eitaa logo
رهپویان
217 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
700 ویدیو
200 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد رحیم‌پور ازغدی: دستور مهم امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب که مغفول مانده و می‌توانست مانع بسیاری از فسادها درون کشور شود... ✅ به کانال افسران @Afsaran_ir بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یازده دلیل که از ظرف مسی برای آب خوردن استفاده کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نقطه اوج
💕همسرتون رو به مرکز تخصصی مسائل آقایان دعوت کنید 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893086734C9216f9daf4
💠 اگه این اتفاق در ژاپن یا کانادا افتاده بود ، تمام دنیا را مثل بمب می ترکاند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تحلیل استاد رحیم‌پور ازغدی از بیماری اقتصاد برجامی که مدیریت کشور را ایدز زده کرد! 🔹افکار عمومی را درازگوش حساب می‌کنند و همه مشکلات اقتصاد را به گردن تحریم‌ها و مقاومت می‌اندازند 🔹بجای اصلاح نظام بانکی و مالیاتی، گرفتن جلوی دلال‌بازی‌ها و واردات کالاهای اشرافی، حذف کردن حقوق‌های نجومی، دفاع از تولید و... دست جلوی آمریکا و اروپا دراز میکنند برگرفته از کانال تلگرامی 📡 @sepah_quds
🍃🌸 فرارسیدن نیمه شعبان ، ولادت حضرت مهدی موعود «عج الله تعالی فرجه الشریف» مبارک باد 🌸🍃
هدایت شده از آموزش زبان انگلیسی
Learn Hot English - Issue 203 - April 2019.pdf
22.46M
✅ آخرین نسخۀ مجله ای خواندنی در مورد آموزش زبان انگلیسی ✅ 50 صفحه با حجم حدود 24 مگابایت —---— 👈👈آموزش زبان انگلیسی آمریکایی 🌺 https://eitaa.com/DailyVocabularies 👈👈ارتباط با مدیر 🌺 @smtavakol
هدایت شده از لباس شخصی‌ها
🔰 آموزش غيرحضوری انگلیسی و عربی 🔰 ♦️صد در صد تضمینی ♦️برگشت پول در صورت عدم موفقیت امام خمینی ره: پیشتر احتیاج به زبانهای خارجی نبود، امروز احتیاج است به این، یعنی جزو برنامه تبلیغات مدارس باید زبان باشد، زبانهای زنده دنیا، آنهایی که در همه دنیا شایع تر است. مثل دیروز نیست که ما صدایمان از ایران بیرون نمی‌رفت. امروز ما می‌توانیم در ایران باشیم و به زبان دیگری همه جای دنیا را تبلیغ کنیم، در همه جا مبلّغ باشیم. ✍️ ثبت‌نام كلاس‌های آموزش غيرحضوری (آفلاين) و توسط اساتید مبلغ بین‌المللی و فارغ التحصیل از اروپا مرکز زبان حوزه علمیه امام کاظم عليه السلام قم ✅ شرايط و مزايا ◽️ اعطای گواهی پایان دوره ◽️ ۱۲ ترم در ۱۲ ماه ◽️ به همراه فیلمها و کارتونهای آموزشی زبان اصلی و گروههای چت برای مکالمه *بعد از گذراندن دوره شما میتوانید در زمینه های زیر فعالیت کنید: ۱- استاد زبان ۲- مبلغ بین المللی ۳- کارشناس یا مجری شبکه های ماهواره ای مانند شبکه ولایت ۴- مترجم کتاب یا در همایشها ۵- مبلغ فضای مجازی با حقوق در دفتر تبلیغات و فعالیتهای مشابه دیگر ➖ هزينه هر ترم با اعمال تخفيف ويژه فقط ۴۰ هزار تومان می‌باشد. ضمناً کلاس‌‌ها به صورت (ضبط شده صوتی) برگزار می‌گردد لذا هر زمان که بخواهید می‌توانید به کلاسها گوش کنید و بدون محدودیت مکان و زمان از استاد سوال بپرسید. ➖ برای ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر به آی دی زير پیام دهید: 📩 @msbmsb —----------
