eitaa logo
رهپویان
216 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
697 ویدیو
199 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
(00210).mp3
9M
نقد و بررسی نظریه روح المعانی توسط استاد معزز و محقق سید محمدعلی ایازی @altahqiq110
هدایت شده از 🌷محمدحسین صالحی
جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/357174 . شناسه حدیث : ۳۵۷۱۷۴ نشانی : کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۳۵۲ . ... قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: وَ كَذَلِكَ اَلْقَائِمُ فَإِنَّهُ تَمْتَدُّ أَيَّامُ غَيْبَتِهِ لِيُصَرِّحَ اَلْحَقُّ عَنْ مَحْضِهِ وَ يَصْفُوَ اَلْإِيمَانُ مِنَ اَلْكَدَرِ بِارْتِدَادِ كُلِّ مَنْ كَانَتْ طِينَتُهُ خَبِيثَةً مِنَ اَلشِّيعَةِ اَلَّذِينَ يُخْشَى عَلَيْهِمُ اَلنِّفَاقُ إِذَا أَحَسُّوا بِالاِسْتِخْلاَفِ وَ اَلتَّمْكِينِ وَ اَلْأَمْنِ اَلْمُنْتَشِرِ فِي عَهْدِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ
هدایت شده از خبرگزاری فارس
۵۵ هزار امضا در ۱۲ ساعت 🔹پویش برخورد با عاملان ناامنی در کمتر از نصف روز از ۵۵ هزار امضا گذشت. علاوه بر این بیش از ۶ هزار نظر هم زیر این پویش در سایت خبرگزاری ثبت شده است. پویش را اینجا امضا کنید @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
پیشتازی روبیکا و ایتا در جست‌وجوی گوگل 🔹رئیس سازمان فضای مجازی پاک: آمار گوگل ترندز نشان می‌دهد بعد از اتفاقات اخیر رشد جست‌وجوی ایتا در گوگل نسبت به قبل بیش از ۱۰ برابر شده و رشد انفجاری داشته است. جست‌وجو روبیکا هم بیش از ۳ برابر شده است. 🔹گوگل در حالی هشدار جاسوسی روبیکا از کاربران را اعلام کرده که تمام شبکه‌های اجتماعی در ابتدای نصب یک سری مجوزها را از خود کاربر اخذ می‌کنند. اتفاقا روبیکا نسبت به واتس‌اپ و اینستاگرام دسترسی کمتری را می‌گیرد و حتی در این مدت به‌روزرسانی نداشته است. 🔹همه این مسائل درست مقارن با زمانی که روبیکا ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد،‌ اتفاق افتاده و نشان می‌دهد که این اقدام سیاسی است. @Farsna - Link
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
💢 درجا زدن، یک اشتباه بزرگ است. علامه : مبادا یک وقت بگویید فارغ التحصیل شدم اگر طلبه هستید اگر دانشجو هستید، تا نفس می کشید با کتاب باشید اما این طور نیست که همان خوانده ها را تکرار کند و برای مردم بگوید این از بدترین نقص هاست کسی بگوید الان بیست دور است دارم مکاسب می گویم اشتباه می کنی؛ همان یک دور گفتی حداکثر دور دوم بس است چرا بیست سال یک جا ماندی؟! کسی بگوید من الان ده دوره شرح لمعه می گویم، خب این از بدترین اشتباهات شماست چرا ده سال یک جا ماندی؟! معصوم فرمود: انّ الله عز و جل یحبّ معالی الامور و یکره سفسافها همت بلند، فکر بلند، ایده و اندیشه بلند را خدا دوست دارد کارهای پست، همت های پست، فکر پست، خیال باطل این ها نزد خدا مکروه است. ✅ @feghheakbar
