eitaa logo
َهُدًى لِّلْعَالَمِين
130 دنبال‌کننده
80 عکس
109 ویدیو
2 فایل
هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قالَ عيسَى بنُ مَريَم عليهماالسلام: إنَّ الدّابَّةَ إذا لَم تُركَبْ وَ لَم تُمتَهَنْ وَ تُستَعمَلْ لَتَصْعَبُ وَ يَتَغَيَّرُ خُلقُها، وَ كَذلِكَ القُلُوبُ إذا لَمْ تُرَقَّقْ بِذِكرِ المَوتِ وَ يَتعَبْها دُؤوبُ العِبادَةِ تَقسُو وَ تَغلُظُ. حضرت عيسى عليه السلام فرمود: چهار پايان را هرگاه سوار نشوند يا از آن بار وكار نكشند، كج خلق و سركش مى شوند؛ دلهاى آدميان نيز چنين اند، هرگاه با ياد مرگ نرم نشوند و عبادت مداوم آنها را خسته نسازد، سخت و درشت مى شوند. بحارالانوار، ج14 ص 309 ح 17 هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هرچه معلومات بیشتر شود، انسان از انسانیت دورتر خواهد شد اگر ... 💠هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
الأئمّهًْ (علیهم السلام)- کَانَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) إِذَا حَزَنَهُ أَمْرُ اسْتَعَانَ بالصلاهًْ وَ الصَّوْمِ. ائمّه (علیهم السلام) هنگامی‌که پیامبر (از چیزی محزون می‌شد، از نماز و روزه کمک می‌گرفت. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۲۶  بحارالأنوار، ج۸۸، ص۳۴۱ الصّادق (علیه السلام)- قَالَ کَانَ عَلِیٌّ (علیه السلام) إِذَا هَالَهُ شَیْءٌ فَزِعَ إِلَی الصَّلَاهًِْ ثُمَّ تَلَا هَذِهِ الْآیَهًَْ وَ اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاهْ. امام صادق (علیه السلام) هرگاه چیزی امیرالمؤمنین (علیه السلام) را حیران‌زده می‌کرد به نماز پناه می‌برد. اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ ... . تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۲۶  الکافی، ج۳، ص۴۸۰/ وسایل الشیعه، ج۸، ص۱۳۸/ البرهان هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِبْرَاهِيمَ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ ، عَنْ سُلَيْمَانَ ، عَمَّنْ ذَكَرَهُ ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) : فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ اِسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَ اَلصَّلاٰةِ . قَالَ: «اَلصَّبْرُ: اَلصِّيَامُ». وَ قَالَ: «إِذَا نَزَلَتْ بِالرَّجُلِ اَلنَّازِلَةُ اَلشَّدِيدَةُ فَلْيَصُمْ، فَإِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ: وَ اِسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ يَعْنِي اَلصِّيَامَ». امام صادق (علیه السلام) [منظور از] صبر، همان روزه است. هرگاه انسان به پیشامدی ناگوار و شدید دچار شود، باید روزه بگیرد. همانا خداوند عزّوجلّ می‌فرماید: وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ یعنی به وسیله‌ی روزه‌گرفتن [یاری طلبید]. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۲۸  الکافی، ج۴، ص۶۳/ من لایحضره الفقیه، ج۲، ص۷۶/ وسایل الشیعه، ج۱۰، ص۴۰۷/ فضایل الأشهرالثلاثهًْ، ص۱۲۲؛ فیه: «الصلاهًْ» زیادهًْ/ نورالثقلین؛ فیه: «صوموا» بدل «صیام»/ البرهان هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان این قدر باید این فیلم دست به دست بشه که ان شاءاااااااااالله امسال همه برای عیدغدیر اقاجانمون امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام)،سنگ تموم بزاریم غدیر نزدیک است 🌹🌹🌹 هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ غدیر از نماز مهمتر است ... ♦️ غدیر از روزه مهمتر است ... ♦️ غدیر از حجاب مهمتر است ... ♦️ غدیر از اربعین مهمتر است ... ♦️ غدیر از شب‌های قدر مهمتر است ... ♦️ غدیر از نیمه شعبان مهمتر است ... ♦️♦️ غدیر را دریابید ♦️♦️♦️ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