هدایت شده از خودآموز اسپانیایی
هدف از تاسیس این کانال حل مشکل محدودیت هایی است که در کانال اصلی خودداریم از جمله اینکه برخی متون طولانی هستند و موجب سردرگمی نوآموزان و شلوغ شدن کانال اصلی میشد. محدودیت بعدی تعداد ارسال روزانه است که اجازه انتشار حدودا سه تا شش هفت مطلب بیشتر را نمیداد. لذا این کانال به هیچ وجه جای کانال اصلی را نمیگیرد و در عین حال همان جهت گیری اصلی ما که کمک به زبان اموزان محترم جهت پیشرفت پیشتر از را دنبال میکند. مطالب اینجا کشکولی است و در موضوع خاصی فعلا متمحض نمیشود. سطح مطالب متوسط به بالا خواهد بود و فایده کلیپ ها و نصوص منتشر شده وسعت بخشیدن به دایره لغات شما و اسالیب پرکاربرد خواهد بود. فلذا مفروض این است که نیازی به تکرار قواعد ابتدایی زبانی ندارید. این کانال نقش مخزن متون متوسطه و پیشرفته را بازی خواهد کرد فلذا از کثرت مطالب ملول نشوید. میتوانید در اوقات فراغت و مرده چند متن یا کلیپ را تمرین کنید تا رابطه تان با زبان حفظ شود. برای انتفاع حداکثری از این مطالب، باید آنها را با صدای بلند بخوانید و به قرائت روزنامه وار و ذهنی اکتفا نکنید. باتشکر/ ابوزهراء کانال نصوص و افلام (وابسته کانال مکالمه عربی) http://eitaa.com/joinchat/2790588434Cadeb06dbd9 کانال اصلی: http://eitaa.com/joinchat/3417505808Cb5105ea910
شيوه تلفظ 10 حرف زبان عربي با كمي دقّت در تلفّظ حروف عربي و مقايسة آنها با تلفّظ حروف فارسي، مشخّص مي‌گردد كه در بين ۲۸ حرف زبان عربي فقط ۱۰ حرف از آنها تلفّظ‌شان با زبان فارسي متفاوت است . اين حروف دهگانه عبارتند از : ث ـــ ح ـــ ذ ـــ ص ـــ ض ـــ ط ـــ ظ ـــ ع ـــ غ ـــ و @Arabia ۱۸ حرف باقي مانده از حيث تلفّظ تفاوتي با تلفّظ فارسي‌شان ندارند. حال نحوه تلفّظ حروف ياد‌ شده : 1⃣ حرف «ث» اين حرف را بايد به اصطلاح «نوك زباني» و نازك و كم‌حجم تلفّظ كرد (مانند كودكي كه نوك‌زباني صحبت مي‌كند)؛ يعني در حالي كه نوك زبان با دندان‌هاي جلو در آرواره بالا تماس دارد هوا را به بيرون مي‌دميم (فشار نوك زبان بر دندان‌ها زياد نباشد). حرف «ث» بدون اينكه صداي «سوت» از آن شنيده شود تلفّظ مي‌گردد. ثَوابَ ـــ ثَلاثُ ـــ مَثُوبَةً @Arabia 2⃣ حرف «ح» حرف «حاء» با گرفتگي خاصّي در حلق، ايجاد مي‌شود؛ مانند كسي كه بخواهد مثلاً پوست تخمه‌اي را كه در حلق گير كرده با فشار هوا خارج كند. الحَمْدُ ـــ حَميدٌ ـــ حُسْناً 3⃣ حرف «ذ» حرف «ذال» عيناً مانند حرف «ثاء» از تماس نوك زبان و دندان‌هاي بالا و با صداي نازك و «كم‌حجم» تلفّظ مي‌گردد. دقّت كنيد كه فشار نوك زبان بر دندان‌ها زياد نباشد. ذَهَبَُ ـــ ذَلِكَ ـــ هَذا 4⃣ حرف «ص» حرف «صاد» مانند «س» تلفّظ مي‌شود؛ فقط به همراه آن، صدا پرحجم تلفّظ مي‌شود (سين مُفخَّم). براي اين كار گلو را پرحجم كنيد؛ به اصطلاح عاميانه باد در گلو بيندازيد. تأكيد مي‌شود كه هنگام تلفّظ «ص» نبايد صداي سوت شديد شنيده شود. صَدَقَ ـــ قَصَصَ ـــ صُرِفَتْ @Arabia 5⃣ حرف «ض» حرف «ضاد» از تماس كنارة