🔴 فیلترینگ و کسب و کارها 🔸دفتر ارتباطات فرهنگی در راستای اهداف خود اقدام به برگزاری سلسله نشست‌هایی با موضوع فضای مجازی توسط حجت‌الاسلام محمد کرباسی؛ کارشناس رسانه و فضای مجازی در روز دوشنبه 1401/8/9 نموده است. 🔸ایشان در این نشست با موضوع وضعیت کسب و کار در فضای مجازی، به مسأله آسیب‌دیدگی برخی فعالان در این عرصه اشاره کرد و افزود: به مدیریت خارجی واتساب و اینستگرام آمار دقیقی از میزان کسب و کارها وجود ندارد، اما می‌توان آمار 400 تا 500 هزار نفر را حدس زد. 🔸کارشناس فضای مجازی افزود: کسانی که اقتصاد و معیشت مردم را به نرم افزارهای خارجی دشمن وابسته کردند باید محاکمه کرد چون علاوه به مخاطره افتادن امنیت اقتصادی، با عدم‌همکاری مدیریت پلتفرم‌های خارجی، دستگاه قضایی نمی‌تواند پرونده‌های کلاه‌برداری را پی‌گیری نماید. 🔸استاد کرباسی در ادامه با اشاره به آمارهای منتشر شده فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزود: ما موقعیت متناسب شغلی در داخل کشور نداریم چون وابسته هستیم. 🔸حجت الاسلام کرباسی افزود: با فیلترینگ هیچ کسب و کاری تعطیل نمی‌شود، بلکه جابجایی و جایگزینی صورت می‌گیرد. البته ممکن است این امر مستلزم هزینه‌های مختصری باشد اما در عوض با منفعت میلیونی مواجه خواهیم بود. 🔸ایشان برای جبران این آسیب‌ها، راه‌کارهایی چون پرداخت حق‌بیمه توسط وزارت رفاه، ایجاد سامانه‌های اطلاعات کسب و کارها در وب‌سایت جامع داخلی و نیز تبلیغ رایگان در نرم افزارهای ایرانی و... دانست. 👇مشاهده کامل فیلم این برنامه 🎥 https://aparat.com/v/c8Gfi 🆔 @difqom 🌐 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🌐 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
بسم الله الرحمن الرحیم پذیرش سطح ۴ رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی (تبلیغ بین الملل) "موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات شعبه قم" از میان برادران طلبه واجد شرائط، جهت پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ثبت نام می نماید: مقطع تحصیلی: سطح ۴ رشته تحصیلی مطالعات اسلامی به زبان عربی (تبلیغ بین الملل) تحت اشراف اساتید مجرب شرائط: ۱- اتمام سطح ۳ ۲- قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه ۳- تعهد به ضوابط موسسه عالی مشکات ۴- تسلط به زبان عربی تذکر: کسانی که مراحل نهایی تدوین پایان نامه سطح ۳ خود را طی می کنند می توانند در آزمون شرکت نمایند مشروط به اینکه تا پایان نیم سال دوم پایان نامه خود را دفاع کنند. مزایا: ۱- به کارگیری دانش پژوهان توانمند در فرصت های تبلیغی-مطالعاتی در عرصه بین الملل ۲- ارتباط گیری با موسسات و نهادهای بین المللی جمهوری اسلامی ۳- ارتباط گیری با مراکز حوزوی-دانشگاهی و دانش پژوهان غیر ایرانی، مستقر در ایران ۴- بهره مندی از اساتید برتر حوزه و دانشگاه ۵- تدریس در موسسه آموزش عالی مشکات و سایر موسسات بین الملی داخل و خارج کشور ۶- اعطای دانشنامه تخصصی سطح ۴ ۷- اعطای کمک هزینه تحصیلی زمان ثبت نام: تا جمعه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۱ آدرس: بلوار جمهوری اسلامی، حدفاصل حوزه علمیه معصومیه و موسسه امام خمینی ره، حوزه علمیه مشکات، پ ۵ شماره تلفن تماس و آیدی ایتا و بله: ۰۹۱۵۳۶۱۹۰۸۲ @Hossein_NooriAboozari 🆔 @hmeshkat_international
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
تحول در تحصيل (90) (*) ⚠️ سند نودم: گفتاري از حضرت آیت الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار دام عزه 🔺در یکی از نوشتجات شهید ثانی رحمة الله علیه دیدم که نوشته است: من برای خواندن مطوّل، نزد استادی در مصر رفتم و این (سفر)، شاید همان زمانی باشد که در حال نوشتن کتاب مسالک بوده است؛ یعنی ایشان در فقه و اصول تضلّع پیدا کرده بود (اشباع و پرمایه شده بود) ولی برای مطوّل، که معانی و بیان و بدیع است، ایشان به مصر می رود تا از استاد ماهری در این فن، تلقّیِ (مطلب) بکند. (*) منبع: نشریه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام/ شعبان 1440 ————————————- ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 🌐mirath.blog.ir
