفحه ۱۹:🌺 راهنمایانی در تاریكی: یكی از بزرگ­ترین پیامبران خدا، «حضرت ابراهیم علیه السلام » است. او حاضر شد برای به دست آوردن خشنودی خدا، از تمام چیزهای دوست​ داشتنی خود بگذرد؛ حتّی عزیزترین چیزی كه داشت؛ یعنی جان خود. او در راه مبارزه با بت­ پرستی، با عمویش ـ كه یكی از نزدیك­ترین افراد به او بود ـ قطع رابطه كرد [1]و برای بیدار کردن مشركان، بت​ هایشان را ـ كه محبوب­ ترین چیز آن​ها بودند ـ شكست و بدین ترتیب به آتش خشم مشـركان گرفتار شد؛ ولی به لطف خدا، كوه آتش برای او به باغ و گلستان تبدیل گشت. [2]او در اطاعت از فرمان خدا، همسـر و پـسر عزیزش را در بیابانی بی­ آب​ وعلف ـ كه بعدها به بركت همان زن و فرزند، به شهر مكّه تبدیل شد ـ رها كرد و آن دو را به خدا سپرد،[3] و پس از سال­ها كه برای دیدن همسر و فرزندش به مكّه بازگشت، به او دستور داده شد که پسرش را برای خدا قربان كند، و آن دو بدون هیچ تردیدی در برابر فرمان خدا تسلیم شدند.[4] ابراهیم چنان محبوب خدا شد كه خدا او را «دوست ویژه​ ی خود» انتخاب كرد [5]و مدال افتخار «خلیل­ الله» را به او بخشید. پس از پشت سر گذاشتن همه​ ی این مراحل و سربلند بیرون آمدن از همه​ ی امتحان­ های خدا، حضرت ابراهیم به مقامی بسیار والاتر دست یافت؛ مقامی كه فقط افراد بسیار ویژه­ به آن دست می­ یابند؛ مقام «امامت». ابراهیم، از سوی خدا، امام و پیشوای مردم شد و مردم مأمور شدند بدون هیچ تردیدی از او پیروی كنند و قدم در راه او بگذارند. او همچون خورشیدی، برای مردم و حتّی پیامبران پس از خود در آسمان امامت می­ درخشد و راه سعادت را به مردم نشان می­ دهد. پیامبر بزرگ اسلام نیز مانند جدّ بزرگوارش، حضرت ابراهیم علیه السلام ، پیشوایی مهربان برای همه­ ی مردم بود. او تمام سعی و تلاش خود را به كار گرفت تا مردم را از چاه نادانی و گمراهی بیرون كشیده، در آسمان خوبی‌ها به پرواز درآورد؛ ولی سرانجام عمر پر از خیر و بركت او نیز به پایان رسید و مردم، نعمت وجود او را از دست دادند. خدا امّا بندگانش را پس از پیامبر بدون راهنما رها نکرد و مشعل هدایت بندگانش را به دست بهترین مخلوقاتش سپرد و آنان را امام و پیشوای مردم قرار داد. آری، امیر مؤمنان علی علیه السلام ، پیشوای مردم شد، و پس از آن حضرت، فرزندان معصومش یكی پس از دیگری از سوی خدا امامت را به عهده گرفتند تا نوبت به آخرین جانشین پیامبر صلوات الله علیه رسید؛ همان كسی ‌كه مردم را از ظلم و نادانی نجات می‌دهد و صلح و عدالت را به‌ آنان هدیه می­ کند، و اگرچه هم­ اکنون از دیده‌ها پنهان است، مانند خورشیدی که پشت ابر پنهان شده، به جهانیان فایده می­رساند. آری، امامت، یكی از بزرگ­ترین نعمت­های خدا به انسان­هاست؛ چون آنان با پیروی از امام، بدون هیچ سرگردانی، به سرمنزل خوشبختی می­ رسند. امام رضا علیه السلام در باره​ ی ویژگی­ های امام می­ فرماید: «امام، كسـی­ست كه با مردم انس می­ گیرد و با آنان مدارا می­ كند؛ همچون پدری غمخوار و برادری مهربان و مادری که برای فرزند كوچكش دلسوزی می­ کند.»[6] اکنون این نعمت بزرگ خدا به كامل­ ترین صورت به ما مسلمانان داده شده است. خدای مهربان، بهترین مخلوقاتش را امامان و پیشوایان ما قرار داده تا ما همچون فرزندی كه دست در دست پدر گذاشته و كاملاً به یاری او اطمینان دارد، با آن امامان مهربان‌تر از پدر همراه ‌شویم و از تاریكی­ های نادانی و بی­ خبری عبور ‌كنیم. قرآن كریم بارها به مسلمانان فرمان داده كه از پیامبر صلوات الله علیه و امامان پس از او پیروی كنند، و در بسیاری از آیات قرآن به این مطلب اشاره شده است. [7] [1] . توبه آیه 114 [2] . انبیاء آیه 51 تا 70 [3] . ابراهیم آیه 37 [4] . شعرا آیات 102 تا 106 [5] . نساء آیه 125 [6] . کافی ج 1، ص 200(الامام الرفیق و الوالد الشفیق و الاخ الشقیق و الأمّ بالولد الصغیر) [7] . نساء 59 ـ مائده 55ـ توبه 119 و ... 