زبان با دندان‌هاي آسياي بالا (از هر طرف كه مقدور باشد؛ راست يا چپ) و با صداي پرحجم و درشت تلفّظ مي‌شود. تلفّظ «ض» كمي مشكل است. در واقع حرف سركشي است. براي تسلّط بر آن بايد تمرين كرد. ضَرَبَ ـــ ضَعْفٍ ـــ ضَالّينَ 6⃣ حرف «ط» حرف «طاء» مانند حرف «ت» تلفّظ مي‌شود با اين تفاوت كه صداي آن درشت و پرحجم مي‌باشد (تاي مفخَّم). حرف «ط» قوي‌ترين حرف زبان عرب مي‌باشد. طَيِّبة ْ ـــ صِراطي ـــ خَطيئة 7⃣ حرف «ظ» اين حرف دقيقاً مانند حرف «ذ» از تماسّ نوك زبان و سرِ دندان‌هاي جلو آروارة بالا ايجاد مي‌شود؛ با اين تفاوت كه صدا در حرف «ظاء» درشت و پرحجم مي‌گردد (ذال مفخَّم). بايد دقّت كرد كه هوا با فشار زياد دميده نشود. ظََلَمَ ً ـــ ظِلالُها ـــ يَظْلِمُونَ @Arabia 8⃣ حرف «ع» اين حرف از ميان حلق و به صورت نرم تلفّظ مي‌شود و گويي صدا «كِش» مي‌آيد (البتّه اين به معناي افراط در نرمي حرف نيست). دقّت كنيد كه حرف «ع» مفخَّم و پرحجم ادا نشود. عَلِمَ ـــ العَالمِینَ _ نَعْم 9⃣ حرف «غ» حرف « غين» از همان محلّ‌ِ تلفّظ حرف «خاء» يعني ازناحية حلق تلفّظ شده ولي صداي آن نرم و كشيده و دنباله‌دار است و حالت خراش و خشونت حرف «خاء» را ندارد. صداي «غ» را مي‌توانيم هنگامي كه مقداري آب در گلو «غرغره» مي‌كنيم بشنويم. صداي «غ» بايد درشت و پرحجم باشد. غَيْرِ ـــ الغَرُورَ ـــ يَغُلَّ @Arabia 0⃣1⃣حرف «و» براي تلفّظ «واو» نبايد مثل صداي فارسي آن، دندان‌هاي بالا با لب پايين تماس پيدا كند؛ بلكه در اداي اين حرف، لب‌ها به صورت «غنچه» درمي‌آيد و صداي «و» از ميان دو لب خارج مي‌شود. بايد دقّت كرد كه حرف واو كم‌حجم و نازك ادا شود. وَرَدَ ـــ لَوَّوْا ـــ نَواصِي 🎯 حروف گ ، چ ، پ ، ژ در مکالمه محاوره ای( لهجه ) مورد استفاده است . --------------------------------------- منبع : کانال مکالمه عربی در ایتا @Arabia منبع بسیار خوب برای یادگیری زبان عربی رهپویان کانالی برای طلاب
ثبت نام اعتکاف طلبگی حرم امام رضا علیه السلام در ماه رمضان از همگی التماس دعا
هدایت شده از فقه نظام ساز
💢شهید صدر از درون فتاوای فقها، #فقه_نظامات را استخراج کرد 📌حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا در نشست بازخوانی اندیشه‌های اجتماعی شهید صدر، با اشاره به این که شهید صدر مستقیم وارد مسائل اقتصاد اسلامی شده و در آن شیوه خود را بیان می‌کند که ما نیز می‌توانیم قواعد مربوط به فقه نظام را در آن انتزاع کنیم، عنوان داشت: فقیه می‌تواند از یک متن، مسائل شخصی فقه را استخراج کند و شهید صدر براساس فتوای فقها قواعد مربوط به فقه نظامات را استخراج کرده است. 🔹فقه نظامات نیاز از بین رفتنی نیست بلکه شدیدتر احساس می‌شود و الگوی شهید صدر در این‌باره برای جامعه ما قابل دنبال شدن است. شهید صدر را می‌توان پیشگام در فقه نظامات دانست. 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/e7vK8 🆔 @meftaah_com
هدایت شده از دروس