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
تحول در تحصيل (92) (*) ⚠️ سند نود و دوم: گفتاري از حضرت آیت الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار دام عزه 🔺متاسفانه چیزی که امروز هست، این است که امتحاناتی گرفته می شود و همّ و غمّ طلبه این شده است که اینها را بگذراند و امتحان بدهد و بیاید بالا، اما حساسیت اینکه من می خواهم این علم را یاد بگیرم، نیست. فقط در نظر دارد که این درس را پاس کند و مدرک بگیرد. بر خلاف گذشته که مثلا می گفتند فلانی دو بار مغنی خوانده است (یا کتب دیگر). مثلاً آیت الله جوادی آملی، بعضی از مجلدات اسفار را سه بار پیش استاد خوانده اند: آقای شعرانی، آقای الهی و علامه طباطبائی. این (تکرار) برای چیست؟ برای اینکه مفاد این کتب را من درست تلقّی کنم. متاسفانه در روزگار ما اینکه همّ و غمّ طلبه این باشد که علم را درست فرابگیرد و به زوایا و خفایایش پی ببرد، خیلی کم شده است. الان خیلی از کتاب ها را نمی خوانند، می روند و امتحان می دهند. (*) منبع: نشریه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام/ شعبان 1440 ————————————- ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 🌐mirath.blog.ir
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
تحول در تحصيل (93) (*) ⚠️ سند نود و سوم: گفتاري از حضرت آیت الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار دام عزه 🔺مسئله مهم ديگر پيش مطالعه و حتي پيش مباحثه است. (قدیم ها) مي گفتند خودت بنشين با داشته هاي خودت، اين متن را مطالعه کن، ببين چند درصد آن را به نظرخودت فهميدي؟ حتي با يکي گفتگو کن و بعد بيا سر درس استاد. همچنين در درس استاد، حتي ممنوع بوده که چيزي بنويسي. اين تقريراتي که سر درس ها مي نويسند، عار بوده است. مرحوم استاد ما آقاي شيخ کاظم تبريزي مي فرمودند: در درس آقاي خوئي، کسي نمي نوشت. اين خودش دخالت دارد در اينکه مطلب را بهتر بفهمي، حلّاجي کني تا يادت بيايد که چه گفت؟ پ.ن: البته نکات لازم را باید بعد از درس و مباحثه حتما نوشت. (*) منبع: نشریه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام/ شعبان 1440 ————————————- ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 🌐mirath.blog.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نسیم حکمت
حادثه شاهچراغ.mp3
14.57M
🔰 حادثه شاهچراغ ▪️ بیانات استاد یزدان‌پناه در خصوص اتفاقات اخیر و شهادت جمعی از هم‌وطنان در حرم مطهر شاهچراغ شیراز 🔹 حادثه شاهچراغ از بینات حوادث سیاسی 🔹کوتاهی‌های خواص 🔹عقب ننشستن از مبانی نظام 🔹 لزوم ید واحده بودن حوزه‌های علمیه 🔹بی اهمیتی موضع‌گیری‌های برخی خواص حوزه 🔹لزوم کنترل فضای مجازی و جهاد تبیین @nasimehekmat
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📌 راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، در شهر مقدس قم ⏰ جمعه ۱۳ آبان ماه سال ۱۴۰۱، ساعت ۹:۳۰ صبح ⬅️ مسیر راهپیمایی: از صحن پیامبر اعظم (ص) حرم حضرت معصومه (س) (جنب کتابخانه حرم) تا مصلای قدس قم @hawzahnews
