eitaa logo
اندیشه‌ پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
15.9هزار دنبال‌کننده
419 عکس
1.5هزار ویدیو
23 فایل
کانال مردمی نشر اندیشه های استاد رحیم‌ پور ازغدی ... https://eitaa.com/joinchat/2098069504Ccb090c940d انتقاد،پیشنهاد، همکاری: @rahimpoor_ad تبلیغات نداریم تبادل‌ فقط با کانال مشابه: @rahimpoor_ad ⬅️حمایت مالی از کانال: 6063731020686540
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 دینداران بسیار اندک اند! 🏴امام حسین (ع) می فرمایند: «اَلنّاس عبیدُ الدّنیا وَ الدّین لَعِقٌ علی ألسِنَتِهِم یَحوطونه ما دَرَّت مَعایِشُهُم فَاِذا مُحِّصوا بِالبَلاء قَلَّ الدَّیّانین» بشریت، بشر بی دین که هیچ، بشر دیندار، زندگی اش را می کند. دین حاشیه است، متن، منافعش است. مسلمین هم همین طورند، همه همین طورند. همه ی مردم دنبال منافعشان هستند. دین یک لفّاظی روی زبان است. تا وقتی که زندگی شان می چرخد، همه مذهبی اند. اما لحظاتی می رسد که مجبورند به تعبیر امام بین معاش شان و ایمانشان یکی را انتخاب کنند. امام می فرمایند لحظه آزمایش که می رسد، دینداران بسیار اندک اند. گزیده ای از سخنرانی کلام جدید و دین شناسی امام حسین ع (2) ▶️ @rahimpoor_azghadi
◾️ شهادت جانسوز هموطنان اهوازی بر ملت عزیز و بزرگ ایران تسلیت باد. 🔴 نظام بین‌الملل و بافت شورای امنیت بر ارعاب و تروریسم بنا شده است. وقتی به دارندگان سلاح کشتارجمعی و بمب اتم، «حق وتو» می‌دهند، همه باید بفهمیم که «فرهنگ ترور» بر جهان حاکم است؛ کشورهایی که قدرت کشتار بیشتری دارند، در یک طرف و بقیه، یعنی همۀ ملت‌ها و دولت‌های جهان، در طرف دیگر. «فرهنگ ترور» چیست؟ توزیع قدرت جهانی، نه براساس دمکراسی جهانی، بلکه براساس مالکیت بمب اتم؛ این یعنی «فرهنگ ترور». (حسن رحیم پور ازغدی) @rahimpoor_azghadi
🏴 و به خاطر عدالت! 🏴 عبداللَّه بن عمر از كسانى بود كه امام حـسين(ع )را بـا حسن نيت نصيحت كرد. میگفت: آقا، اصولا مستحضريد كـه جنـگ فـى نفسه بد است. خوب، امام (ع )هم میدانست كه جنگ فـى نفـسه بـد است؛ اما مگر ما اساسا در تاريخ، چيزى به نام «جنگ فى نفسه» داريـم؟ در صحنه واقعى اجتماع، ما «جنگ فى نفسه» نداريم. بله، جنگ فـى نفـسه بـد است؛ اما كجاى واقعى و جامعه واقعى، چيزى بـه اسـم «جنـگ فـى نفسه» داشته ايم؟! وقتى عقايدى وآيين ملتى مورد تهاجم قرار مىگيرد، ايـن ديگر «جنگ فى نفسه» نيست و معتقدينش ديگر نمى توانند بیطرف بمانند. بیطرفی و صلح طلبى در برابر هيئت ظلم، ابدا يـك فـضيلت نيـست؛ يـك رذيلت عريان است. اينجا ديگر جنگ و خونريزى هم مقدس مـى شـود. كشتن و كشته شدن هم عبادت مىشود. در دعاهايى كه براى امام زمان عج رسيده و سند درستى هم دارد، آمده كـه «خـدايا، از تـو میخواهم كه خون دشمنانت را به دست من بريزى و از تو میخواهم كـه خون من بهدست دشمنانت ريخته شود». ما، جنگ و صلح، دشمنى و دوستى داريم؛ ولى دشمنى و دوستى، بـه خـاطر عـدالت، در راه حقيقـت و بـراى فضيلت را قبول داريم. اما جنگ و صلح به خاطر دنيا و قدرت و آقايى كردن وبرده گرفتن و خوردن وبردن نداريم. خـونريـزى بـراى كـسب منـافع دنيايى، است. 🔶بخشی از کتاب حسین(ع) عقل سرخ ، نوشته استاد رحیم پور ▶️ @rahimpoor_azghadi
🏴 كه (ع ) به خاطر آن شد 🏴 حکومتی که حسین ع به خاطر آن شهید شد حكومتى بـود كـه اهـل و سستى نباشد. (ع)، نكته مهمى فرموده اند كه بايـد ايـن تعبير را مجريان همه حكومتها ببينند. روايت بسيار مهمى است. فرمودند : «كسانى میتوانند واقعى تـشكيل بدهنـد كـه اهل مداهنه و سازشكارى و مصانعه و رياكـارى نباشـند؛ كـسانى كه با صاحبان و و با هاى قوى و سرمايه دارهـا و با قدرتهاى داخلى و خارجى، معامله نكنند و نترسـند؛ كـسانى كه محافظه كار نباشند». آرى فقط اينان میتوانند. حكومتى كه وقتى ابن حرمه - ناظر مالى بازار اهواز - دزدى كرد، گرفت و اختلاس كرد، حضرت امير(ع) او را بـه انداخت و دستور داد اورا به انفرادى بردند (يعنى ملاقات ممنوع شـد) و فرمود او را در جمعه و جلوى چشم مردم، شلاق بزنيد نـه ايـن كـه مجازات مخفى كنيد؛ بلكه آبرويش را بريزيد. حكومتى كه امـام حـسين(ع) میخواست احيا كند، حكومتى بود كه خودش و مردم قـبلا تجربـه كـرده بودند و در به خاطر همان اصول كشته شـد. آرى، حكومتى كه وقتى شـخص اول آن در كوفـه، روز عيـد قربـان، دخترش ام كلثوم را ديد كه گردنبند مرواريد بـسته، بـا نگـاه خـود بـه او اعتراض كرد كه اين چيست كه بسته اى؟ ام كلثوم گفت: اين را براى سـه روز از بيت المال عاريه و امانت گرفته ام وبا اجازه مسئول بيت المال، بـوده و ضمان مالی اش هم بر عهده من است؛ يعنى كار قانونى كرده ام و عاريه است. ابن ابی رافع، مسئول بيت المال هم آمد و از ام كلثوم، دفاع و او را تأييد كرد و به حضرت گفت: دخترت خلاف نكرده و من در جريان هـستم و كـار او قانونى بوده است. حضرت رو كرد به دخترش امكلثوم و گفـت: «يـا بنـت على بن ابیطالب، لا تَذْهبنَّ بِنَفسِك عنِ الْحقّ ». ؛ اى دختر على، بحث نكن و بهانه نتراش تا حق را زير پا بگذارى. خواهش میکنم به دقت توجه كنيد كه خيلى جمله عجيبى است. حضرت امير(ع) از دخترش می‌پرسد: «أَكُلُّ نِساء المهاجِرين تَتَزين بِمِثل هذا فـى هـذَا العيـد؟ »؛ آيـا همـه دختران و زنان شهر در روز عيد قربان میتوانند چنين گردنبندى را كه تـو بسته اى، ببندند؟» حتى اگر تو از راه قانونى خارج نـشده باشـى، آيـا همـه دختران اين جامعه میتوانند چنين گردنبندى ببندند؟ گفت: نه. فرمـود: تـو دختر خليفه اى. پس تو هم حق ندارى اين گردنبند را ببندى. شما وقتى حق دارى چنين گردنبندى ببندى كه همه دختـران وزنـان ايـن شـهر چنـين امكاناتى داشته باشند؛ چون فرزند حكومت اسلامى هستى! 🔶بخشی از حسین(ع) عقل سرخ استاد رحیم پور ▶️ @rahimpoor_azghadi
⏪ آینده نظام اسلامی را چطور ارزیابی می کنید ؟ ▶️ @rahimpoor_azghadi
Roshana128-97-06-23، کربلا حزب الله در برابر حزب شیطان.mp3
3.92M
🏴 امام (ع) و رعایت اسبان سپاه یزید ! 🔰گزیده ای از سخنرانی "استاد حسن رحیم‌پور ازغدی" با موضوع کربلا؛ مصاف "حزب الله" در برابر "حزب ثروت" و "حزب قدرت"/ ۹۶ ▶️ @rahimpoor_azghadi
🚩معنای امر به معروف و نهی از منکر امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر به زبان اجتماعی امروز یعنی نظارت اجتماعی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی؛یعنی اینکه همه چیز به همه مربوط است. نه کسی حق دارد به عنوان یک مسلمان بگوید«به من چه و به ما چه» که چه اتفاقی در این جامعه و یا آن طرف دنیا می‌افتد و نه وقتی که ما سوال کردیم، کسی می‌تواند به ما بگوید «به تو چه؟ »پس امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر، یعنی ما و شما به عنوان یک مسلمان باید نسبت به ستم و بی‌عدالتی و حمله به خطوط قرمز انسانیت که اخلاق و ارزش‌های اخلاقی است و هر آنچه منکر یا معروف دانسته می‌شود، احساس مسئولیت کنیم. ◾️حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی *عاشورای حسینی،شهادت برای نهی از منکر* 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 @rahimpoor_azghadi
⚫️ یکی از وظایف مسلمانی همین است و باید به آن عمل شود #امام_حسین #امر_به_معروف #نهی_از_منکر @Rahimpoor_Azghadi
⁉️سخت ترین شرایط بین همه اهل بیت (ع) را کدام امام معصوم داشتند؟! #امام_سجاد #اسلام #صحیفه_سجادیه #تمدن_اسلامی @rahimpoor_azghadi
🚩آیا چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؟ پیامبر فرموده اند: «برای کمک به مظلوم 5 میل (مسافتی در حدود 1.5 کیلومتر) راه برو. برای کمک به مظلومی که از تو کمک می خواهد 6 میل راه برو.» یعنی اولا ما نسبت به ملت‌هایی که تحت ستم هستند و از ما کمک هم نخواستند، مسئول هستیم و نسبت به کسانی که تحت ستم هستند و از ما کمک هم خواستند، مسئولیت ما بیشتر هم می‌شود. نباید بنشینی و بگویی که هر کس کار خود را انجام دهد و چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. اصلا این ضرب‌المثل چیست؟ از کجا آمده است؟ چه کسی آن را گفته است؟ گاهی باید چراغ خانه را به مسجد برد. این همان ایثار است یعنی ترجیح دیگران بر خود. ◾️حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی *عاشورای حسینی،شهادت برای نهی از منکر* 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 @rahimpoor_azghadi
🔴کلاه مردم را می شود برداشت، اگر... #آگاهی #مجاهد @rahimpoor_azghadi