📝 : طراحی زیرساختهای تحول، راهبرد تحولی آیت‌الله اعرافی 💠 سه سال قبل و در حالی که مطالبات و توقعات تحولی و اصلاحی طلاب در حال رسیدن به اوج بود و نگرانی‌ از انزوایی که مقام معظم رهبری هشدارش را داده بودند جدی‌تر می‌شد، آیت‌الله اعرافی که عملکرد درخشان در ساماندهی جامعه المصطفی در پرونده خود داشت، به مدیریت حوزه‌های علمیه انتخاب شد. 💠 این انتخاب، بارقۀ امید را در دل طیف‌های مختلف حوزویان روشن نمود و آثار این امید بویژه در میان طلاب جوان و نخبه‌های دغدغه‌مند حوزه، بوضوح قابل مشاهده بود. 💠 اکنون بعد از گذشت سه سال از این انتخاب، زمزمه‌هایی از ایشان آغاز شده. ارزیابی‌هایی که در یک سوی آن رنگ باختن امید به اصلاح و تحول حوزه به دست ایشان قرار دارد و در سوی دیگر عده‌ای با نگرانی همچنان منتظر آشکار شدن نشانه‌های تدبیر ایشان هستند. 💠 طیف اول برای اثبات این ناامیدی، به استمرار ضعف‌های سابق و عدم تغییر چشمگیر برنامه‌های حوزه در این سه سال استناد می‌کنند. اما برای ارزیابی منصفانه عملکرد ایشان بهتر است مولفه‌های مختلفی که گاهی از زبان مدیر محترم حوزه‌های علمیه در مناسبتهای مختلف طی یک سال اخیر بیان شده است توجه نمود. 💠 بی‌شک تحقق تحول (اگر تب و تاب جوانی را کنار بگذاریم و با نگاهی جامع به مسئله بنگریم) نیازمند و است که بدون آنها، اجرای برنامه‌های تحولی هر چند ممکن است در کوتاه مدت عده‌ای را راضی کند، اما نه‌تنها منجر به تحول نخواهد شد؛ بلکه در دراز مدت می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری به بار آورد. همچنان که تعدادی از تصمیمات سالهای قبل، هم اکنون تبدیل به گره کوری شده است که گشودنش به غایت مشکل می‌نماید. 💠 از همین رو، طی این سه سال برنامه آیت‌الله اعرافی طراحی و نهایی‌سازی حوزه است، که بدون آنها هرگونه برنامه‌ریزی راهبردی و اجرای برنامه‌ یا ناممکن می‌گردد و یا به کلاف سردرگم بی‌برنامگی مرکز مدیریت می‌افزود. از جمله: ۱. تدوین و نهایی‌سازی برنامه ۵ساله حوزه و برش‌های آن در عرصه‌های مختلف (که برای اولین بار صورت گرفت) ۲. طرح آمایش سرزمینی حوزه ۳. تکمیل نظام‌های جامع (که سالها نیمه‌کاره رها شده بود) ۴. سند چشم‌انداز حوزه و ده‌ها سند راهبردی بالادستی دیگر که تدوین آنها بخش زیادی از انرژی مرکز مدیریت را در مدیریت آقای اعرافی گرفته بود، و طبق وعدۀ ایشان، از ابتدای سال۹۸ به اجرا درخواهد آمد. 💠 در کنار اسناد زیربنایی، همچون: ۱. کارویژه‌های روحانیت ۲. درختواره رشته‌های حوزوی (در بیش از ۲۶۰ رشته علوم انسانی) ۳. تأسیس مرکز آموزش‌های کاربری ۴. طرح اصلاح نظام اساتید حوزه ۵. تأسیس کانون‌های علمی تربیتی مدارس ۶. اصلاح نظام جذب و پذیرش حوزه (حرکت بسوی کیفی‌گزینی) ۷. احیای طرح‌های مدرسه‌محور ۸. طرح اصلاح سیستم پایان‌نامه‌های حوزوی ۹. حمایت از تأسیس کرسی‌های درس خارج فقه معاصر ۱۰. ‌توسعه دروس خارج شهرستان‌ها و ده‌ها طرح و برنامه دیگر نیز طراحی شده است. 💠 انجام این امور بنیادین در حالی صورت گرفته است که مرکز مدیریت طی این دو سال در بدترین شرایط بودجه‌ای و به تعبیر آیت‌الله اعرافی، در قرار داشته است. 💠 همچنین به دلیل شرایط پیچیده و شبکه‌ای مدیریت نهادهای حوزوی، تغییر و تحولاتی که می‌توانست در عملکرد آیت‌الله اعرافی مؤثر باشد، طولانی و زمانبر بوده. از جمله: انفکاک ایشان از مدیریت المصطفی (که قریب به دو سال طول کشید)، تغییر دبیر شورای عالی، و... که تسریع در آنها، مدیریت ایشان را تسهیل می‌کرد. 