💢 گفت‌وگویی درباره وقایع اخیر 🔸 فقه آن وضعیت مطلوب زندگی و زیست را بیان می‌کند؛ اما علوم و معرفت‌های کاربردی و دانش‌های تجربی چگونگی برنامه‌ریزی و رسیدن به آن قلمرو را ذکر می‌کنند 🔸 وقتی که فقاهت، وضعیت مطلوب و آرمانی را برای امت اسلامی در نظر می‌گیرد، کار اجتماعی و جمعی را یک فرد نمی‌تواند انجام دهد. کار جمعی را باید عموم مردم انجام دهند و فرهنگ باید کشش آن را داشته باشد. اگر این کشش وجود نداشت و انجام نشد، به زور نمی‌شود دیگران را وادار کرد. 🔸 تعبیر قرآن کریم لا اکراه فی الدین است؛ یعنی دین به زور اجرایی نمی‌شود. خداوند وقتی با حضرت موسی سخن می‌گوید، موسی می‌گوید: من خودم و برادرم را می‌توانم عملاً به اجرای احکام الهی دعوت کنم و دیگران را نمی‌توانم. این، امر تکوینی مسائل اجرایی و مدیریت مربوط به خود را به دنبال دارد. اگر در جامعه می‌بینید که برخی موارد قانون، مردم را الزام می‌کند، آن محدوده‌ی الزام را ظرفیت فرهنگی جامعه می‌پذیرد؛ یعنی وقتی که ظرفیتی وجود نداشت، گاهی الزام هم نمی‌توانید کنید. 🔸 ما بین فقه و قانون فاصله‌ای داریم. قانون عمدتاً تدبیر و مدیریت اجرای آن مطلوب‌هایی است که دین می‌خواهد؛ اما این تدبیر و مدیریت مطلوب‌ها توسط خود فقه انجام نمی‌شود؛ بلکه توسط دانش‌هایی است که شرایط اجرا را نشان می‌دهد و معرفی می‌کند. 🔸 برنامه‌ریزی متناسب برای عبور از وضعیت موجود به سوی وضعیت مطلوب لازم است که این برنامه‌ریزی از مجرای همراهی باور و عمل و همگامی مجموعه‌ی جامعه در سطوح مختلف می‌تواند شکل بگیرد و به‌وجود بیاید. 👈 ادامه متن را اینجا مطالعه کنید 🆔 @hparsania
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ده راهبرد مهم غرب در تقابل با انقلاب اسلامی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1.سکتاريزاسيون (فرقه‌گرايي و قومیت‌گرایی و تحریک مذاهب و قومیت‌های موجود در ایران برای جدایی‌طلبی) 2.بالکانيزاسيون (تجزيه‌گرایی و تبدیل ایران به چندین کشور ضعیف و وابسته) 3.نورماليزاسيون (وادار کردن جمهوری اسلامی به تبعیت از نرم‌های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی غرب) 4.ليبراليزاسيون (در عرصه فرهنگ و اخلاق و اقتصاد) 5.واتيکانيزاسيون (محدودسازی نفوذ اجتماعی و سیاسی عالمان دین) 6.سکولاريزاسيون (محدودسازی دین در مسائل درونی و معنوی) 7.اينديويدوآليزاسيون (فردگرایی و تبعیت از امیال و خواسته‌های شخصی و فردی در حوزه تربيت و اخلاق و ارزش‌ها) 8.اومانيزاسيون (اومانیسم در عرصه باورها و زدودن تفکر توحیدی) 9.پرنوکراتيزاسيون (و عادی‌سازی روسپیگری و فاحشه‌‌گی در میان دختران و زنان) 10.اليناسيزاسيون (هویت‌زدایی ملی و اجتماعی به ویژه منقطع کردن نسل جوان و نوجوان از هویت ملی و دینی خودش) 🆔 eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
👈سوخت موشک‌های ایران در حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد، خروش میلیون‌ها ایرانی در تشییع پیکر شهید سلیمانی بود. جمعیت حاضر در بزرگداشت ۱۳ آبان در کشور، بخشی از معادلات آینده را رقم خواهد زد. (ان شاءالله ) جان ☘🌷☘
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🌀 طولانی بودن سنوات تحصیلی 🔻از عوامل ریزش و عدم استقبال به حوزه، طولانی بودن سنوات تحصیلی است. علاوه بر این طول مدت و وقتی که از دانش پژوه دینی گرفته می شود، مدرکی را هم که به دست می آورد عامل مضاعفی بر این سرخوردگی و بی رغبتی است. ⬅️ شخصی که در سن 18 سالگی و پس از گرفتن دیپلم وارد می شود، اگر به طور معمول مدارج علمی را طی کند، در سن 28 سالگی پایه ده را اتمام می کند. بعد از آن هم معمولا یک یا دو سالی طول می‌کشد که پایان‌نامه نوشته و از آن دفاع کند تا مدرک فوق لیسانس برای او صادر شود. حال آنکه اگر دو همکلاسی بعد از اخذ دیپلم یکی به و دیگری به حوزه برودند، در فرض اینکه هر دو موفق هم باشند، اولی بعد از شش سال کارشناسی ارشد را می‌گیرد اما دومی بعد از حدود ده سال!! علاوه بر این شخص طلبه، آن موقعیت اجتماعی و شغلی اولی را ندارد. در چنین حالتی طبیعی است که این مسئله موجب سرخوردگی شخص شود. 💢 حال فرض کنید دانشجویی بعد از گرفتن لیسانس یا فوق لیسانس به حوزه بیاید... 🆔 @tahavol_howze
