eitaa logo
سید | رحیل
319 دنبال‌کننده
771 عکس
357 ویدیو
89 فایل
در پیِ: نگاهی نو از پس اندیشه نو اندیشه نو در گرو: کوچ از ذهنیت به عینیت «عصر، عصرِ یه تنه یه لشگرهاست! باید قوی شدو استقامت کرد» فضای مجازی: https://zil.ink/rahill_info ارتباط با ادمین: @amirhusseintorkaman
مشاهده در ایتا
دانلود
📌تمدن غرب در »» سبک زندگی»» دستکاری نظام محاسباتی»» جابجایی هدف و وسیله «۵» 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
💠 مرحوم حاج اسماعیل دولابی: 🔸دنیا لهو و لعب و بازی است، آن را بازی بدان و خوب بازی کن و از آن لذّت ببر تا خستگی‌ات در رود و در امر آخرت شاداب و سر حال باشی و بتوانی رشد کنی. 🔸دو گروه ضرر کردند: 1⃣ یک گروه که دنیا را جدّی گرفتند و دائم حرص و غصّه خوردند و ظلم کردند و جِر زدند، که در نتیجه هم دنیایشان تلخ و مشقّت‎بار شد و هم آخرتشان را که نقطه‎ی مقابل دنیاست به بازی گرفتند. 2⃣ گروه دوم هم که تارک دنیا شدند و در بازی شرکت نکردند و چون خستگی‌شان را در بازی برطرف نکردند، در امر آخرت هم چندان رشدی نکردند و بهره‎ای نبردند. ✔️آداب شرع، مقرّرات بازی دنیاست. وقتی خوب و با شادی بازی کردی، نماز و عبادتت هم قشنگ و زیبا می‎شود. مرتّب به خود بگویید کارهای دنیا درست می‎شود. آن را شوخی و بازی بگیرید؛ امّا خوب بازی کنید. اِنَّمَا الحَیوةُ الدُّنیا لَعِبٌ: زندگی دنیا منحصراً بازی است. 📚 مصباح الهدی/ مهدی طیّب 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
28.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰«عنوان کلی موضوع: ترک گناه» قسمت نهم 📌چرا انسان باید منفعت طلب باشد؟ 🔸اولین اقدام برای ترک گناه(۲) 🔸برای اینکه بتوانیم گناه را ترک کنیم چه خصوصیتی را باید در خودمان تقویت بکنیم؟ 🔸اخلاص حقیقی به چه معناست؟! 🔸اولین ویژگی دینداران و کسانی که بی دینی میکنند چیست؟ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
💠 قدرت روح از دیدگاه امام صادق (علیه السلام) 🔰این از غرر روایات امام صادق (سلام الله علیه) است؛ فرمود: «مَا ضَعُفَ بَدَنٌ عَمَّا قَوِیتْ عَلَیهِ النِّیةُ» ⬅️ اگر بود، بدن اطاعت می‌كند. بدن را روح می ‌سازد؛ اگر روح، توانمند باشد، بدن را سالم نگه می ‌دارد و خوب هم می ‌سازد. اگر استخری یك مقدار آب داشته باشد و بماند، بو می گیرد اما اگر آب چشمه ‌ای مرتب وارد استخر بشود و از راه دیگر بگذرد كه این هرگز بو نمی گیرد؛ این روح به چشمه ‌ای وصل است كه دائماً از آن جا فیض می ‌گیرد و به این بدن می ‌رساند. (وسائل الشیعه؛ ج 1، ص 7) 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 امام خسته...! خسته عبادت.. خسته جهاد درون.. خسته جهاد بیرون.. خسته خدمت به مردم.. خسته مبارزه.. خسته بیداری.. خسته دست گیری.. خسته...... 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
🔸آری فقط خمینی‌‌ها میتوانستند حرکت تاریخ را به سمت عصر ظهور و پذیرش ولایت امام زمان «سلام‌الله‌علیه» تغییر دهند. ایشان تنها فقیه موضوع‌شناس، حکم‌شناس و اهل تحقیق نبودند؛ یعنی همهٔ این ویژگی‌ها را داشتند امّا آنچه متمایزکنندهٔ ایشان از معاصرینِ‌شان می‌شود این بود که فقیه اقامه‌گر بودند! ⬅️ عصر جدید؛ دوران خمینی؛ دوران زمینه‌سازی برای تحقّق ولایت امام زمان «عجّل‌الله تعالی فرجه» دوران بازگشت تاریخ و بشریت به سمت خدا و خلیفة‌الله (رنسانس معنوی)، که با انقلاب سیاسی ۵۷ شروع شد تا فرآیند انقلاب اجتماعی‌اش را تا ساخت تمدّنی جدید طی کند و ظهور حضرت را رقم بزند. 🔸توجه شما را به یکی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جلب میکنم. در این بیان ایشان، شأن فقها را و گسترهٔ دین را، نه تنها فهم دین و تحقیق در بیانات معصومین «علیهم السلام» و دین میدانند بلکه تعهد به تحقّق دین را هم جزئی از دین می‌دانند. به عبارت دیگر، ساخت دولت اسلامی و جامعهٔ اسلامی و تمدن اسلامی، در کنار دولت‌پژوهی و جامعه‌پژوهی و تمدن‌پژوهی، جزء دین است‌؛ نه امری زائد و مستحب! 🔆حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔸"آنچه بنده به ذهنم بود عرض كنم اين بود كه حوزه‌هاى علميّه مركز آموزش اسلامند؛ بالاخره دين بايد فهميده بشود، شناخته بشود، دانسته بشود، عمق‌يابى بشود، [لذا] مركز لازم دارد؛ اين مركز، حوزه‌هاى علميّه‌اند كه عالِم دينى درست ميكنند. حوزه‌هاى علميّه، مركز تعليم اسلامند. اسلام فقط معرفت نيست، تعهّد به عمل و تحقّق احكام اسلام هم جزو اسلام است؛ يعنى يك وقت هست كه ما اسلام را - كه ميخواهيم در حوزه ياد بگيريم - فقط عبارت ميدانيم از اصول و فروع و اخلاق و همينهايى كه هست - [كه] واقعيّت هم همين است؛ [يعنى] اصول دين، فروع دين، ارزشهاى اخلاقى، سبك زندگى، آئين حكمرانى، اينها همه جزو اسلام و جزو معارف اسلامى است - خب اينها را بايد برويم در حوزه‌ى علميّه ياد بگيريم. لكن اين [برداشت] درست نيست؛ اين بخشى از كار حوزه‌هاى علميّه است؛ چرا؟ چون اين بخشى از اسلام است؛ بخش ديگر اسلام عبارت است از محقّق كردنِ اين حقايق در متن جامعه، در متن زندگى مردم، يعنى هدايت؛ اين بخشى از اسلام است ديگر. اسلام فقط توحيد به معناى علم توحيد با همان عمق و معرفتِ عرفانى و فلسفى و [مانند] اينها نيست، بلكه اسلام عبارت است از استقرار توحيد در جامعه؛ يعنى جامعه موحّد بشود؛ اين هم جزو اسلام است"1398/02/18 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07