eitaa logo
سید | رحیل
331 دنبال‌کننده
739 عکس
343 ویدیو
89 فایل
در پیِ: نگاهی نو از پس اندیشه نو اندیشه نو در گرو: کوچ از ذهنیت به عینیت «عصر، عصرِ یه تنه یه لشگرهاست! باید قوی شدو استقامت کرد» فضای مجازی: https://zil.ink/rahill_info ارتباط با ادمین: @amirhusseintorkaman
مشاهده در ایتا
دانلود
خطاب به نمایندگان مجلس و لایحه عفاف و حجاب: حواستان هست؟ مراقب باشید! 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
🔸ما با اخلاق مبتنی بر «صلح‌کل‌بودن» و «تساهل‌وتسامح» که حساسیت انقلابی در آن نیست، آشناییم! 🔴«رفتار اخلاقی»و«مواضع سیاسی» 🖊احمدحسین شریفی 🔻آیا رفتار اخلاقی و سیاسی دو مقوله جدایند؟بعنوان مثال، آیا اگر مشی سیاسی فردی را ضد دینی و ضد ولایی بدانیم می‌توانیم در «ملأ عام»و«به صورت علنی» رفتار اخلاقی متواضعانه‌ای با او داشته باشیم؟ یا آنکه «رفتار اجتماعی» ما با چنان افرادی نیز باید متناسب با«مواضع سیاسی ما»و «رفتارهای سیاسی آنها» باشد؟ 🔻بر اساس فهمی که از اخلاق و سیاست اسلامی دارم، و حدود بیست سال پیش در کتاب اخلاق کاربردی نوشته‌ام و آن را مستند به دلایل و شواهد فراوان از سیره و سخن معصومان علیهم السلام نیز می‌دانم، «اخلاق اسلامی عین سیاست اسلامی است». به تعبیر دیگر، بر اساس فکر اسلامی«سیاست ما عین اخلاق و اخلاق ما عین سیاست ما است» بنابراین،بر اساس معیارهای اسلامی نمی‌توان «رفتار متواضعانه»با دشمنان دین و فتنه‌گران را «رفتاری اخلاقی»دانست و میان منش و رفتار اخلاقی در عرصه اجتماعی با رفتارها و مواضع سیاسی«از جهت ارزشمندی»تباین و تمایز مصداقی قائل شد. به این صورت که رفتار متواضعانه با منافقان و دشمنان دین را به عنوان رفتاری اخلاقی ستود و آن را جدای از مواضع سیاسی تفسیر کرد. 🔻هر چند بر اساس «اخلاق سودگرایانه»، «اخلاق لذت‌محورانه» یا «اخلاق سلیقه‌پایه» و به طور خلاصه بر اساس «اخلاق غیرالهی و غیراسلامی» می‌توان چنان رفتاری را اخلاقی دانست. اما باید بدانیم که چنین اخلاقی هیچ پایه و ریشه‌ای در مستندات دینی و اسلامی ندارد. 🆔https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
📌تمدن غرب در »» سبک زندگی»» دستکاری نظام محاسباتی»» جابجایی هدف و وسیله «۵» 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
💠 مرحوم حاج اسماعیل دولابی: 🔸دنیا لهو و لعب و بازی است، آن را بازی بدان و خوب بازی کن و از آن لذّت ببر تا خستگی‌ات در رود و در امر آخرت شاداب و سر حال باشی و بتوانی رشد کنی. 🔸دو گروه ضرر کردند: 1⃣ یک گروه که دنیا را جدّی گرفتند و دائم حرص و غصّه خوردند و ظلم کردند و جِر زدند، که در نتیجه هم دنیایشان تلخ و مشقّت‎بار شد و هم آخرتشان را که نقطه‎ی مقابل دنیاست به بازی گرفتند. 2⃣ گروه دوم هم که تارک دنیا شدند و در بازی شرکت نکردند و چون خستگی‌شان را در بازی برطرف نکردند، در امر آخرت هم چندان رشدی نکردند و بهره‎ای نبردند. ✔️آداب شرع، مقرّرات بازی دنیاست. وقتی خوب و با شادی بازی کردی، نماز و عبادتت هم قشنگ و زیبا می‎شود. مرتّب به خود بگویید کارهای دنیا درست می‎شود. آن را شوخی و بازی بگیرید؛ امّا خوب بازی کنید. اِنَّمَا الحَیوةُ الدُّنیا لَعِبٌ: زندگی دنیا منحصراً بازی است. 📚 مصباح الهدی/ مهدی طیّب 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