رهپویان
#پرونده_ویژه #تحول_در_نظام_آموزشی 🌀 طولانی بودن سنوات تحصیلی 🔻از عوامل ریزش و عدم استقبال به
. مقتضای اینکه ۵ رشته ی علمی (علوم ادبیات ، منطق، اصول ، علوم حدیث ، فقه) در حد تخصصی خوانده شود، طولانی بودن مسیر علمی طلبگی است و قیاس حوزه ایده آل با دانشگاه (که چند جزوه و بخشی از چند کتاب برای پاس کردن خوانده میشود و تحقیق و عمق حوزوی را ندارد) ، مع الفارق است. لذا اگر افرادی که قصد طلبه شدن دارن ، توجیه شده باشن و این پی رو بر تنشون مالیده باشن ، مساله حقیقی شون طولانی بودن مسیر نخواهد بود بله اگر قرار باشد دروس حوزه برای پاس کردن خوانده شود و کیفیت نداشته باشد ، این مسیر طولانی ، اتلاف عمر و آزار دهنده است و باید مختصر شود. این حرفهای کسی است که در ۲۴ سالگی رسما وارد حوزه شده و سال دوم طلبگی متاهل شده بود و همین برنامه ی طولانی رو دارد طی میکند. (بنده الان درباره بحث موقعیت اجتماعی و شغلی که فرمودن، نظری نمیدهم.)
👓 ببخشید اشتباه شد! پیرمردهای مجمع محققین نه تنها سکوت نکردند در مقابل جنایات، بلکه در دفاع از جنایات تجزیه‌طلبان و ضد انقلاب وارد عمل شده‌اند! همین موسوی تبریزی و سروش محلاتی و... در مدرسه آیت الله گلپایگانی تدریس دارند! موسوی تبریزی شب جمعه زنگ زده به عبدالحمید، اونم در نماز جمعه زاهدان حرفهای تحریک‌کننده زده و خواستار برگزاری رفراندوم شده! طرفدار طالبان و تجزیه‌طلبان رو چه به رفراندوم!؟ @HozeTwit
هدایت شده از بیداری ملت
26.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان قابل تامل حمید رسایی خطاب به رئیس جمهور 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
نوع «أن» را در جملات: «أيقَنتُ أَن لانَبيع مالکَ» و «يَسَّرني أَن تَعلَّم النحوَ» معین کنید. الف) مخففه - مخففه ب) مخففه - ناصبه ج) ناصبه - مخففه د) ناصبه - ناصبه 👨‍🎓👩‍🎓برای ثبت نام در کانال تخصصی تست سراسری به ادمین پیام دهید نظرات کاربران درباره دوره و کتاب👇 https://eitaa.com/joinchat/3828875411C38e1818afc
و کارگاه مکالمه عربی 💢 یکی از مهمترین کلیدهای باز شدن زبان ، شنیدن زیاد است.💢 برای آقایون طلبه ای که قم مشرف هستند ، مدرسه لبنانی ها از صبح تا ظهر کلاس های مختلف (فقه و اصول و...) به زبان عربی برای عرب زبانها برگزار میکند ، شرکت در یک کلاس بصورت روزانه میتواند برای شما بسیار مفید باشد. 🌟برای شرکت فارسی زبانها بعیده مخالفتی باشد. ⭐️کلاس با لهجه لبنانی و نیز عربی فصیح موجود است.
⭕ چطور دلت می‌آید؟ 🔺 یکی از طلبه‌ها در دیداری از شهید صدر می‌پرسد: «خیلی وقت‌ها دچار بی‌حوصلگی می‌شوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها می‌کنم. چه کنم [که از این حالت رها شوم]؟» 🔺 و شهید صدر پاسخ می‌دهد: «کسی که توطئه‌ها و دسیسه‌ها و تبانی‌ها بر ضد اسلام و تهمت‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی را می‌بیند که درباره مبانی اسلامی می‌شود، چگونه دلش می‌آید که مطالعه و کار جدی و بی‌وقفه را رها کند؟!» 📚 کتاب السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق، جلد٢، صفحه ٢٨٩ 🆔 @shahidsadr