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بعد از ازدواج فقط با همسرم تفریح میرم 🔻خطای معرفیتی در خانواده‌ها، توقعات نامتعارف ایجاد می‌کند و عامل بسیاری از دعواها و درگیری‌ها می‌شود. مسائلی از قبیل اینکه آیا زن و مرد، بعد از ازدواج اجازه می‌دهند همسرشان با دوستان قدیمی خود به تفریح یا سفر برود؟ آیا تلقی ما این است که بعد از ازدواج همه تفریحات باید فقط همراه همسر باشد؟ لازم است توجه کنیم که ما بعد از ازدواج به طور ناگهانی تغییر نمی‌کنیم. اگر در دوران مجردی دوستانی داشتیم، می‌توانیم بعد از ازدواج با آنها که مجرد هستند رابطه کمتر و با آنها که متأهل هستند رابطه خانوادگی برقرار کنیم. اگر کسی دوستان خوبی دارد اتفاقاً خیلی خوب است که با آنها تعامل کند. مثلاً مرد گاهی از خانه بیرون بیاید که خانم همراه مهمان‌هایش در خانه راحت باشد، یا خانم یکی دو روز به خانه پدر و مادرش برود تا همسرش همراه دوستانش به مسافرتی برود. این باعث می‌شود که خوشحالی و سرحالی زن و مرد در داخل زندگی خودشان سرریز شود. اما چون دچار خطای معرفتی هستیم چنین کارهایی را بحران می‌بینیم و به محض مشاهده این رفتارها، ملتهب می‌شویم. البته باید این نکته را نیز توجه کنیم که همه این مسائل ملاحظاتی دارد و تعامل با دوست نباید در هر روز و هر لحظه زندگی وجود داشته باشد. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اجازه بدیم بچه ها شکست رو تجربه کنن! 🔻مسئولیت دادن به پسر بچه‌ها باعث می‌شود کم کم رفتار مردانه را یاد بگیرند و شکست خوردن را تجربه کنند. یکی از مشکلات بچه‌ها این است که چون مسئولیت پذیری را تجربه نمی‌کنند، در آینده به محض اینکه کاری خراب می‌شود، می‌خواهند آن را کنار بگذارند. به همین دلیل مسئولیت پذیری باید در توان بچه، اما کمی بیشتر باشد. مثل ورزشهای رزمی که گفته می‌شود کمی درد کشیدن، موجب ساختن بدن می‌شود. بنابراین باید کارهایی که احتمال می‌دهیم بچه خراب می‌کند هم به آنها بدهیم تا حدی که کمی درد بکشد. البته نه کارهایی که اگر خراب شد هیچ کس نتواند آن را جمع کند. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_5996728961827079593.mp3
1.83M
🌹🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌹 روزمون رو شروع میکنیم با😍 🔸ترتیل صفحه 20 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 2 سوره مبارکه البقرة صفحه 20 وَإِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِيمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَإِسْمَاعِيلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا ۖ إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ (127) و ]ياد کن [وقتى را که ابراهيم پايه هاى اين خانه (کعبه) را با اسماعيل بالا مى برد ]و مى گفتند: [پروردگارا! از ما قبول کن، همانا تو خود شنوا و دانائى. (127) رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِنَا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَكَ وَأَرِنَا مَنَاسِكَنَا وَتُبْ عَلَيْنَا ۖ إِنَّكَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ (128) پروردگارا! و ما را دو بنده تسليم فرمان خويش قرار ده و از نسل ما امّتى تسليم فرمان خود ]پديدآور [و مناسک ما را به ما نشان ده و توبه ما را بپذير، همانا تو خود بسيار توبه پذير و رحيمى. (128) رَبَّنَا وَابْعَثْ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِكَ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُزَكِّيهِمْ ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (129) پروردگارا! و در ميان آنان رسولى از خودشان برانگيز که آيات تو را بر آنان بخواند به ايشان کتاب و حکمت بياموزد و آنان را تزکيه کند همانا تو خود عزّتمند و حکيمى. (129) وَمَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِيمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ ۚ وَلَقَدِ اصْطَفَيْنَاهُ فِي الدُّنْيَا ۖ وَإِنَّهُ فِي الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِينَ (130) و چه کسى جز آن که خود را به سفاهت کشانده است از آئين ابراهيم روى مى گرداند؟ و همانا ما او را در دنيا برگزيديم، و بى گمان او در آخرت از شايستگان خواهد بود. (130) إِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُ أَسْلِمْ ۖ قَالَ أَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَمِينَ (131) هنگامى ]او برگزيده شد [که پروردگارش به وى گفت: تسليم باش، گفت: تسليم خداوندگار جهانيانم. (131) وَوَصَّىٰ بِهَا إِبْرَاهِيمُ بَنِيهِ وَيَعْقُوبُ يَا بَنِيَّ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ لَكُمُ الدِّينَ فَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ (132) و ابراهيم پسرانش را به همان آئين سفارش کرد و يعقوب نيز چنين کرد ]و هر يک گفتند: [اى پسران من همانا خدا اين دين را براى شما برگزيده است پس البتّه نميريد مگر در حالى که تسليم او باشيد. (132) أَمْ كُنْتُمْ شُهَدَاءَ إِذْ حَضَرَ يَعْقُوبَ الْمَوْتُ إِذْ قَالَ لِبَنِيهِ مَا تَعْبُدُونَ مِنْ بَعْدِي قَالُوا نَعْبُدُ إِلَٰهَكَ وَإِلَٰهَ آبَائِكَ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ إِلَٰهًا وَاحِدًا وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ (133) آيا شما هنگامى که مرگ يعقوب فرا رسيد حاضر بوديد؟ آن گاه که به پسرانش گفت: بعد از من چه مى پرستيد؟ گفتند: معبود تو و معبود پدران تو ابراهيم و اسماعيل و اسحاق را مى پرستيم که معبودى يگانه است و ما تسليم او هستيم. (133) تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُمْ مَا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ (134) اينان جماعتى بودند که درگذشتند; آنچه کسب کردند مختصّ آنان است و آنچه کسب کرده ايد مختص شماست، و شما از آنچه آنان مى کردند بازخواست نخواهيد شد. (134) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺نکته تفسیری صفحه ۲۰:🌺  پروردگارا، از ما بپذیر: زندگی ما، مجموعه­ ای از کارهای گوناگون است و ما در هر لحظه، مشغول به کاری هستیم. کارهای ما به سه دسته تقسیم می­ شوند: خوردن، خوابیدن، راه رفتن، نفس کشیدن و کارهایی مانند این​ها که مباح هستند؛ یعنی نه ثواب دارند و نه گناه. گروه دوّم، کارهای بد هستند؛ اعمالی که باعث خشم خدا می­ شود و برای آن​ها مجازات معین شده است؛ دروغ، غیبت، نگاه به نامحرم و ....، از این گروه است. دسته­ ی سوّم، کارهای خوب هستند که باعث خشنودی خدا و اعطای پاداش از طرف او می­ شود. از نظر دین، کارهای مباح، حسابی ندارند و حساب کارهای بد مشخص است؛ امّا کارهای خوب باعث سعادت ما می­ شوند و ما برای رسیدن به هدف نهایی­ مان یعنی بهشت جاوید، به آن​ها نیاز داریم. از قرآن کریم و سخنان پیشوایان مهربانمان می­ فهمیم که کارهای خوب هنگامی اثر خود را در زندگی ما می­ گذارند که از سوی خدا «قبول» شوند؛ مانند مُهر قبول بر کارنامه­ ی دانش​ آموزان که نشان­ دهنده­ ی تأیید زحمات آنان است و بدون آن، نمره­ های آن​ها، هرچند عالی، بی­ اعتبار است. آری، کارهای خوب ما هر قدر هم در ظاهر مهم و باارزش باشند، هنگامی برای ما سودمند هستند که قبول شوند؛ زیرا عمل ما به تنهایی، مانند مجسمه­ ای­ست که ظاهری آراسته دارد؛ ولی اثری از روح و جان در آن دیده نمی­ شود، و این نیّت ماست که به کارهایمان روح می­ بخشد. برای مثال، نماز که برترین عبادت است، اگر برای خشنودی شخصی غیر از خدا خوانده شود، باطل و بیهوده است، و هنگامی قبول می­شود که برای رضایت خدا خوانده شود. حضرت ابراهیم علیه السلام ، و فرزند گرامی­اش حضرت اسماعیل