💠 با توجه به آماده شدن چنین اسناد و طرح‌های مهم، در صورتی که پشتوانه کافی (اعم از بودجه، همراهی و همدلی علما، فضلا، و نهادهای حوزوی و...) برای اجرای آنها موجود باشد، امید است که تحول بنیادین مورد انتظار تحقق یابد و مرکز مدیریت، ساماندهی بیشتری یابد. 💠 البته ضروریست جلسات هم‌اندیشی و گفتگوی انتقادی جهت همراه‌‌سازی طیف‌های مختلف حوزوی از طلاب جوان تا نخبگان، اندیشمندان، علما و زعمای حوزه، بصورت جدی، منظم و مستمر از طرف آقای اعرافی و نیروهای فکری حوزه صورت پذیرد. 💠 حسن ختام این مقال می‌تواند بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر طلاب باشد: «جناب آقای اعرافی اشاره کردند به برنامه‌ای که تهیه شده و بناست اجرا کنند. برنامه‌ای با این اصول که ایشان ذکر کردند، بسیار جالب است. و بسیاری از این خواسته‌هایی که گفته شد را پوشش می‌دهد. و ‌چون آقای اعرافی (با تأکید) این را بیان می‌کنند، بنده کاملاً امیدوار هستم که تحقق پیدا کند. چون ایشان بحمدالله ظرفیت بسیار مغتنمی هستند و امیدواری زیادی دارم که این کارها انجام بگیرد» ✍ محمد وکیلی، کانال دغدغه‌های حوزوی 🌐 eitaa.com/daghdagheha/661 ✅ دانش‌پژوهان: انعکاس تحلیل شما ارسال یادداشت: @s_1357 عضویت: @dph110
هدایت شده از دروس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ وظایف طلاب در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب (۹۸/۲/۱۸) 🌐 eitaa.com/khamenei_ir/4845 🆔 کانال دانش‌پژوهان: تحولات حوزه و روحانیت: @dph110
هدایت شده از دروس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 چرایی حضور فرزندان روحانیون در مدارس غیرانتفاعی 😔کلیپ(با اعتذار): وقتشه بدی لبه رو بدو بگیر کمرو بیابیا قِرش بده، سکsی بدنو ببین جوون خودتو بلرزون 🔷 اکثر روحانیون دوست ندارند که از مردمی‌‌زیستن، فاصلۀ هرچند کمی بگیرند، اما سال‌هاست که مدارس غیرانتفاعی تا حدودی مذهبی قم با استقبال پرشور آنها مواجه شده؛ برخی ازاین مدارس که اصلا بنا بر نقل مدیر، اکثر دانش‌آموزان‌شان فرزندان روحانیون‌اند که حتی بعضا دارند با وضعیت مالی بد و با همان شهریه مختصر، هزینۀ آنچنانی مدرسه فرزند را با سختی تمام، می‌پردازند. 🔷 شاید در همان زمان که منبر میرویم و شعار میدهیم که مردم در حال متدین‌تر شدن‌اند و به غوغای حضورشان در تشییع همدانی، اعتکاف و... استشهاد میکنیم، میدانیم که «حرف‌درمانی» در «مدرسه بچه‌ها» اثر ندارد؛ آنجا حاکم است و دختران ما در ۸-۹ سالگی با هدایت معلمانی که در جمهوری اسلامی، تربیت یا انتخاب کردیم، با هم می‌خوانند (و معلم بی‌شرم با خنده از فتح‌الفتوحش فیلم میگیرد): وقتشه بدی... ✅ دانش‌پژوهان: انعکاس تحلیل شما ارسال مطلب: @s_1357 عضویت: @dph110
رهپویان
#یادداشت_وارده 📝 چرایی حضور فرزندان روحانیون در مدارس غیرانتفاعی 😔کلیپ(با اعتذار): وقتشه بدی لبه
بابت شعر و موسیقی از بزرگواران عذر خواهم. اخیرا ی سفیر فیلم تحت عنوان "واسه مدرسه هات مرسی" درست کرده، متناسب با این پیام است، میتونید در تلگرام پخشش کنید: @safirfilm