♻️ گناه بنده را به حسنه مبدل می‌کنم محمّد بن عليّ بن الحسين بن بابويه في ثواب الأعمال قال: حدّثنا محمّد بن موسى بن المتوكّل قال: حدّثني محمّد بن جعفر قال: حدّثني محمّد ابن جعفر قال: حدّثني محمّد بن موسى بن عمران النخعيّ قال: حدّثني الحسين بن يزيد عن عليّ بن أبي حمزة عن أبي بصير عن أبي عبد اللَّه عليه السلام قال: سمعته يقول: أوحى اللَّه إلى داود: يا داود! إنّ عبدي المؤمن إذا أذنب ذنبا ثمّ تاب من ذلك الذنب و استحيى منّي عند ذكره غفرت له و أنسيته الحفظة و أبدلته حسنة و لا أبالي و أنا أرحم الراحمين. محمد بن على بن حسين بن بابويه در كتاب ثواب الاعمال از محمد بن موسى بن متوكل از محمد بن جعفر از محمد بن موسى بن عمران نخعى از حسين بن يزيد از على بن أبوحمزه از ابوبصير از ابو عبداللَّه عليه‌السلام روايت كرده كه حضرت فرمود: «خداوند به داود عليه‌السلام وحى كرد: اى داود! اگر بنده‏‌اى گناهى را مرتكب شد و بعد هم توبه كرد و خجالت كشيد از اين كه آن گناه را ذكر كند من او را مى‏‌بخشم و به حافظان عمل دستور مى‌‏دهم كه از ياد آن شخص ببرند و آن را مبدل به حسنه مى‌‏كنم. چون من ارحم الراحمين هستم.» 📚منبع الجواهر السنية فی الأحاديث القدسية (كليات حديث قدسى)، شیخ حر عاملی، ص ۱۸۶ هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام در کتب اهل سنت 🍀 ✅این از اون کلیپ‌هایی است که جگرتون حال میاااااد از اول تا آخرش گوش کنید و خدا رو شکر کنید که از شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام هستید هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
💠عید قربان، عید عبادت و بندگی، روز رهایی و برائت از دشمن نفس، مبارک باد💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 ✍️ دوراهی نفع و اخلاق 🔹شخصی کفشش را برای تعمیر نزد کفاش می‌برد. 🔸کفاش نگاهی به کفش کرده می‌گوید: این کفش سه کوک می‌خواهد و اجرت هر کوک ۱۰ تومان می‌شود که درمجموع خرج کفش می‌شود ۳۰ تومان. 🔹مشتری قبول می‌کند. پول را می‌دهد و می‌رود تا ساعتی دیگر برگردد و کفش تعمیرشده را تحویل بگیرد. 🔸کفاش دست‌به‌کار می‌شود. کوک اول، کوک دوم و در نهایت کوک سوم و تمام. 🔹اما با یک نگاه عمیق درمی‌یابد اگرچه کار تمام است ولی یک کوک دیگر اگر بزند عمر کفش بیشتر می‌شود و کفش کفش‌تر خواهد شد. 🔸از یک‌سو قرار مالی را گذاشته و نمی‌شود طلب اضافه کند و از سوی دیگر دو دل است که کوک چهارم را بزند یا نزد. 🔹او میان نفع و اخلاق و میان دل و قاعده توافق مانده است. یک دوراهی ساده که هیچ‌کدام خلاف عقل نیست. 🔸اگر کوک چهارم را نزند هیچ خلافی نکرده اما اگر بزند به انسانیت تعظیم کرده است. 🔹اگر کوک چهارم را نزند روی خط توافق و قانون جلو رفته اما اگر بزند صدای عشق او آسمان اخلاق را پر خواهد کرد! 💢 دنیا پر از فرصت کوک چهارم است و من و تو کفاش‌های دو دل. ◽مهربانی را اگر قسمت کنیم ◽من یقین دارم به ما هم می‌رسد ◽آدمی گر ایستد بر بام عشق ◽دست‌هایش تا خدا هم می‌رسد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام سلام 👋 حال و هوای پرزدنم مشهدالرضاست🍃 چهارشنبه تون امام رضایی❤️ هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♨️ صحبتهای امام خمینی ره در مورد تفکر غربزده 🔹️هر چقدر ضربه از غرب بخورد، باز هم از آنها تعریف می‌کند. هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 عمامه سیاه امیرالمؤمنین ⁉️چرا عمامه پیامبر سبز بود ولی عمامه امیرالمؤمنین مشکی را باشکوه برگزار کنیم هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 چرا جن سُنی نداریم؟ ☑️ابوحمزه ثمالی نقل می‌کند: برای اینکه خدمت امام محمد باقر علیه السلام برسم، اجازه خواستم. به من گفتند: عدّه ای نزد آن حضرت هستند. کمی صبر کن تا بیرون بیایند. [پس از چندی] افرادی بیرون آمدند که من آنها را نشناختم. سپس آن حضرت به من اجازه شرفیابی داد. خدمت رسیدم و عرض کردم: فدایت شوم؛ اینک دوران بنی امیه است و از شمشیرهایشان خون می چکد [و شما با این افراد نا شناس ملاقات می‌کنی]؟ 