علیه السلام ، دو پیامبر بزرگ بودند که خدا از آن­ها به نیکی یاد کرده است. آن دو در مقدس­دترین مکان زمین، خانه­ ی خدا را برای عبادت مردم بازسازی کردند؛ ولی هرگز به کار خود مغرور نشدند و با فروتنی به درگاه خدا عرضه داشتند: پروردگارا، این عمل را از ما بپذیر. در روایتی از پیامبر اسلام صلوات الله علیه آمده است: «روزی ابلیس نزد حضرت موسی علیه السلام آمد و سخنانی بین آن دو رد و بدل شد. در آن میان، حضرت موسی علیه السلام فرمود: بگو ببینم کدام گناه است که اگر انسان­ها مرتکب آن شوند، تو بر آن​ها مسلّط می­ شوی. او گفت: هنگامی که به خودشان مغرور شوند و کارهای خوبشان را زیاد بشمارند و گناهانشان در نظرشان کوچک به حساب آید، من بر آن​ها مسلّط می­ شوم.»[1] پس لازم است که همه­ ی ما پس از هر کار خوبی که برای خشنودی خدا انجام می­دهیم، با فروتنی به خدا بگوییم: پروردگارا، از ما بپذیر. ربنا تقبل منا تنگ انا السمیع العلیم [1] . الکافی ، ج 2 ، ص 314 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آزادی بچه‌ها در مهمانی ها چقدر باشد؟ 🔻این مهم است که ما به تعریف درستی از آزادی و حد و مرز آن برسیم و متناسب با شرایط مختلف بتوانیم برنامه ریزی کنیم، تا بچه بتواند به آزادی برسند. مهم است که با توجه به شرایط جامعه و خودمان به بچه میدان برای آزادی عمل بدهیم. مثلاً وقتی خانه پدربزرگ و مادربزرگی می‌رویم که می‌دانیم آنها حوصله بچه‌های را ندارند، مبانی تربیتی آنان نیز اصلاً آزادی نیست و در مقابل رفتارهای بچه فریاد خواهند زد، باید برای این کار برنامه‌ریزی کنیم. مثلاً زمان حضورمان را محدودتر کنیم. چند تا اسباب بازی همراه داشته باشیم تا بچه سرگرم شود. خودمان و همسرمان برای بازی با بچه در آنجا وقت بگذاریم. برنامه را به گونه‌ای هماهنگ کنیم که بچه های فامیل هم حضور داشته باشند تا بچه‌ها با هم سرگرم باشند و حتی در مواردی باید جلوی بچه را بگیریم و آزادی او را محدودتر کنید. مثلاً اگر در خانه خودمان اجازه می‌دهیم که بچه با دست کیک بخورد، اما چون می‌دانیم در مهمانی دیگران از اینکار اذیت می‌شوند، باید مراقبت کنیم. اینها یعنی محدودیت‌های اجتماعی را تا جایی باید پذیرفت. اما برای تربیت صحیح لازم است حلقه‌ای از دوستان و فامیل که نگاه‌های هم راستا با هم داریم را انتخاب کنیم و بیشتر با آنها باشیم تا بچه‌ها بتوانند آزادی بهتری را تجربه کنند و امر و نهی کمتری بشنوند تا شخصیتشان قوت پیدا کند. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 با بچه هاتون رابطه دو به دو داشته باشید 🔻یک معلم برای ارتباط با دانش آموزانش علاوه بر دفتر تاریخ و جغرافیا و ... باید دفتری تحت عنوان من و دانش آموزم هم داشته باشد؛ مثلاً من و علی من و مریم. در آن دفتر، معلم برای دانش آموز بنویسد و دانش آموز برای معلم. البته نه فقط نصیحت و موعظه، بلکه از قرآن و روایت و شعر گرفته تا درد دل تا اینکه یک رابطه دو به دو شکل بگیرد. چرا که بعضی درون فردی هستند. یعنی می‌خواهند یک رابطه خاص با خودشان برقرار باشد. با این افراد رابطه دو به دو جواب می‌دهد نه رابطه‌ی در جمع. در خانواده هم همین است. کارهای دو به دو در خانواده بین پدر و تک‌تک بچه‌ها، مادر و تک‌تک بچه‌ها و پدر و مادر با هم، باید وجود داشته باشد. مثلا اگر زن و شوهر با هم بیرون هستند و و دوتایی می‌خواهند ناهار بخورند، این غلط است که بگویند این کار را نکنیم، چون بچه‌ها نیستند از گلویمان پایین نمی‌رود. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
هدایت شده از جنبش فرهنگی رحیل