28.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰«عنوان کلی موضوع: ترک گناه» قسمت نهم 📌چرا انسان باید منفعت طلب باشد؟ 🔸اولین اقدام برای ترک گناه(۲) 🔸برای اینکه بتوانیم گناه را ترک کنیم چه خصوصیتی را باید در خودمان تقویت بکنیم؟ 🔸اخلاص حقیقی به چه معناست؟! 🔸اولین ویژگی دینداران و کسانی که بی دینی میکنند چیست؟ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
💠 قدرت روح از دیدگاه امام صادق (علیه السلام) 🔰این از غرر روایات امام صادق (سلام الله علیه) است؛ فرمود: «مَا ضَعُفَ بَدَنٌ عَمَّا قَوِیتْ عَلَیهِ النِّیةُ» ⬅️ اگر بود، بدن اطاعت می‌كند. بدن را روح می ‌سازد؛ اگر روح، توانمند باشد، بدن را سالم نگه می ‌دارد و خوب هم می ‌سازد. اگر استخری یك مقدار آب داشته باشد و بماند، بو می گیرد اما اگر آب چشمه ‌ای مرتب وارد استخر بشود و از راه دیگر بگذرد كه این هرگز بو نمی گیرد؛ این روح به چشمه ‌ای وصل است كه دائماً از آن جا فیض می ‌گیرد و به این بدن می ‌رساند. (وسائل الشیعه؛ ج 1، ص 7) 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 امام خسته...! خسته عبادت.. خسته جهاد درون.. خسته جهاد بیرون.. خسته خدمت به مردم.. خسته مبارزه.. خسته بیداری.. خسته دست گیری.. خسته...... 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
🔸آری فقط خمینی‌‌ها میتوانستند حرکت تاریخ را به سمت عصر ظهور و پذیرش ولایت امام زمان «سلام‌الله‌علیه» تغییر دهند. ایشان تنها فقیه موضوع‌شناس، حکم‌شناس و اهل تحقیق نبودند؛ یعنی همهٔ این ویژگی‌ها را داشتند امّا آنچه متمایزکنندهٔ ایشان از معاصرینِ‌شان می‌شود این بود که فقیه اقامه‌گر بودند! ⬅️ عصر جدید؛ دوران خمینی؛ دوران زمینه‌سازی برای تحقّق ولایت امام زمان «عجّل‌الله تعالی فرجه» دوران بازگشت تاریخ و بشریت به سمت خدا و خلیفة‌الله (رنسانس معنوی)، که با انقلاب سیاسی ۵۷ شروع شد تا فرآیند انقلاب اجتماعی‌اش را تا ساخت تمدّنی جدید طی کند و ظهور حضرت را رقم بزند. 🔸توجه شما را به یکی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جلب میکنم. در این بیان ایشان، شأن فقها را و گسترهٔ دین را، نه تنها فهم دین و تحقیق در بیانات معصومین «علیهم السلام» و دین میدانند بلکه تعهد به تحقّق دین را هم جزئی از دین می‌دانند. به عبارت دیگر، ساخت دولت اسلامی و جامعهٔ اسلامی و تمدن اسلامی، در کنار دولت‌پژوهی و جامعه‌پژوهی و تمدن‌پژوهی، جزء دین است‌؛ نه امری زائد و مستحب! 🔆حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔸"آنچه بنده به ذهنم بود عرض كنم اين بود كه حوزه‌هاى علميّه مركز آموزش اسلامند؛ بالاخره دين بايد فهميده بشود، شناخته بشود، دانسته بشود، عمق‌يابى بشود، [لذا] مركز لازم دارد؛ اين مركز، حوزه‌هاى علميّه‌اند كه عالِم دينى درست ميكنند. حوزه‌هاى علميّه، مركز تعليم اسلامند. اسلام فقط معرفت نيست، تعهّد به عمل و تحقّق احكام اسلام هم جزو اسلام است؛ يعنى يك وقت هست كه ما اسلام را - كه ميخواهيم در حوزه ياد بگيريم - فقط عبارت ميدانيم از اصول و فروع و اخلاق و همينهايى كه هست - [كه] واقعيّت هم همين است؛ [يعنى] اصول دين، فروع دين، ارزشهاى اخلاقى، سبك زندگى، آئين حكمرانى، اينها همه جزو اسلام و جزو معارف اسلامى است - خب اينها را بايد برويم در حوزه‌ى علميّه ياد بگيريم. لكن اين [برداشت] درست نيست؛ اين بخشى از كار حوزه‌هاى علميّه است؛ چرا؟ چون اين بخشى از اسلام است؛ بخش ديگر اسلام عبارت است از محقّق كردنِ اين حقايق در متن جامعه، در متن زندگى مردم، يعنى هدايت؛ اين بخشى از اسلام است ديگر. اسلام فقط توحيد به معناى علم توحيد با همان عمق و معرفتِ عرفانى و فلسفى و [مانند] اينها نيست، بلكه اسلام عبارت است از استقرار توحيد در جامعه؛ يعنى جامعه موحّد بشود؛ اين هم جزو اسلام است"1398/02/18 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