👈فرمود: ای ابو حمزه! آنها هیئتی از جنّیان شیعه ما بودند، آمده بودند تا تعالیم و مسائل دینی خود را از ما بپرسند. هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️اگر‌ گرامی داشته میشد کار به عاشورا‌ نمی‌کشید! ۶ روز تا عید عید الله اکبر ⭕️ برای غدیر چه کرده اید هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 امام علی علیه السلام میزان اعمال انسان هاست 🎙حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد علیه السلام هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙علی علیه السلام را به بهانه نمیدهند! 🎙حجت الاسلام علوی چند روز بیشتر تا عید غدیر نمونده از آقا توفیق بخواییم و یه یا علی بگیم، غدیر امسال رو بهتر از همیشه برگزار کنیم ان شاءالله. هر کاری که از دستمون برمیاد برای مردی که دستگیر دنیا و آخرتمونه انجام بدیم❤️☘ هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan
ولایت، شرط توحید از امام رضا‌علیه‌‌السلام حدیثی به نام حدیث سلسلة الذّهب نقل شده است که همه ما شنیده‌‌‌‌ایم. حدیثی که راویانش طلائی است؛ امام رضا از پدرش، آن حضرت از اجدادشان، تا پیغمبر اکرم‌صلوات الله علیهم اجمعین، پیغمبر از جبرئیل، و ایشان از خدای متعال نقل می‌‌‌‌کند. سند حدیث دیگر از این محکم‌‌‌‌تر نمی‌‌‌‌شود؛ آن حدیث این است: «... لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی‌‌ ...».2 حدیث دیگری مشابه این حدیث نیز نقل شده است که آن هم اسناد معتبری دارد، و آن حدیث این است: «... وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی»‌‌.3 به نظرم رسید امروز در جمع طلبه‌‌‌‌‌ها این بحث طلبگی را داشته باشیم که این دو روایت با هم چه نسبتی دارند. آیا کلمه توحید، حصن خداست یا ولایت علی‌علیه‌‌السلام حصن اوست، یا اینکه خدا دو حصن دارد، یکی حصن توحید و دیگری حصن ولایت است، یا به گونه دیگری است؟ سؤال از چگونگی جمع بین این دو حدیث، یک سؤال طلبگی است. راهی را که برای جمع بین این دو حدیث به نظرم می‌‌‌‌رسد، از تتمه حدیث اول استنباط می‌‌‌‌کنم. حضرت رضا‌‌علیه‌‌السلام این حدیث را در نیشابور در حالی‌‌‌‌که روی مرکب سوار بودند، بیان کردند. 12 هزار نفر راوی، قلم و کاغذ برداشتند و این حدیث را ضبط کردند. شاید در تاریخ چنین نقلِ حدیثی نمونه نداشته باشد. برای اولین و آخرین بار بود که کسی حدیثی نقل کند و 12 هزار نفر ایستاده و آماده، این حدیث را بشنوند. نقل کرده‌‌‌‌اند و نوشته‌‌‌‌‌اند: وقتی حضرت این جمله را فرمودند، مرکب خواست حرکت کند، ولی حضرت اشاره فرمودند: «صبر کن». مردم منتظر بودند ببینند چرا حضرت مرکب را متوقف کردند. آن زمان چون وسائلی مانند بلندگو نبود، باید چند نفر، تکه تکه خبر می‌‌‌‌دادند تا بقیه بشنوند. حضرت فرمودند این کلمه را اضافه کنید: «بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا»؛ کلمه توحید که حصن خداست، یک شروطی دارد، و من یکی از آن شروط هستم؛ خود من که امام رضا هستم، یکی از شروط این حدیثم؛ یعنی وقتی شما وارد حصن خدا می‌‌‌‌شوید، که ولایت من را بپذیرید. واضح است که ولایت شخص امام رضا‌علیه‌‌السلام خصوصیتی نداشته و مقصود، ولایت همه ائمه اثنی عشر ـ علیهم السلام ـ بوده است که اوّل آن، ولایت علی‌علیه‌‌السلام  است؛ پس آنجا که فرمودند: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی»، یعنی به شرط ولایت ائمه‌‌‌‌ معصومین‌علیهم السلام؛ این حصن، این حصار و این دژ، وقتی مستحکم است که شامل ولایت باشد؛ بدون ولایت استحکامی ندارد. راه جمع طلبگی این دو حدیث، این بود که عرض کردیم. خلاصه این‌‌‌‌که چون حدیث اول، این ذیل را دارد و حدیث دوم هم مصداق این ذیل است، این دو به این وسیله جمع می‌‌‌‌شوند.......... ادامه در لینک زیر خوانده شود 2. بحار الانوار، ج 49، ص 123. 3. عیون أخبار الرضا‌علیه‌‌السلام، ج ‌‌2، ص136  سخنرانی حضرت علامه مصباح یزدی در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین علیه‌السلام تهران (1388/09/10)https://mesbahyazdi.ir/node/761/%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%8C-%D8%B1%D9%83%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%AD%DB%8C%D8%AF هُدًى لِّلْعَالَمِين @rahnamayan