﷽ 📣              🏳مراسم شب ولادت 💐حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🎙سخنران :          🔸️ حجت الاسلام برومند   🎤 مدیحه سرا :        🔸️کربلایی سجاد شفیعی 🕗 زمان : پنج شنبه ۲۲ دی  ۱۴۰۱ -  ساعت ۲۰:۳۰ 📍مکان :      خواجه ربیع ۲۰ ( بهمن ۵ ) پلاک ۹۲                   🔹 برادران🔹 [@jonbeshrahil]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دروغ شاخدار؛ فرزند کمتر، تربیت بهتر! ⭕️ 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_6001094727363986352.mp3
1.83M
🌹🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌹 روزمون رو شروع میکنیم با😍 🔸ترتیل صفحه 21 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام عجم - کرد 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 2 سوره مبارکه البقرة صفحه 21 وَقَالُوا كُونُوا هُودًا أَوْ نَصَارَىٰ تَهْتَدُوا ۗ قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا ۖ وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ (135) و گفتند: شما يهودى يا نصرانى شويد تا هدايت يابيد، بگو: ]نه [بلکه آئين ابراهيم حق گرا را پيروى مى کنيم که از مشرکان نبود. (135) قُولُوا آمَنَّا بِاللَّهِ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْنَا وَمَا أُنْزِلَ إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطِ وَمَا أُوتِيَ مُوسَىٰ وَعِيسَىٰ وَمَا أُوتِيَ النَّبِيُّونَ مِنْ رَبِّهِمْ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ (136) بگو: ما به خدا و به آنچه به سويمان نازل شده و به آنچه به سوى ابراهيم و اسماعيل و اسحاق و يعقوب و اسباط نازل گرديده و به آنچه به موسى و عيسى داده شده و به آنچه به پيامبران از جانب پرودرگارشان داده شده است ايمان آورده ايم و ميان هيچ يک از آنان فرق نمى گذاريم و ما تسليم او هستيم. (136) فَإِنْ آمَنُوا بِمِثْلِ مَا آمَنْتُمْ بِهِ فَقَدِ اهْتَدَوْا ۖ وَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا هُمْ فِي شِقَاقٍ ۖ فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللَّهُ ۚ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ (137) پس اگر به مثل آنچه شما به آن ايمان آورده ايد ايمان بياورند حتماً هدايت يافته اند، و اگر پشت کنند آنان فقط در جدائى و ستيزند، پس خدا شرّ آنها را از تو کفايت خواهد کرد و او است شنوا و دانا. (137) صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ (138) ]بگو با پيروى از آئين ابراهيم [رنگ آميزى خدا را ]بپذيريد [و چه کسى در رنگ آميزى از خدا بهتر است و ما فقط پرستشگر او هستيم. (138) قُلْ أَتُحَاجُّونَنَا فِي اللَّهِ وَهُوَ رَبُّنَا وَرَبُّكُمْ وَلَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُخْلِصُونَ (139) بگو: آيا درباره خدا با ما محاجّه مى کنيد در حاليکه او پروردگار ما و پروردگار شماست و اعمال ما براى ما و اعمال شما براى شماست و ما براى او اخلاص مىورزيم. (139) أَمْ تَقُولُونَ إِنَّ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطَ كَانُوا هُودًا أَوْ نَصَارَىٰ ۗ قُلْ أَأَنْتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللَّهُ ۗ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَتَمَ شَهَادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ ۗ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ (140) يا مى گوئيد که ابراهيم و اسماعيل و اسحاق و يعقوب، يهودى يا نصرانى بوده اند؟ بگو: آيا شما بهتر مى دانيد يا خدا؟ و کيست ستمکارتر از آن کس که شهادتى را که از خدا نزد او است کتمان کند؟ و خدا هرگز از آنچه مى کنيد غافل نيست. (140) تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُمْ مَا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ (141) اينان جماعتى بودند که درگذشتند، آنچه کسب کردند مختصّ آنان است و آنچه کسب کرده ايد مختصّ شماست، و شما از آنچه آنان مى کردند بازخواست نخواهيد شد. (141) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil