eitaa logo
واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد)
130 دنبال‌کننده
968 عکس
1.2هزار ویدیو
38 فایل
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil ارتباط با مدیر : @m_parvareshi2 09156170062 09152453853
مشاهده در ایتا
دانلود
16.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویژگی های مراسم غدیر 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
♦️ رهبر انقلاب: از ظهر عرفه تا غروب عرفه ساعات مهمی است؛ لحظه لحظه‌ی اين ساعات مثل اكسير حائز اهميت است. روزعرفه را قدر بدانيد. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_6005728013528860515.mp3
2.04M
🔸ترتیل صفحه 490 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام حجاز 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 43 سوره مبارکه الزخرف صفحه 490 وَالَّذِي نَزَّلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً بِقَدَرٍ فَأَنْشَرْنَا بِهِ بَلْدَةً مَيْتًا ۚ كَذَٰلِكَ تُخْرَجُونَ (11) و همان کس که از آسمان آبى به اندازه معيّن نازل کرد، پس به وسيله آن سرزمينى مرده را زنده کرديم; اين گونه [از قبرها] بيرون آورده مى شويد. (11) وَالَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ كُلَّهَا وَجَعَلَ لَكُمْ مِنَ الْفُلْكِ وَالْأَنْعَامِ مَا تَرْكَبُونَ (12) و همان کس که همه اصناف موجودات را آفريد و براى شما از کشتى ها و دام ها چيزهايى قرار داد که بر آنها سوار مى شويد. (12) لِتَسْتَوُوا عَلَىٰ ظُهُورِهِ ثُمَّ تَذْكُرُوا نِعْمَةَ رَبِّكُمْ إِذَا اسْتَوَيْتُمْ عَلَيْهِ وَتَقُولُوا سُبْحَانَ الَّذِي سَخَّرَ لَنَا هَٰذَا وَمَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِينَ (13) تا بر پشت آنها قرار گيريد، آن گاه نعمت پروردگارتان را وقتى که بر آنها قرار گرفتيد به ياد آوريد و بگوييد: منزّه است آن کسى که اين را براى ما مسخّر کرد و ما بر آن توانا نبوديم. (13) وَإِنَّا إِلَىٰ رَبِّنَا لَمُنْقَلِبُونَ (14) و همانا ما به سوى پروردگار خويش بازخواهيم گشت. (14) وَجَعَلُوا لَهُ مِنْ عِبَادِهِ جُزْءًا ۚ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَكَفُورٌ مُبِينٌ (15) [گفتند: ملائکه دختران خدايند] و براى او از بندگانش جزء (فرزند) قرار دادند; همانا انسانْ، کفران پيشه اى آشکار است. (15) أَمِ اتَّخَذَ مِمَّا يَخْلُقُ بَنَاتٍ وَأَصْفَاكُمْ بِالْبَنِينَ (16) آيا خدا از آنچه خلق مى کند دخترانى برگرفته و پسران را ويژه شما کرده است؟! (16) وَإِذَا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِمَا ضَرَبَ لِلرَّحْمَٰنِ مَثَلًا ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَهُوَ كَظِيمٌ (17) و حال آن که هرگاه يکى از آنان را به دختر ـ که به خداى رحمان نسبت مى دهد ـ بشارت دهند چهره اش سياه مى شود در حالى که پر از اندوه و خشم فروخورده است. (17) أَوَمَنْ يُنَشَّأُ فِي الْحِلْيَةِ وَهُوَ فِي الْخِصَامِ غَيْرُ مُبِينٍ (18) آيا [پسر سهم آنان است و] دختر که در زيور و آرايش رشد داده مى شود و در مجادله بيان روشن ندارد [سهم خداوند است]؟ (18) وَجَعَلُوا الْمَلَائِكَةَ الَّذِينَ هُمْ عِبَادُ الرَّحْمَٰنِ إِنَاثًا ۚ أَشَهِدُوا خَلْقَهُمْ ۚ سَتُكْتَبُ شَهَادَتُهُمْ وَيُسْأَلُونَ (19) و فرشتگان را که بندگان خداى رحمانند دختران نام نهادند، آيا خلقتشان را مشاهده کرده اند؟! حتماً شهادت و ادّعاى آنان نوشته مى شود و از آن بازخواست مى شوند. (19) وَقَالُوا لَوْ شَاءَ الرَّحْمَٰنُ مَا عَبَدْنَاهُمْ ۗ مَا لَهُمْ بِذَٰلِكَ مِنْ عِلْمٍ ۖ إِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ (20) و گفتند: اگر خداى رحمان مى خواست ما آنان را پرستش نمى کرديم، آنان به اين مطلب هيچ علمى ندارند و فقط حدس و تخمين مى زنند. (20) أَمْ آتَيْنَاهُمْ كِتَابًا مِنْ قَبْلِهِ فَهُمْ بِهِ مُسْتَمْسِكُونَ (21) آيا کتابى پيش از قرآن به آنان داده ايم که آنها به آن تمسّک مى کنند؟ (21) بَلْ قَالُوا إِنَّا وَجَدْنَا آبَاءَنَا عَلَىٰ أُمَّةٍ وَإِنَّا عَلَىٰ آثَارِهِمْ مُهْتَدُونَ (22) [نه] بلکه گفتند: همانا ما پدرانمان را بر آيينى يافته ايم و همانا ما بر آثار آنان هدايت يافته ايم. (22) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۹۰🌷 یاد خدا هنگام بهره گیری از نعمت ها: قرآن کریم، بارها انسان ها را به نعمت هایی که از آن بهره می برند، متوجّه کرده تا حس شکرگزاری آنان را برانگیزد. این آیات، به یکی از نعمت های بزرگ خدا به انسان اشاره می کند. این نعمت، مرکَبی است که انسان با آن می-تواند به نقاط دوردست سفر کند. در این آیات، به دو نمونه از مرکب ها که در آن زمان نزد مردم شناخته شده و مورد استفاده‏ ی آنان بوده، اشاره شده است: کشتی ها و چهارپایان. نعمت مرکب راهوار البته امروزه به اشکالی بسیار پیشرفته تر، مطمئن تر و سریع تر در اختیار ما قرار دارد، و تنها اندیشه در ساختار کشتی ها و حرکتِ ده ها تن چوب یا آهن بر روی آب دریا، آدمی را جز به حیرت و شگفتی نمی رساند: این که چگونه این پدیده های غول پیکر، امواجِ متلاطم آب را می شکافند و صدها نفر یا ده ها تُن کالا را از منطقه ای در زمین به منطقه ای دوردست می رسانند. همچنین نحوه‏ ی آفرینش حیوانات بزرگ و نیرومندی مانند اسب و شتر و چگونگی رام شدن آن ها در برابر انسان، هر فرد خردمندی را در تعجّب فرو می برد. قرآن امّا پس از متوجّه کردن انسان ها به این نعمت های پرسود و ارزشمند، آنان را یک گام به جلو می برد و متوجّه خدای نعمت بخش می کند؛ خدایی که هم به انسان ها هوش و استعداد فوق¬العاده داده و هم در چوب و مواد دیگر، خواص فیزیکی ویژه ای نهاده تا انسان ها با به کار بردن آن ها، بر روی آب سیر و سفر کنند؛ خدایی که مرکب های اهلی عظیم الجثه را در مقابل انسان ها رام و مطیع کرده تا کیلومترها راه را در دشت و صحرا، سوار بر آن ها بپیمایند. آری، قرآن از پیروان خویش می خواهد که در هنگام استفاده از هر نعمتی، فوری از خدای نعمت بخش شکرگزاری کنند و او را به پاکی و یکتایی بستایند. از این رو در برخی روایات نیز شاهد این سفارش هستیم که هنگام سوار شدن بر مرکب، عبارت «سُبحانَ الَّذی سَخَّرَ لَنا هّْذا وَ ما کُنّا لَه{ مُقرَنین وَ اِنّا اِلیّْ رَبُّنا لَمُنقَلِبون» خوانده شود، و این بدان معناست که انسان باید همه‏ ی نعمت ها را از سوی خدا بداند؛ نه مانند افراد مغرور و سرمست که در هنگام بهره بردن از نعمت های خدا، هیچ توجّهی به او ندارند و حتّی خدای ناکرده با نعمت های او، نافرمانی هم می کنند. البتّه نتیجه ی این شکر و سپاسگزاری، به خود انسان بازمی گردد و خدای بزرگ از تشکّر ما بندگانِ ناچیز بی نیاز است. در حدیثی از امام صادق می خوانیم: «اگر خداوند به هر بنده ای نعمتی ببخشد و او با قلبش، آن نعمت را از جانب خدا بداند و با زبانش، شکر او را آشکار کند، سخن او به پایان نمی رسد مگر این که فرمان زیاد شدن آن برای او صادر می شود.» در حدیثی از امام علی آمده است: «خدا در هر نعمتی حقّی دارد که هر کس آن را ادا کند، خدا از آن نعمت بر او می افزاید، و هر کس در ادای آن حق کوتاهی کند، آن نعمت را خود به نابودی کشانده است.» 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