💠از خودمان شروع کنیم! 🔸بزرگی را گفتند: تو برای تربیت فرزندانت چه می‌کنی؟ 🔹گفت: هیچ کار! 🔸گفتند: مگر می‌شود؟ پس چرا فرزندان تو چنین خوبند؟ 🔹گفت: من در تربیت خود کوشیدم تا الگوی خوبی برای آنان باشم. ⬅️ فرزندان، راستی گفتار و درستی رفتارِ پدر و مادر را می‌بینند، نه امر و نهی‌های بیهوده‌ای که خود عمل نمی‌کنند. ✔️تخم‌مرغ اگر با نیروی بیرونی بشکند پایان زندگیست ولی اگر با نیروی داخلی بشکند آغاز زندگیست. همیشه بزرگترین تغییرات از درون شکل می‌گیرد. درون خود را بشکن تا شخصیت جدیدت متولد شود. ⬅️ آنگاه خودت را خواهی دید ... 🆔 @rahille_ir 👈
گاهی میان دیده ودل جنگ می شود گاهی غزل برای تو تنگ می شود گاهی دو کوچه فاصله ی خانه های ماست اما همین دو کوچه ٬دو فرسنگ می شود گاهی برای رفتن تو گریه می کنم هق هق ٬ترانه نفس٬آهنگ می شود گاهی تمام هرچه که اسمش غرور بود می ریزد ونتیجه اش ننگ میشود گاهی میان خلوت افکار خسته ام شیطان به دست تیره ی تو رنگ می شود از اینکه عاشقانه تو را می پرستم و... از اینکه ظالمانه ...دلت سنگ می شود از اینکه باز هم دل من را ربوده ای !!! گاهی دلم برای خودم تنگ می شود "محمدعلی بهمنی" 🆔 @rahille_ir 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰«عنوان کلی موضوع: ترک گناه» قسمت دهم: 📌چرا منفعت طلبی در جامعه مذموم واقع شده؟ سوالات و شبهات منفعت طلبی(۱) 🔸گفته شد که اولین اقدام برا ترک گناه تقویت و داشتن روحیه "منفعت طلبی" است 🔸لکن، اگر منفعت طلبی یک امر خوب و مورد سفارش اسلام هست، پس چرا خیلی از مواقع در جامعه یک امر مذموم تلقی می‌شود؟ 🔸اگر بخواهیم طبق سفارش دین منفعت طلب باشیم چه اقداماتی باید انجام بدهیم؟ 🆔 @rahille_ir 👈
💎 شهید حسن تهرانی مقدم: فقط انسانهای ضعیف به اندازه امکانتشان کار می کنند...! 🔸 بعضا انقدر درگیر امکانات و حواشی میشیم که اصلِ هدف و کارمون میشه فرع ماجرا...! حواسمون باشه جای هدف و وسیله رو برامون جابجا نکنند...! 🆔 @rahille_ir 👈
🔸فلسفه حکومت اسلامی 🔰 درباره هدف غایی از نظم اجتماعی و شکل‌گیری حاکمیت سیاسی دیدگاه‌های مختلفی مطرح شده است: _تأمین رفاه؛ _محافظت از ؛ _برقراری اجتماعی؛ _تأمین امنیت اجتماعی؛ _ایجاد نظم و انضباط اجتماعی 🔺 از جمله مهم‌ترین دیدگاه‌هایی است که در میان فیلسوفان سیاسی به عنوان هدف غایی جامعه سیاسی مطرح شده است. ⬅️ (ره) هر چند همه اینها را مهم و لازم و ضروری می‌داند؛ اما هیچکدام را غایت نظم سیاسی و هدف اصلی نمی‌داند. فی المثل، هر چند «عدالت» را هدفی مهم و اساسی در تحقق حکومت اسلامی می‌داند؛ اما آن را از اهداف میانی و ابزاری می‌داند و نه هدف غایی. بر اساس امام خمینی(ره)، هدف غايی حکومت و سياست اسلامی عبارت است از «تأمين سعادت» و «فراهم‌سازی اسباب وصول انسان‌ها به توحيد». (صحيفه، ج13، ص431-432) 🆔 @rahille_ir 👈
SAVE_۲۰۲۳۰۶۰۷_۱۳۰۷۲۲.jpg
724.7K
کیفیت اصلی✔️ 🆔 @rahille_ir 👈