🌺ثبت نام سومين دوره تربیت مربی و مدرس 🌺 ➖برای مرحله اول از سيرمطالعاتي آثار شهيدمطهري بر پايه نظام فكري بينش مطهر 🖌ثبت نام در سايت: BinesheMotahar.IR 🕰آغاز كلاس ها : 6 تيرماه 🌐کانال آگهی طلاب🔻 http://eitaa.com/joinchat/2053636096C7f322e6287
در اینستاگرام نوردیده حدود 50کتاب از انتشارات مختلف کودک در بخش استوری معرفی کردیم. میتونید از اینستاگرام ببینید کتابارو👇 Instagram.com/nooredideh.ir
من یک پسر ده ساله دارم که چند وقته توی مدرسه دوستاش در مورد روابط زن‌ومرد چیزهایی بهش گفتن ومدام توی خونه از من می‌پرسه‌ در این مورد ومن هم با هر روشی خواستم فکرش را از این قضیه منحرف کنم نشده😔لطفا راهنمایی کنید؟ سلام 👈1- حفظ کامل خونسردی. نباید بهم بریزید و آشفته بشید. خیلی راحت باشید در مواجهه با این سوالات. 👈2- اول تخلیه اطلاعاتی کنید. با مهربونی و رفاقت بپرسید تو چی میدونی؟ چیا شنیدی؟ تو کتاباتون چی نوشته؟ دوستات چیا گفتن؟ وِ.. 👈3- اگر اطلاعات درست داشت تایید کنید و نترسید. اگر نداشت به اندازه سنش بهش بگید. مثلا بگید درون بدن مادر یک کیسه مثل بادکنک هست که مخصوص درست شدن جنینه. و وقتی به خواست خدا و ارتباط ازدواج پدر و مادر بچه در اون درست میشه 9 ماه طول میکشه تا کامل بشه. "ی ازدواج بگید و رد شید." اگر باز پرسید بگید خب الان تو تو سن ازدواج نیستی. هر وقت بزرگتر شدی خودم کاملتر برات توضیح میدم. "برید تو جریان جنین و اینها." بعد راجع به تولد بگید: مادر میبرن بیمارستان و با ی جراحی کوچیک از زیر شکم بچه رو از اون کیسه بیرون میارن. مادرا خیلی سختی میکشن تو بارداری و خیلی هم اذیت میشن تو تولد اما چون بچه شون خیییلییی بیشتر از اونکه فکرش بکنه دوست دارن این سختیا رو تحمل میکنن و این دردها براشون آسون میشه. خوبه از خاطره و حس و حال لحظه ای که تو بیمارستان قنداقش آوردن براتون تعریف کنید. 👈اگر جایی گیر کردین جواب غلط یا الکی ندید. بهش بگید باید مطالعه کنم. یا باید بپرسم. بعد بپرسید و درستش بهش بگید. 👈سعی کنید ببریدش تو طبیعت یا باغ وحش تا با اندام و رفتار حیوانات آشنا بشه و اونجا براش توضیح بدید. (استاد صادقی) 👇 @nooredideh_nojavan
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انقلاب: ما به رنسانس فلسفی یا واژگون کردن اساس فلسفه‌مان احتیاج نداریم. نقص فلسفه‌ی ما این نیست که ذهنی است - فلسفه طبعاً با ذهن و عقل سروکار دارد - نقص فلسفه‌ی ما این است که این ذهنیّت امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. فلسفه‌های غربی برای همه‌ی مسائل زندگی مردم، کم و بیش تکلیفی معیّن میکند: سیستم اجتماعی را معیّن میکند، سیستم سیاسی را معیّن میکند، وضع حکومت را معیّن میکند، کیفیت تعامل مردم با همدیگر را معیّن میکند؛ اما فلسفه‌ی ما به‌طور کلّی در زمینه‌ی ذهنیّاتِ مجرّد باقی میماند و امتداد پیدا نمیکند. شما بیایید این امتداد را تأمین کنید، و این ممکن است؛ کمااین‌که خود توحید یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است؛ اما شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. «لااله‌الا ّاللَّه» فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمی‌ماند؛ وارد جامعه میشود و تکلیف حاکم را معیّن میکند، تکلیف محکوم را معیّن میکند، تکلیف مردم را معیّن میکند. میتوان در مبانی موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت به‌وجود میآورد و تکلیف جامعه و حکومت و اقتصاد را معیّن میکند. دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید 🍃 ۱۳۸۲/۱۰/۲۹ بیانات در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی ___ حوزه انقلاب: @howzeh_enghlab ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
#ردمخالفان 💎 جریان #تفکیک در بیان استاد غلامحسین #دینانی مرشد اعظم این جریان فکری مرحوم آقا #میرزامهدی اصفهانی است که در خراسان ساکن بود. شاگردان او به عنوان تفکیک و جدایی دین از فلسفه مطالبی را در آثارشان آوردند. که البته قابل نقد است و من فکر می کنم که نه تنها مخالفان بلکه گاهی هیچ آدم عاقلی نتواند برخی از سخنان این ها را بپذیرد. اهل تفکیک مثلا هیچ سنخیتی بین مخلوق و خالق قائل نیستند، تجرد نفس را انکار می کنند، نفس را مادی می دانند و در بعضی از حرف هایشان هست که ملائکه هم مادی هستند. کسانی که با موازین عقلی و فلسفی آشنایی دارند به خوبی می دانند که با انکار تجرد نفس ناطقه، ادراک معارف الهی و معنوی با مشکل روبه رو خواهد شد؛ زیرا اگر نفس، مجرد نباشد، ادراکات نیز مجرد نخواهد بود و در صورتی که ادراکات انسان مجرد شناخته نشود، محکوم به احکام ماده می شوند و دستخوش زوال و فساد و تباهی می گردد. ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
5cb91aad547c7d6ae5c19ed8_4130603459430928499.mp3
360.2K
🔴 مهم 🔴 نشر به حوزویان بعد از سی سال که از انقلاب گذشته ما هنوز به اندازه کافی مجتهد برای قوه قضائیه نداریم ، راه حل چیست؟ (بیان استاد ) ♦️ برگرفته از کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
هدایت شده از فقه نظام ساز
✅رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با طلاب: 🔅فقه ستون فقرات زندگی اجتماعی 🔹 فقه خیلی اهمّیّت دارد؛ یک عدّه‌ای خیال میکنند فقه، چون اسمش فروع دین است یعنی کارهای فرعی؛ نخیر، فقه استخوان‌بندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است؛ فقه این است، متکفّل این است. حالا اگر ما به خیلی از بخشهایش توجّه نمیکنیم، نقص از ما است وَالّا فقه یعنی اداره‌ی زندگی، یعنی تبیین نظام زندگی اجتماعی و سیاسی. 🔅فواید و مضرات 🔸بالاخره اینکه ما در این زمینه کنیم و تخصّصها را هر چه ریزتر کنیم، البتّه فکر خیلی خوبی است، دارد هم میشود، منتها غفلت نشود از برخی از عیوب تخصّص. سالها است عدّه‌ای از متفکّرین در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که تخصّصی‌ شدن در کنار منافعی که دارد، مضارّی هم دارد. برخی از علوم بین‌رشته‌ای و مانند اینها برای این است که این نقصها را جبران کند؛ شما هم اگر چنانچه دنبال تخصّص میروید، باید به این نکته توجّه کنید که تخصّص خوب است امّا در کنارش ممکن است عیوبی هم داشته باشد که باید به آن برسید. ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ 🌐کانال فقه نظام ساز @feghheumanism