18.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📳 قربانی کردن گوسفندا کار درستیه؟ 🐏دوباره عید قربان شد و یه عده روشنفکر نما! شروع کردن به حمایت از حقوق حیوانات!! •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رفتار نامناسب یک مرد با همسرش و گزینشی شدن محبت‌ها 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
26.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ جایگاه اجتماعی را چگونه به نوجوان آموزش دهیم؟ 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_6007979813342546088.mp3
2.12M
🔸ترتیل صفحه 491 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام حجاز 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 43 سوره مبارکه الزخرف صفحه 491 وَكَذَٰلِكَ مَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَذِيرٍ إِلَّا قَالَ مُتْرَفُوهَا إِنَّا وَجَدْنَا آبَاءَنَا عَلَىٰ أُمَّةٍ وَإِنَّا عَلَىٰ آثَارِهِمْ مُقْتَدُونَ (23) و بدين گونه هيچ پيامبر اخطارکننده اى را پيش از تو در شهرى نفرستاديم، مگر اين که اشراف خوشگذران آن گفتند: همانا ما پدرانمان را بر آيينى يافته ايم و حتماً از آثار آنان پيروى مى کنيم. (23) ۞ قَالَ أَوَلَوْ جِئْتُكُمْ بِأَهْدَىٰ مِمَّا وَجَدْتُمْ عَلَيْهِ آبَاءَكُمْ ۖ قَالُوا إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُمْ بِهِ كَافِرُونَ (24) [پيامبرشان] گفت: هر چند من آيينى هدايت کننده تر از آنچه پدرانتان را بر آن يافته ايد براى شما بياورم؟ گفتند: همانا ما آنچه را شما به آن فرستاده شده ايد منکريم. (24) فَانْتَقَمْنَا مِنْهُمْ ۖ فَانْظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ (25) پس [در پى اين سرکشى] از آنان انتقام گرفتيم، پس بنگر که عاقبت تکذيب کنندگان چگونه بود؟ (25) وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ لِأَبِيهِ وَقَوْمِهِ إِنَّنِي بَرَاءٌ مِمَّا تَعْبُدُونَ (26) و [ياد کن] وقتى را که ابراهيم به پدر و قوم خود گفت: همانا من از آنچه شما مى پرستيد بيزارم. (26) إِلَّا الَّذِي فَطَرَنِي فَإِنَّهُ سَيَهْدِينِ (27) ليکن آن کسى را [مى پرستم] که مرا آفريده است که حتماً او هدايتم خواهد کرد. (27) وَجَعَلَهَا كَلِمَةً بَاقِيَةً فِي عَقِبِهِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ (28) و [ابراهيم] آن کلمه توحيد را در ميان نسل خود کلمه اى ماندنى قرار داد، باشد که آنان به [توحيد ]بازگردند. (28) بَلْ مَتَّعْتُ هَٰؤُلَاءِ وَآبَاءَهُمْ حَتَّىٰ جَاءَهُمُ الْحَقُّ وَرَسُولٌ مُبِينٌ (29) [ولى مشرکانشان باز نگشتند و من نه تنها آنها را هلاک نکردم] بلکه اينان (کفّار مکّه) و پدرانشان را بهره مند ساختم تا اين که حق (قرآن) و رسولى نمايان برايشان آمد. (29) وَلَمَّا جَاءَهُمُ الْحَقُّ قَالُوا هَٰذَا سِحْرٌ وَإِنَّا بِهِ كَافِرُونَ (30) و آن گاه که حقّ براى آنان آمد گفتند: اين سحر است و ما حتماً منکر آن هستيم. (30) وَقَالُوا لَوْلَا نُزِّلَ هَٰذَا الْقُرْآنُ عَلَىٰ رَجُلٍ مِنَ الْقَرْيَتَيْنِ عَظِيمٍ (31) و گفتند: چرا اين قرآن بر مرد بزرگى از اين دو شهر (مکّه و طائف) نازل نشده است. (31) أَهُمْ يَقْسِمُونَ رَحْمَتَ رَبِّكَ ۚ نَحْنُ قَسَمْنَا بَيْنَهُمْ مَعِيشَتَهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۚ وَرَفَعْنَا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجَاتٍ لِيَتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضًا سُخْرِيًّا ۗ وَرَحْمَتُ رَبِّكَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ (32) آيا آنانند که رحمت پروردگارت (نبوّت) را تقسيم مى کنند؟ ماييم که معيشت آنان را در زندگى دنيا ميانشان تقسيم کرده ايم و برخى از آنان را به درجاتى بر بعضى ديگر برترى داديم تا برخى از آنان بعضى ديگر را به خدمت بگيرند و رحمت پروردگارت بهتر است از آنچه مى اندوزند. (32) وَلَوْلَا أَنْ يَكُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَجَعَلْنَا لِمَنْ يَكْفُرُ بِالرَّحْمَٰنِ لِبُيُوتِهِمْ سُقُفًا مِنْ فِضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَيْهَا يَظْهَرُونَ (33) و اگر نه اين بود که همه مردم يک امت [کافر ]مى شدند براى خانه هاى کسانى که به خداى رحمان کفر مىورزند، سقف هايى از نقره قرار مى داديم و نيز نردبان هايى که بر آنها بالا روند. (33) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۹۱🌷 بی ارزشی تجمّلات دنیا در برابر نعمت های آخرت: دوران پیش از اسلام ـ که به جاهلیّت معروف است ـ ، دوران حکومت ارزش های دروغین بود. شخصیّت افراد در آن روزگار، به شمار شتران و درهم و دینار و غلامان و کنیزان و خانه ها و وسایل آنها سنجیده می شد، و فقر و ثروتِ کم، نشانگر پستی و بی ارزشی انسان بود. این بیماریِ فکری چنان شدید شده بود که به فرموده ی قرآن در سوره‏ ی تکاثر، برخی از قبایل عرب که بر سر زیاد بودن افراد و اموال و ثروت خود با یکدیگر رقابت داشتند، به گورستان ها رفتند و مردگان خود را نیز شمردند و بدین آمار تفاخر کردند! در چنین اوضاعی، حضـرت محمّد بن عبدالله ـ که از قشر متوسّط جامعه بود و زندگی ساده ای داشت ـ به پا خاست و خود را پیام آور خدای جهان معرّفی کرد. بسیاری از مردم فقیر و مستضعف که به راستیِ گفتار او پی بردند، دعوتش را پذیرفتند و مسلمان شدند. همین باعث شد که سران شرک و بت پرستی، در موضع مخالف اسلام ایستادند و ایراد گرفتند که چرا پیامبر از قشـر توانمند جامعه نیست، و چرا بیشتر پیروانش، افراد فقیر و پایین دست جامعه هستند . اسلام نیز در برابر این تفکّرِ نادرست ایستاد و آن را به شدّت محکوم کرد؛ چراکه از نظر قرآن، مال و ثروت، فقط ابزاری برای زندگی و رسیدن به سعادت است، نه هدف زندگی و خودِ سعادت. قرآن، بارها مردم را از علاقه‏ ی افراطی به مال و ثروت نهی کرده و پیامبر را از بی توجّهی به فقرا باز داشته و به آن حضرت توصیه کرده که همواره مسلمانانِ فقیر، و در عین حال، مخلص و فداکار را مورد لطف و توجّه خود قرار دهد . قرآن برای اعلام بی ارزش بودن مال و ثروت دنیا در برابر آخرت، در آیات مورد بحث اعلام می کند که اگر این احتمال نبود که افراد سست ایمان از دین خود دست بردارند، خدا نعمت های مادّی را از آسمان و زمین بر دشمنان خود سرازیر می کرد و قصرهایی باشکوه با سقف ها، پلکان ها، درها و تخت های نقره ای در اختیارشان قرار می داد. سپس قرآن کریم در یک جمله‏ ی کوتاه و پرمعنا بیان می کند که «همه ی این ها فقط وسایل بهره مندی در زندگی دنیاست و آخرت نزد پروردگارت برای پرهیزکاران است». آری، چه بسیار فرعون هایی که بر مرکب غرور سوار بودند و در میان امواج آب غرق شدند، و چه بسیار قارون هایی که از مال و ثروت خویش سرمست بودند و در میان خاک مدفون شدند و دیگر از قدرت و شوکت و برج و بارویشان خبری نیست؛ و چه بسیار پیامبران و مؤمنانی که در دنیا با سختی و تنگ دستی به سر بردند و اکنون از نعمت های خاص الهی بهره مندند. پیشوای ششم ما شیعیان در این باره فرموده است: «اگر [زرق و برق و تجمّلات] دنیا نزد خدا به اندازه‏ ی بال مگسی ارزش داشت، به دشمنانش اجازه‏ ی نوشیدن جرعه‏ ی آبی [در دنیا] نمی داد.» پس مبادا ما که پیرو چنین مکتبی هستیم، خود را در برابر ثروتمندان مغرور ببازیم و پول و ثروت، بزرگ ترین هدف زندگی مان شود. 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil